• motas666

    Zdravím. Chci na jaro koupit nové horské kolo do cca 40 tis. Kč. Uvažuju i nad 29", ale mám cca 174 cm, 96 kg, tak nevím, jestli to není špatná volba. Žádný závodění, jen pohodový ježdění. Nezpevněné cesty, asfalt, lehčí terén, les. Poradíte? zatím se mi líbí:

    http://www.amulet.cz/…rlite/10300/

    http://www.maxbike.cz/…la-Rila-126/

    0 0
    • HELLBOY22  

      29er určite ne. Pri tvojej výške podla mňa zbytočnosť.

      pozri ešte:

      http://www.mojekolo.cz/…xtc-alliance

      http://www.mojekolo.cz/…arbon-expert

      http://www.mojekolo.cz/…-lite-1500-d

      0 0
      • Trainman  

        Za mě Giant. Rám budou mít asi nejpromakanější, vidle super (i když dražší servis) a ostatní osazení taky OK.

        0 0
    • Pumsc  

      V téhle ceně bych rozhodně bral kolo od výrobce co má jméno:)

      např:

      http://www.kola-online.cz/…-2010/d3100/

      klidně i karbon:

      http://www.mall.cz/…-2000-d-2010?…

      0 0
      • motas666  

        Díky. Myslím ale, že bych potřeboval 19". A tohle není ani jedno. Nebo jinou velikost?

        0 0
        • kopečák1  

          No, manželka má 170cm a jezdí 17". Tak nevím co bys dělal na 19" Ty.

          0 0
          • motas666  

            V tabulkách většinou uváděj 19" od výšky 170 cm. Do teď 19" jezdím, a v pohodě.

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Mám 178cm a vozím 18" a klidně bych snesl 17"

              0 0
            • kopečák1  

              No vidíš, a já mám 188cm a jezdím 19ku. A uplně v pohodě…

              Dělej jak myslíš, ale na tvou výšku je 19 úplnej nesmysl…

              0 0
              • nox159  

                mas tim padem hoodne kratne nohy ;-)

                0 0
                • kopečák1  

                  To bych teda vůbec neřekl… Prostě podle mě by kolo muselo mít fakt uplně extrémní geometrii, aby člověk se 174cm potřeboval 19ku.

                  0 0
                  • nox159  

                    treba ja musim mit ram min 52 cm aby mi vysla 400mm sedlovka pri mych 186cm.

                    0 0
                • Ruprt2  

                  mám devatenáctku a mám 191 :-)

                  0 0
            • maajkee  

              Já třeba jezdím 19" při výšce 185cm a je mi akorát.

              0 0
              • nox159  

                ja to chcu tedka tez zkusit 19" prí vysce 186cm s 400mm sedlovkou vytazenou nad limit a k tomu min 7cm vysokým sedlem a doufam ze to vyjde :D

                0 0
                • maajkee  

                  počkej ty máš jen 186cm? :) nejezdil jsi na nějaký 22"? :)

                  0 0
                  • nox159  

                    jj jezdil a mam tech 186cm ( pred urazem to bylo neco kolem 188 – 190 )

                    0 0
                    • maajkee  

                      tak to je nářez, jestli sji teda tu sedlovku nevysunul jen na focení :)

                      Kdžy si vezmu, že máš sedlovku vytaženou na 22ce víc jak já na 19ce a máš na výšku stejně, tak musíš mít šulina sakra vysoko :D

                      0 0
                      • nox159  

                        proste od stredu po vrch sedla potrebuju mit 82cm to je cele

                        v giantu maji male palce 22" = 52cm.

                        kdybych chtel mensi ram tak 20" = 49cm → 82 – 49 – 4cm ( sedlo ) = 29 cm ( coz je 400 sedlovka na hrane – teleskop nevyjde je kratsi …) tuhle kombinaci bych asi snesl ale nebyl jsem si tim jisty nez jsem kolo kupoval… byla by to ale hrana a tam pak rozhodujou pedaly boty sedlo…

                        kdybych bral znova anthema X vemu asi 20" ale treba reigna o kterem uvazuju bych 20" mit nemoh… coz mi vadi a 22" kupovat nebudu kvuli jinemu uhlu sedlovky…

                        mam to desne složite :D

                        0 0
                  • Ruprt2  

                    jenže jde o Noxe.

                    Takže jeho 186cm je mnohem víc než normálních 186cm :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      tu rýpavou naladu mas kvuli tomu že nemas tricko nebo proc? :)

                      0 0
          • Hejdik  

            Na 174cm je tabulkově tak 18".

