• žajlos

    Zdar všem riderům !! Chci se zeptat máte někdo zkušenosti s timhle GT Sanction? Resp. Vlastníte ho někdo? Zajímalo by mě jestli se na něm daj udělat i delší vzdálenosti. Samozřejmě to asi nebude tak slavný jak na mym FORCE, ale chtěl bych přesedlat víc na FR. Tak se ptám vo radu.. dá se na tom ujet třeba 50 denně a jak se na tom šlape do kopce..? S FORCEM na FR/DH … ee, bez pevný osy sem nahranej. Dík žajla.

    0 0
    • gazman  

      Má ho kamarád se kterým jezdím 50 dá v poho.

      0 0
    • Tušnak  

      dal bych na Force 160mm vidli s pevnou osou a neřešil to;)

      0 0
    • žajlos  

      já už sem ho právě bouchnul

      0 0
    • Kubas.1  

      Řešil bych to stejně jako Tušnak, Force, a Sanction sou skoro stejný, takže jenom vidlu s pevnou osou a je to… jenže to bys ho nesměl bouchnout :-D

      0 0
      • Kubas.1  

        A co třeba zkusit jinou značku? CHceš jednoznačně jenom GT?

        0 0
        • Kubas.1  

          hmm,sem se díval, na fóru ho nemá nikdo, našel jsem jen "tohle ":/fotogalerie/kola-a-komponenty/detail-14286.html

          0 0
    • žajlos  

      ne GT neni prioritou! takovej spec enduro je muj malej sen ale 80 klacků do toho nechci vrážet.ne že by na to nebyli prachy ale prostě za kolo je to pro mě moc, řek sem si max 50–55 klacků Potřebuju bika na FR i menší dropy, ale zároven abych na tom ušláp třeba takovejch 60 se sterou na chatě po lesních cestácha drobnejch silničních přejezdech.a dilema je tady.. na to by byl ideal to enduro vod spcu, ale je moc drahý. preferuju gt spec a ktm

      0 0
    • kesu  

      mel sem ho v italii,konkretne sanction 1.Ujet na tom jde v pohode i kilo,rekl bych,ze to jede temer stejne jako Force,pokud teda pominu vysku vidle a dvouprevodnik­.Nicmene to taky stejne funguje,menit force za sanctiona je podle meho uplna blbost.Osobne bych zvazil tydle varianty:

      1)Dat 160mm vidli na force

      2)koupit si k forcu jeste druhy kolo a to nejaky FR/DH

      3)koupit si nejakej univerzal s vetsim zdvihem tipu nomad,LP frogy a nebo by asi vyhral cannyon torque. atd

      0 0
      • Tecumseh  

        Myslím,že najrozumnejšie riešenie je hodiť na Force 160-tku vidlu,tiež to tak jazdím a nie je problém ani na DH tratiach,tak isto ako hodiť 80–90 kilákov.

        0 0
      • tuleník  

        LP Spicy je väčší univerzál ako Žabiak… to už je krava

        0 0
    • žajlos  

      kucíí ale jí už sem se tady zmiŇoval že sem svýho force už střelil.. chci jít do novýho ale sem na vážkách a sanc mi přišel jako nejlepší řešení pčejít z AM na FR

      0 0
    • Kubas.1  

      a co Spešl "Pitch ":http://www.specialized.cz/new/kolo.php?… To máš skoro to samý jak enduro

      0 0
      • warzone  

        chlapec chce ist z AM viac do FR a ty mu poradis Pitch? :))) Ako pise kesu – LP Froggy, Canyon Torque, SC Nomad…V principe by nemusel byt zly ani ten Sanction za tie prachy,rozdiel bude minimalny.

