https://www.youtube.com/watch?…
Vypadá to,že celá značka GT to balí, resp její vlastníci ji pauzujou do neurčita.
https://www.youtube.com/watch?…
Vypadá to,že celá značka GT to balí, resp její vlastníci ji pauzujou do neurčita.
To budou výprodeje :)
Některý zdroje hovoří že končí , jiný hovoří o restrukturalizaci. Rozhodně GT bylo už hodně let z velké části kola pro Walmart a to je nejsou výrobky s vyšší přidanou hodnotou a jejich prostě na trhu moc. To že někdo vyleje závodní tým neznamená , že značka končí.
Některý komenty mi přišli že se víc vztahovali k týmu než značce.
Ta značka mě je sympatická, drželi si vždy trochu že jsou a byli jiný. Tak uvidíme.
Mě to z toho videa přišlo, že po rozprodání zásob propustí i zbytek zaměstnanců.
Ale zajímalo by mě, jak pak chtějí řešit záruky na ty rozprodané věci.
No firma GT nepodléhá legislativě EU a při zániku firmy to v USA bude krapet jiné.
Jinak zamětnanci… …kmenových bylo pod 50. Veškerá výroba byla outsource .
Tedy záruka bude padat na koncové prodejce , protže kupní smlouva není přímo s firmou GT .
Otazka, jak umis anglicky.
Aneb vyprodej skladu, pauza na znacku… To se da pochopit ruzne.
To je samý nový Grizl a Grail a Grade žádný, tak se nedivte :)
To samý vzhledem k ukotvení značky GT opravdu není a nebyl jak jako Canyon.
To nepíšu, ale býval tady Grade klub, a imho nemálo z těch lidí přešlo na Kaňon.
No jo, pak trochu usli na vavřínech a ujel jim vlak…
No vidis a ja zrovna pred tejdnem jednoho koupil a poskladal :)
Takze mam v podstate investicni bike :)))
No hezky pěkně, už tam aspoň vlezou pořádný gumy?
Do tohodle max. 42mm, u Grade od 2023 50mm.
Dozadu tak tech 42 cca dopredu asi i ta 50 tam je mista dost
Jeden týpek tam narval MTB plášť 29 × 2,1.
Tak nakup patky :D
skoda. GT ma ( melo ) fantasticky logo a image. A kdyz je ti 15 a po namesti na okrese profičí místní cyklokramista na lestenym GTcku se zlutou Judynou na XTcku tak ta nostalgie az boli :)
jo, suhlas, si pamatam ked som mal…no davno to bolo a zrazu ze zaskar. ale je fakt ze su uz dlhsi cas akosi mimo, volako im to uletelo a imho dalsia kultova znacka- marin- sa v tom placa +/- rovnako.
Takto nějak myslíš?
jdu se utřit, moment.
Vis, jake to mohli byt deti?
Mělo. Ale to už je 20 let nazpět.
To by byla po Feltu další tradiční značka.
Nějaký beranovky ještě nabízí, ale jestli je to nějaký katalog, netuším.
z meho pohledu zadna skoda…neumeli hezka kola a obcas ani funkcni (praskani nejakych komponent ve fullu)
GT? To jeste existuje? ;-))
No, módu gravelbiků, kterou začalo GL Grade jsi zaznamenat mohl…
Jj a jak rychle zacalo, tak v podstate rychle skoncilo :))
Ale ted vazne, Zaskar v posledni dobe nebyl vubec spatnej, ten Grade koneckoncu taky, pokud clovek nechtel vylozene modernejsi gravel… Ale tak jako tak to v dnesni dobe evidentne nestacilo… Je mraky kol, mraky vseho a aura stare dobre klasiky uz nestaci…
Kdysi to bylo moje nejhezčí kolo.
Kdysi to bylo moje nejhezčí kolo.
Me se daleko vice libi ten obraz co nad nim mas, visi mi tu ten samy ;-)
Jj. Pink Floyd a GT.
Jedna z tech poslednich silnicek – karbonova, triple triangle a stribrna… Nad ni jsem vzdy v Brne slintal.
Od tý doby co GT hrálo druhý housle v koncernu s Cannondalem už to stejně nebylo GT. Zajímavých modelů minimum, odvážnější řešení skoro žádný…
Když si vzpomenu na jejich i-drive, tak jako odvážný řešení to bylo, jezdilo se na tom XC pěkně ale dodnes mi při vzpomínce skřípe v uších a prasklá planžeta po 15 km úpickýho maratonu se mi vryla taktéž nesmazatelně do paměti.
