• White.9

    Zdravím vás

    Chtěl bych začít jezdit nake ty sjezdy třeba jenom rekreačne tak sme se s kámošema rozhodli že budem jezdit na hory a pak s kopce dolu :D Sme totit uplní začátečnici tak se to musíme někde naučit. Nebo nejlepe nevíte nekdo jestli sou nekde poblíž ostravy nake bikeparky? Kde se dají naučit sjezdy? Nebo treba i nekdě v beskydech.

    No a z5 k me hlavní otázce je toto kolo

    http://www.mojekolo.cz/…gt-force-3.0

    Dostačujíci na takové začatečnické sjezdy?

    A jeste bych se chtel zeptat jeslti někdo nevíte jestli je ten zadní tlumič uzamykatelný protože sem četl ze je to nevýhoda při ježdení do kopce ze je to akurát větší námaha.

    Dík

    0 0
    • Automat_1  

      K tvým požadavkům se mi líbí tohle

      0 0
      • White.9  

        Mužu se zeptat proč? protože se mi moc nelibi ale to druhe jo :) Jinak nevite nekdo neco o tech tlumičich? daji se uzamknout?

        0 0
        • PatrikL  

          float r sa nedá uzamknúť, jediné nastavenie čo má je odskok. S rozumným systémom zadnej stavby zamykanie nie je ani až tak potrebné.

          0 0
          • jIrI___  

            U toho Rka by mi vadilo spíš to, že nejde naplno otevřít…

            0 0
        • Automat_1  

          Brzdy, pohon, vidle. Hnědé taky ne? Ale mají špatné velikosti, i rám asi bude hrát pro GT.

          0 0
          • White.9  

            Nak se v tom nemužu orientovat takže nakonec je to GT dobré? Jinak mužetem i vysvětlit třeba pojem naplno otevřít? :D jak sem již psal sem uplny začatečník

            Jinakmi mužete poslat odkaz i na jiné stránky a kolo 30 ± tisíc. Nevím totiž jake stránky jsou na nákup kola vhodné.

            0 0
            • White.9  

              Co třeba tohle kolo?

              http://www.mojekolo.cz/…-virus-sam-3

              0 0
              • jIrI___  

                Na tvoje použití myslím nízké zdvihy. 130 mm je tak na pohodové toulání po kopcích.

                0 0
              • jachymk  

                tohle jsem jel na test festu a neprojel jsem s ním ani celou trať, naprostá katastrofa! zadek jakš takš funguje, ale pružinová vidlice nejde ani zatlačit hrůza! těžký je to jak tank…

                0 0
            • Automat_1  

              Napsal sem to hloupě. GT určitě není špatný, jen to pro tvé použití trochu sráží vidle, ale má spoustu místa pro budoucí upgrade a nic ho nebude nijak výrazně limitovat, takže pokud se ti líbí, tak ho klidně vezmi.

              0 0
            • PatrikL  

              http://www.agang24.cz/…2–0–2011.htm (nejakú zľavu u predajcov získaš, pod 30k by si ho dostal…)

              http://www.bikestyle.cz/…1000-d-2010/

              http://www.koloshop.cz/…-model-2009/ :)

              0 0
            • esotery  

              V okolí Ovy žádné bikeparky nejsou. Vyblbnout by se dalo možná někde na Vaňkáči. Do Beskyd je to kousek:), do Rychleb to taky není žádná hrůza.

              Úplně otevřený tlumič znamená, že mu v pružení nebude nic bránit, na rozdíl od některých „inteligentních“ systémů, které se otevřou až při nějaké nerovnosti.

              Já bych šel do GT. Líbí se mi rám:).

              A žádné stránky nejsou na koupi kola vhodné. Upaluj do krámu, zjistit geometrii a ještě lépe si něco vyzkoušet.

              0 0
              • White.9  

                No práve ten rám je krutý! :)

                Jinak že tohle kolo by se dlaosehnat za 30k?

                http://www.agang24.cz/…2–0–2011.htm

                Jak? :D

                0 0
                • PatrikL  

                  nájdeš si najbližšieho predajcu http://www.agang.eu/…/dealeri.htm , zavoláš tam/prídeš tam, povieš že máš záujem o taký bike a či by sa nedalo s cenou pohnúť na 30k lebo viac fakt nemáš :D

                  0 0
                  • White.9  

                    Tysi náky kšeftař :D

                    Jinak to kolo nemají v mé velikosti co sem četl tak je nejlepší XL na sportovní využití protože měřím 185cm ±

                    Takže asi pujdu do toho GT vypada fakt krute :D A jesšte jak tady psali ma dobrý potenciál pro další upgrade což se cení :)

                    0 0
                    • White.9  

                      Jinak jak je to s tím zadním tlumičem tu toho GT? Je na to potřeba to uzamykat nebo to ma ten „dobrý“ ram?

