GT ZASKAR NINER EXPERT 2011 versus SUPERIOR TEAM 29 2011

60 nepřečtených
  • lynxx

    Zaspal jsem při objednávce GF X-caliber (model 2010) a v mé velikosti už není k mání. Nový model (Trek) mne příliš neoslovuje, a tak se začínám dívat na jiná kola – konkrétně GT ZASKAR NINER EXPERT 2011 a SUPERIOR TEAM 29 2011. U obou mi vyhovuje jejich („dlouhá“) geometrie a osazení je IMO velmi podobné. Rozdíl mezi vidlicemi nedokážu posoudit. Vzhledem je mi mírně sympatičtější GT a v jeho prospěch mluví i cenový rozdíl 5.000 Kč.

    Přehlížím něco, když si myslím, že GT je tou lepší volbou?

    GT ZASKAR NINER EXPERT 2011 (katalogová cena 39.999 Kč)

    RÁM Kinesis Superlight Alu 6061-T6, hydroforming

    VIDLICE Rockshox Reba RL 29", 100mm zdvih, lockout

    KLIKY Sram S1400 2.2, OCT, 2X10, 39/26 zubů

    HLAVOVÉ SLOŽENÍ Fsa No.16 Integrated, 1 1/8"

    STŘED. SLOŽENÍ Sram XR GXP

    PEDÁLY Crankbrothers Candy

    PŘEHAZOVAČKA Shimano Deore XT

    ŘAZENÍ Shimano SLX, SL-M660/66010R, Rapid Fire

    KAZETA Shimano SLX, 10 rychlostí, 11–36 zubů

    ŘETĚZ Shimano Hg74, 10 Speed

    RÁFKY Alex Sx44, 29", 32H

    PLÁŠTĚ Kenda Karma, 29"X2.2", Kevlar Bead

    NÁBOJE All Terra Alloy

    BRZDY Formula RX, 180/160mm kotouč

    BRZDOVÉ PÁKY Formula RX

    ŘIDÍTKA All Terra Flat Top Riser, Double Butted Al6061 PŘEDSTAVEC Syncros AMGRIPYGt Wings W/ Waffle, Lock-On

    SEDLO WTB Silverado Race SL, Nicro

    SEDLOVKA All Terra Al2014

    MADLA GT Wings W/ Waffle, lock-on

    SUPERIOR TEAM 29 2011 (katalogová cena 44.999 Kč)

    RÁM Aluminium U6 SuperLite

    VIDLICE Manitou Tower29er PRO,100mm zdvih,lockout,

    KLIKY Shimano Deore XT, 224/hollowtech 2

    HLAVOVÉ SLOŽENÍ ONE IHS 1–1/8" w/cartrige bearings

    STŘED. SLOŽENÍ Shimano BSA

    PEDÁLY Shimano PD-M520 clipless

    PŘEHAZOVAČKA Shimano Deore XT

    ŘAZENÍ Shimano Deore SLX Rapid Fire Plus 3×10

    KAZETA Shimano Deore SLX 11–34T

    ŘETĚZ Shimano Hg74, 10 Speed

    RÁFKY Fulcrum Red Metal SL29 Disc

    PLÁŠTĚ Schwalbe Racing Ralph Evolution; folding 29×2.25

    NÁBOJE Fulcrum Red Metal SL29 Disc

    BRZDY Formula RX, 180/180mm kotouč

    BRZDOVÉ PÁKY Formula RX

    ŘÍDÍTKA ONE Race 20 butted AL6061

    PŘEDSTAVEC ONE Team Issue

    SEDLO FIZIK Tundra MG

    SEDLOVKA ONE Race CRB 31.6 mm/350 mm

    MADLA ONE MTB DualDensity kraton-gel

    0 0
    • PatrikL  

      aj skladať by sa oplatilo pri tom gt, cenovo by to bolo veľmi dobré keby sa tam nahádžu nejaké výhodné 2010 komponenty – aj za 30k by bol v niečom ten bike lepší ako ten 2011 model :)

      Keď je rámová sada za tak super cenu: http://www.velohanak.cz/…CK-SHOX.aspx

      0 0
      • lynxx  

        LOL. To bych to musel nejdříve umět (skládat). Ten cenový rozdíl mezi 2010 a 2011 se podle mne za pár měsíců ztenčí a narozdíl od GF 2010 u GT a SUPu asi nehrozí nedostupnost jistých velikostí už pár měsíců po zahájení prodeje.

