• Jarda

    Potřeboval bych od místnich znalců poradit s hardtailem pro kamaráda. Velkým omezením jsou ale jeho tělesné proporce. Má dva metry a váží kolem 115–120 kg. Myslíte, že by ho snesl Canyon Yellowstone 5.0, případně Grand Canyon 6.0? Budu vděčný za každou radu, další tipy, protože je pro mě MTB španělská vesnice.

    0 0
    • gemini  

      Ahoj – podle mě ho unese jakýkoliv běžnej rám, u kterýh se primárně nehraje na hmotnost. Osobně jsem jezdil se svýma 110 kg a 198 výšky 2 pevňáky – nejdřív Meridu Kalahari 590 a potom Matts Speed. Nijak extrémně jsem ty kola nešetřil ( schody a pod. ), ale zase jsem se bezhlavě do nějakejch brutalitek nepouštěl. Dokonce jsem na obou vozil vidlice s 28 mm kluzáky ( Suntour ) a vydržely – po přechodu na vzduchovou Toru byl ale v tuhosti a funkce vidle obrovský skok. Komponenty ( vesměs deorko ) vydrželi všechny, ale možná pod vyšší tíhou odcházejí dřív. Takže obecně bych to shrnul: Rám hliník – žádný superlite, vidlice raději vzduch, 32 mm kluzáky, brzdy nejlíp asi hydr. kotouče, kola s 32 – 36 dráty a bytelnější komponenty jako rodla, sedlovka a tak…A hlavně jezdit trochu rozumně a myslet na to, že 120 kg váhy neubrzdíš tak dobře jako 60ti kilovej kolega:-))

      0 0
    • Výběr z produktů
      SCOTT Spark 900 TR 29 kolo, bordó Skladem 1 kus

      Novinka -29% SCOTT Spark 900 TR 29 kolo, bordó

      149 999 Kč -29% MOC 211 999 Kč

      Giant Trance X 29 2 kolo, metallic black Skladem > 2 ks

      -6% Giant Trance X 29 2 kolo, metallic black

      od 57 299 Kč -6% MOC 83 999 Kč

      GHOST KATO Pro 27.5 kolo, grey/black matt Skladem > 2 ks

      -20% GHOST KATO Pro 27.5 kolo, grey/black matt

      23 199 Kč -20% MOC 28 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • pilousl  

      Slysel jsem že jakýkoliv ram je dimenzinovan na 130 kg. Tak určitě to nebude takový problém , zaměřil bych se vic treba na rafky a vyplet

      0 0
    • gemini  

      Já jsem teď, co jsem přestal kouřit přibral na skoro 120. Koupil jsem Specialized Epic, což je „závodní kolo“ a v munuálu je nastavení tlumiče až na 134 kg, tak doufám, že to podemnou vydrží. Vidlice Fox F100RL se taky tváří celkem statečně a brzdy Avid J5ky jsou taky zatím OK. No a co se týče ostatních komponentů, počítám, že prostě asi odejdou o něco dřív, než u kluků s nižší váhou…

      0 0
    • MlokCZ  

      Jak už uvedli ostatní, váhy bych se nebál.

      Ale velikost může být velký problém, pokud nechceš dost krátký posez. Canyon je sice poměrně dlouhý v XL (62,5cm), ale to mi přijde pořád málo. Uvažoval bych o 29ce. A pokud tu nechceš, tak jedině nějakého Treka, ty jsou v 21,5ce přes 640mm dlouhé.

      0 0
      • Jarda  

        A ten Recon a Reba by teda byly OK?

        0 0
        • Lister  

          32mm nohy.........­....není problém, vždyť pár let zpátky jezdili všichní 28mm :-)

          0 0
          • Jarda  

            Můžete mi ještě poradit s tím Reconem? Na webu Canyonu píšou zdvih 80mm, na stránkách Rockshox 80/100 mm. Znamená to, že jsou dvě verze, nebo je ten zdvih měnitelný?

            0 0
            • gemini  

              Myslím, že se dá změnit zdvih z 80 na 100 a obráceně – ovšem vidlici je nutno rozebrat. U mé bývalé Tory bylo možno takto nastavit 3 hodnoty – 80, 100, 130 mm – jednalo se o vzduchovou verzi.

              0 0
          • Jarda  

            A da se ta Reba ne tech 120 kg vubec nafoukat?

            0 0
            • Lister  

              Myslím, že by neměl být problém (ale nech si to ověřit nějakým majitelem reby, já měl v ruce jen recona)- minimálně to bude pořád lepší naž jakákoliv nabízená pružina, protože ty budou na 120kg všechny měkké.

