• july85

    Ahoj, právě jsem tady postnul dotaz týkající se zotavení po operaci menisku. A protože jsem teď v zotavovací fázi a nemůžu jezdit na kole, tak o kole aspoň přemýšlím :D A vymyslel jsem, že bych v létě chtěl zkusit bike touring, proto pokukuji po nějakém levném Gravelu. Zatím je to mezi základní Specialized Diverge a Canyon Grizlem.. ale to se ještě může změnit.

    Minulý rok jsem měnil několik MTB. Jeden z důvodů byl, že se mi na některých kolech prostě sedělo blbě, zablokovala se mi krční páteř a pak jsem odpad s bolestí hlavy. To by důvod proč jsem vrátil Neurona, prostě mi ten posed trail kola vůbec nesedl a upřímně byla to stejně chyba, protože stejně jsem nejvíc jezdil XC a trail kolo byla mýlka způsobená utube masírkou :D Specialzed Rockhopper, na kterém jsem začínal, a následně Specialized Epic jsou prostě XC kola, který mi sednou a jezdí se mi na nich dobře bez jakýchkoli obtíží.

    Otázka: Jaké je porovnání posedů mezi XC MTB a Gravelem.. je Gravel pohodlnější na posez, nebo je to horší?

    Na jaře si plánuji půjčit z Dekáče Tribala, abych to testnul, ale jelikož mám dlouhou chvíli, tak to otevírám i tady :-)

    1 6
    • Singlespeed  

      Jak si to nastavíš, takové to máš. Já měl vždy silničku, gravel i mtb nastavené na stejný posez, tudíž jsem při přesednutí nepociťoval žádný rozdíl. Když jsem koupil nového bajka s moderní geometrií, tak jsem ho odpovědně předělal, abych měl opět stejný posez, na který jsem už 35 let zvyklý :-) .

      6 2
      • july85  

        Takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel. Já jen šlapu a maximálně vyměním píchlou duši, asi se do toho budu muset ponořit víc, abych zjistil co a jak :-) Jde mi spíš o ten komfort, minulý rok mě ten trail Neuron, tak vytrestal, že už se bojím cokoli koupit :-)

        1 2
      • Atilla  

        Jaký má tedy smysl si kupovat nové kolo?

        2 5
        • cyklista86  

          Heh to ze mas nastaveny stejny posed prece neznamena, ze to kolo jede stejne..

          3 2
          • georgej  

            Ale on nepsal nic o tom,že to kolo stejně jede:-)

            0 0
          • Atilla  

            MTB kola se tak změnila, že snad ani není možné nastavit stejný posed jako před 15lety. Díky bohu. Konečně šlapu pod sebe a mám zatížené přední kolo bez toho abych se musel penetrovat špičkou sedla. Pro mě byl v posledních letech jediný důvod proč měnit kolo právě efektivní sedlový úhel. Teď už ani nemám důvod nic jiného kupovat, protože geometrie se ustálila na pro mě pomyslném vrcholu.

            Silničním kolům nerozumím, mám gravel nastavený blíže horskému, ale stejný posed na něm ani nechci naladit, protože na něm jezdím i po rovinách a s posedem který mám na MTB bych trpěl.

            5 0
            • QuintalDad  

              Přesně, z pohledu max. úhlu sedlovky vítězí pro středně velké jezdce asi modely Bergamontu (75,0°), pak Merida Silex 400/700 (74,5°), pak RB RX, Felt Breed a Broam, Bombtrack EXT, atd. (74,0°), no a většina pak má 73,5–73,0°.

              0 0
            • orm  

              Tak zalezi co povazujes za horske kolo. Pokud za horske kolo povazuje jen kolo, na kterem slapes jen do kopce a dolu jedes se zajetou sedlovkou, tak ok, ale dost lidi pouziva horske kolo jinak, treba tak jak ty gravel :-), coz bude pripad singlespeeda.

