Jak bojujete s tzv. inteligentními semafory? Máte někdo vyzkoušen tip na konci tohoto článku? Abych tam pak nevypadal jako idiot :-D
Jak bojujete s tzv. inteligentními semafory? Máte někdo vyzkoušen tip na konci tohoto článku? Abych tam pak nevypadal jako idiot :-D
Hm.. to musim otestovat, vždycky čekám a čekám, až to nakonec vezmu na červenuo;)
Systém dynamického řízeni dopravy s detekcí pomocí indukčních smyček se v Praze používá přes 10 let. Detekce kola je problematická, záleží na konkrétním odladění smyčky. Kdo má karbon, má smůlu. Takže osamocení zkušení cyklisté jezdí na červenou :) Poslední 2 roky se zkouší detekce pomocí virtuálních smyček spociálními videokamerami. Tyto pak dokáží detekovat i cyklisty, ale zase jsou citlivé na světelné podmínky, tzn. chybně detekují např. stín vozidla z vedlejšího jízdního pruhu, odlesky z mokré silnice nebo v noci různá světla. Takže osamocení zkušení cyklisté s Aurorou si v noci navolí zelenou posvícením na videodetektor :)
Tak u nás v mlaým městě takovýhle problémy nemáme, ale našel jsem už kdysi návody jak to obejít případně to urychlit u auta tak vám je tu přidám – http://www.instructables.com/…r-your-Bike/
podle mého existuje několik druhů:
1)reagujících na tramvaj-téměř na každé křižovatce
2)reagujících i na příjezd auta-docela spolehlivě fungují třeba na ulici lhotecká na praze 4-schválně zkuste přijet pomalu k čáře akorát se to přehodí ale funguje to jen v noci
3)mam pocit že existujou i semafory co mají vazbu na radar co měří aktuální rychlost,je to třeba v horním bezděkově u prahy,když jedete ryhclejc než 60 tak vám spolehlivě padne červená ikdyž nikdo nejde a je ten semafor jen pro přechod.Ale když jedete zas o trochu víc tak červená padne až tomu za váma:))
V noci tak brzdí auta ve Zlíně. Jedeš rychleji a lup tam červená, přibrzdíš před semaforem, a když už téměř stojíš, tak skočí zelená. Je to asi 5 přískoků z Otrokovic do Zlína. :-)
tak nevim jestli je to v noci v brne na kolisti nebo je tam divna zelena vlna, ale kdyz jedes predpisovych 60, tak je to cervena vlna, na 75 je to v noci zelena vlna. a to tam jeste obcas vidis, ze meri ale teda nevim od kolika to berou, jestli toleruji zrychlnou zelenou vlnu nebo to maji domluveny, aby si na sebe vydelali…
Nemá se jezdit předpisových 50 km/h? :)
Na Kolišti je šedesátka.
Tak to pak jo :)
Takhle je jeden vypeceny semafor na Kladne, vychovavaci v noci – kdyz se jede vic, nez pade (nevim, kolik presne), tak skoci cervena na 10 minut…pokud by mel nekdo tendence to projet, je tam kamera a asi o 400m dal je sluzebna policie, kterym to pipne na monitoru, takze primy ochyt…jen nereknu presne, kde to bylo, vezl jsem kamose. A kdyz tam pred Vama nekdo najede 60, tak by ho clovek nejradsi zabil..
kazdej semafor bude mit nekde drat s privodem energie, aby mohl svitit, takze pokud ten interval prezenou a sthnes za tu dobu vystopit a nekde vypacit dvirka a ufiknout rele nebo upacit napajeci drat, tak je to prestane bavit takhle vychovavat. je to jen a jen o primerenosti (na obou stranach)
Ve Vestci na staré benešovské je jeden, který se moc nepovedl, hodí červenou i když auto jede méně než 50 km/h. Odzkoušeno dvěma různými GPS.
V Mostě máme taky takový. Červená skočí vždycky, ale je spoleh na to, že pokud jedeš skutečně 50kmph, kus před ním už budeš mít zase zelenou. Asi aby tě to nelákalo zrychlovat…
tenhle tě bohužel opravdu zastaví. občas tam projedu a zastavil mne i při 40 km/h. koukal jsem tam po značce, ale nenašel jsem ji, možná jsem slepý.:)
odzkouseno v Praze na Barrandove, nefunguje. Nastesti je vedle krizovatky prechod pro chodce s tlacitkem, jinak se ta hlavni neda prejet. Jinde jezdim na cervenou.
No, já nevím, čekat na červenou s kolem na křižovatce, kde nikdo není může asi jenom Mirek Dušín…
Nemá se spíš čekat na zelenou? :-)
na zelenou se jede, pokud si to dobře pamatuju, ne? :)
Ale nesmí jí být moc ;-)
jo, zelenou nic nazastaví :-)
No ale počkat na ní až přijde musíš, ne ? :)
jede se, když je volno
A když neni, využije se přechod;)
Nechci se dožít doby, až se tímhle budou řídit všichni :)
Ta doba tady je, zajed si do Ciny, Indie a pochopis, ze tam je semafor spis „rozmarem prislusniku vyssich vrstev“
člověče, psal jsem o situaci opuštěná křižovatka a na semaforu červená…
alternativa je totálně zamrdaná křižovatka, kde se auto nepohne, ale kolo projede…
byl jsi vůbec někdy ve městě? ;-)
Nebyl, Karlinere, nebyl. Spokojeny ?
Reagoval jsem na Jiriho, je to tak i zařazeno, mám ti sepsat nějaký manuálek, abys pochopil systém řazení příspěvků? ;-)
Muzes. Ja ti na oplatku dam manualek „Jak nebyt arogantni k nekomu koho neznam a o kom nevim, jak blbe mu funguje prohlizec“ :-)
Hele, dal jsem sipku nahoru, ukazalo mi to na muj post. Tak doufam, ze ti to nezvysilo tlak a nekousne se ti strojek.
OK, ale než mi ho pošleš, nauč se ho nazpaměť a konečně se podle něj začni chovat :-)))
Ted jsi me utřel, Karlinere. Všechna čest !!! Jsi prostě borec.
Tak, nebudu se tvářit jako že nic no, každá upřímně míněná pochvala potěší!
Ano, bylo to velmi uprimne.
Joo takovej inteligentní semafor, ten by tě strčil do kapsy, co? :o)))
???
:-D
Bohužel, ale už se tam dlouho chystám někdy podívat.
Uvidíš věci :-)
uz by mohli konecne povolit odbocovani vpravo na cervenou pokud nikde nikdo. je to naprosto bezpecny manevr.
Souhlasim. V Texasu jsem na tohle narazil a po prvnim protroubeni na mou adresu hned prvni den jsem pochopil, ze jde o vyznamne zrychleni dopravy.
Jenze u nas s ceskou povahou nepouzitelne.
