• MatejHouska6

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat jaký typ kola je lepší na závody na KPŽ ? Do sjezdů se trochu bojím a tak si říkám že full by byl lepší, zas na druhou stranu do výjezdů do kopců si říkám že byl hard byl lepší (lehčí váha atd..).. Má někdo zkušenosti s oběma typy kol ?

    Předem díky za odpovědi.

    Anketa: Radši Hardtail nebo Full

    19x
    32%
    40x
    68%
    0 0
    • scalar  

      Kup si oba a nasazuj podle konkrétního závodu.

      0 0
        Výběr z produktů
        GHOST Lector FS Advanced 29 kolo, black/green Skladem 1 kus

        Novinka -11% GHOST Lector FS Advanced 29 kolo, black/green

        od 143 999 Kč -11% MOC 179 999 Kč

        Cyclision Corph 2 MK-II 29 kolo, phoenix red Skladem > 2 ks

        -19% Cyclision Corph 2 MK-II 29 kolo, phoenix red

        20 399 Kč -19% MOC 28 499 Kč

        Yeti SB130 C1 Kit 29 kolo, tyrkysové Skladem 1 kus

        Výprodej -12% Yeti SB130 C1 Kit 29 kolo, tyrkysové

        147 999 Kč -12% MOC 175 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • MatejHouska6  

        Rád bych si koupil jak hardtaila tak fulla bohužel nemám tolik peněz… :D Chci si koupit jedno, ale pořádné !

        0 0
        • novas752  

          Tak si nejprve několik hardtailů a fullů vyzkoušej a zjisti co ti sedí víc. Taky stejně dobrý full stojí o hodně víc než hardtail (ale zase vyhodit za hardtail víc než cca 80–100k je podle mě blbost).

          0 0
          • MatejHouska6  

            Proč myslíš že je blbost vyhodit za hardtail vic než 80–100k ?

            Já přemejšlim o kolech typu : Cube full AMS 100 C:68 SLT 29 a nebo o Cube hardtail ELITE C:68 SL

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • novas752  

              Je to čistě muj osobní názor, já mít takový rozpočet a chtít rychlé závodní kolo, šel bych definitivně do fulla. Od nějakých 70k už u hardtailu jen a jen redukuješ hmotnost po troškách, funkčně už se téměř nic nezmění a nalejme si čistého vína – rozdíl v jízdě oproti běžným hliníkovým hardtailům okolo 30k neni až tak velký, aby to alepsoň pro mě ospravedlnilo tu cenu.

              A potřetí zopakuju aby sis ty kola nejdřív dobře vyzkoušel.

              0 0
              • volyn  

                dovoluji si nesouhlasit. Jsou komponenty, kde proste dostavas i lepsi funkcnost. Ja si koupil karbonove kolo za 42k 5 let zpatky. Byly tam strasne plecky 2.3kg tezke zaplety. Nechal jsem si zaplest nove DTS kola za 20k. Rozdil ve vaze je 580 gramu na set. To kolo je od te doby uplne v jine lize. Jenze takove zaplety proste na kolech za 50 ani 60k nedostnu I vidlice proste bude lepsi za vic penez. Ano nekde je hranice , kde se jede o gramy, ale ta rozhodne nelezi mez 30k a 70k.

                0 0
                • McBlacky  

                  souhlas. Dneska u větších značek je cca do 150tkč u HT pořád nekde kompromis a pak už se hraje o gramy protože vše je na max funkčnosti

                  0 0
                  • volyn  

                    je to tak, jsem pred mesicem objednaval nove kolo a tech kompromisu bylo porad hodne a mel jsem budget 80k (resp. 95k-100k v doporucene MOC) . Ale mezi koly za 60k a 80k je zase velky skok. Az nekde u modelu za 139k v MOC jsem videl,ze uz nic noveho nedava jen nizsi vahu a tam se platilo za kazdych 100gramu tak 10 k.

                    Je to nekonecny boj !

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Presne tak. Dobry je koupit neco blizko ty hraniceva pak ladit gramy individualne.

                      0 0
            • 2. Bóďa  

              Mám to AMS a 2017 je lehčí, než Ht Elite. :))

              Za mě full. Odpružení funguje skvěle, ale jak psal dole Mlok- připrav se, že Ti to umožní šlapat téměř nepřetržitě- neodpočineš si. :D

              0 0
          • kyl  

            Ono vyhodit tyhle prachy za kolo je blbost.

            0 0
        • danielh  

          Vsak mas na fullu na tlumici lockout a jedes do kopce jak ten co ma Ht, za mne fulla, pohodli pri jizde ti usetri mnoho sil.

          0 0
          • cubista  

            Žádný lockout nezamkne tak dokonale, aby to bylo jako hardtail. Vždy je tam určitý pohyb, byť minimální, z fyzikálního hlediska dochází k malým ztrátám přenášeného výkonu. Naopak ve sjezdu náročného terénu bude rychlejší a komfortnější full. Proto to nelze univerzálně říci, co je lepší. Záleží na typu terénu a schopnostech a výkonu jezdce. Tento názor mám podložen jízdou na obojím.

            0 1
            • novas752  

              On bude často rychlejší i do kopce. V rozbitých stoupáních se nemusí tolik odsedávat ze sedla + to lepí kola k zami.

              1 0
              • Barak  

                Rozbitý stoupani je dost siroky pojem. Do urcite stupne rozbitosti bude full pomalejsi diky vyssi vaze a pripadnym ztratam pri slapani.

                Takze zas je to o tom, jaka stoupani se v zavodu pojedou a nelze pausalizovat.

                0 0
                • cubista  

                  Souhlas. Přesně o tom píšu:-)

                  0 0
                • jiriga  

                  ja myslim, ze v teto cenove relaci a predpokladane vykonosti bude full celkove vyhodnejsi. jel jsem letos brdy, sumavu a vcera nove mesto (vzdy kratkou). sumava by byla na ht asi celkove rychlejsi , ale brdy a nove mesto si myslim, ze full je lepsi volba. vcera tech korenovych pasazi a useku, kde je trakce ku prospechu, bylo vice jak dost. ostatne i spicka, co jsem si vsiml jezdi hodne fully. co pak my hobici, nehlde na to, ze i pro pohodove projizdky to je daleko pohodlnejsi. sam za sebe mohu rict, ze otresu do zad uz mam dost, ale je fakt, ze zadnej (skoro) mladik jiz nejsem:-) navic jezdim na zakladnim fullu od rb, ktere skutecne neni lehke, full za 70 uz bude solidni stroj

                  0 0
                  • Barak  

                    Jenom potvrzujes, co pisu. Nerozporuju, ze muze byt ve vyjezdu rychlejsi, jen ze zalezi na trati. Vyjmenoval jsi dva zavody, kde je full lepsi. Sumava, jak pises, mozna spis HT. Ja zavody nejezdim, tak nevim, kde je kolik terenu. Ale napada me treba pro HT treba nedavna Prazska 50 nebo blizici se Author cup. A urcite by se naslo spoustu dalsich zavodu.