              0 0
    • QuintalDad  

      Pro mě je Gravel hlavně o beranech, které mi na vícehodinových (>2 h) pomáhají průběžnou změnou úchopu od bolesti rukou, ale také změnu polohy těla. 90 % jízdy jezdím rozbité silnice, příp. horší terén přeběhnu jako na cyklokrosu. Pro vyšší rychlosti dělá velký odpor poloha trupu, což lze s berany hezky měnit. Osvědčilo se mi udělat si aspoň domácí měření dle https://www.wrenchscience.com/…s/fit-system#…

      Já jsem si půjčoval stejné kolo z Dekáče ve 2 velikostech (jsem u nich na pomezí M a L, spíš ale L) a 2 dny po sobě jsem si projel identickou asi 45 km trasu, kterou jezdím nejčastěji. Zrovna Triban GRVL 520 patří mezi kola, kde se po přechodu z M na L mění úhel hlavové trubky a u toho L jsem neškrtal botou o přední kolo, ale zato to nedrželo stopu: myslím, že to bylo velkým úhlem hlav. trubky 73,0°. Na to bacha, pro stabilitu je lepší nižší.

      Koukni na geometrii kola a porovnej s poučkami:

      https://www.trailhunter.cz/…e-ramu-kola/

      https://mtbs.cz/…nk-a-fitness

      Já tu geometrii dost řeším, protože je to u silničního pojetí asi důležitější než volba materiálu a osazení, a lidi mi dost pomohli si to ujasnit v tomto vlákně:

      https://www.bike-forum.cz/…ravel-do-hor

      A nakonec vyberu jiný gravel, než jsem původně myslel:).

      1 0
      • july85  

        Super, takhle jsem o tom nepřemýšlel :-) Díky moc za linky a hodně kilometrů s novým kolem :-)

        0 0
    • Gwaihir  

      Co ti na tom posezu u neurona vadilo? Já jezdím jen MTB, ale na půjčeném gravelu jsem se hodně trápil. Představa, že gravel či silnice je pohodlnější jak MTB mi přijde zcestná, ale rád se poučím. Jako pochopím, že neuron nejede moc rychle v porovnání s XC MTB, ale že se blbě sedí? Měl jsi správnou velikost?

      1 0
      • july85  

        Hele, měl jsem velkost M, která mi vycházela na stránkách Canyon. Kolo mi přišlo pocitově hodně malý, kolena jsem měl skoro až u řídítek a byl jsem napřímený, což asi na trailovým kole má být. Já jsem navíc trochu ohlej v zádech, takže ten přímej posed mi prostě nesed. Jak sem byl rovně, tak se mi v mé přirozenosti lámala krční páteř. Po druhý vyjížďce jsem si druhý den musel vzít dovolenou, protože mě fakt bylo zle, nemohl jsem se zbavit šílený bolesti hlavy. Je to stále taková moje noční můra :D

        Tak jsem si aspoň vyzkoušel trail kolo, ale stejně já jsem XC jezdec a Neuron byl přešlap.. prostě to kolo na mě působilo strašně sexy a všechno šlo stranou :-)

        1 0
    • jIrI___  

      Posedy mezi gravelem a MTB se nedají porovnávat, je to odlišná kategorie kol. Ale obecně si troufám tvrdit, že pro naprostou většinu rekreačních cyklistů bude MTB výrazně pohodlnější a i lépe ovladatelné. A taky je otázkou, co si pod pojmem „pohodlný posez“ vůbec představit :). Ale zvláště tady na B-F ti bude hodně lidí do hlavy tlačit, že nejvíce univerzální kolo i do terénu je gravel. Za mě je nejvíce univerzální kolo HT s odpruženou vidlicí. Gravel mi naopak připadá jako kolo pro lidi, kteří už mají něco najeto na všech typech kol a přesně ví, co od toho kola čekají.

      19 0
      • Lišák  

        Naprosto přesně napsáno!

        +1

        1 0
      • ceo  

        Pokud můžu porovnávat full karbon gravel čínská Sava a karbon DC HT ovšem na hliníkových zapletech, tak ovladatelnost je jednoznačně na straně MTB, ale pohodlí záleží na trase. Tam, na co je gravel určený, tedy cyklostezky se zpevněným povrchem a šotolina, byl gravel pohodlnější než MTB. A rozhodně byl efektivnější. IMHO na tom měly hlavní podíl pláště. Měl jsem thundera HD 48mm.

        Ve prospěch mtb se pohodlí překlápí od hrubších polňaček. Nejen pohodlí, ale i rychlost.

