• *J1

    Tak , zdravím vás . Tak nějak jsem se rozhodl pro RB IQ , pročetl jsem tu myslím většinu threadu ale co mě zajíma tak jestli mají majitelé nějaké zásadní vítky proti tomuto kolu , a potom ještě jestli je full oproti HT které jsem měl doteď opravdu velký rozdíl na asfaltu například dojet 50 KM do Beskyd . Díky J

    0 0
    • mxv  

      ..zda se, ze zadne nejsou:-)

      Nejsem majitel, tak se nebudu vyjadrovat, ale zajed si ho vyzkouset, dyt to mas kusek. (ja sem to udelal, a dal ruce pryc)

      0 0
      • Lišák  

        (ja sem to udelal, a dal ruce pryc)

        Tak sem hoď ty negativa, ne?

        0 0
        • mxv  

          Uz sem to tu kdysi psal, nejvetsi negativum byl tlumic, ale to se da resit, tys to vyresil DHXem. Pak mi vadila geometrie, na me moc kratke, velky uhel hlavovky(u XXL), lehce nestandartni pr. sedlovky, vedeni lanek spodem. Mozna jeste neco, ted si nevzpominam, proste drobnosti, ktere me ve vysledku odradily.

          0 0
          • Lišák  

            Ano-tlumič jsem vyřešil. