Ahoj rozmyslim nad koupi kola cenova relace do cca 20000,– vyuziti jizda po silnici, lesem a polni cesty, ale zadny extremni cross… Barva nebo značka je mi celkem jedno. Nejake tipy na kolo, co nezklame- overena kvalitka? Diky Apurva
Ahoj rozmyslim nad koupi kola cenova relace do cca 20000,– vyuziti jizda po silnici, lesem a polni cesty, ale zadny extremni cross… Barva nebo značka je mi celkem jedno. Nejake tipy na kolo, co nezklame- overena kvalitka? Diky Apurva
Ahoj, zrovna prodavam svuj bajk v teto cenove relaci, viz muj profil. Je kupovany pred rokem, najeto hrubym odhadem ± 1000km. V zime prosel kompletni inovaci. Pokud by byl zajem nebo nejake dalsi otazky, napis na mail :)
A na čem budeš jezdit? Ty RVL je škoda. Myslím na tvoji váhu a způsob ježdění asi nejlepší neupravovaná volba..
Sandra jezdi na Giant Cypher ( prekret na syfl :D ) po novu :) takze stare kolo prodavame RVL je fajn vydle hlavne neni tolik progresivni (jako reba) a Uturn je fajn vec :) takze vydle si myslim ze fajn hlavne to ze je vzduch/vzduch
Jo na Cypher jsem pro Ilku taky koukal, ale to už jsou pro nás moc velký zdvihy. Jestli uvažujete o poladění tý Foxky u Milana (třeba až přez zimu – až se ukáže jestli nebude třeba něco reklamovat) tak myslím, že by jí to prospělo a tyhle naše drobný a hubený hezčí polovičky moc svojí váhy na vidlici neposílají, takže pak větší citlivost hodně poznají..
Tak ať vám to jezdí!
120mm moc velky zdvih urcite neni, jestli jste uvazovali o fullovi, tak podle me to je tak akorat, protoze zachvili by mohla zjistit, ze ji to trebas prestalo stacit mit 100mm zdivh :-P ale ja jsem naprosty laik a jen posuzuju podle vlastnich pocitu z jizdy a podle toho soudim, ze bych nejradsi mela 130–140, ale udajne to se svoji vahou stejne nikdy nevyuziju takze aspon zatim si proste nechavam zajit chut :)
Ona má do teď jen 80! A ve sjezdech jezdí hodně pomalu, vůbec nic neskáče, takže myslím, že 100 mm vzadu bude pro ni akorát. Ve předu uvidíme co na vybraném kole bude. Buď špatnou (nebo i nějakou zbytečně drahou foxku) prodáme a zkusil bych vzít Milanem upravený Axon (lehčí verze Epicona) nebo když tam bude Reba tak bych ji nechal jen upravit a zvednout na 115..
Hele jako vazne Sandra mela na Supovi ze zacatku take 80mm a jezdila kopce az nezdrave pomalu az tak, ze to pro ni samou bylo nebezpecne a, kdyz to srovnam ted stim co jezdi no tak WAUU proste otazkou je zda uz u ni neni prave tech 80mm limitni v jejim rozvoji pri jizde s kopce 80mm je takova poduska na zmekceni, ale rozhodne zadne prekazky nepobere takze ja bych se tech 120 nebal ani omilem navic ona je vyzsi takze klidne muze jit i do neceho jeste vetsiho :) ja mam vzadu 152 v predu 140 po novu a klidne bych zmysta sel v predu do 160 :), ale to je hodne velka hra budoucnosti :) pokud vubec ted jsem zpokojenej :)Takze to ber tak ze Full je preci jen trosicku vetsi investyce do budoucna tak at za rok nekupujete nove kolo :)
Ty už jsi taky FS a takhle moc?! A co máš za dělo? Tu 29ku si neměl moc dlouho, ne?