                    Navic, posledni dobou zde na foru mam pocit, ze pulka zavodu se da jezdit na CX, takže na HT uplne s přehledem.:)

                    0 0
                    • jonti  

                      S tym CX nemas moc pravdu, vetsinou je zakazany (KPZ), a jinak nez ujet vsem nebo jet solo na nem jet nejde. Casto i pevna vidlice znamena, ze se v technice neudrzis ve skupine a potom to musis sjizdet.

                      Domnivam se, ze vetsina z lidi co zavodi bere zavody jako Author Cup nebo P50 jako nutne zlo, ne neco podle ceho se kupuje kolo.

                      0 0
                      • Barak  

                        Jak pisu, zavodni trate moc neznam, proto jsem pro priklad uvedl ty, ktere mam za barakem a vim tedy, jake kopce se tam jezdi. Pravdepodobne takovych zabodu bude ale vic.

                        Jasne, na CX kvuli beranum na zavody nemuzes. Myslel jsem to tak, ze se posledni dobou zde na foru zda, ze se teren na pulce zavodech v klidu da na CX objet.

                        0 0
                        • jiriga  

                          Teď na novém městě se ejl závod gravelu, poprvé.nicmene, ani jedné závod bych tedy na cx jet nechtěl ;-)

                          0 0
                          • cubista  

                            Pořád je to o tom, že někde a pro něčí styl jízdy je lepší hardtail, jinde a pro jiný způsob jízdy full. Proto těžko doporučit, každý si musí vyzkoušet a vybrat sám. Díky, že ta volba je.

                            0 0
                            • jiriga  

                              urcite, ale pokud mluvime o nejakem beznem jezdci, ktercyh je vetsina, tak si myslim, ze pozitiva u fulla prevazuji…

                              0 0
                              • hmm  

                                full je pro všechny, ht pouze pro zdravé

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
    • novas752  

      Závody KPŽ jsou spíš o rozhodování cyklokross/gra­velbike vs hardtail. Tam zcela beze srandy a bez urážky žádný terén na celopéro neni.

      Jestli se cítíš ve sjezdech KPŽ nejistej, potrénuj nějaký náročnější sjezdy vklidu mimo závod. A můžeš upravit kolo stávající – nemáš moc přefoukaný pláště, moc úzký řídítka a dlouhej představec? Nechtěl by si mít občas sedlo níž aby si ve sjezdu mohl lépe manévrovat (teleskopická sedlovka)?

      Srovnám li xc ht vs xc full, jedinej rozdíl do normálního stoupání je hmotnost, xc fully jsou většinou hodně „přetlumený“ aby se to nehoupalo a tlumiče maj propedal/zamykání. V technickym stoupání tlumič pomůže, protože snižuje riziko prokluzu pláště na volných kamenech, kořenech apod.

      0 0
      • scalar  

        Letos o dovolené jsem se dostal na nějakou trať KPZ v Krkonoších a zas taková brnkačka to místy nebyla.

        0 0
        • MatejHouska6  

          Pro mě osobně jak například píšeš Vrchlabí taky nebylo uplně easy ale je pravda že se pohybuju až na konci první stovky a nemám žádné jiné porovnání protože krom KPŽ jsem žádný závod nejel.

          0 0
      • MatejHouska6  

        Děkuji za tvůj názor. Já se prostě ze sjezdů bojím to pustit přes nějakou moji hranici. Je pravda že do ted sem závody absolvoval na pujčeném kole a ještě na každý závod bylo to kolo jiné.

        Přemýšlím o kole značky Cube 2018 a nebo Canyon 2018 (nejvyšší řady fulla nebo hardtaila). Máš nějaké zkušenosti stěmito značkami ?

        0 0
        • novas752  

          Tak to se nediv no.

          Svoje vlastní kolo máš zaprvé lépe nastavené a vyladěné, zadruhé víš jak se v určitých situacích zachová mnohem líp než u poprvé půjčených a taky si dovolíš o něco víc, než na půjčeném, které bys v případě pádu musel hned platit.

          Na cube jsem asi nikdy nejel, na Canyonu Lux CF 9.0 SL jsem jel jen pár set metrů, takže ti po téhle stránce moc neřeknu. Nicméně výbavou jsou ty Canyony bezkonkurenční, i když začínaj trochu zdražovat.

          Jestli máš na kolo připravený nad 100k, určitě bych šel do fulla. A v rámci testování a rozhodovnání si taky rozmysli jestli 2×11 Shimano nebo 1×12 Sram a jestli RockShox nebo Fox. :)

          0 0
          • MatejHouska6  

            Jo chci kolo přes 100k.

            Chtěl bych asi 1×12 stim že Cube používá Fox a Canyon RockShox.Nevim co je lepší ale myslim že na obou kolech je to top co může být a pak si myslim že je to v podstatě na stejné urovni nebo se pletu ?

            Na Canyon sem koukal na typ kola LUX CF 9.0 PRO RACE TEAM a na cube na full AMS 100 C:68 SLT 29.

            0 0
            • MrtweyUbrus  

              Třeba na Fox je tu jediný autorizovaný servis, já bych bral kolo na Sramu a Rock Shoxu.

              0 0
            • MlokCZ  

              Pokud koupíš něco ve stylu těch uvedených kol (tedy opravdu rychlý nízkozdvihový XC full navíc s dálkáčem i na tlumiči) a nevadí o něco dražší a složitější servis u fullu (oproti HTčku), tak HTčkem nezískáš v podstatě nic v téhle cenové relaci.

              HTčkem získáš v podstatě jen cca 1–1,5kg hmotnosti dolu a to už by musela být trať s opravdu pěkným povrchem po celé trase + extra kopcovitá, aby to ve výsledku bylo na HTčku rychlejší.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • JMT  

              S cilem objet letos kratky kpz jsem poridil HT po asi 10ti letech ruznych fullu. Pristi rok zase ht. Ono i kdyz se podivas na cem se jezdi, tak fulla nikdo nema. Snad jen ve Vrchlabi si vybavuju ze jel nekdo na striku, ale jinak vepredu samy HT. Na dlouhy trati to bude podobny, jen sporka obcas vytahne epicy. Davam hlas pro 29ht a naladit do pohodli. Cube elite ht bych vsak nebral, je to dost retro. Bud reaction c62 nebo jak se to novy jmenuje, nebo jina znacka…

              0 0
              • 2. Bóďa  

                Ale ne. Jezdím to na fullu 3 roky a rozhodně nejsem sám. ;)

                0 0
              • Lachtis  

                Sorry, ale s tím fullem a KPŽ jsi trochu mimo. Jezdím cca 8 KPŽ závodů ročně, pravda, že dlouhou… ale fullů je tam dost. HT bude vždy převažovat (zejména díky ceně), ale těch fullů je i vepředu hafec. Nejvíce letí Epic, pak bych řekl Scalpely a následuje všehochuť.

                0 0
                • hmm  

                  Tak už se domluvte kde je pravda :-D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
      • MlokCZ  

        Ono to ale není vůbec o opravdu náročném terénu, na který bys musel mít full. Ve sjezdu se stejně tak moc získat nedá.

