Mám dotaz a prosím o radu a zkušenosti:
na XC HT kolo co mám plánuji dopředu Maxxis Ikon a potřebuji k němu vybrat parťáka na zadní kolo. Co byste doporučili??? Samozejmě Maxxis. Opět Ikon nebo Rekon Race nebo Ardent Race nebo..?
Dík předem!
Mám dotaz a prosím o radu a zkušenosti:
na XC HT kolo co mám plánuji dopředu Maxxis Ikon a potřebuji k němu vybrat parťáka na zadní kolo. Co byste doporučili??? Samozejmě Maxxis. Opět Ikon nebo Rekon Race nebo Ardent Race nebo..?
Dík předem!
K Ikonu na zadek Ikon.
Jestli chceš jiný, tak naopak – třeba předek Ardent Race, zadek Ikon.
Já si říkal, že to je nějakej nesmysl.Když jsem koukal co na kolo, tak ikon byl jako jezdivej dozadu a Ardent přední (když ne taky Ikon)
Ale v Maxxisech se neorientuju, takže dík za vyjasnění :-)
Jo ale rozlišuj Ardent a Ardent Race. Ardent k Ikonu jsem myslím taky chvíli měl ale to je už dost velký rozdíl předek zadek.
Milane sorry ;)
Toho je tu žalostně málo, takže znovu: F: Ardent Race, R: Ikon.
Přesně takhle má obuté kolo žena a nadmíru spokojená. Jede to „samo“ a na limity v terénu stejnak nedosáhne. Takže jak padlo výše: Ardent Race na předek a Ikon na zadek a nebo teda Ikon dopředu i dozadu (ale spíš bych šel variantou jedna)
+1 Já jsem s touhle kombinací spokojenej. Zadek sice trochu lítal, když bylo fakt bahno, ale jinak dobrý. Budu kupovat znovu, až je sjedu.
Poraďte co dopředu. Dříve jsem vozil Ikon/Ikon 2,2. Nyní mám vzadu Rekon race 29×2,35 EXO TR na ráfku 23mm to vyhovuje. K tomu mám Forekaster 29×2,35 EXO TR na 27mm ráfku. Teď na zimu ok, ale na léto bych chtěl zkusit do předu něco jiného, možná rychlejšího. Dát taky rekon rece 2,35 nebo Rekon race 2,4?, Nebo Ikon 2,35 3C, nebo Ardent Race 2,35 3C? Záměrně napsáno snad od nejrychlejšího po nejpomalejší. Ale bude to v tomhle pořadí i s gripem?
Je to na pevné XC a ta větší šířka mi vyhovuje.
Rychlost – 1.Rekon race, 2.Ardent Race, 3.Ikon…byt tebou a chtit rychle kolo tak uvazuju dopredu i o novem Aspenu 2.4
Co říkáš na Aspen 2.25 dozadu a 2.4 WT Aspen dopředu? Dozadu 2.4 bohužel nedám.
clovece to nevim, cekal jsem na aspen ve 2,4 celou dobu, ale on je na prednim kole takovy neslany, nemastny, takze bych jej bral jen dozadu…cely rok jsem jezdil rekon race a arent race 2.35 a ten rekon race je na zadku spolehlivy, takze jsem se rozhodnul na letosek ponechat 2.35 jen dopredu dam rekon 2,4 oboji 60tpi misto puvodnich 120tpi, takze jsem zvedav jak moc budou lepit a o kolik budu moci jezdit mene nahusteny…aspeny 2,4 asi az dalsi rok:-)
Aha :/ dozadu dám Aspen jen 2.25 kvůli zadní stavbě… :/
ardent race není rychlejší než ikon ani náhodou (při stejné šířce a směsi)
Taky si myslím.
Mám oba ve 2,2 (ani nevím, jestli by se mi tam něco širšího vešlo). Předek Ardent Race, zadek Ikon. Oba bezduše. Nešlo mi ani tak o rychlost. Odjel jsem na tom půlku 1000 Miles, chtěl jsem takový univerzály. Hlavně aby to něco vydrželo.
