Zdravim do teď jsem jezdil na silničim kole s hlinikovým rámem a zvažuji přesedání na karbon.
Pozná sportovně laděny hobby jezdec rozdíl? Nebo by stačilo nahodit k Al rámu jen karbonovou vidlici a popř. sedlovku.
Díky za názor
Zdravim do teď jsem jezdil na silničim kole s hlinikovým rámem a zvažuji přesedání na karbon.
Pozná sportovně laděny hobby jezdec rozdíl? Nebo by stačilo nahodit k Al rámu jen karbonovou vidlici a popř. sedlovku.
Díky za názor
no myslim ze tvoje telo nepozna nikto ako ty sam, takze si to pekne vyskusaj sam, co jeden pozna, to druhy nemusi …
není karbon jako karbon můžeš koupit rámovku za 10 nebo 70+ záleží kolik do toho cheš nasypat sám jsem jezdil trek hlínu karbonová sedlovka oproti alu byla dost znát to samé vidle
uvažuji úplně o stejné výměně, já mam rozmezí kolem 25–30, což karbon jedině staší. za 25–30 bych koupil silnici s karbon vidli a sedlovkou osazenou na 105, co myslite ? ted jezdim na hlíně osazenou sorou
záleží jestli chceš jezdit nějakou super velikou značku nebo budeš hledat něco praktického a funkčního za slušnej peníz
novej karbon na tiagře do třicetníku seženeš tady
Nebo hlínu na 105 s tím pravým cool nápisem.
Tak za 25–30 se dá už koupit pěkná alu rámovka.
Za tu cenu si kup asi Canyon tu Endurace 6
Za 25–30 se dá koupit špičková karbon rámovka, když netrváš na posledním modelu, ale budoucnost patří aluminiu, to už všichni víme :)
Fakt…? Špičková CF rámovka za tuhle cenu – kde to mají? Že ti tam vypadla ta jedna cifra :D
A jeje… Tenhle fight už tu dlouho nebyl. :-D
Tam kde ji koupil.
Ať se pochlubí – vemu hned dvě – no nekup to když je to o stovku levnější. :D
Staci se mu podivat do profilu.
http://www.kolokram.cz/…ni-rb1k.html
Třeba tuhle bych bral… já nevím asi blbě vidím ale u nej v profilu nic podobného nebo na nějaké vyšší úrovni nevidím… a říkal špičková.
Tak jasne Roubaix je uplna sracka a tvemu CAAD 12 nesaha ani po kotniky, zas to nemusis obchazet oklikou.
Ale notak to sem zas neřekl – jen on psal za 25 špičková CF ramovka – tak se ptám kde když stojej nad 100.
A co se tyče toho Roubaix co má na profilu tak jo HEZKEJ – jen trochu tezkej oproti ty moji alu plechovce ;)
Zaroven psal „když netrváš na posledním modelu“, takze si nevytrhavej to co se ti hodi. O vaze taky nepadlo jedine slovo.
Soucasny Roubaix set taky stoji nejakych 80–90 tKc, za dva tri roky ho sezenes za tech popisovanych 25–30tKc. Za ty dva tri roky uz to bude sracka?
EDIT:
Ale jinak koncim, protoze vim jak probihaji diskuse s tebou, je to ztrata casu.
Nevim kolik vazi Tvoje plechovka – a musime se bavit ciste o ramovce, ja na tom mam par tezitek – o vahu mi primarne neslo, ram samotnej ma tusim okolo kilca, to mi jako tezitko nepripada… a ano, v dobe, kdy jsem kupoval, se dal Sworks Roubaix ram 2 roky stary model koupit novy v CZ obchodech za 27 –30k, jak je to ted netusim, ale obecne za 25–30 se nejakej ten top nebo skoro top v karbonu od velky znacky myslim najde (2–3 roky stary model, coz vetsinou byva uplne stejny, jen jinej design).
Jestli se clovek dobrovolne omezi na plechovku je kazdyho vec, ale s penezma to nemusi souviset, jak vidime na Tvem pripade :) A uz dost, jelo to tady uz dostkrat…
Jestli tedy Spesl vyprodava 2–3 roky staré nepouzite ramovky které bezne stojí 80–90 za 25 tak jo to jistě nemusí byt špatný kup – pokud to je běžný prodej a ne něco pod rukou.
Taky na tom mám par tezitek jejichž výměnou bych hned sundal dalšího 0,5 kg – riditka, sedlovka, sedlo. Rám samotný má pod 1100g – celek teď 7,2 – kdybych se rozhodl pro ty galdy co sem zvažoval mohlo to byt 6,8 ale nakonec mi to nepřišlo praktické pro celoroční provoz.
Nemá cenu se dohadovat stejně si zas při první příležitosti rejpnes ;)
Tak co furt meleš, ta moje rámovka má něco pod kilo, celek 7,5 s dost těžkými koly, sedlem a kokpitem, takže žádný rozdíl, akorát ty se pěkně naklepeš…
A ano, předchozí řada Sworks rámů se běžně prodává v těch cenách, o kterých mluvím, ofiko v CZ obchodech a eShopech, v zahr by se asi taky něco našlo, nový stojí kolem 70k, nesmíš se dívat jen na ceny výrobce.
Takže shrnuto: Ty máš špička hlínu (to nikdo nerozporuje), ja mám za stejný prachy karbon minimálně na stejný úrovni (co se pozice v nabídce značky týče), myslím, že za podobný prachy by byl i Tarmac, pokud bys chtěl argumentovat tím, že Roubaix je pro báby do krámu, a Tarmac by byl ještě lehčí. Ostatní Ti taky už několikrát mapsali, že cena 1/2 a méně u dva roky starýho modelu je běžná a ty dva roky starý modely se příliš neliší od novejch.
Takže volba hlíny je čistě Tvá volba a už tady lidem neraď, aby s rozpočtem 30+ (ale udělal jsi to tuším i u 50+) o karbonu vůbec neuvažovali a šli do hlíny, pokud na základě recenzí nebo vyzkoušení seznaj, že chtěj karbon, můžou si hodně dobrý kolo postavit i levnějc než tu Tvou plechovku, viz Ječňák.
Je to marný, je to marný, je to marný…
Rámová sada Tarmac SL4 PRO, Fact 10r Carbon za 37 tis. – jestli se nepletu, tak nejvyšší model pod S-Works. Ale na normální jízdu bych asi (při své hmotnosti a stavu silnic) už nad 10r dost přemýšlel, jestli bych náhodou nechtěl spíš o dost levnější a méně křehký (samozřejmě i méně tuhý) 9r.
Běžné karbony se zárukou se dají sehnat kolem cca 30 tisíc, závodní tamtéž mezi 40 a 50. Občas ve výprodejích šly donedávna Authory nejvyšších řad pod 17 a jiné obdobné rámy mezi 20 a 25.
V tom vidím jednu zásadní výhodu karbonů – v určitém rozsahu mají dost předvídatelné vlastnosti, ze kterých se dá vycházet při výběru rámu, i při horším zacházení/těžším jezdcům zpravidla garantují nějakou ne nezajímavou trvanlivost. U hliníku je obojí trochu sázka do loterie.
Presne souhlasim s poslednim odstavcem. Bohuzel vsechny lehci duralove ramy, co jsem kdy mel mi po case praskly. (40t km a vic)
Tak to by bylo terno kdyby mi prasknul – dostal bych novej ;)
To se rika kdovi jestli.
Tak o to se opravdu nebojím :D záruku mám doživotní. Pokud ho tedy neposlu do škarpy.
Ver a vira tva te ......
Jak to rict … prvni dva roky ano. Pak je to dobra vule vyrobce/prodejce, jak se k tomu postavi. Ano, mel bys dostat novy ram, ale uz to neni na 100%. Tim to nechci dehonestovat, sam jsem kvuli tomu mel Cdale a ted Trek, ale neni to uplne 100% …
A je tam kdesi uvedeno, ze dozivotni je mineno na ram kola, ne na Tebe. Takze vyrobce muze stanovit zivotnost modelu na 5 let a to je ta „dozivotni“ zaruka.
