Výběr gravel biku do 50k pro začátečníka – rady?

160 nepřečtených
  • Evzenster

    Ahoj všichni,

    hledám radu ohledně výběru gravel biku. Úroveň: Začátečník+ :)

    Rozpočet je do 50 000 Kč.

    Kolo budu používat 1–2× týdně, převážně na cyklostezkách.

    Dříve jsem měl levnější MTB, ale zjistil jsem, že většinu času stejně jezdím po asfaltu, takže teď uvažuji o gravel biku.

    Uvítám jakékoliv rady, jak k výběru přistoupit.

    Díky!

    0 2
    • Dan205  

      Kross Esker 6, s tímhle rozpočtem ti zbyde na výbavu a jako startovací gravel super.

      0 2
    • gerrard  

      Zajdi do obchodu a nějaký si zkus.

      1 0
    • jIrI___  

      Vyber si pár kandidátů, kteří se ti líbí, a dej je sem na zhodnocení. Zrovna v této ceně je strašně množství gravelů a nikomu se nebude chtít dělat ten průzkum trhu místo tebe… A doporučuju gravel nejdříve vyzkoušet (ne 10 m na parkovišti před obchodem). Gravely jsou sice trendy, ale pro lidi zvyklé ujet pár km týdně na MTB je to poměrně specifické kolo.

      Pokud by ses nebránil bazaru, tak budu prodávat svého karbonového Grizla vel L na bezdrátovém Sram Rival XPLR AXS, cena by se pohybovala blízko tvého rozpočtu :)

      1 0
      • Evzenster  

        Díky za tipy. Určitě něco půjčím na zkoušku na den-dva než koupím.

        V podstatě to je pointa mé otázky – ne o konkrétní doporučení kola, ale spíše o tom, jak přistupovat k výběru – co je důležité a co není, atd. Jsem začátečník a nabídka je opravdu ohromující…

        Grizly se mi moc líbí, bohužel L by pro mě asi bylo příliš velké (měřím 180 cm)…

        0 0
        • Dan205  

          V první řadě si rozhodni, jestli chceš jedno- nebo dvoupřevodník. Zbytek je v téhle cenové relaci (u nových kol) plus mínus podobný (hliníkový rám + karbonová vidlice), ale tohle je věc, od které by ses měl odpíchnout. Za mě pokud jezdíš asfalt, tak dvou.

          1 0
          • Evzenster  

            Díky! Jdu tedy studovat, v čem je prakticky rozdíl mezi jedno a dvou převodníkem, a pak uvidím :)

            1 1
            • J1RKA  

              mas nejakou predstavu jak budes jezdit < kopce – rychlost – kadence > ja bych treba uz nechtel 2 prevodniky kdyz tu je 1×12sp

              4 0
              • Hornito  

                Já to mám přesně naopak, asi záleží na každém, co mu sedne.

                0 0
              • wilda81  

                „Kolo budu používat 1–2× týdně, převážně na cyklostezkách.“ … „zjistil jsem, že většinu času stejně jezdím po asfaltu,“

                Na zmiňované použití dvoupřevodník IMHO úplně v pohodě.

                4 0
                • J1RKA  

                  no a presne natohle ma kamarad < jakoze gravela > 1×10 a staci muto taky, proste mensi kopecky vpohode a 40to jede taky

                  0 1
                  • cyklista86  

                    Ze to nekomu staci je pekny, ale kdyz nekdo na tom bude jezdit defakto jako na silnicnim kole, tak proc to neoptimalizovat tim, ze koupim neco s dvouprevodnikem? Jaka bude vyhoda toho, ze bude neustale jen hoblovat ty nejmensi pastorky na kazete s mensim jednoprevodnikem? No neni tam vyhoda zadna. Jen je tu nejaka ujeta fobie z presmykace.. To je cele..

                    6 3
                    • mr.antik  

                      stačí když budeš jezdit 10 minut drncání každý den a už budeš špekulovat taky

                      0 0
                      • cyklista86  

                        Kazdej neni tak precitlivelej na blbosti. Nekdo to nesnese a musi tam mit MTB pohon a nekdo to same jezdi se silnicni sadou a vubec nic neresi no..

                        0 0
                    • jecnak  

                      Taky jsem se toho obával při přechodu z 2×11 na 1×12, ale když zvolíš vhodný převodník podle své reálné výkonnosti a použití kola, tak hobluješ relativně jemně odstupňované (a pořád relativně velké) pastorky. Je pravda, že kazetu asi i tak sjedu třeba o 1/4 dříve. Příjemná ale je ta absence přesmyku. Není třeba na to myslet. A ne, automatické řazení na přesmyku u elektrických sad to nenahradí. To píšu jako někdo, kdo má AXS 1×12 a 2×12 na gravelu a silničce.

                      Mnohem víc než relativně porovnatelné množství zubů na pohonu udělá jeho čistota.

                      7 1
                      • cyklista86  

                        " Příjemná ale je ta absence přesmyku. Není třeba na to myslet. "

                        To je presne ta fobie o ktere pisu. Jako kdyby to byl nejaky neskutecne slozity a komplexni system pro puziti, ktery tak zatezuje hlavu, ze je lepsi tam dat rovnou jednoprevodnik a giga kazetu s brutalnim rozsahem.. heh…

                        Dotycny co se pta to bude mit jako jedno kolo na vsechno. Ty by jsi v takovem pripade chtel jednoprevodnik misto dvouplacky? Predpokladam ze ne.. Kdyz by jsi to kolo chtel pouzivat jak na zevlovani a nejake prejezdy mimo silnici, tak na rychlou jizdu se silnickama a pod..

                        5 1
                        • J1RKA  

                          Fajn, jaka je teda optimalni dvouplacka?

                          0 0
                          • cyklista86  

                            Treba nejaka gravelova na gravel?

                            1 0
                            • J1RKA  

                              :D noo, jenom, ze tam bude nejakej rozdil mezi velkou a malou, tak se ptam, cobys doporucil, u 1× jeto po 2 zubech, takze snadny, jeste bych mozna volil sisku

                              1 0
                              • wilda81  

                                Hele a ty už nějaký gravel máš nebo pořád uvažuješ jen z pozice MTB jezdce?

                                2 0
                                • J1RKA  

                                  Uvazuju jako kluci coto maji jako druhy kolo, jeden silnicka, a druhej chrt, neprosto se nedokazou schodnout, proto jsem daval te dotaz, jestli vi co jezdi nebo bude jezdit.

