Který z rámů byste doporučili a proč? Popřípadě jiný HT rám v podobném cenovém rozmezí.
Který z rámů byste doporučili a proč? Popřípadě jiný HT rám v podobném cenovém rozmezí.
RB :-)
Giant! Rozhodně bych volil firmu, která má s hlínou nějaký zkušenosti a vyrábí velký série, než firmička vařící kdesi cosi „doma na koleni“ (to bude zas flame :))) Giant bude určitě lehčí a mně osobně se líbí mnohem víc než RB. Jinak bych ještě mrknul třeba na Marina Indian Firetrail, Orbeu, SUPa G7, atp.
hmmm ruční – česká prověřená práce nebo prověřenej – tuctovej Taivan
tuctovej Taiwan přece, ty nečteš katalogy a neposloucháš prodavače v Hervisu?? :D
Radši tajwanskou odlehčenou plechovku než český nevkusný ingot :) Pro mě je jediná česká srdcovka Duratec :))
takže radši vkusný Ingot :D
Řekni rovnou, že se ti líbí spousta nápisů a barev… (:
Jediná česká srdcovka je Author.
Favorit!
Eska :-)
Sobi 20 ;-)
BMX!
myslíš cykloše? :-)
:D
Dovolím si polemizovat o zkušenostech s vařením hliníku, firma Race Bike není žádnej nováček a kola rozhodně dělat umí. Snad proto na nich jezdí Majkl Maroši a nebo třeba já :-)))
Ale teď vážně, rozhodně bych se nebál toho, že by RB udělala špatný rám. Myslím, že za tu cenu rozhodně nic lepšího člověk nesežene. Pokud chceš, mohu zaslat fotky mého bajku, aby se ti lépe rozhodovalo o tom, jaký rám koupit.
Maroši teď jezdí snad Gianta. RB už nejezdí, ale dříve jo. Pokud se teda nepletu.
Videl bych to spis na KTM…
Ale ódy na sjezďáky zrovna nepěje… (:
Too netusim, ale co jsem naposledy cetl/videl, tak tusim na RB Rampage mel uplne nove kolo, ktere snad bylo delane podle nej?
Na Rampage na to KTMko právě nadával. Nebo nadával, spíš nebyl spokojen.
Tak to uz nevim. Diky za nove info ;-)
Souhlas, taky bych bral Gianta. Pro někoho ale může být velké plus možnost výběru barvy u RB.
Tak trochu mimoň co?
už jenom ta fotka :-)
Dík m/ :)
Každej považuje za nejlepší právě to „svoje“, tak to je to vždycky :)))
Není.
To nene, kdo jinej by ti mohl dát kritiku výrobku když ne jeho uživatel.
ta firmicka varila kdyz jsi nebyl jeste ani v prvni tride ZS:)
to je určitě pravda.
škoda, že se od té doby nic nezměnilo ;-)
Zmenilo, ubyly jim pro ne tak typicke konstrukcni prvky, coz je aspon podle me skoda.
Ale strach z toho, ze neumi vyrobit kvalitni ram, bych nemel.
takže se změnilo k horšímu.
Zmenilo k lehcimu pri nizsi cene a stejne zivotnosti.
Třeba IQéčka byl určitě krok ve všem, i když tam chybí ten designový prvek. CRX je škoda, ale upřímě, kolik lidí si koupí o 300g těžší a o 3tisíce dražší rám kvůli tomu frézování…
znám spoustu lidí co chtěli RB CRX a kvůli tomu že přestali dělat to frézovaní tak si nakonec RB vůbec nekoupili …
já bych ho bral taky, kdyby je dělali trošku delší, aspoň ty malý rámy. Misto toho mám Authora :-)
třeba já bych si jedno koupil určitě …
300g kuli frezovani tam fakt nebylo :-)
Co by se mělo ***** měnit, když je to svařování kvalitní???
Toš to je samozřejmě dobře, že je to svařené, kdyby nebylo, tak by se na tom moc jezdit nedalo.
To by mě fakt zajímalo podle čeho posuzuješ svařování RB vůči jiným firmám ?