V Polsku to taky funguje bez problémů.
Hele, nedelej tu ramena ze jezdis do Polska, ano ? Si myslis ze si tu sedneme na zadek…
:-)
No, já už tam nejezdím. To dřív, když jsem měl ještě dobrodružnou povahu. Takže vlastně možná kecám, třeba to tam už nefunguje.
Praha Zličín ve směru na Řepy tam se načekáte :-) To je klasika tam mají tzv. „inteligentní semafor“ Jednou mi tam vyroste plnovous:-)
tak ono takovych naprosto bezpecnych nepovolenych manevru je cela rada, zejo :-))
Pokud jedu hodně pozdě v noci s tím že auta který to odblokuje bych se mohl taky dočkat za 15min tak to střelím na červenou, ostatně riziko je malé. Nicméně mě s tím pěkně serou, všechno je dimenzovaný na ty plechový mr*** a hlavně že maj plnou hubu keců o podpoře cyklistiky…darmo mluvit.
:-))) plechovy mrdky :-)))) Jsem si jisty, ze do auta jsi v zivote nesedl a nesednes, ze ? :))
Možná na cyklostezce na červenou kosit mladé bruslařky nebruslařky… (:
..trochu mimo téma, nemyslíš ?
V tom ti dávám za pravdu.
Pro Tvoji informaci: Auto nevlastním a ani nemám řidičák.
Když už musím někam jet autem z pracovních důvodů (se vezu) tak velmi nerad, považuju to dost za plýtvání..
Jinak určitě jsis musel všimnout že pro samý AUTA se nedá autem pořádně jezdit/zaparkovat/ a někdy třeba i jen přejít chodník (není tam místo, parkují tam auta).
Můj názor je, že „automobilizmus“ je technologická past do které se vyspělý svět chytil a neví jak z ní věn.
Jo tak…takze kdyz s sebou na jednani tahnes notebook, dokumenty, ev. dalsi tezsi veci, jezdis metrem nadvakrat, natrikrat sem tam nez to tam dovezes ? Nebo jak to delas ?
Každý nevozí do práce noťas a 3 vrchovaté šanony s dokumenty ;-)
Ale každý potřebuje občas něco většího přepravit z bodu A do bodu B. Možná jsem pohodlný, ale bez auta bych si život představit nedokázal (což taky od někoho, kdo kouká na Novu nemůžete očekávat) a toho, kdo to dokáže až skoro obdivuji – leč nechápu.
Já se teď bez auta obejdu úplně v pohodě. Ale až udělám školu, tak se to nejspíš změní. Prostě jsem chtěl jen poukázat na to, že každý nepotřebuje k životu auto.
Studentský život vedu také v podstatě bez auta. Stěhování na brněnský privát si po prázdninách bez auta nedovedu představit (možná tahat věci měsíc vlakmo?). Nedejbože když jsem se stěhoval z privátu na jiný.
Jiste, kazdy ne, ale ten kdo pracuje s partnery vzdalenymi vice ci mene od jeho kancelare, tak ten auto potrebuje. A tech je hodne.
Ucetni chodici do kanclu si odpracovat svych 8,5hod/den a ani o minutu vic a chodici domu s cistou hlavou je uplne jiny pripad.
Jakej má vliv na ježdění/neježdění autem čistá hlava paní účetní?
Premejslej, ja ti napovidat nebudu.
Jedinný co mě napadlo, že potřebuješ dát najevo, jak ty seš ten zaneprázdněnej zodpovědnej zaměstnanec, co často musí být v práci přesčas. Ale nakonec sem to zavrhl, to by nebylo hezký takhle se nadřazovat…
Mě zase napadlo, že jsi zase nutně něco potřeboval napsat. A pak z toho je takový tvůj paskvil…ostatně není to poprvé.
PS: Najdi si ve slovníku slovo Jediný. Zjistíš zajimavé věci :)
No… Jistá nabubřelost z Tvého příspěvku číší. Rozhodně bych ji nečekal u někoho kdo se považuje za Pitomcobijce.
Neplet si nabubrelost s jednanim na rovinu, i kdyz vim, ze slyset pravdu je nekdy neprijemne.
jasne. nekterym staci k zivotu obcas taxik, sanitka a prepravni sluzba, pripadne remeslnici, kteri material dovezou, ale pssst hlavne nic z toho nesplnuje klasifikaci „auto“, takze zatloukat zatloukat zatloukat i ten pohrebak zatlucem.
Ano, souhlas. Ale zkus si schválně dělat čárky kolikrát za rok to auto potřebuješ( t.j. nejde to obejít) a zjistíš že to není tak hrozný (pokud tedy jsi obyvatel většího města).
Já jsem zjistil, že když už auto potřebuju tak dodávku nebo větší (stěhování atd.) – to si ji jako mám koupit pro těch několik případů ?
Tech carek (jen tak strelim od boku) je 365×2 za rok. MHD mi totiz cesta do prace trva 65 minut, autem 15 minut. Bydlim v Praze.
(omlouvam se, ze odpovidam drive nez kolega)
..tak to je blbá situace, uznávám.
jestli ti mhd cesta do prace trva 65 min tak bud nebydlis v praze nebo v praze nepracujes
No neviem. Ja jazdím do práce metro+električka a menej ako 40 minút to netrvá nikdy. Skôr viac. A to si myslím, že mám ešte celkom príjemnú dobu dochádzania. Viem si predstaviť miesta, kam sa pod hodinu nedostanem.
to by byl pripad, ze mu obcas to mhd ani nejede, kdyz se dostane z prace po nejakym tom prescasu.
Co porad mas s prescasem ??? Pracuju od 9 do 18 – 19:00 tak jako kazdy v obchodnim oddeleni nasi firmy.
nezapomen do cesty MHD pripocitat i cestu pesky na stanici z domova a v cili pak pesky do zamestnani. Auto ti stoji u baraku a zajedes do firemnich garazi.
a jses si jistej ze bydlis opravdu v praze? neni to jen nejaka prdel k praze prilepena?
Ne, nejsem si jistej. Bydlim na Slovensku, kaspare…
Je to velmi lehce možné, třeba Dolní Počernice – Ruzyně atd. Mě spíš zaráží ten nepoměr MHD/auto. Mě to vycházelo většinou autem tak na necelou polovinu doby než MHD (samosebou včetně chůze na zastávku a z ní), suverénně nejrychlejší je však v Praze skútr, který má i tu megavýhodu, že ho lze zaparkovat na chodníku zónanezóna. Blbý na něm je, že tak zhruba 4 měsíce je víceméně nepoužitelný kvůli počasí.
Presne. Osobne si myslim, ze skutr bude v Praze rozsireny cim dal vic. Ceny klesaji, takze dnes si uz muze dovolit skutr kazdy. Jediny problem vidim v parkovani pres noc, pres den jen tam kde nejsou firemni garaze.