        0 0
    • žajlos  

      jiank sem fak překvapenej jaká je tady od všech ochota poradit. upřímně sem moc vohlasů nečekal

      0 0
    • žajlos  

      spec pitch je upně na hovno osazenej ze všech. ta geometrie.. no nevim, na mě je to takový moc dlouhý. ee

      0 0
      • žajlos  

        asi možná šáhnu hloubš a pudu do toho endura vod specu 

        0 0
        • žajlos  

          to už je skutečný „enduro“ kterýmu nedělá problém fak nic prostě UNI kolo

          0 0
          • pitos  

            Jestli chceš od spešlu kolo na EN/FR tak bych vzal SX Trail,to Enduro nepo Pitch jsou dobré tak maximálně na to EN, Fr si na tom dovedu představit jen provizorně(ale to je čistě můj pohled a někomu to může stačit,pitch má moje manželka a pro ni to je celkem univerzál)

            Třeba Giant ReignX,nebo Norco Six jsou také  univerzály použitelné jak na enduro tak lehčí FR.

            0 0
        • KRAJIC  

          A co ten nový Monster EN od Racebike? Je tam jezdivější geo a na dropy a polety to musí snést brutálně. http://www.racebike.cz/…en-base.aspx

          0 0
          • fousek  

            Spis Dragster, ne? Kdyz se osadi vzduchem tak bude i docela lehkej.

            0 0
    • žajlos  

      ty jo ten giant je hodně dobrej no..

      0 0
      • žajlos  

        hlavně za ty prachy. výbavou mi přijde za 50 klacků dost levnej oproti GT a SPC

        0 0
        • žajlos  

          nevíte někdo váhu toho reign x. výrobce jí nikde neudává

          0 0
          • žajlos  

            zase ten tlumič u něj.. nevim no

            0 0
          • pitos  

            Ty váhy u těchto biku(reignX,Six,SX trail)se pohybují kolem 16kg.ono bude záležet jak si to časem osadíš,při „lehčím“ použití se myslím nebude pod tuto váhu  problém dostat,když to vybavíš odolněji tak se dostaneš klidně i na 17 kg.

            0 0
            • kali222  

              spis nez o odolnosti je to o cene : )

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • kesu  

            zas to chodi po dorazech.Asi je spis nutny si nejak srovnat,s kym budej jezdit,pokud nepojedes vic jak 50km s lidma co na tom budou jako ty klidne vem treba to SXo,ale na tom se s XCckama uz fakt vyjet neda.Nicmene treba novy RB monster taky nebude zlej.Skoda ,ze si nenapsal rozpocet:(

            0 0
            • žajlos  

              do 60 papouchů max

              0 0
              • kesu  

                zaklad to ma,osazeni ne

                http://www.zamo.cz/…e/23654.html

                0 0
              • kesu  

                http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                todle zase ma osazeni

                0 0
                • MlokCZ  

                  U Canyonu by se mi líbila tahle varianta, ale je tak trošku přes limit :-)

                  0 0
                  • kesu  

                    ja bych radsi tudle variantu

                    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já bych docela někdy něco s Hammerschmidtem zkusil. Pro muj styl jízdy by to bylo ideální, prostě bych to mohl pustit i přes větší překážky, aniž bych je musel skákat.

                      0 0
                      • pitos  

                        Stačí přece vyhodit velký talíř,namontovat rockring a máš to.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To zdaleka není ono (i když samozřejmě také řešení). U Hammerschmidtu je to daleko větší zlepšení, zůstává pouze malý převodník, což je stále dost velký rozdíl oproti prostřednímu převodníku + rockring. A je to ještě umocněno tím, že rozsah odpovídá 22/36, tedy střednímu převodníku dost velkému. Navíc žádný přesmykač…

                          Otázkou je jak moc by mi ale sedělo přehazování na tom.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na to řazení bych si asi rychle zvyknul, tedy to by problém skoro určitě nebyl.

                            0 0
                          • kesu  

                            ja se obavam,ze vetsi rozdil bude v postaveni prevodniku vuci ose otaceni zadni stavby.Zalezi rozhodne na jakym kole to bude,jelikoz nektery FS se rozhoupavaji na malej prevodnik daleko vic nez na prostredni a velkej..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To jistě, ale stejně tomu musí být uzpůsobený rám a když už je, tak by tomu mělo být uzpůsobenu i odpružení. Atady je jediný převodník výhoda, že lze pružení lépe přizpůsobit.