                                  0 0
                        • jecnak  

                          Aktuálně mám na gravelu s 1×12 11000km, na stejném systému na silnici s 2×12 16400. Co ty, kolik jsi toho na gravelu najel?

                          0 0
                          • jecnak  

                            A abych to upřesnil, tak reaguju na požadavek zakladatele vlákna: “ Kolo budu používat 1–2× týdně, převážně na cyklostezkách.” Tam je fakt jednoplacka v pohodě a naopak vhodná. A její hlavní výhoda? Absence té druhé placky. Ale to člověk pochopí, až když má srovnání. Jezdit se dá v klidu samozřejmě na obojím. Jen mě tyhle argumenty pokaždé pobaví.

                            5 0
                            • DaD  

                              Mám to opačně. Jednoplacka mi doslova vadí. Méně převodů s většími skoky mezi pastorky. Proč? Přesmyk je tak jednoduchá věc, že ho zvládne s úspěchem používat i chytřejší opice. Mohu vozit menší kazety s jemným odstupňováním a navíc to nevypadá na kole jak pila z cirkulárky. Když už někdy spadne řetez, tak si ho přesmykem nahodím a neřeším to. Na zimáku jsem sezónu vozil jednoplacku a už nikdy více. Občas spadl řetěz, stane se, prostě musiš zastavit a rukou ho nahodit. Extrémní křížení řetězu mi také hodně vadilo. Takže pokud nějaké kolo, které uvidí převážně asfalt, tak rozhodně dvouplacku.

                              V čem je vlastně ta jednoplacka na cyklostezku vhodná?

                              11 4
                              • VojtaXY  

                                Zase nemuzes srovnavat sebe s nekym, kdo chce jezdit 1–2× tydne. Jezdis na 200km prumery, ktere tady da malokdo na 50km. Ty ty prevody vyuzijes.

                                2 0
                                • DaD  

                                  Dobře, ale pokud člověk s kolem začíná a není tolik vyježděný, tak by právě proto měl mít možnost většího množství převodů, ze kterých si může vybírat a volit pro sebe optimální kadenci a styl šlapání. Pokud třeba časem zjistí, že opravdu jezdí jen velkou, tak se malá a přesmyk dají vždycky sundat. Pokud bude naopak malou casto používat, tak také nedává jednoplacka smysl. Mě ten smysl jednoplacky na tento druh kol tedy trochu unikal vždy. A ano, měl jsem grevla i v setupu do těžšího terénu, ale vždycky, vždycky jsem byl rád, že tam tu malou mám a můžu to na ní hodit v případě potřeby. Optimální kadence je pro mě dost zásadní a tady ať jde jednoplacka do pekla:(

                                  6 1
                                  • J1RKA  

                                    ano souhlas, na silnici je ta optimalni kadence urcite zasadni, takze pokud mas jako hlavni kolo silnicku, a gravel pro pobaveni, budes chtit dvouplacku, rozumim, ale pokud mas naopak bika jako hlavni, bude pro tebe gravel vstupenka na silnici, a klidne zvolis pohon 1×11 < 10–42 > protoze stim kolem nikdy nepojedes do takovyho terenu abys to potreboval, nato mas bika, pak jsou jeste na vyjizdce srandovni postrehy, kdy silnicar si pochvaluje jak to kolo zehli, a biker nadava, zese natom jak to drnca uz pomalu neda jet :D

                                    2 4
                                    • wilda81  

                                      Bajker má dost často gravel jako doplňek na asfalt a silničář naopak jako kolo do terénu. Takže logická volba jedno/dvouplacka jek pak přesně opačně než popisuješ.

                                      1 1
                                      • J1RKA  

                                        zitra vsem v bande vysvetlim, zesi maji prohodit kola :DDD

                                        0 2
                                        • wilda81  

                                          Není třeba. Každý ať si jezdí na čem chce, hlavně ať z toho má radost.

                                          2 0
                              • jecnak  

                                Na čistě asfaltové ježdění s plynulostí a schopným jezdcem je dvouplacka pořád určitě lepší. Na stezku a členitější a neplynulou jízdu mi fakt přijde lepší jednoplacka . V terénu ani nemluvě. O tom, že smyk u nových sad, zvášť u elekriky, funguje bezvadně, nemá cenu diskutovat. Jde mi spíš o ten pocit, kdy fakt jen cvakáš a nemusíš se na to nijak soustředit. Jak jsem psal, výš jezdit se dá v pohodě na obojím a je zbytečné tvrdit, že jednoplacka je špatná, prostě je jiná a vhodná na něco jiného a pro někoho jiného. A estetika cirkulárky vzadu? To bych asi neřešil. U různých pokroucených a děravých rámů….

                                7 0
                                • DaD  

                                  Myslíš stezku asi ohledem na provoz, že? Protože stezky, to jsou samé roviny, alespoň tedy co já znám a tam mi opět nedává jednoplacka smysl. Ale diametrálně jiný provoz je v Praze a městech, než v oblastech mimo hustého zalidnění. Nastěstí jsem z vidlákova. Sláva tomu!

                                  Měnil jsem borcovi kazetu, je na foto, a ten opravdu ten nápad s jednoplackou nedotáhnul do konce:) Spodek uplně mrtvej a musel jsem to vzít dremlem, aby to s novým řetězem neskákalo a vršek jak z fabriky.

                                  Mě neustále napadá u jednoplacky to, že mi někdo vezme třeba dva kvalty z šestistupňové převodovky u auta. Pojedu při devadesáti a budu buď motor o něco podtáčet a nebo o něco přetáčet, přičemž při šesti kvaltech, tam ty ideální otáčky pro motor v pohodě šoupnu.

                                  Ale tohle celé je stejně věc osobních preferencí a záležitost jedince. Za mě prostě jednoplacka na kolo s berany nikdy více, fakt ne, ale dalších x lidí mi řekne opak. Je dobře, že si každý může vybrat to své a buďme za to rádi.

                                  3 1
                                  • J1RKA  

                                    hele tohle je v polabi uplne normalni, znam lidi, co maji ometeny 2 pastorky a na ostatnich snad retez ani nebyl

                                    0 2
                                    • DaD  

                                      A pohon 1× něco, že? :)

                                      0 0
                                      • J1RKA  

                                        na tomhle kole jsem mel < 39–26 > a kazetu < 11–36 > na malou jsem to v polabi nikdy neschodil

                                        0 0
                                  • jecnak  

                                    Myslel jsem stezku s ohledem na provoz (zrychlování, zpomalování) ale i na členitost. Nejsou jen stezky kolem řek, ale třeba stezky městem, kde neustále řadíš. No a to je právě druhý extrém, kdy jezdci, co mají elektriku s nastaveným automatem na přesmyku řadí jak o život, protože se pohybují přesně na horní části pastorků kazety. V nedávné době jsem to viděl dvakrát. Pak je otázka, co by se dělo, kdyby tam ten automat neměl – lámal by to na těžký převody na velkou. Tam mi právě dává jednoplacka smysl, protože prostě je vždy snadno dostupný nejbližší těžší nebo lehčí převod. Že je tam velký nebo větší skok může a nebo nemusí vadit (bajkerům to může naopak vyhovovat).