A jeste je tam uvedeno, ze to neni pravne vymahatelne. Tedy pokud budes pesimista, muzou se Ti „vysmat“ a nic s tim nenadelas.
Hele o to se opravdu nebojím – Jo nic není věčné – na druhou stranu lepší než nic.
Na CF dávají záruku tuším 5 let.
Někdy v zimě kluk tuším v UK reklamoval CAAD 10 – dostal novej rám, na jaře chlapík v US po střetu s autem zničil CAAD 12 – posílal to výrobci zda se to dá opravit ti mu odpověděli ze ne a nabídli tuším 50% slevu na novej rám – pamatuji si ze potom zakoupil rovnou verzi BLACK INC aby si udělal radost. Výrobce se chová slušně.
Mám pocit, že „životnost“ výrobku je stanovena nějakými obecnými tabulkami v nějakym zákoně – podle kategorie výrobku (kolo má X let, kapesní nůž Y let, notebook Z let) – právě proto, aby „doživotní záruka“ měla pevně danou dobu platnosti nezávisle na výrobci.
To není terno nikdy, rám si k prasknutí dovede vybrat nejméně vhodnou chvíli, přičemž vzdálenost od civilizace je to nejmenší riziko.
V tom je dobre mit ram od firmy, co dava dozivotni zaruku. Bohuzel ani tak to casto neni bez investic – jine standardy stredu, rozmery sedlovek ci hlavovky :-/ Na druhou stranu mas neomlaceny novy ram.
Stred je BB30a to hned měnit nebudou – sedlovku si drží ve stejném průměru jak u Sixe 25,4 – no a i kdyby tak to je detail.
A kdyby ti k červené vidli dali třeba černý rám se zelenými detaily?
Tak budu mít unikat – nebo dobrej důvod na vlastní design – za 5 mi to striknou pěkně ;)
nepřijdeš tím o záruku a při dalším prdnutí neostrouháš?
Logicky bych řekl ze ano – to by ale musela byt fest náhoda ;)
Praxe je ze kluci z US nechávají hned nové zakoupené ramovky stříkat do vlastního designu. Buď jim je to fuk nebo to firma toleruje.
jen s tou doživotkou kolikrát jsi reklamoval?
já 2× Trek a vždy to dobře dopadlo
1× S a viděl jsem pouze ohnutel loket
žádnej pád a podobný hovadiny únava materiálu
Nikdy – nikdy mi totiž rám nepraskl únavou materiálu jak se zde říká ze alu tak na 2–3 roky.
Mám alu starý 20 let a nic mu není – dnes to jezdí sestra.
aha tak to mám potom ještě doplnující otázku na tom kole se jezdí nebo je to někde jenom opřený nerejpu jen se ptám dík
…a je ram stejna plechovka jako CAAD12?
Těžko říct ;)
Na váhu ne – zas CAAD12 je z 6069 nějakých 20 let ve vývoji dal – nepotrebuju aby vydržel 20 let – stačí mi 5 možná 10 podle toho co se mi bude líbit potom a to se opravdu nebojím ze by nevydržel – pokud ho neposlu do skarpy.
Říkám ze dnes na tom jezdí sestra.
Asi jsi uplne nepochopil otazku. Kolik tisic rocne teda nalita?
Tak 2000 – ale pode mnou to zažilo moje zlaté časy – 20000 – 25000 ročně – to kolo má nalitano přes 200 tisíc.
A co ze je to vubec za ram?
to bude kolo jaké svět ještě neviděl
to bude kolo jaké svět ještě neviděl
Šacuju to na kolo které svět ještě neviděl
Váhu tam mas 7,6 – což je už téměř rozdíl jednoho bidonu s vodou ;)
Nevím kde pořad beres to že já se naklepu jelikož to vůbec neklepe ;)
Proč pořad píšeš o vlastnostech kola které jsi nikdy v životě nejel…?
Mas nějaký test vyklepání nebo kde jsi na to přišel? Když jsem to srovnával se Sixem byl to minimální rozdíl – na nekvalitních plastich – výměnou za lepší pláště je pohodlí takové ze na rozbitych okreskách 3 třídy vozím 120 PSI a pohodlicko je moc fajn na 150 km.
Ano když si vemes kola kolem 30 tak bych si opravdu raději vzal alu toho Canyona – kol těch 50–70 mě nic nějak nenadchlo všechno to bylo dost těžký většinou 8 – 8,5kg s nějakou zásadní chybou – třeba Colnago hezký ale to osazení ošizený kde se dá.
Canyon jo – s tímhle rozpočtem proč ne ale konkrétně já si na kolo chci sednout prohlidnout a projet.
Je zajímavé ze v podstatě uznas ze ty kola co máme můžou byt plus minus podobná co do kvalit když pominu geometrii – ale zároveň nejsi ochoten připustit ze by někdo s rozpočtem do 30 tisíc měl pořídit alu kolo.
Maj pravdu, je to marný, je to marný, je to marný… nejlíp to shrnul asi P@X dole, máme všichni smůlu, že ten jeden jedinej hlína rám na světě co je lepšejší než všechny karbony (rozuměj kus) už máš Ty… takže nám nezbyde, než se koukat po zlevněnejch top karbonech za stejnou cenu, život je holt boj :)
Je to marný je to marný – nejsi férovej chlap a pokaždé se jen vykrucujes z konkrétní otázky.
Proč píšeš o něčem na čem jsi nikdy v životě nejel?
Odpověz na tu otázku – prosím.
Nevím kolik jich je v ČR – ale v jiných zemích těhlech hliníku jezdí dost. Takže určitě není jeden jedinej na světě ;)
Nespi tam – já opravdu čekám na tu tvou odpověď – kdykoliv sem se té na to zeptal tak jsi na to už nikdy nereagoval – tentokrat si opravdu počkám.
Podle čeho tak urputně hodnotis vlastnosti kola které jsi nikdy nejel?
Tím asi chceš říct, že jakékoli tvrzení musí být podloženo osobní zkušeností… Člověk přeci nemůže hodnotit rám, na kterém nikdy nejel. Nemůže hodnotit jídlo, které neochutnal. Nemůže hodnotit inkvizici nebo holokaust, pokud ani jedno sám nezažil… Jojo – přesně tak to je.
Tak kdyby to napsal tak obecně tak to přejdu jako jizlivou poznámku.
Ale tromboonen mi tu pravidelne píše jak sem z ty C12 vyklepanej ze karbon je tužší (pozor to dnes nenapsal ale jindy mockrát) a td – tak by mě opravdu zajímalo na jakem základě tyto informace šíři.
Kolo nejel – takže vlastní zkušenost to byt nemůže.
Recenze…? Kdyby nějaké četl zjistil by ze kolo je naopak hodnoceno jako velmi pohodlne a extrémně tuhé – vyšlo i srovnání se Sixem v Hi-Mod verzi kde C12 přiznali vyšší tuhost a jen nepatrne nižší pohodlí.
Tak já nevím kde na to přišel ze po jízdě mám naklepanej zadek – ze by si to vycucal z prstu.....?
A ješte jedna připomínka – Roubaix už prodávají za 25…?
Neda mi to, ale proste do toho vaseho pomerovani pindiku prispeju. Ruzne slusne karbon ramy se daji ve vyprodejich sehnat za min nez polovinu puvodni ceny. Sam jsem tak kupoval Madonu ram za 1/4 ceny.
No jo, ale tos nevěděl, že je horší než plechovej CAAD :)
Hmm, zajímavé info, diky! Samo rád věřím. A protože v blízké době (rok, dva, tři; zas to nechci uspěchat :-) budu shánět nový rám, zkusím pohledat.
Ideální by byla aktuální C60 Tricolore za dva roky za čtvrtinu :-)
Jo C60 už je tuším asi 2 roky…? Zajímavé ze ji za tu 1/4 nikde neprodavaji.
Ale jestli budou tak rad vymenim kolo ;)
Možná zajdi za bejkem a řekni mu ze mu das za ramovku C60 celých 35 tisíc – ze to stejně po sezóně za víc jak 30 neprodá ze to říkal tromboonen a jecnak z BF tak to musí byt pravda.