        Full je hlavně o efektivnější/rychlej­ší jízdě v trochu rozbitých pasážíš. Takové pasáže bez problém na HT projedeš, jenže na fullu a v nich jezdnoznačně získáš jak můžeš pořád sedět a efektivně šlapat.

        A tuhle výhodu to vůbec nemusí být žádný technický terén, stačí třeba louka a podbný terén, který jde nějak projet i na klidně na CX.

        Jak moc je kterého typu terénu na konkrétních závodech netuším, KPŽ nejezdím. Tohle už si musí každý ujasnit sám dle toho jaký závod jede.

        0 0
      • McBlacky  

        počítám, že když to píšeš, jel jsi všechny závody v seriálu. Ale spíš ne, jak to čtu

        0 0
      • jesperx  

        Ano, tradiční schazování KPŽka…Které závody této série jde objet na CX nebo štěrkoletu a myslet přitom na nějaký relativní úspěch??

        0 0
        • snas89  

          Tak zrovna třeba Karlštejn taková dálnice je:)

          Otázka je, co je pro tebe relativní úsěch:)

          0 0
          • tomxxx  

            Tak to bych tě chtěl vidět :D

            Zrovna Karlštejn mi přijde jako super příklad, kde je nejlepší lehkej full. Ono se to nezdá, ale když se tam letí relativně dobrej úsek, je to louka a tam je na full rychlejší než HT. Jako jo, objedu to i na CX, ale o dost pomaleji a na těch pár asfaltů tě to nezachrání, stejně se na asfaltu žere, pije a skupina se většinou netrhá.

            0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Při koupi nezvažuj jenom to, co si můžeš dovolit koupit, ale co si taky můžeš dovolit udržovat a případně nahradit. Karbon je mnohem dražší opravit nebo vyměnit než hliník, celopéro vyžaduje pravidelnou údržbu čepů a tlumiče.

      Výhoda fullů ve sjezdech a ve všech sekcích kde se nemusí šlapat není až tak velká, jak si mnozí myslí. Pokud se nebavíme vylože ně o downhillu nebo enduru (kde se počítá pouze čas sjezdu a musí se jet na plné koule dolů), na hardtailu si stejně přes kořeny a podobně stoupneš a dostaneš se přes ně v podstatě stejně rychle. A díky kratší zadní stavbě je ten hardtail mnohem lépe manévrovatelný v úzkých pasážích.

      Ve výšlapech pak full může být úplně stejně rychlý jako hardtail, v technice i rychlejší. Záleží na kole.

      0 0
      • novas752  

        Spíš karbon opravit jde, hliník pořádně nejde a rovou se vyhazuje. :) Přemýšlet v hladině nad 100k o hliníku snad ani nejde.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Kde pořád chodíte na to, že hliník nejde opravit? Jediné, co musíš udělat, je ten hliník po opravě znovu tepelně upravit, což uděláš i doma v troubě, pokud ti tam zasažená část vleze.

          Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco karbon se ti klidně zlomí týden po koupi, protože sis tam jednou špatně dingnul, hliník se obvykle unaví až po mnoha letech a v době kdy se poškodí, už majitel často touží po novém kole nebo jinak vybaveném rámu.

          0 0
          • michomin  

            To čumím, ty jsi domácí kutil – metalurg. Kam ty na to chodíš?!

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Dohledatelné servisní informace. Hliník zkrátka opravit jde.

              Stačí si to hodit do googlu a trochu číst.

              0 0
              • scalar  

                Sranda bude, až z googu na někoho vypadnou ta Tvoje moudra :-)

                0 0
              • natureman42  

                všiml sem si vaší diskuze o hliník vs. karbon a jen si dovolim poznamenat něco z vlastního soudku :

                • pár let zpátky jsem měl rozhovor s majitelem prasklýho rámu AMka od LaPierre, kterej se osobně znal s člověkem, kterej vařil trubkový ochranný ALU rámy pro WRC speciály Škody Motorsport a ve svým oboru byl (je) branej jako člověk, co tomu fakt rozumí. Jeho verdikt byl jednoznačny:

                „..já ti tu prasklinu svařím, jak nejlíp to umím, ale stejně počítej s tím, že už nikdy to nebude takový jaký to bylo a za čas ti to nejspíš praskne znova..“

                0 0
                • Strakááč  

                  ne asi… svařovat už jednou tepelně upravenej hliník tak že to bude držet jak dřív… nelze.. viděl jsem rám prasklej pod hlavou týpek ho svařil a ještě navařil 5mm silnej hliníkovej plech a zavařil to jak se to dělávalo jakoby ještě navíc.. týpek to za půl roku přinesl znova prasknutí na tom samým místě ve sváru… to se nedá prostě.. jediná ocel je na tom po znovu svaření, nejlíp hliník je svině, praskne a může se to zahodit.. :D a karbon je po pár letech taky měkčí a nejlepší je výměna, nebo prdne :)

                  steel si real :))

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • mkzvk  

                  ..jen technická mimo mísu…Alu ochranný rám pro WRC ? ochranný rám ve wrc je, ale rozhodně ně Alu… používá se výhradně ocel…;)

                  0 0
                  • Strakááč  

                    cože ? od kdy ? vždycky z alu… váha je přednější

                    0 0
                    • mkzvk  

                      mrkni do řádů FiA…příloha J…

                      0 0
                    • danielh  

                      Na aute z Alu, to se mi nezda, to by pak praskalo pri kazdem mensim narazu a jak by to opravovali, svarovanim by to bylo na hovno jak u kola kdyz svarujes alu ram.

                      0 0
                  • TeryPV  

                    Tak tak, ale tak hlavně, že mu to říkal známý známého, který má známého, který zná známého, který zná mechanika ve WRC vařit hliníkové rámy :)

                    0 0
                    • Strakááč  

                      Ale ono se to z hliniku dela :D a svarit to pak nejni problem, protoze to nejni tepelne upraveny a je to hlavne kvuli prohnuti a muze se to znovu prevarit a hlavne je to lehky… uz vidim jak cpou ocel do auta ktery ma bejt co nejlehci…

                      0 0
                      • mkzvk  

                        achjo..... hmotnost vozu dané kategorie je daná předpisy…pod ni jít nesmíš. cílem všech je se jí co nejvíce přiblížit…

                        ALU rám můžeš potkat maximálně na tuzingovém srazu, nebo na nějakém showcaru… v případě ochranné klece v autech jde o bezpečnost …ty snad vozíš přilbu z papíru ?? používají se bezešvé, za studena tažené ocelové trubky, případně na vyšší úrovni CrMo ocel…veškeré ohyby trubek se musí provádět za studena, aby nedošlo k narušení požadovaných vlastností materiálu… pokud chceš dám kontakt na některé z těch co rámy do profi motorsportu vyrábí..

