Gravel x Silnice (výběr, poraďte)

66 nepřečtených
  • Lukas99

    Ahoj, mám na Vás dotaz.

    Vybírám nějaké kolo na dojíždění do práce. V současné době vlastním horské kolo (hodnota cca 50 tis.), kdy na tom jezdím na vyjížďky (polní/lesní cesty, spíše mimo hlavní komunikace atd).

    Blíží se léto a tím i lepší počasí, kdy bych chtěl jezdit občas do práce na kole (2–3 x týdně). Využití zejména silnice, občas záplata, ale občas taky díra. Z tohoto důvodu hledám nějaké vhodné kolo. Nechce se mě to jezdit na horáku a tak bych se přiklonil asi ke gravelu? Dá se nějaký slušný (nový) popřípadě i bazarový (nebráním se tomu) sehnat zhruba do 20.000,– Kč? Výška postavy cca 178 cm. Děkuji moc za rady, připomínky.

    0 0
    • Peslezedirou  

      Na tohle jsem pořídil endurance silničku, kterou mám v profilu. Dlůežité je, aby tam byla možnost obout širší pláště, než je 32mm. Nechtěl jsem do toho příliš investovat, šlo o zkoušku a taky v té době nebyl úplně moc výběr, nakonec jsem po dvou letech přešel na čistokrevný gravel. Silničku mám teď v trenažeru a až se pochlapím, tak jí připravím k prodeji, ale musím říct, že jsem sní byl spokojený…

      0 0
    • adam1  

      Koukni na bazar nebo nové a hoď odkazy co by se ti zamlouvalo ?Klidně i endurace silnici kde dáš /vejdou širší pláště .

      0 0
    • adam1  

      Koukni na bazar a na SAVU na alze ?

      Decatlon ?

      https://www.cyklobazar.cz/…-gravel-kola?…

      0 0
    • KoudakT  

      Bazarový Triban rc520 z Dekáče je přesně to, co hledáš ;-)

      To kolo je navíc celkem nenápadné a na 105 to pojede hezky.

      Mám ho a jezdí se mi na tom dobře. I ty polohydraulické brzdy jsou v pohodě a přestože se na ně servisák v první chvíli netvářil, tak pak prohlásil, že se to seřizovalo dobře.

      1 0
    • Lukas99  

      Díky za reakce. Jak jsem psal, mám solidního horáka, ale chtěl bych něco na urychlení jízdy. Nevím jestli silničku nebo nějaký gravel. Koukal jsem na různé inzeráty, ale moc se v tom neorientuji. Byl by někdo ochotný prohodit si pár SZ a případné inzeráty shlédnout? Díky.

      0 1
      • cyklista86  

        Sis zalozit vlakno, tak davej ty inzeraty sem. Jinak pokud to chces na obcasnou jizdu do prace za peknyho pocasi po silnici mimo zimu, tak silnicka s rafkovyma brzdama neni spatna volba. Na bazaru urcite neco sezenes kolem 20 tisic..

        2 0
    • Mawinxx  

      Ahoj, využiju tuto diskuzi. V současné době mám stejný problém a hledám převážně kolo na dojíždění.. Oproti klasickému horáku chci „zrychlit“ – převážně 80 % silnice + 20 % polňačky.. Rozhodl jsem se tudíž pro Gravel a dát tam spíše silniční pláště. Mám opakovaně projeté inzeráty. Je z níže uvedených inzerátů něco co by stálo za zakoupení?

      https://www.cyklobazar.cz/…67-do-180-cm

      https://www.cyklobazar.cz/…avel-maxbike

      https://www.cyklobazar.cz/…ano-grx-2x10

      https://www.cyklobazar.cz/…-grx-04-2023

      https://www.cyklobazar.cz/…e-topstone-4

      https://www.cyklobazar.cz/…-pells-aeron

      Popřípadě nenarazil jste někdo na něco rozumného?

      0 0
      • keymaker  

        Mne se nejvic libi ten Maxbike. I co se tyce osazeni.

        2 0
      • Harmassan  

        Z vlastní krátké zkušenosti s gravelem, u jehož použití bude převažovat silnice, bych vyškrtl ten první Pells a Topstona kvůli 1× řazení. V dalším kroku bych škrtl poslední Pells na silniční sadě, která bude v terénu víc mlátit oproti GRX s brzdou ramínka a Cube kvůli lankovým brzdám.