                                    Co se týče využití kazety, tak tam vidím problém v nevhodném převodníku pro dané použití. Já třeba z 40z měnil na 46 a spokojeně jezdím velkou část vyjížděk s využitím středu kazety (klasická placka v Polabí). Ano proti silniční klasice jezdím s převodem používajícím v záběru méně zubů, zas ale s lepší řetězovou linkou bez křížení.

                                    Tak souhlas, že je to fakt o preferencích. To by teda měl vědět zakladatel vlákna, kde a jak bude jezdit. Rozhodoval bych se podle členitosti profilu a také podle toho, jestli budu jezdit na silniční vyjížďky s kamarády na silničkách nebo sám.

                                    1 0
                                  • Lišák  

                                    Vmísím se se svým názorem, protože stojím na opačné straně cyklistického spektra jak nájezdem, tak výkonností, než Ty a Tomáš a proto mám blíž k tazateli, který je začátečník.

                                    Vidím to stejně, jako Ty.

                                    Na silnici berany, dvojplacka a pevná sedlovka.

                                    Do terénu rovná široká řídítka, jednoplacka a teleskop.

                                    2 0
                                • cyklista86  

                                  Ty se s presmykacem fakt musíš při jízdě na kole vic soustředit? Ty děláš jako kdybys ten presmykac používal 10× za minutu. Přece na asfaltu mám furt velkou a malou dám jen když přijde nějaká stojka no a když zabocim mimo silnici, kde nejedu rychle a mění se často sklon, tak dam malou placku a necham to v tom terenu na ni. Žádné přemýšlení jestli dát velkou.. Jinak dotyčný stopro myslí cyklostezku prostě silnici kde nesmí auta a ne singly plně kořenů a sutru a že by byl problém dvouprevodnik při přejezdu města, kde musí často pribrzdit a pod.? No tak tam snad bude mít lehčí převod ne. Ty děláš jako kdyby to za každou křižovatkou rozjizdel na 50km/h s kadenci 90 a po 200 metrech musel zase zastavovat.. :D Prostě hledání problemu tam kde nejsou. Dotyčný jasně napsal ze bude jezdit hlavne po asfaltu a bude to mít jako jediné kolo. Tzn. Dvouplacka jasná volba.

                                  3 0
                                  • detoxy  

                                    Jezdím po asfaltu, mám to jako jediné kolo. Tzn. jednoplacka jasná volba. :) Na gravelu 1× něco už asi 80tkm. Skoro se vším souhlas s Jecnakem. Za mě dvouplacka jen pokud potřebuješ jet intenzivně s někým, jeho rychlostí. V opačném případě není důvod motat si hlavu přesmykem.

                                    Nicméně nikdo tu ještě nezmínil průchodnost rámu pro široké pláště. Je třeba aby si tazatel ujasnil jak široké pláště bude jezdit. Silničně stavěné gravely pro rychlou jízdu více po silnici tak cca 40mm pláště. Terénejší gravely dovolí víc široké, ale už jsou to tužší rámy, pro horší namáhání a taky pro těžší jezdce. A kola jsou těžší, někdy mají odpruženou vidlicí atd. Problém je, že rám který má průchod pro úzké pláště nejde upravit a musí se koupit nové kolo. Proto je dobré toto si řádně promyslet.

                                    0 0
                                    • squalo  

                                      Ještě je fajn zmínit, že rám pobere širší plášť s 1× než s 2× z důvodu zavazejího přesmykače.

                                      0 0
                                    • cyklista86  

                                      Převody do terénu na kole na silnici(berany, pevná vidle) proč? Proč ne teda rovnou MTB které pojede po silnici taky slušně kdyz tam budou gumy typu mezcel, ale oproti gravelu si na tom můžeš fakt užít jízdu mimi silnici.. Kdyz už někdo uvažuje nad gravelem místo MTB právě protože jezdí stejně z velke většiny jen po asfaltu, tak předpokládám, že chce tím pádem jezditni trochu rychleji, kdyz už To ma berany a pevnou vidlu. Tak v tom případě tam dát jednoplacku do terénu opravdu smysl nedává. Dava to smysl vám, kteří máte fobii s presmykace a te možnosti radit i vepředu. Což je komické, ale lidi jsou různí no.. :))

                                      0 0
                                      • DaD  

                                        Je fajn to tu číst a sledovat názory lidí. Nicméně mažu na švih. Mám tam ale dvouplacku a tak nevím jestli se s tím přesmykem moc nezamotám a nefláknu sebou. Musím opatrně :-)

                                        4 0
                                      • squalo  

                                        Proč? Třeba protože berany. Dneska, kdy je možnost mít 50 mm pláště, teleskop a gravel specific odpruženou vidlici, jsou řidítka asi největším rozdílem.

                                        1× nebo 2× není o svižnosti, minimálně v rovině hoby cyklistů

                                        0 0
                                        • DaD  

                                          Gravel specific vidle je asi nejvetší pitchovina, co kdo na kolo vymyslel. Ten odtrh je doslova šílený a ty tři centimetry zdvihu jsou tedy úplně k hounu. Navíc je to těžké a vyžaduje to další udržbu. Taková gravel Ocho vidle, to je teprve žrádlo:(

                                          1 1
                                          • McBlacky  

                                            ad gravel vidle souhlas. To je brutální cipovina a velké vítezství marketingu

                                            0 1
                                            • Lišák  

                                              Proběhla tady někde na B-F hláška: „Ty máš zdvih, jako já mám sag!“

                                              :-)

                                              3 0
                                          • J1RKA  

                                            a co pevna OCHO :DDD

                                            3 0
                                          • jIrI___  

                                            Zkoušel jsem Rudy Ultimate a ta mě příjemně překvapila, pocitově mi u ní přišlo více než těch 40 mm zdvihu. Na příštím kole už s velkou pravděpodobností bude. Naopak jsem na gravelu naprosto nedokázal ocenit teleskop, to je pro mě přidaná hmotnost bez účelu :)

                                            0 0
                                          • Atilla  

                                            Nevím, co jsi zkoušel, ale rs rudy je citlivější než zeb 3.1 ultimate. Za mě jedno z nejlepších věcí na gravel. Pokud teda jezdíš gravel. Obzvláště na bikepacking to je hodně poznat, protože vůbec netuším kudy pojedu .