Wow, první v roce 2021, jinak vlákna k výběru plášťů jsou zrovna Ikonů plná…
Ikon bych dopředu fakt nechtěl. Stačí trochu bahna a klouže. Dozadu je celkem OK (teď jsem s ním jezdil i po sněhu). Mám výše zmíněnou kombinaci F: Ardent Race, R: Ikon. Ikon dopředu snad jedině do úplnýho sucha, jinak bych se docela bál, že si ublížím.
Ikon na predek nic moc. Spis bych dal rychlejsi a citelnejsi kombinaci Rekon Race, Aspen zadek.
Zatím mám rekon rece vzadu, tam supr, myslíš že bude ve předu čitelnější než ikon? Víc se mi na rekon race líbí ty boční figury.
Nejezdil jsem Rekon Race, ale horsi nez Ikon to nebude. Ten mi prijde obecne jako dost k nicemu- grip nic moc, tuhej casing, uzkej, odolnost bidna, pomalej. Neni nahoda, ze v SP se moc nejezdi. Pokud chci top vlastnosti od XC pneu, tak predek Spesl S Works a zadek Schwalbe.
Asi se hecnu a vezmu konečně toho Fast Track 2,3 na vyzkoušení
jezdil jsem oba (rekon race jen vzadu) a rekon race rozhodně líp jede, ale je třeba brzdit s rozvahou:-)
Za mě zase Ikon vepředu super guma. Dozadu Rekon Race nebo Aspen.
Když jsi to naťukl, jak jsou na tom Rekon Race a Aspen ve srovnání s Ikonem? Chtěl bych dozadu něco stejně jezdivýho, jako Ikon, ale míň klouzavýho v bahně. Přijde mi, že třeba Rekon race má vyšší postranní špunty, ale možná se mi to tak jen zdá. Díky
Já mám vzadu jen porovnání Ikon 2,2 EXO TR a Rekon race 2,35 EXO TR. Klame ta šířka ale Rekon race 2,35 mi přijde, že drží líp jak Ikon 2,2 při podobném odporu. Ale jen pocity může to klamat. Určitě rekon race jistější v náklonu.
Mam na stejnym kole odjeto na Aspenech, Ikonech a ted nove i Rekon Race. Aspeny z toho jedou uplne nejlip a kdyz jsou novy, tak mi prislo, ze i lip drzej nez Ikony. Maj vyssi bocni figury. Rekon Race jede nejhur a samozrejme taky nejlip drzi, z vyse uvedenych…
Na zadnim kole z nich Aspen jede opravdu nejlíp. Aspena vozím teď přes zimu, když je mokro, lépe se čistí a tím pádem i drží. Rekon Race zase vozím v létě, trochu míň jede (ne nějak dramaticky), ale zase lépe brzdí v terénu. Vepředu vozím v zimě Rekon, v létě Ikon a zkusím i Rekon Race. U mě je teda řeč o 2,35 a 2,4WT verze, v užších provedeních porovnání nemám.
Tak Aspen je tusim maximalne 2,25?
je i ve 2,4 WT
aha, to jsem nevedel…
Loňská novinka spolu s Rekon Race. Kupoval jsem na R2-bike a hodně v poho guma. :)
V tu chvili hodne zajimava guma, oproti treba Ikonu, kterej je na hovno vlastne ve vsem:))
Chápu správně, že Aspen se i přes ten nízkej vzorek uprostřed chová líp než Ikon? Třeba v blátě? To by asi řešilo můj problém, kdy mi přijde, že Ikon vzadu moc klouže. Nejde mi ani tak o trakci v zatáčkách (i když to taky), ale spíš, když šlapu a vjedu do bláta, tak Ikon začne prokluzovat (někdy jsem rád, že se z hlubšího bahna vůbec dostanu :-)). Nebo když přejíždím nějakej kluzkej bordel (kořeny apod.), tak mi ikon sklouzne.