                        0 0
                        •  

                          jasny a éra se dělají z čeho? Nerezu? Jsou slitiny hliníku s hořčíkem, manganem, cr, mo.. … , které mají lepší parametry než ocel…

                          0 0
                          • pepek  

                            Hmm, zajímavé. Které konkrétní slitiny hliníku máš zrovna na mysli ? Nechceš to více rozvést? Zdá se, že tomu rozumíš.

                            0 0
                            • Georrge  

                              Pojem „letecký hliník“ jsi už určitě slyšel. Ten nevznikl jen tak ze srandy. Hliníkové slitiny se v letectví používají už desítky let, i dnes ty nejběžnější slitiny, které se ve velkém používají na kola, byly kdysi to nejlepší a vhodnější než ocel. Hliníkové slitiny se stále vyvíjí, stejně jako ty ocelové. Co momentálně používají na stavbu letadel, coby nejmodernější materiál, to asi jen tak někdo neví.

                              Největší výhoda hliníku je ta, že je cca. 3× lehčí než ocel. Může mít tedy 3× menší pevnost a přesto se oceli vyrovná, protože je 3× lehčí. A i pak je pro spoustu věcí vhodnější než ocel, protože díky tomu, že je tam 3× větší objem materiálu, můžeš díl udělat rozměrnější, a tedy i s vyšší tuhostí. Proto hliník zcela nahradil ocel u rámů u kol. U klecí do aut je to ale trochu složitější, protože tam se trubky o větším průměru moc nevlezou.

                              Taková dnes známá slitina 7075, která se považuje za nejlepší z dostupných hliníkových slitin, má pevnost v tahu až 570MPa, takže adekvátní ocel by měla mít 1710MPa, což je opravdu, opravdu hodně a jen tak nějaká ocel tohle nedá, většinou i ty CrMo mají o dost méně (vlastně neznám konstrukční ocel s takovou pevností, ale to neznamená že nejsou. A některé to třeba dají, ale nedají se svařovat, a podobně…). Jen pro zajímavost, levné a takové ty nejvíc obyčejné konstrukční oceli mívají pevnost 400–600MPa, čili stejně nebo méně než ta 7075, ale váží 3× tolik. Použití superpevné oceli už není sranda, protože tloušťka stěny už může vycházet hodně nízká (např. plechy) a hrozí zborcení konstrukce. Hliník má tu stěnu třeba 3× silnější při stejné hmotnosti a pevnosti a proto bude díl stabilnější. Je to ale jen příklad kdy hliník vychází líp, oceli mají samozřejmě také své nenahraditelné vlastnosti a použití.

                              0 0
                              • pepek  

                                Děkujeme za vyčerpávající přednášku. Řeč byla o klecích do WRC, kde, jak už bylo řečeno, je předepsáno, jak to má být uděláno. Kromě toho jsem reagoval na to, jak Světlonoš psal, že ero nelze dělat.z oceli ???

                                0 0
                                • Georrge  

                                  To bylo spíš tak obecně hozené do placu, protože mi přišlo, že se tu hliníkové slitiny poněkud podceňují. U wrc pravidla neznám, takže do toho kecat nebudu :)

                                  A letadla samozřejmě z oceli konstruovat jdou, zvlášť ty vojenské, kde je potřeba počítat s odolností proti střelám a často se tedy i dodatečně pancéřují. Zvlášť ty ruské, rusáci se vždy snažili stavět levně. Třeba američani na pár modelů používali titan, což samozřejmě bylo velmi drahé. Pro dopravní letadla je ale hliník vhodnější, dnes se dokonce i vlaky staví z hliníku (až na podvozky).

                                  Kdysi se hliník na pancéřování nepoužíval, proto taky ta ocel. Dnes se dělají (u tanků, nevím jak u letadel) sendvičové pancíře, kde se používá keramika, plasty, hliník a další materiály. Přesné složení pancířů je samozřejmě utajené :)

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    O.K. Mě jenom udivilo, že Světlonoš je, kromě všech ostatních oborů, odborníkem i na letecké slitiny. Myslel jsem, že tam není třeba dávat smajlíka.

                                    0 0
                    • Strakááč  

                      nebo jakože jsou lidi co maj rámy z oceli a taky z alu, dle mě maj závoďáci jasně ALU rám a klasika takový ty auta kde váhu neřeší, tam naperou uhlíkatý bezešvý trubky pořádnýho průměru a zavaří to všechno.. a na tréning to může bejt fajn :)

                      0 0
                      • Edwin  

                        Do aut je to fakt z oceli. Je i nejaka norma na to. Hlinik se nepouziva.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
          • novas752  

            A kde je problém to týden po koupi reklamovat???

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Pokud si sám rám rozbiješ a zlomíš, nemáš na reklamaci nárok, takže jsi na milost shopu nebo servisu, jestli budou ochotní ti to vyměnit.

              0 0
              • novas752  

                Kdo řikal že sám? Když mi prdne třeba spodní kyvka jako na Spectralech, proč by to nebylo na reklamaci? Samozřejmě když na kole sletim a rám rozdrbu o strom, je to jiná věc.

                0 0
          • čel.A  

            Myslím ze tvé tvrzení o karbonu je trochu mimo. Pokud sis špatně „dingnul“, tak ti slušný rám vydrží, navíc karbon rámy se v dnešní době nelamou a jdou právě relativně jednoduše opravit v ceně kolem 5tis.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Já netvrdím, že se to děje běžně, ale stávat se to občas stává.

              A to, že oprava může stát i 5 nebo víc tisíc, je právě to o čem mluvím – je to dost peněz a kdo si karbon koupí, by s tím měl počítat.

              0 0
              • novas752  

                Vzhledem k ceně rámu alu vs karbon je oprava karbonu dost často velmi výhodná. Nejjednodušší opravy se daj udělat pod 3000.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  O tom zadna. Mit ram treba za 40k, tak ty prachy vysolim ani nemrknu.

                  Ale vim o lidech co si poridi 11sp bike a pak jsou vyjeveni kdyz zjisti kolik budou davat za kazetu s sirokym rozsahem. Nekteri proste koupi kolo a nedochazi jim, ze to neni konecna investice.

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    To jsou zase hovna nad zlato co tu pises o karbonu/hliniku… Teda rady nad zlato. :D

                    0 0
                  • raw 4  

                    Pekne couvas z pozic…takze osobně o tom víš prd..

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • čel.A  

                Reagoval jsem na nepoměr mezi karbonem a hliníkem. Karbon jde opravit. Hliník taky jde, ale většinou nevydrží dlouho rupne znovu.

                0 0
          • Rubi  

            Ty si strasnej blb :-)

            0 0
      • raw 4  

        Mam porovnání mezi mým starým karbonovým cubem a nynejsim fulem (Česky raj, Železne hory, Rychlebky a hrebenovky)a zpatky bych nesel..ve výjezdu je možná trochu pomalejší (ale stejně je to o nohách a treninku) ale ve sjezdu je to neporovnatelny­..ono stačí

        I rozjebana lesní cesta od traktoru..a zjistíš rozdíl…

        0 0
    • jonti  

      Poslednich asi 10 let jsem vystridal na zavodech 4 fully (Epic, Haibike Sleek, Anthem, Top Fuel) a asi 5 HT kol a nikdy jsem se zmenou typu kola moc neposunul.