              0 0
            • Zerocool  

              podle mě by měla být REBA ok

              0 0
          • homat  

            tak mě jenom napadá Jarda taky shání kolo pro kamaráda :) měl by jsi ho seznámit s tím kámošem silničářem.

            0 0
      • Jarda  

        Yellowstone je dokonce 61cm :(

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš pravdu, na geometrie Yellowstonu jsem se ani nedíval. Ono když už Canyona, tak bych stejně připlatil za GC6ku. 61cm je na tu výšku už určitě nepoužitelných.

          0 0
    • Páník  

      U tohodle modelu primo uvadej, ze je pro velky kluky: www.kona.cz/2k8_kolo.php?…

      0 0
    • Lister  

      cokoliv ce nebude označeno jako superlight apodobně by ho mělo unést – a jak píš Molok tak vzhledem k proporcím by 29ka nebyla špatná – a nejen kvůli celkové velikosti kola, ale v ternénu větší průměr pod tou váhou bude dostávat méně zabrat a třeba pláště nebude muset tak moc foukat – jsou v kontaktu větší plochou a tak při stejném tlaku se budou méně „propadat“

      0 0
      • yetti  

        jj 29 je pri takove velikosti postavy naprosto idelani reseni z hlediska funkcnosti i designu. Ja mit dva metry tak bych nevahal.

        0 0
    • Tukos  

      No nevím, většina kolegů píše, že váha není problém, ale já mám spotřebu rámů cca 1ks/1,5 roku (kelys magnus) a to celkem nejezdím (3000 km ročně). Ale je fakt, že se to z kopce nestydím pustit ani v terénu. Já až budu kupovat někdy nový rám (asi Duratec) tak se pokusím dohodnout na zesílení rizikových částí (patky, napojení spodních vzpěr na střed).

      Osazení doporučuji taky deore (řetěz kazeta, placky) protože dražší vydrží stejně a za stejné prachy. Zapomenout na kabon, všetně komponentů. Jo a pláště vybárat zásadně podle toho, na kolik jdou nafouknout, já jak tam nemám aspoň 70 psů tak mi to nejede (zadní kolo).

      Nahý vážím 120 kg (teď i trochu víc).

      0 0
      • MlokCZ  

        Ono záleží jak máš objemné pláště. Pokud nějaké typu 2,25 Schwalbe, tak není ani tak extrémní tlak třeba. Když na mojich 70kg jezdím 30–35psi na zadním, tak na 120kg by 50–60psi mělo stačit. A maximum povolených je 65psi, takže to by mělo být v pohodě.

        Pokud se použijou nějaké úzké, tak i těch 70psi může být málo.

        0 0
        • Tukos  

          No stačí to, ale nejede (do kopce, z kopce není soupeř).

          0 0
          • MlokCZ  

            A jaké tam máš pláště?

            0 0
            • Tukos  

              Různé, i těch mám velkou spotřebu. Karma(nikdy více), nanoraptor, noby nic (ten mi i střelil ale jinak dobrý), michelin no name (asi za 200, ale jel parádně), Z-max. Všechno kolem 2,00.

              0 0
              • gemini  

                Mě se celkem osvědčili IRCčka – Mythos ( na asfalt semislick Mythos ) v drátové verzi…

                0 0
      • gemini  

        A můžu se zeptat, ve kterých místech Ti rám praskne? Pokud Ti rám praskne po roce a půl, reklamuješ? S jakým výsledkem?Jak by se prodejce – dovozce postavil k reklamaci rámu, kterej je zatěžovanej váhou 120 kg a nikde se nepíše, jakou má rám nostnost? Kdyby praskl Epic ( a teď hodně ťukám na dřevo, aby neprasknul ) v záruční době, tak přepokládám, že dostanu novej rám, protože výrobce, ani prodejce ( po přímém dotazu ) neuvádí hmotnostní limit jezdce. Navíc, jak už jsem zmínil výše, v manuálu Epica je uvedeno foukání tlumiče až na 134 kg. Ale jak to tady čtu, začíná ve mě trošku hlodat…:-) S foukáním plášťů jsem neměl i přes svoji váhu problém – nafouknu, pocitově prstama zkusím a jedu.

        0 0
        • Vilém  

          Taky by me zajimalo,kde mu praskne. Kellyse bych tipnul na zadni stavbu za stredem:)

          0 0
        • Tukos  

          No jasně, Vilém to trefil. Za středem, už 2×. Reklamace proběhla bez problémů. Je fakt, že jsem si pro rám zajel rovnou k dovozci (Hranice). Ale nejsem sám, kámoš váží 70 kg i s ruksakem a reklamoval ho taky (patka na pravé straně)a to má rám za 7 500 Kč. Nikdo se nad ničím nepozastavoval, neboť to, že ho reklamuji neznamená, že na něm jezdím. A nezdá se mi, že by si to nějak na tom prasklém rámu měřili. Prostě praskne i pod chroustem, ale my bejci to máme hold častější.