                      0 0
                      • esotery  

                        Šel bych do L. Měřím 187 a na Epicu mám Lko.

                        Fullové se berou vždycky trošku kratší, kor FR. Čím menší rám, tím větší hbitost a ovladatelnost.

                        0 0
                      • jIrI___  

                        K tlumiči u GT polopatě: ten tlumič je v podstatě celou dobu lehce uzavřený, takže kolo nežehlí tak dobře jako kdyby tam byl o řád lepší tlumič (RP2), na kterém si můžeš zapnout a vypnout ProPedal (přitvrzení tlumiče). Mnohem podrobněji je to x-krát popsáno v historii.

                        0 0
                        • esotery  

                          Co si budem povídat, na tom kole se toho bude muset vyměnit spousta:).

                          0 0
                          • White.9  

                            Tak sem se rozhodl pro to GT jinak doufam ze mi bude na začátek dostačujíci :D Jem i jasné že to není kolo za 100k a že se bude muset určite časem nevo vymnenit.

                            Jinak k tomu zadnímu pruženi četl sem že prý je to blbé do kopce? Ze jena tom neefektivní využití síly.

                            0 0
                            • esotery  

                              Pokud ho budeš kupovat v nějakém solidním krámě, tak bych si nechal vyměnit brzdy. Mohli by ti udělat solidní cenu.

                              Většina kol se zadním odpružením ti do kopce vezme trošku víc síly než HT. Kolik, to záleží jaký houpavou mají zadní stavbu a jak dobře technicky umíš šlapat. Na techničtější stoupáníčko plného kořenů, kamenů a jiného harampádí je odpružená zadní stavba zase výhoda, páč neklade zvlášť velký nároky na techniky jízdy.

                              0 0
                    • PatrikL  

                      o pár mesiacov tie 2011 biky aj tak zlacnejú o cca. 15%, takže prečo si nevypýtať zľavu skôr? :)

                      Inak na 185cm sa mi zdá byť XL veľkosť trochu veľká :)

                      0 0
                      • White.9  

                        Jasne no ja sem cetl tabulky aasi naj ine využití jak sem již psal sem začátečník

                        0 0
                    • Kubas.1  

                      nechci ti brát iluze, ale 185cm na tvoje použití je jasný L

                      0 0
                • esotery  

                  To vahadlo se mi tam vůbec nelíbí.

                  Myslím, že iDrive už je za ty roky celkem osvědčený.

                  0 0
    • White.9  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • ps.slon  

      Zravím, už nějakou chvíly jezdím GT Force 1.0. Je to kolo kategorie All mountain. Proto ty zdvihy 140mm. Toto kolo je určené na ježdění „cestou necestou“ v těžkém terénu. Není to kolo určené na sjezd, nebo řádění v bikeparku. Na to potřebuješ kola Fr kategorie, např. GT Sanction. Na Force samozřejmě sjedeš dost, ale při cestě třeba po horách. Je to kolo, které jezdí velice slušně do kopce. Dá se říct, že na kolech, která mají jezdit sjezdy, se při výjezdu do kopce dost nadřeš. Je to pro jejich geometrii rámu. K zamykání tlumiče si myslím, že utěchto zdvihů je absolutně zbytečné. Maximálně je vhodný propedal, který Ti přitvrdí chod a při přejezdu po silnici ho zapneš. V terénu je zamykání na nic. Jinak GT Force doporučuju, bomba stroj. Nejdřív si ujasni co a kde budeš jezdit a potom kupuj.

      0 0
      • White.9  

        Jak říkaš jezdit na horách cestou necestou nejlepe s kopce :) Tak podle toho co říkaš tak budu na svoje učely s timto kolem spokojen.

        0 0
      • White.9  

        Cau mam ješte jednu otázku da se na GT force jezdit po zadním kole?

        0 0
    • krokus  

      Vyzkoušel jsem na Test festu GT Force a docela mě to nadchlo. Uvažuju, jestli za něj nevyměnit stávajícího Sparka. Bojím se ale ukvapeného rozhodnutí, na GT jsem strávil cca hodinu – to není moc.