To parkování přes noc problém je, za mě ho někdo vyřešil asi po 3 měsících…
Těch 65 minut není až tak nereálných. Když si vezmu, že cesta z jednoho konce Brna na druhý konec trvá tramvají bez přesedání takových 45 minut. A oproti Praze je Brno v podstatě plivanec :-))
No nazdar…ted jsi tomu dal :-)))) Plivanec… :)))))
holt brnenska naplava ;-) ale aby ses necitil ochuzen, tak ta prazska aglomerace je na mape asi tak velka jako kdyz vezmes ten flek na utrzku toaletaku po pouziti ;-)
..někdy nemusím mít s sebou ani ten noťas ale když už ho beru (má cca 1Kg) tak nepotřebuju nic dalšího (všechny papíry máme v elektronické podobě).
Hele, já neříkám že máš všude jezdit metrem/vlakem/busem, my na servis když táhneme těžký přístroje tak taky jedem autem…ale prostě mi hlava nebere proč ráno vidím spoustu lidí jak jede vozem evidentně do centra a jsou tam sami spolu se svojí diplomatkou (dost často jedou v SUVečku) a samozřejmě hnijou v koloně.
Jestli myslis v Praze, tak se zkus podivat, kudy ti lide maji jezdit, kdyz je doprava pres Prahu resena tak…nerozumne. A ze jezdi jeden clovek v aute ? No a ? Nejsme v socialismu, abychom delali socialisticke zavazky kolik denne/mesicne/rocne usetrime kdyz odvezeme tri dalsi sve kolegy. To uz tu bylo. btw. jezdeni autem se rika Individualni doprava. Ten nazev by mel popsat, o cem je rec.
No když to vidíš takhle…tak až budeš stát v nějaký pěkně hnusný dlouhý koloně tak si na mě vzpoměň, že v ní stojíš proto, že se hodně lidí rozhodlo využít svého nezpochybnitelného práva jet někam (dost často zbytečně) autem (přece by nejeli někam sockou) :-)
nenene, nebudu na tebe vzpominat. Budu myslet na ty idioty, kterym trvalo desitky let nez se dali do stavby prazskych okruhu. A taky budu hodne myslet na zeleny teroristy, kteri brani stavbe severniho prazskeho okruhu. Zeleni mi lezi v zaludku dost a nejen kvuli doprave.
s okruhy a zelenejma máš pravdu, nesouhlasím ale s názorem, že kdyby byly okruhy už postavený, tak nebudou kolony a zácpy. Skutečnou příčinou dopravních zácp je čásstečně lidská lenost a silné odhodlání vozit si zadek ve vlastní káře. Vždycky když se postaví někde nová cesta a uvolní se doprava a začne se tam krásně jezdit, tak se zvětší počet lidí, co tam jezdí o ty, kteří byli odrazeni předchozím stavem. Vzniká tak silná záporná zpětná vazba, která uvolnění dopravy v obecném měřítku brání. Jak to řešit obecně – nevím. Sám se snažím jezdit autem co nejmíň, protože mě jmenovitě doprava v Praze se zácpama a problémy s parkováním neuvěřitelně sere. Ale pozoruju, že většině to nevadí.
Znám chlápka, kterého soustavné zácpy v Praze tak vytočily, že jednou vystoupil z auta uprostřed Barranďáku, nechal ho tam stát, převedl firmu na rodinu a odjel do Argentiny. Je to už víc než deset let a ještě se nevrátil. Co jsem si tak všiml, tak auto už tam ale nestojí :-))).
Jo, tuhle pohadku jsem taky slysel…onehda toho byly plne hospody. Latina jak vysita… :)))
Jo a natočili o tom dokument, jmenovalo se to „Volný pád“ a zahrál ho Michael Douglas :-))
:-)) Perfektní film :)
Moje nej scena je ta v tom fast foodu
Jj, celý to nemá chybu. Mě se zas líbil prodavač v army shopu a boty, co se s nima dobře šlape po buzerantech :-)
Přesně ta :-)
Hele, možná to zlidovělo, nevím, v hospodě jsem to neslyšel, já to zažil live :-). Jedná se o (ex)manžela mé bývalé ředitelky. Váže se k tomu další spousta humorných příhod, jestli dorazíš na vánoční besídku B-F, klidně si o tom můžeme pohovořit.
Tak jinak: Opravdu si myslis, ze by kazde rano byly plne Holesovicky, Veletrzni, Letna, kdyby byl hotovy severni okruh ? Opravdu si myslis, ze by byla plna Jizni spojka kamionu, kdyby byl uz hotovy Jizni okruh ?
to si rozhodně nemyslím. Ty okruhy a důležité komunikace je třeba dokončit, aby doprava fungovala. Zácpy se ale přesunou jinam. Centrum, který je ucpaný už teď, bude ucpaný ještě víc a o co dřív se do něj dostaneš díky periferní infrastruktuře, tím víc času v něm ztratíš, tam se moc nových víceproudovek postavit nedá a tak tu situaci nevidím moc růžově. Těch aut je na danou oblast prostě moc.
Ta pohoda kdyby to už konečně stálo i v Suchdole.. za 20 minut ve škole:o)
Uz jsi tak mohl jezdit leta nebyt veledulezitych uhrovatych zelenych, kteri stavi preziti colka obecneho nad lidsky zivot.
no mozna taky nekteri co tam bydlej zrovna netouzej po tom aby jim vedla dalnice za barakem ze?
dale si dovolim tvrdit ze nektere dalnice znacne zpozdily napr. firmy ktere se donekonecna odvolavaly proti prohranymu tendru na jejich stavbu a pod. Myslim ze zeleny jsou oblibenej terc ale stavbu dalnic brzdi i spousta jinejch veci. BTW jak se trebas stavis k ty zensky co nechtela prodat svoje pole u Hradce a tim zbrzdila dokonceni dalnice o nekolik let?
Takrka kazdemu v Praze vede hlavni silnice za barakem. To je proste dan za bydleni v Praze. To se neda nic delat. Ke zdrzovani firmami nemam co bych rekl, o tom nevim nic, ty ano ? Pokud ano, tak to specifikuj, pribliz.
No a co se tyka te pani z HK. Proc to zminujes ? Soukrome vlastnictvi je nedotknutelne v Praze jako v HK. Pokud budou potreba soukrome pozemky, at je stat vykoupi za trzni cenu. Tecka. Na vsechno zakony jsou, jen je chtit pouzit.
proto treba nekdo bydli v suchdole aby mu nevedla hlavni za barake a sup ho ma tam dalnici – nezpochybnuji jeji potrebnost jako exkladenak jeji nepritomnost pocituju daleko vic nez vetsina prazaku. Zakony tu jsou a stejne tak je vyuzivaji zeleni – at se ti to libi nebo ne. Pro me je to totiz uplne stejny jako ta dama ktera dostala v restituci zemedelskou pudu a vlastne diky stesti (a jejimu hodne silnymu zaludku) se zni stal pomerne bohatej clovek. Jenze na druhou stranu me jsou v my naivite asi sympatictejsi lidi ktery neco delaj protoze maj nejaky idealy nez lidi delajici neco jen kvuli jejich prospechu. I kdyz v techto konkretnich pripadech me vysledky obou snazeni uprimne serou.