          Jenom bych ještě rád upozornil, že nedošlo k zlomení rámu, ale vždy jsem to včas odhalil ve stadiu vlasové trhliny. Předzvěstí bylo vrzání v záběru. Dneska, když něco takového začne, jako první se dívám na známé místo, až potom kontroluji pedály, sedlovku …

          Jo, a je mi jasné, že můžou reagovat různí antikelysáci, takže je zdravím a přidávám, že si i přes tyto mé nesnáze na značku kola nenaříkám, protože praskne nakonec všechno a v dané cenové kategorii není kelys žádnou vyjímkou.

          0 0
    • Svět videa  

      a co místní odborníci říkají na pevnost rámu Author Instinct 2007 ?

      0 0
    • dancing dog  

      Z vlastní zkušenosti můžu doporučit Cube. Moje kariéra něco přes centa je už žel několikaletá, Cube rám drží již několik let několik tisíc km ročně, pravda typu jízdy coby žádné divočiny… na crossu drží léta author airline, svého času velmi ježděný, 3–5 ooo km ročně… Jinak mě napadá – rám od či kolo od RB

      0 0
    • RacerX  

      Tak jsem se zvážil, mám 118kg. Do konce února 08 jsem jezdil 3 roky merida miami (nová řidítka, sedlovka, vidle epicon a čtvery pedály)jinak nic. Jezdím z 90% pouze terén, lesy, kořeny, kameny sem tam nějaké skoky, no prostě všechno co moji kámoši chrti a vše v pohodě. . Dokonce z kopce jsem rychlejší, díky setrvačnosti a žádnému mozku…:o))) Takže to shrnu, ve své větší hmotnosti jsem zatím nespatřil žádný výrazný handicap.

      0 0
    • Jarda  

      Tak jsme se nakonec rozhodli pro tu GC6. Mel bych jeste jeden dotaz. Pochopil jsem to spravne, ze v tom Perfect Positioning System si muzu navolit, jak nechaji dlouhy krk vidlice (resp. kolik tam daji podlozek)?

      0 0
    • Vevoda  

      29" jedině!!!!!!!!

      0 0
    • tomasisko  

      Dal bych bacha hlavne na vidlici… se 120 kg mas zdvih hned o 5 cm mensi :) Rozhodne bych sel do vzduchu, prtotze ze zkusenosti vim, ze vymenit pruziny za tvrdsi moc nepomuze…

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        Přesně tak,k tomu když se jezdí,tak jde váha dolů,já shodil za rok 13kg a už to bylo na jinou pružinu,ale ta měkkčí byla zase až moc měkká.Takže vzduch nebo kombinace pružina vzduch jako mají třeba letošní Mařeny

        0 0
    • Atilla  

      Zdar, nechci zakládat nové vlákno, tak to prsknu sem. Kolega z práce chce postavit HT s odpruženou vidlí a kotoučema. Problém je v tom, že má kolem 2m a 180kg. Jediné co mě napadlo, tak třeba franta mrázek na zakázku a k tomu nějaká FR vidle třeba snížený domain a pořádné kotoučovky s 203mm. Prachy má protože když jsem mu oznámil, že brzdy sainty stojí 6 tis tak řekl že mu to je jedno, jen aby to brzdilo. S fyzičkou na tom není zase tak úplně tragicky protože do práce a z práce chodí kolem 5km. díky

      0 0
      • Neunzikger  

        Ať si nejdřív ověří, jestli snese sedět na cyklistickém sedle (jestli pro něj existuje sedlo). Když si uvědomím, jak cítím několik kg batůžek. Úvaha, že bych měl zadek zatížit 1q navíc, je pro mne těžko představitelná.

        Případně nějaké http://www.azub.cz/lehokola/ ; když umějí dvojkola, tak monopost se stejnou tonáží zmáknou též.

        0 0
      • PatrikL  

        upnem to :) Pružina do domaina by sa dala zohnať dostatočne tvrdá? Aký majú vlastne limit vzduchové vidlice?

        0 0
        • Atilla  

          No černá je nad 100kg když se přidá přepětí a uthájne komprese, tak by to možná šlo. Přinejhorším se dá pružina stočit. Myslím, že vzduchová tohle zatížení nezvládne, nějak si nedokážu představit kolik PSI by tam foukal když třeba epikon má max 170psi a to on by potřeboval cca 220psi. To už je tlak jako kráva.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.