        Zároveň ale pokud vezmu většinovou populaci, která nesjede ani z patníku, ta hrubší polnacka bude strop. Takže gravel ji udělá lepší službu než MTB. S menšími náklady na provoz. Pokud zvládne berany co do ovladatelnosti, rozhodně bych sáhl po gravelu. Udělá lepší službu. Běžná populace na cyklostezkách výhody MTB nepocítí

        5 2
        • july85  

          Díky za vhled, budu si muset toho gravela půjčit, abych si to ošahal na vlastní kůži:-)

          0 0
          • ceo  

            Půjčít rozhodně, ale na dýl. Já jsem si předem řekl, že tomu dám 1000km a pak se rozhodnu. Prvních 100km jsem ho chtěl hned vrátit. Pak byl nadšený. Nakonec jsem přešel zpět na MTB HT, ale nemůžu říct, že bych si na gravela s lítostí občas nevzpomněl. To rozhodnutí bylo nakonec tak 60:40 pro MTB a převážilo, že nikdo z kamarádů na gravela nepřešel, a když jsem s nimi jezdil MTB XC trasy na gravelu, tak jsem jim hodně mizel na rovině a do středních kopců a zaostával ve sjezdech a v prudkých kopcích. Na gravelu mě hrozně nebavily sjezdy v terénu. Prostě jsem se na ně netěšil. Část by upravila teleskopka a třeba odpružená vidlice, ale limitní pro mě byly pláště. Ony Thundera zvládly nečekaně hodně,ale ten brzdný grip tam tam v terénu prostě nebyl. Často jsem šel hodně na krev. Posledním argumentem proti byl servis GRX sady (brzdy), omotávky apod. – nechtělo se mi to učit. Kdybych si gravela upravoval abych ostranil popsané zápory, bylo by to spíš už MTB s berany a pořád zůstala GRX sada… To už mi přišlo pro mě lepší MTB a nasadit rohy pro změnu úchopu.

            To všechno ale je třeba chápat v mém kontextu, kdy primárním je pro mě trail/EN (na enduru) a spíš technické ježdění a i na gravelu jsem snad níkdy nejel míň než 50% cesty v terénu… Asfalt mi dělal tak 10–20% nájezdu.

            Proto ale taky gravel vůbec neodsuzuju, pokud někdo není až tak v terénu, jezdí většinou asfalt/šotky a občas se podívá na polňačku a nezpevněný povrch, tam bych šáhl po gravelu určitě.

            2 0
            • LM  

              Na gravelu mě hrozně nebavily sjezdy v terénu.

              Na to gravel není dělaný. A i s odpružením a teleskopkou to zabijou pláště jak píšeš.

              Já jsem teleskopku na gravelu chvíli zkoušel a pak jí zase sundal, protože mě to pak lákalo na těžší věci, které to kolo už úplně nedávalo. Na polní/lesní cesty ideál, hladší trailík to taky dá, ale do rozdrbaného nebo prudkého gravel není určen.

              0 0
              • ceo  

                Jj, teleskopka, vidlice a drapavy pláště a už to nebude úplně gravel. Ta lehkost bude pryč.

                Já na tom jezdil třeba žlutou z Horneku. Tady jsem se skoro škaredé rozbil https://mapy.cz/s/kogofabaga

                I sjezd z Cebinky byl hodně mimo rozsah toho kola.

                Jako věřím, že třeba ridley kanzo adventure, propain terrel, SC stigma, mondraker nebo ari by použitelnost posunuli o kousek dál, ale už by to bylo suplování mtb. Primární použití je jiné.

                0 0
                • J1RKA  

                  hele souhlas, sice jsem natom nenajel tolik co ty, kazdopadne mi prijde,zejeto spis hracka pro silnicare. po gravelu, jsem si pujcil pevnou na moje stary HT a vyslo mito kolo vic pouzitelny nezli gravel. asi tak

                  2 0
                  • LM  

                    Nebo můžeš mít více kol, každé optimální pro dané použítí:

                    1. enduro full na blbnutí v lese
                    2. neodpružený gravel na výletování po lesních a polních cestách
                    3. a levnou silničku s blatníkama, když je v lese moc mokro nebo když si chci jen protočit nohy s nízkýma tepama (které v terénu nízko neudržím).

                    Nejvíc času trávím na enduru, pak tak silnička a gravel nejmíň, ten je jen tak na zpestření :-)

                    0 0
                    • july85  

                      Ono jde o to, že ten levný gravel chci především na bike touring, nic víc. Nebudu si kvůli bike touring huntovat svýho karbonovýho Epic, se kterým jsem na jednodenní cesty naprosto spokojený.

