Hliníkový vs. karbonový gravel + montáž nosiče?

28 nepřečtených
  • martin-8989

    Ahoj,

    na základě skvělých doporučení zde na fóru jsem vybral hliníkový gravel Merida Silex 700 (ve slevě za 47 000 Kč): https://www.merida-bikes.com/…64/silex-700

    Chtěl bych jen poprosit o názor ještě na téma hliníkový versus karbonový rám. Jestli chápu správně, výhodou karbonu je nižší váha a větší pohodlí při jízdě díky pohlcování vibrací (tlumení nerovností). Nižší váhu jako úplný začátečník moc neřeším. Ale pokud je na karbonovém kole výrazně pohodlnější jízda, to už je zajímavé. Z vašich zkušeností, je jízda na karbonovém gravelu skutečně výrazně pohodlnější, než na hliníkovém? Jezdit budu 70 % silnice/cyklostezky a 30 % polní cesty. Doplním, že karbonový model Silex 7000 je o 10 000 Kč dražší, než hliníkový model Silex 700 (a výbavu mají oba stejnou).

    Překvapila mě ale jedna věc – hliníkové Silexy mají možnost montáže zadního nosiče na brašny, ale u karbonových modelů to nejde (nemají ty montážní otvory). Tušíte, čím to je, proč to ty karbonové modely neumožňují? To karbonový rám montáž nosiče a zátěž brašnami nezvládne? O možnost montáže nosiče mám zájem, okrajově mám v plánu několikadenní výlety se spaním venku. Jasně, lze řešit bikepacking brašnami bez nosiče, ale říkám si, že klasické brašny nabídnou větší objem a celkově pohodlnější manipulaci.

    Díky za Vaše názory!

    0 2
    • Raf  

      Za ušetřený peníz připlatit za Tailfin a problém je vyřešen.

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • xtonda  

      Pokud rám nemá montážní otvory, tak tam klasický nosič logicky nejde dát. Existují i jiné typy nosičů, nahoře se chytá za sedlovku a dole za speciální osu nebo za sedlové vzpěry. Jediné omezení karbonového rámu je, že se nedoporučuje na rozdíl od hliníku použití uchycení na vzpěry. Takže pokud karbonový rám nemá přípravu na nosič, tak jediná možnost je nosič chycený nahoře na sedlovku a dole za osu.

      0 0
    • BB  

      na karbonovém rámu nemusí být výrazně pohodlnější jízda než na hliníkovém. Záleží jak je karbon udělaný a karbonový rám může být tvrdší než hliníkový. Pohodlí na gravelu spíš udělají objemnější pláště v bezdušovém provedení, které můžeš vozit na nižších tlacích a to dodá výrazně pohodlnější jízdu. Mám dva gravely, jeden karbon Specialized Diverge a druhý hliník a nejsem schopen rozdíl v pohodlí najít, protože to překryjí ty 44 mm široké bezdušáky.

      3 1
      • martin-8989  

        Díky za názor. To je zajímavá informace, že vzhledem k plášťům, které máš, rozdíl na karbonu a hliníku nevnímáš. Tady jsou na obou modelech stejné 45 mm pláště a na bezdušové provedení úplně měnit neplánuji (v dohledné době). Myslíš, že ten rozdíl tedy nevnímáš primárně díky bezdušovému provedení? Samozřejmě nevím, jak je udělaný ten karbonový rám (jak je tvrdý), ale pokud je řekněme „standardní“, tak myslíš si, že při klasickém dušovém provedení a 45 mm pláštích už ten rozdíl hliník vs. karbon citelně poznám? Tj. prostě když pojedu po rozbité asfaltce, jak velký rozdíl v komfortu to asi může být. (Chápu, že to je těžko říct/popsat, jen se to snažím nějak navnímat.)

        0 0
        • BB  

          můj názor je, že na 45 mm pláštích, nafoukaných na 35 PSI to nepoznáš. Ale řada lidí, ti to určitě vysvětlí opačně. Taky záleží, kolik vážíš, abys nemusel dušové provedení foukat hodně natvrdo.

          1 0
          • Eseker  

            Ahoj, je to trochu mimo téma pohodlí, ale zajímalo by mě, jestli je to poznat na rychlosti jízdy hliník vs karbon.. Jestli to máš třeba by oko vysledovaný na trase kterou jezdíš pravidelně.. Nebo nejlíp nějak změřený, jasně asi záleží spíš na kolech a pláštích, ale i tak si říkám kdybych měl karbon rám, což jsem nikdy nevyzkoušel, jestli by to byl rozdil..

            0 1
    • plzakj  

      IMO rozdil pohodli na sirokych plastich nepoznas. Teoreticky treba karbonovy silnicky na uzkych a hodne nafoukanych humach, tam ten rozdil je. Papirove u gravelu to bude to cca 1kg na vaze a nejaka tuhost ramu + moznost snaz ram pripadne opravit (hlinik se pri prasknuti temer opravit neda). Ale ma ten karbn i svy nevyody, jak pises.

      1 0
      • martin-8989  

        Díky za názor. A co je za tebe šířka plášťů, kde rozdíl hliník vs. karbon z hlediska pohodlí nepoznám? Tady jsou 45 mm pláště a jelikož budu asi vždy jezdit kombinaci asfalt a lehký terén, tak tam vždy budu mít širší pláště. Nicméně kdybych tam dal třeba 30 mm pláště pro nějakou víc silnční výpravu, tak to už asi poznám?