Myslím ze v tom obchode bude veselo :D
Nikdo tu nemluvil o Colnagu ty sasku, ale o trosku masovejsich vyrobcich.
Kašpárku reagoval jsem na kokoska.rokoska který by si tu C60 přál ;)
Jinak ale zajímavé ze prastarou C40 prodávají za 60 tisíc ;) což není 2–3 roky starý model ale snad 15 let…?
Několik lidí tu napsalo, že jdou koupit super rámy starších ročníků za zlomek ceny – a sami tak i rám pořídili – a ty tu argumentuješ tím, že existuje rám, který takto koupit nejde. To je totiž podstatné.
Paráda je i tvrzení, že Rubaix je oproti tvému těžítko, ačkoli je tvůj rám vlastně těžší – tys ho pouze osadil lehčími komponenty – to je totiž při volbě rámu důležité.
Tak už jsem to nechtel vytahovat ale když jsi to načal – Roubaix 2014 v 56 váží 1150 – což je o 50g víc než ten hliník v 56 – ta váha 970 nebo kolik je totiž v 52.
Ono ve výsledku na váze rámu zas ani nesejde – podstatnější je váha kol a celku – to jestli tu váhu šetřim na rámu nebo na sadě je už jedno.
Jo určitě nějaké rámy jdou koupit levněji po par letech – ale jen nějaké takže pořad sme u toho ze top CF stojí proste balík – a to ze čas od času můžeš nějaký model sehnat za polovinu/třetinu v par kusech určité velikosti nejde brát jako bernou minci jelikož to není běžná nabídka na kterou se můžeš spolehnout.
Pokud člověk nespěchá, naopak to za bernou minci brát lze, protože si prostě může počkat na výhodnou nabídku – to je přesně to, co tu ostatní psali.
Presne. Ramy totiz kupuju kazdy druhy mesic tri kazdy v jiny velikosti , tak potrebuju plnou nabidku cely rok. To tiz zvladnou i vsichni dovozci velkych znacek.
Já jsem třeba koupil BMC Teammachine slr03 za 15k, váha rámu cca 1150g, za 30 se dá sehnat slr01 3 roky stará, váha pod kilo, takže tvrzeni, že se za 30k nedá sehnat karbon, který by se vyrovnal tvoji hlíně, je trochu na vodě.
Omyl já netvrdím ze se nenajde karbon co se nevyrovná hliníku.
Musíš číst pozorně co kdo píše.
Tos koupil fungl nové?
No psals že za 30 nikdy nekoupí tak kvalitní karbon, aby se vyrovnal drahé hline. V jiném vlákně jsi psal že karbon pnema cenu kupovat pod sto, jinak bude vždy osizeny…
Jo ramovka byla fungl nova
Tak musi si ten svuj kup nejak obhajit, blby je, ze mu to jde porad hur :) je to sranda.
Cislovka se ztratil, máme tu možná nadějnýho nástupce, demagogie jim jde podobně…
Další co překrucuje fakta – psal jsem tohle:
Tak za 25–30 se dá už koupit pěkná alu rámovka.
Za tu cenu si kup asi Canyon tu Endurace 6
Fakt…? Špičková CF rámovka za tuhle cenu – kde to mají? Že ti tam vypadla ta jedna cifra :D
A sory nikdo mi tu nedal odkaz na ,,špičkovou,, CF rámovku za 25–30 – něco jako top model Cipollini nebo Colnago, S-Works a tak dál…
Můžeš byt první co sem vloží odkaz na obchod kde to prodávají ;)
No na Tromboonen už asi nemá ani cenu reagovat ten ani nedokáže odpovědět na jasnou otázku že ;)
Typuju ho na takového davoveho tlučhubu co vykřikuje ale když k němu člověk přijde blíž má mokro v kalhotách a nějak to už nedokáže zopakovat.
A pokud Tromboonen chceš dokázat ze ne tak jasne odpověz jak a kde jsi přišel na vlastnosti něčeho co jsi nikdy sám nezkusil.
http://www.axit.cz/…_5000-d.html
aha, ahá…
Dneska není Aprila :D
https://youtu.be/0ZTkYBgP-ko … Merida vyrábí rámy pro specialized. Ahá troubo :-D Tady jsi skončil ty ostudo. Smaž se..
Hm dneska se asi smažit nebudu na mne je chladno ;)
Veverko ano Merida sice patlá rámy pro Spešla ale tohle jaksi není nijak aktuální a top model – cvak cvak příjem…?
Jinými slovy – řeč byla o top silničních kolech ale když už sem cpeš mtb hoď sem top model Santy nebo něčeho na úrovni aspoň – a ne zastaralou meridu střední třídy. Tedy hod sem rámovku aktuální z kol s cenovkou nad 300 tisíc. To jsou top modely.
Kámo 1–20 5000d carbon je ten nejvyšší model meridy. Top co byla merida schopna vyrobit. Ano pak na to da nalepku spešl a zdraží to o 120L a ve tvych očích je to rázem top model. Pač bereš top modely tak že si daš na heurece od nejdražšího a ukážeš na to prstem se slovy toto je top model. Cha chá.
Vy dva si budete rozumet.
Kámo ta Merida je x let za zenitem… to za prve a za druhé to ani v nabídce meridy nebyl top model – to byl v té době Ninety Six a ne One Twenty.
A co se tyče Speslu nejsem jeho fanda ale pořad di myslím ze mezi S-Works a Meridou jistý ,,rozdíl,, bude.
Tvůj caad se nemůže s mojí silničkou za 46.000kč na campě vůbec rovnat mimochodem..
Sem s ni at se pobavime.
9 kg Spyder na Veloce – ať slouží.
X let za zenitem jó? Takže když si koupím letošní model samozřejmě top santa krujz – vsichni se shodneme že top – tak za 6 let to bude lusknutím prstu ta největší sračka nevhodná ani do krámu pro rohliky.. Jasne jasně. Hovno! Moralní zastaralost může vadit tak akorat pozérským kokotům a snobakum, který nevydejchaj že je top ram ve vyprodeji za 14L a dosáhne na něj kdejaká lůza..
Že jsem tak smělý – tvůj CAAD12 je top model?
No jasne ze je, uz dosel tak daleko, ze ho rovna k C60 :) je to komik …
Komik jsi ty – postni jediný můj komentář kde něco takového tvrdím
To už vypadá schoro na schízu, říkám, že k Číslovce nemáš daleko… neustále tu tvrdíš, že Tvůj plechovka rám je top a cokoli co není nějaká fajnovka jako Cipo za 100 klacků nebo C60 je sračka… a že C60 se za 30k sehnat nedá a proto nemáme pravdu my co tvrdíme, že kupovat hlínu rám za 30 je, ehm, zvláštní :)
naprostej souhlas loni když jsem ještě blbnul s velkým S tak jsem koupil rámovku crux za 25 a byl jsem šťastnej že šla za půl roku za 11 dopi..
Odkdy je Cipollini nějakej top? Tuctová Itálie…
Já nevim, ptej se MiKuka :)
Ale hádám, že pro něho je top cokoli, co má cenovku kolem stovky a vejš a nejsou na to slevy, prostě takovej snobík, no…
Aneb nezáleží, jaký to má vlastnosti, ale cenovku?
To predevsim, protoze jedine tak je to ten Top.
Tak úplně tuctovka to není ale běžná produkce jako Colnago Bianchi… – to jen Tromboonen píše ze ne a ze mi nemůže ukázat takové ramovky za ty super ceny jelikož je to snad dělané na zakázku.
Ne to beru jako základní cenově dostupnou silnicku.
Nevím proč sem pořad někdo motá moje kolo.
Tromboonen napsal ze za 25–30 se daji koupit nejlepší top modely 2 roky zpět – tedy aktuálně 2015 – tak sem se zeptal jestli mu tam nevypadla cifra – prý ne a prý je to bezne – ok tak pokud daji budu rad když někdo ukáže kde mají CF ramovku topmodelu kol značek jako Colnago, Cipollini, Bianchi, Festka, Santa Cruz za 25–30 rok výroby 2014–2015 fungl novou jednickovou kvalitu z obchodu.