Nemíním se zaplétat do nějakých teoretických sračkoidních keců, když prakticky ví každý *****. Mám od RB kola z nichž jedno dostává už pár let solidně nažrat – nic víc, nic míň.
nj to bude ale tím že RB jsou už x let strašný ingoty a neříká to nic o kvalitě svařování xD xD xD
CRRko je vzhledem k ceně váhově v průměru. Do deseti a půl kilo na něm kolo postaví každej Čenda.
Ve Veláckým testu je IQ nejlehčí a zdaleka ne nejdražší. I když tam hraje roli osazení.
jenže podívej, co za lešení má KRAJIC v profilu :-)
Současná produkce je jinde, jak s hmotností, tak s odolností
dyť to vypadá furt stejně.
A jak by to vypadat mělo?
S tím souhlasím, ale Roud říkal, že už x let jsou. V minulosti rámy nadváhu měly, ale často ne neúčelně. Monster AM by byl úplně jiným kolem, kdyby byl jako pírko. CRX by asi s XC vahou taky nezískalo punc prvního enduro HT.
to už jsme za hranicí filosofie, asi to je holt věc poptávky. Dneska se dělaj 150mm fully s hmotností a odolností xcéček, protože lidi se na tom stejně vozej jen na singltreku pod smrkem :-))
Proč do sračkoidních keců?! On se tě normálně zeptal a ty nevíš jak odpověď, tak se vykrucuješ.
Ono upřímně měl jsem už docela dost kol a snad u žádnýho jsem nezpozoroval že by bylo svařený líp nebo hůř :)
Pro mě blbě svařený znamená, že to ve svaru praskne, když je to dobře svařený, tak to nepraskne, nevim jak jinak posoudit kvalitu svarů :)
tohle je taky složitý od oka na svaru poznáš max kresbu ale pokud tam neni nějaká opravdu velká vada tak kvalitu svaření nepoznáš nikdy a to že ti rám prdne ve sváru může bejt taky klidně blbě udělanou tepelnou úpravou a zase to se svařením nemusí mít moc společnýho…
Já vím, já jen píšu, že já osobně bych kvalitu svaru poznal jen kdyby to v něm ruplo a to se mi nestalo ještě u žádnýho kola.
taky mi většina kol prdla mimo svár vše jsem nechával opravit a ty kola jezděj dodnes :O)
Kdo se do ***** vykrucuje – a na co konkrétně se ptal, osvětlíš mi to – já se v tom poněkud ztrácím.
Co seš tak agresivní ? radši si pozorně přečti na co reaguješ a hned bdueš mít ve všem jasno…
Zřejmě budeš odborník s mnohaletou praxí ve svařování jak ručním tak robotickém. Možná ale o tom spíš pochybuju. Co jsem kdy mluvil s profesionály, tak nikdo z nich nesežral moudro světa a o ostatních druzích svařování vyjma toho kterým se živili, mluvili s respektem a neurčitě, aby se profesně neztrapnili. Armáda všehoznalých pičusků co jednou v životě polepily pant u branky a to znich dělá supermachry je doménou České republiky.
Ty vole, ty musíš být hodně nešťastnej člověk :/
Když už jsi u těch důvěrností – tvé hippie názory mi přijdou neskutečně infantilní a už jen reagovat na ně mne vysiluje.
Dej mi prosím příklad nějakého mého „hippie“ názoru, díky.
vidiš a já zrovna jsem z oboru a mojí práce je kontrola jakosti a to i svarů takže se s tím setkávám každej den a proto moje otázka :O) zatím jsem se od tebe nedočkal ničeho konstruktivního :O)
No já taky dělám v kovovýrobě v konstrukci, svařovacího robota máme, svářeče taky. Děláme hlavně do světa a vytváření dokumentace a dohled nad realizací prototypových svařenců, které následně procházejí kontrolou u zákazníka, je součástí mé práce. A proto vím kolik dá práce něco vychytat do konce tak aby to jelo sériově bez problémů – z toho titulu je mi na blití když někdo zpluje českou firmu, která funguje a jejíž výrobky mi slouží i přes hrubé zacházení.
to si dej do profilu. Každý bude hned vědět, že debata s tebou je ztráta času.
Nepobírám, promiň.
Ale ostatní to pobrali, to je důležitý.