            Pokud bys chtěl uvažovat o tom Maxbiku,tak určo vel.17,5.

            0 0
            • vikicek  

              Souhlas, vozim 17,5" při stejný vejšce a padne jak prdel na hrnec .. ale Treky jsou dlouhý, u jiný značky bych 18" zkousl :)

              0 0
        • Pumsc  

          merida dělá jen 18,20 ,při tvé výšce určitě 18,např. zde:

          http://www.yourbike.cz/…el-2010.html

          0 0
        • Bafoon  

          přítelkyně se 173cm jezdila 19" (ef 59cm) ale víc je sedí 17" (ef 57,5) oboje s 80 představcem

          výška rámu je de facto zcela nepodstatný údaj :-)

          0 0
    • dua  

      Určitě bych skládal :)

      0 0
      • motas666  

        Skládat nechci. Zase se v tom tolik nevyznám.

        0 0
        • Bafoon  

          od toho tu máš BF nebo i lidi co ti to za mírnou uplatu složí ;-) neboj se toho

          ps.: kolo jako ten amulet(tedy spíš lepší) jsem ted dostal nabídku za cca 30tis – kdyžtak mi napiš mail, přepošlu ti to

          0 0
        • dua  

          Přesně jak říká Bafoon, od toho je BF a plno lidi oc poradí, seženou.Pokud máš trpělivost, tak se dá složit mnohem lepší bike, než seriovka, hlavně to bude tvoje, originální :-)

          0 0
    • pustipav  

      Jen k tem velikostem – kazdej to znací jinak, a neni pravidlo ze 17 nebo 19 je vsude stejny + nekdo ma S M L… chce to ozkouset:)

      0 0
    • scalar  

      Já jsem asi poslední, kdo by radil fulla :-), ale v Tvém případě nejde jinak. Pokud chceš investovat 40 tis., můžeš volit pohodlí fulla.

      0 0
    •  

      S 174cm záleží hlavně na geometrii rámu. U některých kol by byla vel. 19,5pal u některých 17palců. Neljepší se to vyzkoušet a svést se.

      Co tohle: http://www.mojekolo.cz/…or-test-bike

      pro lehký terén bych šel do karbonu a v 17,5pal jej můžu nabídnout – zcela nové (37.500,–)

      0 0
    • ememem  

      clovece za 40 litorv t.j. cca 1600E si kup seriozny znackovy bike a nie hentie cinske sracky.

      namatkovo http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      a velkost si urci podla tamojsieho kalkulatora.

      alebo skus pozriet nejkay cube a pod. ak netrvas na 3*10 tak kludne z minuleho roka. pri troche stastia najdes mozno aj v karbone.

      imho v tejto cenovej kategorii ponukaju nemecke biky daleko lepsi pomer cena/vykon jak spesl alebo trek a pod.

      co sa tyka velkosti tak skus napr. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY…

      0 0
      • McBlacky  

        souhlasím, dát 40 tyček za maxbike nebo kulomet to je fakt úlet.

        při dnešních cenách nejsem zastánce vlastní stavby v téhle ceně. Z eshop cen nedá nikdo lepší komplet než jsou canyony a podobný

        0 0
        • ememem  

          pripadne ak nechce zavodit (co pise ze nechce) tak napr. toto

          http://www.bike-discount.de/…ace-8–0.html?…

          neni zle (len uplne nahodou pri hladani niecoho ineho) a este aj dost usetri.

          0 0
        • motas666  

          Rozhodně nemám ambice kupovat kolo někde v zahraničí. Ne že bych měl problém něco ze zahraničí koupit, ale kolo mi do toho nějak nepasuje (doprava jednoho kola, servis, reklamace …)

          0 0
          • McBlacky  

            jasný, jsou to tvoje peníze a tvůj čas.

            já koupil už věcí hromadu a dokonce reklamoval rám -pouze na základě fotek- doby dodání a jednání minimálně srovnatelný jako v ČR, mnohdy ale lepší. Cenově ani nemluvím.

            pro srovnání teď jsem čekal na balík „věcí skladem“ od českého eshopu přesně 32 dní. K blití