                              0 0
                          • pitos  

                            jj střed je u hammerschmidtu je ještě výše než kdyby jsi tam dal třeba tu 36ku ale už i tak se ti zvětší prostor natolik že si troufám odhadnou že pro tvé ježdění by to bylo dostačující a více bys nevyužil.Já mám rockring na 34z a chytnu maximálně  když se chci přehoupnout přes větší strom v lese nebo zkazím výjezd či výskok na nějakou 50cm zítku.Při přejíždění jakékoli běžné překážky v lese je střed už dostatečně vysoko a problém není a i kdyby náhodou tak tam máš k tomu právě ten rockring.

                             
                            0 0
                            • soc  

                              Nechybí Ti někdy větší talíř? Respektive co všechno jezdíš na tom kole? Já už bych se bál, že mi budou chybět převody do těžka, přeci jen 34/11 nebo 36/11 mi přijde málo…

                              0 0
                              • vojtechposmourny  

                                To záleží, kde a jak s tím jezdíš. Na DH nebo nějaký sprinty na silnici to není, ale na technickou jízdu v lese to bohatě stačí (mam 34, 22).

                                0 0
                                • gazman  

                                  Co to tam máš za převodník,myslím ten 34z nemohl jsem ho sehnat,aby mněl náběhy a náběhové nýty,tak jsem nakonec dal 36,ale 34 bych bral radši,taky kvůli možnosti použít menší rock ring.

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                U mně by 36/11 bylo tak na hraně, tedy vystačil bych s tím, ale sem tam by se těžší převod hodil. Tedy už dlouhodobě pořád nevim, jak to vyřešit. Na jednu stranu bych rocring ocenil, na druhou 44tka převodník se občas hodí. Přeci jen mám rád takové ty trošku rozbitější, ale nijak technicky náročné mírné sjezdy, kde se nahodí těžší převod a díky fullu se tam dá letět opravdu rychle.

                                A pak je tu druhý aspekt a to, že 22/36 převodníky (a teď je jedno zda převodníky nebo třeba Hammerschmidt) by mi neseděly tím odstupňováním, tady mi 22/32 plně vyhovuje.

                                0 0
                              • pitos  

                                Převody mi nechybí ale bude záležet co, jak a kde  jezdíš…jak psal už vojtech,na sprint u DH bys potřeboval asi 38z,také na silnici kdy se jede z kopce mi převody už trošku chybí ale to pro mě není priorita a v terénu je ten rozsah pro mě dostačující.

                                Vlastně na horách jsem nikdy 44z nevyužil a vždy jsem volil jen32/22 a že občas při přesunu po asfaltu z kopce musím točit nohama rychleji mě netrápí,  třetí převodník už na můj bike pravděpodobně nikdy nepůjde.

                                0 0
                                • vojtechposmourny  

                                  Tak tak, velká defakto chybí jen na silnici z kopce. V terénu, kterej mě baví, není potřeba.

                                  0 0
                                  • soc  

                                    A co třeba nějaký delší výlet? I když i já si tak uvědomuju, že velký talíř prakticky nepoužívám. Nejmenší mám odšroubovaný. Asi vyhodím přesmykač a koupím jenom vodítko :)

                                    I když by možná nemusela být špatná kombinace 38 a 24 zubů, to by mi asi stačilo bohatě…

                                    0 0
                                    • vojtechposmourny  

                                      Bez problémů, na takovymhle kole stejne velkou zařadíš pouze z kopce, je to těžký a gumy taky nijak extra nepojedou.

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        Tak tak velká placka je na 15–16 kg kole s 2,5 pláštěma dos od věci.

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          no tak to je supr, sundam velkopu placku a hned to bude lehci:-)

                                          0 0
                                          • gazman  

                                            Lehčí to synku nebude když tam dáš místo placky rockring,ale ty si to myslel asi ironicky viť? Já si od toho sliboval,že budu mít větší světlou výšku,nebudu mít ohlý převodník,nebude mi padat řetěz,neumažu si nedělní gatě od kety:-) a taky se mi to líbí,všechna očekávání byla splněna.

