Dobře vybavený hliník vs. základní karbon

101 nepřečtených
  • Dirt

    Ahoj všem,

    po všech peripetiích jsem vybral tyhle modely:

    https://www.mojekolo.cz/…crb-30-29-1/

    vs

    https://www.mojekolo.cz/…blizz-70-29/

    Ten karbon můžu mít ± za cenu toho hliníku a hliník cca o 3 K levněji. Nicméně ten karbon je zase dle výbavy ochuzenější.

    Do čeho byste šli? Karbon? Nemám s ním žádné zkušenosti. Jezdil jsem na celopéru z hliníku a nyní vzhledem k rozpočtu spíš hardtail na traily. Na celopero s kterým odjedu nějaký ten trail a občas trochu silnice moc rozpočet cca 40 K není.

    Díky za radu

    0 0
    • novas752  

      Hlina

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • Jakobo  

        Proc? Vzdyt vybaveni je temer stejne, brzdy, vidlice, kola, pevne osy. Jediny rozdil je razeni, jaky je skutecne rozdil mezi SX a NX netusim a pak plaste, to snad ani neni treba komentovat. Jinak brzdy, kazeta a dalsi drobnosti stejne, celkove je to porad nizsi trida vcetne vidlice.

        No ja pokud bych si mel vybrat vzal bych karbon. Hlinik muze prasknout a karbon mohu rozkrapnout. Tak to ale zalezi i na stylu. Teleskopicka sedlovka opet, zalezi na tom, kde jak bude jezdit.

        0 0
        • Venda  

          A navic to razeni sx ma hlinikova verze

          0 0
        • novas752  

          Ja na ty kola nekoukal, jen odpovidam na dilema hlina nebo karbon. Na trailovym hardtailu karbonovej ram imho neni potreba.

          0 0
          • Kamilac  

            A důvod tohoto tvrzení? Když karbon víc vydrží a když už praskne tak se dá opravit, což se o hliníku uspokojivě říct nedá, navíc za stejnou cenu a horší výbavu nemá.

            0 0
    • Venda  

      Podle ceho soudis, ze je ten karbon hur vybavenej?

      0 0
    • Dirt  

      Teleskopicka sedlovka je asi jediny co me trapi, ale spis nemam zkusenosti s tim karbonem, proto se ptam. Jezdim modry traily, nic zabijackyho.:)

      0 0
    • snas89  

      Jestli vis do ceho jdes a mas v planu si to nechat dlouho tak urcite karbon.

      Za me:)

      0 0
    • Mildee  

      z těchto dvou bych zvolil spíš karbon, osazení je téměř identické, až na teleskop, ten si můžeš časem pořídit

      0 0
      • Dirt  

        A ten zdvih je dostačující pro nějaké lehčí traily? Teď jsem zvyklý na 130mm…

        0 0
        • novas752  

          Ten centimetr asi ani nepoznáš, ale Recon neni zrovna vzor trailové vidlice.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Dag  

      Za mně bych šel do carbonu. Až na teleskop sedlovku mi příjde líp vybavený. NX je vyšší řada než SX. Vidlice je stejná. Komponenty RF. Hliník má čtyřpístky brzdy. Komponentově to bude ± na stejno.

      Záleží asi jestli chceš kolo laděné spíše do XC CARBON nebo Trail.HLINIK.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Dirt  

      Ještě jsem teď narazil na https://www.albie.cz/…ey-h20-2020/

      Na jiném fóru jsem dostal totál kotel:D, že RM má blbý úhel sedlovky. Tomu tedy nerozumím. Máte ten pocit někdo stejný?

      0 0
    • MilanCF  

      Šel bych do karbonu. Řešil jsem podobný problém a po projetí kola s karbonovým rámem bylo vymalováno. A lepší kompomenty můžeš dokoupit časem.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Chlebovnik  

        Není hliník jako hliník stejně jako není karbon jako karbon.

        0 0
    • Hrabex1  

      na tom hliniku neni za tu cenu zajimavyho nic. Navic ma 14 kg.

      0 0
    • Charles2k  

      Šel bych do karbonu, ostatní díly časem můžeš vyměnit. Udělal jsem to takhle se svým Ghostem – koupil jsem základní karbonový model za slušnou cenu, nejdříve vyměnil zapletená kola a postupně i některé další díly.