Taky koukám na Corssmark II. O tom se tu moc nepíše, ale přijde mi, že by mohl dobře jet a přitom má celkem vysokej boční vzorek i ty knoby mezi středním běhounem a okrajem. Máte s ním někdo zkušenost,
A co šířka? Mám 2.25 vepředu (Ardent Race) i vzadu (Ikon). Pomohlo by dát tam širší gumu? Předpokládám, že jo, ale jezdím převážně běžný (XC) terény – pole, les, občas nějaký traily, žádný enduro apod., takže zase nechci zbytečně přidávat rotační hmotnost.
Díky
Ardent Race se dělá jen 2.2 nebo ne?
Dela se i ve 2.35
Sorry, moje chyba. Je to obojí 2.2.
Když je správný bahno tak podkluzuje úplně cokoliv, třeba i Butcher, takže se obávám že to žádný xc plášť nevyřeší.
No, to máš pravdu, rozdíl asi bude v tom, kde je ten limit, kdy to začne klouzat. Můj dojem z Ikonu (nemám žádné srovnání) je, že klouže víc než by se mi líbilo, na druhou stranu se mi celkem líbí, jak jede, takže přemýšlím, jak to jedno zlepšit a druhé nezhoršit. Je mi jasný, že v hlubokým bahně bude asi klouzat všechno, ale v mělkým by třeba nemuselo. Nebo třeba někde na mokru v lese by to mohlo jít do smyku o něco později.
Na trakci v bahně nefunguje moc vzorek jako spíš šířka pláště a tlak, koukni se na cyklokrosky, kola do bahna dělaná, úzké pláště (vlastně galdy, ale to je fuk) a na tak úzké pláště velmi nízký tlak. Cílem je prokousnout se přes bahno až na pevnější podklad a na něm zabrat.
Na mokré kořeny, kameny zase funguje hodně měkká směs, ale ta samozřejmě blbě jede, rychle se ojede a xc pláště se běžně v těch hodně měkkých ani nedělají. Pro záběr by se střed běhounu měl co nejvíc podobat traktoru, menší počet větších figur na stranách aby to drželo v zatáčce.
Hodně hustý vzorek se snadno bahnem zalepí a hůře z něho bahno odpadává.
Ještě mě napadá, jakej vliv má na tohle směs a duše/bezduše? Mám teď nějakej základní Ikon, kterej není TR a podle stránek Maxxisu má asi teda Dual směs, zatímco ty lepší mají 3C Maxx Speed. Teď to provozuju s duší na 1,8–1,9 Bar, na jaře chci ale přejít na bezduše, mám ale pocit, že o moc nižší tlaky už tam asi se svým metrákem a šířkou 2.2 nedám, ne?
Směs viz výše. Na samotné bahno je lepší snad i tvrdší – když už se to o něco má snahu kousnout a zabrat, tak se měkká figura nežvýkne a nesklouzne.
Vzhledem k potřebě nízkého tlaku jsou bezduše jednoznačné plus, i při stejném tlaku je plášť poddajnější než s duší – snadněji kopíruje nerovnosti.
No to neni. :-) Mekka smes a poddajny casing budou vzdy lepsi, nez naopak. Zvlast u plastu, ktere nejsou vylozene spiky, ktere se ale v XC skoro nevyuzivaji, protoze vzdycky jsou tam pasaze, kde to musi trosku jet a strida se nekolik podkladu.
Pokud dáš správný tlak, tak na bezduších se jakejkoliv plášť chová úplně jinak než s duší. Je to mnohem větší rozdíl než třeba rozdíl Ardent race vs Ikon. Zrovna třeba Ikon 2,2 kterej je s dušema takovej nijakej a nedrží, tak na bezduši je parádní. Mluvím o EXO, normál má moc choulistivý boky.
Přesně tak. Měl sem Ikon duše i bezduše a je to obrovský rozdíl.
+1
Mě zatím každý plášť držel a jel bezduše daleko líp než s duší
Mám to chápat tak, že Ikon bez duše se chová líp než Ardent Race s duší (pokud jde o grip)?
