co je lepsi full nebo hardatail?
co je lepsi full nebo hardatail?
Jůůůů, to tu dlouho nebylo
Rozhodne full, ale prevazne hardtail.
S tim vejcem a slepici jsi to uz vyresil?
si zapomel napsat na co, jinak tahle debata neni nic jinyho nez provokace:)
bych rekl, ze to jinak nez provokace mysleny ani nebylo :-)
já jsem původně propadl dojmu že to založil Vojtíšek, od něj bych to fakt nečekal…
To je jasny. Ten uz to ma davno vyreseny :)
mas pravdu, budu se muset vic soustredit :-)))
nejlepsi je fullhardtail
Ano FULLHARDTAIL, neboli pevnak na predku i zadku, k tomu se priklanim, ze Padlisto? Uz jsme se tak dlouho nehadali a me to uz dost chybi, :-).
rst dopredu to isti…
hardfull
hardfull=tvrde odpruzene kolo
tzn: tahas sebou tezkej tlumic, cepy atd… a stejne to nefunguje
MAX 1? Tvrdý, těžkej tlumič, žádný čepy a stejně se to rozsype? :o)))
Ne ne! Fulltail! Měkký pevňák, co se v záběru ze sedla kroutí do boku.
no obcas si na kole pripadam jako uplnej vocas ale jako plnej vocas?:-)))
myslim, ze Tobe bude vyhovovat kolobezka ;-) zbytecne se netrap s fullem/ HT.
Ahoj. Mnoho lidí jako já a dilema při koupě kola mezi Full a hardtrailem. Celoodpružené kola jsem vlastnil 12 let. Šest let se měl Mongoose Canaan 26 palců a 6 let jsem měl Specialized Epic Comp v hliníku. Nyní mám Hard hardtrail Superior fx 969. Zdůrazňuji, že je to můj subjektivní názor. Jsem sportovní jezdec, který najezdí asi 5000 km ročně, z toho 3000 na silničním kole. První zmiňovaný kolo od americké značky stálo asi 26.000 Kč, vidlice jsem si dokoupil od firmy Suntour Epicon v tuningové úpravě. Kolo jako celek fungovalo bezvadně vzhledem k ceně. Její největší výhoda oproti ostatním kolům byla velmi dobrá obratnost v terénu. Vidlice byla velmi citlivá, zadní odpružení taky velmi citlivé až houpavé v terénu to ale vůbec nevadilo. Na singltrek jsem si s tím kolem velmi užil. Pak jsem si pořídil epika, kde jsem dlouze laboroval s odpružením brain a nakonec po celou dobu jsem jezdil na středním nastavení Brainu. Geometrie kola je pro mě perfektní, vidlice Rock Shock Reba podprůměrná co do citlivosti, progrese(měl jsem v něm 2 tokeny). Zadní odpružení dost tvrdé záleží na nastavení ale velmi efektivní. Superior v karbonu je velmi lehké kolo výborně ovladatelné s velmi kvalitní vidlici DT Swiss, která je ze všech vidlic jednoznačně nejlepší. Zadní stavba z karbonu a karbonová sedlovka pobere velké množství otřesů, takže i při větší překážce se na kole jenom zhoupnu, nepřichází žádná tvrdá rána do zadku. Výjezdy do kopců na tomto kole jsou excelentní, pocitově je to o 20% snažší jak na epiku. Při koupě superiora jsem měl strach, že udělám krok zpátky. Jezdím rád ve vyšších rychlostech, nejsem žádný kochař a tak hardtrailove kolo mi vyhovuje maximálně. Souhrn: 26 palcové kolo bylo velmi pohodlné v terénu, skvěle jsem si na něm užil traily ale na rychlé přejezdy terénem kolem Prahy to nebylo. Epic byl něco mezi něma rychlé, svižné s přiměřeným odpruženým zadní stavby ale o tři kila těžší a ne tak rychlý jako superior. Superior raketa do lehkého až středně těžkého terénu ideální Praha a okolí ale bez problémů sjedu i těžší sjezdy. Vyzdvihnout musím hmotnost, pevnost a hlavně výjezdy do kopců. Kolo je k mému překvapení velmi pohodlný při správném nafouknutí pneumatik tvoří spolu s velmi dobře odpruženým rámem výborný celek. Závěrem: kdybych měl 100 tisíc jdu do celoodpruženého xc karbonového kola. Jelikož můj rozpočet je omezený, šel jsem do nového karbonového hardtrailu a nelituji toho. Doufám, že moje recenze někomu pomůže v rozhodování a ještě jedna věc, ať máte jakýkoliv kolo, hlavně hodně jezděte. Čau
Nehodlas to doufam nakopirovat do vsech 3mil vlaken ve vesmiru, ktery se zabivaji otazkou HT vs Full?
Ne on to cpe i do vláken, který se tím nezabývaj ;) Ale to je jedno, i jednou by bylo příliš. Anička s horkejma fotkama je aspoň stručná :)
Nová PR pozice v Superioru? Můžete na BF ještě ve zkušebce, nebo až později?