            0 0
          • ememem  

            to je samozrejme tvoja vec ale s dopravou neni vobec nijaky problem obzvlast nie trebars pri tom canyone kde je to zabalene lepsie jak vsetky biky ktore kedy doviezli do sebelepsieho kamenaku, s reklamaciu mam ososbne s e-shopami radovo lepsiu skusenost jak s kamenakmi a co sa tyka servisu aby si nebol prekvapeny a sklamany. vsetky „problemove“ veci typu vidla, brzdy a pod. ti v ramci jak beznej udrzby tak pripadnej opravy prinajlepsiom odmontuju a poslu do autoriz. servisu takze to mesiac neuvidis. (u vas je situacia v tomto o dost lepsia jak u nas kedze u nas neni jediny autorizovany servis na nic okrem ofic. dovozcu a tyka sa to naozaj vsetkeho). ale ak sa nemyslim s takym foxom ani u vas nemas moc na vyber. a o ostatnych veciach typu premazanie stredoveho zlozenia sa skoda bavit, ak to nezvladnes sam nemaju na tom co pokazit ani v dedinskom servise. ja bych uz naopak hodne zvazoval kupu v kamenaku kedze za tych cca 30% ceny navyse mi nejak neni celkom jazsne co by mi asi ponukli.(bral bych trebas zlavu na servis a vzdy do 12 max 24 hod. hotove a pod. abych sa s tym nemusel srat lebo ma to nijak extra nebavi ale nejak to zatial nikoho nenapadlo :-) )

            ale rozhodnut sa musis sam.

            0 0
    • jara111  

      Promiň za přiživení…chtěl bych znát váš názor na tyto kola, ke kterému se více přikláníte a proč.Díky moc.

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      http://www.trekbikes.com/…ies/elite97/

      http://www.cannondalebikes.cz/…ash-carbon4z

      0 0
    • Soreno  

      a co třeba tohle

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      10,3 kg to už poletí ne

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • McBlacky  

        váha není všechno. Angel je průměrný rám, vikingy jsou problémový…

        0 0
      • Hnoj  

        Tý váze nevěřím ani za pytel králičích exkrementů.

        0 0
        • Turbo  

          Mě nepřijde nereálná.

          0 0
          • vikicek  

            To kolo má tak 11kg ..

            0 0
          • Hnoj  

            Tak se prostě pleteš :-)

            Dneska jsem počítal PŘIBLIŽNOU váhu jednoho biku na karbon rámu s váhou 1080g s SIDem a vyšto na cca 10100g.

            Jak bys toho asi chtěl dosáhnout s rámem o váze 1600g a vidlicí o váze 1700g? Ehm, spíše ne…

            0 0
            • McBlacky  

              přesně, já mám na SJ carbon EC90, KCNC, Cresty, SLR, X0/X9, SID, RoR 2,1 NT, RR 2,1 NT. A váha 9,5kg.

              Ale možná to dělaj ty těžký XTR pedály :) a košíky spešl

              0 0
              • roud  

                co na těch kolech máte tak těžkýho dyť i můj scalpel je pod 10 a krom sedla an něm neni žádná extra gramařina :O)

                0 0
                • McBlacky  

                  vážím to na reálné váze a ne na „chtěl bych moc aby to bylo lehký“ váze :)

                  0 0
          • Hnoj  

            Tak se prostě pleteš :-)

            Dneska jsem počítal PŘIBLIŽNOU váhu jednoho biku na karbon rámu s váhou 1080g s SIDem a vyšto na cca 10100g.

            Jak bys toho asi chtěl dosáhnout s rámem o váze 1600g a vidlicí o váze 1700g? Ehm, spíše ne…

            0 0
    • Pilda  

      Nevím jak chceš pořizovat bike na pohodové ježdění s výběrem, jak jsi zhora vložil odkazů pevných rámu… Na pohodové ježdění jednoznačně celoodpružený bike tečka

      0 0
      • motas666  

        Full by se mi líbil taky, ale není pak na solidní kolo těch 40 litrů málo? Víc se mi investovat nechce …

        Ale jestli máte nějakej tip na full do týhle ceny, sem s ním

        0 0
        • Soreno  

          já myslím že za 40 v nějakem výprodeji seženeš a budeš spokojený

          co třeba

          http://www.merida-bike.cz/…y-HFS-3000-D

          0 0
        • stenli  

          Nevím, kolik je ti let, ale při tvé váze budou záda na HT vyloženě trpět a dříve či později tě začnou limitovat. A pak bude po krásném dlouhém ježdění na zánovním kole. Pokud neřešíš gramy a průměrnou AVG, běž do fulla, 40 tis. je dost na velmi solidní kus z výprodeje. A budeš si hodně dlouho užívat kochání na pohodlném kole.