Ardent race s duší jsem nejezdil a už ani jezdit nebudu, ale můj odhad je, že určitě ano. Rozdíl v gripu je na bezduši až neuvěřitelnej na těchto XC pláštích…
Zeptám se ještě jinak. Je dobrý nápad dát dozadu Aspen 2.25 bez duše místo Ikonu 2.2 s duší, pokud jde o grip? Pomůžu si? Nebo mám radši zůstat u Ikonu 2.2 bez duše? Nebo ještě něco jinýho?
Dal bych Aspen tak jako tak. :-)
ty ale jezdíš rychle a máš techniku :), ale jo aspenem vzadu to asi nejde zkazit oproti ikonu
Ikon na zadku je proste jeden velky kompromis a proti Aspenu si clovek moc nepomuze, ale pohorsi si ve valivem odporu. Ikon je zraly na prepracovani. Jediny, co bych bral jsou ty 170 TPI verze, tam to bude uplne jiny svezeni. :-)
Ikon je vlastne takovej plast asi jako ardent. Neurazi, nenadchne… Proste univerzal, ktery je vlastne ve vsem jen prumer…
zajímavý ale je, že jsou těžší než 120tpi… ;)
Fakt? Ja cetl, ze jsou o 50g lehci, ale realny vahy jsem nevidel. Ale Aspen ve 2.4 s penou vzadu bude fajnova zalezitost.
no při stejně směsi by měly bejt, ale třeba na stavbě MVDP pevnáka na YT je tam váženej 780gr kousek :D Je to tím, že se používají custom směsi, který mužou bejt měkčí/hustší/težší…
jezdil jsem Ikon i Aspen. Stejna sire, oba bez duse… A mam radsi Aspeny…
Asi teda zkusím dozadu Aspen 2.25 a uidíme :).
Ještě se zeptám. Vepředu mám Ardent Race 2.2 a zatím mě nezradil, takže u něj asi zůstanu. Akorát by mě zajímaly dvě věci. Na tom, co na tom kole mám není žádný označení že by byl TR apod. Na webu Maxxisu ale žádnej non-TR Ardent Race není. Dá se nějak zjistit, co je to zač?
A druhej dotaz. Mám dopředu dát 2.35 nebo tam mám nechat 2.2, když vzadu bude 2.25? Většinou se dává větší plášť spíš dopředu, ne? Rozdíl ve váze je 25 g., což mi nepřijde moc. V čem bude širší plášť lepší a v čem horší?
Nejsem žádnej závodník, nehoním gramy, ale nevím, jestli by 2.35 byl nějakej přínos. Líbí se mi, že kolo je hodně jezdivý, o to bych nerad přišel.
Díky moc.
Pokud mas vhodne rafky, urcite se sirsiho neboj, zvlast v terenu a na trailech je to jedine lepsi.
Ráfky jsou 622×23C. Kolo má ve specifikaci až 2,4", tak snad by to mělo být OK. Myslíš teda, že v lehčím terénu (polňačka, nedej bože asfalt) to nepojede hůř se širšími koly? Proč se v XC teda používaj ty úzký gumy, jen to jen kvůli úspoře hmotnosti?
Dík :)
V XC se nepouzivaji uzke pneu uz dost dlouho. V maratonu, kde se jede po polnackach 35+ a neni tam skoro zadna technika, tak se jeste da laborovat s sirkou pneu kvuli celnimu odporu, ale na to je uz potreba mit velmi dobrou vykonnost. Na bezne pouziti a 23mm rafky bych daval neco kolem 58mm realne sirky.
Tak to by tahle kombinace snad mohla vyhovovat. Reálný šířky se těžko dohledávaj, ale obecně snad Maxxis relativně sedí, ne? Ardent race ve 2.35 bude asi trochu širší, Aspen 2.25 bude zase asi o něco míň.
Rekon Race 2.35 a Aspen 2.25 zadek. Jezdive minimalne stejne jako Ikon-Ikon ve 2.25, grip a zaber na zadku srovnatelny a mnohem vetsi jistota na predku.
a co Aspen 2.25 dozadu a Ikon 2.35 dopředu? :D To je fakt nekonečno kombinací… Aspenem 2.25 si tedy oproti Ikonu 2.2 na zadu polepším?
