• JayZ

    Ahoj,

    předem se omlouvám, za dlouhý a z velké části zbytečný text, ale nevím, jak se klouvně vyjádřit k mému problému.

    Letos chci projet Alpy a Pyreneje na kole. Bohužel můj Ghost Panamao X5 (trekové kolo se 63 mm přední zdvih) nezvládá ani lesy v Pardubickém kraji a na Vysočině. Za rok 2017 jsem na tomto kole najel přes 15000 km (je to můj jediný dopravní prostředek a chodit, či běhat po venku mě nebaví, pokud nepočítám turistiku). Dá se říct, že kdykoli vypadnu z domu, je to vždy na kole. Snažím se vyhýbat silnicím za každou cenu, takže i do práce (20 + 20 km) jezdím 60% lesní, polní cesty, 30% město a 10% silnice, mimo pracovní dny silnice jen křížím pokud možno. Kolo do práce tedy mám.

    Nikdy jsem neměl Fulla (ani nikdy nezkusil), vždy jen klasický horák s odpruženou vidlí. Ten Ghost mám jenom proto, že jsem potřeboval tehdy něco, na čem se dalo dostat do práce (stál mě jen 7000 Kč,– a měl najeto pod 300 km, koupen loňský konec března. Kdo by čekal, že na něm budu skoro denně :D).

    Rozpočet mám až 80000 Kč,– (nikdy jsem neměl kolo co mělo hodnotu přes 25000 Kč,–). Měřím 170 cm, takže o 29'' ani neuvažuji a vážím 70 kg (začátkem 2017 jsem měl 60 kg). Nejezdím na rychlost, spíš si chci vychutnat krajinu, kde to neznám. Vzhledem k tomu, že mé kolo váží 13,9 kg, tak do 14 kg váhy kola budu spokojen.

    Abych to zjednodušil. Potřebuji kolo, které projede terénem, který já sám fyzicky a psychicky zvládnu(ať žije pud sebezáchovy). V květnu hodlám jezdit po českých cyklostezkách (určitě Rychleby) a červen až srpen (možná déle) budu jak jsem psal po Evropě. Nevím jestli je Full pro mě dobrá volba. Pokud nepočítám normální opravy (prázdná duše, prasklý řetěz) co se dají zvládnout na cestě, tak se stejně budu obracet na servisní místa (problémy s vidlí), takže když se opravdu něco podělá, tak prostě těch 20 km do civilizace dojdu.

    Jo a žádné turistické kolo rozhodně nechci, pokud by mi někdo chtěl doporučit na cestování po Evropě. Do Afriky, na Sibiř, či jiná absolutně odlehlá místa se nechystám a jak jsem psal, jsem ochoten obětovat nějakou tu chůzi kvůli servisu, či čas kvůli čekání, než mi poštou přijde nová součástka.

    0 0
    • novas752  

      Jediné rozumné doporučení si pár fullů z různých kategorií vyzkoušet a udělat si vlastní názor. Brzo budou Velo test festy a Forbikes.

      Podle popisu bych tě viděl na něco jako Canyon Neuron ale full tě docela pravděpodobně zatáhne víc do terénu (i když doma na Pardubicku asi není moc kde…) Akorát bude problém s těma 27,5 (což ti nerozporuju), většina kol s nižšíma zdvihama jsou 29". Do 14kg by ses měl za 70–80k bezproblému vejít, možná i do 13.

      Rychleby a podobné terény jdou sice jezdit i na hardtailu ale nejlepší je to tam na nějaký trailbike okolo 130–150mm. Jak to jede po rovině záleží hlavně na volbě obutí a geometrii + nastavení posedu.

      S tim servisem – každých cca 100h jízdy je dobrý vyměnit/doplnit olej ve vzduchových komorách a spodních nohách, to je relativně jednoduché a v servisech to stojí docela dost. Jednou za cca 300–400h to chce vyměnit těsnění a tlumící olej což bývá okolo 3–5000 dohromady. Takže na běžné ježdění do hokny by asi bylo dobrý ponechat si toho krose.

      0 0
      • JayZ  

        Co jsou Velo testy nevím, ale na Forbikes budu v pátek, sobotu a možná i tu neděli (6., 7. a 8. dubna). Jinak v práci koncem dubna končím (mám našetřeno, rodinu svou nemám, a jsem single, takže nic, co by mě drželo doma) a jak jsem psal do práce kolo mám. a mám ubytování i ve Svratce na Vysočině (někdy bráchovi vypomáhám na hotelu – ubytování a strava + nějaká menší výplata).