          0 0
          • stenli  

            Co třeba tenhle krásný Ghost ?

            Snad by i něco slevili, mám s Rideko ty nejlepší zkušenosti.

            0 0
            • nox159  

              neni uz 140/150 na bežné ježdění dost? ;-)

              0 0
              • Soreno  

                http://www.rideko.cz/…AMR-5700.htm

                to spíš tohle je to na 120 na normální ježdění plně dostačuje

                0 0
                • nox159  

                  až na tu cenu :D vetsinou se lonske modely davaji levneji než na ofiko strankach tady je to jasně naopak :D

                  0 0
                  • vasek80  

                    Co je na té ceně špatné? Ofiko cena byla loni 48 000,– Na konci roku Ghost zlevnil na 40 000,– to je tolik, za kolik jsem ho koupil já.

                    0 0
                • stenli  

                  Budeš se možná divit, ale já na normálním pohodovém ježdění plně využívám 95% ze 140 mm chodu RP23 a 70–80% chodu vidlice RS Revelation(U-turn 100–140), nastaveno většinou max.

                  Nafoukáno o něco více než předepsáno, pohupování zadní stavby bez propedalu jen mizivé.

                  A ten Talas na Ghostu je přeci také přestavitelný na 130 mm pro rovinky, 150 na sjezd po singlu, 96 kg dá kolu docela zabrat.

                  No flame please :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Využití zdvihu je ale dané průběhem stavby, tlumiče, vidlice a stylem jízdy. S hodnout zdvihu to nijak nesouvisí.

                    A když zvolíš průběh správně ke stylu jízdy, tak budeš využívat 95% zdvihu i třeba na 200mm fullu i přesto, že to na pohodovou XC vyjížďku může být zcela nevhodné kolo.

                    0 0
                • vasek80  

                  Toto AMRko 5700 jezdím od září a jsem spokojenej. Jezdím se dvěma kamarádama, oba HT. Rozhodně na ně neztrácím. Předek jsem zamknul jen zkušebně a s tím jak pracuje FOX vidle nevidím důvod proč ji zamykat. Snad jen při jízdě do kopce ve stoje. Zadek mám otevřený v terénu, po nějakých silničkách 3 třídy dávám dvojku, to už tlumič při šlapání se nehýbe odhacem o 1cm jako při otevřeném, ale jen pár mm a na třetí a čtvrtou polohu se pod šlapáním nehne vůbec. 3 a 4 polohu „locku“ dávám jen vysloveně pokud musím překonat několik km na perfektním asfatlu, jinak první a druhá poloha stačí. Lock je ze sedla snadno dostupný a dobře viditelný.

                  Fully jsem jel jen 3. Epica a nějakého staršího Gianta 80mm, který stál dříve 60 000. Nejsem proto člověk co přesně porovná kolo, dost možná jsou rychlejší 120 a hlavně 100mm fully, ale já jsem s AMR nadmíru spokojenej. Ať jsou to jedovky brzdy Elixir 5 s 185mm kotouči, řazení X9 a tlumení. Paradoxně od vidle jsem čekal víc a od tlumiče (ne Foxového) jsem čekal méně, ale spíše jsem spokojenej s tlumičem, než s vidlí, na kterou jsem si také zvyknul a ona se po zajetí rozchodila lépe. Kolu aktuálně vytýkám jen sedlo, ale už laboruju nad náhradou.

                  Jinak ale nepředpokládám, že by sehnal zakladatel vlákna AMRko ve své velikosti loňský model. Letošní AMR 5700 bych si už Nekoupil!!! Kvůli horšímu osazení a šíleným barvám.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ne

                0 0
                • nox159  

                  konkretne u toho ghostu?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Konkrétně do toho Ghostu bych klidně na pohodové XC šel. Za Stereo bych ho určitě nevyměnil, ale představit bych si ho pro svoje ježdění dokázal.

                    Jestli je vhodné pro tazatele si musí ujasnit sám, dle toho co psal v úvodním příspěvku je vůbec otázkou zda full. Ale zase když vezme fulla, tak se mu snadno posune to co jezdí k více terénu.

                    0 0
              • stenli  

                Pokud je uživateli kolem 20–25 let, pak ano.

                Při 30 a více letech již rozhodně ne.

                0 0
        • scalar  

          Fulla jsem navrhoval už výše, poohlédni se třeba po nějakám výprodejovém Spešlíkovi.

          0 0
        • Dzin_CZ  

          Co třebas tento:

          Ghost

          nebo určitě skvělé kolo je tenhle Lapierre i když je mírně před limit.