Napsali sem konkrétní rámy a konkrétní ceny, za které je pořídili. Mně osobně to za ty prachy připadá lepší než hlína.
Tak ty sem někde přehlídl – ze by sem někdo napsal ,,špičkový top model,, o kterých psal Tromboonen jsem si nevšiml – a už vůbec jsem si nevšiml odkazů kde ty ramovky za tyto ceny bezne prodávají.
Ze si Tromboonen koupil Spešlika z vyšší nabídky je hezké a gratuluji ale pořad to není to o čem na začátku psal.
Když jsem hledal třeba C60 je za balík – no a snad 15 let stará C40 se dodnes doprodava za 60 – tak opravdu nevím kde se tedy ty ,,špičkové rámovky,, za těch 25–30 prodávají.
No to je cele zas jen o tom ze opět popustil uzdu své fantazii tak jak mnohokrát – dodnes mi neodpověděl na otázku kterou mu pokládám už dobře 3/4 roku pokaždé když mi napíše ze ta moje ramovka je hrozne nepohodlna a klepe mi zadek – já nevím možná se mu o tom zdálo jelikož jinak si to už neumím vysvětlit kde na to přišel když na tom v životě neseděl.
Ze nejsou lepší ramovky sem taky nikdy a nikde nenapsal – byla by to blbost – jen jsem napsal ze v cenové relaci kde sem hledal se mi to zdálo nejlepší – spolu se dvěmi jinými – a když jsem vzal v potaz osazení váhu a cenu vyšlo mi to nejlépe.
Od té doby zde několik lidi neustále vykládá blbosti o tom ze tvrdím ze je to nejlepší kolo na světě a td – asi se jim zatmelo nebo si mysli ze mě tím nějak naserou nevím…
Ale ze zde z BF lidi mají stále tendence někomu vnucovat něco co nikdy neřekl a to co řekl prekrucovat a když placnou nějakou věc a člověk po nich chce ať ji tedy podloží fakty tak to už nedokážou. Jo sou to borci když nedokazi ani podložit to co tvrdí.
Boze ty jsi vocas, nemuzes srovnavat znacky, ktery vyrabej prakticky na kusy a na objednavku a rozhodne neobmenuji top ramy kazdy rok (ta Festka uz je uplnej ulet) a masovy znacky, ktery vyrabi na sklad a po kazdy sezone potrebujou vyprodat. Bianchi, Specialized, Ridley, Trek, Cannodale, Canyon se daji bezne sehnat ve vyprodejich. To, ze to treba ted nejde a nemuze ti to nikdo dokazat, vubec nic neznamena. Za dva mesice muze byt situace uplne jina, jde o stesti a nacasovani. Kdyz to kolo nepotrebujes ted hned a par mesicu si pockas a hledas, stopro neco sezenes. A tim s tebou koncim diskuzi, protoze je to marny, je to marny, je to … marny.
Hm tak třeba Bianchi Specialissima, BMC Teammachine slr1…
Hele kolo sem vybíral skoro rok a na žádný z takových modelu za 25–30 sem nikde nenarazil – a to sem hledal i v zahraničí po EU.
Ale když daji tak daji… jen mi teď vrtá hlavou… proč na tom nejezdi většina BF když je to tak levný?
Ty seš fakt dobrej, takže 80 procent profi borců podle tebe jezdí na podřadnejch rámech :)
Jestli ti jako „top CF rám“ nestačí nejvyšší model Spešlu, Treku, Cannondale, BMC atd. a uznáváš jen drahý srdcovky a malosériovky jako jsou ty cos vyjmenoval, tak to pak jo, takový za 30 nepořídíš, ale to nic nemění na tom, že Tvůj argument, že za 30k je nejlepší koupě plechovej rám, je pitchovina.
Akorát se zamotáváš do čím dál tím divnějších argumentů..
Zase prekrucujes – já nikomu nenutil Al rám za 30 – já řekl ať si za 30 koupi Al – ale celé kolo ;)
A napsal jsem ze za 25–30 se dá už koupit hezká Al ramovka – což se koupit dá – ne ze si ji má koupit.
Radil sem mu ať si veme za těch 28 toho Canyona 6
Zase zde prekrucujes fakta zajímavé ze na tu odpověď jsi se pořad nedostal.
Ty totiž stále mícháš hrušky a jablka. Jednou hledáš karbonovou rámovku za tři pětky a za chvíli zase celý kolo na hliníku za tři pětky. Se pak těžko diskutuje.
A argument, že na váze rámu nezáleží je taky lichý, protože když kupuju rámovku za těch třicet, tak samozřejmě hledím na váhu, když to pak osadím tímtéž.
Šlo o první komentář – kde sem psal
Za 25–30 koupíš už pěknou alu ramovku – s rozpočtem do 30 si kup Canyona 6
Na to reagoval Tromboonen ze za 25–30 koupíš špičkovou top CF ramovku – kterou jsem doteď neviděl.
Ten níže uvedenej BMC SLR03 není špičková CF rámovka? Tys ji snad jel?
Ne – takže je naprosto stejně špičková jako SLR 1 .....?
Těším se na tvou odpověď.
Nikdo přeci netvrdí, že je to nejlepší top rámovka. Je špičkovej? Je lepší než hlína?
Je lepší než hlína, ale horší než Caad :).
O to zde vůbec nejde – ze se dá CF ramovka koupit pod 30 vi kazdej – ale zde byla řec od Tromboonen ze se pod 30 dá koupit to nejlepší z nejlepšího
A je SLR 3 nejlepší.....?
Nepsal, že je to to nejlepší z nejlepšího. Stále čekám 2 odpovědi na 2 otázky. Vypadá to, že jsi to spíš ty, kdo uhýbá.
Ok napsal ŠPIČKOVÁ – význam toho slova je něco jako vrchol – tedy to nejkvalitnější, nejlepší, top model…
A to SLR 3 není – už jen z prostého faktu že nad je SLR 2 a SLR 1
Na tvé 2 otázky odpovím až mi Tromboonen odpoví na mou 1 kterou po něm chci 3/4 roku – ať se nám to tu neplete v poradi víš ;) Neb já tu stále někomu odpovídám ale mě se odpovědi nějak nedostávají.
Co mám já společnýho s Tromboonenem? To už 3/4 roku nikomu neodpovídáš na žádné otázky, protože by se ti to pletlo v pořadí? Ne – myslím, že tohle stačilo…
Mě zas nebaví hrát tu vaši hru ;)
Domluv se s Tromboonen – ostatně určitě ti on nebo někdo jiný odpoví za mne ;)
Hele já koupil Swrkse za 30, měl jsem tenkrát na výběr z asi tří, ty ostatní byly za míň (25–28), ale předchozí model a jiné barvy, proto jsem bral tuhle. Jestli Ti Sworks nepřipadá jako top model, tak potom nevím.. Stejně tak ostatní psali, že je běžné sehnat předchozí model za 1/2 až 1/4 ceny, ten můj byl nový za 69k tuším, tak vytáhni kalkulačku a počítej.
Stačí?
A furt jsi mu neodpovedel. Staci ano / ne.
Jenže já už nevim, na co se ptal, poraď, mám odpovědět ano, nebo ne, nebo snad nevím?
Já myslel, že problém byl, že nevěřil, že za 30 se dá koupit top karbon rámovka.
Jestlis nekdy jel na CAAD12.
A jo, dík, NE, NEJEL, takže vlastně ničemu nerozumím a nevím co je top rám…
Nejel…? Dobře :D a jak jsi tedy přišel na to jak se ten rám chová?
To jak jsi popisoval ze je mekej a ze jen klepe – když jsi ho nejel – tak jsi to někde četl?