Taky moznost, ale Rekon bude vhodnejsi do hrabanky, mokra atd. Aspen je rychlejsi nez Ikon a ma srovnatelny zaber. Ja bych rozhodne daval Aspen v kombinaci s vetsim a sirsim lepidlem na predku.
O to mi právě šlo, že pokud bude mít Aspen stejný nebo dost podobný záběr jako Ikon tak tam prostě dám Aspen… Dopředu určitě širší a teď jen jestli teda Ikon 2.35, Aspen 2.4WT a nebo ten Rekon…
nechci vam do toho kecat, ale aspen je bud 2.20 nebo 2.4wt…nic mezi tim
Podle výrobce je 2.25 a 2.4 v 29"
Tak tak :-)
Nevím teda zda kombinace Aspen 2.25 vzadu a 2.4WT dopředu nebo Aspen 2.25 vzadu a Ikon 2,35 dopředu…
pravdu dite, tak, tak… uz vim proc jsem to poplet, ikon je jen 2.20 a pak az 2.35… aspen 2.25 a 2.4
A co byste řekli dozadu na Ardent Race 2,35 (když mám vepředu NobbyNica 2,35?) Chci aby to jelo, ale drželo líp jak Ikon.
To dej radsi neco od Schwalbe. Budes mit lepsi zaber i lepsi valivej odpor.
Myslíš? Ralph má moc málo vzorku, tak teda asi Ray? Ještě teda zvažuju Cross King Protection (ale pamatuju se že před pár lety X-Kingy celkem klouzaly na mokru…)
Ardent Race vzadu je docela kotva a nepripada mi to jako extra top. Vozil jsem to v kombinaci s DHFkem na rychlym enduro set-eupu a to nebylo zle, ale na XC bych si to spis nedal. To bych dal rychlejsi Schwalbe nebo Spesl Grid.
Ok, beru v potaz že Ardent Race je podle tebe až moc pomalej. Ale přijde mi divný, že by Maxxis neměl v nabídce něco „rychlejšího“ v téhle šířce? U Schwalbe bys tedy volil co? Na výběr je Ray nebo Ron… Spešl má v GRIDu jen FT. A proč ne Conti? :)
Conti neznam a FT v Gridu beru jako lepsi volbu, nez Maxxis na podobny druh pneu. Ikon je taky 2.35 ne? Na zadek na lehci traily proc ne. Je to ale docela kompromis. Ja bych dal normalne Ralpha.
Trochu mi v tom děláš hokej :). Maxxis je značka která dělá spoustu pláštů, asi nejdou všechny házet na jednu hromadu a psát že FT bude lepší než kterejkoliv od Maxxisu. Nebo jsi to myslel jinak?
Ikona 2,2 mám doma zrovna navíc ale říkám si, že bych radši dal na ten zadek (je to na Neurona se 130 zdvihy) něco stále relativně rychlýho, ale aby se s tím dal líp jet nějakej trailík. Ardent a Rekon už je moc vysokej vzorek (budou pomalejší), Rekon Race mi přijde moc rychlej (nízkej vzorek), o Aspenu ani nemluvě, tak mi od Maxxisu vychází nejlíp Ardent Race. Ale nejel jsem od Maxxisu nikdy nic jinýho než Ikon a Crossmark (ten jen jednou asi před 8 lety).
Schwalbe jsem jel naposled před 5 lety, ale Ralph měl v tý době vzorek moc nízkej na to co chci a navíc se sjížděl dvounásobnou rychlostí než všechno ostatní. Možná má teď vzorek vyšší, ale skoro si myslím že pro moje potřeby bude lepší právě ten Ray (když už Schwalbe). Nepotřebuju chrtí plášť, když už jsem šel do těžšího a robusnějšího kola, jehož vlastnosti proti XC chci využít (a 87kg je taky třeba nějak brzdit), ale pořád hledám nějakej univerzální kompromis.