        0 0
        • jIrI___  

          Skládání není nic složitého, s pomocí B-F člověk zvládne všecko :). Ta rámovka od Hanáku mi za tu cenu připadá taky super a za zbylých 30k k by se dal dostavit super bajk.

          0 0
        • M13  

          Taky jsem si říkal, že na skládání nemám, ale je ta fakt jak píše jIrI___ – s pomocí bf a trochou hledání se do dá zvládnout.

          0 0
          • lynxx  

            Já neumím pořádně sestavit ani kolo z krabice. Ale ta nabízená sada je cenově opravdu výhodná. Jak se dívám, tak ta Reba SL se samotná prodává za cca 9.000 Kč.

            0 0
            • PatrikL  

              tak by to poskladal skúsenejší kamarát alebo niekto z BF za nejakú odmenu :)

              0 0
            • M13  

              Tak pokud se na skládání necítíš tak myslím, že bys našel někoho kdy by Ti kolo sestavil a poradil s výběr dalších věcí.

              Z té sady by se dalo získat víc muziky za méně nebo stejně peněz.

              0 0
            • jIrI___  

              Přes týden pobývám v Ostravě, takže pokud by bylo potřeba, rád přiložím ruku k dílu :). Všechny kola z profilu jsem si skládal sám a všechny zatím fungují (až na Pellse, ten už je rozebraný a rozprodaný :) ).

              0 0
              • lynxx  

                Ahoj. Díky za nabídku. Pro mne je výhodnější kupovat celé kolo v kamenném obchodě, i když to vyjde dráže. U jednoho z nich mám nabídku, že „vyrovnají“ jakoukkoliv internetovou cenu na celé kolo plus jedno vyčištění a seřízení kola během prvních 12ti měsíců. Navíc mohu vše reklamovat u jednoho prodejce bez nutnosti cokoliv někam zasílat.

                Hezká kola na hezké zahradě. To je někde v Ostravě?

                0 0
                • jIrI___  

                  Ten servis a nekomplikované reklamace jsou velká výhoda kameňáků, to beru. Kola v Ostravě focena nejsou, tam bydlím na kolejích a na těch není pěkného vůbec nic :-D

                  0 0
                  • lynxx  

                    LOL. Pokud bydlíš v Porubě, tak to je dost hrůza. Na Slezské mají alespoň hezký výhled.

                    Takže to bude asi foceno v Rožnově, ne?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Ještě hůř, bydlím ve Vítkovicích :). Poruba je oproti tomu luxus.

                      0 0
                      • lynxx  

                        To jsem ani netušil, že ve Vítkovicích jsou nějaké koleje. Tak jsem si to našel na mapě a opravdu – je to hrůza. I ty pokoje jsou žalostné, let alone ta lokalita. Utíkej!

                        0 0
      • oddie  

        Ta rámová sada je hezká, škoda že se mi tu válí nevyužitá Reba nebo že nenabízej jen rám.

        0 0
        • Vilém  

          Tak ji prodej. Nebo zkus jestli by hanak nenechal samotnej ram.

          0 0
          • oddie  

            Je v inzerci :)

            0 0
            • Vilém  

              To myslis ten inzerat z rijna? No to bude asi jeste chvili trvat, nez ji prodas:)

              0 0
              • oddie  

                Já ji nutně prodat nemusím, spíš si počkám, až půjde okolo nějaký zajímavý rám za zajímavou cenu ;)

                0 0
    • Duon  

      Nazdar,Ja osobne by som asi tiež skladal,ale ak sa nato necítiš a nechceš platiť nikomu čo to skladať vie,tak potom určite GT, stačí sa pozrieť na tie dve fotky a je to hneď jasné,čo má väčšiu šťavu.

      0 0
    • petrun  

      Nevím jestli je na 29-er dvojplacka dobrý nápad. Z když letím dolů z kopce, chyběl by mi 44-r převodník, občas se také dostaneš do situace kdy kombinace 26/36 bude příliš těžká. GT pouze v s trojpřevod­níkem, jinak raději SUP.

      0 0
      • jonti  

        Prave na 29 ten mensi velky prevodnik tolik nevadi, kdyz s nim mas prevod o 12% tezsi. Ten 36z prevodnik na 29 bude odpovidal priblizne 41z na 26.