Zdrzovani staveb firmama – tusim ze to byla jedna z veci ktera v podstate zablokovala vystavbu dalnice na jizni cechy nebo na ostravu a jiste toho bude daleko vice – myslim ze treba Sobi by o tomhle mohl vedet pomerne hodne.
rozdil mezi zelenejma a tou damou je ten, ze ta dama ten pozemek vlastnila a vlastni, ale zeleni se proste rozhlidnou kam by dotahli nejakou kvetinku a presadili ji tam a razem je tam prostor 3×6 metru presne v trase, kde jsou chraneny druhy a treba tam jeste pred pul rokem nebyly a hlavne se nikam nemuzou presunout. jenze kvitka pak nekdo zadupe, tak se pro priste tam usadi nejaky zviratko nejlip ptak, kteryho nikdo nemusi videt akorat staci aby tam bylo hnizdo, ktery tam prinesou treba z par set kilaku vzdaleny lokality. zalezi jen na tom kdo zrovna vi kudma to povede a dela pruzkum. podle toho se tan neco v ceste najde nebo nenajde.
podle me je jenom dobre, ze se zredukuji prava takovychle skupin do neceho remcat, pokud se dodrzi zakonny podminky a udela se pruzkum nezaujatou skupinkou zelenych, kteri nejsou mistni – i kdyz uplatky a vydirani jsou samo svinstvo a i zeleni potrebuji financovat vylety a nebyla by to novinka pokud by se i uprostred betonovy letistni plochy objevilo pri pruzkumu nezavislich cokoliv chranenyho.
tak rekl bych ze co se biologickyho pruzkumu dany lokality tyce mas trochu paranoidni videni sveta – jednak to nedelaj nejaky aktivisti ale lidi ze statni spravy. Jestli je nekdo koho zamestnava stat ve svy praci aktivistickej pak je to problem efektivity statni spravy.
Ano dama pozemek vlastnila, na druhou stranu to ze se z toho stal lukrativni stavebni pozemek rozhodne nebylo jejim pricinenim – a ted babo rad – ma dostat odskodneni o neco vyssi nez je cena zemedelsky pudy – jak chtel stat nebo cenu obvyklou za zasitovany stavebni pozemky jak vicemene chtela ona (i kdyz to pozadovala v naturaliich)? Proste principialne v tom vidim hlavne snahu nedohodnout se pripadne vytriskat maximum pro svuj prospech – at je zelenej nebo financni. Druha vec je ze strany statni spravy je ochota k nejakym kompromisum casto velmi miziva a rozhodnuti proc bude zrovna takova varianta dalnice a ne makova casteji nez na nakejch expertizach zavisi kde ma jakej papalas chatu – viz napr. vystavba „dalnicniho obchvatu“ Lan.
jen takove rypnuti do prazaku :-) kdyby napoleonek Beeem neblokoval fanaticky vystavbu rychlodrahy z Letiste resp Kladna do prahy mohlo se Dejvicakum dneska dychat daleko lepe – zel bohu lidi bydlici kolem evropsky prekricelo par magoru kteri tvrdi ze rychlodraha misto stavajici zeleznice rozdeli prahu 6 vejpul :-(
no kdyz bydlis na vejsce s nekteryma aktivistama angazovanyma ve sdruzenich a jednou za cas mas tu sanci a slysis pul hodinovy telefonat na tema co se urcite najde a co se asi nepodari najit a proc. meli tam na tom osobni nezelenej zajem, ale zelena byrokracie jim narame pomohla.
stojim si za tim, ze jde jen o moderni formu vypalneho.
to jo v tom s tebou souhlasim ze casto se za zelenejma idealama shovava neci vychcanost a touha po prospechu, jenze diky nastaveni spolecnosti je to fakticky za kadou lidskou cinnosti takze :-(
Promin, ale s tebou rozumna diskuze nebude. Nectis absolutne vlastnicka prava, mas te pani za zle, ze si brani svuj majetek. A kdybys tu kauzu SKUTECNE sledoval, mohl jsi zjistit, ze kdyby ji slo o prachy, chova se uplne jinak.
ja to ty pani nema za zle ale nemam to za zle ani tem zelenejm (coz ty ano) – kazdej haji svy zajmy jak umi. Jak pise royal za zelenejma se stejne vetsinou schovava nekdo jinej. Spis ty mas problem s tim ze v demokracii funguje obcanska spolecnost kde muze i mala skupinka lidi natlakovejma akcema prosadit co chce.
BTW ja nepopiram ze se ta dama chtela dohodnout – ale o co ji slo? O zisk – to mi zase netvrd ze ne, ze by fanaticky hajila ubytek zemedelsky pudy to asi nebyl ten pripad ze? To ze zastupci statu chteli stlacit cenu co nejniz a cekali az dame rupnou nervy a pristoupi na jejich podminky (jako vetsina jinejch vlastniku) beru jako soucast obchodu. Ona vytrvala – ma slusny zisk. Nic vic nic min, jednoznacne to posral ten kdo zajistoval vykup pozemku pro stavbu dalnice.
Zjevne sis o tom pripadu nic nezjistil. Fakt se na to mrkni a pak si udelej lepsi obrazek. Bez ironie…
ja bych to videl spis tak ze se schovavala za nejaky idealy a prohlaseni asi stejne jako se nekteri jiny schovavaj za ty zeleny – ale mas pravdu cetl jsem o tom neco naposled asi pred trema lety a znova se i to cist nechce. Ale cela tahle debata zacala tim ze vzdy nekde nekdo sleduje svoje zajmy ktery muzou dalsich X lidi ****** ale protoze mame demokracii tak to ze budou nasrany je tak vsechno co s tim muzou udelat. A ze by zrovna zeleny byly takovy zlo si proste ja osobne nemyslim, i kdyz je spousta veci co me na nich sere. Ale to nas ing. prezident me sere taky a daleko vic :-)
Proč? Protože jako jeden z mála našich vrcholných politiků si zachoval zdravý rozum?
no ono posuzovani zdravyho rozumu se vetsinou deje podle kriteria – souhlasim x nesouhlasim s jeho nazory. Objektivni posouzeni jeho mentalniho stavu skupinou odborniku zatim pokud vim neprobehlo. Tedy ja s nim nesouhlasim a tedy je to podle me egoistickej kasparek se sklony mluvit o vecech o kterych nema ani paru, ale je to dle gusta kazdeho soudruha ze :-)
Ale jo, já ti tvůj názor neberu. Taky si ani nedovolím tě označit za egoistického kašpárka, ačkoliv sklonů mluvit o věcech, o kterých nemáš ani páru jsi v tomto vlákně předvedl dost :-)))
tak kecat o vecech kterym clovek nerozumi, k tomu je B-f primo urceny ne? V mym pripade je vyhoda ze to ventiluju v podstate vyhradne na B-F :-)
to je pravda :-)))
No, spis je to tak, ze o veceh ohledne EU paru ma a vidi jim (Nemecko, Francie) pod poklicku. A neboji se to rici nahlas.