        Asi bych taky volil prioritně ten Maxbike a alternativně ten White.

        4 0
        • Peslezedirou  

          Endurance silniční kolo je fajn na poměr asfaltu a zpevněných cest, tak jak se dotazuje Max, ale určitě bych nevzal Pells z tohohle inzerátu, protože tam jsou kola, která zkazí všechnu srandu, jsou fakt těžká, mají skoro 2,3 kg a ještě ta cena, nový je snad za 29tis…

          0 0
      • Mawinxx  

        Tohle byl jen hrubý nástřel co jsem koukal na inzeráty a tak nějak mě to zaujalo. Já tomu nerozumím a proto si sem jdu pro radu. Určitě by jste našli i něco lepšího.. Popřípadě nebude někdo z Vás něco prodávat?

        0 0
      • cyklista86  

        Ty kola cosmic na tom maxbiku vypadají luxusně. Co stojí taková kola?

        0 0
      • keymaker  

        k tomu prvnímu tam nic není a ty další dva jsou celkem ok, u toho posledního bych jen asi dal větší kazetu, zvládne-li to hazka

        0 0
        • Mawinxx  

          Ok, díky. Jak k tomu prvnímu nic není? Měl by to být tenhle model https://www.bike-life.cz/…44832/v65070

          0 0
          • keymaker  

            on tam nic napsaného nemá a já to opravdu googlit nehodlám :-) Pokud je to na tom GRX, tak to vypadá dobře. Základ je, aby sis taky uvědomil, jakou chceš velikost. Respektive jak velké kolo do kterého výrobce potřebuješ.

            0 0
    • Robertilos  

      Když už tady jsou tipy kolem třiceti tisíc, tak by to mohlo být i nové kolo: https://www.mojekolo.cz/…-2-orange-l/

      Se slevovým kupónem EFKA2024 za 31 do konce dubna.

      0 0
    • Hollycz  

      Ahoj, ukradnu toto téma trochu pro sebe.

      Sháním Gravela… (jízda přes město, do práce… ale i přes polní cesty, kolem řeky atd.). Aktuálně mám merida-one-twenty-xt-d-3165d, už cca 12 let staré kolo, které stále slouží. ale je to 26tka a mám 186 cm na výšku, váha kolem 80 kg, tak je to takovú trošku už malé a po několika pádech atd. mám trošku v háji koleno, tak sháním něco trošku lehčího na místní kopce a cesty. navíc z horáka mě trošku už zlobí záda, když je to delší vyjížďka.

      Nevím, zda jít do nového a nebo koupit z bazaru (kolem města Orlová), nicméně se v tom moc nevyznám, tak si rád nechám poradit. není to urgent, ale rád bych koupil tento měsíc. Co bych chtěl, tak spolehlivé kolo, u kterého se nebudu bát, že mi spadne řetěz, když přejedu překážku apod.

      Budget: klidně kolem 50k, jsem v tom flexibilní. Pokud to pro mé potřeby je moc, tak se nebudu zlobit za levnější model.

      Najezdím týdně cca… 100–200km

      Na nové jsem se koukal, s Meridou jsem byl docela spokojený (12 let zpět to stálo 43k), ale co mě stálo celopéro v dobré výbavě na tu dobu, tak dnes stojí basic gravel a nemám mox zafixované, že je Merida dobrá značka, i když mi sloužila dobře, ale za 12 let se změnilo určitě hodně. A jiné značky moc neznám.

      často jsem četl, že gravel je top na bezdušových pláštích, ale taky prý je s tím práce a jak se píchne, tak konec. nevím, jaky je na to názor tady :)

      0 0
      • LM  

        Místo kradení nevhodných vláken (Merida One-Twenty není silnička:-)) radši čti, co už tu máme. Třeba tady se aktuálně „řeší“ dilema „univerzálního kola“ ;-).

        Jinak u každého vlákna vpravo nahoře máš odkaz na Podobné diskuze, které si taky můžeš přečíst.