        A jak píšeš, představuju si 27,5'' (možná plusko) a jinak ten zdvih v předu bych viděl na 120 mm, pokud full, tak o zadním zdvihu netuším, jaký by byl vhodný. Co se týče té výměny oleje, tak dle videa co koukám, bych to snad zvládl. Teď jde spíš o to, jak se ten olej dá dobře sehnat třeba v tom Španělsku (vím, že to není země 3. světa, ale nehodlám jet přes nějaký Madrid, či Barcelonu).

        Edit: Ok ten Velo test zní hezky, určitě se tam objevím.

        0 0
        • novas752  

          Taky se občas o jevim ve Svratce. :) Snad se tam letos dostanu i s kolem.

          Zdvih vzadu se většinou odvíjí od toho vepředu – takže 120 nebo 110mm.

          Ale jestli chceš jezdit takovýhle trasy i s nákladem, bacha na to že s velkym nosičem moc nepochodíš – fully a dražší hardtaily nemaj montážní body – velká xxxl brašna pod sedlo na lehký věci nebo nosič na sedlovku což bývá do 5–10kg ale tam bývá problém s kolizí zadního kola ve zdvihu.

          0 0
        • BB  

          nový Canyon Spectral vypadá pěkně

          0 0
    • MichaelSimek  

      Ja bych se ani 29 nebal kdyby se ti nejaka libila, 170 je porad v klidu na 29 a moderni kolea za tvuj rozpocet litaj pekne.

      Ja bych doporucil bud 130 27.5ku nebo 120 29ku, trajlovejsi geoska, na vyber je jich moc

      0 0
    • Nutribird  

      Čau, doporučím ti vyzkoušet kola Giant athem, trance a reign. Je to řekl bych celkem rozšířená a dostupná značka. Hlavně tedy funkční. Za tvůj rozpočet by jsi měl dostat kolo dobře osazené, s teleskopem a dobrými koly. Údržba je Ok ložiska zadní stavby jsou jsou typizované a celá sada přijde do 2000 Kč. Pokud budeš mazat vydrží to klidně sezónu i dvě bez potřeby cokoli měnit. Záleží samozřejmě na stylu jízdy a prostředí v kterém bude kolo používáno. Vydrží toho ovšem hodně. Zajet někde zkusit by neměl být problém, je to opravdu rozšířená značka.

      0 0
      • novas752  

        Reign a podobný endura už jsou příliš těžký kladiva na to co píše. Něco jako Trance by mělo být na Rychleby apod. ideální.

        0 0
        • Nutribird  

          Jjj, ale je to kompletní řada kol, které by měl vyzkoušet a bude je mít na jednom místě. Třeba Giant store Praha. Určitě je to schůdná možnost.

          0 0
    • Idas  

      Doporucil bych ti HT 29"

      Tvuj Ghost ma stejnou velikost rafku, tak proc by jsi chtel mensi?

      0 0
      • JayZ  

        Není náhodou jen 27,5''? Mám na něm Continental pláště .

        Jinak je mi jedno, jestli na tom kole ujedu 100 km za sedm, či osm hodin. Chci kolo, který je spíš obratnější (hravější).

        0 0
        • Idas  

          Ja znam jenom Panamao X5 s 28", posledni rok vyroby byl 2015.

          0 0
        • novas752  

          Crossovy kola maj stejnej prumer rafku jako 29"mtb akorat tlustsi mtb plaste jsou i vyssi takze je 29" mtb kolo ve vysledku asi o palec vyssi.

          0 0
    • mirorek2  

      Já bych jako trail s rozpočtem 80 bral něco takového

      https://www.canyon.com/…-cf-8-0.html

      Nebo jeffsy, ikdyž to už je nad

      https://www.yt-industries.com/…Category/509

      0 0
      • Nutribird  

        Já doporučuji tohle a věřím, že se dají sehnat levněji.

        https://www.giant-bicycles.com/…-trance-2018

        0 0
      • JayZ  

        No, zase pokud se vyplatí si připlatit a je třeba možnost zaplatit půl hned a 2. půl za půl roku, tak bych se tomu taky nebránil. Mám našetřeno dost, jen nevím, kolik mě bude ta sranda po Evropě stát, ale doufám, že přes 10000 Kč,– za měsíc se nepřehoupnu (budu platit akorát jídlo a pak nějaké ty opravy, když nastanou, což doufám, že krom spotřebního materiálu se jich moc neobjeví).

