silnicni kolo hlinik x karbon pro zacatecnika

67 nepřečtených
  • nox159

    zdravim,

    jaro se bliži tak sem se rozhodl koupit k biku jeste silnicku. Nikdy sem silnicu nemel a ani na ni poradne nejel. Nechte bych aby ste mi sem hazeli odkazy na nejake kola… spíš by me zajimalo jestli se vyplati investovat vic a koupit karbon nebo jestli to jsou pro me vyhozene penize. Nechci na tom zavodit ( mozna si nejaky zavod jen zkusit) primarni je pro me bike. Chtel bych na silnici najet cca 5000 rocne. Sadu bych tam chtel jiste shimano 105 nebo vyssi ale nevím jaký k tomu rám.

    Bud koupim neco levnejsiho do cca 20–25k a jak prijdu na to co a jak, (jestli bych nechtel delsi ci kratsi ram) tak bych to potom dotunil… koupil treba misto hliniku karbon ( ale to jsou dalsi zbytecne naklady navic)

    nebo primo koupim neco „lepsiho“ s karbonovým ramem a budu doufat ze mi vsechno sedne. (ale co kdyz ne )

    uvital bych rady nekoho kdo jel i karbon i hlinik – jestli ten rozfdil jde poznat… popripade jestli se vyplati koupit misto 105 treba ultegru nebo jestli je to pro me zbytecne a priplacel byh jen za ten napis a –200g … :)

    diky vsem za rady

    0 0
    • black.horse  

      z toho co jsem měl za různé kombinace rámů a sedlovek, tak karbon rám vs ALU rám při stejné sedlovce (karbon) mi v porovnání pohodlí vyšel karbon jako vítěz. Karbonový rám byl o něco pohodlnější a i lehčí o dost lehčí. Rozdíl to nebyl megalomanský, ale pocítil jsem. určitě ale více pocítíš změnu zpět, tj. z karbonu na ALU, protože při přechodu na pohodlnější se vždycky zvyká lépe:-) Každopádně pokud bych volil, tak osobně bych bral zase karbon rám, pokud by na rám nebyl finanční rozpočet, jako alternativu bych stopro zvolil celokarbon vidlici a karbon sedlovku nejlépe tzv. „hokejku“.

      0 0
    • Zerocool  

      šel bych do karbonového rámu, bude lehčí, ale hliník poslouží taky, je to všechno o penězích, jinak na běžné ježdění je 105 to pravé…

      0 0
    • brany  

      Ahoj, zhruba před rokem jsem řešil stejný problém. Nevěděl jsem co. Nakonec se mi vyskytla výhodná koupě 1500km jetýho treka s hliníkovým rámem a karbonovou vidlicí komplet na ultegře a komponenty (nekarbonové) bontrager + pláště schwalbe ultremo 8,5kg i s pedálama za 16000 kč (v té době za katalogová cena 45 000kč). Pán přišel o práci a prodával i bika i silničku. V tý době jsem neváhal a hned jsem si pro ní jel. Myslím že pro Tebe celokarbon bude poztrácet význam. Spíše bych se poohlídnul za ty peníze co píšeš po hliníku s karbonovou zadní vidlicí, karbon přední vidle + stará osvědčená ultegra + dobrý kola. Jezdil jsem na celooceláku, na mé hlíně i jsem se povozil na celokarbonu a podle mmého největší rozdíl byl mezi ocelí a mojí hlínou. Pak už je to spíše jen o váze než o tuhosti. Navíc, když to položíš někde s hliníkovým rámem, tak ho nerozlámeš :)

      0 0
      • tuleník  

        Konštrukcie rámu typu hlina so zadnou stavbou karbónovou boli občas nespoľahlivé, takže v tom prípade by som si samozrejme popozeral referencie pre daný typ a ročník na webe.

        S tým usmrtením rámu pri páde… aj o hliník sa dá prísť v okamihu, a karbón vydrží DOS.

