• marapara

    Máte pls někdo zkušenosti s tímto bikem? Je to velmi žhavý kandidát na koupi po sezoně, tak bych byl docela rád za nějaké postřehy. Jak to jezdí do kopce a z kopce, jak chodí odpružení, drží stopu, co je zač ta vidlice Marzochi XC 600 SL. A hlavně by mě zajímalo jestli tlumič Fox Float R má propedal, tedy nějakou možnost blokace. Ještě jsem se dočetl, že GT používá jinou rozteč tlumičů – 155 mm a že se špatně u nás shání. Co je na tom pravdy u tohoto modelu? Jedná se mi o to, pokud bych koupil fully s tlumičem bez blokace, tak abych později mohl třeba koupit jiný tlumič s možností blokace, třeba Fox RP2 nebo něco od jiného výrobce.

    0 0
    • la-da  

      No Fox Float R má štelovací jen zpětnej útlum,takže žádná možnost blokace.Ty 155mm tlumiče mají I-Drivy 4, 5ky mají myslím 165mm.

      0 0
        Výběr z produktů
        BULLS WILD CREED RS 29 kolo, fialové/černé Skladem 2 ks

        Akce -17% BULLS WILD CREED RS 29 kolo, fialové/černé

        od 81 599 Kč -17% MOC 101 999 Kč

        SCOTT Spark 910 29 kolo, černé Skladem > 2 ks

        Novinka -27% SCOTT Spark 910 29 kolo, černé

        101 999 Kč -27% MOC 139 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • marapara  

        Tak to jsi mě docela potěšil s tím tlumičem. Ještě ta rozteč 155/165 mm, to je rozteč čeho? Jinak jsem našel na koloshopu tlumič Fox Float R model 2007 a píšou tam, že má nějaký inovovaný Prodepal, tak nevím.

        Docela by mě zajímaly postřehy z jízdy na tomhle biku. Já jsem měl možnost posadit se na velikost M – 18" a zdálo se mi to na mých 185 cm akorát. Tak zkusím ještě L 20".

        0 0
        • mar_tin1  

          Ještě ta rozteč 155/165 mm, to je rozteč čeho?

          rozmer oko-oko… a na tom idrive5 je 190mm tlmic ako som uz napisal nizsie.

          0 0
        • MlokCZ  

          Právě že propedal má, ale nevypnutelný a s pevně nastavenou hodnotou od výroby. Ještě jsem nový Float R nejel, tak nevím, jak moc je tam ten propedal nastavený, ale já bych takový tlumič v žádném případě nechtěl. Propedal není špatný, ale pouze v případě, že jde vypnout, tedy šel bych pouze do RP2 (ten stačí, má sice jen jednu polohu propedalu pevně danou, ale ta odpovídá střední poloze RP23, což mě osobně přijde tak akortá), případně RP23.

          0 0
        • BB  

          185 a M ? Nebudeš na tom sdrcnutej ? Mam 182 a podle geometrie bych byl někde mezi M a L. Na M bys musel dát dlouhý představec a to kolo by bylo nemotorné.

          0 0
        • Peslezedirou  

          Svezl jsem se na lonském idrive ve velikosti M a byl mi docela malý, měřím 184, samá noha ruka. K propedalu, vozil jsem chvíli Float R na málo přepákovaným rámu, bylo to strašně cítit, tlumič byl díky omu strašně pasivní. Na idrive byl ten stejný tlumák, ale díky velkému přepákování jsem si PP ani nevšim. Idrive mě dost nadchl, také jsem ho chtěl koupit, ale nějak to nevyšlo.

          0 0
          • JMT  

            Tak sem se na tom taky svez a mel si pravdu, je to fajn kolo

            0 0
            • marapara  

              V pátek jej mám zamluvený ve Velo Hanák v Brně. Takže jdu do GT testrider. Jsem zvědavý, pač jsem fulla ještě nesedlal. Dám oblíbenou trasu po Chřibech, na Buchlov a zpět a v sobotu si to dám hned na HT, abych pořádně viděl ten rozdíl.

              0 0
              • Krutor  

                Taky sem měl od Hanáka – oba dva – teda jak 4-ku tak 5-ku. Abych pravdu řekl, víc mi sedla ta čtyřka. Skoro se mi ji nechtělo druhej den vracet :-).

                Ale ono to na tom HT taky jde !

                0 0
                • marapara  

                  Jasně že to jde, ale já bych chtěl větší zdvih. Ale asi bych bral tu 5ku. No uvidíme, třeba vyzkouším i tu 4ku

                  0 0
                  • fousek  

                    Mozna se pletu, ale nerikal si jeste pred nedavnem ze celopero je zbytecny a furu rideru na celoperu natres i na HT?:-)

                    0 0
                    • stan.zak  

                      A co jako?

