Cena za DSX 1 je26 000 kč oproti 32 000 kč DSX 2. Kola se liší jen kazetou Sunrace11 speed 11–51 oproti Deore 12 speed 10–51. Je to možné? To je sunrace o tolik horší? Jinak rám stejný,oba karbonová vidlice.
Cena za DSX 1 je26 000 kč oproti 32 000 kč DSX 2. Kola se liší jen kazetou Sunrace11 speed 11–51 oproti Deore 12 speed 10–51. Je to možné? To je sunrace o tolik horší? Jinak rám stejný,oba karbonová vidlice.
tak hlavní rozdíl je 11 a 12 sp. pak další drobnosti ve výbavě – ono se to nasčítá
Gravel s rovnými řidítky :-))) Tak kdy už přijde celoodpružený gravel s rovnými řidítky a 2,2" plášti?
Za chvilku https://www.ninerbikes.com/mcr-9-rdo/ zatim jenom berany a pouze 2"
Dle mne nejlepší kdo nechce odpružemou vidlici a a nemá už záda pro berany.
říká se tomu MTB s pevnou vidlicí už pak :D
ale to se snad ani nedá sehnat
To máš pravdu, ale dá se snadno nechat postavit na míru…
Dnes jsem ho přivezl – karbon rám,vidle, řízení, sedlovka, Newmen kola, SLX/XT, váha lehce na 9 kg. K čemu elektrokolo, tohle letí samo i bez motoru :-)
Krásný!
Kolik cm máš od středu kliky k zemi?
Jestli myslíš vzdálenost osa klik/země, tak ta je cca 30 cm (na pláštích 2,25").
nádherné
Jen ta vidlice budeš s toho vyklepaný jako Startka .
Já občas vozil karbonovou vidlici i na závody a to byla doba 26er. S 29er to nebude problém. Jinak samozřejmě odpružená to není, ale zase to do kopce letí.
Letí to ano ale co ruce ?
Tak záleží co jezdí. Já mám najete na cyklokrocse přes 16 tisíc a ruky pořád fungují. Na biku, kde jsou širší pláště je to ještě víc v klidu. Horší byla hliníková pevná, kterou jsem měl na zimáku. Ale jinak souhlasím, odpružená je lepší. Napadá mě, že možná hraje roli i váha jezdce. S mými 65 kg působí na ruce daleko menší váha na řídítka, než u někoho s 80 nebo 100 kg.
Přesně… Klasická obecná virtuální moudra, bez reálné zkušenosti, bez znalosti konkrétního uživatele. Každý má přeci jiné parametry a jiné uživatelské zadání.
V této konfiguraci (dost udělají i pružná karbonová řídítka, pořádné ergogripy, pohodlné sedlo) je to na 90% tras naprosto OK a těch 10% prostě přizpůsobím rychlost a techniku jízdy terénu. Přijde mi to smysluplnější, než co kolem sebe permanentně vidím – těžké odpružené biky, na kterých lidi velkou většinou jedou po zpevněných cestách a do skutečného trailu se vůbec nepodívají. Samozřejmě – čest výjimkám, tam má odpružení smysl.
Melvin – přesně tak – mám 170/62. Navíc slušnou fyzičku a techniku jízdy, takže není problém zvednout zadek ze sedla a spoustu nerovností přeskočit, objet, utlumit Jenomže to se nikomu už nechce, cyklisté strašně zlenivěli a zdegenerovali (e-biky, tlumení, atd.).Vidím to krásně u kamarádů na technice jejich jízdy. Proč pracovat celým tělem, když mohu sedět jak bůček v pekáči, ať za mě maká kolo…
PS: Dnes jsem to zvážil – milé překvapení – vč. těžkých obyč pedálů a těžkého pohodlného sedla Ergon – 9,1 kg. Ale víc než celková váha je strašně znát lehký, pevný, obratný předek a kola Newmen, fakt to jede… Ještě snížit hlavu a nasadit delší 100 mm představec a bude to dokonalé :-)
co kolem sebe permanentně vidím – těžké odpružené biky, na kterých lidi velkou většinou jedou po zpevněných cestách a do skutečného trailu se vůbec nepodívají.