        0 0
    • lycanthrop  

      Ahoj.Mal som moznost jazdit na Al a teraz mam carbon.Moje skusenosti su take.Porovnavam len kostry od authoru kedze ine som nemal.Hlinik je tuhsi pri jazde v stoji sa mi zdalo ze sa dalo lepsie zapriet.Nepoddaval sa tak ako carbon ale to je len vec zvyku teda na zaciatku prechodu na carbon.Carbon ma zasa lepsiu aerodynamiku a pravdaze vahu.Taktiez je pravda ze lepsie absorbuje vybracie z nerovnych ciest.Je to citelne.Ja som rad ze som presiel z Al na carbon.Odporucam skor carbon ako Al.Radsej zainvestovat do pohodlia – srdca bicykla.Osadenie ramu v tvojom pripade nie je az take dolezite kedze nejazdis zavodne a nepotrebujes ist s vahou dole.Na komponentoch ide hlavne o znacku a vahu.U tych najvyssich modeloch aj o materiel cize carbon.Ale funkciu spravia tu istu.A este jeden postreh.Skor vymenis komponenty po jednom a postupne ako celu kostru ked uz by na to malo dojst.No to je moj nazor.Urcite tu bude vela inych nazorov.Tak nechaj sa inspirovat aj druhymi.

      0 0
    • vysmátej bajker  

      na 105 je rozdíl u stejného výrobce karb-al. cca 10000,–

      pokud nevíš velikost není jednodušší cesty je kolo zapůjčit.

      Pro mě byla podstatná délka aby úchop za páky byl zhruba stejný jak na bajku.

      0 0
      • nox159  

        vim ze je mozne si kolo zapujcit a vyzkouset ale kdyz vemu vlastni zkusenost s jezdenim na biku tak az treba po 500km mas posed vyladeny tak jak si predstavujes… tedka si rikam ze bych mozna moh mit na biku o 1cm kratsi ram… :)

        0 0
    • nox159  

      diky za reakce

      a jestě bych se chtel zeptat:

      dá se nektý rozmer z biku přenest na silnici ? jak uz tady zaznelo: Pro mě byla podstatná délka aby úchop za páky byl zhruba stejný jak na bajku.

      rám musi byt jiste kratší než na biku ale o kolik…?

      vím že takhe se blbe radi a nikdo mi nezaruci ze mi to tak sedne… ale aspon pro představu :)

      0 0
      • vysmátej bajker  

        cca 2cm kratší.Ale to je můj případ,záleží na geometrii kol.Zkus hledat v historii už se to tu řešilo.

        0 0
      • raceman  

        uchop za paky je delsi… stejna delka posedu z bajku ma spravne pasovat na podelny uchop.. doufam ze to jde pochopit :-)

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Jestli myslíš úchop vedle představce tak by pak nebylo potřeba kupovat kratší rám.

          Já vycházel z toho že na bajku jezdím pár let a posed pocitově OK tak si ho chci přenést na silničku a za páky je základní úchop.

          0 0
          • raceman  

            ano, vedle představce… pokud si vzpominam, cetl jsem to dokonce nekde tady (myslim :)… ale podle me uchop za paky neni zakladni… nejvice casu drzim riditka prave na urovni predstavce..

            0 0
            • karliner  

              No jo, ty jsi přeci závodník, ale co my, hobíci?

              0 0
              • raceman  

                hobici nemuzou jezdit svizne? :-) pokud by byl nastaveny stejne dlouhy posed na paky.. tak potom pouziti horniho uchopu by uz mohlo byt nepohodlne a navic by to vypadalo hrozne :-)

                0 0
            • nox159  

              podle me jako neznalce v oboru je blbost kupovat stejne dlouhy ram na bika i na silnicu ( docet sem se to na par webech a ptal se na to par lidi co jezdi oboji a ne jen tak rekreance a vseci maji kratsi silnicni rám nez bika o cca 2–5 cm. )

              kdyz se nat tim zamyslim tak kdybych se mel na biku drzet o cca 15cm dál nebo kolik to vychazi z podelneho uchopu k tem pákám tak na ty páky ani nedosáhnu :D

              toť názor clověka co na tom porádně nejel :D

              0 0
            • Rychlej turista  

              Tady se držím akorát když se kochám, jedu do kopce, zalehnutý z kopce nebo když svačím. Ale hlavně, když jsem prošitej :-D

