Máte někdo zkušenost s porovnáním plášťů Maxxis Ikon a Ardent Race na zadním kole? Doteď jsem vozil Ikona ale zaujal mě právě ten Ardent Race. Vepředu vozím klasického Ardenta. Samozřejmě bezduše. Díky za tipy :-)
Máte někdo zkušenost s porovnáním plášťů Maxxis Ikon a Ardent Race na zadním kole? Doteď jsem vozil Ikona ale zaujal mě právě ten Ardent Race. Vepředu vozím klasického Ardenta. Samozřejmě bezduše. Díky za tipy :-)
K ardentu na predku bych vzal ardent race nebo rovnou ardent, když ti nevadí větší valivý odpor. Nemám dobrou zkušenost s moc velkým rozdílem mezi předním a zadním pláštěm v těžším terénu.
Jezdil jsi na zadním kole klasickej Ardent? Je to třeba oproti Ikonu větší brzda nebo jede po tvrdým povrchu slušně? Já vozil na předním Ikon, který ale byl kompromisem mezi rychlostí a gripem. Tak jsem nahodil Ardent i za cenu vyšího valivého odporu a jsem spokojený. Teď vzadu vozím Ikona a chtěl bych pospekulovat mezi Ardentem Race a třeba i Ardentem?
Vše v rozměru 2,25 EXO TR bezduše..
ted mam ve predu ardenta 2:25 exo tr bezduse a vzadu erdent race exo tr bezduse… a taky premyslam ze race vymenim za klasickeho ardenta..... tato kombinacia je fakt dobra, ale v terene ten race fakt klouze pri brzdeni takze tam asi vyskousam to obyc ardenta, kord se chystam na rychlebky a tam to lip sadne
No právě, já bych tu rychlost na asfaltu možná i klidně obětoval. Teď jsem objednal toho Race tak uvidím..
Dnes som byl na vyjizdke blatem… Ten race v zadu… no katastrofa, klouze to strasne … klasicky ardent parada
ar je guma na vsetko len ne blato. to je aj dost logicke, staci sa na nu pozriet.
No, uvidím kdy ho zajedu, jsem zvědavý..
Ikon taky neni zadny rychlik, Ardent je uz terenni guma, ktera proste nejede jako plaste typu RR, ale podrzi.
Prave na Rychleby to chce i dozadu gumu co dobre drzi.
Tak na ty ilegalní traily asi jo, ale na klasické stezky jen něco co není úplný papír.
Mám srovnání Ardenta 26×2.25 EXO s X-Kingem 26×2.4 Protection a Ardent je znatelně pomalejší.
to je dost dobre mozne. je ale vyrazne odolnejsi, dlhsie vydrzi a dost lepsie drzi. vzdy je nieco za nieco.
Souhlas, navíc bych to neviděl ani s tím valivým odporem tak tragicky – já po výměně X-kinga 2.2 RS za Ardenta moc velké zpomalení nezpozoroval.
A kde to bylo? Zadek nebo předek?
Na zadním kole. Vpředu jsem nepoznal rozdil ani mezi X-K 2.4 a Minionem DHF 2.30.
na jakej rozmer? na jakej typ jezdeni?
Aktualne stavim 29 celoHT, kde jsem obul na obe kola Ikony… Tak uvidim…
Rozměr 2,25. Jezdím hardtail těžký terén, všechny možný prasárny kromě skoků. Blátu se vyhýbám ale i na to přijde.
Byl jsem s Ikonem vzadu spokojený tak mě to jen zajímá a možná ten Ardent Race zkusím.
jak jsem psal niz, Ardent Race bude drzet nejspis o kousicek lip… otazka bude, jestli to poznas…:)
Ja chtel ted na 29 celoHT Ardent R/Ikon… ale bohuzel meli jen Ikona, tak jsem vzal i na predek a uvidim..
kuva ze pozna.. jezdi sem Ikony 2 sezony, az loni sem dal na predek AR a rozdíl fakt velký, zadek se stal nervozní, přetáčivý, předek drží jak v koleji.
Ja mel ikona sice 2.35 ted jsem dal dozadu ardent race 2.2 a plast je podstatne rychlejsi
a jaké verze? pokud srovnáváš AR 3C a ikona obyč dual, tak je to jasný, ale jinak…
podobna skusenost alebo aspon pocit.....ikon je dobra guma ale taka zvlastna, drzi, podrzi, vydrzi ale ide len vo velmi uzkom spektre tlakov, naozaj staci zmena +/- 1–2 psi od krvopotne najdeneho optima a medzi nim vyrazne drapakovejsou gumou (trabas ardentom) potom neni nijaky rozdiel.
Ten samý dojem, byť s dual verzí a pouze na předku. 1,8 bar a míň = nejede to, tlumí to a houpe se to jak houpací kůň (na celopevňáku se to dá skvěle cejtit), 1,9 bar = moc to nejede, ale skvěle drží a tlumí nerovnosti a nehoupe se. 2,0 bar = nedrží to, furt to moc nejede a ještě to drncá, jak kdyby to bylo z betonu.
jo je to fakt, ted mám ikona dual bez exo bez TR a má v 27,5ce pěkných 560gr a pořád dostatečně odolný, ale nebylo to ono, nejel vubec,ale perfektně oproti 3C drží i tlumí. Nakonec jsem ho prostříhal, tak jak to dělá se všema ikonama Hermida a ještě jeden uživatel BF a ejhle, najednou dost slušně jedoucí guma, hlavně v terénu ten rozdíl byl poznat nejvíc, která se navíc i lépe čistí… ale věřím že ardent race jede líp nebo stejně, protože ted jsem ten vzorek podobně „otevřel“ škoda že má ale skoro o 150gr víc, což je pro mě nepoužitelný…
Ikon nejede?
přesně tak, na to jak ten vzorek vypadá tak nejede vubec. Pocitově i v testech dopadl špatně… ale to prostříhání to výrazně zlepšilo…
nemas link?
http://www.bicyclerollingresistance.com/…eed-tlr-2014
Ve verzi 3c valivý odpor opravdu tragický.
