Ahoj všichni,
mám GT IDrive Ruckus 2.0. Problém je u středového složení. Má vakl v kloubu, jak je vyznačeno na obrázku šipkou. Nevíte náhodou jak to vyřešit? Servis zatím vyhledávat nechci.
Ahoj všichni,
mám GT IDrive Ruckus 2.0. Problém je u středového složení. Má vakl v kloubu, jak je vyznačeno na obrázku šipkou. Nevíte náhodou jak to vyřešit? Servis zatím vyhledávat nechci.
dotahnout
…pripadne vymenit loziska.
nebo radsi cely ram protoze se jedna o chronickou zavadu:-)
Na tohle u GT čtu stížnosti furt. Hergot když mám vyhlídlej zrovna Sanction 2. Kor ve výprodeji je super za tu cenu! Ale toto :-/
To je to fakt tak špatnej rám ? Dotáhnout to nejde, dají se někde sehnat náhradní díly na to ?
v každým krámě kterej zaváží Aspire
no daj se sehnat loziska ale terba ty cepy jako takovy uz moc ne. pro Bartika – funkcne GT super ale system utesneni lozisek je vice nez strasnej. Pokud mas zatim vuli tak to rozeber, vycisti a dotahni – navod najdes na webu. Bacha na pretazeni – takhle jsem jedny loziska dodelal velmi rychle. Pokud uz jsou loziska v hajzlu holt bude muset zainvestovat 400 do novych. To ze utesneni je nahovno uz si uvedomili i pano v GT (ze jim to ale trvalo) a na pristi rok jsou ty cepy reseny uplne jinak (dela to na me dojem ze jako pevna osa v nabe. Tak uvidime jestli to bude lepsi nebo ne.
Díky moc na radu.
A když vyměním ložiska, vyčistím a dotáhnu (mám tam strhanej šroub ještě, snad pude sehnat), tak je to v pořádku a není tam nějakej jinej větší problém ?? Třeba v tom horním čepu?
jde o to co mas presne strzeny – jestli tu 6 sroub tak si kup jakejkoli jinej, jestli neco z tech duralovejch bazmeku co tvori osu zkus to radsi sehnat ale bude to problem a nemusi to byt uplne levny. U horniho cepu bych jenom zkouknul jestli to nema vuli, jinak dokud to nezacne vrzat tak se na to vy… Ten spodni – nejvetsi problem je ani ne tak zasirani loziska jako takovyho ale vsemoznejch konickejch dosedacich ploch. Konstrukcne jsou oba cepy stejny akorat na ten horni lita radove min bordelu a taky je trochu jinak namahanej nez ten spodni. Co tak vim tak standardni servisni interval byl na spodnim (XC pouziti) - cistit a mazat po cca 500 km zivostnost lozisek asi 5000km horni cistit tak po 2500. Prislo mi to jako desnej oser tak to byl jedinej duvod proc jsem se GT zbavil.
Tak díky za reference, rám je vcelku dobrej, koupil jsem ho jenom proto, že to byl dobrej kup ( celýkolo , bez brzd za 11 :-).
Ale chci vyměnit rám a koupit RBčko Dragstera, to je vysněnej.
Zatím si ho ale nechám a trochu zkusím pojezdit.
No hlavne ten horni se da dotahnout pomerne na krev a poraqd chodej loziska tak jak maj. U toho spodniho si to chce vyhrat (je to vpodstatete cartridge hlavovy slozeni) protoze tam pretazeni i vule fakt hrozi, ale zas s tim spodnim cepem neni takovej oser, cca na pul hodky prace. Jinak ja mam loziska puvodni a pres 5t. asi uz maj. Jinak naprostej souhlas
Koukám, že radí každý, kdo viděl i-drive za výlohou :-) Vakl zde způsobuje vyčvachtané ložisko. Takže vyměnit za nové, dotažení nic neřeší – navíc díky i pojistnému šroub nejspíš k žádnému povolení nedošlo. Výměna je snadná, potřebuješ jen 2 ložiska (správný rozměr :-), vazelínu, hadr, klíč na střed a na kliky, ibusy na pojistný šroub. Žádné nové kroužky
Promin mam GT-idrive5 asi 3 roky a lozisko jsem jeste nemenil ani jednou.Staci to rozebrat a poradne vycistit.Kdyz je to vevnitr hodne spinave dotazeni nepomuze.Musi se to rozebrat a vycistit.
Jo myslim ze tady pisou samy lidi co o i-drivu vedi kulovy, treba bych rek ze zrovna VICI. I-drive o kterym se bavime ma konusovy loziska, takze dotazeni urcite pomaha a to ze se cep muze povolit sam i pres jistici inbus je fakt overenej provozem. Porste ten inbus je utazenej porad stejne, ale ten tisicihranej bazmek se otoci treba jen o pul zavitu a kapku se prohne a vule je na svete. S tema krouzkama lze souhlasit.
Konusový prvek je ve všech čepech i-drive :-) Za více jak 10.000km se mi ty velké matky ani nehly, zato vaklu opotřebovaného ložiska žádné dotažení nepomůže.
ne konusovy prvek ale konusovy loziska delany i na radialni zatizeni – fakticky je to to co mas v shimano nabach. Vuli v lozisku normalne vymezis dotazenim prave tech velkych matek.
Jasně, obecně vždy pokud jsou kuličky (příp. válečky po obvodu) kulaté a plošky ploché.
marný boj, kdo nemá nepochopí
Musis to rozebrat a vycistit.Pak to zase dotahni a bude po problemu.Mam Gt asi 3 roky a tohle musim delat kazde 3 mesice.Ten spodni cep se zasira celkem rychle.Jinak je to urcite dobry ram : http://www.hansrey.com/…6hpi0432.jpg