Ahoj,
předem se omlouvám, za dlouhý a z velké části zbytečný text, ale nevím, jak se klouvně vyjádřit k mému problému.
Letos chci projet Alpy a Pyreneje na kole. Bohužel můj Ghost Panamao X5 (trekové kolo se 63 mm přední zdvih) nezvládá ani lesy v Pardubickém kraji a na Vysočině. Za rok 2017 jsem na tomto kole najel přes 15000 km (je to můj jediný dopravní prostředek a chodit, či běhat po venku mě nebaví, pokud nepočítám turistiku). Dá se říct, že kdykoli vypadnu z domu, je to vždy na kole. Snažím se vyhýbat silnicím za každou cenu, takže i do práce (20 + 20 km) jezdím 60% lesní, polní cesty, 30% město a 10% silnice, mimo pracovní dny silnice jen křížím pokud možno. Kolo do práce tedy mám.
Nikdy jsem neměl Fulla (ani nikdy nezkusil), vždy jen klasický horák s odpruženou vidlí. Ten Ghost mám jenom proto, že jsem potřeboval tehdy něco, na čem se dalo dostat do práce (stál mě jen 7000 Kč,– a měl najeto pod 300 km, koupen loňský konec března. Kdo by čekal, že na něm budu skoro denně :D).
Rozpočet mám až 80000 Kč,– (nikdy jsem neměl kolo co mělo hodnotu přes 25000 Kč,–). Měřím 170 cm, takže o 29'' ani neuvažuji a vážím 70 kg (začátkem 2017 jsem měl 60 kg). Nejezdím na rychlost, spíš si chci vychutnat krajinu, kde to neznám. Vzhledem k tomu, že mé kolo váží 13,9 kg, tak do 14 kg váhy kola budu spokojen.
Abych to zjednodušil. Potřebuji kolo, které projede terénem, který já sám fyzicky a psychicky zvládnu(ať žije pud sebezáchovy). V květnu hodlám jezdit po českých cyklostezkách (určitě Rychleby) a červen až srpen (možná déle) budu jak jsem psal po Evropě. Nevím jestli je Full pro mě dobrá volba. Pokud nepočítám normální opravy (prázdná duše, prasklý řetěz) co se dají zvládnout na cestě, tak se stejně budu obracet na servisní místa (problémy s vidlí), takže když se opravdu něco podělá, tak prostě těch 20 km do civilizace dojdu.
Jo a žádné turistické kolo rozhodně nechci, pokud by mi někdo chtěl doporučit na cestování po Evropě. Do Afriky, na Sibiř, či jiná absolutně odlehlá místa se nechystám a jak jsem psal, jsem ochoten obětovat nějakou tu chůzi kvůli servisu, či čas kvůli čekání, než mi poštou přijde nová součástka.