        0 0
        • Hollycz  

          co jsem se díval, tak tj spíše diskuze o tom jeslti Gravel, SIlničku a nebo HT :) One-Twenty silnička určitě není :P jen to už nejde jak za mlada a do kopců na konci jízdy se už trápím a jak trošku fouká proti tak mám pocit, že mám zmáčknutou brzdu

          tím že sháním Gravel, tak si myslím, že jsem „ukradl“ vhodné téma. no ještě kouknu, jestli tady něco není novějšího a případně zkusím napsat ještě do druhého tématu, případně pročtu prostřední část, je tma toho hodně

          1 0
      • ladys  

        Gravel snad jedině na bezduších. Jinak to nezachrání ani odpružený představec.Co se týká práce s bezdušema, občas doliješ mléko a to je veškerá pracnost. Drobné defekty zjistíš doma , větší se dá většinou opravit v terénu a dojet domů.

        2 1
    • Mawinxx  

      Tak se mě bohužel ještě nepodařilo vybrat vhodného adepta :) Nějak se nemohu rozhodnout jestli 1 nebo 2 placku..

      Teď porovnávám následující:

      https://www.cyklobazar.cz/…-gold-vel-55

      https://www.cyklobazar.cz/…vel-ctm-2022

      https://www.cyklobazar.cz/…stone-1-apex

      Inzeráty se teď celkem točí.. Něco z těchto vzít nebo počkat? :)

      1 0
      • LM  

        Na „převážně 80 % silnice + 20 % polňačky“ bych bral rozhodně dvouplacku. Budeš mít větší rozsah převodů.

        6 0
      • Kos_CZ  

        Jen můj názor (a ne nutně ten nejlepší): Já preferuji dvouplacku ze dvou důvodů:

        1. Rychle přehodíš na lehčí převod shozením na menší placku – rychlejší než zběsile překlikávat, když to situace vyžaduje.
        2. Kolo je univerzálnější co se rozsahů rychlostí a sklonu svahů týká – velký rozsah při jemnějším odstupňování. U jednoplacek pak velikost převodníku dost značně určuje zda je kolo spíš do kopců, nebo na rychlost na silnici. Když jezdíš sám, tak to neva, ale jak vyrazíš s někým dalším, může Tě to brzdit.
        1 0
        • ladys  

          Na nějaké kochací jízdy je jednoplacka dostatečná. A to i na silničním kole. Nechtěně jsem to párkrát vyzkoušel,když jsem zapomněl nabít baterii. I na 36z převodník lze jet přes 35km/h. Na převodníku 40z a kazetě 10–40, člověka limituje jen výkonnost. Samozřejmě dvou placka bude mít lepší odstupňování.

          2 0
          • Kos_CZ  

            Jde dělat spousta věcí. Jen je otázka, zda je děláš z donucení nebo proto, že chceš…

            4 0
            • ladys  

              Psal jsem to z toho důvodu, že to člověka může limitovat v rychlosti. Což není pravda. Pokud se nebudeme bavit o jízdě v rychlosti 45km/h a více.

              0 0
              • Kos_CZ  

                Jasný, ale my nevíme, jestli bude jezdi kochačku, nebo třeba vyrazí i s kámošem co má silničku. Taky nevíme jak jezdí rád frekvenčně, nebo jestli raději silově atd… Tudíž těžko soudit. Co jsem psal, jsme psal z vlastní zkušenosti na základě vlastních, subjektivních pocitů preferencí. Proto třeba na silnici ani gravelu jednoplacku nemám a ani bych jí tam nechtěl. Na horáku (HT), který je skoro 16 let starý, mám dokonce trojplacku, ale mám ho jako kolo do pražských rozbitých ulic a přilehlých kopců. Ale třeba kdybych si kupoval celopéro, protože bych jezdil nějaké sjezdy a traily, tak by mne ani nenapadlo chtít dvouplacku. Ale to nic neříká o tom, co je lepší – jen co preferuju já a jaké jsou mé důvody. Nic víc, nic míň. :)

                2 0
                • ladys  

                  Tak na placatý profil, nemusíš řešit tolik váhu a jemnější odstupňování je plus. Je to o tom kde a jak člověk jezdí. Mám full trojpacku, dvouplacku , HT jednoplacku. Na co skočím na tom jedu a vůbec o tom nepřemýšlím. Jen při intervalech na silnici by jsem uvítal kazetu s 12s.