        0 0
        • TheJD  

          Jestli teda jedes komplet na vlastni pest, tak bych asi doporucil spis hardtail. Jednak na tom mas o vec min, ktera se muze pokazit a druhak tam mas kam dat bagaz. Nevim kolik si toho chces vezt, ale myslim, ze toho bude dost na to, aby jsi uchyceni primo na kolo vyuzil.

          0 0
        • mirorek2  

          Když budeš udržovat v čistotě pružící jednotky a pravidelně stíráky lehce mázneš silik. olejem, tak by ti to mělo vydržet dost. Nenapadá mě argument proč by to full neměl dát. Spotřebák jako řetěz pořešíš někde po cestě. Otestoval bych to ale před akcí pořádně někde tady:-)

          0 0
          • JayZ  

            Bude klasika podsedlovka (oblečení), pokud ten full nebude mít zadní tlumič přesně vprostřed, tak se dá udělat custom středová brašna (kuchyň), něco málo v předu (stan, žďarák, nebo bivy – ještě se rozhoduju co z toho, karimatka, spacák a nějaký tivek pod sebe – celkem by to mělo být max 3 kg), pak taková ta malá před představec (svačinky) a pojedu i s batohem 18l objemu. Celková váha věcí by se měla vejít do 10 kg.

            Prosím, připomínky o batohu, že je to blbý nápad tahat, si nechte pro sebe. Před 8 lety jsme byli s přáteli na kolech na 14 dní Tatry a zpět. Jeli jsme to na plečkách (měl jsem kolo za 5000 Kč,– z Intersparu, co mělo přední odpruženou vidli a mechanické kotoučovky, které ani klouvně nedrželi na místě… musel jsem každé 2 hodiny přední brzdu trochu poštelovat, aby mi nedrhla o destičky), všichni s nosiči a brašnami, plus pár z nás mělo i nějaký ten camelback o objemu 8–14l a nikomu to nepřišlo nesnesitelné. Na kole mám vždy batoh (momentálně mám Deuter Attack Enduro 16l), ve kterém tahám nářadí, pumpičku, náhradní duši, svačinu, pití i nějakou tu nepromokavou bundu (Endura Stealth II).

            0 0
            • novas752  

              Dobře sedící batoh je bezproblému, do terénu i vhodnější než řídit hodně obtěžkaný kolo.

              0 0
            • AussigBiker  

              No jasny, do brasen se vsechno nemuze vejit. Vodu vozis v rezervoiru v batohu nebo v bidonech? Kdybys obetoval jeden bidon, tak ja vozim na fullu misto bidonu toolbox: https://www.bike-discount.de/…black-401350. Vejde se mi tam mini nytovacka (Autor), 29er duse, montpaky. Je to tak akorat takhle. Mininaradi nevozim.

              0 0
              • JayZ  

                Ten toolbox vypadá jako dobré řešení, původní myšlenka je, že budu mít nářadí, duši a náhradní řetež v brašničce na rámu, tak o tom popřemýšlím. Jinak voda bude 3l na zádech v rezervoiru + aspoň 1 – 1,5l na kole. Sawyer mini budu mít s sebou.

                0 0
                • mr.antik  

                  To je hrozně nevyužitý prostor. Vubec nechápu, proc se nedělají vlašky trošku hranatéjšího tvaru…

                  0 0
            • Nutribird  

              Řekl bych, že Trance by byl akorát, je to bytelné, jezdivé kolo. Záleží jak jej obuješ a pokud to všechno hodíš dolů, budeš mít hračku do lesa. Teleskop je super a naložený ho nemusíš použít, ale na zábavu super.

              0 0
              • JayZ  

                To je právě ono, až se vrátím, tak samozřejmě se nehodlám kola nijak zbavovat, proto nechci žádný turistický, či třeba gravel/cyklocross s pevnou vidlí. Do práce kolo mám a stejně budu potom bez práce – priorita po návratu bude sehnat zaměstnání (kde jsem teď mi bylo řečeno, že po návratu mě vezmou na stejnou smlouvu, kterou mám teď, takže bych nezačínal odznova. Pokud se k ním budu chtít vrátit.)