Jde o to, že my se do těžkých terénů dostaneme fakt jen jednou za uherský rok, ale ty Maštale nebo okolí Telče brázdíme častěji. A preferujeme objet větší dálku zajímavou, ale ne extrémě náročnou trasou a pokud možno i docela svižně. A když mě stačí i na lehké blbnutí 115/110 tak pro ni bude myslím i jen 100/100 OK. S většími zdvihy roste váha a (i přez inteligenci pružení) propady při záběru, a to my jako bývalí XC chrti pořád nemůžeme vstřebat..
no ja tomu prd rozumim, tak radeji nebudu sirit svoje rozumy :D (i s tim zdvihem jsem to spatne napsala, nejde v tomto pripade u me pry o hmotnost ale velikost), ale osobne si myslim, ze tech 80mm je mozna prave ten duvod, proc jezdi ve sjezdech tak pomalu. ja sice jezdim taky pomalu, ale oproti tomu kdyz jsem zacinala s vidli 80mm to je pomerne neporovnatelny to jsem se spis kodrcala a dnes nechapu jak s tim nekdo muze jezdit v terenu, takze vsechen obdiv :) myslim, ze 100 bude pro ni urcite lepsi, ale 120 jeste mnohem lepsi, myslim si, ze ji to posune mnohem dal, a dle me byste se nemeli divat na to, jak jezdi se zdvihem, ktery ma, ale kam by ji prave vetsi zdiv mohl posunout. ono tech 120 opravdu neni zadna hruza a i do prudsich kopcu se s tim da jezdit naprosto v pohode (zkousela jsem meridu se 140mm a do kopcu jsem s tim nemela zadny problem, kdyz preneses poradne teziste co nejvic dopredu dokazes to zvedani predniho kola docela v pohode korigovat). pred rokem by se mi ani nezdalo o nejakem skakani, opravdu se nedivim, ze Ilka nic takoveho nezkousi, a verim, ze kdyby mela vetsi a spravne citlivy zdvih, hodne ji to pomuze.
jak rikam, jsem laik, a moc tomu nerozumim, popisuju jen vlastni zkusenosti cloveka, co pred rokem zacinal na malem zdvihu a naprosto necitlive vidlici, takze znalci at me za me neznalostni prehresky prosim nekamenuji :)
Nechystám se Tě kamenovat. :-) A nepochybuju, že Tě full posunul ve sjezdech dál. Ale věřím, že teď bys jezdila i na HT s 80 mm rychleji, než když si začínala. Člověk se učí, zároveň odbourává strach a dělá krůček za krůčkem. Určitě bys v počátcích jezdila pomaleji i na fullu.
to urcite ano, ale kdyz bych mela uz od zacatku citlivou vidlici s vetsim zdvihem, mozna by mi to zabralo mnohem kratsi cas se spoustu veci naucit, treba prvni schody, co jsem s tim sjizdela skoncili docela drzkopadem a trvalo mi skoro rok, nez jsem se odhodlala znovu to zkusit a naucit se to. pak jsem jela schody s novou vidli a napoprve jsem hned zjistila jaka je to parada a ze to neni nic hroznyho samozrejme uz jsem nebyla uplne v zacatcich s jezdenim, ale i tak, kvuli tomu prvnimu pokusu mi to zabralo temer rok :(
a btw. full me zatim zas tak moc nepusunul, jelikoz ho mam teprve par dni a zadnou vetsi vyjizdku se mnou jeste nezazil, pouze jsem par dni vkuse jezdila na testovaci meride, jinak ani tuk. bavime se tu hlavne o zdvihu ne o full vs. HT :)
Jasně, souhlasím s tímhle i s tím, co si psala výše. Ale přece jen větší zdvih na HT (kolem 13 cm) by byl pro jízdu horem dolem (a ne motání se jen po technickcýh pasážích) asi podivný. Podle mě velkej kontrast mezi předkem i zadkem. Proto jsem to zúžila na HT versus full. Osobně si (zatím) neumím na HT ani představit citlivou vidlici – zkoušela jsem to, na jednu stranu je to fajn v rychlých sjezdech, ale i tak trochu divný. Předek nárazy bere, zadek je tvrdej. Nevím, jak velký rozdíl by to byl s vyšším zdvihem astejně necitlivou vidlicí. Takže zatím jsem ve stadiu HT necitlivej malej předek a citlivou vidlici, nebo s vyšším zdvihem plus citlivou, budu chtít časem na fullu (protože si myslím, že i já k němu dospěju, i když mě teď ještě neláká) současně s citlivým tlumičem.