Hele u mě na HT různě váhám, ale mít Neoruna jako ty tak tam prdu dopředu Rekon 2,4, dozadu nový Rekon Race 2,4 popřípadě 2,35 v tom bych měl asi celkem jasno. Pokud teda z toho člověk nedělá maratonské kolo nebo naopak enduro:)
No mě vyhovuje NN vepředu, a myslím, že bych to klidně maratonskym kolem nazval
neříkám že ne, on ten neuron pořád může je pěkně v závislosti na pláštích, toho bych rád někdy vyzkoušel
Ještě přidávám přehled výšky špuntů z https://www.bicyclerollingresistance.com/. Je tedy pravda, že se hodně liší ročníky takže může bejt nyní všechno jinak, ale tak pro informaci…
Pokud má být Ardent Race stále pomalej, a já osobně zas považuju Ralpha jako do některých terénů už příliš omezující, zbývá Ron, FT, CK a Ray. Conti jsem sjel asi 3 a musely by mě asi sakra přesvědčovat že už mají lepší směsi co tolik nekloužou, takže zbývá Ray a nebo FT. Ron se mi nelíbí vzorkem. Jediný co mě štve na Ray je jak ho výrobce doporučuje hlavně na předek a já ho chci dozadu :).
Co tak třeba Vittoria Barzo TNT předek i zadek ?
nechci šedý boky :)
Dovol jeden negramotný dotaz: jak se orientovat v nabídce s nekompletním označením? Mám např. 2 kevlarové Rony s rozdílnou hmotností, je možné věřit uváděným 570 g (67 TPI) nebo jde vždy o gramáž cca 700 ? Samozřejmě přívlastek Speed nebo Speedgrip není všude, takže předpokládám, že v tom případě jde o novější ročníky.
Prijde mi, ze Maxxis pro XC neni proste uplne top. Spesl je poddajnejsi a prijde mi lepsi ve vsem. A FT Grid je proste rychla odolna pneu s dobryma vlastnostma. Lehkej Spesl na zadek urcite ne, ale Grid je ok. Naopak na predek jsem nic lepsiho, nez Spesl nejel a to jak S Works, tak klasicky. Ale myslim, ze je to ve finale skoro jedno. Nic vylozene nezklame.
Nezkoušel jsi Mitas scylla td?
Ano, ale uz to chvili je. Mozna udelali nejaky upgrade. Mitas beru jako vylozene lowcost na niceni. :-) Schwalbe i Spesl mi prijde v jine dimenzi.
Myslím, že požadavek byl, aby to trochu drželo.
V tom případě je scylla uplně mimo.
Ptám se, nikdy jsem ho nejel. On aspen z obrázku taky nevypadá, že by držel.
Jako Scylla nedrzi uplne spatne, prisla mi lepsi, nez Ikon v zaberu. Ale celkove je to takove nemastne neslane a kdyz jsem to jezdil cca tri roky zpet, tak clovek musel mit stesti na kus, aby to tesnilo atd., Zefyros co ma vyssi spunty- novejsi verze, mi prijde jako lepsi guma. Na zadek je dobra v kombinaci se Speslem vepredu.
Scylla mi přijde jako ten typ pláště, kterej koupíš a rovnou vypadá jako sjetej. Takhle nízkej vzorek je dobrej akorát na sucho. Jako univerzál bych ho určitě nedoporučil. Ikon je proti tomu naprostej zázrak.
Tak to mam jinou zkusenost. Scylla se dala v pohode vest i v mokru a zaber byl ok, Ikon se nechytal. Stejne i grip v naklonu byl lepsi a byla lepsi v hrabance, citelnejsi v odklonenem svahu. Ale celkove vlastnosti jsou hodne prumerne.
Mám obdobnou zkušenost.
Kdyz jsme u toho, pokud by chtel nekdo zkusit Aspen mam dratenou verzi 2.1 novou, 1kus, co jsem kupoval zene na crosse…
Ještě se vrátím k tomu Aspenu. Na nějakým zahraničním fóru jsem se dočetl, že Aspen na zadku blbě brzdí, resp. prej nebrzdí skoro vůbec a jde hned do smyku. Může se k tomu vyjádřit někdo, kdo ho jezdí? A srovnání s Ikonem v tomhle směru?