Jak říkám, unavuje…
Prosimtě, když něco používáš, tak alepoň bys mohl vědět o čem mluvíš
Uklidni se, v klidu si to pročti, koukni se ven, jak je tam hezky a možná se ti nakonec udělá líp ;) Práci čest, já jedu jezdit!
ty rámy vaří stejně zkušenej šikmookej svářeč tam a zkušenej pepík tady u nás, jinak by ty firmy krachly. Nevim co řešíš…
Musí být radost tě mít za šéfa :-D
Tak poslední věta vystihla současné obyvatele ČR :-)
Nebylo mířeno přímo na tebe.
To by mě fakt zajímalo podle čeho posuzuješ svařování RB vůči jiným firmám ?
Rad bych vedel jestli jsi takove obhrouble hovado i v realnem zivote. Pokud ano, tak to musis byt velkej tvrdak.
Jo mluvím tak. Za tvrďáka se nepovažuju. Lidi, na kterých mi záleží mně mají rádi – ostatní mám v piči.
howgh…
Kamaráde, tak RB vaří rámy, když jsi ještě ani netahal kačera po dvoře :)
Tak raděj pomlč, než abys psal takové žvásty a dělal ze sebe ještě většího blbce.
tak já bych bral Giant aby mi to ladilo. Jinak taky mrkni na geometrie.
Jezdim CRR a osobne v dalsim ramu budu chtit uhli.
Klidne bych si vzal i to z vychodu (z ebay). Ta cena neni strasna a v podstate je podobna Meride, kterou jsem chvili jezdil (taky uhli)…
Takze za tu cenu bych shanel uhli :)
Tak jestli to máš na topení, tak proč ne :-))
Jinak by měl tazatel napsat, co si od toho slibuje. Zrovna tak bych třeba bral i nějakou pěknou ocel.
Pan nikdo dost možná myslí ocel, když chce mít v rámu uhlí.
Pan Nikdo ma rad i uhlikova vlakna i ocel :-)
Ale ocel by asi byla vyssi cena, nez uhlikovy ram z ciny :)
a čo je podľa teba pekná oceľ? Lacných oceľových rámov je dosť :D
Treba toto:
Zajimava je ta zrezla 29'' Tusim Novak Frames :-)
Z těch dvou pro sportovní ježdění jezdnoznačně Giant.
podle geometrie, jinak z těchto dvou Giant XTC, RB CRR mě prostě ničím neoslovuje, Giant by pravděpodobně mohl být i lehčí
co takhle tenhle
Já bych třeba takhle krátkej rám nechtěl. Otázka je jaká geometrie vyhovuje zakladateli.
Podle mě trochu fádní až nudné. Ani bílá linka jednobarevný černý duralový rám nezachrání.
Taky bych si neuměl vybrat. Já to měl jednodušší tím, že Gianty už nebyly.
Abych parafrázoval Trainmana, tak bych taky nechtěl rám do někoho, kdo to fláká jak Baťa cvičky někde v tramtárii (čti Taiwan). (:
Otázka je jakou preferuješ geometrii – Giant je delší.
Jestli Giantu dělaj rámy na Taiwanu nevim (píšou o sobě, že nemají na rámy subdodavatele), nicméně ty XTC rámy si spousta lidí pochvaluje, takže špatný asi nebudou (sám ho mám a přijde mi good, ale zatím jsem na něm ještě moc nenajezdil).
U RB je výhodou nižší cena a možnost konfigurace barevné kombinace (kdybych si ho já objednával, tak bych se zkusil zeptat, jestli by mi ho neudělali bez toho odpornýho plechovýho loga na hlavový trubce).
Já bych bral Giant, protože je mi prostě bližší.
Podle toho kde bydlíš, pro mě je výrazně blíž RB :)
:)
jasne neudělá chybu ani s jedním rámem… je to prostě o tom, esli se ti líbí syrová česká strojařina, nebo odlehčená plechovka z Taivanu… RB má prostě v naších vodách podle me zaručeně zvučnější jméno… Giant je určitě super…ale je to jenom tuctova… můj názor na to je, že já bych si Gianta prostě nikdy nekoupil a to nekritizuju jejich kvalitu, české RB je mi prostě 100× milejší a bližší…
Giant neni zrovna lehká plechovka, je to docela těžkej rám, co praskne dřív bych řek že je 50 na 50. Oba budou vařený ručně, hlavní rozdíly bych viděl v geometri, v možnosti barev a designu.