        0 0
        • kedi  

          Na silnici můžeš v pohodě použít pláště 32 mm. Na to by ale bylo ideální mít dva páry kol, přezouvat to není zrovna komfortní. Navíc čím lehčí kola, tím vetší rozdíl.

          Dá se najít docela dost článků a videí, mohlo by ti to pomoct. Nejlepší je ale vlastní dojem, zkus si najít, jestli někde jde si půjčit testovací kola.

          https://www.google.com/search?…

          0 0
        • plzakj  

          Je to i o tlaku. Na 32/30mm nafoukanych na tvrdo uz nejekej rozdil v komfortu poznas na rozbitych cestach. 28 nebo 25 by bylo horsi.

          0 0
    • detoxy  

      Za mě je systém bikepackingovych brašen lepší, než na nosičích. Hlavní plusy jsou váha, měkkost upnutí, tlumení nárazů a vibrací.

      1 2
      • martin-8989  

        Mě se bikepacking brašny líbí, ale na nosiči se mi zase líbí jednak manipulace s brašnami (opřu kolo a můžu se v brašně v pohodě „přehrabovat“) a jednak hlavně ten větší objem. Samozřejmě člověk chce vézt co nejméně, ale nevím, jak bych se sbalil třeba na tři dny se spaním venku a bez dokupování zásob v obchodech. Nicméně jsem se do bikepacking brašen nikdy sbalit nezkoušel, jen mi to vizuálně přijde „malé“.

        1 1
    • Greyhound  

      Tailfin umožňuje dokoupit si speciální pevnou osu, na kterou se nosič za pár sekund nacvakne a jde to na jakýkoliv rám. Tailfin je dražší řešení, ale funguje skvěle, koupě rozhodně nelituji.

      0 0
      • Greyhound  

        Foto

        2 0
        • cibi  

          Proč to není těsně nad kolem aby bylo těžiště co nejníž?

          0 0
          • Greyhound  

            Asi protože se počítá s montáží i na 29ku full

            1 0
            • cibi  

              jj chápu. Jen to děsně bije do očí.

              Za tu sumu by mohli udělat bikepacking verzi :-(

              1 1
      • martin-8989  

        Díky za doporučení. Jaká byla orientačně cena Tailfin nosiče? A jdou na to dát jakékoliv brašny (Ortlieb například) nebo musí být speciálně také od Tailfin?

        0 0
        • xtonda  

          A co tak se podívat na jejich web?

          https://www.tailfin.cc/pannier-rack

          Ten nosič je dost specifický, takže jiné brašny na to nedáš. A není to nic levného, nosič a komplet brašny klidně i dvacku

          0 0
          • xtonda  

            Jinak za mě cena Tailfinu nesmysl. Příští rok by se měla začít prodávat inovovaná verze Quick Racku od Ortliebu, chytá se to za sedlovku a nová verze se má chytat za osu. A dá se to sundat během 20 sekund, takže nemusíš tahat nosič, když ho nepotřebuješ

            https://bikepacking.com/…ucts-part-1/

            A nebo si prostě kup kolo od výrobce, který na rámech montážní body na nosič má

            0 0
            • Greyhound  

              Tailfin na heavy bikepacking (horní brašna, boční brašny) cenově moc opravdu smysl nedává. Tailfin mi dává smysl Aeropack (na fotce) na light bikepacking akce, protože je to lehke, elegantní a kompaktní řešení. Ortlieb je super, mám od od nich Handlebar QR bag a ten má skvele vymýšleny uchycení.

              0 0
    • Elektronik743  

      Já osobně bych si tu desítku za karbon rám připlatil, pokud bych mohl. Je to lehčí, pocitově to lépe jede a často i pohodlnější. Ale ten rozdíl v pohodlí si musíš zkusit sám u dvou konkrétních kol před prodejnou, nebo zkusit na netu najít ohlasy na konkrétní kolo. Třeba teď mám karbon Giant revolt advanced a ten je rozhodně pohodlnější, než alu Cannondale topstone, co jsem měl předtím.

      1 0
      • Tatut  

        ALU Cannondale je fakt tvrdý kolo.

        Merida bude taky fest tvrdá. Nemá prohnuté zadní vzpěry takže tam nemá co tlumit.

        Někomu to ale muže vyhovovat.

        0 0
    • Floydie  

      Jestli na tom chces vozit brasny, tak vubec o karbonu neuvazuj. Vsichni ti tu reknou jak je to super, ale rozdil pri jizde vubec nepoznas a nic poradnyho na to nepridelas. Usetris max par gramu, ktery u bikepackingu nemaj vyznam, kdyz si s sebou vezmes plechovku piva, tak je rozdil v hmostnosti dvojnasobne smazany. O zadnem pohodli nemuze byt rec, je to stejny jak na hline tak na karbonu. Daleko vice rozhoduji plaste, tlak, odpruzeni a i hadry co mas na sobe. Takze asi tak. Za usetrene prachy si koupis komplet brasny i s nosicem.

      1 4
      • krabica  

        S tím pohodlím si dovolím nesouhlasit, takové GT Grade je mnohem pohodlnější v carbonu, než v hlíně.

        0 0
      • Hrabex1  

        myslim, ze tady vybec nejde o zadny BP special, ale o normalni kolo, ktery nekdo chce obcas pouzit na BP vylet a nechce si kvuli tomu porizovat kolo extra.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.