      0 0
      • James.Sniper  

        Udělal jsem to stejně. Koupil jsem základní karbonový model, taky GHOST :-) a kola jsem zrovna objednal.

        0 0
    • snake_biker  

      Obě kola mají podle mě trochu jiné určení – hliníkový RM je skutečně trailový HT, karbonový CRB je spíš XC kolo s vyšším zdvihem vidlice. Kromě teleskopické sedlovky jsem nenašel jediný důvod, proč upřednostnit hliník, proto bych šel do karbonového modelu. Na „modré“ trailové lajny to určitě stačí, navíc díky cca 1,5kg hmotnostní úspoře bude cesta k trailu mnohem příjemnější. Teleskopku si můžeš dokoupit buďto novou (např. Giant Contact Switch, která se nabízí za rozumné peníze okolo 5 tis. Kč) nebo nějakou z bazaru a budeš mít kompletní bike na XC i traily.

      0 0
    • AleZ80  

      Ten hliníkový má jinou geometrii (m.j. o 2° položenější hlavu), pokud je to letošní model, takže bych se rozhodoval také dle toho, na co to kolo chceš.

      0 0
    • Cyklo.Robo  

      Výbava obou modelů je kromě již zmíněné sedlovky skoro stejná, ale na traily bych použil model s karbonovým rámem. NX je lepší než SX, ale určitě se objeví někdo, kdo bude tvrdit opak. Na traily bude určitě více rozhodovat již zmíněný rám. Relativně fajn o materiálu rámu psali na https://www.profi-bike.cz/…ebo-hlinik/9

      0 0
    • osobne  

      Poté co cca týden jezdím na carbonu bych už hlínu nikdy nekoupil. Je to docela bomba pohodlí. A carbonová vidlice se mi zdá na rozbitém asfaltu i v terénu lepší než odpružená.

      0 0
      • novas752  

        Tak to je jasné že je karbonová vidle v terénu lepší než odpružená, to dá rozum ne.

        0 0
      • jIrI___  

        S jakou odpruženou vidlicí porovnáváš?

        0 0
      • Charlie_R  

        To jsou věci, po dvou deci. A potkal jsi už nějaký prima kanál nebo kořen? :D

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak právě na osamocený kanál nebo kořen je pevná lepší.

          0 0
          • Charlie_R  

            No nevím. Budu staromódní a zůstanu u odpružené :-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              To není o módnosti, ale o stylu ježdění.

              S odpuženou do toho prostě najedeš na prasáka a ta vidle si s tím už nějak poradí. Kdo jezdí pevnou vidli, tak toto nedělá – buďto se vyhne nebo kolo zvedne do výšky kořenu a bez nárazu a tedy i ztráty energie ho přejede. Udělat to samé s odpuženou vidlí je mnohem náročnější a proto do toho většina lidí jde na toho prasáka :-)

              0 0
              • Charlie_R  

                Takže kolega OSOBNE zveda neustále kolo do vzduchu? :-) Prostě je to nesmysl, co napsal…

                0 0
              • TK75  

                Jo to máš pravdu…ale to je prostě technika kterou s pevnou člověk používá.Neni to ale o tom, že ten karbon z kterého máme vidle, je víc funkční než odpružená :-)

                0 0
              • JakeF  

                Pokud kolo zvedas do vzduchu, tak vynakladas energii ho zvednout, ktera ti bude pozdeji chybet jinde… Navic zvedas vetsi hmotnost, nez co je neodpruzena hmotnost u odpruzeny vidle, takze s tim “bez ztraty energie” bych si nebyl tak jistej…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Tím, že do kořenu narazíš, energii nenávratně ztratíš. To kolo se ale nezvedá tak, že přestaneš šlapat a pak ho zvedneš. Zvedneš ho tím, že si v přesný okamžik přišlápneš a tím pomůžeš rukám a zároveň i zrychlíš. Je to náročné na koordinaci pohybů, ale někde je video, kde jede borec na celkem rozbité trati a prakticky každou nerovnost takto dokáže žehlit, i v okmžiku, kdy pedály na přišlápnutí zrovna v ideální poloze nemá. Tak dokonale zmáknuté to samozřejmě nemám, ale v rámci svých schopností tuto techniku využívám.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Presne o tom mluvim… Vynakladas energii na zvednuti kola misto na pohyb dopredu. A krome kola zvedas i ram, celou vidlici a cast svyho tela. Ze v ramci toho i zrychlis je fajn, ale kdybys jenom zrychloval bez zvedani kola, tak pri vynalozeni stejny energie zrychlis vic.