Thunder Burt má větší odolnost, jo? to je nějákej vtip?
A proč by nemohl mít? Tenhle test je zcela jednoznačný. Nebude sedět sice pro každý typ defektu, ale není na něm po metodické stránce co zkazit. Prostě měří sílu propíchnutí běhounu mimo vzorek stejným nástrojem. A pokud je u TB potřebná síla větší, tak není co řešit.
No nevim, TB sem sice nejezdil ale u RaRa (Evo SS) jsem měl defekt každou chvílu od novýho pláště, pak jsem měl Ikona 3C a dokud jsem ho nesjel na polovinu vzorku, tak jsem s ním neměl žádnej problém. Proto mi příjde odolnost TB celkem usměvná, když s tím pláštěm se dá jezdit skoro jen po hladkym povrchu.
Nikdy nejsou stejné podmínky a nikdy nelze dělat závěry z jednoho pláště. Už jen u RaR jsem u jednoho pláště měl 2× prorvaný běhoun a u dalších několika kousků bez defektu. Celkem 3× prorvaný běhoun během 15tis. km.
Na TB mám cca 2500km a defekt ani jeden. A terén s ním občas jezdím docela slušný (kořeny, šutry), ale výhradně za sucha (za mokra už nedrží vůbec, za sucha to je v terénu velmi slušné na ten minimalistický vzorek).
Je to ale hlavně celé o štěstí. Všechny pláště z těch testů, které mají odolnost běhounu 6–8 jsou na běhounu prostě dost šlupky a odolnost nijak velká není.
Třeba Contíky protection mají v testu odolnost 12 a i ty se dají na běhounu defektit a ne tak obtížně, i když jsou samozřejmě znatelně odolnolnější než všechno s hodnocením 6–8.
samozrejme ze nemoze mat a ani nema. to neni dobre ani ako vtip. a presne toto je problem tych akoze nezavislych testov. okrajove podmienky su nastavene tak aby vyhral ten kto ma. je pravda, ze ikon ide tak zvlastne ako som pisal vyssie, ale co sa tyka odolnosti tak to uz sudruhovia zo schwalbe prehnali.
ano, to je samozrejme vtip, navyse mizerny takze je jasnenkto ten nezavisly test financuje. uz sme sa o tom tuna bavili, volakde to bude.
ikon prostě nejede o tom žádná, v terénu to dohání odolností a balonovitostí, proto ho hodně lidí vozí, ale to nemění nic na valivým odporu jako takovým…
no nejde…jak som pisal to rozmedzie tlakov je strasne male.
já ti nevím… vozil jsem ikon přes rok vzadu a jede parádně (obyč kevlar 26 vozeno jako bezduše)
myslel jsem na to prostrihani, prtze si to nejak neumim predstavit…
Skoro podezrivam ty testy ze zaujeti pro schwalbe, prtze mi to vzdy vychazi uplne opacne:)
Ale 29ku mam cerstve a v soucasnosti nazuty Ikony TR EXO 2,2 a prijde mi, ze to jede hezky… co potom, kdybych vymenil treba za RaRa apod. To bych musel litat jak drak:))
A jaké foukáš tlaky a kolik k tomu vážíš. To jen ta souvislost hmotnost vs moc nízký tlak, který by byl mimo rozsah testu, co jsem psal v tom sousedním vláknu.
Na bicyclerollingresistance určitě není zaujatý žádnou značkou, tohle je zcela nezávislý test na výrobci. A třeba v odolnosti na tom Schwalbe proti Contíkům v těch testech nejsou zrovna dobře. U RK to ještě jde, tam na tom RS verze není ještě tak dobře. Ale pro XK už i RS verze je na tom znatelně líp s odolností běhounu než snake skin RaR/RoR/NN.
na 29ce mam pomerne vysoke tlaky, vozim na sedacce prcka a nejezdim s tim v terenu…
Doufám, že nezkoušíš srovnávat pláště při použití sedačky oproti ježdění bez sedačky…
Vliv sedačky je násobně větší než nějaké drobné rozdíly dané valivým odporem, tedy se sedačkou se nedá poznat vůbec nic.
A ještě jsou všechny testy na bicyclerollingresistance pro 29". U některých plášťů se to mírně liší pro 26". Hlavně RaR není stejný pro 29", má jiné mezery ve středovém vzorku.
Pro hodně nízké tlaky u Schwalbe dle měření vychází o trošku lépe mírně řidší vzorek. Pro nízké tlaky RoR dokonce je lepší než RaR.
A tedy i 29" RaR by mohl jet rychleji pro nižší tlaky než 26" RaR.
druhá řada od prostřed každý druhý „čudlík“
a jaky to ma zmysel? sa celkom vazne pytam.
si to vyroluj výš, celá tahle diskuze tím začala :D
To ať mi někdo vysvětlí proč by takhle měl být rychlejší:) Na ačku po těch špuntech stejně skoro nejedeš a v terénu budou chybět. Já už ho stejně rozpáral a další pláště podobného ražení už jen na dirt nebo semi-slick na full
já třeba vozím tlaky 1,3–1,6 bar a rozhodně po těch špuntech jedu… a nevím co je ačko. Taky se to líp čistí v terénu. Se mi libí, jak to hned každej odsoudí, že to p..ovina aniž by to někdy vyzkoušel :D Jo jasně ten Hermoska si to taky stříhal, aby se nenudil :D
ze na to neprisli v maxise jake to ma vyhody.