      Posledni roky jezdim KPZ okolo 30–50 mista, na vetsinu trati mi full vyhovuje vic uz jen tim, ze nemam tak dobita zada. Ted vozim Trek Top Fuel, zamykani mam twinloc od Scottu kde jsou tri polohy, casto vetsinu casu jedu na prostredni polohu, kde to moc nehoupe, natvrdo zamykam jen sprint po startu a vyjezdy, kde se jede ze sedla.

      Pri zvazovani full/HT docela zalezi na typu jezdce, kdyz ma nekdo hodne velky vykon a vazi 80kg, bude 1,5kg navic u fullu daleko mensi problem, nez u 45kg holky. U fullu je dalsi vyhoda vyrazne snizeni rizika prorazeni zadniho kola.

      0 0
    • Strakááč  

      Mam rad htcka ale cokoliv zavodniho do terenu a klidne I lehkyho by nejvic pomohlo ject na fullu proate si slapes nejakou frekvenci a ta se mnohem lip udrzuje na fullu I ve vyjezdech mas trochu navrch ve sjezdu jednoznacne jen pri silovym slapani ti to neco sezere.. takze proste bych se do fulla..

      Pokud to budes brat zavodne… pokud ne, pokud mas rad techniku a nehrotis to tolik, sel bych do ht… bude lehci, bude hravejsi mozna ovladatelnejsi.. bude moct mit lepsi a lehci kola za tu cenu.. atd.. je to o prioritach..

      0 0
    • lunochod  

      Nějaká zkušenost s tímhle konkrétním Trekem Top Fuel 9.8 SL , je to dobrá volba na XC ježdění? Vybírám povoz na další sezonu…

      0 0
      • Lachtis  

        Za mne jeden z nejlepších XC fullů, které jsem jezdil. Kdybych nekoupil BMC, tak jako další bych šel jednoznačně do Topfuela.

        0 0
      • Lachtis  

        Ještě se mrkni na Fourstroka. https://www.bmcbike.cz/…urstroke-01/

        Teď jej můžeš pořídit za 103 papírů, což je celkem slušné. Sám jej mám a nelituji ani jedné koruny, má vše, co od chrtího fullu chci včetně dálkového locku (tří polohového), který funguje skvěle. Váha v L je bez pedálů 10,9, což je taky fajn, přičemž 400g by šlo ještě hravě shodit, třeba přechodem na 1× něco…

        0 0
        • vojtechposmourny  

          Neřešil tu někdo kontakt zadního kola se sedlovou trubkou při plném zdvihu?

          0 0
          • Al Stra  

            neviděl jsem, ale tipoval bych že ne-)

            0 0
          • Lachtis  

            Jo to máš pravdu, že jeden majitel letošního modelu si na to stěžoval, ale nevím, jak to dopadlo… Nicméně já to u svého nemám a je taky pravda, že já mám model 01 a problém byl u 02. Nicméně rám je stejný, jen, že 01 má zadní stavbu karbonovou, ale to asi nemá vliv, nicméně kdoví…

            0 0
            • puka  

              Na co máš tlumič když nevyužíváš všeho zdvihu? :)))))

              0 0
              • Lachtis  

                Asi nerozumím Tvému textu? Zdvih využívám, zrovna po sobotním závodu jsem kontroloval gumičku (tlak) a byl jsem párkrát zjevně na dorazu…

                0 0
        • lunochod  

          Na Fourstroku je zadní stavba komplet v karbonu? Na Topfuelu je řetězovka ve hlíně…

          0 0
          • Lachtis  

            JJ můj Fourstroke, tedy modely s označením FS 01 mají zadní stavbu komplet karbon.

            Hlína je jen na vahadle. Karbon je i sedlovka a rodla.

            0 0
          • jonti  

            top fuel 9.9 je komplet karbon

            0 0
      • McBlacky  

        vozím letošní model, kola jsem dal teda jiný (lehčí carbony) a naprostá pecka. Vybíral jsem anthem/epic/top fu­el

        0 0
        • Greyhound  

          Co bys vybral teď když jsou nové modely Anthema i Epica? Epic vypadá dobře, začínám o něm vážně uvažovat – po 40 už chci trochu pohodlí a jezdit po pár letech převážně na silnici zase hlavně po lese…

          0 0
          • McBlacky  

            to bude chtít víc testování. Od stolu si netroufnu říct. Jezdit po lese je fajn :) to ti schvaluju.

            0 0
      • jecnak  

        Jezdim druhou sezonu 9.9 a nemam co bych vytknul. Akorat jsem to prestrojil na Eagla kvuli rozsahu.

        0 0
    • michal1968  

      Mám full 29…

      je pohodlný..projede skoro vše..je to paráda..nikdy jsem nelitoval že ho mám..

      pořítej,ale každý rok..repas tlumiče..+ čepy..a jiné lahůdky spojené s odpruženou stavbou..oproti HT

      0 0
    • Nutribird  

      Určitě bych testnul Giant athem, v Praze by neměl být problém s testovačkou a momentálně i s výprodeji. U Němčíka můžeš měnit i konfiguraci a taky Praha.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Spojení Anthem + výprodej nedává žádný smysl.

        0 0
        • Edwin  

          Nechápu?

          0 0
          • McBlacky  

            na 2018 je přepracovaný model anthema 29".

            0 0
            • Edwin  

              To se z toho dalo vyčíst? :D

              0 0
              • McBlacky  

                nedalo :) to musíš vědět, ale informace v tom byla podstatná, že to nedává smysl :)

                0 0
                • Edwin  

                  No a mě to nedává smysl dál.

                  Model 2018 je určitě super, ale myslím, že model 2017 za výprodejovu cenu je super ještě víc :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Starej je supertank, na dnesni kola ale ztraci v obratnosti. Tzn na maratony super na xc uz spis ne

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Koukám na geo nového Anthemu 29" a ta se mi moc líbí. 438mm zadní stavba na můj vkus tak akorát (nejsem příznivcem ještě větší zkracování pro moje proporce). A s 69° hlava + 51mm offset se mi na daný zdvih také líbí, to bude točivé až až.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to kolo je papírově fakt pecka, i cenově to vypadá v té druhé top výbavě parádně. Rozhodně si ho chci projet, sice Top Fuel mi sedí, jenže nic není na věky.

                        0 0
    • atomek  

      Taky mám full 29, už druhý, a nelituju. Výhoda je, že s tím můžu řádit v rychlebkách a třeba hned den potom jet do práce přes centrum Prahy a ty kilometry po dlažebních kostkách, které vlastníci HT radši objíždějí po chodníku, si já s radostí užívám :)) Když si člověk zvykne na fulla, tak už se mu nechce zpátky.

      S Trekem ale neporadím, mám Scotta.

      0 0
      • Rubi  

        Po dlazebnich kostkach se jede blbe na ht? Co ja se tady jeste nedozvim :-))) mam fulla i pevnaka, v praze jen pevnaka a ze bych nekdy na biku vnimal kostky, asi foukas tak 4 atmosfery ne?