      Buď bych mohl koupit samotný rám s rp 23 cca za 25 tisíc, nebo verzi 3.0 za 28000 (s tlumičem float R a mizernou vidlicí a brzdami – viz). Každopádně komponenty bych přeházel ze Sparka a vidlici bych koupil v TT. Co si o tom myslíte?

      0 0
      • ps.slon  

        Pokud Tě Force nadchlo, neváhej. Kolo se Ti musí líbit aby sis ho užil a dokážeš mu tím pádem odpustit i nějaký eventuelní nedostatek na který třeba během doby příjdeš. Já mám na svém Force 1.0 jen pár stovek km, ale zatím to vypadá, že čím déle jezdím tím víc jsem z tohoto kola nadšen. Zkus se ještě podívat na internetu na nějaké testy. Jsou tam především kola carbonová, ale ta geometrie je stejná. Hodně lidí neuznává od GT systém i-drive, nebo jim vadí jednočep, ale já si Force jednoznačně užívám. Jak jsem psal již víš, bomba stroj, jednoznačně doporučuji. A ty komponenty postupně obmněníš.

        0 0
        • krokus  

          Už jsem se při nákupu několikrát spálil, nerad bych to opakoval. Asi si to kolo zkusím někde půjčit na delší dobu.

          0 0
      • krokus  

        Float R má propedal trvale nastaven na hodnotu 1, nebo se pletu? Jak to může ovlivnit funkci tohoto typu zadní stavby?

        0 0
        • MlokCZ  

          Je to spíše nehoupavá služně jedoucí stavba, rozhdoně bych šel do varianty rám + RP23 a neprznil to Rkový tlumičem. Z toho mizerně osazeného kompletu stejně skoro nic nezískáš (kdybys to chtěl rozprodat).

          0 0
      • jan 2  

        S Force 1.0 najíždím třetí sezónu v těžkém horském terénu.

        Je to výtečný společník pro dlouhé cesty nahoru i pro těžké sjezdy po rozbitých cestách a terénem dolů.

        Zpočátku jsem se trošku lekl tuhosti zadní stavby, vše ale spravila zadní 10 mm osa.

        Systém odpružení je lehce servisovatelný, doporučuji užívat měděnou pastu, vše funguje jak má, nikdy jsem nezaznamenal žádné problémové zvuky či jiné problémy, které zde jsou v souvislosti se systémem i drive označovány.

        Když jedu nahoru vypínám tlumič rp 23, vše je ukázkově tuhé a já se na stroji se 150mm pravidelně dobře dostávám na vrcholky Jeseníků.

        Jízda dolů mne vždy limituje mou samotou a odlehlostí horských tras, ale je to určitě stroj který snense velice tvrdé zacházení a v těžkém terénu se chová vskutku dobře. Nebudu zde popisovat výrazy jako lineární atd, řeknu jen tolik že zadní stavba polyká ochotně většinu nástrah, které se mohou v na horských cestách objevit.

        Stroj je lehce ovladatelný, krásně se sním cestou dolů proplétám mezi kameny, vím určitě že snese víc než zvládnu já, ale to souvisí s tím že jezdím sám.

        Ještě malá poznámka k jízdě nahoru: i ve velmi prudkých výjezdech je kolo se 140 mm velmi dobře drží při zemi a opravdu se nemá snahu odlepovat

        0 0
      • kesu  

        gt force je šíleně těžkej, zase na druhou stranu kamarád má přes 100kg jezdil na tom i v bikeparcích a neprasklo to. Bejt tebou zvážil bych spíš remedyho, je to o hodně lepší kolo než GT force (jede líp a z kopce je o hodně lepší jak chodem zadní stavby tak i geometrií)

        0 0
        • jan 2  

          gt force je šíleně těžkej – jeden z nejubožejších argumentů, když chce nějaké kolo člověk sepsut a neví co jiného říct

          0 0
          • kesu  

            Achjo, já jsem na gt force něco najel a myslím si že ho můžu hodnotit. Nicméně rám váží přes 3600g což je minimálně o 600–700g více než mnou zminovaný trek remedy. Nemluvě o tom, že remedy jede líp, je citlivější, míň se zamyká pod brzdou a má i lepší geometrii. Tím myslím položenější hlavu do sjezdů..

            Pokud napadáš můj argument tak napiš radši jinej než tenhle výkřik do tmy.