                      0 0
                    • marapara  

                      Úplně tak ne, ale docela mě překvapilo, že celkem bez problémů ujedu v techničtějším sjezdu i celopérařovi :). Ale určitě jsem neříkal, že celopéro je zbytečný. Zkusil fulla a je to něco jiného. Jde jezdit pohodlněji a bezpečněji přes kameny a kořeny, tak proč do toho nejít?

                      0 0
        • la-da  

          Jo,je to vzdálenost oko-oko,a bude to těch 190mm jak píše mar_tin,já jsem jenom věděl že na 5ce je něco delšího normálního. 155mm je na I-Drive 4 a na starších ID-XC (ten mám).Jinak na tom ID-XC se nějakej propedal hodí,bez něj se to při šlapání houpe.

          0 0
    • mar_tin1  

      ten tlmic ma propedal nastaveny od vyrobcu a ma regulaciy utlmu. rozmer je 190/50, cize uplna klasika. ja mam idrive 5 4.0 2006 a odpruzenie chodi paradne, fukam podla sagu, vyuzivam cely zdvih. pri slapani trosku pohupuje (cca 0,5cm na tlmici), ale mam tam obyc float bez propedalu. slabe miesto su loziska, podla mna moc nevydrzia a capy zvyknu vrzat. riesenie sa tu uz popisovalo. inak spokojnost.

      0 0
      • FunTom  

        Mám stejnej problém s vrzáním Řešení se tu popisovalo víc. Který se osvědčilo tobě? Mám stejnej rám a taky si myslím, že toto je jeho jediná slabina.

        0 0
      • pitos  

        Pro mě už dva důvody proč to GT nekoupit:)

        0 0
    • MlokCZ  

      Co jsem idrive projížděl, tak žehlí dobře, ale houpe se více (zkoušeno s tlumičem bez propedalu) než horstlinky se stejným zdvihem. A pokud nebude zlevněný, tak mi přijde, že ta výbava za tu cenu není nic moc. Já bych osobně do něj nešel a raději vzal Canyona ESko, kde za ty prachy dostaneš mnohem víc muziky. Tím myslím především ten základ kola a to vidlice (pro mě by byl Talas jasná volba, skvělá vidle + super snižování zdvihu) + tlumič (tady budeš mít volba plně aktivní tlumič, floodgate s velkým rozsahem nastavení a plný lock), rámy jsou dobrý oba i když tam bych stejně raději Canyona.

      0 0
      • fousek  

        Tobe by se vyplatilo, kdyby tu fungovaly podpisy, napsal by sis tam „doporucuji canyon+talas“ a moh by si to jenom odklikavat:-) No problem je ten ze ne kazdej chce na kolo cekat, namahavejsi placeni kola a Canyony zadny posezonni slevy nedela (nebo dela?) To ze se GT pohupuje 0,5cm na tlumici mi prijde docela dost, muj starickej Scott houpe tak 1–2 mm, ale je pravda ze zadni stavba moc citliva neni, spis naopak

        0 0
        • MlokCZ  

          Posezóní slevy Canyon dělá, ale problém je, že na ně téměř nic nezbude. S čekáním je to teď už horší a některé modely asi už vůbec nebudou. Ale třeba ES5-ka v M-ku i L-ku je stále ještě skladem, takže zde žádné čekání. S placením není žádný problém. Jediná problémová věc je případná reklamace. Tedy problém to není, ale bude stát poštovné, takže se to o něco prodraží (zvlášť v případě, že je potřeba poslat celé kolo).

          0 0
        • marapara  

          Já když jsem v pátek zkoušel to GT, tak mi připadlo, že do kopce po silnici nebo rovné cestě, tak nepohupuje vůbec. Šel do zdvihu až po nárazu na nerovnost, docela citlivý systém. Včera jsem zkoušel Meridu AM 800. Měl jsem tlumič nafoukán asi na 100 psi. Systém nebyl zdaleka tak citlivý, jak na GT. Chodil celkem dobře v menší rychlosti, řekněme tak do 30 km/h v rozbitém terénu. Pak už to bylo horší. Systém semtam kopal, i když jsem měl útlum a byl docela nesynchronizovaný s citlivou vidlicí. GT na tom bylo s odpružením o třídu výš. Pocitově mělo také o dost větší kapacitu, než Merida. Merida měla 120 mm a GT 130 mm zadní zdvih, takže papírově rozdíl minimální, v reálu tak 100 na 150 mm zdvihu. To mi připadal Kubův Giant Trance, že má víc zdvihu.