                                            0 0
                                        • cyklista86  

                                          Pokud nejezdím teda dlouhé trasy, abych ocenil zmenu uchopu nebo nechci být víc aero pro efektivnější posed při vyšší rychlosti díky těm beranum, tak proč tam dávat berany, kdyz jsou v terénu mnohem horší?? Abych patřil do exkluzivního klubu gravel specifik? Já používám MTB jako gravel a jediné důvody kvuli kterým bych chtěl radši berany jsou ty co jsem popsal. Pokud bych to nehrotil na asfaltu a jezdil jen terén a na silnici na pohodu, tak jsou berany mínus.

                                          0 0
                                          • vrazdit  

                                            máš ve všem pravdu! a už to prosím dále nerozebírej… :)

                                            2 1
                                      • jecnak  

                                        Prosímtě, někam asi zapadla ta tvá dlouhodobá zkušenost s jednoplackou.

                                        3 0
                                        • bara2  

                                          Zatím to jenom počítám v Excelu. Stávající používaný rozsah 0,65 – 3,45 s dvoutalířem (534%) mi 1×12 nedá ;-) S trojtácem dám rozsah 0,65 – 4,0 (618%). Na největší pastorek jezdím co chvíla, na nejmenší sice jen občas, ale udělá radost.

                                          Zmenšováním placky u 1×12 rozsah nezměníš, jen ho posunuješ. Zmenšováním talířů na dvouplacce rozsah nejen posunuješ, ale současně i zvětšuješ. Čím jsi slabší, tím větší rozsah je potřeba, s kopce to pojede pořád dobře, ale do kopce čím dál hůř.

                                          0 0
                                          • jecnak  

                                            Problém je, že výrobci z nějakého záhadného důvodu přestali trojpřevodníky na silnčku vyrábět. Kdyby to bylo jen o rozsahu převodů a jemném odstupňování, tak se dávno vozí 4×12. Už tu dost lidí psalo, že pro určité použití je 1× vhodnější. Osobní zkušenost zřejmě k nezaplacení.

                                            2 0
                                            • VojtaXY  

                                              Tech vlivu konce trojprevodniku bylo vic.

                                              • Kompaktrni kliky, ktere umoznily mit lehci prevody.
                                              • Vetsi rozsah kazet
                                              • Jednoduchost
                                              0 0
                                              • bara2  

                                                Co kompaktní kliky, počkej, až sem dojdou převodníky 36/20! U Middleburnů je dělají už aspoň dvacet let, to se o nějakejch grevlech ještě nikomu ani nezdálo, já je našla v nějakým road článku ;-)

                                                Ty rozsahy ti dává velkej talíř připláclej na zadní náboj. Je to hnusný jak noc.

                                                0 0
                                            • bara2  

                                              Ale jo, technika pokročila a trh si žádá změny. Ono za chvílu zase bude in něco jiného, a nejspíš se vrátí i ty dvoutalíře do placu. Vždyť na ty 1×něco slyšíš od hobíků imrvére, že si připadají jak křeček v kleci a 10 zubů ohoblují za sezonu. Zkrmenej kolík do toho na rovině dupne a na těch 40 to rozšlápne i s kadencí 70, ale v prvním brdku to nevyšlape, bo tu váhu nahoru nevyveze. Prostě ty rozsahy jsou zatím pořád málo. Třeba se to pořeší další převodovkou v náboji nebo ve středu, ale tak, jak se to v současné době nabízí, to nestačí ani mě. Kadenci ve vyšším věku nedáš a nějaký kopce jsou prakticky všude.

                                              1 4
                                              • mr.antik  

                                                Tak to si asi už moc nepamatuješ, jaký rozsahy a převody se vozily dřív, před kompaktama, kterými všichni zpočátku opovrhovali.

                                                Za mě teda 1×13 XPLR má hezký rozsah i odstupňování, jedinej problém bude ta výdrž a efektivita na 10z ale to je v rychlostech, kdy pro hobíka je lepší zalehnout do kola, než se snažit o nějaké kroucení nohama.

                                                Problém je zatim cena,ale snad se to dostane i do nižších řad nebo ke konkurenci.

                                                0 0
                                                • bara2  

                                                  Však taky za mého mládí jsi o takové množství rekreačních cyklistů nezakopl a běžně se kola do kopce tlačila.

                                                  Ten boom nastal až s 26" kolama, který sice na rovině potřebovaly ten trojpřevodník, ale vyjel s tím do kopca kdekdo.

                                                  0 0
                            • jIrI___  

                              Mám srovnání a na zamýšlený styl jezdění bych jednoznačně sáhnul po dvouplacce. Však už jsou dávno pryč doby, kdy přeřazení na smyku potřebovalo trochu snahy, GRX to tam sází na první dobrou.

                              6 0
                    • Floydie  

                      Navic kdyz bude hodne linej, tak da vepredu velkou a bude radit jen zadek. Ale porad bude mit tu moznost to pouzit.

                      2 0
        • jIrI___  

          Osobně mám mezi gravely dva favority. Na převážně silniční jezdění Trek Domane (ten se blíží endurance silničce), na převážně jezdění mimo silnici Specialized Diverge. Bohužel oba jsou od výrobců, kde se platí za nápis na rámu, a v tvé cenovce by se možná daly sehnat jen hliníkové verze se základním osazením. Další věc pro odfiltrování vyloženě nevhodných kol je jedno/dvoupře­vodník, jak už umínil Dan205. Tento bod za tebe nikdo nerozsekne, je to čistě jen o tvých preferencích.