        0 0
        • atomek  

          Na pumpě mám zarážku někde u 2,5atm, dál se ručička ještě nepodívala :) Možná mám omezený okruh známých na HT, ale všichni co znám ty dlažky nemají zrovna v lásce. Já je s HT taky nesnášel. Ty nevnímáš dlažky na HT? To jedeš konstantně 50kmh, nebo to jedeš ve stoje? Že na fullu se jedou o něco příjemněji ale opravdu popřít nemůžeš :)

          Chápu, že dlažky ale půhodního tazatele asi nezajímají :)

          0 0
          • Rubi  

            2,5atm? :D asi vim kde je problem… na ht opravdu dlazebni kostky nevnimam a na fullu mi prijdou temer stejne, jo treba na silnicce uz je to horsi, hlavne kdyz maji vetsi mezery

            jestli ti vadi dlazebni kostky na HT, tak bych te chtel videt treba na tech kamenitych pasazich na hociminovi na tocne, tam uz to tak prijemne na ht neni :D

            0 0
            • puka  

              Mně někdy vadí kostky na ht, 29×2.25. V jedné vesnici ano, ale kousek na náměstí moc ne.. Asi záleží na stavu kostek a ******. :)

              0 0
            • atomek  

              Kolik prosimte foukas? Jezdis na fatbike a davas tam 1,3? :) Jo, na HT na Tocne jsem to nemel rad, ale taky jsem to sjel. Ovsem i tam si to uziju podstatne vic na fullu nez na HT. Co se tyce dlazek – zkus si v Praze sjet na HT ulice Krocinova – Karoliny Svetle – Konvikstka, s bonusem ve forme pricnych prahu, a jestli to nerozeznas od normalni silnice tak kloubouk dolu :)

              0 0
              • McBlacky  

                ultimátní pavé level v Praze je ulice Košická, kdyby neměl dost. Případně pokud chce romantiku tak V Pevnosti taky není úplně mechovej kobereček

                0 0
              • jiriga  

                ja teda nevim, ale v praze to take foukam celkem na dost, urcite min 2.5. a jezdim RaR 2.1, protoze pouzvam fulla pres tyden prevazne na dojizdeni do prace. vetsinu casu to mam lockle vepredu i vzadu , ale pak jsou zase kostky, ci mista hodne nerovna, kde si jen libuji, ze mam fulla. To pohodli je bajecne. nebo treba si prijet cervenou podel rybnika od vlkova v jiznich cechach , az do klece. Krasna cesta, rovina, jemne se vinouci podel rybniku. Polni cesta, nejake kameny , ale rychla cesta. jel jsem to na HT a i fullu. na HT se to da jet samozrejme bez problemu, ale na fullu to je zkratka o necem jinem a bonus je, ze clovek nema rozhodne tak dobita zada a pritom muze velmi plynule slapat. V zavode velka vyhoda.O tom, ze tento dalsi stres clovek behem vykonu dale vycerpava, nemluve. Hrat si s tlakem je fajn, ale kdyz clovek jede jednu delsi trasu ci zavod, tak to nebude kazdou chvili menit..to ani nejde.

                0 0
                • Barak  

                  Zrovna na červené z Vlkova do Klece bych řekl, že je full potřeba na „pár“ metrů.:-)

                  0 0
                  • jiriga  

                    samozrejme, na HT to pojedes naprosto v pohode a take rychle, ale i na teto ceste to je na fullu zkratka prijemnejsi:-)

                    0 0
              • Rubi  

                Jenstejnska – Ditrichova – Naplavni – Na Zderaze – Vaclavska jezdim jak na silnicce tak na mtb HT a na ht necitim nic co by me melo nejak omezovat nebo zneprijemnovat. Na silnicce to nesnasim, po nazuti 28 plastu uz je to o neco lepsi. Konviktskou taky znam tam jezdim obcas ke skole. Pricne prahy skacu na vsem. Pak jeste Hoffmannova a Pod Klaudiankou byly slusne rozbite kostky, tam uz jsem musel na silnicce po chodnicich.

                Fakt nevim co bych na tom ht jezdil kdyby mi mely vadit kostky, na tech te nic nenakopava…

                jo a foukam 1,8 a 1,9 na 2,2 plasti

                0 0
                • tomxxx  

                  Ty si blazen, tak male tlaky? Napumpuj tam 2,5 a pak ucitis kostky v PRAZE!!! Horsi teren na HT uz jet ani nejde. Kdyz prijdou retardery, beru sjezdovej special. Co se clovek na BF nedozvi…jsou taci co foukaj 1,5 baru, to uz musej jet uplne po rafku tvl a necejtej kostky.

                  0 0
                  • MiKED  

                    Pořídím do Prahy enduro, abych to dal od Rudolfina k Národnímu divadlu…

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Bude to stacit myslis?

                      0 0
                      • MiKED  

                        Nevím. Teď tam jezdím na hlíně s 26 mm plášti. Poraď, co místo toho… Něco s aspoň 200mm zdvihem? Nebo fatbike?

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Na nakupy beru na sezonu 2018 nove Demo. Nechces taky jedno? Mam na to slevovej kupon – pri nakupu jednoho kola, brasnicka a kosik zdrama. Jen to snad ma navářky na ten kosik…

                          0 0
                    • atomek  

                      Na dlažky jedině kolečkový brusle, max koloběžku na 0.7 bar, ale kolo už je na to jako vyloženě overkill. Možná skateboard by byl ještě akceptovatelný.

                      Jinak doporučuju ještě jednou přečíst co jsem psal níž, i když mám pocit, že pri některé lidi už je to zbytečný :)

                      0 0
      • maajkee  

        U dlazebnich kostek je to zrovna uplně jedno. Tam rozhoduje průměr kola, šířka a tlak v pneu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Presne tak, tedy az na extremne spatne kostky kde uz se odpruzeni ke slovu dostane. Takovy extrem ale neni casty.

          Jinak zopakuji co uz jsem tu parkrat psal. Na rozumnych kostkach je jasne pohodlnejsi 29" celopevnak nez 26" citlivy full. Srovnani pro stejne 2,25" plaste rozumne malo nafoukane.

          0 0
      • plzakj  

        Dalsi perla BF. Na kostky jedine na fullu.

        0 0
        • atomek  

          :) Nic takovýho se nesnažím tvrdit, moje chyba, pokud to tak vyznělo. Co se snažím říct je, že full je oproti ht pohodlnější jak v rychlebkách na walesu, tak i třeba na kostkách. Taky jsem jezdil po poli na favoritu, whistler na HT a rychlebky na trekingovým kole, ale už jsem asi starej a prostě mi ten full přijde pohodlnější. Samozřejmě, že se najdou lidi co jezdí všechno na ocelový ukrajině nebo to skáčou na freestyle, a já ten názor nikomu neberu, jen pokud bych si měl vybrat tak… Full :P

          0 0
    • hmm  

      Full je jasně lepší protože máš menší šanci že píchneš zadní kolo to má na závodech fatální následky. Navíc mi vždy všichni ujížděli z kopce. To z fullem nehrozí je možné jet jak prase furt.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • McBlacky  

      Výhody HT končí u nižší váhy (1–1,5kg), levnějšího servisu (vejdeš se do +10t ročně proti HT) a nižší ceny (+30–40% proti HT)

      Na závody, a KPZ zvlášt, to chce dual lock nebo Epica a počítat s investicí 150+ aby to nebyl kompromis.