Nemyslim, ze bych rek, ze je mekkej, maximalne jsem rek, ze si nemyslim, ze by muj karbonovej nebo jemu podobne (i o neco nizsich rad) byl mekci nez ten Tvuj…
Ze bude hlinikovej ram vic drncat je jasny naprosto kazdemu, ktery nbekdy na nejakem jel, ano, jsou lepsi a horsi, ale hlina je hlina… kdyz to odfiltrujes obutim, koly, kokpitem atd., muze to byt lepsi a HLAVNE funguje placebo, koupil jsem si nejlepsi nejuzasnejsi ram na svete tak sakra prece me nemuze naklepat, ze?
Takže sis to vycucal z prstu ;)
Dobře konečně máme tedy jasno ;)
Tímto bych to ukončil jako vždy když napisu drobnou poznámku typu do 30 si kup Canyona na 105 tak se začne řešit moje kolo co kde mám či nemám a td ale neřeší se dotaz.
Abych Te parafrazoval, ukaz mi, kde jsem rek, ze je Tvuj plechovka ram malo tuhy…
Abych ti odpověděl – teď to nebylo – bylo to loňský rok a hledat to opravdu nebylo páč těch témat kde sme se dohadovali je snad tisíc.
Tak učitěěě…
Jediný rozdíl oproti SLR01 je venkovní vedení lanek a cca 300 gramů váhy. Co se týče tuhosti nebo pohodlí, tak tam není poznatelný rozdíl
Podobně jako jedinej rozdíl mezi Sworks modelem a tím druhým v řadě u Spešlu je jedno „r“ v karbonu, Swrks je 11r, ten nejvyšší Spešl 10r, pak je tuším 8r… co je r nevím, podle jejich marketingovejch keců je to něco, co se vyrábí z rohu jednorožce, v praxi jedno rko méně přidá nějakých pár gramů na celým rámu a já osobně nejsem takovej borec jako MiKu, abych poznal, že je takovej rám „moc měkkej“…
Nechci tady moc prudit, protože nejsem silničář. Ale je to docela sranda si toto vlákno přečíst. Jeden malý dotaz? Když se tady bavíte o rámovkách 2–3 roky starém modelu. V této době asi moc firem nevyrábělo top kola… Napadá mě snad jen ta již několikrát zmiňovaná C60… Dokonce ani celké C nemělo top kolo nad 300K…
Já Ti nevim Karle, možná v MTB jsou dva roky stará kola na vyhození a k ničemu, ale všechny velké značky co dělaj silničky maj tak čtyři roky dozadu (nejmíň) podobný rámy, určitě co se týče materiálu, lay-upu, vlastností a geometrie. Mění se design, sem tam se přidá nějaký ten prvek „odpružení“, nebo (pseudo)aero, ale jinak je to dost podobný. Tarmac byl snad 10 let plus mínus stejnej, teď jej trochu zkazili vzhledově… Každopádně top rám z minulé generace než je ta současná je naprosto cajk, když za to člověk nechce dávat ty nesmyslný prachy,
Souhlasím. Byla to pouze reakce na příspěvek, že top kola jsou nad 300k… A že jsem jich tedy moc nenašel před 2–3 roky.
No tyhle příspěvky od jistého uživatele je třeba brát s rezervou, právě o tom tohle vlákno je…
Tak třeba Teammachine za 30 je tady http://www.s1w.cz/…-detail.html
Ram který jezdili World Tour.
A druhá věc v čem konkrétně je rám hlína za 30 o tolik lepší než karbon za 30? Výše jsem ti napsal že váha je stejná(u slr03) a žádné bláto to není.
Btw. Je proti hlíně nic nemám caad je hezke kolo, ale tvrdit, že karbon pod 100 nemá cenu je trochu odvážné…
Kde prosím píšu ze pod 100 nemá cenu?
Psal jsem ze za 30 nemá cenu a ze já bych si CF pod 100 nekoupil.
Je nutné rozlišovat co jsem napsal já a co napsal mistr Tromboonen a jiní.
Jakej je to modelovej rok BMC?
Hm asi chapu proč ta sleva… velikost 60
Ale Jo tak občas se něco trefit dá ale proste běžná nabídka to není ze a ještě blba velikost pro většinu populace.
Ok ve stejne ceně rozdíl alu a cf – neříkám ze platí vždy a na vše – platí na to co sem hledal – AL byl tužší než CF, byl lehčí jelikož byl lépe osazeny takže za stejne peníze lepší komponenty.
Srovnal sem si CAAD se Six a Six Hi-Mod – naprosto stejně osazena kola – verze Ultegra – Hi-Mod byl trochu jiný charakter otřesů takovej sametovej lip tlumil, tuhej mi přišel stejně váha nižší jo to bych bral jenže byl o 60 tisíc dražší při naprosto stejných komponentech. Klasickej Six byl měkčí o 15 dražší to sem zamitnul.
Colnago – to sem chtěl ale bylo to o 1kg těžší a osizene – na 105 ale základní kliky, brzdy nebyli shimano, kola hodně – proste z toho kola sem nakonec neměl radost tam by člověk musel vzít výrazně jinou cenovou kategorii.
Bianchi s Veloce – no ta sada je osizena – na 105 opět kliky mimo ale rám mi neseděl projevem.
Kdybych kupoval něco kol 100 – tak to nebylo osazené zas tak jak jsem si představoval a stejně bych potom musel dost priplacet – přišlo mi proto lepší koupit základní model krom po tom porovnání a osadit ho za ušetřené peníze lepšími koly a udělat par změn.
Proste ty základní CF u těch člověk nemůže čekat to co od top nebo vyšších CF jen proto ze je to ,,karbon,, on to karbon sice je ale jinej.
Ve výsledku ať si každý jezdí na čem chce – chapu i lidi s oceli i to má své kouzlo – jen nemám rad jak vždy na dotaz silnička do 30 lidi začnou psát prd na Al za tu cenu můžeš mít CF – ano muže ale to ze je to karbon ještě neznamená ze je to lepší kolo.
tady máš taky jeden a není to velikost 60
To je v Německu, to se nepočítá, aby se takový rám kvalifikoval, musí být za tu cenu kdykoli k dispozici v každým bajk šopu v každý vesnici, a to ve všech velikostech a v nejnovějším modelu – Ty to snad nečteš :)
A kromě toho BMC je taková špína obyčejná, kroutí se to pod klukama v pelotonu jako máslo, však proto asi šel Porte do tý škarpy… ne ne, jedině Colnago, Cipollini, Bianchi, Festka, Santa Cruz!
Jsem rád, že máme náhradu za 20" vlákno a bavím se.
Hergot, začínám číst na půl pozornosti a v prostředním odstavci jsem si regulérně myslel, že to píše MIKU.
To je SLR 03
Pekne jsi to precetl, pašák.
Totální sračka, že?
SLR = Sračka Lejno Ropucha
Nevím ale tys ho určitě jel když to píšeš ze?
Tak jako vždy ;)
Tím komentářem mi šlo o to ze celá kola na SLR 3 jsou za 50 bezne – tedy jaksi to není verze SLR 1 – tedy trochu jinej rám a tedy do debaty kterou jsi načal – ŠPIČKOVEJ CF RÁM POD 30 – je to bezpředmětné.
No já ti vůbec neberu, že je CAAD dobré kolo a pokud ti vyhovuje, já budu ten poslední co by ho haněl. jen prostě nesouhlasím s názorem, že levnější karbon nemá cenu – ano u značek jako Colnago, Bianchi atp. jsou levnější modely ošizené, protože se masivně připlácí za značku,takže ano než koupit entry level Colnago na 105 za 70 klacku, tak bych se porozhlednul jinde, třeba Giant TCR Advanced Pro na ultegre s karbonovýma kolama za stejnou cenou, nebo dva tři roky staré topmodely ve výprodejích.. Ale stejně jako ty odmítáš paušalizaci, že každá hlína je měkká, já jen odmítám paušalizaci, že karbon za 30 bude extra bláto a nemá cenu ho kupovat. A ktvé poslední větě – máš pravdu, že to že je to karbon neznamená, že je to lepší kolo než alu, ale zároveň to neznamená, že je automaticky horší…
Btw. Kamárád má planet x rámovku za 400 liber a je to jedno z nejtužších kol, na kterém jsem seděl…
Vidíš s tím mužů souhlasit nikdo zde nejel všechny kola – a netvrdím ze kazdej jen proste 30 na cele kolo mi na CF přijde dost málo pokud se nejedna o nějakou super akci.