          0 0
        • cobra  

          Ja jsem se dneska trochu projel na kamaradovym GT i-drive 5 2.0 a taky mi pripadalo, ze se to nehoupe vubec – oproti mymu canyonu xc s otevrenym tlumicem urcite min, ale ten se taky nehoupe nijak moc. Byl tam tlumic Fox Float R? – proste jenom serizovani odskoku jinak zadny dalsi nastavovani. Rikal, ze to ma serizeny na svoji vahu a vazi priblizne jako ja, takze v houpani bych problem nevidel. Projizdel jsem to teda jenom po asfaltu, ale ani pri trochu silovejsim slapani se to fakt nehnulo.

          0 0
          • MlokCZ  

            Float R má natvrdo nastavený propedal. Musel bys porovnávat s něčim bez.

            0 0
          • MlokCZ  

            Proti tvojem Canyonu musíš porovnávat cca s tlumičem na propedalu v poloze dva (i když tohle je odhad, nevim jak přesně je nastavený propedal na tom Rku). A co jsem zkoušel Canyona XC s propedalem na dvojce, tak se ani nehnul. Při otevřeném tlumiči je pak Canyon jako jedno z nejméně houpavých kol, které se kdy zkoušel (takže se dá jezdit trvale s otevřeným tlumičem a paráda).

            A taky hodně záleží, jak si měl tlumič nahuštěný. Kamarád, co má letošní idrive 5, ale 4.0, takže tam má jen Float a houpe se mu při šlapání. A propedal ten tlumič taky má, protože k tomu má problém s cvakáním propedalu a to dost výrazný, na reklamaci to prý není, takže smůla.

            0 0
            • cobra  

              Aha, tak to je tim. Ja jsem prave myslel, ze Float R propedal nema vubec. V tom pripade to neni moc dobra volba na tohle kolo, protoze tam se pri zdvihu kolem 130 mm spis predpoklada, ze se na tom bude jezdit spis technictejsi teren a na to trvale zapnutej propedal asi idealni neni. Na tvoji radu ted obcas v tezsim terenu jezdim bez propedalu a je to opravdu o dost pohodlnejsi, i pri jizde do kopce pres koreny a kameny to precejenom kopiruje lepsi nez s propedalem.

              0 0
              • MlokCZ  

                Některé roky existovaly modely i bez propedalu. Letošní modely mají propedal všechny a to i Float R a Float. Úroveň propedalu je nastavená od výroby a lze poštelovat vnitřním zásahem v servisu.

                0 0
                • marapara  

                  Když jsem jel toho idriva, tak jsem si nevšiml nějaké „utlumené“ funkce tlumiče propedalem. Chodí fakt dobře, i když stejně půjde časem vyměnit za RP2 nebo něco takového.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To se blbě porovnává, pokud nemáš více zkušeností s tlumiči s a bez propedálu nebo ideálně když nemáš přímé srovnání jako na RP2 nebo RP23 (kde to porovnáš na kole okamžitě po sobě).

                    Kdybych např. nikdy nejezdil na jiných kolech bez propedalu a na svojem kole bez propedalu a jen na svojem s propedalem, tak bych možná jen přidal tlumení odskuku více než mám bez propedalu a myslel bych si, že je to ok. Jenže když pořád jezdím bez propedalu, tak už mi to s ním nepřijde ok vůbec.

                    0 0
                    • marapara  

                      V tom máš samozřejmě pravdu. Ideální by bylo svézt se na tom samém stroji s různými tlumiči, aby bylo porovnání „spravedlivé“.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Samozřejmě, že to není tak, že by to vůbec nefungovalo. A na idrivu to ještě není s propedalem tak hrozné, pořád o malinko lepší než na FSR/horstlinku, ale stejně se mi to vůbec nelíbí.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A to je jedna z věcí, co se mi na GT hodně nelíbí, že pořádný tlumič je až na nejvyšším modelu za šílený prachy. I RP2 je už na drahém modelu a to stále není RP23 (i když co jsem zkoušel, tak RP2 by mě stačil, mě to nastavení propedalu na něm sedí, ale někomu třeba ne). U Canyonu (teď neřeším porovnání funčnosti systémů) je RP23 i na XC3, který je pod 30tis (a vidlice taky není ošizená).

                    0 0
    • Troll  

      Mel jsem pujceny testovaci i-Drive 5 2.0 od Sterby. Vidle tam byla Marzoska Bobmer, ale podle me dost dojebama. Zamknout ji bylo pomalu na kleste a dojem z toho byl, ze rana do riditek a nasledne hladky prujezd zadni stavby.

      Pokud muzu hodnotit (nejsem zadny profi jezdec a podobne jako ty resim prechod HT-full), tak Float R s propedalem naprosto OK, dojem z jizdy mi kazila vidlice. Razeni taky chodilo pekne, brzdy (Juicy 5) spokojenost. Az teda na piskajici predni, ale to byla asi otazka desticek.

      Velikost – na mych 185cm "M"ko ROZHODNE MALE! Sedlovku jsem mel vytazenou asi 5cm (?) nad max, kratke, byl jsem moc nad prednim kolem a jednou jsem taky sel pres riditka.