že ty musíš furt takhle reagovat.
ako fakt by ma zaujimala odpoved na co prisiel hermida co volako prehliadli v maxxise. v xom vidia rypanie?
Třeba já ti věřím, doformace pláště a s tím i spojena kontaktni plocha pláště se vlivem tlaku mění, zatížení figur se bude měnit. Dřív jsem jezdil novy python, který mel vyšší boční figury a při určitém talku docela hucel, neprislo mi, ze by jel stejne jako původní typ, ve výsledku stačilo plast prifouknout, abych nejezdil s tak deformovanym břichem :)
Tak já bych jen chtěl vysvětlit proč to jede rychleji. Každý ten špunt má nějakou funkci a tak by mě zajímalo jak to, že ten plášť je rychlejší v když uřízneš ob špunt 2mm vysoký kousek. Jinak tlak mi nic neříká, když neznám tvojí váhu:)
Ačko =asfalt
vaha 67–70… já nevím každopádně to ylepčšení je citelný hlavně v terénu a na měkkým podkladu, na asfaltu moc ne. Ale vzhledem k tomu, jak plášt vypadá po jízdě po asfaltu, tak je právě víc očerněn i mezi špunty a tím pádem bych řekl, že je tam větší styčná plocha a tím pádem to líp zábírá a jede. a taky v blátě se to o něco lépe čistí… zase to nemusí, tak dobře držet na oslizlých kořenech a kamenech apod…
uvedomujes si jakou blbost jsi napsal?:)
co máš na mysli? Že otevřenější vzorek zákonitě nemůže jet? nebo myslíš to s těma kořenama a kamenama (jo jasně na nich bude držet líp hladká guma než jakýkoliv vzorek, ale měl jsem namaysli něco jako měch a takový to neé uplně hladký…) a pokud ani jedno z toho, tak nevím kde vidíš problém
uzvakas spunty a ma to lepsi zaber??:)
Zaroven kdyz bude vetsi stycna plocha, tak jaktoze muze plast jet rychleji, tzn. mit mensi valivej odpor?
a pak pises, ze to je poznat hlavne v terenu…
wtf??
no tak tos mě uklidnil, že jsem blbost nenapsal, ty to jen nechápeš. howg ;)
prosim, bud tak velkorysy a objasni mi to:) diky…
Prtze jsi napsal vlastne uplny protichudny vlastnosti…
a jako hladká silniční guma s maximální styčnou plochou bude mít větší odpor? si jako myslíš, že když to vyštípnu tak tam bude vzdch a tak guma nedosedne nebo co? Píšu že v terénu je to poznat víc než na asfaltu, ale i po něm to prostě jede líp. Že to má lepší záběr je taky jasný když je to víc otevřený, ta zemina, na které jedeš, se asi těžko uplně nacpe do těch malých mezírek vždy… nehledě na to si uvědom jak jede třeba RoR, kterej má podle toho, co píšeš vzorek super pomalej…
a uvedomujes si veci, jako ze to neni jen o vzorku vid?:)
Je zvlastni, ze otevrenejsi plaste jako napr. MK II ztraceji v terenu na plaste, rekneme s hustsim vzorkem, napr. DHF…
Jinak mluvil jsi o Ikonu… ja ho teda mam a zadne male mezirky tam rozhorne nepozoruju!
Ale klidne si stipej u sebe figury, at mas pocit vetsiho zavodnika:) dle myho je to blbost… Vyrobce nebude uplne blbej a vzorek designuje s nejakym zamerem…
já to neštípu pro nějakej pocit,na Ikonu nezávodím, jezdím aspeny protože ty mi líp drží v zatáčkách i líp jedou, takže píšeš uplně mimo…
to že to není o vzorku si uvědomuju velmi dobře, ale ku příkladu třeba ten RoR a RaR mají stejnou kostru, vzorek uplně jiný a jedou stejně oba velmi dobře…
Dělá to víc lidí, takže to asi blbost nebude, pro toho co od té gumy očekával něco jinýho.
Seš v tipnej jak musíš rejpat, stačilo se zeptat, myslet si svoje a ne někoho hned zhazovat, že dělá blbosti, já ti to taky nenutím… Kvuli takovejm jako ty je pulka BF zajebaná debatama o hovnech, protože to sklouzne vždy na rozmlouvání danýho řešení, místo debaty o daným řešení…
ok, zdrzim se tedy ted invektiv…:)
Aspen drzi lip v zatackach? nemam vyzkouseno, takze se ptam… Bohuzel je delaj docela uzke, proto jsem vzal radeji Ikona… To, ze lip jedou je dany vzorkem…
RaRa jede myslim dle testu lip nez RoRo… kazdopadne jedou oba dobre… ale to je taky dany tim, ze je to schwalbe a XC gumy jim docela jdou… Ja vozil kombinaci RoRo vepredu a vzadu prave Ralpha…
Ad uprava vzorku.. Vim treba o narezavani spuntu pro lepsi prilnavost, coz mi prijde jeste logicky…
Aspen má agresivnější a líp natočenej boční vzorek a drží dle mého určitě lépe. Ikon má tendenci se utrhávat. To s objemem souhlas, chtěl bych taky 2,25ku a se 120tpi by to byla pecka, ale bohužel na 27,5je jen 60tpi a 2,25ka byla jen u 26" dřív.
Pak vypadá zajímavě crosmark 2, to už vypadá na solidní balón, kterej i pojede, ale zase váha 650gr ve 27,5ce… To je stejný jak ardent race.
A osobně po zkušenosti s normálním ardentem, kde když se vrozek na středu trochu ojel, bych řekl, že jede naprosto stejně a v terénu i lépenež ikon a mnohem líp držel, takže proto mám k ikonu i tak trochu odpor. Podle mě ta guma je až moc univerzální (spustě lidí to vyhovuje), neříkám špatná, ale když mám možnost gumy měnit podle závodu, tak ikona si tam prostě nedávám, protože nevím kde ho použít.