        0 0
        • lynxx  

          Ahoj. V tomhle se vůbec nevyznám. Můžeš mi velmi jednoduše vysvětlit, co teda můžu od té tovární kombinace převodníků očekávat? Dík.

          0 0
          • jonti  

            Neni moc co vysvetlovat.

            Dej si do excelu obvod kola 26 a 29

            prevodovy pomer nejtezsiho a nejlehciho prevodu 3*9 a 2*10

            teda 44/11, 22/32 a 36/11, 26/36

            a spocitej kolik metru ujedes na jedno slapnuti. Tim budes mit nejlepsi srovnani prevodu pro vsechny moznosti, obecne plati, ze pro 29 kola staci lehci prevody.

            0 0
        • petrun  

          41z na 26-er je strašná bída. Tohle byl jeden z mnoha důvodů proč jsem přešel na 29-er. Pokud na 29-er na pořádných balonech valíš ve sjezdu s 44z převodníkem, dost dlouho stíháš šlapat a pořád zrychluješ. S 44z na 29-er přišlapávám ve sjezdech ještě v místech kde borci s 26-er už na šlapání rezignovali. Na opačném konci jsem se v esterajchu dostal v nechutném lesním stoupání které měřilo 9km do situace, že kombinace 22/34 stačila jen tak tak. Pokud by se vyráběla cenově dostupná 9-ti kazeta 11–36, šel bych do ní hned. Rozsah převodů je lepší mít co největší a ne se o něj dobrovolně okrádat!

          0 0
    • Hnoj  

      Za 40 litrů se dá řešit moc pěkná stavba, ale jinak za mě osobně 100% to GT ! Vypadá fakt suprově a má IMHO o dost lepší vidli, jak SUP…

      0 0
      • lynxx  

        Díky za doporučení. Taky tíhnu k GT. JJ, sice tomu moc nerozumím, ale dle recenzí (a i cenově) je ta Reba RL někde jinde než Manitou od SUPu. U SUP Team modelu bych (podle ceny) očekával alespoň nějakou slušnější FOXku. Pokud se bude opakovat loňský cenový vývoj, tak okolo února by se ten GT Expert měl prodávat už jen za cca 35–36.000 Kč.

        Vidíš mezi těmi továrnímí komponenty něco, co se Ti opravdu hrubě nelíbí a co bys doporučil určitě vyměnit? Pro mne bude vše ohromný upgrade a na mých 150 – 200 km týdně (silnice/terén půl napůl) asi nepotřebuji úplný high end.

        Dík.

        0 0
        • Hnoj  

          GT má nějaká NO NAME náboje kol a ty budou asi docela *******, ale jinak se mě to líbí moc !

          0 0
          • lynxx  

            To jsem fakt rád, že se ti to líbí. GT montuje stejné náboje i do o dost dražších modelů, jak jsem se teď mrknul, tak to možná něco vydrží, ne?

            0 0
            • Hnoj  

              O tom upřímně pochybuju, ale můžou to být třena re-branded novatec… Inu, to se pozná časem !

              0 0
              • lynxx  

                Jak to poznám? (Jsem úplný laik, tak mi odpusť hloupé otázky). Kolik stojí solidní náboje plus výměna, když a jestli se to začne nějak špatně chovat? Má nějaký smysl měnit ten zadní brzdový kotouč na 180mm? Dík.

                0 0
                • Hnoj  

                  Ty náboje začnou hučet a budou se blbě točit.

                  Vyplatí se kupovat spíše celý výplety.

                  180MM IMHO ne, pokud nevážíš 120kg…

                  0 0
      • jeffino  

        Tou stavbou máš na mysli ten frame set od Hanáka ?

        Ty 2 GT rámy mají trošku rozdílné geometrie a po pravdě ten starší mi připadá jen jako bonus k té vidli.

        Ptám se protože GT obecně moc neznám.

        0 0
        • jIrI___  

          Hnoj si se stavbou určitě poradí i bez Hanáka ;-)

          0 0
          • jeffino  

            O tom nepochybuju, šlo mi o názor na 2 rámy téže značky s rozdílnou geometrií, když GT tak vychvaluje.