          0 0
    • Luboscykloamater  

      Výběr kola je dobré neuspěchat (nakombinovat jako zdroj informací třeba BikeForum, Youtube, weby výrobců/prodejců, zajít do pár prodejen kol), vhodné kolo pak znamená neřešit v brzké době výměny komponentů či výměnu celého kola, na hezké a dobře funkční kolo se pak asi člověk více těší. Důležité je pak moc nepřemýšlet a jít hlavně jezdit, i když to člověka musí bavit. Mám asi 3,5 roku karbonový Cannondale, kde jsem asi zbytečně zaplatil něco navíc za značku, ale to nevadí. Jsem spokojený s 2 převodníkem 46/30, kazeta 11–34, ty nejtěžší převody používám málokdy a nejlehčí 30/34 je určitě dostatečný na většinu kopců v ČR. Vyhovuje mi GRX , bezduše a nižší tlaky. Je dobré mít možnost dát na zadní kolo plášť 45mm (já tam nacpu max. 43mm) či více, když by tě najednou začalo bavit jezdit hodně v terénu. Hydraulické brzdy jsou komfortnější. Dnes bych si v cenové relaci do 50000 Kč vybral asi Canyon, tedy Grizla. Přeji dobrý výběr.

      2 0
    • KAZI  

      Tak jsem ještě zapomněl to asi nejlepší https://www.propain-bikes.com/…ke-it-yours/

      Mám od nich Hugene a je to top, když to srovnávám s konkurencí, ale u pevnejch rámů asi pudu po ceně.

      Nemá náhodou někdo?

      0 0
      • zahr  

        Řekl jsi to dobře, to nejlepší. Pár jich tu už jezdí, my máme doma dva. Za mě super kolo, pro mé použití to nejlepší, co jsem si mohl vybrat, neměnil bych. Mám to laděné víc do terénu. Ale je to věc úhlu pohledu, každý na to může mít jiný názor.

        0 0
      • scota  

        drobný problém může být, je že stojí od 60 000 Kč

        0 0
      • scota  

        drobný problém může být, je že stojí od 60 000 Kč

        0 0
    • july85  

      Taky přemýšlím o Gravelu, chtěl bych jen nějakého otloukánka na přejezd Republiky a bike touring a přemýšlím nad základním Diverge E5

      Máte někdo zkušenosti se základní verzí, popřípadě na co si dát pozor? A ano, mám rád Specialized a gravel budu používat jen vyjímečně na delší trasy po asfaltu. Na vše ostatní mám Epica HT.

      0 0
      • Johny.Merida  

        Za 31 tis je dnes mechanika brzd už trochu mimo, ale zase je člověk opraví na cestě i v lese…jinak je to solidní dělník a pohodové kolo. Měl jsem ročník 2018 a nebyl problém.

        0 0
      • cyklista86  

        Uvazovat o znackach jako Specialized pro low cost kolo je nesmysl. Malo muziky za hodne penez.

        5 0
        • july85  

          Hele, ono v téhle cenové kategorii stejně nic jiného není.. ano, můžu si koupit Tribana za 20K, ale mít lanka vedený venkem fakt nechci.. Diverge se da sehnat za 28T CZK, těch 8T si rád za mnou oblíbený Specialized připlatím. Jestli se letos rozhoupu, tak budu nakupovat 3 Specialized (dcera, přítelkyně a já) :D To budou mít ve Spešlu prémie :D

          0 0
          • jIrI___  

            Vždyť ten Diverge je na mechanických brzdách a 8 sp Clarisu, výběr toho nejhoršího. Za stejnou cenu se dá sehnat Koyuk na hydrách a skvěle fungujícím GRX-400. Koyuk je o 2–3 třídy výše, jen ten nápis na rámu není tak cool :)

            https://www.ctm.sk/…-0-700c-2024

            6 0
            • july85  

              Holka se ti taky musí líbit než si s ní něco začneš. Může to být raketová inženýrka, ale pokud se ti nelíbí, tak je to marný. CTM mi do domu nesmí a může být sebelepší.

              2 0
              • jecnak  

                S těma mechanickýma brzdama to fakt není ono. Taky jsem si tím prošel (Avid BB5 road).

                0 0
                • wilda81  

                  Co ti na nich vadilo? Měl jsem BB7 Road a brzdilo to v pohodě.

                  0 0
                  • jecnak  

                    BB5 proti 7 brzdí výrazně hůř. Hlavně ale potřebovaly často seřizovat a na páce nebyla žádná zpětná vazba a nízká modulace.

                    0 0
                  • Jan D.  

                    Jojo. Měl jsem TRP Spyre i BB7 Road a se Sram pákama to brzdilo skvěle (se Shimano pákama TRP Spyre moc dobře nebrzdily). Ale mám teda asi docela silný stisk ruky a ruce velké. Na menší slabší ruce to nebude nic moc.

                    0 0
              • easton  

                A osmička Claris to je vyložený zlo. To jsem si zas vyzkoušel já. To fakt nechceš.

                0 0
              • jIrI___  

                V tom případě nezbývá než popřát hodně štěstí s nejnižšími řadami komponentů.

                1 0
              • gersa  

                Když se ti holka líbí ale nepustí tě ven na kolo, to je pak taky výhra. To pak budeš vzpomínat na raketovou inženýrku (a ona na Pištu Hufnágla)

                0 0
          • cyklista86  

            Cube nuroad stokrát lepší volba..

            0 0
      • McBlacky  

        tohle je blbost, to kolo je kromě nápisu na rámu šrot :)

        1 0
    • bluerider  

      Koupil jsem za podobné peníze Trek s elektronickým řazením a teleskopickou sedlovkou v Rabe bike kousek za hranicemi a zatím nelitoval.

      2 0
    • Evzenster  

      Moc dekuji vsem za odpovedi a diskuzi

      0 0
      • DaD  

        Takže jasný jo? Dvouplacku a bez toho mi domů nechoď! :-)

        3 0
        • Evzenster  

          :D Já jsem nad typem převodníku ani neuvažoval a netušil jsem, že je to takové žhavé téma! Na MTB jsem měl 1×12 a popravde nepociťoval jsem, že by mi chyběl rozsah v razeni. Ale čím víc čtu články a diskuse, tím víc to dává smysl – zvlášť když se zdá, že v mém rozpočtu je větší výběr kol s dvouplackou. Ještě si to ale musím někde půjčit a vyzkoušet.

          0 0
          • J1RKA  

            jj toje velmi rozumne

            1 0
          • mr.antik  

            já se rozhodoval trošku jinak a vzal jsem kolo s relativně základní dvojplackou 2×10 s tim, že prostě praxe ukáže… A že z dvouplacky jednoplacku udělám vždycky a zatimt teda ani po roce nemám jakosno, protože jsem na tom nejel nějaké dlouhé rovinaté vyjížďky (což není ani můj hlavní záměr)

            0 0
          • Jason Voorhees  

            To není o rozsahu, ale o jemnosti odstupňování a nepotřebě vození pastorků 40+ ;-)

            2 0
            • J1RKA  

              ano souhlas, u silnicky je parada mit to po 1zubu, tocis vpodstate jednu kadenci a jenom cvakas ±

              nicmene, pokud jedes nekde v terenu, tak tam jeti < kadence > vicemene k prdu, zkus si nekdy na silnicce jezdit kratky useky, treba 100m a na konci udelat otocku o 180° na fleku

              0 2
              • cyklista86  

                Nikdo jednoplacku do terénu nerozporuje, tak nechápu proč se tu motat hák zaseknuta deska.. Co tady naopak rozporuplné je dvouplacka pro převážně silniční použití a pro to už argumenty nejsou žádné. Jen zvracena fobie z presmykace..