                                            0 0
                                    • pitos  

                                      nejmenší mám odšroubovaný.­..tady jde vidět ten rozdíl ježdění pravděpodobně v úplně jiném prostředí a podmínkách.Bez 22ky si ježdění nedovedu představit, 16kg bike a hory by tě donutily k urychlené montáži tohoto mnou oblíbeného převodníku:)

                                      0 0
                                      • vojtechposmourny  

                                        Jojo, 22 mam taky v oblibě :-)

                                        0 0
                                        • pitos  

                                          prosím tě,až budeš mit čas… mohl by jsi změřit výšku těch tvých platforem.Vypadají že mají celkem nízký profil a já něco takového hledám.

                                          0 0
                                      • soc  

                                        To je spíš filozofie ježdění, prostě co neušlapu na prostřední placku a největší pastorek, to jdu raději pěšky :)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          V Beskydech by se z toho ale pak mohl stát styl, že nahoru chodím pěšky a jezdím jen sjezdy, tedy alespoň u mě jezdícícího lehčí převody frekvenčněji ano.

                                          0 0
                                        • kali222  

                                          presne tak

                                          proto mam zatim na pomadovi 1 prevodnik. nedokazu si predstavit ze tocim nekolik km lehouckej prevod,ale to je take o nohach.

                                          0 0
                            • MlokCZ  

                              Ono kupodivu já budu mít tu rezervu menší, tím myslím na současném kole, i když jezdím méně náročné věci než Ty. Je to dané tím, že střed mám na Stereu o trošku níže a pak průběhem zadní stavby Sterea, tedy tím jak chodí velmi ochotně až někam k 80% zdvihu. Chování mi maximálně vyhovuje, ale díky němu se snáze dostane střed poměrně nízko a tedy můžu mít dříve problém kontaktu i na menší překážce. A také některou samotnou vyšší překážku klidně sjedu normálně předním kolem napřed (s tím, že si jen pohlídám těžiště) a Ty bys takovou překážku sjel po zadním.

                              Ale zase netuším o kolik bych potřeboval zvýšit rezervu oproti tomu, když teď tam mám velkou pilu. S velkou pilou mám už slušný odhad a tedy pokud se danou překážku neodvážím skočit, tak to prostě nejedu, takže se mi stává jen vyjímečně, že bych se snažil velké pile vylámat všechny zuby. Ale je fakt, že když tam je rockring, tak lehký kontakt ničemu nevadí a tedy asi není nutné až tak zvětšovat tu rezervu.

                              0 0
                              • pitos  

                                K tomu středu…osobně si myslím že Six08(07 ho měl výše) ho má také dost nízko oproti jiným bikum a těch 80% zdvihu mám v pohodě při běžné jízdě využito také.

                                0 0
                                • pitos  

                                  …myšleno tak že zhruba 80% využívá také dost ochotně.

                                  0 0
                              • pitos  

                                Sjíždění překážek přes zadní kolo je celkem jednoduchá technika kterou se může dobře naučit skoro každý.Když si vzpomenu jak jsem se to kdysi učil tak mi to moc času nezabralo,řekl bych že zhruba za hodinku ježdění na jedné překážce dokola jsem odjel a potom už to jen mírně zdokonaloval.Dneska si bez toho nedovedu ježdění představit,je to jedna z nejvíce využívaných technik při jízdě terénem která ti dovede velmi usnadnit průjezd v X situacích.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  S tím vším souhlasím.

                                  Ideální je mít zažitou jízdu po zadním. Jako malej jsem na BMX běžně jezdil po zadním. A tady je ta jediná komplikace. Od té doby co mám nášlapy, tak jsem po zadním nejezdil a musel bych to aspoň chvíli potrénovat a na to bych musel sundat nášlapy, protože tohle je jedna z mála věcí, která v nášlapech opravdu není moc dobrý nápad. Sice na samotnou překážku není nutné úplná jízda po zadním, ale bylo by to stejně lepší. A i toho sjezdu překážky se při zkoušení může stát, že přední zvednu moc…

                                  Kdybych bydlel co Ty, tak bych měl mnohem větíš motivaci se to učit, takhle ta motivace není, protože na ježdění kde bydlím bych to využil jen sporadicky.