A ta uprava vzorku:mě to taky nenapadlo, zkusil jsem to až po tom, co sem jeden uživatel psal uplně stejný pocity jako já a že touhle upravou se některé vlastnosti zlepšily…což potvrzuji.
Ja ikona bral na 29ku celoHT, takze jsem chtel neco rychlyho a balonovityho… Schwalby mi nesmej uz za klasickou cenu do baraku…
Crosmark II vypada zajimave, ale prijde mi, ze ma pomerne velky spunty… Takze klidne na takovy trailovy jezdeni… kazdopadne Aspen bude asi daleko rychlejsi…
Tak zrovna Ikon 2.2 není moc velkej balón.
Mám obyč drátěnou verzi Ikona nasazenou na zadním kole – 29 / 2.2 a za mě spokojenost (bral jsem drát kvůli ceně abych to testnul), příště vemu kevlar.
Na 21mm ráfku pasuje akorát do rámu, větší už bych dát nemohl (mám RB).
Užovka to není :-)
Komfortní dobrá guma, testováno teď na 24 hodinovce v Jihlavě.
neni… ale nenapadl mne plast, ktery by byl… Mas nejaky navrh?
Větší balón byl určitě Geax Saguaro 2.2, teď tedy Vittoria, ale jezdil jsem je když šly sehnat za zajímavý ceny, teď za obyč kevlar verzi nechtěj zrovna málo.
Tak se ho rychle zbav :D Kámoš řízl ikona vzadu na 29" v lese, nevíme o co. No zalepil a dojel. Já došel teď, nas*anej z Divoký Šárky, mám v něm díru na dva prsty (26" full), oproti RaR je to „kus gumy“, ale pořád to má boky jako papír, tak přemýšlím co tam dám, asi Ardenta 2,25" jako mám vepředu.. :(
Pokud jezdíš tratě kde jsou kameny, tak to chce samozřejmě verzi s EXO ochranou.
???
to je ten důvod proč vozím v podsedlovce plášťovou záplatu 4×4cm a to jezdím jen XC :-) někde to trochu víc říznout se může podařit, tak bych nerad šel potom 20km pěšky :-)
myslis to vazne? vycvakas spunty cimto ma vacsiu stycnu plochu a lepsie zabera? ci ro nejak zle chapem ?
asi to i blbě píšu, ale to je fuk, stejně to nikdo nezkusíte, tak tuto diskuzi můžeme opustit s tím, že každý at si vozí jaký gumy mu vyhovujou :D tohle vede jen k tomu, abyste to řešení zhodili, na to se můžu…
Tak že si spousta závodníků ořezává pláště je pravda. Ale oni řeší každý gram (popřípadě žvýkání špuntů či lepší čištění) a navíc na každý závod fasují nový, pěkný s hrankama. Taky si můžu ořezat shortyho, bude líp držet na tvrdém podkladu, ale jen do té doby než trochu orvu hrany. Závodní to neřeší – já gumu za 1500kč ano.
Prozraď jak a co jsi ustříhl? :D docela mi to i jede (na moje najetý km), ale když jsem teď jel po asfaltu do kopce šnečí rychlostí, tak mi vibrovalo celý kolo, v menším náklonu pocitově jelo rychlejc a nevibrovalo ani trochu..
Prostříhanej Ikon? To slyším poprvé. Obvykle se prostřihává Crossmark, ale u něj se to dělá kvůli gripu v náklonu.
Ikon vozil Hermida například na Cape Epic a prostříhaného na něm tedy nic nevidím:
jo no tak sorry, ne na každým Ikonu, ale na několika kusech, dokonce je to vidět i v jednom videu od multivanu, jak to kleštičkama sám vystříhává :D
Ahoj, řeším stejnej problém, na podzim jsem obul na předek ardent 29×2,25 a teď přemýšlím jestli na zadek Ardent2.25/ardent race2.2/Ikon2.2, předtím jsem vozil raceking RS a bojím se, že ardent, kterej by měl na zadním kole v terénu nejlepší grip, by byl oproti racekingu už o hodně pomalejší, Takže taky přivítám názory ostatních. Hlavně prosím o info od někoho kdo vozil ardent race2.2 a s jakou směsí? Díky za info
pořídil jsem taky ikony na 29ht, ale ten ardent race vypadá parádně.. zkusim verzi AR 3c/exo/tr na 26" a uvidim jak to pojede:) Nicméně i na 26" stojej stále přes litr:(
obe verze jsem nem 3c tu nejvysi
Na 29" hardtailu jsem měl v nejvyšších verzích jak Ikon, tak Ardent Race a nepřijde mi, že by Ardent přinášel něco navíc. Krom gramů samozřejmě.
edit: mluvím o zadní kole
Takže to nebrzdilo lépe?
A náhodou porovnání na předku?
Jestli to na xc kole řešíš, tak asi ano. O chlup lépe brzdí a drží, ale jsou to jednotky procent. Nic, co by mě odradilo od nákupu lehčího a rychlejšího Ikonu. Na předním kole…dejme tomu. Pokud ti nestačí Ikon, Ardent Race je asi fajn.
vyloženě problém nemám, ale na sypkém povrchu nic moc ten IKON … tak přemýšlím, jestli si tím AR na předek pomůžu … jestli je to lepší v rámci jednotek procent … tak to asi nemám šajna poznat, potřebuji rozdíl v dvouciferném čísle, ale nechtěl jsem tam rvát čistý Arden, pokud nebudu muset.