                      0 0
                • Ukrutony  

                  Tak na ten sjezdík odbočit gravelem, to chce odvahu :D Tam mi to klouže i na rychlých MTB šlupkách :D

                  Jinak k tématu – já mám třeba gravel jako takovou pohodlnější pomalejší silničku. Celé roky až do loňska jsem jezdil výhradně na MTB, pak jsem zkusil na testovačce kolo s berany a subjektivně mi přišlo, že to letí jak blázen a líbil se mi úchop. Pak se sice ukázalo, že s tou rychlostí to není uplně nebe a dudy, protože na té stejné testovačce jsem jezdil taky MTB kola na nějakých hrubých trail pláštích (tzn. to mi trochu zdeformovalo vnímání), ale trochu rychlejší než moje XC HT na rychlých gumách to na silnici je, ale ne o uplný parník. To je asi dáno i pozicí ve které sedím.

                  Přicházejíc z MTB mi však i gravel s FutureShockem a 45mm plášti přišel jako kostitřas, nedokážu si představit jak tvrdá musí být normální silnice na úzkých gumách. Proto jsem se rád smířil s tím, že to tlačím po silnicích na gravel gumách, výměnou za aspoň nějaké utlumení menšího bordelu, když z ní sjedu (což díky tomu můžu :)). Cokoliv co trochu smrdí terénem je mi na gravelu nepohodlné. Dílem je to jistě to, že ani po roce nejsem uplně zvyklý, ale tam už prostě vždycky raději vezmu XC HT, obráceně to platí pro trasy kde převažuje asfalt.

                  Kdo ale nemá ten luxus a možnost vlastnit více kol, ten to má s výběrem těžší.

                  Zajímavým faktorem se také ukazuje býti zaměstnání… v tom smyslu, že celý dosavadní život klikám na PC, sem tam mě už zlobí zápěstí a na to jsou berany rozhodně lepší. Vidím v tom jistou analogii klasické a vertikální myši :D

                  Kola která výše popisuje ceo mi přijsou jako taková klasa, která se jednoduše sere do oblasti, která už patří jinému typu kol. Trápit se v terénu na kole s berany a 40mm vidlí může někoho bavit, ale mně osobně to přijde jako volovina z mnoha důvodů.

                  1 0
                  • novas752  

                    V dnešní době se dá navíc postavit i kombinace obojího. gravel s rovnejma nebo naopak xc s beranama. :-)

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      Nebo se dá za litr koupit starej treking…

                      3 0
                      • jIrI___  

                        Je to tak. Už od dob, co jsem si pořídil svého prvního gravela (2015), razím názor, že to je prostě náhrada trekingu, které v té době úplně začaly mizet z trhu. Prostě kolo, které neumí nic pořádně určené pro lidi, kteří nemají potřebu si něco dokazovat a nehoní rychlost, ať už na silnici nebo v terénu. Pro jízdu po silnici existující výrazně vhodnější kola a pro jízdu v terénu tuplovaně. Z toho důvodu osobně moc nechápu ten boom gravelů v posledních třech letech. Ale připadá mi, že teď už začíná postupně opadat a lidí znovu přicházejí na to, že HT je prostě více univerzální kolo pro lidi, kteří třeba nemají kde skladovat další jedno či dvě kola odlišného zaměření.

                        6 0
                        • Markony  

                          Mě to spíš připadá jako dobrý obchodní tah všude to do hlavy perou že jedině gravel a jak musíš mít spec tretry oblečky a tak.

                          0 1
                          • BB  

                            kde to perou do hlavy ? Máš nějaký odkaz, já to nemůžu najít. Zejména by mě zajímaly ty specifický oblečky a tak. Jezdím na gravelu v těch samých oblečcích co na MTB a přijde mi to fajn, ale zkusil bych něco gravel specifického.

                            0 0
                            • mikub  

                              Nejvíc gravel specific je flanelová košile, ne?

                              0 0
                              • cyklista86  

                                A ustrizene rifle pres cyklokratasy a idealne knirek a lenonky.

                                0 0
                                • TK75  

                                  V tom jsem nikoho na grevlu nepotkal, ale bylo by mi to sympatictejsi než popsanej elastakovej cirkus

                                  1 1
                                  • cyklista86  

                                    Smysl to ale moc nedava davat nefunkcni hadry na ty funkcni.

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      A není to funkční cyklooradlo se vzhledem dzinovejch sortek?