Jablka, hrušky…
Bavili jsme o rámovkách,ne? Navíc za těch 30 není ani ten super osazený hliník – Canyon Ultimate AL na ultegre je za 44, CAAD12 na ultegre za 57 000 – btw. za 57 mám Bianchi Olte XR1 na Ultegre model 2015 -rám, který před 4 rokama taky jezdili profíci…
Takže když po nás chceš, abychom ti psali, kde za ty prachy seženem karbon, tak mi napiš ty, kde za 30 seženu dobrý hliník s kvalitním osazením…
Jo to ti neporadím jelikož to nevím – já psal ze Canyon 6 alu na plne 105 s Aksiama je na nové kolo dobrý kup za těch 28 či kolik za to chtějí teď když sou ty slevy k TdF.
A ze za 25–30 jsou dobré/top alu rámovky – třeba ten CAAD třeba DURATEC, CINELLI a rada dalších.
Kde za 30 sezenes dobře osazené kolo na takové rámovce nevím a ani sem to netvrdil.
To by me zajimalo, ze je na duratecu top? Teda samo krom ceny.
Zpracování mají dobré, materiál taky, přišlo mi ten R14 jako povedený rám a mas tam možnost vlastní geo. Za mne je to fajn a určitě bych ho mezi top výrobce hliníku zařadil. A ty jejich speciály taky vypadaji zajímavě.
Nevim no, vidim to jinak.
A jel jsi ho?
Teď – nebo loni ne – jel jsem ho cca před 6–7 lety – měl to kolega z práce – tehdy mi to přišlo dost tuhý ale tvrdý zas on na tom míval nějaký 21–23.
Možná ho trochu pozměnili ale přijde mi ze je to stejný co před lety od pohledu.
Kdyby udělali novou verzi loni tak bych si ho asi chtěl projet.
Aha… Abych tě parafrázoval… Takže sis to vycucal z prstu.
Omyl já si to narozdíl od Tromboonen projel – sice před lety ale projel.
Tak jestli si ze 7 let starýho srovnání pamatuješ tolik, že podle toho soudíš dnešní produkci, to leccos vysvětluje…
Jo pamatuju si tolik ze to bylo kvalitní kolo a pokud by měli nejakej novější model tak bych se o nej určitě zajímal. Spis mi přijde ze se již soustředí na jiná kola.
a drncalo to , tak to bylo tvrdý..... bavíš
Vodstrojeny kolo velikosti 60cm, to nemyslis vazne.
Tak ne omlouvám se ti tady mají kvalitní rámovku pod 100 sice existují lepší, ale dejme tomu ;)
Tohoto Canyona mám, za ty love super, kompletní 105, karbonová sedlovka a vidla, váha něco nad 8kg, nyní v akci, v reálu vypadá navíc mnohem lépe…
Toho canyona jsem chtěl taky. Bohužel už neměli mojí velikost a nové modely budou až na podzim=(.
Nakonec jsem po přečtení pozitivních recenzí zvolil
http://www.decathlon.cz/…o-zlute.html#…
a jsem nadšenej! Za tu cenu skvěle osazené kolo.
Nebál bych se bazaru, takový ty lidi co si koupí kolo za cca 60, pak zjistí, že na tom vůbec nejezděj a střelí to za 30, člověk si musí počkat, ale dá se…
Tak, tak, treba celopero bych na bazaru moc nechtel, nebo bych byl hodne opatrnej, ale silnicky moc netrpej a po roce jsou jak novy, maximalne vymenit loziska, coz nevyjde moc draho. Taky sem tak kupoval.
Ráfkový brzdy nebrat. A teď to tady začne žít :)
Ale houby, to už je starý, stačí MiKuovi napsat, že ten jeho hliníkáč není za ty prachy nejlepší na světě a už to jede :)
Za mě karbon jo, pokud to nebude za cenu extrémních kompromisů v osazení.
Dobře zpracovanej karbon je tuhej do záběru, ale zároveň odtlumí dost vibrací. To z hliníkovejch rámů zvládne pouze jedinej rám na světě a ten už bohužel vlastní MI.KU.
Budeš se divit ale ono je víc takových rámu – Trek má taky povedený nebo Cinelli ale i rada dalších.
Cinelli bych se moc neohanel, par let jsem hlinikovy Xperience jezdil, tuhy je to, jede to pekne, v testech ho chvali, ale kdyz jsem presedlal na karbon, tak jsem ten rozdil nechapal. Teprve pak jsem pochopil, jaky byl ten Cinelli kostitras.
A na CAAD12 jsi jel? Jestli ne, tak je zbytecny neco psat.
:) to je fakt, vzdycky se necham nachytat …
A čekal bys od italského kola něco jiného?
To je jako koupit Ducati a potom si stěžovat ze ta sucha spojka cuka a ten podvozek je tvrdej a v zatáčkách to nic neodpustí ;)
Covece, ctes to vubec po sobe? Nahore pises, ze Cinelli ma hlinikovy ramy, ktery jsou tuhy a nejsou tvrdy (jako ten tvuj Cannon), tak ja ti napisu z vlastni zlusenosti, ze je to blbost a ty mi odpovis, proc se tomu divim :))
To je jedno, hlavne ze CAAD je no 1…
No ne tys sebral odvahu sem napsat? Ale asi jsi ji nesebral dost abys odpověděl viď ;)
Já tak nějak už nevim, na co odpovídat, desítky lidí Ti tady na konkrétních příkladech top karbon rámů, které pořídili za 1/2–1/4 ceny nových, tedy pod cenou Tvé úžasné hliníkové rámovky, dokázaly, že Tvé tvrzení „za 25–30 se dá koupit akorát tak kvalitní hliníková rámovka“, nebo „pod 60k (tuším, těch hranic bylo několik) nemá cenu kupovat kolo s karbonovým rámem“… jsou nesmysly.
Teď se to snažíš uhrát demagogickým slovíčkařením, poukazováním na to, že jsem nejel na Tvém superkole, nebo na z kontextu vytržené informace, nebo na to, že je to myšleno jako produkt, který je vždy a okamžitě skladem na celém světě ve všech velikostech atd. atd…
Dělej si co chceš, většinu lidí tady to baví, ale nemlať začátečníkům do hlavy klíny o tom, že jedině hliník je to pravé pokud nemaj v prasátku alespoň 100k (na tuhle hranici si se dostal za poslední dva dny dokonce už i za rám samotný, ne za celé kolo, co bude příště, 300k?).
Nevykrucuj se a ukaz ze mas koule – obrazně řečeno –
Mnohokrát jsi psal ze sem z toho rámu vyklepanej ze je měkčí než běžný CF a td
Ptám se té tedy na FAKT – jak a kde jsis tyto své teorie ověřil – tedy kdy jsi na tom kole jel nebo postni recenzi kde to psali nebo proste jak jsi k tomu došel a jak sis to ověřil.
Či se jedna o názor vycucany z prstu?
Na to odpověz – a nepleť do toho něco na co sem se té neptal abys to zas úmyslně zatlouk.
To ze CF kola v nižších cenových hladinach nejsou úplně koser a vyjdou leckdy lépe alu s lepším osazenim ti tu nedávno psal i další kolega. To teď nebudem rozebírat odpověz na to kde sis ověřil své konkrétní tvrzení.
A co si zdejší odborná veřejnost myslí o silničních / cx rámech Maxbike, ať uhlí nebo hlína?