              0 0
            • jecnak  

              Ono by to melo byt spis nekde mezi. Spis jde ale o to, abys mel posed dostatecne kratky, aby ti nedelalo problemy jet delsi dobu dole v obloucich. Navic to taky zalezi na geometrii ramu a celkove pojeti celeho kola. Proste clovek, kdyz sedne na silnicku, mel by se citit pohodlne, kdyz se drzi za riditka u predstavce pripadne v zahnuti k pakam. Zaroven by ale mel byt schopny jet dole v obloucich a pri uchopu vpredu v obloucich by mel dosahnout na paky aniz by si vykloubil zapesti.

              0 0
              • jecnak  

                Jeste se vratim k tomu jak jezdim. Treninkove jezdim vetsinou s rukama nahore u predstavce, z kopce ve vyssi rychlosti v obloucich, abych dosahnul na brzdy. Do kopce trenikove i zavodne za paky, kdyz potrebuju extra rvat a nemam prevody tak dole v obloucich. Na zavodech vetsinou v obloucich a nebo do kopce a ve stoje za paky. Pak clovek nemuze mit kozu s ultradlouhym predstavcem, protoze by se po temer deviti hodinach jizdy dole v obloucich asi ani nenarovnal.

                0 0
              • Lister  

                Zde naprostý souhlas.

                Jen teda u mě s vyjímkou, že spodní úchop používám jen z kopce, protože si jinak většinou flákám. U mě – úchop vedle představce je kochačka, za páky je lehce delší než na MTB, ale většinou se držím kousek za pákama směrem dozadu – posed stejně dlouhý jako u MTB.

                0 0
            • Pebe  

              jak píše ječňák, podle mě by měly být posedy stejné při úchopu za páky, neměl by být problém dlouho držet spodní úchop a zabrzdit.

              u mě to vychází silnička o 5cm kratší než bike

              0 0
        • michals1  

          Podle jedné chytré poučky by měla vzdálenost od špičky sedla po střed řidítek odpovídat dle vzorce: inseam X 0,66

          Kupodivu délka trupu ani délka horní končetiny na to nemá vliv.

          0 0
          • jecnak  

            Na chytry poucky uz dost dlouho kaslu, zvlast takhle chytry. Jsou lidi co maji dlouhe nohy a kratke ruce a trup, docela chudaci pokud by se timto meli ridit.

            Takze po 150: Fit calculator

            0 0
            • michals1  

              Zpočátku se mi to zdálo jako nesmysl. Ale poté, co jsem přeměřil všechna svá kola, jsem zjistil, že mi to sedí na milimetry přesně.

              0 0
              • Marskatin  

                my ti věříme, ale nezobecňuj to jako obecné pravidlo. lidi s delším-kratším trupem vůči nohám je spousta…

                0 0
                • Hornet  

                  JJ, tie rozdiely v dlzke trupu su velke, takze to nemoze byt vseobecne platne…

                  Ako by mi to mohlo sediet ked mam trup dlhsi o 6cm voci priemeru?(neviem kolko je priemer, ale ja tam nepatrim, kratke nohy, dlhsi trup).

                  0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Kdyz si tim spocitas stejnyho cloveka pro MTB i silnici, tak vyjde stejna vzdalenost pro sedlo=riditka (vrch).

              Ovsem kdyz se podivam na ty prisernosti ktery maji v galerii ze staveli, tak nevim … Fakt je ze na moje kola mi ty fity docela sedi.

              Nekde jsem kdysi stahnul skvely excelovy spreadsheet, kde se daji zadat miry dvou kol a ono ti je to graficky porovna na sebe, jenze uz nevim odkud.