                                      0 0
                                      • cyklista86  

                                        Tak u nas to tak rozsirene neni. Sem to prijde zase az za 10 let a v USA uz zase poleti neco uplne jineho.. :D

                                        0 0
                                      • J1RKA  

                                        u nas frcej < HAVENy >

                                        0 0
                        • novas752  

                          Podle mě je to prostě dlouhodobým posunem mtb směrem do terénu. 10–15 let zpět nebylo ve srovnání s tehdejšíma xc mtb pro trekový kolo moc místo, příliš se to překrývalo, trekový kola kupovalo míň lidí, vývoj ustal a kromě nejlevnějších modelů vymizely.

                          Dneska je mtb orientovaný výrazně víc do terénu – gravely dostaly větší prostor než dřív, je tam vývoj, moderní technologie atd.

                          Že by větší množství lidí měnilo gravel zpět za xc ht jsem nezaznamenal, to je mezi těma lepšíma kolama poslední roky zase ta vymírající kategorie – viz mizející top modely z nabídky. Epic HT, Procaliber atd. Aby ta dnešní geometrie působila zábavně, musí se s tim jet už docela rychle a málokomu to drncání na ht oproti celoodpruženýmu kolu za těch pár ušetřených gramů stojí.

                          2 0
                          • worlusho  

                            Na konci 90let ještě gravel nebyl a MTB bylo za hranicema. Tak se používaly cyklokrosová kola, nebo rámy upravené pro tuto disciplínu. Dnes bych bral gravel jako doplněk k silničce i posed tomu víc odpovídá.

                            MTB HT sice mizí z top modelů, protože je ze závodů vytlačily celoodpružená kola, ale to je dané terénem co se při závodech jezdí. Naopak si nedovedu představit na čem bych jezdi přes zimu. Gravel je nepoužitelný , celopéru zase nedělá dobře to množství bordelu, tak že mi zase jako řešení zůstane HT.

                            0 0
                            • Atilla  

                              To s tou údržbou fulla je hrozný hoax. Nejvíc jezdím právě v hnusném počasí, protože nikde nejsou lidi a je víc času a nevidím jediný důvod proč se toho bát, Neřeším nic víc než na HT.

                              0 0
                              • worlusho  

                                Já ti nevím, když se vrátím z lesa, tak ani nepoznám jakou má kolo barvu, Celé je obalené, tak že jde pod sprchu. I přes veškerou péči si nedělám iluze, že se to nedostane někam kam nechci, tak že proč to trápit. Ale nikomu to nevnucuji, jenom se řídím pravidlem , co na kole není, se v tu chvíli nepokazí. ;)

                                0 0
                                • LM  

                                  Po zmrzlém hrbolatém blátě nebo ledových zmrazcích je to na fullu mnohem pohodlnější.

                                  Ložiska zadní stavby mám zakrytovaná (DIY) a naprostou většinu bordela stejně poberou pořádné blatníky :-)

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Ha!! To je to kolo, které jsem hledal v galerii, posílám zprávu :-)

                                    0 0
                                  • worlusho  

                                    To věřím, hlavně s tím vzorkem co tam máš, to může být docela adrenalin. :D

                                    1 0
                                    • LM  

                                      Ty fotky „krytek“ byly focené koncem léta, kdy byla všude tvrdá hlína. A jo, je s tím sranda :-D

                                      Na poslední fotce s blatníkama už je vzadu trochu sjetý DHF a v zimě tam mám 2× Ice Spiker Pro :-)

                                      1 0
                                      • mastihuba  

                                        a kde to má motor aby to trochu jelo?

                                        0 1
                                        • LM  

                                          Nemá. Po asfaltu to moc nejede, to je fakt. Zato je to celkem hlučné :-). Na ledu je to super a zticha.

                                          0 0
                              • novas752  

                                Panická hrůza z výměny ložisek v zadní stavbě, kterou udělá většina jezdců stejně jen jednou za 10 let a 6 let před tim jezdí na přidřenejch.

                                Jedinej validní argument je snažší mytí, odbahnit nèkterý fully je oproti ht pekelný. :-)

                                Proto jsem si nadělil oceláka, kde je to extra jednoduchý. Tenký trubky, všude místo.

                                0 0
                            • Jáchym 1  

                              Proč je gravel na zimáka nepoužitelný?