                1 1
          • nocturnal.unicorn  

            Já mám na MTB 1×12 a gravel, co jsem testovala, byl s 2×12, a byla jsem z přesmykače dost otrávená. Je samozřejmě možné, že nebyl úplně dobře seřízený, ale po tom, co si člověk (v mém případě velmi rychle) zvykne na jednoplacku, už bych dvouplacku nechtěla, a u gravelu jsem při výběru tedy preferovala jednoplacku, i když to nebyla podmínka. Takže určitě si to někde vyzkoušej, každý máme jiné preference.

            2 3
            • Dan205  

              Takže argumenty lidí proti přesmykači – neumím ho používat, je špatně seřízený, nepotřebuji ho.

              3 3
              • zahr  

                A co že ho umím používat, umím ho seřídit, jen ho prostě nepotřebuju a nechci. Vystačím si s 1×12.

                1 1
                • Dan205  

                  Na tebe platí ten poslední argument, to je normální. Jen mi přijde vtipný, že lidi argumentují těmi prvními dvěma.

                  2 0
                  • TK75  

                    Mě spíš smutný…že se prodává něco, co často lidem dělá potíže.Třeba že presmykac škrtá a pomůže leda roztahnout klec klestema :)) teda u 2×10.U 2×11 kde měl presmykac ne dvě, ale čtyři polohy (dvě hlavni a dvě mezipolohy) to uz mi hlava vubec nebrala…jezdit a neustale dorovnavat, aby to neskrtalo

                    0 0
                • Jason Voorhees  

                  A teď si představ, že máš najednou současně na výběr dva pohony 1×11 v jeden okamžik na jednom kole.

                  Jedeš s kopce nebo po rovině, máš vpředu 48/46 a vzadu krásně po zubu třeba do šestýho pastorku. Svištíš to někde lesem po široký…a najednou protilouka?

                  Tak ťuknu levým fakáčem na 32/30z, no a je tam „mtb“ pohon a taky jemně odstupňován. Jedním ťuknutím, pak už jenom pravá ;-).

                  Za mě ideál na gravel.

                  3 0
                  • J1RKA  

                    tak kdyz v tom lese pojedeme < 35km/h >

                    0 0
                  • cyklista86  

                    Přesně, ale oni se prostě neprenesou přes ten bazmek uplej na sedlové trubce.. :)))

                    1 0
                  • zahr  

                    1×11 bych na žádný kolo nikdy nechtěl. Jezdil jsem 2×11 na silničce, 2×10 na gravelu a momentálně 1×12 na gravelu, což mi vyhovuje nejvíc. Jestli ťuknu jednou nebo čtyřikrát či šestkrát, je mi uplně jedno.

                    0 1
            • cyklista86  

              To ale není problém pohonu s dvojprevodjikem, že ho neumíš používat a nejsi na něj zvykla. Lidi opravdu nepoužívají dvojprevodnik při ježdění po silnici ze srandy.. Jinak samozřejmě plno lidem stačí na gravelu jednoprevodnik, kdyz jezdí fakt hodně mixovany terén a ne žádné delsi svahy po silnici treba i s lidmi na silnickach a pod.. Prostě záleží kde a jak na tom gravelu chceš jezdit.

              1 0
              • McBlacky  

                Z moji zkusenosti holky/zeny si pohony 1×X jen chvali. Neberou to tak technicky a vykonnostne, na pohodovy jezdeni to je snazsi system

                4 0
                • jIrI___  

                  Tuto poučku jsem si kdysi vzal k srdci a překopal ženě cyklostezkového horáka z XTR 2×10 na XT 1×12. Skončilo to zle, po první vyjížďce v kopečkách, kdy jsem za sebou neustále slyšel řazení tam a zpět a žádosti o radu ve stylu „buď je to moc lehký převod nebo moc těžký, jak mám udělat abych měla něco mezi?“ jsem uznal, že tudy cesta nevede a putovalo zpět staré dobré 2×10 :D

                  0 0
                • cyklista86  

                  Ano na kole do terénu. Na silnickach snad jednoprevidniky nepoužívají. Na to jsem narážel. Ze kdyby chtěla kolo na silnici, tak by si musela zvyknout i na to řazení vepředu.. Nebo teda nemusela, ale může zapomenout na nějaké pohodlné ježdění ve skupině a pod..

                  0 0
              • nocturnal.unicorn  

                Já ho používat umím, ale je to pro mě méně pohodlné a pomalejší, takže preferuji ho nemuset používat :) A jak už bylo řečeno, záleží i na stylu jízdy a terénu, kde člověk jezdí.

                0 0
          • gerrard  

            Zhave tema to prave vubec neni. Vidis, ze se da spokojene jezdit na obou variantach pohonu. Je to jen o osobnich preferencich, ktere vychazi z jezdeneho terenu a zpusobu pouziti. To mas jedno co vezmes, kdyz ti vybrana varianta nebude vyhovovat, tak zkusis tu druhou. Jen teda z jednoplacky na dvouplacku to jde hur nez naopak a u nekterych ramu to ani nemusi jit.

            0 0
    • VojtaXY  

      Mozna by pomohla informace, jak dlouhe vyjizdky a s jakym prevysenim jezdis. Jsou tam vetsi kopce nebo spis rovinatejsi trasa apod.

      1 0
      • Evzenster  

        Hele, nejspíš to budou hlavně rovinky, a samotné vyjížďky tak kolem 50 km jednou nebo párkrát za týden.

        0 0
        • cyklista86  

          Jednoznačně dvouplacka. Ocenis jemné odstupnovani na kazetě. Kde si najdeš optimální převod na kterém pak po te rovince pojedeš.. MTB kazeta je dobra leda tak pro dobrodruhy co si myslí. Ze hopsat s pevnou vidlou a beranama po kořenech nekde po singlech je cool..