      Take jako ty jsem chtel RP2/RP23, ale po ozkouseni bych se toho asi nebal.

      0 0
    • Troll  

      Jo jeste poznamka – koupe po sezone. To je to, co jsem chtel, ale postupne se v podstate ze vsech stran dovidam, ze kola nejsou. :-(

      Asi mala objednavka prodejcu, vetsi hlad po fullech nez v minulych letech (snizovani cen, full se stava „normlanim“ kolem), mizerna zima = lidi usetrili za vybaveni na zimni sporty a ted kupuji kola???? Nebo co ja vim co. Ale nejsou zadne velke zasoby. :-(

      0 0
      • game_over  

        s tim sehnanim mas pravdu kamarad se chystal ke koupi gt avalanche expert a proste nejsou, dovozce nema a asi mit ani nebude, tak ze pro vsechny kdo by o nejakem zapomenutem vedel ve velikosti XL dejte mi kdyz tak vedet

        0 0
        • KubaBajk  

          maro,šak zaskara máš taky L..a já mám 181 a mám L,pravda u Gianta.Ale v bazaru prodával Raceface rám tohto GT,loňský model..vím o něm,že měří 184cm.Zeptej se ho,proč ho prodává,jestli kvůli tomu,že chce něco lepšího,nebo kvůli velikosti.On sám důvod prodeje myslím neuvádí. A ta vidla,..kdyžtak tam dáš svůj RVL,Juicy 7 a tlumák s ON/OFF propedalem třeba až ti odejde Float R

          0 0
          • marapara  

            No já bych si chtěl Zaskara nechat a mít 2 biky. Fulla a HTčko. Fulla na takovéto celodenní pohodlné jezdění a houpání a HTčko, kdybych chtěl svižnější jízdu, do práce na závody …

            0 0
      • marapara  

        No uvidíme. Jestli po sezoně bude, tak do něj asi půjdu a zkusím se s prodejcem domluvit na výměně vidlice. Já myslím, že to klapne. Nechal bych si Marzočku vyměnit za Rebu SL 100 mm s lockem na řídítka a na i-driva dal toho Revelationa co mám teď na Zaskarovi. Reba na něm bude sedět víc, než RVL. A RVL má 130 mm zdvihu, takže se hodí na toho i-driva určitě skvěle. Doufám, že nebudu mít problémy a vrzáním, třeba letošní model nějak vychytali, no nechám se překvapit.

        0 0
        • Blackbiker  

          hele koupíš Gt i-Drive 5 a po odjeté sezoně budeš chtít větší zdvihy-jako předchozích x lidí. To já z pevňase rovnou na 150mm vzadu a to snad bude stačit na pár let:-):-) Každopádně jsem uvažoval přesně jako ty GT i Drive 5– po sezoně výprodeje.Pak jsem našel info o Reignovi a Gt bylo zapomenuto.Hlavně Reign je oproti idrive 5 střela:-) Takže zvaž alternativy kámo.zdaretz B.

          0 0
          • marapara  

            O Reignovi jsem uvažoval, ale 150 mm je na mě moc. Taky je Reign už asi dost těžký, to GT váží 13,7 kg, což ještě není taká hrůza. Taky myslím, že 130 mm mi na terény Chřibů a Bílých Karpat, popř. dovča někde v Jeseníkách nebo Beskydech bude stačit. Jezdil jsi i-driva, když píšeš že je to střela proti GT? Já myslím, že to GT nepojede špatně a co se týče stoupání si myslím, že na tom bude líp než Reign, když je o kilo a půl lehčí.

            0 0
            • KubaBajk  

              maro,na to kilo ******,tady jde hlavně o geometrii a posed..

              0 0
            • Blackbiker  

              jak píše KubaBajk-tady už nejde o 1 kilo-jde tu o geomerii.Jinak stoupavost se myslí to jak a kdy jde v kopci bike na zadní! nejde o kila co taháš do kopce:-) Každopádně fakt ti radím-neměj jen 1 favorita a vyber z více kol.

              I Driva jsem nejel(takže sory za info že je střela oproti Gt,stačí mi výsledky všech testů kde tito dva stáli proti sobě:-))-,i když už jsem měl předběžně domluvenu převáděcí jízdu-„Testuj GT“, prostě nějak mi Reign přišel do cesty:-).

              Ne vážně tě nechci přesvědčovat,Gt absolutně není špatné kolo, ale obzor pravého MTB ti otevře až jízda volnou krajinou a tam se 150mm zdvihu sakramentsky hodí.Jde spíš o to jestli si chceš taky s kolem hrát(dropíky,jumpy a pod.)