V poslední době jsem na poli MTB neviděl jedinej důvod se na tuhle značku kouknout – klasickej horstlink za hodně peněz a s vysokou hmotností.
No jo no to je ten USA svět patentů, který opravdu nejsou zadarmo… …takže to některý nutí vymýšlet často slepý uličky , protože je to levnější než koupit něco co je zatížený patentem, nebo riskovat , že ti zastaví výrobu.
jinak to starý LSD s velkými teflonovými pouzdrama, taky nebylo super
Paradoxně asi ta kombinace plavoucího středu a jedno čepu který sdíleli s Moongosem nebyl zas tak hrozný.
ono to při běžném XC zdvihu bylo fakt celkem dobrý, ale třeba to, že do čepu narvali normální ložiska co jsou ve středech klil a přitom tam bylo daleko větší axiální namáhání… Proč tam proboha nemohlo být ložisko z hlávka. Utěsnění úplně tragický, zase, při troše snahy to vymyslet šlo, jenže v Californii je trochu jiný počasí než u nás a tedy trochu jiný nároky na odolnost vůči bahnu a vodě.
Myslím že to je o nastavení trhu. Účelem nebylo prodat věc kdy tě uvidí prodejce zase až za 10–20let. Vzhledem k převisu nabídky zboží sází víc na sektor služeb které jsou drahé. Takže hodně věcí se dělá s vzhledem na služby ( servis) a prodej exkluzivních náhradních dílů. To je obecně multi oborový .
Stím počasím určitě.
Naprikla Canyon na to jde od lesa, na fullech i na tech za 60/80 jsou pomalu plastovy loziska a hlavovy slozeni ze by clovek brecel. Ne nadarmo uz to kluci tady v servisech nechtej delat, protoze servisovat zadni stavbu po 20km odjetejch v terenu v okoli Prahy je neco co chces opakovat :D
Takze to je ten spravnej trend, s tim servisem? :)
Inflace je obrovská (stačí se podívat jak se v letech vyvíjely třeba ceny modalů S-Works) a kola stojí pořád 60–80, někde se to vzít musí…
To se tak zhoršili?
U Spectrala koupeného 2015 jsem měnil nějaká ložiska v zadní stavbě až po 2 letech provozu.
Hlávko a střed mají ložiska stále původní.
Tak pokud máš kolo 10let a nechceš měnit, nebudeš zrovna pro marketing perspektivní zákazník. :)
Po osmi letech jsem koupil nový MTB a mezitím pořídil ještě dvě další jiná kola (silnice, gravel). A podle marketingu jsem to teda nevybíral :-)
silnice/gravel a AM Full ? vidim tam prostor pro minimalne jedno spis 2 dalsi kola .-)
No on už ten prostor právě moc není. A na XC fullu bych moc prasil, to radši ten celopevnej gravel, kde se musím krotit :-)
Přesně časokářský aero, endurance , bikepacking , furtka do města, cargo na nákupy a trekové na chapupu. To AM zbytečně navyšuje náklady , hlavně když má gravel MTB netřeba… ;-)
hlavně když má gravel MTB netřeba
Na gravelu bych na jump line něco zlomil, nebo sobě něco zlomil :-D
Tak …spice muss flow… hele dokud je to jen o nekvalitních ložiskách, který kvalitativně dává možná Sportisimo tak do koloběžek a inline bruslí tak to ještě jde . Jasně těžko vysvětlovat, že sada kvalitních ložisek je za dardu, ale jde to. ******* je v momentu kdy potřebuje nějaký distanční podložky, krytky, osy/čepy… a to pak je jedno jestli Trek, GT, Spešl, Cannon… nebo ti praskne třeba vahadlo na Demu , Enduru nebo Kenevu.
No nevím,mám na Spectralu všechny ložiska původní, a I to plastový hlavko kupodivu drží už 3 sezóny . ..
Jendo, to beres ten 1. i-Drive?
Ty posledni mely presne loziska z hlavka ;). A krupani jsem nikdy nezazil.
Z jaké země bylo GT USA-KANADA nebo jiné
GT bylo původem z USA založený defakto motorkářem Gary Turnerem v roce 1972 a nedělali ani horáky ani silničky ,ale BMX kola.