                Na tomto kole po návratu to vidím tak na 5 – 7 tisíc km ročně, různě po Čehcách, takže kolo pro zábavu (zábava je pro mě jen tak vzít kolo a jet kudykoliv se mi zachce, nejlépe po přírodě mimo města).

                0 0
                • Nutribird  

                  Na trance jsou zde celkem dobré odezvy, jsou zde borci co mu dávali vyšší zdvihy než přešli na jiný stroj. Pokud tě to táhne do lesa rozhodně neber XC full. Servis za rozumné ceny je taky fajn.

                  0 0
                  • TheJD  

                    Po tom, co jsem cetl jakou poveze bagaz, se take primlouvam za Trance. A urcite s teleskopem. Ten se da na prejezd Alp/Pyreneji docasne vymenit za pevnou sedlovku. Jednak ho neposkodi podsedlovka a druhak o vec na kole, co se muze rozbit, min.

                    0 0
                    • JayZ  

                      Teleskop by se dal omotat izolačkou, aby se nepoškrábal od brašny. Ale je celkem zbytečný, když se nedá použít. Pevná sedlovka ušetří trochu váhy a aspoň, jak ty píšeš, se ten teleskop zbytečně neopotřebuje, i když není používán.

                      0 0
                      • Nutribird  

                        Rozhodně bych teleskop v této cenové kategorii vzal a při nejhorším nechal doma. Po návratu se ti bude moooc hodit. Stejně bys ho dokoupil, to je jisté. Jak to zkusíš tak tomu propadneš. Co bych doporučil na cestu jsou odolnější gumy. Schwalbe mají boky totální hadru plus zátěž co povezeš by nemuselo dělat dobrotu. Maxiss mají vyšší váhu, ale okamžitě poznáš proč.

                        0 0
                        • novas752  

                          Pod to se podepíšu. :) Jak teleskop tak Maxxis.

                          0 0
                        • ememem1  

                          schwalbe samozrejme zaidne hadry nie su len si nesmies kupit liteskin ale snake skin, tie su naopak pomerne dost odolne a tento rok pridali aj na hrubke behuna (oproti minulemu roku su cca o 50g tazsie) ktory uz bol fak na hrane papierovosti.

                          nicmenej suhlasim(aj ked z inych dovodov), ze maxxis je dobra volba.

                          0 0
    • krabica  

      Zkusil bych této ceně pohledat Scott Spark 940/945 je to takové maratonské XC s trochu trailovější geo a teleskopem. Myslím, že by to mohlo být to pravé.

      0 0
      • JayZ  

        Když mě je ten teleskop k ničemu, když budu mít podseldovku. ;)

        Ale dík za tip. Všechny rady, připomínky si cením.

        0 0
        • krabica  

          Do Rychleb a sjezdu v horách se teleskop hodí, člověk si to daleko víc užije. Kvůli brašničky bych se určitě neomezoval…

          0 0
        • ememem1  

          si kup taku co sa len nacvakne, tiez to tak nosim. teleskop je najlepsia vec co sa kedy na bikoch vymyslelo(spolu s hydrami a ust).

          0 0
          • TheJD  

            Dnes (dlouhe teleskopky) je mozne mit problem s tim, ze ve spodni pozici teleskopky bude podsedlovka branit funkci zadniho odpruzeni.

            0 0
      • krabica  

        Karbonová 930 se dá sehnat za 85t Kč.

        0 0
    • Idas  

      Ja uz jsem podobnou jizdu jel, podle mne jedine HT.

      0 0
    • ceo  

      Hledej dnes upozaděnou kategorii AM kol/ lehčí enduro. Na měsíce v Alpách raději Reigna než Trance. Kvůli jezdivosti bych volil 29er. Ideál je nějaká 140mm 29 kolem 14kg. Jestli sedne, mohla by být dobrá volba S Stumpjumper, Kona Process 29.