                  1 0
                  • adam1  

                    Většinou začneš myslet a svádět to na přeffody když jsi fyzičku v ři.i :)))

                    0 0
                    • ladys  

                      Proto jsem začal sportovat, aby nebyla fyzička v …

                      1 0
          • Peslezedirou  

            Eeeeeeee, jak to napsat…na MTB nemám jednoplacku, chtěl jsem nahradit Endurance silničku Gravlem, koupil jsem Gravel se systémem 1×12 a protože jsem před tím cítil výměnu kazety z 11/32 na 12/30, tak mi bylo jasný, že jednoplacku nekousnu. Řekl jsem si, že vše zhodnotím, až najedu víc km, do té doby nebudu vůbec myslet na to, že chybí přesmykač. Teď po cca 1000 km můzu říct, že mi smyk nechybí a jsem spokojený, silnice/polní cesta v poměru 50/50…jezdím jako lone wolf, ve skupině by to bylo asi jiné…

            2 0
        • Vrci  

          Jedním překliknutím přehodim o 3 pastorky. Takže dva pohyby jsou půlka kazety.

          Kazeta 10–11–12–13–14–15–17–20–23–27–32–38–44 má dostatek jemností v rychlých převodech a u vyproštováku, my větší skok nevadí. S převodníkem 42 je 10 dost svižné a 44 dost lehké.

          2 0
          • jecnak  

            Vidím to stejně. Možná by se dalo dole ještě maličko zjemnit – přidat 13. rychlostní stupeň ale na bežnou jízdu je to úplně v pohodě, do terénu vysloveně vhodnější než přesmyk.

            Co se týče rychlosti, tak s elektrikou je řazení dost rychlé. Navíc se dá zapnout kontinuální řazení – držím páčku a hazka řadí až do konce kazety.

            0 0
            • Greyhound  

              A je s elektrikou problém mít smyk? S 2 plackou mám malou do terénu a velkou na silnici a jemný odstupňování, ale možná jsem jenom dinosaurus…

              0 0
            • Vrci  

              Já mám Ekar 13s :-)

              0 0
              • Greyhound  

                :-) aha, já myslel 1×12, jsem to nepočítal

                0 0
                • Vrci  

                  Mám pocit, že žádná jiná kazeta než Ekar nemá zároveň 10–15 po zubu a zároveň 44 zubů respektive 9– 14 a 42.

                  0 0
                  • Greyhound  

                    Ale daní za to je mechanika. Řešením bude až 13s SRAM :-)

                    0 0
                  • Greyhound  

                    Ale daní za to je mechanika. Řešením bude až 13s SRAM :-)

                    0 0
                  • Greyhound  

                    Ale daní za to je mechanika. Řešením bude až 13s SRAM :-)

                    0 0
                    • Vrci  

                      Jenže to co sram zkoušel, fungovalo asi tak jako tvoje přidávání příspěvků. Proto je nový red furt 12s. Ale páky vypadají dobře, to se musí nechat.

                      0 0
                      • Greyhound  

                        Jo, akorát cena 750Eur za páku co řadit bude z principu stejne, jen brzda bude fungovat o něco líp, je trochu přísná

                        0 0
                        • Vrci  

                          Až si to koupí všichni ti blázni, který to musí mít první, ať to stojí co to stojí, ideálně pověšené na SL8, tak ceny popadají.

                          0 0
        • cyklista86  

          Nejak nechapu jak to myslis s tim bodem 1.. Jakoze dvouplacka je lepsi do terenu? Ja myslim ze ne. Protoze v terenu se muze dost rychle a zasadne menit sklon a tam je prave velka vyhoda kazeta s velkyma skokama. Tzn. s jednoplackou ti staci preradit treba o 1–2 pastorky zatim co s kazetou u dvouprevodniku bys musel zaradit o mnohem vic pastorku pro stejnou prevod.. Kazdopadne pokud to ma byt univerzalni kolo jak to mam treba ja u MTB(jedno kolo na vse). Tak dvouplacka 26/36 je proste super. Necitim se omezen pri rychle jizde po silnici a ani pri vyjezdech nejakych prudkych stojek v terenu.. Osobne bych na gravela(celopevne kolo s beranama) ale jednoprevodnik nechtel. Protoze bych na tom nechtel rozhodne jezdit tam, kde bych vyuzil vyhody jednoplacky s kazetou s vetsima skokama..

          1 4
          • LM  

            Tzn. s jednoplackou ti staci preradit treba o 1–2 pastorky zatim co s kazetou u dvouprevodniku bys musel zaradit o mnohem vic pastorku pro stejnou prevod..