Jinak s tou tuctovkou to bude taky 50 na 50, ten Giant je docela drahej aby si to lidi kupovali jak Meridy…
ručně??? giant vlastní největší továrnu na rámy na světě, strojově tam vaří mimo jiné třeba i treky a stovky dalších značek a jejich tuctový alu rám tam budou vařit ručně?:-D
okej:-) a ted tu o červené karkulce:-) nic ve zlém;)
“In years past, bikes welded overseas played second fiddle to handcrafted domestic frames. One look at the beautiful welds on the head-tube junction of Giant’s Reign line of bikes, and you’ll agree that those days are long gone. All of Giant’s frames are hand-welded by both male and female staff welders who spend about six months in training before moving up to the primary weld line, located in Taichung, Taiwan.”
NO jak tak koukám, tak se z toho RB stává spis tuctovka…krom toho, Giant proste má zkušenosti a nějak je uplatňuje…
Takže když někdo nevyrobí milion rámu za rok, tak nemá zkušenosti? Do toho bude spadat mraky výrobců, hafo kultů, hafo garážovek… (: Jak ty své zkušenosti Giant uplatňuje? Já u nich nic převratného nevidím – že by zprasení kol modrými bowdeny? (:
Je to spíše o tom, co se komu líbí. Netroufl bych si tvrdit, že je Giant lepší rám. Mě se třeba líbí HT od obou (fully pak ani od jednoho) a to z toho důvodu, že se drží střídmého vzhledu. I když zrovna Giant už od toho odchází a jejich celá kola jsou už dost komedie – škoda.
Někomu se líbí rám ohnutý jak paragraf, jiný dá přednost klasickým kulatým a rovným trubkám. Co je na tom k nepochopení? A doplňující otázka – co vyjde z módy dříve?
Samozřejmě kulatý a rovný trubky.
ok.
RB když se povede vybrat barvu, tak vynikne, jsou fakt pěkný i tvarově (třeba masivnější vzpěry zadní stavby)
Jenže většina lidí tam stejně plácne bílou nebo černou, i když maj X dalších možností
Barva dělá hodně, ale to nemění nic na tom, že to jsou rámy klasických tvarům, což se dneska už moc nevidí.
IQ systém v černé barvě se mi fakt hnusí, to je fakt. (:
Podle mě už tohle z módy vyšlo. Nebo jinak – podle mě to vypadá jak 10–15 let starej rám a mě osobně už tohle v dnešní době neoslovuje. Další věc, která se mi na RB nelíbí, je to plechový logo na hlavový trubce.
Trainman
Modrý džíny taky z módy nevyjdou. (: Mě se zase nelíbí zohýbané trubky, profily trubek ve tvaru státu Texas, třináct barev na rámu a minimálně devět velkých nápisů výrobce. A červený elox. A WCS. (: Osobní preference nadevše, v tomhle asi není nutné se shodnout.
Myslim že si můžeš dát rám na bílo, k tomu červený pruhy, černý nápisy a budeš king na místním marátonu. A místo plechovýho loga nechat samolepku nebo plastový :-)
Musíš to brát z toho pohledu, že RB je něco jako v automobilismu veteráni. Auta technicky a v naprosté většině případů i vzhledově o ničem, ale zlomku lidí se líbí a nedají na ně dopustit.
V čem je RB zastaralé, respektive technicky o ničem?
Třeba hydroforming. Ale neříkám, že to má na výsledné vlastnosti nějaký extra vliv. Prostě když postavíš RB (neuvažuju teď nějaké custom úpravy a laky) vedle nějakého jiného rámu současnosti, tak RB vypadá jako z minulého století.
Takže jde prostě jen o vzhled – jeden holky, druhý vdolky. Věřím, že by mě zaujalo i RB s hydroformingem, ale rozhodně by to byl další krok k s jinými výrobci zaměnitelnému vzhledu (řeknu tuctovost, ale bez nějakého pejorativního nádechu). Podobným krokem byla stopka frézovaných dílů.
Mor a neštovice na tebe plantážníku! Já ti dám o ničem! :-)
Jen tak pro upřesnění, Giant je největší výrobce kol na světě… :)
Já bych volil RB, ale je to takové srdeční rozhodnutí. :-) Chybu s ním ale v žádném případě neuděláš.
Jízdní vlastnosti jasně mluví ve prospěch Giantu!!!!!!Za mě jasná volba..