              Ale pro tebe je GT asi dobrá volba. Já jsem spokojený s kolem „určeným na kamenitý podklad Beskyd“. Tu Lysou do Ostravice po turistické letos konečně dám:-):-)Ale až koupím nutnou výbavu na případné pády-:-):-)

              Takže dobrý lov-snad po sezoně ty Gtina budou za dobrou cenu.Držím palce. B.

              0 0
              • marapara  

                Právě, Beskydy jsou dost kamenité, takže tam to určitě využiješ. Chřiby, Karpaty jsou spíše hliněné, semtam kořeny, kameny, ale hlavní podklad je hlína. Proto nepošilhávám to zdvihu 150 mm. Bydlet v Jeseníkách nebo Beskydech, tak je Reign velký favorit.

                0 0
                • Blackbiker  

                  souhlasím-tak potom ti musí stačit Giant Trance:-)

                  Ne každopádně dobrou volbu chlape a závidím ty hliněné podklady.Tady to byl vždy drsnej boj s kameny-už není:-):-)

                  0 0
                  • Blackbiker  

                    www.yatego.com/bikeshop2000/p Kup tohle a máš za 25000 stroj na Karpaty:-)

                    0 0
                    • marapara  

                      10 cm zdvihu je málo. Teda asi tak, chtěl bych víc. A zase 15 cm je myslím docela zbytečné na moje ježdění. Prostě 13 cm je tak akorát. Jestli máte tip na nějaký celoodpružený bajk kolem 40–50ti tisíc slušně vybavený, který dobře žehlí, není nějak brutal těžký, zdvih kolem těch 13ti cm, tak dejte prosím link. Ještě se mi docela líbí Scott Genius.

                      0 0
                      • Blackbiker  

                        kukni na www.fahrad.de

                        Já bych šel do Specialized Stumpjumpera FSR 120,ale vůbec nevím co stojí.:-(

                        0 0
                      • Jirka***2  

                        Jednoznačně ti doporučuju, jak už psal i Mlok, canyona ES. Na jižní Moravě nevím zda ho někdo má, ale pokud by ses na něm projel, volba by byla jasná. Já měl letos stejné dilema a stejné kandidáty GT idrive 5 3.0 x Reign x Canyon. Na GT idrive 5 jsem jel jedno odpoledne a nepřesvědčilo mne – hlavně při výjezdu a celkově jsem měl pocit jisté houpavé lability. Jedno odpoledne není moc, ale když to srovnám s canyonem,tak u něj jsem opravdu po pár minutách věděl, že TO JE ONO! Je to samo můj subjektivní názor, ale i vzhledem k osazení kola, je to s GT nesrovnatelné! A těch 140/140 kdyby se ti náhodou zdálo moc, tak to moc není, opravdu. A využiješ to i ve svém terénu. U ES je to hlavně o pohodě a o parádním čarování s geometrií z kopce a do kopce = využívání změny zdvihu 100(do kopce)/120pro­měnlivý terén)/140(z kopce či drsný terén). A hlavně se zdvi dá měnit i za jízdy klikáním přepínače na vidli talas o 45 stupňů (viz thready o Canyonech ES a o vidlici TALAS), což u marz. na GT (nepříliš praktické otáčení „točítkem“) nepřichází v úvahu. Hodně štěstí při výběru!

                        0 0
                        • marapara  

                          Ten Canyon vypadá velice dobře o tom žádná. Pro mě by připadal v úvahu cenově ES 5, po přepočtu z EUR nějakých 46000 bez poštovného, ale docela se bojím toho dovozu z německa, případná reklamace atd. Jaké s tí máte zkušenosti? Ještě 1500 za poštovné a balné. Je fakt, že ten Canyon je ještě zralý na postupné tunění .. náboje, kliky. Těch 140/140 bych bral.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Dovoz z Německa už tu byl probírán hodněkrát. Nakupovat u Canyonu je snad lepší než u spousty českých eshopů. Pokud platíš kartou, tak je to pouze o týden delší než při nákupu v ČR (bohužel takhle dlouho to jde poštou). Ty náboje se klidně dají jezdit dokud je nezničíš a co už tu psalo několik majitelů, tak to s nimi zase není tak hrozné. Kliky taky můžeš vyměnit kdykoliv až časem.

                            S reklamacemi tu asi nikdo moc osobní zkušenosti nemá, podle dalších fór jdou reklamace velmi dobře. Jediná komplikace je v tomto případě posílání do Německa (a v případě, že bylo nutné posílat celé kolo tak poštovné).

                            Měl bych z toho strach pouze v případě, že nebudeš mít další kolo pro případ problému (který by se mohl díky posílání o trošku protáhnou, i když to vyřídí u nich rychle, tak to půjde 2× týden).

                            Za ty prachy má ovšem bezkonkureční základ – Talas + dobrý rám + Pearl + osazení až na pár detailu (ty náboje a kliky) je taky super.