            • S dvouplackou stačí přehodit vepředu podle situace a doladit přehozením vzadu :-)
            • Jediná výhoda jednoplacky je v tom, že z toho v terénu nepadá řetěz (protože NarrowWide zuby), zbytek je marketing.
            • Na 80% silnice 20% polňačky jednopřevodník nepotřebuješ. Na gravelplečce mám ten poměr skoro obráceně a z 2×8 MicroShiftu mi řetěz ještě nespadnul. Na prvním celopevným horáku s 3×7 jsem ho v Krkonoších nahrazoval na převodník skoro každou vyjížďku :-/
            3 2
            • cyklista86  

              No nevim me na to akcnejsi razeni v terenu nikdy pouzivani presmykaceteda nesedelo(mozna i proto jsem treba nikdy nepretrhl retez?). Proste jedu dokud to jde na velkou a jak to zacne byt divocejsi, tak shodit na mensi prevodnik a na tom to mam dokud zase nevyjedu z toho narocnejsiho terenu na nejakou tu cestu.

              1 4
            • jecnak  

              Ano řadit rychle a v plném tahu přesmykačem a pak to dolaďovat na hazce, to je opravdu sen každého závodníka nebo jezdce v terénu. Tím nepropaguju jednopřevodník, jen mi tvé tvrzení přijde jako hovadina. Do terénu fakt přesmykač nepatří ať už je to gravel nebo mtb.

              2 0
              • LM  

                No dotaz je na převážně kolo na dojíždění a převážně 80 % silnice + 20 % polňačky, což teda za terén nepovažuju…

                2 0
              • gerrard  

                Mně pokaždé překvapí kolik cyklokrosařů na svěťáku vozí přesmykač. To je snad jediný terénní závod, kde nevyhynul.

                0 0
          • Kos_CZ  

            Tazatel hledá silnici x gravel, takže kolo ne do terénu, ale na horší cesty – chce na tom dojíždět do práce. A protože nenapsal jak bude jezdit (jestli sám, nebo s někým) popsal jsem mu výhody dvouplacky.

            Horáka už má…

            1 0
      • Mawinxx  

        Díky za názor. Tudíž v odkaze to splňuje pouze jedno. Takže hledat dál :)

        0 0
        • TK75  

          Zajed si do Prahy…Je tam teď Gravel Days u Sterby.Můžeš vyzkoušet podívat co a jak

          0 0
      • Greyhound  

        Na 80% silnice 2 placku. Pokud SRAM tak jsem skončil u 10–33 a 43/30 ale samozřejmě lze mít vzadu za cenu nepatrně horšího odstupnovani 10–36, popřípadě vepředu 33/46 pokud je potřebu šlapat v rychlostech přes 60, já už jen zalehnu a vezu se :-)

        0 0
      • jIrI___  

        Pokud bude převaha silnice, tak netrap sám sebe, zbytečně se nepřemlouvej na více cool řešení a sáhni po přesmyku. Ten na silnici jednoplackou opravdu nenahradíš.

        9 1
    • ShadowOfMoria  

      Já mám specialized Diverge E5 v základní sestavě z roku 2022, a nemůžu si u něj na nic stěžovat… doporučuju koupit nové se dá s cca 30% slevou, takže výjde na nějakých 20k nové, což mi příjde super kup!

      0 0
    • bodlak2  

      Já preferuji jemné odstupňování převodu, tudíž jedině dvojplacku

      4 0
    • Mawinxx  

      Bohužel v poslední době není nějak moc čas vybírat, ale už vím, že chci dvojplacku :)

      Celkem mě zaujalo: https://www.joybike.cz/…-gray-metal/

      Teď jsem ještě našel celkem nový inzerát:

      https://www.cyklobazar.cz/…2023-vel-m-s?…

      Do čeho jít? Popřípadě nějaké jiné?

      0 0
    • Mawinxx  

      Mohu ještě poprosit o zhodnocení? Které z těchto vzít? :)

      https://www.joybike.cz/…-gray-metal/

      https://www.cycology.cz/…vy-p1618833/

      https://www.cyklobazar.cz/…-gold-vel-55

      díky

      0 0
      • Kos_CZ  

        Pokud je to ještě aktuální:

        Vizuálně se mi líbí víc ta první možnost, ale oproti druhé nemá montážní body na spodní rámové trubce a taky o jeden montážní bod navíc na vidlici..

        Osazení je skoro stejné (jiné kliky)…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.