Povídej jak jasně mluví jízdní vlastnosti ve prospěch Giant. Neříkám, že to není pravda, ale chtěl bych nějaká data (testy). Krom toho je to vždy subjektivní pocit (někomu sedne víc RB někomu Giant).
Ono je to těžké, radit někomu to nebo to. Já budu radit CRR protože na něm jezdím. Další bude radit Giant, protože ho taky vozí.
Ideální bude najít vlákna, která se věnují oběma rámům, udělat si tabulku PRO a PROTI a hledat informace. Někomu může vadit vedení bowdenů spodem, někdo to naopak bere jako pozitivní vlastnost a podobně. Jinak se člověk asi nijak moc racionálně nerozhodne.
Tak s RB nebude problém dohodnout se, aby navářky daly na horní rámovku…
Mě osobně to třeba vyhovuje spodem, ale v nějaké rozhodovací tabulce to bude určitě plus, že může mít rám dle vlastních představ (do jisté míry…).
Vedeni spodem je super
Souhlas…byl jsem celkem radikálni:D proste kazde je na neco jinyho
za mě RB jako jasná volba
hlasuji pro IQ
Já bych volil určitě Giant a asi jen proto, že se mi ten rám prostě víc líbí.
Raději brát RB, já se snažím kupovat České značky. Kde by jsme skončili kdyby jsme kupovali raději zahraniční výrobky, zlaté české ručičky, svoje peníze raději vrazím do domácího trhu. ale tak je to o tom co člověk preferuje
tak to že máš českej rám a všechno ostatní z taiwanu už ten českej trh moc nezachrání :)
Tak mám i české kola, duše:-D tak vidlice, tlumiče, převody neděláme, ale oblečeni jezdím české, na turistiku taky. pokud si můžu vybrat tak raději české věci, někdy to ale nejde jinak
No, tak z kol je čekej možná tak ráfek, jestli máš rubena duše, tak Rubena už česká teda moc není :) A jaký nosíš oblečení? :)
Kalas, progress, Alpine pro ( šijou v číně ale aspoň firma je česká :-D) jako já se tady nechci dohadovat, prostě sem chtěl říct že když si můžu vybrat tak preferuji české, to je vše :)
a ted sem si jeste oblibil JURKA :) ale to uz tak
Rubena česká je ale dělaj jí nelegální ukrajinští dělníci viz poslední zátah policie v rubeně v HK xD
Z toho zatahu jsem snad mel plast, v kterem byla od vyroby dira… Nestrilelo se tam? :-D
Aha, já myslel že majoritní podíl má nějaká nadnárodní společnost, tak to byla asi od někoho mylná informace.
takhle bych to nestavěl, zrovna u rámu by tohle mělo být někde až na 3. a dalším místě v rozhodování. Jinak se ty RB nikam neposunou ve vývoji dál…
ale RB je na tom dobře , já sem s ním maximálně spokojen :) a myslím že spousty lidí tady taky…
Já bych třeba nějakou radikální změnu u RB viděl nerad. Dílčí ano – PM úchyty, tapered hlavovky a tak dále. Z karbonu šít nebudou, giganty nedorostou a jakoukoli větší změnou spadnou k průměru, k obvyklosti. Nějaké tvarové anomálie mi k RB prostě nejdou.
To co píšeš, ale třeba možnost eloxu nebo leštěnýho rámu, nějaký ty posuvný nebo výměnný patky
hlavne si pozri geosku tych ramov,pokial ti nesadne ram tak na nom mozes mat napisane aj
Lynskey a bude to na rit. K tej tuctovke co tu niekto spominal…ceska alebo taiwanska tuctovka nieje to jedno?
z tych dvoch by som volil jednoznacne giant.Urcite bude lahsi a nevyzera tak nudne.
Určitě bude lehčí? Vážil si ho? Ono to nebude vůbec tak jednoznačný. A to, že nevypadá nudně je věc názoru. Já mam rád jednoduchý design, klidně jedna barva a minimum nálepek…
Jasne desing vec subjektivna to mas recht. Pisal som to ako moj nazor/moj pohlad na vyber z tych dvoch ramov.Hlavne je goeska to som vypichol hore.Videl som par obrazkov na nete kde bol na vahe a hmotnost bola niekde okolo 1450–1500g.RBcko nezhadzujem ani „fanaticky“ nevyzdvihujem beriem ju ako kazdu inu znacku…
inac mohli by ste chalanovi aj nieco poradit a nie natahovat sa ohladom RBcka…na tieto debaty ktore nikam nevedu su tu ine temy.Preco kazda tema skonci pri takej „pakarni“?!