Dík moc.
Už jsem se nějak rozhodl, že vzadu vyměnítm IKON 2.2 za ASPEN 2.25, ale teď ještě dumám nad předkem. Mám tam ARDENT RACE 2.20, který mi přijde fajn. Vždycky mě podržel. Když už ale budu kupovat něco nového, přemýšlím, jestli ho nevyměnit taky. Původně jsem ho chtěl jen vyměnit za 2.35, ale teď si říkám, jestli nezkusit REKON, nejspíš v šířce 2.4. Plánované využití je víceméně XC, občas nějaký trail.
Co myslíte? Jak si tyhle dva pláště stojí ve srovnání a co ty šířky? Celá tahle akce je v rámci přechodu na bezduše.
Díky
EDIT: Jo a ráfky mám 23mm. Ty měnit nebudu.
No na 23mm je 2.4 uz fakt hodne a nemuselo by to delat dobrotu pri nizsim tlaku. Spis bych se drzel 2.25 nebo preplest.
Díky, zůstanu u Aspenu 2.25 vzadu a Ardent Race 2.35 vepředu. To by ten ráfek měl podle všemožných tabulek zvládnout, i když těch 2.35 bude možná trochu hraniční. Uvidíme…
Zalezi na jakej styl jizdy a jaka verze plaste… na normalni jezdeni na HT to v pohode staci. Teda verze TR Exo…
Rekon urcite ne. V pohode staci Rekon Race…
Máte někdo přímé porovnání Iconu a Race kinga?
Po prvotní skepsi jsem byl s Iconem spokojenej i na předku. Chci přejít zpět na Cotinental a jednoznačně bych volil zadek Race king a předek Cross king. Race Kinga jsem na předku vozil naposledy před více než 10 lety ještě na 26". Teď se bahnu vyhýbám ještě více než dříve a když vlhké kameny a kořeny dávám spokojeně s Iconem, tak mě napadá sjednotit předek i zadek na Race Kinga.
Určení – bezdušový, 29, 100mm full
Xkinga a racekinga v 29 × 2,2 jsem spokojene vozil na fullu a ht asi 3 roky. Xking v ramci kazegorie plaste velmi dobre drzel a raceking hezky odvaloval. Byl jsem s nimi spokojeny a zmenu jsem udelal jen proto, ze jsem chtel zkusit zase jinou znacku. Ikona jsem mel taky a za me raceking byl lepsi, ale na predek bych si nedal ani ikona ani racekinga, protoze to proste nejsou zadne drapacky a jsou spis za mne na zadek, nebo popr na silnici plaste.
Já právě také měl na předku ještě Xkinga a tak jsem se trochu toho Icona z fabriky na předku bál. Jenže nakonec udržel pro mne neuvěřitelně. Připisuju to možná většímu gripu 29 pláště, nižšímu tlaku bezduší. Nebo je to tím že má vice menších výstupků než Race king.
Stejně to nakonec dopadne hrubším cross kingem na předku. Teď jde jen o blbost že ho nemají na koloshopu skladem a na kupkole zase neni RK. Chci ty světlé boky. Tak mě holt ta kombinace vyjde dráž o jedno poštovné. Což je malá cena abych se netrápil s nejistotou na předku.
Jen mě to tak napadlo a zajímá.
Máte někdo zkušenosti a dokázali byste porovnat na zadním kole:
Přecijen 2 směs by měla déle vydržet a nemusely by se tak vytrhávat figury, ale zase s dvousměsí mají jen 60TPI. Teď mám tu 3C a hrozně se to na zadním kole sjíždí, moc měkká směs.
Případně neporovnával jste někdo šířku Plášť MAXXIS Rekon 29×2.25 a MAXXIS Ikon 29×2.20. Rekona (obyč ne Race verzi) jsem viděl jen na jednom kole, ale měl na širším ráfku stejnou šířku jako můj stávající 3C Ikon, který je nasazen na uzším ráfku. Přitom jsem čekal, že bude o něco málo širší.