Kamarade…za par let docenis Klause, ted je na to jeste brzy. Mam k nemu tisic jinych vyhrad, ale v otazce EU jsem s nim do posledni tecky zajedno.
Mimochodem, poslechni si toto video
no tak jsem si to poslech, pro jistotu jsem si cetl i ty titulky a jako co? Jediny co jsem pochopil ze tomu panovi vadi princip parlamentni demokracie. Muj nazor je ze referendum je jeden z nejhorsich moznejch zpusobu rozhodovani o slozitych vecech. Jak uz kdesi na B-F zaznelo, onehda Winston Churchil rekl ze nejpadnejsi argument proti demokracii je 5 min rozhovor s prumernym volicem.
Abys me nebral za slovo – nema nic proti demokracii ale parlamentni, prima demokracie je dle meho zcela neefektivni (ano nic o tom nevim bo nemam politologicke vzdelani).
Dalsi vec je ze ja se asi cejtim vic evropanem nez Cechem takze nejaky narodni zajmy asi ani nedokazu uplne pochopit.
Jako co ? Jako nic.
Az ti napriklad z Evropy zavelej, ze mas odevzdat svuj majetek a ze je rozhodnuti ceskych soudu nezajima, tak pochopis o cem je rec… (zamerne zvelicuju, pro pochopeni)
jakej je rozdil kdyz ti to zavelej z cech (jako se uz parkart v historii stalo)?
muze ti dneska nekdo v unii zavelet neco kvuli statni prislusnosti?
jakej je rozdil mezi kokotinou prichazejici z bruselu a z prahy?
neni nahodou sance ze z bruselu tech kokotin diky roztristenosti zajmu bude chodit min nez z prahy?
nezlob se, ale uz to jak tyto otazky pokladas svedci o tom, ze nema smysl s tebou diskutovat dal. Neber to, prosim, nijak ze se povysuju, ale proste clovek ctici nejake zasady se takhle nemuze ptat.
Hezky den
Honza
muzu to brat taky tak ze na ne nemas odpoved?
Jake zasady? Fakt nevim.
ono s tebou taky nema smysl diskutovat ale ja fakt nemam ted v praci do ceho pichnout:-)
Mysli si co chces…
Prosim Te, co to je Evropan?
no ona ta pani na tom nijak zvlast nevydela. protoze pokud si dobre vzpominam, tak za celkem maly pozemek blizko civilizace dostala spoustu pozemku dal od civilizace ze kterych bude platit docela zajimavy dane pokud je teda nekdo zvedne. takze maly pozemek s velkou hodnotou vyobchodovala za bezvyznamne pozemky s minimalni hodnotou a kazdorocni rozdil na dani bude znacny.
oprav me jestli se vyrazne pletu ale vyhandlovala zemedelskou pudu za jinou zemedelskou pudu s tim ze je zemedelec a chce na ni hospodarit – tedy bude platit vyssi dan ale ma daleko lepsi moznosti prosperovat – tusim ze zisk z obdelavani pudy neroste uplne linearne s jeji plochou?
no to je otazka jak to s tim zemedelstvim myslela vazne. jestli spis nespoliha na dotace(rentu) za ulozeni pudy do klidu – nevim teda jestli si tam nejdriv nebude muset vypestovat a vychovat zeleny CHKO aby na tu dotaci dosahla…
Ad dama u HK – snazi se dohodnout se statem (Krajem, silnicema anevim skym jeste) uz od pulky 90. let kdy se o stavbe dozvedela, ale stat na ni kasle a vede to vedome k vyvlastneni.
Doporucuju clanek o tomto tematu v Respektu par mesicu zpatky.
Souhlasim.
Navic v Suchdole je nekolik desitek let stavebni uzavera PRAVE z duvodu zamysleneho okruhu. Takze jestli si nekdo udelal bydleni ze zahradkarske boudy a ted se rozciluje, tak podle me mu stat muze udelat s cistym svedomim pápá…a dalnici postavit.
Tak, tak, ta stavební uzávěra je tam daleko dýl než většina domů v Suchodole. Navíc ten obchvat má vést tunelem, na břehu řeky ani není křižovatka.
Fakt by mne zajímalo, kolik obcí mělo to štěstí a obchvat (pro obyvatele mimo jiné nárůst ceny pozemků a nemovitostí vzhledem k lepší obslužnosti) v tunelové variantě jen tak „dostaly“.
Když už byla řeč o rychlodráze, MČ Praha 6 její výstavbu rozhodně neblokuje, jen si dala jako požadavek její zahloubení o 5m níž v úseku Dejvice-Veleslavín, tedy v podstatě přesun do toho náspu co tam teď je. To, že ta rychlodráha bude končit na Kladně úplně mimo centrum a je jaká je, bohužel právě nedává přílišnou naději že jí Kladeňáci neřknu-li někdo vzdálenější, budou využívat. I proto se počítalo s jejím rozdvojením na letiště, jenže ani letišti se to příliš nerentuje, takže do toho zatím nikdo nejde (má se to stavět formou PPP projektu, protože Praha to rozhodně jako prioritu nemá, což ve srovnání s aktivitama kolem silničních okruhů, nádražíma Masaryka a Smíchovem a s tím spojenou rekonstrukcí železničních koridorů v centru je celkem logický, stačí se podívat kolik stálo Nový spojení).
k tomu obchvatu suchdola http://www.estav.cz/…suchdol.html – trochu mi to pripada ze problem je ze zatim nejvetsi problem je v tom ze z dejvic (resp podbaby) nevede zadnej pres reku. Praha by to chtela suplovat obchvatem bo to by neplatila. Kde je pravda nevim ale opet to vyapada ze si kazdej prihrejva svoji polivcicku a pravda bude nekde uprostred. Kazdopadne zeleny v tom moc nejedou. Jo o tunelu tam nic nectu?