Z téhle debaty si třeba něco vezme, proč ne? Abychom tedy, dle tvého přání, byli konstruktivní, tak přidávám váhu CRRka v XLku.
na stránkách 1,78 takže u RB vlastně ani už nelžou
Protože obě kola jsou dost dobrá a nejde proti nim nic říct, takže se řešej blbosti :)
Poradit se asi nedá. Buď chce kratší (RB) nebo delší (G) rám. A buď se mu víc líběj formovaný nebo obyč. trubky. RB rám bude asi z 6061 nebo 7005 a XTC by měl být z AluxX slitiny, ale jestli to je lepší nebo horší materiál fakt nevim. Nicméně oba ty rámy jsou snad kvalitní, takže si stejně nakonec asi vybere to co se mu bude víc líbit a vyhovovat ohledně geometrie.
Hergot máme přece internet a téměř neomezený přístup k informacím http://www.racebike.cz/…vyroba-vyvoj 7020-T6 od firmy Alcoa.
AluXX:) no furt lepsi nez nazvy materialu, ktere si vymysli treba takovy Pells:)
zkusím oživit téma
pomalu ale jistě mi odchází rám a tak nadchází doba se poohlédnout po novém
vlastní chybou při srážce kola na střeše auta s vjezdem do podzemní garáže jsem loni načal současný rám, který teď praská stále víc …
volím ze dvou možností
http://www.cyklovape.cz/…-9-disc.html
http://www.racebike.cz/…3/78/crr-ram
víc peněz investovat nechci a ani nemohu …
díky za pomoc při výběru
RB, napsal bych tu mnoho důvodů proč, ale potom by se tu nahrnuli milovníci nabouraných rámů, kterých vzniknou tisíce denně, kteří by ty argumenty dementovali… ;)
takže prostě proto, že se mi líbí;)
škoda, že jsi své argumenty nenapsal
Ono netřeba řešit – ty rámy mají dané parametry a ve všem ostatním je to jen líbí/nelíbí každého soudruha. Nekvalitní nebude ani jeden.
nemáš pravdu, je to třeba řešit
blíží se odjezd do Rakouska a nerad by jsem tam chodil pěšky
samozřejmě jsem si geometrie rámů nastudoval
teď mám naprasklý razzer elite s carbonovou zadní stavbou, mmchdem mi geometrií celkem seděl (L) a RB CRR je podobný rám
pro a proti je celkem dost, docela jsem si tady na fóru početl
takže asi máte pravdu v tom, že nakonec stejně zvítězí asi jen ten vzhled …
Taky mi praskl rám tak jsem si objednal tento http://www.bradsky.cz/…j-p-441.html
Je to sice ročník 2007 ale za dost slušnou cenu tak uvidíme jak bude vypadat až to dojde ;-) o RB jsem dost přemýšlel ale už kvůli designu nee (stačí že mám od nich silničku, která není žádná nádhera)
Docela by mě silnička zajímala, protože Amulet z odkazu je pořádně hnusný :-)
pak dej vedet realnou vahu kdyz pisou 1450 v 17" a bez laku tak to bude podle me v normalni velikosti a s lakem teda dost tezke… ale porad mozna lehci a pohodlnejsi nez to RB…
Vážil jsem ho v 19" a má 1720g včetně čepů na véčka… kvůli nim jim ho ale pošlu zpět, protože jsem od nich chtěl pouze kotouče (zástrčky bowdenů v rámu jsou jen na lanka a hydrauliku tam nenarvu a bastlit nový rám fakt nehodlám :/). Jinak nooski má pravdu, že ten co mi poslali je humus, předtím tam měli tento design ale prej došel… Takže nebrat!
RB páč je český
A to při jízdě pocítíš jak?
no ze se ti bude honit hlavou jestli to ten svarec delal rano odpocaty nebo az na konci smeny :D takze budes uvazovat jestli se bat nebo ne :D
hrdostí :D
Asi stejně jako rám svařovaný ručně a robotem.