                            Teď ovšem může být jiný a zásadní problém a to dostupnost. To tam chce přímo zavolat, pak ti to řeknou hned. I když ještě některé modely, které nemají skladem (a jako že teď už nemají kromě ES8 ve všech velikostech a ES9 ve dvou velikostech nic) dovyrábět budou, ale mám takový pocit, že už jen objednané kusy, aby se jim doprodali ty vyšší modely, kterých doufám, že mají velký přebytek :-)

                            0 0
                        • marapara  

                          Ještě jedna věc … má ta vidle FOX i zamykání?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ano RL verze má zamykání (ale pouze ze zhora pravé nohy, já ho ale třeba použil zatím jen jednou na vyzkoušení jestli funguju), ale hlavně má už zde dokola probírané skvělé snižování zdvihu.

                            0 0
                      • Blackbiker  

                        tak něco jsem prošmejdil a tohle by tě mohlo zajímat.Rozhodně to jsou výborná kola a být tebou bych se nesoustředil jen na české vody:-)já bych chtěl napříště Bergamonta:-)ty kola se mi začínají líbit.Mi by se líbil Bergamont Enduro nebo Threesome

                        Pro tvoje určení jsou tyto dle mého:-) Bergamont Evolve 5.6 Ghost ERT 5500

                        Tady koukni na kola a testy www.mountainbike-magazin.de/fullys

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ghost tedy nevim. ERT letošní se posunulo se zdvihy ještě výše než loňské, tzn. 160/150 (což neříkám, že je špatně, jen to konstatuji jako fakt). ERT 5500 je pouze loňský model a ten je zase hodně podobné kolo s Canyonem a za stejný prachy koupí u Canyonu výrazně lepší osazení.

                          0 0
                          • Blackbiker  

                            jasně,mělo to být jen jako nástřel kol.Jinak možnej je taky ASX 5100-ten jde i cenově,někdo ho tu má.

                            0 0
                            • stan.zak  

                              Jojo, někdo ho tu má, a za cca –20% proti ceníkové ceně :-)

                              0 0
                • Lister  

                  …150 mi přijde už ne běžné ježdění taky celkem dost, asi jsem moc konservativní :o)

                  Jinak bacha nový Idrive 5 má už zvdih 5,5palce tedy 140mm !!

                  0 0
    • Lister  

      měl bych prozbu na majitele Idrivu 5 ve velikosti M nebo L jestli by nemohli změřit, jak je vysoko od země horní okraj horní trubky v místě spoje se sedlovou trbubkou. Byl bych za tuto informaci velmi vděčný

      PS: v nezatíženém stavu bez jezdce, ale to je asi jasné že :)

      0 0
      • Duff  

        Šel jsem to změřit, ale teď jsem si všimnul, že se bavíte o modelu 2007 a já mám 2006. No ale napsat to vlastně můžu. Takže model 2006, velikost M – 765mm.

        0 0
      • Jirka***2  

        Jak již píši výše, když jsem vybíral mezi fully byl můj velký favorit (zejména na pohled) GT idrive 5, ale, žel, nepřesvědčil mne. Canyon ES5 pak rozhodně ano. Ale k dotazu – když jsem to GT idrive5 měl, měřil jsem různé míry a m.j. vzdálenost od země k hornímu okraji sedlové trubky a ta byla u velikosti M cca 790 mm. Místo spoje horní trubky se sedlovou typuji o nějakých 100 mm níž. No ikdyž, když se mrknu na fotku v katalogu, tak ve slopingu je ta krátká vzpěra, takže ten spoj dvou trubek může být i o víc jak těch 100mm níž.

        Nedalo mi to, canyon ES má ten sloping od pohledu dost podobný, a u něj je to u Mka přesně o těch 100mm níž.

        0 0
        • marapara  

          Canyon vypadá dobře, ale docela mě odrazuje dovoz z Německa, hlavně případná reklamace. Posílat bika do Německa je docela zdlouhavé a nákladné. S GT co se týče servisu a záruky problém nebude, protože GT prodává kamarád v cyklu, kde mám servis a zdarma. Uvidím, jak se mi GT bude zamlouvat po pátečním testu. Budu testovat i-dtive 5 2.0, možná ještě zkusím i-drive 4 2.0.

          0 0
          • Lister  

            pak hoď zkušenosti – doufám že budeš jezdit letošní model, protože ten se od loňského dost liší. Testů na model 2005 a 2006 jsem našel hodně, ale nový rám se dost odlišuje – jiný zadní zdvih (140mm vs loňských 130mm) , jiné úhly – položenější hlava, napřímeněnjší sedlovka, trošku kratší horní trubka, takže se to posunulu z klasické XC geometrie více k enduro standartům, což mě teda trošku štve, ale nic s tím asi nenadělám :o)

            0 0
            • marapara  

              jj, napíšu.