Nedávno jsem nahodil na svého C nové gumy, Ardent (TR, DC) na předek a Ardent Race (TR, EXO, 3C) zadek a musím říct, že mě tato kombinace dost překvapila, nejen že to v terenu sedí jak přilepený, ale i docela frčí po asfaltu.
Jojo, to je alternativní varianta …
A před tím jsi jezdil co za gumy?
X-King / Race King
Jo já jsem jezdil to samé, xking 2.2 RS a Race king 2.2 RS, byly to docela šlupky, ale přemýšlím že přejdu na bezduše a dočetl jsem se že by s verzema racesport mohl být problém, a protection se mi brát nechtělo. Taky jsem chtěl na zadek něco s lepším gripem.
Měl jsem je nějáký obyč skládací verze (Made in Indonesia), XK ve 2,4 a RK ve 2,2. Bez problému jsem je jezdil bez duší na Crestech, Ted přechod na Ardenta 2,4 a AR 2,2
verze RS jdou strasne blbe zatesnit asi tunou tmelu a navic diky tenkym bokum se maji tendenci zvykat…
můžeš když tak popsat změnu na zadku raceking oproti ardent race? a jestli je ta změna významná?
Lepsi trakce v technickych pasazich (prudky vyjezdy, mekci podklad), vic drzi v naklonu, jinej pocit pri klopeni (RK je vic kulatejsi). Pocitove je to o kategorii hrubsi plast.
Vic zatim nemohu soudit, mam s nema najeto asi jen 250km.
Jinak já jezdil Schwalbe RaR, to byly hrozný šlupky. Maxxisy mi přijdou jako pořádný kus gumy.
Co bys cekal, ardent race je Ikonu celkem podobny… Drzet bude o kus lip, ale ne zas o moc…
Možná jen to, že Ikon začne na sypkém a mokru pekelně prokluzovat, když se vzorek sjede na polovic… Ale srovnání s polovičním Ardentem ještě nemám, neb jsem ho do této fáze ještě nesjel .-) ( Obojí nejvyšší verze EXO 3C atd…)
toto mozem co sa ikonu tyka potvrdit.(top verzia i3c exo, max speed tlr ci ako to je) tiez som presiel na ar dopredu aj dozadu. jedine v com ten ar nic moc je blatko, dost ale zas ne tragicky sa cisti. na ostatnych povrchoch je porovnatelny s nn po kazdej stranke ale horsie brzdi, zas o dost lepsie ide aj ked podla roznych testov ktore ale uz beriem dost s rezervou by ani moc nemal. najvacsie minus tak zostava cena cez 50e ktoru ale ciastocne kompenzuje pomerna velka vydrz a odolnost.
Tak ja u toho Ardenta TR 3C Exo za sebe vidim nejvetsi problem ve vaze (z pohledu XC), a to ho mam jen na predku.
kolko vazi ardent race resp jak je na tom v porovnani trebars s konkurencnum RoR?
Race nevim, mam klasiku, a u ni jsem navazil tusim 715g. Priste asi prubnu NN Perf.
Už mi přišel Ardent Race 29×2,25 EXO TR a navážil jsem cca 840g.
Uf.
Co ti to přišlo za plášť? Tolik mi ani neváží klasický Ardent ve 2,4.
Co přišlo mě:
Adent 29 × 2,4, DC, TR, 772g, na ráfku ZTR Crest při 1,5bar – 59mm
Ardent Race 29 × 2,2, 3C, EXO, TR, 717g, na ráfku ZTR Crest při 1,7bar – 56mm
to sa mi zda moc aj ma 29
No buď máme špatnou váhu nebo nevím. Přijde mi, že když jsem kdysi vážil Ardenta, tak i ten měl méně… Oprava: 820g
Tak na předek k XC ježdění není to exo až tak nutný IMHO.
Tak ja nerad prezouvam, a cekal me prejezd Javorniku a Karpat. Predloni v Beskydech jsem si s Ikonem nebyl uplne jistej, tak jsem chtel neco o fous odolnejsiho, co navic trosku povede a podrzi.
Ta vaha i mna trochu stve…schvalne, existuje podobny plast s mensi vahou? Urceni trail/Am, ted mam ardent 27,5×2,25 exo TR bezdusak vaha 770g. vite o necem podobnem a lehcim? dik
Vozil jsem michelin wild grip'r 2 adventage 2,1 26" 515g 120tpi. V Těhlech pláštích se moc nevyznám, ale na zadek to nebyl špatný plášť.
koiukam ze pre 27,5×2,25 ma vahu 720g 60Tpi
Njn, zlatý 26":) Levnější, lehčí, tužší:)
1*
Misulina jsem zadnyho nemel, mozna by to stalo za zkousku.
neexistuje, proste ta hmota co dela ten plast odonym neco vazi. I Nobby Nic Snakeskin vazi skoro 700g a vydrzi min.
Momentálně jezdím Vredestein Black Panther TLR 27,5×2,2, na váze se ukázalo cca 650g, oproti Schwalbe se tak nežvýkaj a v terénu drží fakt parádně.
650g/26 to je asi o 90g viac jak povedzme RoR pricom AR je niekde medzi RoR a NN a ke o dost odolnejsi. a nezvyka sa na rozdiel od schwalbe.
Potvrzuji tyhle závěry. Dva roky na 29 vozím kombinaci AR (předek) a Ikon (zadek) 2.2 bez duší. Předtím jsem měl oboje Ikon a zásadní rozdíl jsem nepoznal. Jsou to velmi podobné pláště.
Když už jsme u toho, mám doma litrovku Caffé Latex tmelu a leží mi už rok, spotřeboval jsem cca 300–400ml. Ztratilo mlíko za tu dobu vlastnosti?