            0 0
            • jan 2  

              Tvůj údaj o váze je jeden obrovský výkřik do tmy ve světě kol, kde drtivá většina cyklistů váhu kola neřeší, nebo je to údaj, který řeší až v poslední řadě.

              Chápu když někdo váhu řeší, asi ho to baví. Váha je určitě pro běžného obyč. kluka s kolem nic neříkající údaj, tohle musí mít každý v nohách!

              Dám ruku do ohně že zakladatele vlákna váha nezajímá

              0 0
              • kesu  

                trvám na tom, že gt force je těžký jak prase:)!

                0 0
                • marapara  

                  S tím prasetem to tak nepřeháněj, ale patří mezi těžší rámy. Nicméně snese hodně.

                  0 0
                • jan 2  

                  o to je tvůj život složitější

                  0 0
        • marapara  

          Není to jen o váze. Jak tak sleduju, tak každý tady má pomalu panickou hrůzu z set gramů navíc.

          Můj bývalý I-Drive 5 byl taky relativně těžký bike. Cestovní váha byla cca 14.5 kg, čistá 14 kg a přesto jsem na něm neměl problém jezdit trasy přes 100 km a hodně přes 2 km výškové i v náročnějších terénech. Navíc loni na dovolené jsem ujížděl i při silničních přesunech v kopcích i 11ti kilovým HTčkům.

          0 0
    • hanness  

      Upaluj do bikekramu na konci Hlavni tridy,bral jsem tam sveho Force1 a s klukama se domluvis treba i na vetsi sleve.Ram Force doporucuji,ale sel bych radeji do Force2,neco priplatis,ale se slevou se myslim vejdes.

      0 0
      • White.9  

        Ríkáš tedy ze mám zainvestovat do GT 2.0?

        http://www.mojekolo.cz/…gt-force-2.0

        Jinak kolik by moha cca činit ta sleva? Mam to do ostravy cca 25km takže se mi tam moc nechce abych zeptal kolik bude cena :D

        Jinak někdo nademnou psal ze GT 3.0 ma spatné brzdy že si je mam nechat vymněnit. Mužu sez eptat proč? Jaksem již psalsem začatečníka vubec tomu nerozumím. Jinak ja nehodlám hned jezdit nake brutalni extremy to by si na tom kole užil tak pul sjezdu a pak death :D Musím se to totiž někde naučit žejo :D

        0 0
        • hanness  

          Urcite se ti investice vyplati,ta 3 je hodne slaba a budes menit a menit,az ti postupne neco odejde.Na tu 2 byla recenze ve velu a cykloservisu a proslo na jednicku.Pokud chces kvalitu,tak ti nezbyva nez se vydat do nejakeho dobreho kamenneho obchodu a vse s prodavajicim prodiskutovat,tady ti max dame par dobrych rad.Preji stastnou ruku.

          0 0
          • White.9  

            No jo ale kolik by ta sleva mohla činit? Nak si to nedokázu představit? 2k nebo 3? nebo i víc? Každopádne kdyby to stálo tak 35± tak do toho určite jdu protože 40 je už moc banky nepřepadávám :)

            0 0
            • hanness  

              Vzdyt ti to pisu,musis objet obchody a ptat se,nejsem kouzelnik,abych vedel jake maji slevy…Ten bikekram je tip,jestli ho vyuzijes je jen na tobe.Zdarec

              0 0
    • Duon  

      Vidím že si sa už rozhodol, myslím, že aj dobre, mne sa to GT tiež lúbi, ale ako si písal, je tam ešte dosť priestoru pre tunning, no a v tej predajni by som hneď dal vymeniť brzdy, určite sa snimi bude dať dohodnúť.

      0 0
    • White.9  

      Zdravím

      Tak jsem se rozhodl že radši chvíli počkám a přišetřím.

      A rozhoduju se mezy temito koly

      GT Force 1.0 (2010) http://www.mojekolo.cz/…gt-force-1.0

      a

      GT Force 2.0 (2011) http://www.mojekolo.cz/…rce-2.0-gray

      Které z nich je lebší? Ohledne brzd a pérováni a rámu?