      Nějak jsem ale nepochopil, co chceš jezdit. Jestli a) budeš někde bydlet a pak vyjíždět, nebo b) chceš všechno vozit pořád s sebou. Ověšený kolo znamená, že do technických alpských trailů asi nepůjdeš a budeš se držet šotoliny. Pak je to spíš na expediční kolo, což bývají HT s + pláštěma.

      edit. už to vídím – ověšený. Kona Big Honzo

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • ememem1  

      to zalezi co si predstavujes pod pojmom „projet“ predovsetkym smerom dole kopcom. hore kopcom je to vzdy vsade a na hocicom rovnake, bud je to aj pre auta zjazdna zvaznica alebo asfaltka ktora sa da vyslapat a je jedno na com (a aj to si o cas rad ze este slapes), alebo je to turisticky chodnik a tlacis alebo nesies. ne ze by bolo slapat zakazane, ale v takom terene sa hore kopcom proste slapat neda. zaujimave to zacne byt dole kopcom. pokial ides aj dole zvaznicami a tazsie useky radsej zides, kup si ht, imho cokolvek ine ako 29 je dnes nezmysel.pokial naopak vyhlavadavas tazsie technicke zjazdy a zvazniciam sa doslova vyhybas jednozncne full z kategorie trail alebo am.

      taktiez zvaz ci planujes prechody ale vzdy od chaty po chatu cize mas maly batoztek alebo ovesany bike s ktorym sa poriadne z kopca ani jazdit neda. lotom je to tiez viac menej dane.

      0 0
    • JayZ  

      Tak jsem našel svého favorita Cube Stereo . Sice trochu přes původní rozpočet, ale za příplatek si myslím stojí. Jedna nevýhoda je, že bude dostupný až někdy v dubnu (nemám problém si dojet do Německa). Alternativa, o které ještě uvažuji je Canyon Spectral 9.0 .

      0 0
      • novas752  

        No tak to čumim. Nějaký neznámý kola, ale jinak… Moc pěkný osazení.

        0 0
      • ceo  

        Vypadají hezky, ale nejsem si jistý na bikepack . Teleskopy s vnitřním vedením = pokud dáš podsedlovku, tak buď budeš moct dát sedlo dolů, ale musíš zamknout tlumič, nebo nedáš sedlo dolů. Demontáž sedlovky vzhledem k vnitřnímu vedení bude opruz (a hlavně zpětná montáž)

        0 0
        • novas752  

          S tim odpojenim/napojenim zase není takový problém.

          Navíc při bikepackingu asi nebude divočit tolik co jindy, takže sedlovku stačí sundat na půl žerdi.

          0 0
          • stan.zak  

            V odpo/připojení problém nejspíš nebude.

            V používání, narozdíl od ceo, netuším. Nemusí být ale problém vůbec žádný; může mít celou sedlovku vysunutou z rámu tolik, že při plném zasunutí škrtat podsedlovkou nebude. Nebo holt bude snižovat s rozumem.

            Jinak JayZ, výběr kola ok :- ) jen je třeba počítat s jeho max nosností.

            0 0
            • JayZ  

              Já (70 kg) + bagáž (i s jídlem a pitím) by nemělo překročit 90 kg, spíše budu kolem 85 kg. Takže i s kolem bych měl mít 100 kg a méně.

              0 0
              • stan.zak  

                Tak to máš v pohodě, já, když něco pořizuju nebo vylepšuju, musím počítat a hmotnost hlídat. A nebo to stojí víc peněz.

                Jinak ti fandím a držím palec. Budeš o průběhu někde reportovat?

                0 0
                • JayZ  

                  Možná upnu nějaké to foto zde, ale jinak bude asi jen facebook pro rodinu a přátele. Pochybuju, že by se mi chtělo začínat s nějakým youtube – nikdy jsem video neuploudoval na net (to bych ještě zvládl) a už vůbec nemám zkušenosti s editací videa. Krom toho budu mít s sebou jen mobil (na editaci to není zrovna ono), který zastoupí všechno – GPS, komunikace se světem, internet.

                  0 0
                  • stan.zak  

                    To chápu, o všechno co člověk tahá s sebou se musí starat. Sám tedy na vyjížďky vozím ještě GPSku s naplánovanou trasou, protože pěkných úseků je u nás spousty, tak aby navazovaly směrem k cíli vyjížďky.

                    Určitě se ještě pochlubíš kolem :- )

                    Budu se těšit.

                    0 0
                    • JayZ  

                      Já si hodlám vytyčit body zájmu, kde to stojí za to vidět a projet. Jinak kudy a za jak dlouho se tam dostanu mi bude celkem jedno, hlavně se vyhnout silnicím (asfalt mi až tak vadit nebude, ale hlavně bez aut).