Rok nevadí.. Taky mam cca a rok otevřenej tmel ale 250ml, tak to spotřebuji rychleji. Litrovka je na dlouho:)
Caffe latex nefunguje ani nový, takže je to fuk :D
*1:))
Okej okej :D No to nevím, já byl vždy bez defektu a pár trnů to pochytalo… Ale třeba ne. :D Jinak co bys teda doporučil?
No tubes
Tak nakonec koupený dozadu Ardent Race, dopředu Ardent a spokojenost. Je oproti ikonu těžší a línější ale přijde mi odolnější a podrží krapet víc. Na asfaltu jede hůř ale kdo by to řešil. :D
Mám teď stejnou kombinaci a oproti RaR roluje AR (3C EXO TR) hůř na asfaltu, al v terénu podrží líp a neměl by se tak sjíždět.
Ikon 3c tlr spokojenost. Dlouho jsem hledal gumu co nebude uchazet a zaroven trochu pojede. :)
Po neděli nedám dopustit ještě na Scylu TLR :)
A dokážeš to porovnat s Ikonem? :-)
Hlavně po 1000, nebo ještě líp 2000 km na každým tom plášti ;-)
Ano, ale jen na předním kole, scyla lépe jede ale jak je bláto vůbec ale vůbec nedrží, je to tak do lehkého terénu za sucha na nějaké šotolinové cesty za sucha ideální, jinak nepoužitelné
Jestli se nepletu tak po ikonu ani po scyle nejaky vykony v blate nikdo ani nechce.
Vymejšlim obutí na budoucí trail/AM 29er (nebrat!) stroj, se kterym se bude hodně lítat i po asfaltu a v terénu hlavně za sucha, a tak špekuluju, zda zvolit osvědčenou kombinaci Ardent / Ardent Race, nebo zda jít víc do jezdiva (buďto AR na obou kolech, vepředu 3C TR, vzadu 3C TR EXO, nebo dokonce AR 3C vepředu a Ikon 3C TR EXO vzadu). Někdo říká, že mezi AR a Ikon je zanedbatelnej rozdíl, někdo že Ikon jede mnohem líp a drží podobně, jinej zas že i s Ardentem na předku to jede slušně a přitom super grip. Mám z toho hlavu jak pátrací rogalo, ty názory jsou často dost protichůdný. Mně by se nejvíc líbilo mít pláště shodný, ale zase by se mohlo stát, že to ani moc nepojede, ani nepodrží, proto buďto Ikon zadek, nebo Ardent předek… AR aspoň na jednom kole ale chci a navíc kombinace Ardent/Ikon by už asi nedělala dobrotu, jak psal jonti, což se mi potvrzuje: na celopevňáku teď vozím Ikon / Treadlite, což je semislick, a vlastně je fajn, že to do kopce po tvrdym povrchu jede (zatížený hlavně zadní kolo) a dolekopcom zase dobře vede, nicméně stačí trochu prach nebo blátíčko ve výjezdu a i při relativně dobrý technice to nevyjedu kvůli podkluzování.
Ahoj, zvažuji Ardent Race kevlar EXO TR dozadu jako náhradu za Schwalbe Rapid Rob. je to dobrá volba nebo raději něco jinýho? Dost se v téhle kategorii doporučuje i XKing, případně Ikon atd, nemám s tím zkušenost. Preferovat budu aby podržel spíš v terénu, ale zároveň aby nebyl moc brzda na asfaltu. Využití ježdění za sucha, nezpevněný cesty, kořeny, občas šutry, a přesuny po silnici. Žádný sjezdy, freeride a podobně. Měl by mít dobrou odolnost proti proražení a zároveň ne moc těžkej, a byl bych rád kdyby vzorek vydržel dýl než to Schwalbe. Po necelých dvou sezónách na novým kole je dezén skoro nula, to mi přijde životnost dost slabá. Ještě uvažuji o verzi 3c vyplatí se připlatit z hlediska životosti?
Na tohle využití s přehledem „stačí“ Ikon. 3C Maxx Speed ano.
A ten AR pojede na silnici o hodně hůř?
ne. ak vobec. skusal som oboje a ar jeimho lepsia volba.
po dvou sezonách sjetej vzorek? to jsi štastný muž, to mi zatim žádný plášt nevydržel.
Rapid Rob je levnej, obyč plášt od Schwalbe, naopak AR EXO, TR a 3C je plášt v plné náloži, Exo ochrana je fajn, plášt je tužší odolnější na bocích, TR znamená, že je s ním snadný, přejít na bezduše a 3C je trojsmes gumy, líp jede a dobře drží v terenu, ale tyto vlastnosti nevydrží do hladka. AR pojede rozhodně líp než RaRo. Ikon a AR je dost podobná guma, po zkušenosti v nich nevidím zasadní rozdíl, snad jen AR hůř brzdí než Ikon (možná tím, že ma figury blíž k sobě).
Díky za informace ale je to tak na hození korunou. Můžeš ještě srovnat váhu a odpor na asfaltu AR-Ikon, případně kterej líp pojede s ToughTom vepředu ? (zatím spíš ne-3C).
Ta životnost současných gum mě moc netěší, u 3C bych očekával alespoň 4 roky ale jak to všechno čtu asi mám nereálnou představu.
Kdysi kupovaný Z-Max mi vydržel do úplnýho sjetí snad 7 let.
Udavat zivotnost plastu v sezonach je nesmysl, nekdo najede za rok 1000 jinej 10 000.