          0 0
    • pustipav  

      Co takhle nejaky Scott Scale v carbonu ve vyprodeji? Zapatrat…

      0 0
    • kopečák1  

      Co tohle? http://www.bradsky.cz/…-p-1773.html

      Podle mě super kolo, i když sem pak do něj nasázel dost peněz.

      S 96kg sem ho taky jezdil a no problem.

      Na užívání si v terénu perfektní volba.

      0 0
      • Soreno  

        hezkej za příjemnou cenu to ber

        0 0
      • mandel  

        tak ten tady jednoznačně zatim vede :)))

        0 0
        • motas666  

          Ten úsměv proč? Jako že blbost?

          0 0
          • scalar  

            Jako blbost mi to nepřipadá, něco takového jsem měl taky na mysli.

            0 0
            • MlokCZ  

              Blbost to určitě není, za ty prachy je ten Spešl dobrej.

              Pochybuju ovšem, že to kolo mají.

              0 0
              • kopečák1  

                Včera sem byl v kamenném obchodě a určitě tam jeden dva viseli… jen nevím velikosti.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ještě 2009 modely? Dle webu by jich tam museli mít tak 50–100 kousků (Spešl fullů).

                  A jak už se tu zrovna nedávno bylo napsáno (včetně mojí zkušenosti), tak z těch zlevněných kol na jejich eshopů v reálu nemají skoro nikdy nic. Běžně mají na v eshopu zlevněná kola, která neměli nikdy, jen je třeba zlevnil dovozce Spešlu a ten je už dávno nemusí mít (a většinou nemá).

                  0 0
                  • Kebo  

                    Za ty peníze při tom co jsi psal že chceš jezdit za mě také jednoznačně full at už ten Spešl nebo jinej zdvihy 120/120 a ses vysmatej.Btw do Bradskyho jsem psal minuly tyden ohledne stumpjumpera expert 2010 pro kamaradku a jeste ho meli…

                    0 0
                  • kopečák1  

                    Ano, modely 2009. Zítra tam jdu, tak se můžu zeptat co mají za velikosti.

                    0 0
      • Lenka.05  

        mít 40tis a shánět kolo na pohodové ježdění, o HT vůbec neuvažuju. Tenhle Spešlík je dost prima, moc bych neváhala. S fullem je to o moc větší pohoda :) Na 174cm asi M, kdyžtak mně někdo opravte (a ano, vyzkoušet to bude nejlepší).

        0 0
      • McBlacky  

        dá se na něm jezdit i v tomto osazení docela slušně. Snad jen zahodit ty hnusný kliky, ty to hrozně kazí.

        základ dobrej a tuning přeci nikdy nekončí :)

        0 0
    • tristan.  

      Co treba Cube?

      Velikost 18 a modely napriklad

      http://pitshop.cz/…ucts_id/1893

      nebo v karbonu

      http://pitshop.cz/…ucts_id/1898

      0 0
    • Ricci  

      Kup nieco taketo a si vysmiaty:

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      PS: A urcite nie 19", ale max 18", som rad,ze nie som jediny,co ma tak fajn pomer medzi vyskou a vahou :-)

      0 0
    • LR44  

      Já bych teda doporučil toto:

      http://www.xcr.cz/…011/d-70426/

      super cena, super vidlice, dobrá výbava, nízká váha

      0 0
    • motas666  

      Tak asi nakonec půjdu do fulla a zlehka připlatím. Můj horký favorit, škoda, že nemá zamykání přední vidle z řídítek

      http://www.focus-bikes.com/…ud-20–1.html

      0 0
    • AleZ80  

      Za 40 ( po slevě ) už by byl slušnej 100/100 full.

      0 0
      • vasek80  

        Pravda a navíc zakladatel to chce na pohodové ježdění, žádné závodění a při jeho poměru váhy ku výšce, se nějaké extra výkony také očekávat nedají (čímž se ho nechci dotknout). Potom pro takového člověka by byl samozřejmě full lepší volbou, ikdyž osobně bych doporučil spíše 120mm, ale každopádně i ta 100mm by byla vhodnější jak HT za 40.

        EDIT- delší dobu jsem to nečetl a všimnul jsem si,že už fulla chce

        0 0
        • AleZ80  

          120/120 by byl ještě lepší ( ne-li nejlepší → nejuniverzálnější ), ale vzhledem k tomu, že původně chtěl HT, jsem psal o 100/100.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.