Poslední výroba byla prakticky celá v asii , kmenových lidí bylo dokonce v roce 2024 jen 8 .
Ok takže světoznámá značka a má 8 zaměstnanců… i takhle kde dělat business.
Jde i méně pokud zvládnou dostatečně dodavatelko odběratelský proces a patenty sdílí s jinou značkou v „koncernu“. Rozhodně čím víc lidí tím to lepší taky nebude viz původní český Favorit Rokycany .
…Schiers said he's expanded the GT team from eight to 23 employees, including Mike Giese, former Evil Bikes creative and design director, to head of product. By the middle of next year, Schiers hopes to have the first new bikes in the market from the new team, including an upgraded e-bike line…
plus Hans Ray :-)
Lucka Veselá…
Opportunity Brno už má Kanóny z Aspire.
To prostřední znám:-D
To prostredni jsem nekde videl :D
A GT uz to neni par let.
Ten posledni 29 Zaskar… Ty sly.
Tak já už to pár let nesleduji, takový ten zápal pro XC a CX a sledování novinek vyprchal, již sleduji jen ceny Treků.
Jojo, to chapu.
Mam pocit, ze ten FS Zaskar byla posledni 26'', co sla z tymu pryc.
V te chromove barve mela silnicku. Jak byl BikePlac u Zvonarky, tak jsem ji tam obcas videl a slintal… Nad tim kolem.
Trochu jsem zatlačil slzu. Zaskara jsem si postavil před asi pěti roky a mám ten rám rád. Ta barva (neon yellow) několik let na slunci opravdu svítila, to bylo naprosto boží na to koukat. Dnes už moc ne, ale zase pokaždé, když kolo zaparkuju mezi jiná, typicky přes léto na občerstvovačce, je tam na první dobrou poznat.
Chtěl jsem do budoucna přejít na karbon, tak možná bude někde zase výprodej rámů, jako tehdy.
Mě třeba přijde i dnes nádherná letitá generace Sensor/Force 2014–2016, resp. ty modely, co byly komplet karbon. Pamatuju si, jak si spousta lidí ťukala na čelo za umístění tlumiče, ale když to pak později začal použivat Santa, najednou to divné není… :D
Co to je za tyč?
Téměř tak pěknou mají zde:
Topeak Dual Touch Stand
Rocky taky restruktualizuje…
Rocky Mountain Files to Restructure in Attempt to Avoid Bankruptcy
se naplňuje, že teprve teď budou krachy způsobený covidem. Kdy firmy se to s žíly ustát ale jen to oddaloval a očekávám kdo to bude z evropských už bylo naznačený že Ghost na tom nebyl moc super
Ghost je takový upozaděný s divnodesignem.
Tady imho valí Kaňon a Trek, Spešly moc nejsou vidět…
Tam by stačilo snížit cenu a prodávalo by se to jako rohlíky.
To je jeden z největších mítů, že prodejem něčeho si zásadně pomůže prodejem svého výrobku pod cenou koncový zákazníkům. To neplatí jen pro kola
RM už dneska nenabízí snad žádnou přidanou hodnotu, proto není důvod, aby jejich kola byla výrazně dražší, než konkurence, což ale jsou. Lidi nemají důvod dát 200k za něco, co jim konkurence s jiným logem nabídne za 120k. To není o žádném prodávání pod cenu. A jestli mají takové výrobní náklady, že za takovou cenu prodávat musí, je třeba restrukturalizace.
No nevím v třídě Enduro , Freeride , AM u RockyMountain vidím originální kusy a né vše se mi zdá jako OEM co seženu pod jiným logem.
Naopak nevidím přidanou u takových značek z lidu jako Ghost , Cube , KTM atd…
Hlavně bych to nesrovnával podle cen v česku, kde rámový set může stát to co v Německu celé kolo na tom rámu a ASX sadě.
No zrovna na extra vysoké ceny Rocky Mountain nadávali na pinkbike v diskuzi i lidi z Francie, UK a Kanady :-)
Ano sou drahý, ale tvrdit že to samé dělá někdo jinej s jinou samolepku? Ano no tak, něco co mají v sortimentu do počtu možná, ale AM full za 10000$?
Altitude za 10000 v mechanice a Nomad levneji na plnym AXS. RM jsou drahy i mezi tema drazsima ????
Tohle na mě teď vyskočilo na fb.