                              0 0
                              • Lišák  

                                Když byla začátkem prosince první sněhová nadílka, tak jsem byl na gravelu v práci. Ráno bylo sucho. Večer bylo místy odhrabáno, posoleno a mokro. To bylo dobrý. Ale taky byly na silnicích úseky, kde byly zmrazky a rozsolená hluboká břečka. Tam to stalo zahovno. Kousek od domu mám malý dolekopec po asfaltu, který nebyl nijak upraven, zato byl uježděn. Tam jsem jel s jednou nohou vycvaknutou, a posledních 100 m k baráku kolo dotlačil, protože v tom sněhu to semislicky nedávaly.

                                Po téhle jízdě jsem oblatníkoval XC a už jezdím do práce jenom na něm. Širší gumy s nižším tlakem, široká řidítka a teleskop (když to klouže, dám si sedlo níž a můžu se, v případě nutnosti, odrazit nohou).

                                2 0
                                • Jáchym 1  

                                  OK,vyřešil jsi si to podle svýho.Já mám problém s držením rovných řídítek(bolest),tak jsem příznivec beranů.Mám dvoje záplety.Jedny na 30 mm a druhý na 45 mm pláštích.Vzpěry na blatníky mám nastavitelný,tak je dle plášťů přizpůsobím.Do mega bordelu na silnici už nepotřebuju vyjíždět.

                                  Co jezdec,to individuální řešení svých potřeb.

                                  Jízda ve sněhu je pro někoho naprosto nepředstavitel­ná,jiný si jde zablbnout.

                                  1 0
                                  • Lišák  

                                    Jízda ve sněhu je pro někoho naprosto nepředstavitel­ná,jiný si jde zablbnout.

                                    Psal jsem o zimáku – šichťáku. Ten potřebuju, aby byl funkční i v ne úplně příznivých podmínkách. Ale i to má své meze. Včera jsem byl v práci na kole, ale dneska, protože předpověď, jsem jel autem. Dobře jsem udělal.

                                    Zítra obouvám hřebíkový gumy na záložní kola a budu je střídat s kolama s normálníma gumama na Pšonkovi a Carmě. Do práce na nich asi jezdit nebudu. Po asfaltu je to jako tahat nohy z blata. Zkusil jsem do práce jednou a už to asi nechci opakovat. Možná kdybych dal jen přední. No – uvidíme.

                                    Při jezdění jen tak je to celkem jedno, co máš za kolo a jak obutý. Když to nejede, nebo je to nahovno, tak jedeš jinam, nebo domů. Do / z práce prostě musíš.

                                    Edit: Nicméně do sněhu na gravelovi bych nejel, ani kdybych se jel jen tak projet. ;-)

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Celou zimu jezdim na trekovi. Ve predu mam plast s hroty schwalbe marathon 700×35C a vzadu schwalbe gt 365 v podobne sirce. Jezdit se s tim da uplne v pohode i delsi trasy bez snehu. Na ledu to drzi krasne. Vcera stezka obrany bilovice pod ledem, pesaci chodili na na boku a ja mohl v klidu svizne po ledu. Dnes odpoledne na snehu do Opatovic. Drive jsem vozil hroty i vzadu, ale tam jsem mel problem s vydrzi plaste. Hroty ve predu mne staci.

                                      0 0
                                    • Jáchym 1  

                                      Zimák musí být ve stopro stavu,to je jasný.Dostává největší čočku.

                                      0 0
                                      • LM  

                                        Hlavně nechceš někde potmě a v mrazu řešit nějaký problém nebo defekt :-)

                                        0 0
                              • worlusho  

                                Podobně jak napsal Lišák, dnes u nás –3°C jemně sněžilo, pokrývka 3+/-cm pod tím zmrzlá nebo namrzlá zem, v lese někde lesáci stihli dát po sobě cesty do cajku , tak že tam číhá drcený kámen z místních lomů, kde nestihly, zamrzlé koleje. Někdy stačí místní okreska a v ní záplata v záplatě. :D A když nemrzne, tak je zase bláto nebo podmáčeného podloží a tak se 2,4" hodí líp. Tak že tak jsem to myslel.

                                1 0
                                • Jáchym 1  

                                  Jak jsem napsal výš.Každej jezdí v jiných lokalitách a má svou představu.

                                  Za mě je právě gravel ideální na úpravu pro různé dojíždění.