Tak bude to individualni bych rek, od modelu… hliniky vypadaj od pohledu jako delnici co neco vydrzej – a to je co by se od nich melo ckeat… karbony? Memam podrobne info, ale bral bych je jako relativne promyslene no name ramy, co nebudou trpet katastrofama jako ulomeny patky nebo kotveni bowdenu, na druhou stranu nenabidnou nic specialniho (jako treba extra pohodli a zaroven tuhost…) Na druhou stranu pokud nabidne tuhost a nekomu to staci, plus mu sedne geo, nebude to urcite noname Cina kde si clovek nemuze byt jistej jestli se to pod nim nezlomi…
Problem je, ze u tehle mini znacek, zvlast u nas, nemas nikde dostatecne nezavisle informace o tom, jake to ma vlastnoste…
Rek bych, ze specialne v karbonu se vyplati vzit tadsi neco jako PlanetX a podobne sice male, ale silne zastoupene znacky, maj docela sirokou nabidku a prodavaj to v dostatecnym mnozstvi, kdyby to byly nejaky prusery, tak uz se o tom bude vedet.
Se divam na tyhle ramovky za slusnou cenu. To bude asi dobrej kostitras co? Ale jako low cost pracant, zimak to nemusi byt spatny ne? A vypada to dobre, tak oldschool. :) http://www.planetx.co.uk/…eed-frameset
Tak pravda, v olomouci prevody resit nemusis.
Nejezdili nahodou i TdF na jeden prevod? :))
Tak jiste ze.
To uz bych od nich radsi vzal nejaky klasicky, co tam maji po 200 librach.
Skoda ze tam nevidim zadne s delsi hlavovou trubkou. Same zavodni tam maji..
Nijak kratky mi neprijdou. Kdyz koukam na model Brevet, tak tam maji u Lka 175mm hlavu, plus dalsi cca 2cm ti prida klasicke hlavove slozeni.
CAAD 12 / SuperSix ?
Emonda ALR / Emonda OCLV 30 ?
Samosebou, ze na penezich zalezi…
Diky za fundovane rady a nazory.
Si to zkus a uvidis. Tolik muj fundovany nazor. Ono totiz ne kazdy rozdil pozna, ne kazdy ram ze stejneho materialu se chova stejne, ne kazdy ram je stejne osazeny, aby byl rozdil znat. Stale si ale trvam na poznatku, ze mi vsechny duralove ramy po rekneme 40–50t km praskly. Vicemene pokud najezdis tech 10t km rocne, sel bych radsi do karbonu a jeste do neceho s dozivotni zarukou. To Cannondale i Trek splnuje.
Mě tedy nikdy nepraskl – na jednom je přes 200t km – chapu po letech prasknutí u mtb ale u silničky bych se nebál.
Záruka je.
Me se zas nedostalo odpovedi, co ze je to vlastne za ram, co vydrzel 200000km a doted ho jezdi segra.
Čeká na odpověď Tromboonena – aby se mu to nepletlo v pořadí.
Prave, to bude na dlouho:(
Tipuju to na Cannondale, akorat nevim CAAD kolik. Nic jinyho nemuze vydrzet tak dlouho, jinak by na to nedavali dozivotni zaruku, to da rozum.
Je to Trek
Dekuji za odpoved.
Konkretni typ by se hodil pro zajimavost taky, ale nemuzu chtit vsechno.
Hlavne ty pocty jsou zajimavy. Sam na nem najezdil urcite kazdy rok 10t km po dobu 10 let a pak jeste segra najizdela 50 let 2t km rocne. Tomu rikam veteran. Skoda jen, ze Trek tak dlouho neexistuje.
Ach jo zas si tu cucas z prstu – psal jsem ze sem tehdy jezdil 20–25 tisíc ročně – jezdil sem ho cca 10 let potom si to vzala sestra něco na tom jezdila – 1–2 tisíce ročně. Ji bavilo hlavně mtb. Těch 200 sem si na tom najel sám.
No je mi tezky tomu verit. Vim, jak silnicky vypadaj po 100t a co na nich krome ramu zbyde. Proto vytvarim takove konstrukty, kdyz o stavu veci mlzis.
Tak neřek, jak dlouhej je jeho kilometr ani jeho rok… vzhledem k tomu, že žije v alternativním vesmíru, kde je hlína rám nesmrtelnej, má lepší vlastnosti než karbon, tak to podle SI asi nebude.
Já nic nemlzim píše vás tu asi 10 a jen na telefonu nestíhám všem odepisovat nebo ne vše si přečtu či ne na vše odpovídám.
Ostatně ještě sem po 3/4 roce nedostal odpověď na to od kus tedy Tromboonen čerpal ty vlastnosti něčeho co jak už přiznal sám nezkusil – to sem jen za dnešek zopakoval asi 10 krát – a čekám a čekám a on mlži a mlži a děla ze neví nač se ho ptám a odpovídá na jiné dotazy jen ne na to jak a kde k těm poznatkům přišel.
No co by na tom mělo zbýt? Sada se měnila spotrebak taky když to kolo sám neposkodis a chovas se k němu tak se mu nemá co stát krom toho ze se osoupe lak a komponenty ze vznikají vůle a td a td – pokud tedy nepraskne.
Mě by zas zajímalo cos dělal ty ze ti ty rámy praskaji po 40–50 tisících – tedy po 2–3 letech – což je vlastně životnost kazety – cca 5–7 vymenenych řetězu – no proste mirne zajete kolo – chapu to u mtb když na tom skaces ale u silniček?
ty fakt davas 6–10k na jeden retez?
Na KMC teď dříve na Campa ano – respektive kolem 7–8
No dobry no, ja tohle na retez dam taky, ale pak musim menit kazetu i prevodniky… :D Asi hold kupujes nekde v nemecku lepsi vejrobky..
Většinou je to vytahnute o 0,5 – takže ještě dřív než mění asi většina lidi. Na kazetu 50t bezne.
Cim mazes a jak cistis? protoze zjevne delam neco spatne.. :(
Poslední dobou Finish Line – čistím kartackem sundanej řetěz – ale řekl bych ze to bude hlavně tím jak kdo šlape ;)
Tak nam porad jak nato.. Protoze cislo co pises je vic jak na dvojnasobku, toho co davaj ostatni borci na BF..
Já teda nejsem borec z B-F, ale tady se MIKU musím zastat – na řetězu na silničce nejedu zhruba 7–8 tkm celkem pravidelně. Řetěz 11s Campa Chorus, ale na tom nejspíš moc nezáleží. V mém okolí (triatlon) vídám podobné nájezdy i na Shimpánu.
Mě prave Shimano dávalo cca 3–5t – zas je levnější – KMC beru hlavně pro tu rychlospojku a hezkou povrchovku ve spojení s tím najezdem.
Se Shimanem to mam bohuzel stejne. KMC vozim ze stejnych duvodu. Na spojku bacha opotrebovava se vic jak zbytek clanku.
oukej,,, jen matne vzpominam, kde se tu o tom debatovalo a jak lidi psali cisla o hodne nizsi..
ja davam mezi 2,5–3,5 a to sem fakt rad, ale kazdej jezdime i slapeme jinak.. :)
8k na retez a 50k na kazetu bych fakt bral
Diskutovali jsme o tom (tuším s Ječňákem) u výdrže plášťů – nejspíš za to může, že jako triatlonisti žudláme minimální výkony na relativně vysoké kadenci, prakticky pouze v sedle. To máme proti vám cyklistům výhodu.
U řetězů jsem koukal do poznámek a průměr bude spíš 7 než 8 tkm.
Jinak na kazetě 12–27 mám najeto opravdu lehce přes 50 tkm a nyní slouží na koze s relativně novými klikami (pod 10 tkm) dobře a ještě něco přežije.
No to je prave to, slapu dost vysokou kadenci (strava hlasi avg 89–91 v poslednich 10ti vyjizdkach ve zvlnenym terenu – 1000 vejskovejch metru na 100km). Zadnej velkej vykon nemam a ze sedla chodim leda kdyz fakt musim. Vahove jako stale semi-aktivni plavec jsem urcite blize k triatlonu jak k cyklistum..
Zkusim KMC a uvidim..
Sorry, ale 90 je kurwa nízká kadence. Já má na IM průměr přes 100 včetně „nul“…
Tocim rovinky pres 100 (intervaly a vetsi intenzitu i vic) a kopce kolem 90 pokud mam prevody :), ktomu pridas sjezdy, semafory, nakou tu dopravni situaci a mas 90 avg jak nic.