              0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Beru zpet, ty obludy jsou na Wrench Science

                0 0
                • jecnak  

                  Problem je spis v urcitem smeru pojeti ramu/geometrii silnicni cyklistiky, kde se prenasi od nekterych profiku posed stylu kratky ram, pomalu o par cisel mensi a k tomu ultradlouhy predstavec a sedlovka s velky offsetem. Zkus si pro zajimavost ten link co jsem uvadel kus vys. Vyhodi to nekolik moznych geometrii co se pouzivaji. Cil toho zmensovani je asi hlavne snizovani teziste a odporu vduchu, ovsem na ukor prijemnych jizdnich vlastnosti.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    JJ competitive cyclist kalkulator znam a zkousel jsem.

                    Teziste se nezmeni, ale odpor vzduchu asi ano. Maly ram znamena hlavne kratkou hlavovku a tedy niz riditka. Coz potom znamena dohnat to podlozkama, nebo rovnou nahoru vytrcenym predstavcem a vzniknou ty obludy co v galerii jsou na Wrench Science.

                    (Asi jim ale krivdim a jenom tam nacpou podlozky aby si zakaznik zariznul vidlici sam.)

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Lister  

      Ono je to poměrně jednoduchý.

      Chceš karbon?? Dobrá. Aby to nějak vypadalo a nebyl to karbon na Aksiích s Tiagrou, tak si připrav asi tak plus minus padesát. Pokud nemáš, tak o tom ani neuvažuj a jdi raději do hlíny.

      Rozdíl karbon/hliník je, ale taky být vůbec nemusí, může být hliník relativně pohodlný nebo třeba i měkký, naopak může být karbon, co z tebe vytřese duši, ale zase to třeba i dost pojede.

      Mám Roubaix, oproti hliníku rozdíl velký, ale zrovna tohle je příklad celkem pohodlné a jen průměrně tuhé silničky.

      Možná bych zauvažoval nad bazarem, dost často se dají sehnat dobré věci za zajímavé peníze.

      Kdybych stavěl, tak bych si rovnou koupil i karbon oblouky, ale to je investice tak 3–5 tis :-(

      popripade jestli se vyplati koupit misto 105 treba…

      jo to máš pravdu, třeba cokoliv od Kampy bude vždy lepší :-P

      0 0
      • nox159  

        tak 50k za ni jeste davat nechci jak sem se dival tak by se dali sehnat i celokarbony okolo 30–35k – otazka je co je to zač :(

        chtel sem novou takze z bazaru asi ne, zatim se priklanim k hliniku, karbonova vidla, mozna zadni karbonova stavba. Hlavne kvuli financim asi raci koupim silnicu za 25k a dalsi prachy pak budu rvát do bika :)

        0 0
        • black.horse  

          tak pokud budeš stavět/kupovat ekonomicky, tak poradím:

          ALU rám bez karbon zadní stavby, za to co ušetříš na rámu za to kup pořádnou karbon sedlovku a sedlo. Sadu nějakou 105 lepší nemá cenu, řidla a spol ALU (karbon bude lehčí a hlavně tužší – pohodlí doženeš omotávkou, případně gelem pod ní) stačí levnější na tom prd poznáš, určitě celokarbon vidlici (i sloupek!) a hlavně slušný rychlý kola, ty na silničce udělaj dost a rychlý pneušky… naprosto souhlasím se zdejším názorem, že silnička musí mít dobrou úroveň, protože když budeš mít bike výrazně lepší jak silnici, bude Tě to leda demotivovat a moc si to neužiješ (pokud nemáš extra tréninkovej morál)

          0 0
          • nox159  

            dik moc za tipy.

            sice asi stavet nebudu – mozna bych mohl pres znameho co dela v oboru sehnat levne seriovku a pak si ji postupne přetvořit tak jak mi to bude vyhovovat :)

            0 0
          • 777rada  

            Tak to teda nevím, jestli mám tréninkový morál, ale jezdím na ocelové silničce ze začátku 90let s řazením na rámu, v obou ráfcích mám 36 špic a vzadu 7st. kazetu a najedu cca 5 krát víc než na svém (citelně „lepším“) biku. Najedu na tom víc než těch zmíněných 5000km/rok a silnice mě baví pořád možná více než bike. Klidně bych si mohl pořídit něco lehčího novějšího in ale nevidím důvod. Pravda (už) na tom kole nezávodím a na celokarbonu jsem nikdy nejel. :-)Štve mě jedině, když ocelák není v dobrém stavu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • fousek  

            Jezdim na silnicce starsi nez sem ja a mam na ni najeto vic nez na bajku. Silnicka me nebavi (kdysi me bavila), ale je to vybornej dopravni prostredek, kterej muzu zahodit kde se mi libi. Proste moje silnicka je uzitecny kolo a bajk je pro zabavu.