                                  0 0
                        • Atilla  

                          Já si naopak myslím, že gravel je ideální doplněk k trail/Enduro ježdění. Zavřít se na silnici je pro „nás“ nepředstavitelné a XC HT nakonec začneme tahat tam kam nepatří.

                          Gravel ti rychle řekne, kde jsou jeho limity a zároveň na šotkách upaluje a na silnici se neztratí. Sjedeš s tím v rozumném tempu lecos, kam se omylem dostaneš a na bikepacking je to podle mě nepřekonatelné. Zároveň ho můžu v klidu používat jako zimáka na najíždění km a tréning intervalů, nebo se na něm jedu svézt po noční kdy nemám hlavu na to se soustředit na technické ježdění.

                          Další výhoda je, že na gravelu jezdím v hadrech a botech co mám na MTB.

                          11 0
                        • gerrard  

                          Co jsem tak vypozoroval ve svem okoli, tak po gravelu nejvic sahli lidi co meli strach poridit cistokrevnou silnicku a gravel jim prisel jako dobry kompromis s kterym se jim nezamyka teren, ale pofrci to i na silnici a zkusi si berany. Proste takova unosna varianta hrajici na vsechny strany. No a druha varianta, ze to je dvojka k silnicce na kterou das v pohode blataky a muzes ju nicit v hnusnem pocasi bez vycitek svedomi. Kazdopadne takove prodeje sem popravde necekal a ten obchodni uspech mne moc prekvapil.

                          2 0
                          • Jezevec70  

                            Taky se vzrůstajícím provozem na silnicích stále víc lidí jezdí po zapadlých okreskách, lesních a polních zpevněných cestách a různých šotolinkách, kde nejezdí auta, ale povrch už je docela rozbitý. Gravel na širších gumách s rozumným tlakem tohle obstojně zvládne.

                            Třeba já na tom jezdím do práce. Poměr 30% asfalt, zbytek šotolina. Je to rychlejší než na HT, když je potřeba nasadím blatníky.

                            4 0
                            • gerrard  

                              Jj ja sem leta letouci jezdil do prace na cyklokrosce s blatnikama a silnicnima plastema. Za posledni roky toho mam v okoli BV neco najeteho a nemam problem dojet na silnicce k soutoku nebo to poslat na sotolinky. Na letosek nahodim zas o neco sirsi plaste a jeste bezdusaky a cekam, ze nebudu tak moc muset resit stopu.

                              0 0
                          • Elektronik743  

                            Častá je i třetí varianta, dříve ortodoxní silničkáři, co je časem přestal bavit hustý provoz nebo chování určitého % řidičů.

                            2 0
                        • Peslezedirou  

                          Jsi kacíř, na hranici s tebou! Nechci Ti zlořečit, jen napíšu: fuj :-))

                          0 0
                        • Singlespeed  

                          Boom gravelů chápu. Je prostě spousta lidí, kteří si nepotřebují nic dokazovat, přesně jak píšeš. Na šmrdlání po cyklostezkách a pohodových cyklotrasách ideální stroj.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            nic dokazovat v terenu, ale na cyklostezce mito prijde naopak

                            0 4
                            • Ukrutony  

                              Co dokazuješ? „Jedu po cyklostezce a nebojím se z ní sjet!!“? To mi nepřijde nijak problematické :D

                              0 0
                              • J1RKA  

                                reagoval jsem na < speeda > ze gravel si kupujou lidi < kteří si nepotřebují nic dokazovat > tak jsem myslel, ze ano, ale v terenu, akorat, ze spousta gravelistu, si na nas vyslapne, kdyz jedeme po cyklostezce, nekdy se chytnu, a schvalne jak to dlouho vydrzi :D

                                edit: jsem to nenapsal uplne nejlip, tak pardon

                                0 1
                                • Elektronik743  

                                  To stejné můžu říct taky, když jedu na grevlu a začne mi se zápalem ujíždět a nahánět borec na biku, přitom stačí počkat na první stoupání :D ale nevadí mi to nějak, je to běžná zábava na cyklostezce.