          3 0
          • Evzenster  

            Dík za názor. Z toho co zatím prohlížím, to vypadá že i kdybych šel do jednoplacky, dost bych si tím zúžil výběr…

            0 0
    • Elektronik743  

      Hlavně bych se zaměřil na geometrii rámu a druhou věc na věci týkající se komfortu. Gravely můžou mít pohodový turistický posed, nebo taky geometrii ostřejší než kdejaká silnička. Chceš se na tom pohodově vozit „langsám“ nebo naopak si přišlápnout a jezdit rychleji?

      Potom si ohlídat jestli se mi bezpečně vlezou pláště, které bych chtěl vozit a chtít ráfky kompatibilní pro bezduše. Sám vozím 40mm, ale rezervu na 45 považuju za nutnost, jeden nikdy neví.

      Žabomyší válku ohledně převodů bych tolik neprožíval, ale pro zajímavost: kde mně se jako k zastánci dvoupřevodníku, co jezdí 90% asfalt a rovinky, dostalo z bazaru kolo s 1×11. Pilu jsem dal 42z, kazetu sram 11–36 a nemám problém ani se skoky mezi převody, ani mi žádný převod nechybí. :-) jen se musí nechat jedno, na rovinách má obdobný převod na více zubech lepší zátah, v tom je ta je ta velká pila na dvoupřevodníku lep­ší.

      0 0
      • cyklista86  

        Však proto taky jezdí na silnici větší převodníky. Aby mohli používat větší pastorky pro stejny převod. Je to efektivnější. O křížení řetězu u jednoprevodniku nemluve nemluvě..

        0 0
        • bluerider  

          Křížení řetězu? Jako vážně? :)

          1 0
          • jIrI___  

            Divím se, že ta urban legend o škodlivosti křížení řetězu stále a stále přežívá a to i v době jednoplacek. Už aby vymysleli axiálně posuvný převodník, který by křížení na jednoplacce kompenzoval :).

            0 0
            • jecnak  

              Myslím, že škodlivost křížení řetězu bysme tu měli taky rozebrat :-D

              3 0
              • vrazdit  

                tak to určitě, protože cyklista86 k tomu bude mít hodně co říct… :) a hlavně to zakladateli vlákna pomůže při rozhodování…

                1 0
      • Evzenster  

        >„Chceš se na tom pohodově vozit „langsám“ nebo naopak si přišlápnout a jezdit rychleji?“

        Upřímně řečeno – ještě nevím :) Bohužel to asi pořádně pochopím až ve chvíli, kdy kolo koupím a nějakou dobu na něm budu jezdit. Je to takové dilema…

        Když jsem si před rokem pořizoval hardtail, myslel jsem, že budu jezdit hlavně po lesích, ale nakonec skončil spíš na cyklostezkách, jen občas jsem vyrazil na nějaký nezpevněný terén. Teď, když mi MTB ukradli, už vybírám s lepším pochopením, ale stále tápu.

        >„Potom si ohlídat jestli se mi bezpečně vlezou pláště, které bych chtěl vozit a chtít ráfky kompatibilní pro bezduše.“

        Jj, už se tu zmiňovalo že si mám pohlídat aby se tam vešly 45ky. Zatím kola, co mám v záložkách to splňují.

        Díky

        0 0
        • cyklista86  

          A proč si nejezdil vic v tom terenu na MTB. Je to protoze nemáš rád jak to drnca nebo protože po silnici dojedes dal? Na gravelu se ti nebude chtít do terenunuz tuplem. To je jasné..

          0 0
          • Evzenster  

            Prostě mě to pocitově nebavilo, ty delší plynulé cesty jsem si užíval víc

            0 0
        • filipes  

          Kola se daji půjčit, být tebou tak si vyzkouším různé formy kola, nebo převodníky. Kvuli dětské sedačce jsem koupil celopevňák HT misto vysněného gravela a zpětně jsem za to rád (pro moje použití to jede dostatečně a v lese je to pohodlnější, ale na rovinu přiznávám, že se mi nepodařilo zlomit averzi jezdit na kole mezi smradlavými a nebezpečnými auty.) Je to prostě o vlastních pocitech, a nikoliv jak jezdí třeba MVDP.

          0 0
        • detoxy  

          Jsem rád, že ta informace o pláštích zde nezapadla.

          0 0
    • Cen da H  

      Ja mam na kolech Shimano Tiagra compact a na druhem GRX oboje dvouprevodniky, jsem uz starsi rocnik tak jsem na to zvykly a presmykac mi nevadi, nejak mi prijde prirozeny. Zadne kolo se single prevodnikem nemam tak by mne zajimala zkušenosti tech co maji oboje, jaky je vahovy rozdil v dvouprevodniku a kazete ktera jde nekam k 50 zubum? Je mi jasny ze uzivatelsky rozdil bude hlavne v jemnosti odstupnovani kazety, ale furt mi laickym pohledem prijde ze ta obr kazeta musi byt tezsi nez jeden velky prevodnik navic na klikach … je vaha argument pro jednu z variant?

      0 0
      • Cen da H  

        Odpovim si sam, zapomel jsem na vahu presmykace, takze to asi vyjde nastejno. Kazdopadne argumenty pro a proti tu padly a kazdy at pouzije co mu vic sedi. Mit moznost volby je dobre.

        0 0
      • McBlacky  

        Vaha je nepodstatny rozdil. Mam jeden gravel 2×12 a druhy 1×12 a je to skoro jedno. Vic udela posed/gumy a naladeni kola.

        1 0
    • DaD  

      Evzenster: Tak třeba MVDP jezdí dvouplacku i v terénu. Je to takový šikovný klučina, co pár závodů už dokonce vyhrál a vozí takové pruhované dresy :)

      0 0
      • J1RKA  

        akorat bych mozna doplnil, zeby nas posekal a author cupu na skladacce :D tedy jenom ty s jednoplackou

        1 0
      • polo  

        Cyklokros je dobrej příklad rovnocenného použití dvouplacky i jednoplacky. Ani jedno tam není výhodou nebo nevýhodou.

        0 0
      • squalo  

        Tam je to čistě o sponzorovy.

        Shimano ⇒ 2×

        Sram⇒ 1×

        0 0
        • DaD  

          I Shimano umí jednoplacku a kdyby si Matěj řekl, tak ji tam má natotata. Ale nechme profíky to je jiné hřiště. Já to myslel jen na odlehčení:)

          0 0
    • pheno  

      Nevim jak MVDP, ale treba zde The Setup That WON Petr Vakoc The TRAKA 2024! je pekne videt, ze temer kazdy tam mel jednoplacku. A clovek si rika, ze kdyz to staci tem nejlepsim na asi nejvic gravel zavodech v evrope, tak co tady vlastne pocitame a vymyslime za blbosti :).