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Po zadním z nášlapama nevidím problém,když už jdeš moc na krovky tak si helfneš zadní brzdou.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Když už to máš zažité, tak to problém není. Ale když to máš zase po x letech trénovat, tak v tom problém vidím, ze začátku za tu zadní brzdu nikdy včas nevezmeš. Já si to ještě dobře pamatuju, když jsem se to kdysi učil. V té době jsem ale prostě vystoupil, když jsem tam neměl nášlapy. A jsem to i párkrát opatrně před nějakým časem s nášlapy zkoušel a ten reflex včas sáhnout na zadní brzdu tam prostě nebyl a málem jsem na těch zádech zkončil.

                                      0 0
                                      • warzone  

                                        hehe mne sa 2× podarilo lahnut pri pokuse o wheelie…a nebolo to zase tak moc davno.Podla mna ak nemas naslapy moc natvrdo a si na nich zvyknuty,tak nevidim problem.Ak v tom vidis problem,tak skus trochu povolit a bude vacsia istota…S tou brzdou to vidim tak isto,chce to cvik.

                                        0 0
                                        • soc  

                                          Třeba já se brzdy nebojím, ale na nášlapech nemám dostatečnou volnost nohy. Prostě když jedu po zadním, ať už v sedle, nebo manuál, potřebuju nohama kvedlat sem tam. Na nášlapech to nejde… Takže stabilitu dopředu dozadu udržím, ale do boku ne…

                                          0 0
                                          • pitos  

                                            Ale jde, jen nesmíš používat ty mrdky SPD shimano ale nášlapy CB které mají velkou stranovou vůli a s nohou se dá pohybovat skoro jako na platformě.I když na platformě to jde samozřejmě ještě více.

                                             
                                            0 0
                • MlokCZ  

                  A Canyon by na drsnější zacházení mohl být progresivní málo. Ten by se průběhem líbil totiž i mně. I když ta verze s Monarchem, tam to dost dožene tlumič.

                  0 0
              • kesu  

                http://www.norcobikes.cz/…ix_three.php

                otazka je,jestli to pojede..

                0 0
                • pitos  

                  Jede to úplně normálně.Pro použití na EN a FR perfektní.

                  0 0
                  • pitos  

                    Ale když už tak bych šel raději do té dvojky s DHX air,ale zase ta vidlice …koupil bych rám a složil to:)

                    0 0
                    • kali222  

                      70 klacku za tohle? uj :(

                      0 0
                      • pitos  

                        nevím…ja si bike skládám a za 70t si dnes dovedu pořídit přesně co mi sedí.Taky bych si tohle nekoupil ale tak samo skoro žádnou jinou seriovku za tyhle peníze.Doporučuji jen typ kola co se hodí k tomu k čemu ho chce a jak se k němu dostane je jen na něm.

                        0 0
                        • kali222  

                          no prave. dovedes, ale to nebude ten seriovy setup na ktery davas odkaz : )

                          proste dhx3, 55 a juicy5,alexrims. za 70 je pro me premrsteny.

                          0 0
                • gazman  

                  Jednočep a šlapání? Nevim no.

                  0 0
                  • kesu  

                    nevim co si zkousel,ale co se tyka houpani tak minulej Monster EN se houpal (temer nehoupal) pri normlani ne silovy jizde v sede min nez minulej nomad.A to nemluvim o FSR..

                    0 0
                    • gazman  

                      Nepozoroval jsem že by nomad při jízdě v sedle nějak houpal,asi to mám přefoukané.

                      0 0
                    • fousek  

                      No tak zrovna minulej Monster se s DHX air houpal (samo zalezi na nafouknuti expanzky). Mozna na prostredni placku moc ne, ale na malou docela jo. Proste je to jednocep a jediny co ho muze zachranit je propedal. Taky zalezi na jezdci, nekdo dokaze rozhoupat i Epica a nekomu se nebude houpat ani jednocepovy DHcko

                      0 0
          • fousek  

            ram s DHX air 3800g, jinak vaha kolem 16kg. Pod 15kg by se asi tezko dostaval. Ja tam mam celkem lehky komponenty mimo vidlice a navazeno 16,2kg.