                    Naproti tomu kdyz to pobere vidle, tak se zveda jen kolo a spodni nohy vidle, takze energeticky je to uspornejsi, takze ti to nemuze sebrat vic energie, nez cos musel vynalozit v prvnim pripade.

                    Bavime se samozrejme o mensich prekazkach, kde je vidle pobere sama o sobe, u vetsich samozrejme zvedat musis.

                    0 0
              • McBlacky  

                Zapomnel jsi napsat ze na pevny tam vlitnes mas plny ruce prace stress a stejne jsi ve finale pomalejsi ;) uz jen proto ze tam nevlitnes na toho prasaka full gas.

                0 0
      • kubad  

        A teď tu o Karkulce :)

        0 1
        • theedge  

          V poslední době se tu objevují strašný kydy …

          0 0
          • osobne  

            Např. takový standardní asfalt s výmoly a záplatami, na silničce jsem musel z kopce brzdit, rychle se to s ní projet nedá, na MTB hlíně i s odpruženou vidlicí to šlo sice i rychle bez brzdění, ale vyloženě utrpení, na MTB carbonu úplná pohodička.

            0 0
            • JachymP  

              Máš recht, jezdit na MTB po asfaltu je fakt utrpení ;)

              Ale s vidlicí to moc nesouvisí.

              0 0
              • osobne  

                On není asfalt jako asfalt, že? Já píšu pro představu o něčem takovém:

                https://1gr.cz/…67d_diry.jpg

                0 0
                • JakeF  

                  Pokud si ty diry chces poradne uzit, tak urcite pevna karbon lepsi nez odpruzena :))

                  0 1
                  • DaSnail  

                    Tak pohodlí máš doma na gauči, žeano. Díry si treba užit na max. Rychle a tvrdě.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Podle nalady nekdy rychle a tvrde a nekdy dlouho a jemne ;)

                      Nicmene pevna dobrovolne na bajka, to je zalezitost pro jednotky exotu v ramci CR.

                      0 0
                      • TK75  

                        V rámci ČR už začíná být pro jednotky exotů mít kolo bez motoru…:-)

                        1 0
                • TK75  

                  To by musela pružit v řádu centimetrů, aby měla karbonová vidle na tohle vliv.Z 99% ti u pevnyho kola pracujou pneumatiky…teda pakliže to není silnička s 30 mm užovkou a nebo mtb s nabusenou pneumatikou :-)

                  Leda tahle pevná…ta určitě pracuje :-D

                  0 0
    • Wojtkingson  

      Uvažuju o nákupu Exceed CF 5 / Grand Canyon 9 – jezdím primárně zpevněný cesty, žádný divočiny. Jsem váhově na hraně nosnosti rámu (vím, musím zhubnout, ale tím se nezabývejme :D). Při vysoké váze jezdce a tomto stylu ježdění – je lepší se vydat cestou carbonu, nebo raději zůstat u hliníku?

      https://www.canyon.com/…-5/3435.html

      https://www.canyon.com/…-9/3275.html?…

      0 0
      • MatS  

        Ty kola mají trochu jiné zaměření. Grand Canyon má položenější vidli s vyšším zdvihem a teleskopickou sedlovku a je víc na trail. Eceed je víc závodní XC.

        Pokud jsi u obou na hraně hmotnosti, tak ty kola to dají. Dej si pozor, abys neměl moc vysunutou sedlovku. Zbytek je asi jedno. Takže vyber spíš dle toho, co plánuješ jezdit. A vybírej rychle, ta akce u Canynou už dlouho nebude!

        3 0
        • Wojtkingson  

          Měřím 2 metry no, snad to bude ok. Právě se mi na můj styl ježdění líbí spíš ten exceed

          0 0
          • johnny-prague  

            Já kolegu drze upřesním – pokud jezdíš závody nebo pořádnou kosu, tak Exceed. Pokud ne, bude ti líp na GC nebo jiném kole s podobnou geometrií. Není tak položený a bude to imho celkově lepší zážitek.

            0 2
            • Wojtkingson  

              Kosu nejezdím no, jsem zvyklý na cube attention, podívám se a porovnám geometrie

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.