              0 0
            • marapara  

              Takže své pocity z dnešního poježdění na tomto stroji jsou vesměs pozitivní. Bike žehlí fakt krásně. Někdo tu psal o tom, že přední vidlice je dojebaná. Není to tak moc pravda. Jsem ji měl nafoukanou na cca 130 psi a chodila hezky, byla citlivá, konec zdvihu progresivní. Horší se přetáčel zdvih, než třeba na Revelationu a to její zamykání je fakt celkem dojebané. Jde hodně ztuha, bolely mě prsty. Ale svým chodem docela slušně sekundovala zadní stavbě. Posed není ani moc dlouhý. Posed na mém Zaskarovi mi přišel delší, než na i-drive 5. Bike je celkem čilý, dobře se ovládá ve sjezdu, má takový univerzální posed, takže není ani dlouhý, ani krátký, docela dobře vede i stopu. Pláště mě nenechaly na holičkách v blátě v Chřibech. Ale je to první adept na výměnu při koupi. Sice dobře drží, ale mají odpor jako prase. Viděl bych to tak na Nanoraptor nebo Kendy Karmy. Řazení bylo přesné a docela rychlé. I když nějaké XT by bylo asi ještě rychlejší. Necháme to až odejde. Další adept na výměnu časem bude tlumič. Chtěl bych přece jen se zamykáním. I když jízda na biku nebyla nějak houpavá, protože jezdím tak nějak frekvenčně, ne táhavě. Prostě víc točím nohy, takže mi ani nepřišlo, že by se pohupoval. Ale určitě jej nějaký čas, rok, dva, nechám, než budu kupovat nový. Brzdy Juicy 5 byly skvělé. Neměl jsem problém všude brzdit jedním prstem, jako na Juicy 7. Široké řídítka dávají pocit bezpečí a stability v jízdě. Z kopce jede super, i po rovině, do kopce je trochu línější. Ale to se celkem dalo čekat. Uvidíme, jestli jízdu zesvižní pláště s měnším odporem, ale myslím si, že určitě. Váha nějakých 13,7 kg je na zdvih 130/130 kategorie enduro celkem příznivá. Ale že to bude taková raketa do kopce jako Zaskar to nečekám :) Asi do něj půjdu koncem roku v posezonní slevě. Pokud by byl o 10000 levnější, tak je to dobrá koupě. Když nebude, tak vemu model 2008. Třeba bude lepší vidle, váha …

              0 0
            • chupas  

              ja taky pojezdil tenhle stroj a mam trochu jine poznatky nez marapara – ciste subjektivni a zrejme nepouzitelne.

              podle mych meritek vidle hroznej krumpl (dotceni prominou), ale nesoulad zehleni byl hodne znat. kdyz jsem neco drsnejc prejel cejtil jsem to pekne v riditkach a zadni stavba to pak hladce chytla. tot srovnani s moji dosavadni vidli. prestoze merim cca 177cm velikost ramu L je optimalni – mensi ani nahodou, posed je tedy kratsi, pripadal jsem si i pres velikost ramu prijemne narovnany. pripadne problemy srovnam kratsim/delsim predstavcem, hokejkou. nejsem zadna susinka. trochu naddymenzovane na kole trceji riditka aspon 110cm siroky :D – mozna jen jsem zvykly vozit uzsi vlajdy, takhle jsem si pripadal jako nejvetsi frajer (bod pro gt). jo a dvakrat behem testovani jsem potkal strom, protoze jsem to neodhadnul se sirkou. neuveritelne pozitivne se to projevuje na ovladatelnosti. je to nadhera. kam chci jet, tam jedu. reakce na zmenu smeru provadi se smrtelnou rychlosti. muj stroj je kontrastne neovladatelna mrcha.

              osazeny plaste byly na moje pojeti jizdy trochu moc brutal, precijen 2.4" nevozim kazdej den. na druhou stranu nebal bych se s nima do zadneho terenu. jezdil jsem jen bezne povrchy. nemam co rict. po asfaltu rozhodne NEJEDOU. trochu je tim zkreslena informace, jestli kolo slusne umi vyjezdy, v terenu jsem kopecky zvladal pohodove, silnicokopec nebyl moc prijemny. tlumic fox float R s propedalem funguje tak jak ma. NEHOUPE a pracuje. kdybych chtel setrit na tlumici – koupim ho, dobra entry volba. menit nastaveni propedalu by se urcite na asfalt hodilo jako varianta k locku – mnohem lepsi varianta. nikdo si prece taky nekoupi tachometr bez auto startu, tak naco zamykani rucne. howgh. moc hejblatek skodi, jsem zastancem jednoduchosti. ta se nemuze rozbit.

              brzdy maximalne ok. juicy 5 funguji moc hezky. skoro adept na nakup. odmyslim-li si piskani predni, tak brzdi slusne. pro me dostatecne, ostatni viz hledani ve foru.