            0 0
            • fousek  

              vaha je se starejma kolama, takze pocitam ze sem lehce pod 16 kg

              0 0
    • žajlos  

      tady už se uplně uhlo od tématu

      0 0
    • žajlos  

      asi pudu do toho reign x1 nebo do sanctiona 2.0

      0 0
      • kesu  

        to bych radsi reigna,jak uz jsem psal nahore,nema podle meho sanction moc smysl

        0 0
      • Kubas.1  

        Jo, ten Reign bude dobrej, ale GT je GT  :-)

        0 0
        • pitos  

          no právě, GT je GT tak bych raději bral ten reignX…minimálně je to proti sanction osvědčený rám na tohle použití:)

          0 0
          • žajlos  

            taky mi příde že ten reign je osazením o dost lepší a navíc je o 10litrů levnější.. asi je rozhodnuto. ale to se týče designu sanc. je hezčí prostě, to se musí nechat

            0 0
            • žajlos  

              může mi tady někdo přesně specifikovat rozdíly mezí EN/FR/DH? v některejch pasážích se mi to dost přelíná přes sebe. nákej zkušenej rider hod koment pls, dik :)

              0 0
            • fousek  

              Co ze? novy GT a hezci nez ReignX? Nepripada v uvahu.

              0 0
    • vojtechposmourny  

      Píšeš, že limit je 60. Tak co třeba tohle? Kultovní značka, za dobrej peníz, devatenáctka by mohla být ok. Nebo tohle, z vlastní zkušenosti můžu vřele doporučit.

      0 0
      • kali222  

        by me zajimalo kolik vydrzi to RM : )

        0 0
        • vojtechposmourny  

          Jo to mně taky. Ale líbí se mi.

          0 0
          • gazman  

            Viděl jsem pár fotek,myslím že některé i tady na B-F jak je u toho RM prasklá sedlová roura,to by mně rozhodně odradilo od koupě,jeden kamarád ho má a zatím v pohodě,ale je to sváteční jezdec:-)

            0 0
            • Thidney  

              a byl to Slayer? sedlová praskala u ETSX mezi čepy. U Slayera si pamatuju, že stahovali v roce 01 pár set kusů ve státech a kanadě kvůli praskání vidle zadní stavby, ale to bylo pokud si to dobře pamatuju, že použili díly z Elementu, který byly určený na krapet jiné zacházení.

              0 0
              • gazman  

                Jo máš pravdu bylo to ETSX s tou hroznou zadní konstrukcí.

                0 0
    • žajlos  

      hele mám ted možnost koupit lonský enduro za slušnej peníz. to se taky dá využít na lehčí FR ne?

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Enduro spíš ne, od toho mají jiný kola.

        0 0
        • warzone  

          Jazdil som z chlapikom z Nemecka,co mal Spesl kram a sam jazdil na Enduru.Mal okolo 85kg a daval mu poriadne nazrat na fr/dh tratiach,skoky a pod.-bez problemov.Vyvaloval som okale co na nom daval,ale sam si ho velmi pochvaloval.Ho­voril,ze na enduro blbnutie po lesoch ma Enduro,no na real dh/fr mal este Intense M6…

          0 0
      • kali222  

        za me: enduro fakt jen na AM/enduro vyjizdky, mel jsem ho

        0 0
    • Kubas.1  

      Všichni mě budou kamenovat, ale podle mě to pro začátečníka na lehčí freeride stačí… menší skoky s tím dáš uplně v pohodě, a navíc se na tom bude dat ujet větší vzdálenost s menší námahou než na vyloženým freeridu… toť můj názor

      0 0
      • fousek  

        Myslim ze naopak, FR obludy ti hodne odpustej, padas na predek, vidle to pobere, skocis kapku na krivo a kolo se samo srovna, nedoskocis do dopadu a kolo to pobere a mozna ani nevystoupis. Ti co to umi dokazou zajet i na lehkym XCcku, ale proste jedou na jistotu, dopady do dopadu, vsechno tlumej telem, davaj kolu mnohem min nazrat nez jezdci bez techniky.

        0 0
        • Kubas.1  

          To jo, ale on psal, že by chtěl kolo i na delší vyjížďky, a aby se na tom dobře šlapalo do kopca, což Freeride moc nesplňuje… i když znám borca, co má konu stinky, a jezdí s tím jak v parku, tak když vytáhne sedlo normálně xc

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.