A ty po těch trailech jezdíš a nepotkáváš je tam? Pokud jezdíš po těch zpevněných cestách, tak je samozřejmé, že je tam potkáváš. Nějak se k těm trailům (a zpět) dostat musí. :-)
Většina lidí už nemá potřebu v hrubším terénu jezdit full HT. Zažil jsem s tím dost srandy, ale člověk spotřebuje hodně energie a dříve přijde únava, jak je rozbitý. To je realita. Samozřejmě je to o volbě terénu. Osobně už nechrtím, jezdím více na pohodu.
Tahle vidle bude jako sbíječka. Dobře se mi jezdilo na ocelové nebo karbonové Pells (kovová korunka, rovné karbonové trubkovité nohy). Takové vidle chodily výrazně v předozadním směru, tlumily slušně. Tenhle dlabaný karbon bude beton, :-).
Zajimava teorie
Musím souhlasit, mám podobnou samostavbu
Taky musím souhlasit. Prostě gravel s rovnými řídítky.
To by se mi líbilo také :) vyzkoušet pořádnou pevnou carbonovou vidlu… Toseek je top china, spokojený?
Kolega s váhou kolem metráku ji vozí už delší dobu a je spokojený, já po pár stovkách km taky, akorát v zatáčkách si občas cinkne kotouč, ale to bude tím, že tam je QR a ne pevná osa
Říká se tomu MTB HT nebo také krosové či trekové kolo, :-).
Ale ano, někdo chodí na farmářský trh, někdo na tržnici.
Mtb s pevnou, trek, kros, fitness… Nazvu uz myslim mame dost :D
To no, ale gravel se od těchto kol odlišoval silničními řídítky :-)
Letos má karbonovou vidlici i Dual Sport 5 od TREK: Dual Sport 3 generace 5
Hlavní rozdíl oproti MTB je, že vepředu máš kliky s převodníkem 42 zubů, to na většinu MTB nenasadíš.
Nenech se odradit neznalými, gravel či pseudogravel s rovnými řídítky a k tomu vnitřní rohy, velmi pohodlné než být skrčenec
ještě že jdeš zrovna kolem :D
Jj
Jasně,rovná řidítka bez rohou si neumím představit,nevím proč se to přestává používat.
Ještě se to dá řešit jinak. :-)
Krása střídá nádheru:-)
jo,takhle se jezdívalo
Takhle jezdili gravelisti v dobách mého dětství :-)
jj strýc tam navíc ještě měl na štangli dětskou sedačku a stupačky na vidlici.
mel jsem na favu riditka ze skladacky :D
Ještě že ne ze SOBI 20. :-)
Nahodou :D sito zahralo i ve filmu, teda ten muj setup
Vy se smejete, ale pro nekoho to mohlo byt to nejlepsi, co kdy za riditka mel (otocene berany) s ohledem na zada/krcni pater. Ac jsem zenska, je mi naprosto sumak,jak to vypadalo – vzhled u me fakt nejezdi. Akorat to razeni na ramu bych uz nechtela, no…
Vhodnější kolo
chtěl jsem toho černého s tou 60kou foxkou, nakonec jsem usoudil, že Gravel s rovnýma řidítkama je kočkopes a koupil XCčko
No kdysi se tomu říkalo „celopevnak“, třeba singular Swift byl super kolo. Ale pokrok (a marketing především) halt nezastavíš. Halt je to „flatbar gravel“ :).
helou boys, nevideli jste to nekde skladem ve velikosti S ??
nemaji skladem a nebude
Tak to pak těžko radit, když prodejci na svých stránkách uvádějí nepravdivé/lživé údaje :/. Minimálně u toho mtbikera mě to překvapuje, s tímto jsem se tam ještě nesetkal.
Zkusit napsat na zastoupeni Marinu ja Slovensko? V Cechach uz ho nikdo nema.
Zkus tady: https://www.top-cyklo.cz/…-cierna/seda
V S mají uvedené jen to FS, ale za zeptání nic…
Ahoj, rád bych oživil a poptal se na zkušenosti s těmito Mariny? Máte někdo, jste spokojeni? Jak těžké to má záplety? A celková váha kola?
Zvažuji jako náhradu za celopevné HT29, kde mi vadí výš položený střed, příliš masivní vidlice (kdybych obul úzké pláště) a RU. Neřešili jste někdo podobné dilema? :) Dík.
případně i alternativy k Marinu jsou vítány :)