      0 0
      • wilda81  

        Znáš to přísloví o darovaném koni?

        1 1
        • pheno  

          To ano ale nevypadá to, ze by je absence dvouprevodniku nějak limitovala. Dle výsledkové listiny :)

          0 1
          • cyklista86  

            Ale tobe nejak unika, ze oni mu tam daji prevodnik a kazetu jakou potrebuje pro danou trat. V tom pripade je jednoplacka idealni. Treba na rovinate klasiky a pod.. Ale bezny clovek opravdu nic takoveho delat nebude. Ten chce kolo na kterem bude schopen jezdit pokud mozno vsude a nebude ho to kolo nikde limitovat. V tom pripade dvouplacka jasna volba. ANi ti profici nemaji jednoprevodnik, kdyz je treba nejaka etapa na GT, kde jsou nejake useky po rovine, kde se muze letet vysokou rychlosti a zaroven i kopce s prudkyma pasazema. Tam je proste dvouplacka nenahraditelna.

            2 2
            • mr.antik  

              já mám třeba na gravela sadu kol silničních i gravelových, takže bych si lehký přízpůsobení kazet dovedl představit.

              0 0
              • bara2  

                včetně vyměňování řetězu? To by mě mohlo vohrát.

                0 0
                • mr.antik  

                  Proč měnit řetěz?

                  0 1
                  • bara2  

                    Tak řetěz s kazetou si sedají, někdy i pár stovek kilometrů. Ty dáváš jetější řetěz na méně ojetu kazetu? Když budeš s jedním řetězem točit dvě kazety, tak i kdybys je točil zcela stejně, tak VŽDY budeš mít dvakrát tak dlouho jetý řetěz, jak kazetu. Budeš-li kazety střídat nerovnoměrně, tak na té méně používané, skoro nové kazetě, budeš mít násobně více jetej řetěz.

                    Já mám na zimu druhé záplety s hřebíkama, ale kazetu na ně teda přehazuju, i když mám dvě další nové kazety ve skříni.

                    0 0
                    • MichalOld  

                      Chce to jezdit kvalitní řetězy. XX1 ma bezne na gravelu nebo silnici po 1500km nemeritelne protazeni. Na silnici mi vydrzi v pohode 5000km a víc.

                      0 0
                      • bara2  

                        To je to správné moderní slovo. :-D Mně vydrží deset, točím dva řetězy po pětitisících a kazetu po dvaceti vyhodím ;-) Ale stejně bych nedala na novou/zánovní kazetu řetěz, co už byl na kole, byť jen pár set kilometrů.

                        0 0
                        • MichalOld  

                          Nevím, který slovo pokládáš za moderní. Nicméně když nešlapeš silově, nejezdíš v extra bordelu, nevážíš 100 kilo a rozumně řadíš, tak dobrej řetěz vydrží nesmysl. Jen mi uniká, proč se teda divíš, že můžeš jezdit na různých zápletech se stejným řetězem… Praktikuje to tak mrak lidí, včetně mě na silničním kole, bez jakéhokoliv problému.

                          1 0
            • detoxy  

              Argumentovat závodníky pro použití ať 1× nebo 2× je nesmysl. Ti kluci a holky mají trochu jiné nohy!

              2 0
      • Chlebovnik  

        Na YouTube kanálu SRAM, překvapivě všichni dotazovaní vozí SRAM, a tím pádem JEDNOPLACKU.

        Jak překvapivé.

        1 2
    • detoxy  

      Jinak zakladatele lituji. Po přečtení této diskuze bych si správný pohon vybrat nedokázal.

      Výhody 1× a důvod proč to jezdím:

      • jednoduchost řazení, řadím jen +/-
      • jednoduchost čištění
      • nemusím seřizovat přesmykač, a nerachtá to, nepraskne mi lanko
      • nepadá to při řazení smykem
      • nemusím zkoumat jakou kombinaci mám zařazenou, zvlášť po tmě je to peklíčko
      • dětem a manželce nemusím vysvětlovat jak řadit
      • při zmenšeném rozsahu, rozumně jemná kazeta, kterou využívám/sjíž­dím celou

      Nevýhody:

      • pro obzvláště silné jezdce málo těžký, nebo málo jemný
      • pro obzvláště slabé jezdce, malý rozsah nebo málo jemný. Tady si ale myslím, že jezdí tak málo, že tu absenci jemnosti nepoznají.
      2 5
      • wilda81  

        V devíti letech jsem taky neuměl řadit.

        0 0
        • pheno  

          Já ano. A umím to i dnes, a stejně radši vozím 1×12…

          3 0
          • cyklista86  

            Na jezdeni v drtive vetsine pripadu po asfaltu? Protoze o tom je rec. Nikdo neargumentuje proti pouzivani jednoplacky mimo silnici jestli sis nevsiml.. Takze snad clovek ma pohon takovy, ktery je optimalni pro styl jezdeni, ktery u nej dominuje ne? Prece si nedam na silnicku/gravela pohon s jednoprevodnikem protoze jednou za cas prejedu nejakou lesni cestu a opacne nebudu srat dvouplacku na MTB(kdyby to slo), protoze se jedu jednou za uhersky rok projet se silnickama..

            1 1
            • pheno  

              Ona se ta diskuze zvrhla všemi směry. Ale ano, na ježdění převážně po asfaltu ale cyklostezkami bych bral radši jednoplacku. Po cestách a jako náhrada silničky/jízda v balíku dvouplacku. Ale každý má jiné preference a jiné použití…

              1 0
            • detoxy  

              Cyklista 86: Já tedy jezdím po rovině, po asfaltu na gravelu. S nájezdem 15 tkm/rok. A na 3 gravelech celkový nájezd ke 100 tkm. Vždy 1×. A teď mi zkus vysvětlit, že to dělám špatně.

              1 0
              • Jezevec70  

                No to bude tím, že jsi s dvouplackou nejezdil. :-)

                Bydlím kousek od tebe a jezdím většinou asfalt a šotky. Vlastně 80% pořád velkou, malou řadím jen v prudších kopcích. A najdou se i stojky 15%, kde jsem za 30/36 rád.

                0 0
      • bara2  

        Za tohle ti dávám plný počet hvězd. Akorát si nejsem jista, zda to, byť jako samotný autor, chápeš ;-)

        0 0
      • Tomcat  

        Nepleťte rozsah a převodový poměr

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.