                                  0 0
                                  • cyklista86  

                                    Pokud to neni nejaky Franta co mu leze Pupek z dresu na 16kg horaku, ale vyslehany zavodak na karbonovem HT co vazi pod 10kg, tak bych s tim, ze ho utrhnes do kopce moc nepocital. :D

                                    0 0
                                  • J1RKA  

                                    no, na zavodech gravelisti do kopce prave horej, ale to bude asi tim, zese nejede po asfaltu, loni na podralsku, to byl celkem vopruz po startu, pac je na asfaltu z kopce neslo dojet, ale potom dost prekazeli

                                    0 0
                                • Singlespeed  

                                  Gravelistů – prestižáků je minimum, alespoň co potkávám. Většinou jsou to pohodáři, často i postarší jezdci a jezdkyně nebo třeba cykloturisté, bikepackeři atd, pohybující se po rovině rychlostí kolem 25 km/h.

                                  3 0
                                  • cyklista86  

                                    Ale pres zimu jezdi fakt hodne ziletkaru na gravelu..

                                    0 0
                                  • J1RKA  

                                    tak nejak to bude, popravde musim rict, ze kdyz jsem ho mel pujcenyho, tak prvni bylo to, < ze vsem ukazu jak jsem naton kole pekelne rychlej > ale potom prislo vystrizliveni, ze na testovacim okruhu < 50km > jsem nadokazal zajet lepsi cas nez na HT i FULLu

                                    0 0
                          • cyklista86  

                            Fakt? Nekdo by rekl, ze chcou ukazovat jak jsou technicky zdatni v terenu s kolem co ma berany a je bez odpruzeni. Jinak si nedokazu vysvetlit proc 99% video recenzi na gravel kola se nataci v terenu pro MTB. :D Na druhou stranu lidi na MTB kolech to nepotrebuji dokazovat a proste nemaji problem jezdit na tom nejvic pohodlnem/bez­pecnem/stabil­nim kole? :D

                            0 0
                        • cyklista86  

                          A co takhle ze to je pro lidi co proste radi kombinuji vic povrchu v jedne jizde s tim, ze na MTB je to po silnici opravdu opruz a zroven nepotrebuji jezdit technicky teren, takze gravel ideal.. Cistokrevna silnice jede po silnici lepe nez gravel za stejne penize to bez debat, ale ten faktor, ze s tim musis zustat na silnici je dost zasadni. Nebo teda nemusis, ale pak teda riskujes defekt a nebo i treba zniceni rafku o sutry a pod.. To spis MTB mi prijde jako univerzalni kolo kde nehrotis rychlost(proto to je stale kolo, ktere si kupuji bezni lidi na bezne jezdeni, kde vubec neresi rychlost nejvic) a gravel je univerzal s durazem na tu rychlost.. Ideal je mit minimalne 3 kola. XC celopero, ziletku a gravel a podle chuti kde se chci zajezdit vzit kolo to je jasny. Ale kdo chce nebo ma jen na jedno kolo, tak MTB nebo gravel no. Podle toho jestli ho bavi vic mimo silnici tak MTB a jestli vic silnice tak gravel..

                          1 0
                          • skaj  

                            Ideal je samozrejme enduro a k tomu silnice na 35 plastich. Dolu v terenu te to na nicem mensim stejne uz nebavi a kdyz uz to ma letet po rovine, tak te stve i gravel:)

                            Jinymi slovy jsem chtel rict, ze prohlasovat neco za ideal je nesmysl. Kazdy to ma uplne jinak.

                            2 0
                            • Radek Broz  

                              Potřebuješ enduro, pak sjezďák, trailbike, pak dejme tomu XC a když máš tohle všechno, můžeš dokupovat ty podřadný kategorie jako gravel nebo dokoce takový to, co se motá mezi auty:)

                              1 0
                              • Tomas_82  

                                Takže šest kol je správně? To musím říct manželce, tý se nelíbí ani tři:-)

                                0 0
                        • Stanooo  

                          Souhlasím s názorem, že gravel je náhrada trekingu, protože ty jsou dnes sehnatelné jen v hodně lowcostovém provedení a to ne každý chce. A možná má gravela řada lidí jako užitkové kolo. Třeba já. MTB kolo ani silničku jsem nikdy neměl.

                          Nejvíc km jsem v životě najel na čtyřrychlostním Favoritu s plášti 37 a po jeho totálním opotřebování které už nešlo řešit výměnou dílů (rám přes dvojí pískování a stříkání komaxitem po čtyřiceti letech prorezl skrz – kvůli celoročnímu provozu) jsem hledal adekvátní náhradu. Gravel mi tedy vyšel automaticky, protože

                          • má totožnou geometrii, lze osadit totožné šířky pláštů, váhově je to taky srovnatelné
                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.