      0 0
      • Kubas.1  

        Bez otevírání odkazů – co myslíš, bude lepší střední, nebo nejvyšší model? :-)

        0 0
        • PatrikL  

          ten nový stredný je v pár veciach lepší ako starý najvyšší :) Ale osobne by som nebral ani jeden :)

          0 0
          • marapara  

            To je pravda, ale klidně bych si jeden vybral :)

            0 0
            • White.9  

              Takže je to jasne beru GT force 2.0 2011 Jak sem to srovnával tak ma lebší rám lebší tlumič lebší vidlici a hlavne ma dobré brzdy :)

              0 0
              • marapara  

                A navíc teleskopickou sedlovku. Jedině co má jako – je 10 speed a tím i vyšší provozní náklady.

                0 0
                • White.9  

                  Co znamená 10 speed a tim vyší provozní náklady? :D spiš co znamená 10speed

                  A ješte čim mazat přední vidlici?

                  0 0
                  • marapara  

                    10 rychlostí bych viděl spíš jako nevýhodu. Tenší řetěz, užší pastorky na kazetě, tím pádem logicky nižší životnost. Také pořízovací náklady na nové řetězy a tak jsou o něco vyšší. Tím jsem myslel ty vyšší provozní náklady.

                    Čím mazat vidlici? Nejlepší bude najít manuál. Na běžnou údržbu po vyjížďce stačí po vyjížďce otřít nohy, lehce máznout gufero silikonovým olejem, propružit a otřít. Tak jednou do roka to chce vidlici rozdělat, vyčistit, vypustit starý olej na mazání a nalít nový, podle manuálu.

                    0 0
                    • White.9  

                      No a když to má mín rychlostí tak je ma težší? Nebude to nevýhoda do terénu? nebo to není takový rozdil?

                      0 0
                • White.9  

                  Co znamená 10 speed a tim vyší provozní náklady? :D spiš co znamená 10speed

                  A ješte čim mazat přední vidlici?

                  0 0
                  • marapara  

                    10 speed je 10ti kolečko vzadu.

                    0 0
                    • White.9  

                      Počkat takže to nemá jen 10rychlosti? :D to má 10koleček v zadu takže ješte víc rychlostí? :D

                      0 0
                      • ps.slon  

                        Většina výrobců kol u dražších modelů na rok 2011 začala montovat kliky s dvěma převodníky a kazetu dává s deseti kolečky. To znamená, že máš sice méně převodů, ale poměry ozubených kol jsou více méně stejné jako u 3+9. Jestli je to ku prospěchu ježdění, to musí posoudit každý sám. Jisté je to, že 10-ti kazeta bude dražší než 9 a řetěz, který na 10 je tenší bude 100% dražší taky. Porovnání kola Force 2.0 2010 a 2011. 2010 má lepší výbavu, převody 3+9. 2011 má lepší brzdy a převody 2+10.

                        0 0
                        • White.9  

                          Takže to kolo 2011 ma jen lebší brzdy a nic víc?

                          0 0
                          • White.9  

                            Nebo spíš jestli se ty brzdy vyplatí abych jednou začas zainvestovaldo nového řetezu. A kolik takový řetez stojí?

                            Jinak nedalo by se to časem předelat na 3+9? Po koupi nové kazety nebo jak se to menuje.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          To znamená, že máš sice méně převodů, ale poměry ozubených kol jsou více méně stejné jako u 3+9

                          Z rozsahu ztratíš ne tak úplně málo.

                          I 3×10 má o chlup menší rozsah než 3×9 díky tomu, že tam cpou 24/32/42 převodníky.

                          0 0
      • jIrI___  

        Bral bych 2010. Lepší osazení, klasických 3×9 rychlostí a XT brzdy mají max. brzdný výkon srovnatelný s Elixiry, jen jsou to větší houby. Snad jediné + pro 2011 je teleskop, to člověk u biku takového stylu využije.

        0 0
    • krokus  

      Nevíte, jestli se dá někde v Praze Force půjčit na vyzkoušení? Teď jsem byl v Eurobiku, kde to možné být mělo, jenže testovací model si u nich nedávno někdo zamluvil, tak mi ho nechtěli půjčit.

      0 0
    • Duon  

      ten sračbónový z vyzuálneho hladiska proste nemá chybu, je to krása, no osobne by som bral radšej ten hliník 1.0 osadený xtčkom.Ani Boh nevie aké sú spolahlivé GT náboje, máš to celé na fox tlmení a xt brzdy budú podla mňa určite zrovnatelné stými elixírmy, ešte maličkosť predstavec, riaditká to že sú pri 2.0ke gt sa mi na jednej strane lúbi na strane druhej určite sú ťažšie ako ritchey.To je iba môj názor.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.