            Na štědrej den mi ukradli kolo, tak taky uvažuju o nějaké té stavbě:-(

            0 0
      • frederick  

        A co bys řekl na stavbu takovouhle: Rám SUP 29 team 2010, vidla: Rock Shox Reba(race/sl), brzdy: Hope M4, řazeni: Shimano XT, jen nevím jestli 3×10 dyna-sys nebo XTR 2×9 model 2010…kola: Fulcrum Redmetal 29sl

        GT rámy se mi líbí moc, jen 2010 rám je designově škaredej a to mě štve…a 2011 se mi taky nelíbí:(

        0 0
        • jeffino  

          Otázka je za kolik by se dal sehnat GT rám 2011, podle mě má lepší geometrii a dezignově je určitě povedenější, obávám se, že za 12k i s vidlou to nebude.

          0 0
          • PatrikL  

            za 12k naozaj nemáš šancu niečo podobné zohnať :)

            O akých komponentoch ešte inak uvažuješ?

            0 0
        • Hnoj  

          Tak jako nevypadá to blbě, ale pochybuju, že bys jí zafinancoval do 40litrů… I když možná jo.

          0 0
    • kaadja  

      U mě by byl k mání ten X-Calibur, sice model 2009, ale v perfektním stavu a s lepší výbavou, velikost l, oranžový. Jestli sis ještě nevybral…

      kdyztak frantiskovo@centrum.cz (su z Opavy)

      0 0
    • Singlespeed  

      Dvojplacka na GéTéčku je fakt omyl. Vzhledem k tomu, že 29-tky umožňují vyjet běžnému člověku neskutečné stěny, které na 26-tce prostě nedá, tak určitě trojplacku.

      0 0
      • lynxx  

        Jak jsem zjistil, tak jsou Zaskar modely 29ek pro rok 2011 dodávany v takovém provedení, které umožňuje velmi snadnou předělávku na singlespeed. ***A 29er model is also a first for Zaskar which features replaceable interchangeable dropouts if you want it for singlespeed.**

        Sám nevím, co od 2×10 očekávat. Ale když se podívám na jejích 2011 lineup, tak většina jejich modelů (včetně těch závodních) má tento systém převodů.

        Nejdříve to musím koupit a vyzkoušet. Pokud mi to výkonem a rozsahem převodů nebude vyhovovat, tak požádám Hnoje, ať mi to přeoperuje na něco bombastického :-)

        0 0
      • Honza321  

        přesně tak 2placka na GT je divná věc, doposud na 29" kola bylo osazováno nejmenší převodník 22zubů a kazeta 34zubů, pokud to přepočtu na kazetu s 36zuby a 2-převodník malý 26zubů dostáváme se na převod 3-převodník 22zubů a kazetu cca 30zubů což je docela skok pro 29" rozměr.

        0 0
        • lynxx  

          3×9 končí, začíná doba 2×10

          0 0
          • Honza321  

            hahaha, 2-placka spoustě xc závodníkům nevyhovuje ani u 26" natož u 29" :-D

            0 0
            • lynxx  

              3×9 = dead, dead as a doornail! lol :-)

              0 0
            • Vilém  

              A ted mluvis za sebe, nebo za ty zavodniky? Par jich znam a je dost takovych, co na malou pilu proste neprehodi, protoze ji nepotrebuji. U takovych je 2 pila jen plus.

              0 0
              • Honza321  

                mám 3-převodník:-) ale mluvím za závodníky (marathony 80 až 120km v kopcovitém terénu, NE na xc okruhy a polní kolo o život 50km trasy), známý si měnil na supu original 2-převodník na 3převodník protože mu to nepasovalo.

                0 0
          • petrun  

            Já bych řekl že spíš 3×10 ;-)

            0 0
    • jeffino  

      Pokud vezmeš seriovku, ještě bych mrkl na tohle:

      http://www.x-bikes.cz/…

      i když to nic neznamená, celkem dobře jej hodnotili na Bikeradaru :

      http://www.bikeradar.com/…9er-11–40863

      0 0
      • lynxx  

        JJ, Giant XTC 29er 2011 mám v užším výběru na 3. místě (jednička je ten GT, druhá pozice zatím neobsazena). Ale to pořadí se může rychle změnit, až budu mít šanci ten můj užší výběr otestovat. Na MTBR se majitelé k XTC vyjadřují velmi pozitivně – hlavně ve smyslu cena/výkon. Ale jak tam jeden trefně poznamenal, tak největší mínus tohole kola je jeho soulless charakter. Osobitosti opravdu moc nemá. Vypadá tak nějak genericky, ale pokud bych se na něm cítil výrazně lépe než na těch ostatních, tak mu to klidně prominu :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.