Taky jsem nedávno vybíral nový rám, Giant sice mezi kandidáty nebyl, ale nakonec jsem vzal RB. Původní GT Zaskar mi praskl již podruhé a ve sváru, tak řešení bylo jediné, výměna rámu a přeskládání.
O Giantovi ti moc nenapíšu, nejezdil jsem na něm, ale s RB jsem spokojen. Měl bych spíš srovnání s GT Zaskar. Váhově možná RB o pár gramů těžší, geometrie mi přišla hodně podobná, ne-li stejná, akcelerace v podstatě stejná, ale neuvěřitelné pohodlí oproti Zaskarovi. Jezdil jsem víc HTček a RB je jednoznačně nejpohodlnější ze všech co jsem měl. Velmi dobře tlumí rázy. Nevím čím to je, jiná slitina hliníku nebo větší průměr trubek, ale prostě mám pocit, jako by byl karbonový a ne hliník. Za cenu kolem 6000 kč je to myslím velmi dobrý kup, navíc je svařovaný ručně a záruka je 5 let. Jediné co jsem musel měnit je sedlovka, jiný průměr trubky, jinak jsem vše přeskládal z GT.
Co se týče designu, tak tady si každý musí udělat úsudek sám, jestli mu líbí nebo ne. RB je prostě takový jednoduchý rám, bez nějakého prohýbání, zahnutí a podobných pi*ovinek. Na druhou stranu v jednoduchosti je krása.
jj, souhlas…někomu se design RB nemusí libit,ale já jsem minimalista a v jednoduchosti je síla..o to víc pak na takovém rámu vyniknou komponenty :-)
Jednoznačně RB. Je tam trošku větší váha ale těch pár gramů se dá krásně dohnat na komponentecha a dostaneš kolo klidně pod 10kg. Jezdil jsem už pár rámů ale RB je jednoznačně nejtužší a krásná ruční česká práce…Proto pokud nechceš dát balík třeba do S-workse :-) tak je RB dobrá volba. Můj nároz je, mít kvalitní tuhý rám, který se ti nebude kroutit pod prdelí v každé zatáčce a taky něco vydrží…jinak je to všechno stejně jenom v nohách :-)
na jakych komponentech adekvatnich k ramu bys to poskladal aby ses dostal pod 10kg?
Já jsem zatím na 10.5 kg na SLX s Juicy a relativně těžkými záplety, rám velikosti XL. Za pár dnů dám snad fotku a doufám, že to už bude kolem těch deseti. Čili v takovém eMku v tom nevidím nejmenší problém.
no ja ti teda nevim co mam kolo tak 1,4kg ram k tomu 1,7 vidla kola 1,55kg (plaste RoR/FF) zbytek XT prehaz XTR a k tomu jeste Vcka a jsem na nejakych 10kg…
Tak to bude někde chyba. Vymeť pavučiny. (: Mé čínské váze jsem taky moc nevěřil, ale Parktůlka v servisu hází cifry stejné. Monstra mi to váží na 15.39kg, což mi taky přijde odpovídající.
Není to ono kouzlo ruční výroby? (:
to treba mam rozepsalne jen k vidlici pricti tech 800g a jsi na 10kg… sedi to tak…
Však já ti to nezpochybňuji. (: Některé věci máš těžší, některé já nemám vůbec, SLX celkem srovnatelné s XT (u řazení máš 2g k dobru). Takže i s těžším rámem mi přijde to půlkilo nahoru u mé sestavy celkem reálné.
:) tak to me zajima tvoje sestava…
jinak ja beru ze k RB je adekvatni tak epikon RM5 a SLX/XT :)
Moje sestava v profilu, váženo s Juicy7. I ty podmínky adekvátnosti jsou, myslím, splněny.
Ještě, co se týče vaření robot vs. člověk, tak je jasné, že robot se nikdy neunaví, svar udělá z konstantní vzdálenosti, konstantní rychlostí, tzn. prohřátí okolního materiálu je všude stejné, svar je všude stejně mocný = tudíž výsledek podle mě musí být zákonitě lepší od robota než od člověka, ale je asi pravda, že musí být vše dobře nastaveno a hlídáno, to už je o každé firmě. Říkat, že garážovka je větší kvalita než série je podle mě paušalizování a zobecňování.