                      0 0
                      • stan.zak  

                        Jo, dobrý plán.

                        Trochu jsem brouzdal, tak pro porovnání

                        Pěkných kol je tam smzř. více.

                        0 0
                        • JayZ  

                          To je nějaký německý aukro? Moc to z mobilu nejde poznat a německy neumím.

                          0 0
                          • stan.zak  

                            Tenhle bazar je součástí odkaz s propracovaným hodnocením jak kupujících tak prodávajících. Najdou se tam i úlety, i slušné nebo „normální“ ceny použitých kol, komponentů a přísl. Velmi často je úsměvné porovnání s cyklobazar.cz, nebo-li tady v CZ by někteří prodávající použité věci prodali nejraději za cenu nových…

                            0 0
        • JayZ  

          S podsedlovkou teleskop omotám izolačkou v místě, kde bude ten velcro pás a nebudu ji využívat (pokud by šlo trochu, tak třeba jen 30% délky). Jinak v Alpách to vidim tak, že bagáž nechám schovanou (pokud to půjde), abych si jejich tratě (tutti fruty a jiné) užil, jak to jen půjde.

          0 0
      • JayZ  

        Tak to vypadá, že půjdu nakonec do toho Canyon spectral, protože Cube není k sehnání ve Velikosti 18'' (nebo přesněji u nás není vůbec a nějak se nedaří ho sehnat i po Evropě).

        0 0
        • Jester  

          Teoreticky by mohl být tady:

          https://www.bike24.com/1.php?…

          Ale Cube fakt nedoporučuji, už na bike čekám 8 měsíců. :-(

          0 0
          • JayZ  

            Bohužel mi odepsali, že mají objednané jen jedno a už ho někdo má rezervovaný.

            0 0
        • ceo  

          Mně ta cena CF Spectralu nepřijde nějak výhodná. Když k tomu připočítám poštovné, tak se blíží

          https://www.trekbikes.com/…9-7/p/21967/?… na který když ukecáš slevu vyjde stejně, nebo líp.

          v 27,5 pak https://www.trekbikes.com/…7-5/p/21624/?…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • stan.zak  

          tady tvrdí, že do 1 – 2 dnů. Pokud bys zkousl o něco lehčí (tovární údaj) kolo se zdvihem + 2 cm,,,

          0 0
          • JayZ  

            Ten odkaz zobrazuje chybu. Ale je to už podezřelé jen proto, že ten Cube se má začít prodávat až od 2. Týdne v dubnu. Nikde ho nemají skladem.

            0 0
            • stan.zak  

              Po vložení jsem smzř kliknul a fungoval…

              Tak první stránka pro výběr

              0 0
              • stan.zak  

                kolo samotné

                Zkus ověřit dotazem, třeba emailem?

                0 0
                • TheJD  

                  To je ovsem jine kolo. :D On chtel nove Stereo 140. Toto je nezmenene Stereo 160.

                  0 0
                  • stan.zak  

                    ?

                    „HT nebo Full Alpy, Pyreneje“

                    0 0
                    • TheJD  

                      Reagoval jsi na prispevek, ve kterem pise, ze Cube Stereo 140 HPC TM, ktere mel vyhlidnute neni k dostani. Napsal jsi mu, ze k dostani je a odkaz dal na jiny model, konkretne Cube Stereo 160. Uz memu prispevku rozumis?

                      0 0
                      • stan.zak  

                        Jo máš recht, mea culpa.

                        Na obranu: u Cube Stereo 140 je zdvih vidle 150 mm, úhel 66,5, u těch později navrhovaných Treků zdvih stejný. 2018 jsou oba Cube.

                        Zřejmě jsem se nechal unést.

                        0 0
        • BB  

          Spectral 2018 v karbonu je moc pěkné kolo. Moc se mi líbí ta geometrie. Nemít skoro nové kolo …

          0 0
    • JayZ  

      Tak po Velo test festu v Monínci je výběr už skoro u konce. Buď to Whyte T-130 S ve velikosti S , nebo Orbea Occam AM H10 velikost M. Více se přikláním k tomu Whyte. Ještě by byla možnost si zajet pro tento do Německa Focus Spine SL.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.