• Suki Z

    **Mám nové hydraulické brzdy FORMULA RX. Při opakovaném brzdění ve sjezdech zabírá brzda dříve. Jakoby se méně vracela. Mám obavu, že při skutečně dlouhém sjezdu, kdy budu opakovaně brzdit vícekrát se postupně nevrátí vůbec a kolo zablokuje. Je to normální? Dá se to nějak řešit? ** Zatím jezdím pouze „normálně“ dlouhé kopce. Nevím co to udělá,až pojedu někde na horách kdy budu muset brzdit opakovaně několik desítek minut. Děkuji za radu či názor.

    0 0
    • Ruprt2  

      Je to normální, neboj.

      kolik vážíš?

      0 0
      • Suki Z  

        Vážím 80 kg. Zlatá véčka. Tam člověk jednou za rok vyměnil špalky a už jenom brzdil. Mám dojem, že hydraulické brzdy nejsou udělány pro ježdění, ale pro štelování:)

        0 0
        • obda  

          To je zase kravina. Véčka se musí štelovat taky (sjíždění špalků), mění se bowdeny, lanka … Já teda fakt nevím, ale s hydraulikama se vůbec nedrbu, olej jsem za ty roky ještě neměnil, výměna destiček je za chvilku. Akorát jednou za čas rozhýbu pístky.

          0 0
          • Ruprt2  

            Nojo, ale ty máš dle profilu Shimana.

            To je zcela jiná písnička :-)

            0 0
        • prvniodkonce  

          Přesně tak. Mám keramiky a špalky jsem dával asi před 5ti lety, nešteloval jsem nic a jezdím. Kotoučovky vnímám jako zbytečně těžké a servisně náročné brzdy vyžadující pevnější výplet i rám a vidlici. Bohužel masírka výrobců je jiná, takže si do budoucna nemůžu koupit nový bajk dle svých představ :(

          0 0
          • obda  

            Špalky si dával před pěti lety a nic jsi od té doby nešteloval? Jezdí se na tom kole vůbec?

            0 0
            • prvniodkonce  

              Je fakt, že na bajku moc nejezdím, dohromady tedy ty špalky mají najeto něco přes 9 tisíc kilometrů. Samozřejmě kecám, že jsem nic nešteloval, ale výměna špalků opravdu nutná není. Mám na mysli keramiku. Na zimáku, kde mám klasiku, je samozřejmě situace odlišná.

              0 0
          • Dejv94  

            Právě naopak, s kotoučena není vpodstatě žádná práce. Sám mám Formule RX a za dva roky co jezdím jen měním brzdový desky, jinak jsem na ně nemusel vůbec šáhnout.

            0 0
        • jIrI___  

          Člověk nesmí mít v rukou nasráno, pak jsou hydraulické kotoučovky bezúdržbové.

          0 0
    • Kosta  

      je to normální… kolo ti brzda úplně nezablokuje, ale brzdit bude furt, to jo… řešením je brzdit s rozumem, popřípadě dělat přestávky…

      0 0
      • Suki Z  

        No to jste mě tedy dostal. Já jsem myslel, že každá inovace je k lepšímu. Chci jezdit a nevědět o součástkách. Tvrdím zlatá véčka. Co to je brzdit s rozumem? jsem vyloženě rekre jezdec. Co bych si měl pořídit za brzdy, aby to nedělalo?

        0 0
        • kubad  

          jiné brzdy než Formula, ty jsou bohužel známé malou mezerou mezi deskama a díky menšímu objemu brzdové kapaliny i citlivější na to co popisuješ.

          0 0
        • Kosta  

          JE to inovace k lepšímu, obecně kotouče líp brzdí, jsou „bezúdržbové“ ve smyslu, že nešteluješ co chvilku vzdálenost špalků od ráfku, jenom měníš desky (třeba mém případě po 3 a půl letech celoročního ježdění). Bohužel daň za to je rychlejší zahřívání a v extrémním případě nulový chod páky – stále brzdící kolo, čemuž se lze vyvarovat buď smysluplným brzděním – přerušovaně, dál tam, kde si to můžu dovolit, brzdím jenom zadní – přední šetřím apod. Nebo konstrukčně – většími kotouči, tam pak záleží, co ti ještě snese vidle.

          Já vozím 160/160 kotouče a když potřebuju zastavit, zastavím a brzdu se mně podařilo totálně uvařit 1× v místech, kde jsem se vyloženě bál tu brzdu na chvilku pustit úplně :)

          Jinak sjezd s převýšením 500m, kde se to nedá na moc místech pustit, moje brzdy přežily bez větších problémů, takže tak.

          0 0
          • kubad  

            abych pekl brzdy tak aby samovolně přibržďovaly sem ještě nezažil, zbytek v celku souhlas

            0 0
          • Dejv94  

            Nevím teda z jaké ste kdo planety, ale s Formulama RX jsem neměl nikdy problém, nikdy neškrtal kotouč ani nic podobnýho. Jen je občas vyčistím, když měním desky tak roztáhnu pístky jinak za dva roky co je jezdím jsem ještě neodvzdušnoval, protože nebyla potřeba. Nikdy jsem je neuvařil a nikdy jsem neřešil nějáký přerušovaný brždění, abych šetřil brzdy. Jinak je mám na 29eru a kotouče 180/160.

            0 0
        • vili42  

          Taky sem spíš turista než závodník, taky mám stejné zkušenosti s brzdama Formula RX, taky mě pobavil názor, že s hydrama se musí brzdit přerušovaně a taky tvrdim zlatý véčka. Navíc mě vytáčelo neustálé cinkání, šustění, pískání, škrtání. Já to vyřešil tak, že Formule sou v šuplíku a na kole mám mechaniky Avid BB7. Seřídit si to můžeš jak chceš. Jediná nevýhoda, že sou těžší, ale jako rekreační jezdec to asi moc řešit nemusíš.

          0 0
          • obda  

            Kdybys místo Formulí měl Shimana, tak je tam máš dodnes.

            0 0
            • vili42  

              Je možný, že s Shimanama nejsou problémy. Můžu mluvit jen o Formulích, který mi oproti véčkům nepřinesly nic, než problémy. Ale troufnu si říct, že pro rekreačního cyklistu jsou kotoučovky úplně zbytečný.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.