Zkus pro začátek na HT dát dozadu pořádný balón. Já dal teď Ilce WTB Nanoraptor 2.1 a je to objemnější než MountainKing 2.2. Při vaší muší váze můžete foukat 2 atmosféry a to už je jako zdvih softailu (tipuju aspoň bezpečných 4 cm)
Je fakt, že mám nudličky – 2,1 Smart Sam. Ale víc se mně dozadu nevejde (véčka). Foukám je tak na 2,5 až 3 podle povrchu. Širší plášť ybch mohla fukat ještě míň, nějaké pohodlí by určitě přinesl, ale vyloženě o zdvihu bych sotva nemluvila.
Ona má taky Véčka (paralelogramový XT) a je okolo špalíků dost místa. On ten Nanoraptor neběží hned do šířky ale díky velké výšce se pomalu rozšiřuje a u vzorku už to je asi 53 mm.
Jasně, že ten zdvih jsem myslel v nadsázce, ale prostor pro pobrání nerovností tam je..
Ale já po širších pláštích ani netoužím. Navíc fakt bych měla problémy, už teď je porod protlačit brzdami kolo s polonahuštěným pláštěm.
Pohodlí neřeším, vyhovuje mně syrovost projevu R7 i pevný zadní stavby. Citlivá vidle je v určitých situacích supr (v některých rychlých sjezdech bych ji uvítala, to byla fajn), ale má pro mě i svá proti, která na HT převládají (již zmiňovaná nesourodost přední a zadní části kola, musím terén cítit tak nějak souměrně – nebo necítit vůbec, vpředu i vzadu zároveň, nic mezi). A širší plášť kvůli pohodlí nepotřebuju. A kvůli jízdním vlastnostem taky ne, na Schwalbáckých 2,1" zvládám vše, na co si troufám. Až budu mít problémy s nestíhačkou v terénu, pořídím širší pláště. Až budu chtít pohodlí, pořídím fulla.
A užívej si nový kolo, ať šlape a jseš s ním spokojená.
no ted mam na tom giantovi Fox F120RL a pres zimu pujde mozna trochu na upravu. Me je ty RVL taky docela lito, protoze je z meho pohledu proste super. hlavne na tom pevnakovi je bezva, ze si uturnem muzes behem jizdy trebas na jizdu do kopce nastavit 100mm a na sjezd to vytahnout na 130, ja jsem teda na 100mm posledni dobou uz vubec nedavala, min. 115mm vetsinou ale porad 130, ale je to fajn mit tu volbu. na fullovi je to naprd, protoze tam bych to stejne mela porad na 130. ale ten sup je fajn bajk a zrovna tahle vidle mu hoooodne pomohla :)
Změna zdvihu vidlice je určitě fajn i na HT, ale na celopéru bys to možná dokopce ocenila ještě víc. V prudším výjezdu se dost výrazně zatlačuje tlumič přenesením větší váhy na zadní kolo a vysune se i vidlice, takže se dost změní geoška a může se zvedat přední kolo. Já mám sice vzadu jen 110 mm a na Rebě 115, ale myslím, že by snížení předku na 90 hodně pomohlo.
my na jizdu hore kopcom moc nejsme a kdyz uz jedem tak to neni zadnej extrem takze tady to u nas zase takovy extrem neni a navic ten GIANT ma az prekvapive vyrovnanou geometrii na jizdu do kopce je fakt dobry na jizdu s kopce zase oproti jinym fullum opravdu ztraci proste je to kompromisne naladeno
Nechces tady tohle? Nove, nejete Dema Raveo Lady, velikost S, barva cerveno-bila ;-). Je to na Shimano Alivio/Acera. Mam lonsky model a docela se na tom da i radit :-). A pokud to slecna bude mit spis na takove turisticke jezdeni, tak je naprosto dostacujici. Tim, ze je to damska geometrie, tak je docela pohodlne.
Mam ho ze zavodu a asi ho nevyuziju ;-) Nabizim ho za 8000,–,
hm, nechci si zde delat nechtenou reklamu, ale myslim, ze bajk, ktery mam v profilu za 20 000,– ma pomerne lepsi vybavu, pocinaje vidlici, ktera samotna stoji cca 15 000,–, kotoucovkama, pres XT razeni, 34 kazetu, XT packy atd. nevim, ale ta contessa za bezmala 19K mi prijde teda horsi :) zalezi ovsem, jak vysoka je slecna, pro kterou by bajk mel byt…
neblázni, tady platíš jak mourovatej za nic moc osazení, jen proto, že je to Scott
Na XT se vzduch. vidlicí za 18500,–
netřeba komentáře