      0 0
      • raw 4  

        Pekny…tak teď jsi ho dostal . :-)…jinak souhlas..

        0 0
        • 2. Bóďa  

          Má v hledáčku kolo za 6000 Éček, tak nebude problém. :))

          0 0
          • McBlacky  

            právě, ta 68čka není úplně levná, byt za ty prachy asi best buy. Já bych se tam jenom bál jestli to není už moc ultra light, přeci jen Cube to nebude mít tak protestovaný jako jiný značky

            0 0
            • 2. Bóďa  

              Moc rád bych znal názor někoho tak zkušeného, nechceš se na něm projet? :)

              Jonti se svezl jen pár metrů v zázemí Úval, to si moc neužil… :(

              Carbon fully jim už léta drží, snad na té tradici nic nehodlají měnit.

              0 0
            • čel.A  

              Proč myslíš? S carbonem pracuji mnoho let a nevím o problémech

              0 0
              • 2. Bóďa  

                Asi jestli už není 9kg full moc očesaný na úkor pevnosti…

                0 0
                • čel.A  

                  Tak lehké to je, ale C:68 dělají zase už nějaký pátek. Dávají to o na Stereo. Nebál bych se.

                  0 0
                  • 2. Bóďa  

                    Akorát u AMS je úplně přepracovaný rám…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      prave, dal bych tomu chvili, bohuzel v cr jich bude tak 5 za rok jestli, takze reference male

                      0 0
                      • MatejHouska6  

                        Prave ze ta vaha me nadchla 9,7 kg pisou ofiko na strankach coz si myslim ze na fulla je super .. Vubec by me popravde nenapadlo uvazovat ze bych se bal toho ramu kvuli pevnosti aby to vydrzel … to by snad nemohli prodavat jako pomalu top kolo od nich … mam kolem 60 kg tak si rikam ze me to snad musi uvezt :D

                        0 0
                      • MatejHouska6  

                        Prave ze ta vaha me nadchla 9,7 kg pisou ofiko na strankach coz si myslim ze na fulla je super .. Vubec by me popravde nenapadlo uvazovat ze bych se bal toho ramu kvuli pevnosti aby to vydrzel … to by snad nemohli prodavat jako pomalu top kolo od nich … mam kolem 60 kg tak si rikam ze me to snad musi uvezt :D

                        0 0
                      • MatejHouska6  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
                      • tomxxx  

                        Hmotnost ocesali hlavne na osazeni. Je tam vse gramarina vcetne plastu, sedlo 100g a krabon rafky newman maj 300g kus. Zaplety vychazej pod 1300g s paskou. Pripocti k tomu, ze tam nedavaj tezkou rs1, ale foxu stepcast… Na ramu tolik neusetrili. Mel by mit pres 1500 bez tlumice. Bojim se spis zapletu, ale jsou tak lehke, protoze je to jen 22mm rafek.

                        Na tom kole uz se komponentove setrit gramy skoro nedaj v nejaky rozumny mire. Jen na sedlovce a riditkach…

                        Realna vaha 9,4g ve velikosti L bez pedalu, model 2017. 2018 bude tezsi o eagla.

                        0 0
                        • 2. Bóďa  

                          Záplety zatím drží. :) Bezduše, brzdy XTR a v L-ku bez pedálů těch 9 kg má. :D

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Kolik vazis a jak moc tomu nakladas?

                            Jestli je to dokonce jen 9kg, tak super, videl sem navazene 20'.

                            0 0
                            • 2. Bóďa  

                              75 kg, snažím se opatrně. Ale bídná technika, takže někdy při závodě jak to přijde. :D

                              Uvidíme, co zimní Brdy. :)

                              0 0
    • cosmo  

      za to kolik do toho chces dat, bych pockal na modely 2018, znacky maji nove prepracovane geo a top modely jsou na karbonovych kolech…rozhod­ne fully

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Radonrider  

      imo..jestli do toho jdes s takovymhle rozpoctem, tak bych to rozdelil na petiny a za 3/5 koupil fulla a za 2/5 HT

      full za cca 75k a HT za cca 55k budou oba kvalitni stroje co ti nejaky ten patek vydrzi a muzes to menit podle nalady/terenu do kteryho jedes…

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Za tyhle kačky bych vzal určitě fulla, tip na jedno moc pěkný a neokoukaný kolo

      http://www.albie.cz/…bea-oiz-m30/

      0 0
      • mason  

        To nevypadá špatně a celoživotní záruka na rám k tomu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • hmm  

      Pokud na fullovi vše zamču tak mám pocit že kolo se chová zcela nepřirozeně. Proto pevňáka už nikdy. Lepší nadutá koza než pěknej pevňák. A škrtàní šlapátkem o zem jsem měl na každém kole, je třeba na to dávat pozor.

      0 0
      • McBlacky  

        protože zamykáš v horní poloze a pak je to vratký a taky se ti změní vnímání jak šlapeš když střídáš zamčeno/nezamčeno.

        Na pevnáku se šlape pocitově jinak než i na komplet zamčeným fullu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • volyn  

      za mne HT, radeji jezdim nahoru nez dolu. Nizsi vaha, nizsi cena, nizsi naklady na servis. Ve finale s tim sjedes cokoliv, pokud se nebavime o cerne DH sjezdovce. Vsechny ceske singletracky hrave pojezdis na hardtailu, pokud nakou dobu jezdis. vozil jsem ted karbonoveho cuba 5 let a pobil jsem ho nescetnekrat, drzi jako sileny. Sam jsem si objednal noveho C:62 ELITE Eagle z nove 2018 rady. V tyto kola mam duveru a moc se na nej tesim.

      Uz jsem v particce posledni na HT. Jednou taky pujdu do Fulla, ale HT me bavi a nic me zatim nic neboli. Nekteri kamaradi do toho sli kvuli zadum, az to nastane tak se tez nebudu trapit. Na singletracky uvazuji o HT AM/enduru za par kacek, treba pod 40k, pac to jezdim max 5–6× rocne a vyhodit za fulla prachy teda u mne nedava smysl.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RUSH  

      Tohle rozhodnutí je na Tobě. Osobně bych ale řekl, že pokud budeš jezdit pravidelně řekněme 7 závodů KPŽ ročně a více, budeš muset nutně do nákladů připočítat k ceně kola i nemalou částku na servis a ND. Tato částka je několikrát vyšší, než při nezávodním ježdění. A servis fullu je zase dražší než servis HT. Takže je to hlavně o penězích, které do toho chceš vrazit. Může se stát, že roční servis závodního fullu může stát třeba 20 tisíc.Pokud tedy mluvíme o hobby ježdění, bez sponzorských peněz.