              razeni funguje vyborne. neocekavam ani jinak. stylo kliky me ale trochu nahlodaly, jestli jsou to dobre kusy. uz pred jizdou rikali servismeni, ze je musi dotahnout a pri slapani ve stoje vydavaly osklive, divne zvuky. snad bych rekl, temer truvativ cvakani ®. jinak tuhost nepoznam, v tomhle ohledu vsechno v cajku.

              co jsem jeste zapomnel. bike se pekne blbe meje. to teda vsechny GT, ale ta zadni stavba je fakt orgasmus pro lestice. bike jsem nevazil, ale subjektivne skoro jako muj neodlehcenej, takze spokojenost. nosi se obstojne – pro pripadne schodonosice. a schody sjizdi taky hezky. naklonena rovina, ktera ani nedrnca. – uz to konecne chapu. netusim co tam bylo za znacku sedla. ale po cca 90km jsem to snasel dobre. hodnotim kladne. da se na nej zvyknout. ve sjezdech neprekazi. sedlovka nezajizdi. gripy mi, trochu ujizdely, kdyz jsem je pekne zapotil. ale jen konecky bez rukavic a jen v horizontalnim sme­ru.

              0 0
              • marapara  

                Řazení mi taky chodilo moc pěkně, kliky mi ale pazvuky nevydávaly. Těžko říct, jestli je to kusem nebo co? Jediné co mi vrzalo byla sedlovka v zámku. Měl jsem jej trochu povolený, tak to byly děsné zvuky. Ale dotáhl jsem jej a bylo to ok. S těmi plášti naprosto souhlasím. Na asfaltu prostě nejedou. Kdybych bika koupil, určitě je budu chtít vyměnit za něco „normálního“. Sice drží všude dobře, ale nejedou. A nejely mi asi po trvdé suché cestě do kopce, nejen po asfaltu. Co se týče velikosti pro mě, tak rozhodně L. Sedlovku jsem měl i tak 1 cm nad maximem. Té vidlice jsem se docela bál, že to bude šajzdrek, ale naopak mě příjemné překvapila svým chodem. Jediné co je na ní fakt dojebaný je zamykání. Po pár otočeních jsem měl otlačené a bolavé prsty. Taky kolečko změny zdvihu mohlo být kapku větší, aby se s tím líp točilo. Vidlici jsem měl nafoukáno na cca 120 psi a žehlila a chodila mi krásně, fakt jsem byl velmi příjemně překvapen. Tlumič mi přišel taky OK. V sedě se stavba nehoupala, až po nárazu do překážky, nebo když jsem stoupl do pedálů. Brzdy mě taky tak trochu překvapily, zdálo se mi, že jdou lepší, než moje Juicy 7 :)

                0 0
              • MlokCZ  

                Zkus se pak projet někdy na GT s Fox tlumičem, který může vypnout propedal (testoval jsem GT s RP2). Nebo i na jiných kolech s Foxem bez propedalu. Zásadní problém v tom tlumiči vidím, že ten propedal vypnout nejde a já osobně bych takový tlumič nikdy nevzal. S propedalem kola jak mají rozhodně nechodí, je to dobrý někdy do výjezdů, na asfalt super, ale do sjezdů propedal prostě není a hodně celý chod kurví.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak s propedalem se nehoupe žádné kolo nebo zcela minimálně a pokud by se houpalo, tak to by už byla krize. Zapnutý propedal nemá ale vliv pouze na to, že pak kolo není ciltivé a nebere drobné nerovnosti, ale komprese tlumiče je přetlumená a chová se to blbě v rozbitých pasážích, hlavně na rychle po sobě jdoucích překážkách a navíc je nutné pro zapnutý propedal přitlumit i dost odskok (oproti vypnutému), jinak to kope a pak je to celé málo aktivní.

                  0 0
                  • vojta  

                    ..trosku odbocim… Nemel jsi cirou nahodou moznost projet kola se Swingerem a s RP23 (RP2) ? Nechal jsem si totiz poladit Blacka u Milana a mam ted ponekud „disharmonii“ mezi citlivosti tlumice a vidlice a tudiz se mi zacala na mysl opet vkradat jiz jednou zapuzena myslenka na vymenu Swingera za RP23.

                    0 0
                • chupas  

                  to me tesi, ze jsem objednal ram s rp3kou. i kdyz na druhou stranu, ja jsem z pardubic, to znamena, zadne sjezdy, zadne beskydy, zadne kameny, koreny, nic. takze bych to i s Rkem zvladnul. otazka, na co fulla, neni na miste. kazdy chce neco. :)

                  0 0
    • marapara  

      Stejně to vidím na GT 2008, viz foto new GT v sekci komponenty … Uvidíme s čím GT přijde. Pokud to bude to co na obrázku, jdu do toho.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.