Rychlodraha – mam ponekud jiny informace – letisti je uprimne jedno jaky je jeho spojeni s mestem – ze se clovek musi jak idiot kodrcat po evropsky a pod do mesta. Rychlodraha tohle mela resit (vcetne vetsi kultivovanosti prepravy) Dale melo byt vystaveny obri zachytny parkoviste nekde v mistech nakupniho centra Sestka aby lidi ze severovychodu meli kde zaparkovat, mela tam byt i konecna busu z kladna a slanyho atd. Pozadavek na zahloubeni – co jsem asi pred 6 lety videl projekt tak fakticky od veleslavina to melo vest v tunelu akorat ze ten by byl na povrchem. Financni srovnani varianty metro na letiste versus rychlodraha az na kladno bylo 40/15 mld (pred tema asi 6 lety) Na kladne by to vedlo snad do dubi takze obsluznost by nebyla tak desna – stacilo by trochu upravim trasy kladenskyho MHD.
Uz se tesim az zacnu neco delat v praci bo zacinam tu spamovat jak HribikA1 v dobach sve nejvetsi slavy:-) BTW kde je mu konec?
SZ okruh – zpracována je dokumentace k územnímu rozhodnutí v čistopise http://www.okruhprahy.cz/index.php… tunel je dlouhý 2km (jako např. strahovský)
Rychlodráha – viz např. poslední číslo šestky nebo si zavolej pí Trnkové z MČ Prahy 6 a dovíš se co má MČ 6 a 7 za podmínky ke stavbě (btw tyhle podmínky už jsou zapracovány i do stavby Blanky, takže už se asi moc měnit nemůžou). Terminál Dlouhá míle (to o čem mluvíš jako hlavní přestup) nebude nikdo používat, dokud k němu nepřivedeš nějakou rychlou věc do centra. Metro to rozhodně není když pojede přes Motol. Ať je to klidně rychlodráha, vždyť taky MČ Praha 6,7 nikdy neřekla metro NEBO rychlodráha, to jen některá občasnská sdružení takto spekulovala, neboť tušila že na obojí Praha mít peníze nebude. Jenže Praha chce radši metro, protože z hlediska města má větší význam. Tím pádem je Dlouhá míle projektována až do druhé etapy, tudíž zjednodušeně řečeno hned tak nebude. Proto se rozhodlo že projekt bude dělán formou PPP, ale zatím se investor nenašel. Letiště v jednu chvíli o tom skutečně uvažovalo, ale je to obchodník a asi jim to nevyšlo, tak to nechali plavat.
Kodrcání do centra. Máš i možnost být za 10min na Zličíně bez zastavování a pak jet metrem. Na druhou stranu málokteré město ti umožňuje být za 26Kč v centru. Chceš-li komfort, určitě můžeš jet i jinak než kodrcáním. Vše je otázka nabídky/poptávky.
Hribik – asi pracuje? :-D
doufam, ze za komfort nepovazujes ten zlutej spoj, kde sedis s jednou nohou za krkem a druhou zkrizenou pred sebou a i tak zarvanou v palubovce. ne ze bych mel neco proti dalkovym spojum SA, ale to co jezdi Florenc – Ruzyne je peklo. To radsi to kodrcani. To mi prijde milionkrat pohodlnejsi.
MHD autobus č.100
znam airport express. mel sem tu moznost pouzit. nevim co to bylo za den, ale letel sem pak na metro, protoze se neukazal. asi nejaka vyluka. ale to bylo jednou ze dvou pokusu. ten prvni vysel.
chjo edit editu… visli visly…
No, hlavne jsme mohli uz davno jezdit pokud by nekdo na meste netrval nesmyslne zrovna na variante Suchdol, ktera je ekologicky i ekonomicky nejmin vyhodna, ale nejaka skupina tam ma sve zajmy a tak to povede zrovna tam.
Ostatni skupiny maji zase zajem o variantu „dal od mesta“, a vyuzivaj k tomu ruzne nastroje, napriklad „pohled ekologu“.
Ve finale jde jenom o to komu bude muset stat vykoupit pozemky a kolik se utrati za stavbu, ekologie je jenom zasterka pro masy.
Stejne to vypadalo v pripade obchvatu Plzne – 3 varianty, 3 skupiny „vlastniku pozemku“ a obyvatele Plzne jako rukojmi v jejich boji.
Řekl bych, že hlavním důvodem nebudou peníze, ale to, že bude jezdit méně aut a nebudou žádné zácpy
Ja vim. To je ale cira fantasmagorie. Neco jako idea, ze jednou budeme na sebe vsichni hodni a veznice uz nebudou potreba.
neni to fantasmagorie, jde jen o to dostatecne zpoplatnit a zneprijemnit cestovani autem do centra mesta kde imho auta nemaj moc co delat.
A jak si myslis ze to dopadne ? Bude to takrka uplne stejne jako ted. Proc ? Protoze prujezd centrem po magistrale zpoplatnit nemuzes, je to hlavni tah. Do centra uz ted jezdi jen ten kdo musi, tam kdyz to zpoplatnis, tak se nic nestane – majitele firem si naklady vyberou na svych zakaznicich. Je to cele nesmysl. Smysl by mytne melo v okamziku rozumneho zaparkovani a rozumneho dojezdu do centra nepreplnenym metrem. Coz je utopie.
dovolim si oponovat ze do centra jezdi jen ten kdo musi – jezdi tam spousta lidi kteri jsou v cechach presvedceni ze dostat se do centra do sveho hogofogo kanclu pomoci MHD je pod jejich uroven.
Preplneny metro – jel jsi s nim nekdy jindy nez poslednim vecernim (to je fakt asi jediny co bejva preplneny)
Jediny na cem se asi shodnem je ze magistrala je jedna z nejvetsich urbanistickejch picovin v evrope.
Co vidim jako zasadni chybu je absence velkejch parkovist na okraji prahy u metra. To je fakt ze clovek kterej jede z venkova tak nema kde auto rozumne nechat.
K tomu metru: Zkus si trasu B treba z Florence na Andel kolem 8:00 rano a pak kolem 16:00–17:30 vecer. Pak mi sem napis zazitky z cest. :-)))
nezlob se, ale nejak nevis o cem pises…
libovolna trasa florenc – ruzyne v klasickym tarifu – tim nemyslim airport expres za kilo. rano v dobe hodinu pred prumernym casem tech vytizenejsich odletu (7–10) a pak zpatky odpoledni i vecerni. a garantuju, ze mas tak 70% sanci, ze nebudes vedet kam si s tem kuframa v tom metru prelizt aby se pres tebe neprehrnul dav lidi, kteri se musi za kazdou cenu dostat do vagonu nebo ven.
bych rekl ze je trochu problem v tom ze lidi nezvykly pouzivat metro (a mhd vubec) nevi jak se v nem efektivne prepravovat – pokud bych jezdil svoji tradicni trasu dejvicka – nadrhol a bus jeste k tomu bez znalosti kam si mam stoupnout tak je fakt ze mi to bude trvat o 10 min dyl. To samy s kuframa – muzes si stoupnout na konec nebo zacatek vagonu a nikdo se pres tebe valit nebude.