Srovnavat data z im se mi uplne nechce, protoze to neni uplne reprezentativni vzorek tve jizdy, ikdyz kdo vi ze :)
avg kadence je jedno z cislicek na ktere ze zabavy koukam u lidi co vidim ve flyby a doted jsem si teda myslel ze docela tocim :D. Treba nedavno jsem potkal Vakoce a ten toci 81avg, ac zase rovinky jel kolem 95 a kopce 85, hold tam mel i dost tech nul…
Nerozumim tehle fyzice, ale 10kadence mi snad neudela skoro trojnasobnou zivotnost retezu. teda myslim.. :D resime blbosti howg
Jizda v baliku na pohodu (ano i na TDF nebo jinde se da v baliku na pohodu), jizda na spici, jizda do kopce, jizda pri casovce, jizda pri nastupech, to je pokazde dost jina kadence. Ja tocim na pohodu klidne 80, casovku nebo spice klidne 110. Nedavno jsem nalital 160km s 110rpm prumer po rovine v baliku ci malych skupinkach. Rekl bych ale ze nez kadence je dulezitejsi pomer vykon/kadence a vykon obecne.
Nevím nějaká 200 nebo 2000 silnička – to kolo už sem leta neviděl tak přesný typ ti neřeknu.
Aby ses v tom neztratil, výše jsem Ti odpověděl, ostatně i jiní, říkat, že SLR 3 je měkká sračka je směšný, ale budiž, není to top v řadě, i když já osobně bych to za top rám (vlastnostma) povazoval – ale swrks doufám sračka nebude, mám pocit, že na nich donedávna jezdilo v profi nejvíc lidí a taky vyhrály nejvíc závodů.
:D :D :D sem se zasmál
A teď mi sem zkopíruj můj příspěvek ve kterém já píšu ze SLR 3 je sračka jak jsi napsal.
Jsem na to zvědav ;)
Rek jsi, ze se to nepocita, protoze to neni spickovej karbon ram, o kterem jsem mluvil ja, ze jde poridit okolo 30k.
Uz v tom fakt púlaves, ale fandim Ti :)
Jinými slovy jsi potvrdil ze jsem neřekl ze je to sračka.
Řekl jsem ze to není top model když BMC nad tím má ještě SLR 2 a SLR 1 – což z logiky vypliva ze to top model není – ze top model je SLR 1.
O kvalitách SLR 3 jsem nic nepsal a nijak ho nehodnotil jen jsem konstatoval prostý fakt – ze to u BMC není top model.
Nedelas ty do politiky? Lhaní ti jde velmi slibně.
Jak tady napsal nekdo, kdo se v BMC ramech vyzna, je to stejny ram jako top model, lisi s v nepodstatnych detailech, takze spada do kategorie, o ktere jsem mluvil, spickovy karbon ram (mineno ne noname sracka nebo ten nejlevnejsi karbon dane znacky)… ze to musi byt top model sis tam pridal Ty, a na ostatni priklady top modelu za ty prachy jsi nereagoval, selektivni utoky na vyroky vytrzene z kontextu Ti jdou, takzes nechal keramiky a jdes do ANO?
Jak napsal někdo kdo ty BMC rámy srovnával – rozdíl je 300g
Teď se nadechni a odpověz si – v dnešní době kdy výrobci i uživatele řeší téměř každý detail a gram – je 300g nějaký rozdíl nebo není? Opravdu se jedna o stejne složení karbonu? Těžko to by při 300g rozdílu u cca 1000g rámu tedy cca 1/3 ten SLR 1 byl měkčí ze – takže jsou to naprosto totožné rámy?
NEJSOU.
Ty ses ale kreten :) A nedas si rict a nedas…
Cca stejně, jak to dělá tvůj milovaný Cannondale, u nižších rámů slibujou stejnou funkci jako u Hi-Mod, jen při vyšší váze, protože používaj horší třídu karbonu… A 300 g je nic, to se řeší akorát na B-F, reálnej dopad na jízdu je neměřitelnej. Teď někdo vyhrál etapu TdF na cca 8,5kg Venge. Experti na B-F s tebou v čele by se mu tady za to kolo vysmáli, že dal tolik prachů za tak těžký kolo…
Ale chyběl jsi mi tu ;)
No jde o jiný rám. To ze na pohled vypadá stejně nic neznamená.
Pořád lepší než hlína…
Testoval jsi… ?
Ona to byla silnicka? Nevim proc jsem si myslel, ze horak. I tak dik, uz jsem se alespon nekam posunul.
Tady mas nezávisle porovnání SuperSix Hi-Mod za 120 vs CAAD12 za 70 na stejné sadě.
https://cyclingtips.com/…ison-review/
Mám pocit ze podobne porovnání je i u Treku.
Díky, kouknu na to. Provokace to není :) Hi mod už je pro mě finančně mimo.
Díky. Času na to je dost, takže projedu, porovnám… Do deseti tisíc to bude určitě, chci to jako druhé kolo k biku.
Když Six tak Hi-Mod jinak radši CAAD
Ty Treky neporovnam.
Ale to bude nějaká provokace ;)
MIKO; ja mám aspoň karbon fiber zadní šavle ty hliněná čubo na top handjob rámu.
Dřív se říkalo čím víc proužků tím víc Adidas ;)
Jemu se aspon nema co rozlepit.
To neni herkulesem kterym si doma děláš koláže..
Kolaze delam zasadne semenem.
já perlový náhrdelník
Plechovka, nebo kelimek od jogurtu a uz to jede. Jedna predrazena znacka s marketingem, co nas presvedcuje o tom jak skvelej maj vyvoj, nebo druha predrazena znacka, co nabizi tu jedinou pravou tradicni recepturu…
Teda kluci ja vim, ze pocasi venku nic moc, ale jako fakt dobry..
týmová carbon raketa TDF za 20L aha ahá.. a teď mi řekněte komu by toto nestačilo, kdo je tady tak kurevskej profík, že valí větší závody než TDF a potřebuje něco lepšího?? já vám to řeknu: snobáckej onanista kterej chce zaujmout vokolí co nejdražší a nedostupnou exkluzívitkou – a z takovejch je mi blivno
Jako ten onanista mi pripadas spis ty se svejma vylevama.
no tak to ****** kámo :)
To pises ze styho kilometru sve ultramaratonske vyjizdky, nebo sis to teprve dodelal nad svym ultramaratonskym specialem?
jdu si dát 200 MTB kiláčků (s carbon fullem za pouhých 40L, na kterým bych podle zdejších odborníků prakticky neměl dojet ani do kauflandu protože považte – je z roku 2011!!! OMG) čaó
Ahoj,celé jsem to přečetl a docela pobavilo :)
Rád bych začal se silnicí,nějak mě to k ní vnitřně táhne,akorát nevím jestli jít do hliníku,nebo do karbonu.Vážím kolem 108 kg/197 cm,ale nejsem tlustý,spíše osvalený :)
Jde o to,že se mi líbí třeba tato silnice https://www.cyklobazar.cz/…e-kolo-scott
U hliníku bych šel asi do nového kola.Sám mám zkušenost hliník/karbon pouze z MTB a to,že jsem nechápal o kolik je lepší(tužší) karbonový rám ,oproti mému hliníkovému.Proto bych spíše preferoval karbon.
Díky
1. se změř a spočítej na CC kalkulátoru a pak hledej jen kola s délkou horní rámovky co Ti vyjde.. viz sekce silniční.
2: Scott je sice postarší, ale za slušnou cenu, jestli sedne velikost, viz výše, tak prověřit jak je na tom sada a kola, ale vypadá to, že se někdo staral. Jinak tenhle rám bude od pohledu asi spíš jen tuhej, žádné velké pohodlí bych od toho nečekal. O cenertaci až dvě novější by byl asi trochu lepší, ale tam budeš okolo 30k.
Jinak za 20k je novej dost slušnej hliník z Decathlonu na 105, akorát trochu těžší, za 15–18k se daj koupit téměř nejeté značkové hliníky taky na 105 na bazaru, tam bych se bazaru nebál, bejvaj od lidí, co to prostě nejezdili, ale musíš chvíli čekat, spíš na konci sezóny.