Neplati, ze lepsi/drazsi plast ma vetsi vydrz, ma lepsi vlastnosti, adhezi,… nejdyl vydrzi ty nejlevnejsi plaste, kde je pouzita tvrda guma (a ty zase spatne drzi, jsou tezky, jedou pomalu…) jako napr. starej Z-max nejlepe jeste s dratenou patkou ;-)
Jezdil jsem je na zadnich kolech a rozdil na asfaltu jsem nepoznal. Jestli chces plaste na 7 let, kup si nejakej obyc plast kde bude centimetr gumy na behounu. Ty maxxisy jsou jezditelny tak dejme tomu 1500km, zalezi jak se k nim chovas, ale sjizdet je do hladka nema smysl, jsou pak nachylny na defekty, nedrzi, nejedou,… (Jakakoliv guma) Na aute prece taky nedojizdis gumy do hladka. Jestli chces vetsi najezd a jezdit po asfaltu, poohlidni se po nejakych semislikovych gumach.
Jeste k puvodni otazce, pokud ti vyhovoval ten Rapid Rob, vzal bych bud Racing Ralph v Performance verzi (Rapid Rob je obyc dratova verze staryho vzorku RaRa) nebo Ikon v zakladni kevlarove verzi, usetris vyznamne vahu, dostanes lepsi smes… ale s delsi vydrzi nepocitej ;-)
Pokud chces neco co lip drzi, tak neco z XKing – Rocket Ron – Ardent Race vsechno zakladni kevlar.
Nevim, co potrebujes za rozmer, ale kupkolo ma uz delsi dobu za peknou cenu 26" XKingy v performance verzi – 400 Kc.
RaRo nijak nepreferuji byl tam prostě danej od výrobce, teď končí a chtěl jsem něco plnohodnotnějšího tak nakonec kvůli váze zkusím ten Ikon, dík za všechny tipy.
A ty X-Kingy na kupkolo.cz jsou opravdu Performance, nebo jen OEM X-Kingy s kevlarovou patkou a s nějakým příbalem, aby to vypadalo jako retail? (v tom druhým případě to má takový papírový žvejkací boky plus – to si teď nejsu stopro jistej – se to vizuálně liší povrchovou úpravou (není tam ta včelí plástev https://c2.staticflickr.com/…7fa55f_b.jpg) a všechny nápisy jsou jen ve stejné stříbřité barvě jako u stock X-Kingů na kolech Canyon apod.)
„vceli plastev“ na boku je, napisy jsou vsechny stribrny.
A máš tam nějakej XK Perf. koupenej za těch co já vím osm stovek pro porovnání těch boků? Nebo i bez porovnání, jaký se ti ty boky zdají?
Každopádně X-King Performance by v retailu měl mít logo Continental žlutý. Na mojekolo.cz (369 Kč za Performance) dělaj myslím to stejný a odlišují to jakože modelovým rokem (2015, ten 2016 – což bude asi „poctivej“ retailovej Performance – tam mají normálně za 799 Kč).
Loni jsem koupil X-King Performance 2.2 (27,5") taky za nějakých 350 nebo 400 Kč v " posezónním výprodeju" na kupkolo.cz a přišel s normálníma pevnýma bokama (taky vážil navzdory malýmu objemu asi 680 g) a žlutým logem.
Za 8 kil bych si to nekoupil, je to za 350 loni z kupkola (v mym pripade 26×2,2).
Boky jsou podobne festovni jak u performance verzi Schwalbe, uz ho mam (vzadu) celkem ojetej a boky stale bez jakyhokoliv poskozeni. Zvazit jsem je zapomnel.
s tym brzdwnim si myslim opak.
ja taky, ikon nebrzdí ani nedrží moc dobře…
Vidis, ja s nim mam presne opacnou zkusenost. Vozim bezduse, 3C MaxxSpeed.
Vozím Ardent Race 2×25 EXO TR vzadu a oproti Ikonu jede na asfaltu hůř. Je poměrně těžší, na druhou stranu to není taková šlupka. Trošku víc podrží a má lepší záběrové vlastnosti. Osobně bych příště zvážil jestli znovu nejít do Ikona. :)
Ahoj. S dovolením se přiživím. Chci si koupit Ardent Race 3C exo TR, ale trochu mě zarazila váha. V eShopu píší 745g oproti mému oblíbenému NN, který má mít 575g. Dá se těm váhám věřit? Prostě se mi nechce dát 13 stovek za plášť co je o dost těžší, než NN za 12 stovek…
jaký rozměr? ale celkem je to pravda, ta nejvyšší 3c exo verze má 690gr v 27,5"…
Spíš bych nevěřil té váze u Schwalbe.
Takže ta Maxxisa může být i těžší? Kurnik. A já chtěl letos obouvat Max. Chci to na maratony, ale už teď jsem rád, že je přežiju. Koupit si vědomě těžký pláště asi nechci…
Těžší? Proč? To jsi z mého příspěvku usoudil jak? Psal jsem, že uvedená váha u NN TLE je podezřele nízká.
To jsem usoudil tak, že jsem reagoval z rychlíku Metoděj Vlach a s baterií na 1%. Čili jsem to blbe pochopil :-)
NN a 575g? v jaky presne verzi?:)
Oboje pro 29wr v šíři 2.25 resp. 2.20 palce a kevlar. Kup kolo & Cyklo Němčik.
Reálná hmotnost, vážil jsem Ardent Race 2.2 3C EXO TR max speed 725g
Nobby Nic 29 2,25 snake skin (adekvátní verze) 590g.
Rozdíl 135g na plášti, výdrž samozřejmě delší u Maxxisu, Maxxis v pohodě nahozen ruční pumpu, Schwalbe pomohl kompresor. Maxxis naprosto neházivý, Schwalbe trochu hází. Boky jsou tvrdší, tedy méně se shnruje rozhodně maxxis.
Ardent Race je určitě rychlejší, Nobby zase víc drží.
Zkrátka záleží co kdo od tý gumy čeká.
29" 2,25" TLE NN s hmotností 590g? Tak tomu se mi ani nechce věřit. Sice u Schwalbe jsou možné úlety hodně velké, ale tak velký úlet pod udávanou hmotnost jsem u Schwalbe nikdy neviděl.
