Ahoj, mám dotaz. Mám na kole hydraulické brzdy Shimano M575 a prý se kolo nesmí dávat dlouhodobě na držák předním kolem nahoru, že to škodí brzdám, co je na tom pravdy?
Ahoj, mám dotaz. Mám na kole hydraulické brzdy Shimano M575 a prý se kolo nesmí dávat dlouhodobě na držák předním kolem nahoru, že to škodí brzdám, co je na tom pravdy?
Pokud jsou dobre odvzdusneny, tak jim nema co skodit. Jen bych pro jistotu nemackal brzdy, kdyz visi.
Ok, díky za odpověď, bohužel v práci nemůžu jinak parkovat, tak jsem se bál jestli to nemá nějaký vliv.
od listopadu do ted bylo takto doma uchyceno. Po prvnich jizdach vypada ze je vse ok.
pokuď je vše OK tak by jim to nemělo vadit…
Prý to tak je, ale ve skutečnosti to pravda není.
Je to taková pojistka výrobce, šance, že se něco stane je mizivá, ale sichrují se, no. Klidně i vzhůru nohama (brzdu ale raději nemačkám), jinak je to fuk, navíc já mám třeba brzdové páky spíš dolů než dopředu, takže zvednutím předního kolo se dostanou tak akorát do roviny.
Brzda se nesmí mačkat když máš kolo vzhůru nohama…když jí zmáčkneš tak se zavzdušní..vyzkoušeno.
Moje kolo je na věšáku celou zimu a brzdy se nezavzdušní.
bežne si nastavujem brzdy keď mám bike hore kolesami ( tažke páčky mačkám a nič sa nestalo )
Tohle uvádí Shimanno:
„Hydraulické kotoučové brzdy nejsou konstruovány pro případ, že jízdní kolo je
obráceno horní stranou dolů, jestliže se jízdní kolo obrátí horní stranou dolů,
vzduchové bubliny uvnitř zásobní nádržky se mohou přesunout směrem ke
třmenům. Použije-li se jízdní kolo za těchto podmínek, vzniká nebezpečí, že
brzdy nemusí fungovat.
Jestliže byIo jízdní kolo obráceno horní stranou dolů, stiskněte před jízdou na
jízdním kole několikrát brzdovou páčku
pro kontrolu, zda brzdy normálně
fungují. Pokud nefungují brzdy
normálně, odvzdušněním odstraňte
vzduchové bubliny“
Ale na druhou stranu Shimanno prodává Brzdy už odvzdušněné v setech, které jsou stočené v krabičce.
Podle mne jde o to, že když je systém odvzdušněný a není v něm vzduch tak si s ním můžu dělat co chci, ale když začnu jezdit a brzdit tak se vlivem tepla v olej objeví vzduch, který se při zvednutí kola dostane do třmenů a končím. Každopádně mi otázka, kudy se do brzd dostává vzduch stejně není úplně jasná. Protože na kole je jedna brzda těsná a s druhou zápasím. Takže mi z toho vyplývá, že asi i záleží na tom jak konkrétní kus těsní. Nebo si to nedovedu vysvětlit :-) Co si o tom myslíte?
A co mas tedy za problem? Jedna se zavzdusnuje? Zadni? Jak je vedena hadice a kde je pridelany trmen? Odvzdusnujes na kole?
Zavzdusnuje se predni…
Ted jsem odvzdusnoval s kolem ve stojanu se sundanym trmenem. Predtim to delal servis, tak uvidim jestli jsem to udelal lip :-)
Tak u predni me to prekvapuje, tam to byva vetsinou bez problemu. Problem delavaji zadni, zvlast kdyz je hadicka vedena ramem a trmen na spodni trubce zadni stavby. Proto ty dotazy.
Co to je za konkretni typ? Jinak to nikde nerosi, netece ap? Stary jsou jak?
Prave s tou zadni zadny problem neni. Jsou to M675. Jako nikde jsem si nevsiml, ze by se to rosilo, ale budu to sledovat.
Stare jsou 1,5roku.
Po prvni sezone jsem to nechal odvzdusnit a celou sezonu tak nejak dobry, ale ted jsem sundaval vidlici a jak mi visely řidítka na provázku než jsem vidlici dal zase po pár dnech zpátky byla přední brzda nepoužitelná. Ale zadní v pohodě..
U prvnich generaci techto a podobnych brzd od Shimana meli lidi semtam problemy s tesnosti vicka expanzni nadobky, semtam praskaly keramicke pistky. Oboji se vsak vetsinou projevilo za provozu, ze to proste zacalo rosit olej.
V tvem pripade bych to tipoval na nejakou schovanou bublinku, ktera vyskocila ven jak jsi oddelal vidlici. Ale je to jen tip. Osobne bych odvzdusnil, jak to nejlip jde a pak se uvidi.
Diky za radu! Tohle jsem si taky rikal no, uvidime. Bohuzel nevim jak dukladne to v servisu odvzdusnovali, kazdopadne ja jsem z toho vytahl pomerne dost vzduchu, az jsem si rikal ze to neni mozny ze si to nekde prisava, ale nakonec se mi to podarilo… tak to mozna bylo jen spatne odvzdusneny no.
celkem kvalitní dotaz, konečně :-)
Taky jsem nově majitelem svých prvních kotoučů M-615 a zajímalo mě, jak se budou brzdy chovat při různých polohách (položení kola do trávy, předním kole zavěsit ve vlaku nebo při čištění otočením vzhůru nohama), nejhůře se to bude řešit u dopravy vlakem, kolo většinou naloží do speciálního vagonu, kde nemám nad kolem dohled a jestli tam někdo zmáčkne páku nebo ne, kdo ví…
Naprosto nijak. Bude to uplne v poradku.
U nakladani do prepravniho vagonu – zalezi na pruvodcim. Ja si ho tam jednou umistoval sam a jeste pripinal zamkem.
Nekteri pruvodci maji gumycuky a kartony…
nikdy jsem s tím nměl problém, když jsem měl kolo naopak i přes noc tak vždy brzdilo dobře.
jinak posychrovat to jde tak, že než kolo dáš do stojanu tak mírně zmáčkneš brzdu a dáš přes brzdovou páčku gumičku, tím uzavřeš expanzku a nemůže se ti do systému dostat vzduch…jen takový nápad co mě teď napadl :) Ale neřešil bych to dokud nedojde k nějakému problému…
http://forums.mtbr.com/…-848452.html
Celkem zajímavé obrázky, nemáte někdo odkaz na rozebranou páku?
No já jsem odvzdusnoval zadni formula cr3 už asi desetkrát a teprve včera jsem zjistil proč na páčce je mikro dírka kvůli vzduchu za pískem a tam byla už od výroby blbě nasazený takový gumový kominek a tak uchcavala kapalina po typických ven z páky a jelikož ta dírka je na venkovní straně směrem k řazení tak jsem si toho nevšiml už jsem byl fakt ztracený ale tentokrát se vyplatilo rozebrat a jen nasadit tu potvoru zprávně to jen taková vsuvka pro ty co taky odvzdusnuji a neví třeba o tom ze to někde saje vzduch…