Je to stejny jako ja kdyz pojedu po praze autem tak me to taky bude trvat dyl nez cloveku jezdicimu danou trasu denne.
Promin, ale ty jsi uplnej Mimoň :-)))
Jsi si jisty, zes to spravne zaradil ?
jenom sem te podporil a rozvedl sem dalsi priklad – to je prekvapko, co? pod tebe napsal nekdo, kdo se s tebou nehada ;)
No, z formulace „garantuju ti…“ jsem vycetl nesouhlas. Zarazenim ten prispevek spis mel patrir pod toho nade mnou…
V tom pripade je videt, ze jsi nikdy nejel po ranu linkou C, idealne z Kacerova…
Tak si říkám, kde jsi na tyto rozumy přišel.
Spousta firem v centru má možnost parkování v podzemních garážích, nebo mají prostory na „dvorku“ a kupodivu přes den nejsou plně obsazeny parkovací domy.
Co se týká parkovišť na konečné, mám zkušenost z Čerňáku a ze Skalky (teda to už není konečná, ale parking zde pořád je) – žádné z těchto parkovišť není v 9 ráno přeplněné a je zde tedy dost možností zaparkovat.
Přeplněné metro – že je jen to poslední přeplněné – haha. Ano je pravda, že většina lidí se snaží protlačit do prvního a posledního vagónu, ale i ty prostřední jsou ve špičce plné. Dostat se do vagónu kolem 5té hodiny na Můsku je bojovka, vřele doporučuji.
dostat se kolem 5 na mustku do metra je uplne v pohode – aspon teda na A jakak je situace na B opravdu prilis prehled nemam. P+R na severozapadni strane prahy jsou vsechny plny uz kolem 7 hod rano. Parkovani firem v centru – ano proc ne ale musi si uvedomit ze je to urcita exkluzivita za kterou si musi zaplatit – tedy zpoplatneny vjezd do centra.
K nazorum Honzy729 se ani vyjadrovat nebudu bo mam proste velmi odlisny nazor a nase debata je jen ztrata casu (ostatne jako 90% veci na B-F:-)
S Ačkem zkušenosti nemám, Béčko je opravdu problémové – intervaly jsou dost dlouhé.
Možná má „východ“ lepší dostupnost díky vlakovým spojům a parkoviště tu jsou pak prázdnější.
Co se týká parkování v centrum a jeho zpoplatnění, cena za 1 parkovací místo/měsíc je na některých místech i 5 tisíc/měsíc – to rozhodně málo není a zpoplatnování je v tomto případě buzerace
V praci potrebuji byt efektivni, asi tezko budu nechavat auto na okraji Prahy a vyjizdet na cesty s tim, ze kazda bude trvat o dve hodiny dyl.
Takze platime parkovaci kartu pro Prahu 3 – 12 tisic na pul roku. S tim, ze sluzba za to absolutne zadna, jakekoliv jine vyjiti vstric. Na druhou stranu neskutecna aktivita mestske policie pri odtazich…
Je tu ale jasně poznat růuné strany mince. Ty máš zkušenosti s prázdným metrem a plným parkovištěm, já mám zkušenosti obrácené. Nemůžeš tedy tvrdit, že tomu tak je všude, protože ty máš takové zkušenosti a nikde jinde to nemůže být jinak
…nebo tusis, ze jsi vedle, vid ? :-))
ostatne jako vzdy mas pravdu, odhalil jsi me jsem vedle a to tak ze uplne a navic do prahy nejaky patek muset nebudu takze je mi celkem burta co se tam deje. Ale stejne by me zajimalo v ktery casti prahy bydlis a v ktery delas – nepomer 65 min mhd a 15 auto mi sedi ze bydlis v prdelakove a do prdelakova dojizdis a nebo ze jako tradicne tak trochu kecas:-)
Třeba je 65 minut cesta tam i zpět.
Ale já to mám skoro taky tak. Ráno mám MHD cca 60 min, auto 20, když se večer zdržím v práci tam MHD i 80 min a auto 15 min (kolo kolem 30 min)
Já třeba jezdím do práce autem proto, že ten čas, který takto ušetřím, mohu využít úplně jinak než trčet v MHD a když to sečtu, tak časově ušetřím hodně
já bych ho nechal bejt…
V Praze prokazatelně byl, protože se vyzná v metru a ví, kam si má stoupnout na zastávce, takže poradit může.
má svou pravdu, zná jednu část a tam to chodí jak to chodí, to mu nikdo brát nemůže a taky myslím, že jeho aktuální lokaci mu všichni můžeme nechutně závidět a Praha mu může být úplně někde …
Jako Kladno ze mame zavidet?
uz jsem si opravil profil :-)
Aha! Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Vidíš vole, kdyby ses líp učil, mohl bys bydlet ve městě, jako my a chytře debatovat na téma MHD vs. doprava autem :-)
:-)) presne. Takhle musi jist stary sejry a jezdit autem bez strechy…
Covece to jeste porad jde, jsou jeste vetsi chudaci, co musej jist plesnivy sejry a vino, co pijou, je uz stary… ;)
…a nejvetsi chudak jsem ja, ktery ma doma silene stary postovni znamky… :-(
… musi jezdit autem ktery nema ani strechu, co ;-)
Medunko, pomer bude porad stejny. Ze by H729 byl az takovy mistifikator ze by srovnaval jizdu tam a z5 MHD s jednou jizdou autem se mi verit nechce.
Nedivila bych se :-P
me by z toho vychazel jeste prestup v brne na mendlaku. trolej-trolej jedna takova linka mela tendenci odjizdet zrovna v dobe kdy ja sem sedel v te prijizdejici na semaforu pred tim nez zaparkuje a vylozi lidi. zadny pripoj nebo tak. a pak samozrejme cekani pres 10 minut ve spicce a o vikendech a vecer jeste horsi a neda se rict, ze bych mel namireno z centra do prdelakova, ale do pomerne nezanedbatelneho predmesti.
do centra mesta kde imho auta nemaj moc co delat
lol. todle moudro tesat… uz vidim, jak je v centru obchod do kteryho prijede kamion zasobovani a lidi si to z centra budou tahat v nusich a na konskych povozech jak ve stredoveku.
pokud chces, aby se z mesta stal administrativni ghost town, tak klidne zakaz auta v centru akorat tim uspisis samoregulacni vlastnosti dopravy urychlis to tak o 3 generace. jeden by rekl, ze 30 let je uz dost casu na to ziskat krapet rozhled ;-)
Tohle neni o veku. To je o postupnem zelenani mozku. :)
no tak to vis kazdej nemuze mit tak dokonalej svetonazor jako mas ty
Ja nemam dokonaly svetonazor. Jsem treba pro vytvoreni oplocenych romskych osad, jsem proti EU, nemam rad Zelene, podporuju atomovou energii, apod. a to je dost neslucitelne s vetsinovym nazorem.