            0 0
    • jecnak  

      Za stejnou cenu dostanes cca totez, at uz je ram na karbonu a nebo na hliniku. Nekde ale vyrobci usetrit musi. Karbonovy ram je jen jakasi tresnicka na dortu. Vetsi smysl ma karbonova sedlovka, karbonova vidlice, karbonova riditka, kvalitni lehka kola. Krome karbonove vidlice a sedlovky nic z toho na levnem karbonu nedostanes. Zvlast kvalitni kola jsou znat. A ani ty karbonove serepeticky, co jsem ti vyjmenoval nejsou nutne top v pohodli. Ciste pocitove jsou nektere ultralight alu sedlovky (KCNC) pohodlnejsi nez nektere karbonove (WCS). Podobne je to s riditky. Treba alu oblouky WCS jsou velmi pohodlne.

      Takze v cenove relaci do 35000, pokud nechces jen machrovat, ze mas karbonovy ram, pak jdi do kvalitniho duralu a zainvestuj do kol a komponentu.

      0 0
      • nox159  

        prave sem si rikal ze za karbon bych dal cca 35 a za hlinu max tech 25. asi to vyresim tak ze koupim neco levnejsiho (hlinik) a pak jak budu jezdit tak zjistim co a jak mi bude sedet a budu postupne tunit :)

        0 0
    • biker007  

      kdyz karbon, tak si priprav min. 50–60kkc. v opacnem pripade bych sel do kvalitni hliny a poridil lehkt a tuhy kola a kvalitni komponenty..

      0 0
    • kesu  

      taky jsem nad nečím podobným přemýšlel,kdyby bylo po mém řešil bych Scott CR1 comp nebo Trek madone 4.5.Pokud se dobre pamatuju tak oboje ma docela pohodlnou geometrii narozdil od vyssich modelu.

      scott ma navic karbonovej krk.

      jinak si mylsim ze u silnicky je volba rámu a vidlice vyrazne dulezitejsi nez treba razeni.Kola jsou dost podstatny ale v tyhle cenovy kategorii nebude nic az takovej zázrak..

      0 0
      • Lister  

        Myslím, že ani celokarbonové GT by nemusela být špatná „bajková“ silnička. Navíc vypadá moc hezky.

        0 0
    • karliner  

      Řeším podobnou otázku jako ty a v podstatě jsem již na 99% rozhodnutý.

      Boardman

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud bych měl omezený rozpočet a musel se rozhodnout kde šetřit, tak bych šetřil na rámu ve prospěch lehkých a rychlých málodrátových kol, protože to je na silničce opravdu znát a osadil bych to aspoň 105, pokud by zbylo na Ultegru, tak tou. Ultegra na kvalitním hliníku se bude určitě vyjímat lépe, než 105 na karbonu. Taky je třeba mít na mysli to, že když jedeš na silničce, musíš slyšet jen svištění plášťů a vše musí fungovat na první pokus. Na bajku je to celkem fuk, tam se různé pazvuky ztratí a když něco pořádně nejde, tak do toho kopneš nebo jedeš jak to jde. Tohle je na silničce nemyslitelná věc.

      0 0
      • radu15  

        tak poradte pre neho aj pre mňa vhodne kolesa

        0 0
        • Rychlej turista  

          Mno, já technoid zrovna nejsem, abych si mohl dovolit radit nějak konkrétně. Na tohle je tady dost opravdu fundovaných kapacit a určitě ti některá z nich dobře poradí. A nebo rovnou odchytí :-D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.