29" 2,25" TLE NN má udávaných 710g a v reálu je častěji spíš těžší než udávaná než lehčí.
I 26" 2,25" TLE NN má udávaných 635g.
Joo, bude to **********, ale nevim proč, mám to zapsaný v notýsku kam si píšu reálný hmotnosti :)
tolik nemel snad ani NN SS ve 26:)
Díky. Super info.
Takže asi zase skončim u klasiky NN předek a Ardent zadek. Ach jo… :-)
A co třeba Tomahawk a Ardent?
Tomahawk by pro mě byl už asi moc overkill. Navíc dle maxxis.com má 820g.
Spíš přehodnotim své vzplanutí pro Maxxe a svěřim se Schwalbe, případně kombinaci M&Schw zmíněné výš. Ale díky za pomoc.
Tomahawk na maratony by byl frajerskej handicap ;)
Na 29 dela (na rozdil od 650B :() Maxxis prece Aspen 2.25, takze podle narocnosti terenu (trate) neni uz takovej problem u nich vybrat.
No, to jo :-) A do backpacku ještě s sebou pytel cementu pro kondici :-)))
Ne, já asi zůstanu u toho komba NN&Ardent, pokud mě neosvítí nějaká náhlá inspirace.
Díky za info.
Pánové, jak se, prosím vás chová Ardent, jako přední plášt na XC?:)
IMHO jako totální overkill. Mám ho vzadu na Spectralu. Na XC tak max X king, Rocket Ron dopředu. Osobně už jezdím obě gumy Race Kingy. A neomezuje se co se týká tras. Jen nejezdím v mokru a beru v potaz, že tolik nedrží a samo nedávají bahno. Jinak zatím max. spokojenost. Jen ten tlak nedrží jako bezduše. Uvidíme nový Finish Line.
Ardent je hlavně odolný plášť které spojuje XC a AM styl ježdění. Takže pokud jezdíš XC stylem v AM terénu (což dnes není nic neobvyklého), je to pro tebe jedna z možností. Pro tento účel je však jednoznačně vhodnější Forekaster, který je lehčí, rychlejší, líp drží v mokru a líp se zbavuje bláta. Jediná nevýhoda oproti ardentu je, že je méně odolný (ale vyloženě papír to určitě není). Forekaster 2,35" je pak podstatně objemnější než 2,4" Ardent.
Co se chování týče, u Ardentu ja tam docela nepříjemný přechod ke krajním figurám. Plášť má tendence ujíždět než se boční figury zachytí. Je to docela nepříjemný pocit, na který je nutno si zvyknout, a i tak mi to vždycky vadilo. Forekaster byla velmi vítaná změna. Ardenta bych osobně dával spíš dozadu v kombinaci s něčím jako High Roller II, jakožto rychlá zadní plášť do suchého kamenitého prostředí.
Čau mám Ikony vepředu i vzadu. V nějakých stoupáních, kde jsou kameny, případně mokro se mi nedaří dané úseky vyjet, kolo mi prokluzuje (samozřejmě vím, že musím těžiště přesunout na zadní kolo – nedaří se mi to). Myslíte, že mi pomůže vyměnit Ikony za Ardent Race?
Rozhodně ne. Když už tak Ardent případně Forekaster nebo Rekon
Díky za odpověď :)
Spíš bych doporučil Aggressor
Trochu ožívím, vozím Ikony 27,5 v kevlaru, zatím na duších. Jsem s nimi spokojený, jen bych bral o něco hrubší vzorek. Ovšem jsem nadšený z objemu pláštů, žehlí pří správném tlaku vše. Otázka je, jak je na tom s objemem Ardent Race?
Ardent Race je do objemu snad ještě lepší než ikon a má lepší boční vedení.
To jsem chtěl slyšet, po zimě je obuju. Díky :)
Sakra to je informací. Překvapuje mě že ten Ikon 3C je pomalej, všude ho dřív všichni chválili.
Může mi teda někdo poradit, jaký plášť na XC je dneska nejlepší volba? S ohledem na cenu a výkon a univerzálnost? :) Ať Mitas, Maxxis, Conti atd…Jezdím spíš menší terén, turistické trasy do kopců atd, žádné závody, v blátě minimálně.
Díky
Mitas? :o)
Takové zadání dle mých zkušeností splní na 100% Continental Race King 29×2,2. Základní kevlar verze Performance je za 600,–, závodní verze Race Sport už je za víc než litr, odolnější varianta Protection netuším co stojí.
nejezdíš závody a zdá se ti ikon pomalej? vůbec bych se toho nebál. jezdím ho ted vpředu rekon race vzadu a velmi rychlá kombinace.
Spíš jde o tu odolnost. Ikona jsem nasadil a hned prvních 6 km jsem píchnul, což se mi s Hutchinsonem stalo minimálně.
Jezdím Ikony od jara na celkem nízké tlaky, mám základní verzi kevlaru a defekt žádný. A to jezdím z 80% les s kameny a kořeny..
Hutchinson Skeleton?
Jo? Tahle značka u mě dobrý, dlouho jsem jezdil Pythony a super. Jen teda nesmělo být mokro v terénu. Ale to jezdím minimálně.
Skeleton neznám, máš srovnání s jinými?
Skeletona jezím vzadu na hardtailu s duší letošní léto, takže moc bahna jsem netažil. Zvládnul se ctí i mokré Dolomity. Defekty=0, na to že je to skoro semislick drží dobře, hlavně v náklonech. Vlhký terén v pohodě, hlubší bahno horší, logicky.
Plně souhlasím s recenzí, která je tady: https://www.mtbiker.sk/…d-kosti.html
Fast Trak. Možná by ti stačil i Renegade.