      Určitě bych šel do karbonu. Je to jednoznačně lepší investice než AL.

      Rozhodnutí full versus HT je taky o jednoduchosti, takže menší poruchovost, tím méně času v servisu (čekání na ND atd.) a taky třeby i ve snažším mytí, čištění a mazání po závodě.

      Na druhou stranu je full pohodlnější, rychlejší ve sjezdu atd. Záleží ale hlavně na technice jízdy. Na těžší závody bych bral jednoznačně full, ale u toho KPŽ je to fakt na každým.

      Jezdil jsem KPŽ na fullu CD teď mám HT Spešl.

      0 0
      • BB  

        no nevím, 20K ročně za servis ? Kde servisuješ ?

        0 0
        • novas752  

          Tak abys jezdil nějak slušněji KPŽ, musíš mít natočeno minimálně 10 za sezónu, což je klidně 5–7 řetězů (2,5–10k), nejspíš 1 kazeta, 2–3 zadní pláště (2–5k), 1–2 přední (1–3k), mlíko, 2–3× malý servis vidle a tlumiče (2–6k), jednou velkej (2–5k), nějaký to ložisko, lanko, bovden…, nějaký ty destičky, nějaký to doseřízení…

          0 0
          • MlokCZ  

            Nejde jen o to co popisuješ, ale navíc se přidá i rychlé mizení materiálu při ježdění závodů v horších podmínkách. To jsou pak věci typu pár destiček sjetý za jeden závod. Ložiska klidně po sezóně komplet všechna za takových podmínek, která by jinak hobíkovi bez ježdění závodů dala i několik sezón, atd.

            0 0
          • plzakj  

            Za predpokladu, ze najizdis v terenu… Co jsem zatim slysel, tak i MTB zavodaci najizdi objem na silnici. Tam takovy naklady nejsou. Ale zas si clovek musi koupit 2. kolo :)

            0 0
        • Rubi  

          15K jsem nasypal letos jen za predzavodni servis ;-) se nasbira hned na fullu… :-/

          a to jsem si vetsinu veci delal sam, takze to bylo hlavne za material, ale zatim cenovy rekord, ono jen plaste, kazeta desky, retez a si pres 5K

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • McBlacky  

          Eagle kazeta 3 retezy stred pila a jsi pres dvacet bez dvojky za vidli dvojky za tlumak trojky za sadu lozisek do stavby plus prace ;) loziska kol, hlava…

          Da se to i levneji ale ne o moc. Vic Usetris na kazete kdyz vezmes gx

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • hmm  

      Já se vlastně doteď nenaučil jezdit na kole. Furt nějakej defekt a hle s příchodem fulla defektím 10× míň. Takže pro neználky ideál. Kámoš bajker každým coulem si koupil Ht a hned druhej den defekt na pohodové vyjížďce

      0 0
    • Betr  

      Ahoj. Mnoho lidí jako já a dilema při koupě kola mezi Full a hardtrailem. Celoodpružené kola jsem vlastnil 12 let. Šest let se měl Mongoose Canaan 26 palců a 6 let jsem měl Specialized Epic Comp v hliníku. Nyní mám Hard hardtrail Superior fx 969. Zdůrazňuji, že je to můj subjektivní názor. Jsem sportovní jezdec, který najezdí asi 5000 km ročně, z toho 3000 na silničním kole. První zmiňovaný kolo od americké značky stálo asi 26.000 Kč, vidlice jsem si dokoupil od firmy Suntour Epicon v tuningové úpravě. Kolo jako celek fungovalo bezvadně vzhledem k ceně. Její největší výhoda oproti ostatním kolům byla velmi dobrá obratnost v terénu. Vidlice byla velmi citlivá, zadní odpružení taky velmi citlivé až houpavé v terénu to ale vůbec nevadilo. Na singltrek jsem si s tím kolem velmi užil. Pak jsem si pořídil epika, kde jsem dlouze laboroval s odpružením brain a nakonec po celou dobu jsem jezdil na středním nastavení Brainu. Geometrie kola je pro mě perfektní, vidlice Rock Shock Reba podprůměrná co do citlivosti, progrese(měl jsem v něm 2 tokeny). Zadní odpružení dost tvrdé záleží na nastavení ale velmi efektivní. Superior v karbonu je velmi lehké kolo výborně ovladatelné s velmi kvalitní vidlici DT Swiss, která je ze všech vidlic jednoznačně nejlepší. Zadní stavba z karbonu a karbonová sedlovka pobere velké množství otřesů, takže i při větší překážce se na kole jenom zhoupnu, nepřichází žádná tvrdá rána do zadku. Výjezdy do kopců na tomto kole jsou excelentní, pocitově je to o 20% snažší jak na epiku. Při koupě superiora jsem měl strach, že udělám krok zpátky. Jezdím rád ve vyšších rychlostech, nejsem žádný kochař a tak hardtrailove kolo mi vyhovuje maximálně. Souhrn: 26 palcové kolo bylo velmi pohodlné v terénu, skvěle jsem si na něm užil traily ale na rychlé přejezdy terénem kolem Prahy to nebylo. Epic byl něco mezi něma rychlé, svižné s přiměřeným odpruženým zadní stavby ale o tři kila těžší a ne tak rychlý jako superior. Superior raketa do lehkého až středně těžkého terénu ideální Praha a okolí ale bez problémů sjedu i těžší sjezdy. Vyzdvihnout musím hmotnost, pevnost a hlavně výjezdy do kopců. Kolo je k mému překvapení velmi pohodlný při správném nafouknutí pneumatik tvoří spolu s velmi dobře odpruženým rámem výborný celek. Závěrem: kdybych měl 100 tisíc jdu do celoodpruženého xc karbonového kola. Jelikož můj rozpočet je omezený, šel jsem do nového karbonového hardtrailu a nelituji toho. Doufám, že moje recenze někomu pomůže v rozhodování a ještě jedna věc, ať máte jakýkoliv kolo, hlavně hodně jezděte. Čau

      0 0
      • AussigBiker  

        Místo spamu a archeologie bys možná mohl obětovat pětikilo a dát to tu jako reklamu :-) Kolbě zdar!

        0 0
      • novas752  

        Zajímavý že v Praze a okolí momentálně tahám 160/160 27,5" hliníkový 15kg skoroenduro na pružině a užívám si to… Možná je střed někde mezi.

        0 0
      • Gwaihir  

        Výjezdy do kopců o dvacet procent jednodušší? Jakože na fullu vyjedeš například 10 kopců za 2 hodiny a na hardtailu 12 za 2 hodiny a budeš stejně unavený? Tohle nezměříš. Karbonovou sedlovku nemám, ale s pohodlím na fullu bych to nesrovnával 

        0 0
        • Betr  

          Nazdar, ano oproti hliníkovému fullu s 150 zdvihy, 16kg vyjedu o 2 kopce víc.

          0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.