Dokonaly svetonazor mi vnucuji lide okolo.
tak neni problem udelat povolenky pro rezidenty ze? Jinak mi ukaz jedinej obchodak v centru kam jezdi zasobovaci kamion a lidi delaji autem nakupy na celej tejden? Administrativni ghost town se z toho stava prave kvuli nulove restrikci autodopravy.
Myslim ze kazdy mame svuj rozhled a divame se na to z jine strany.
Flora, Andel, Palladium, Kotva…mam pokracovat ?
promin flora nebo andel to je centrum? holt mame kazdej jiny chapani centra mesta. Kotva, paladium – fakt tam nekdo dela velky nakupy? To mi spis prijde jako tesco na narodni nebo delvita na florenci – supermarket na svaciny.
metri 8:00 nebo 17:30 – dy to jses jeste v praci? nebo jeste v ni nejsi – fakt to neber jako rejpani ale kdy jsi jel metrem naposled? Ja mam odkroucenejch 10 let dojizdeni do skoly metrem a ze by to byla nejaka tragedie?
Ano, Flora i Andel povazuju uz za centrum. Pokud s tim mas ale problem, tak to nechci resit.
Navic si uvedom, ze i v centru ziji lide, nejsou tam jen firmy. A i v nich delaji lidi, co si potrebuji nakoupit a bydli v centru. Maji tedy podle tebe jet do Letnan, na Zlicin, tam si nakoupit a pak zase zpet ??? Nechapu tve myslenkove pochody…
V 8 rano jeste v praci nejsem, psal jsem to tady o kus dal. Navic zjevne neznas nebo nechces priznat zes prestrelil situaci na becku v dobe dopravnich spicek. Bez si to zkusit, pak sem napis, vic k tomu nemam co bych rekl. Hadat se s nekym, kdo se chce hadat nehodlam.
Četl jsem, že někde v Rakousku (v Grazu???) se snažili vyřešit problém toho, že obyvatelé jezdili v autě do centra většinou sami, tak tam autům obsazeným jednou osobou vjezd zpoplatnili (hlídali to automatické kamery). A výsledek? Prodej nafukovacích panen v porno shopech stoupl ve velmi krátké době o stovky procent, tak byl zákaz zase zrušen.
:-))
Ideální spolujezdkyně. Nekecá do řízení a v případě chvilkové nouze na ni lze bez obav skočit :-D
zabava do zacpy a na dlouhy cerveny.
:-D Lidska vynalezavost nezna mezi :)
Nějak se člověk dopravovat musí a popravdě si nedovedu představit, že by se po Praze dopravovalo každý den zhruba 1,5 milionu lidí na koni. Třeba:
Kde by byli vsichni ustajeni?
Kdo by se o ne staral, hrebelcoval, atd?
Cim by byli okovani, kdyby cely den museli jezdit po tvrdem?
Jak by se zmenily pravidla silnicniho provozu?
Při řešení problémových dopravních situací by zřejmě promlouvaly Smith&Wessony…
Byly by i letni a zimni podkovy ?
Kam, to je snad jasný, nejlepším hnojivem by se plýtvat nemělo ;-)
No čo, len by pribudli stojany s takými tými sáčkami, ako sú pre psíčkarov. Akurát, že tie pytlíky budú trochu väčšie. :)
myslis igelitka z teska?
tak co pepo? uz mas nakoupeny?
ale, kde ze. sem zustal viset v zacpe bez zacpy.
A misto benzinek velke seniky a kyble s vodou…
Ma tak napadlo, že na koni by sa dalo jazdiť na pivo. Kôň domov trafí, aj keď budem na šrot. :)
Tak to by šlo i teď. Jen mě napadá, jestli by ti koně odtáhli, když bys ho zaparkoval v modrý zóně. Myslím, že v městský policii pracuje tolik pitomců, že jo.
Nebo ze by nasadili boticku, ne ? :)
Bohuzel. Podle dnesni legislativy je jezdec na koni bran jako ridic, vztahuje se tedy na nej vyhlaska a je mozne ho kontrolovat a pripadne trestat za jizdu pod vlivem alkoholu…
Takze nutno zapracovat zmenu vyhlasky ;)
Tím bych se netrápil, když budeš klimbat a flojdi tě zastaví, vždycky můžeš tvrdit, že jsi neřídil, spal a kam se poděl řidič to samosebou nevíš a nikdo ti nedokáže, že jsi opravdu řídil. Taky by mne zajímalo, jestli mají flojdi nějakou speciální metodiku, jak zastavovat koně.
Udělají zátaras auty a zvolají: „jménem zákona, stůj!“ ;)
Ešte by sa dalo jazdiť na dvojmiestnom dvojkoláku a spať na mieste „spolujazdca“. :D
kůň je taky dvoumístný, důkaz je v celé řadě westernů :-)
Alebo viď pečať Rádu Templárov. :)
Asi by nejdříve musel padnout judikát, který by rozhodl o tom, jaká pozice na koňském hřbetě je řidič a jaká je spolujezdec.
pak muzes jeste vzdycky zaprahnout dvoukolak za kone… jak jen se ten sport jmenuje…
ale kazdopadne musis na tom sedet jak pytel brambor, aby si mohl tvrdit, ze ses naklad a ne ridic.
Myslím, že hromadné využití koní neprojde, bo ochránci zvířat. A zeleným by třeba spásli nějakou vzácnou travičku…
to je fakt, co by pak zeleny hulili :-)
BTW jak by organi hodnotili kdyby jel strizlivej clovek na ozralym koni? :-)
Keď máš prechlastaný motor, tiež nedostaneš pokutu. :)
No ale zase nesmíš používat jiné palivo, než je předepsané v TP – v případě tohoto vícepalivovového motoru tedy: oves, tráva…
No tak potom inline-jöring :) Zaprahnes kone, nasadis inliny a nechas se tahnout, to ridic rozhodne nejsi. Ale zas je to po poziti ponekud rizikova doprava, i kdyz ozralym se nic nestane ;)
ale zase mit hnedo az za usima nebo az u kotniku, az se kun lekne a zastavi…
A nebo rovnou vzit drozku, sednout si dozadu na misto cestujicich,jen se vyklonit, pobidnout kone a pak uz jen vzadu se spokojene oddavat opici :) V pripade zastaveni hlidkou reknes, ze koci se nekam zdejchnul, parchant a ze mu narezes karabacem pres hrbet, az ho objevis :)
tento semafor mám přímo před barákem. Bud jim to nefunguje nebo mám auto ze dřeva, v noci tu klidně čekám 10 minut. Takže pro mě je rychlejší dojet na křižovatku, vystoupit, zmáčknout tlačítko pro chodce a cca za 2 minuty mám zelenou.
No na prd to je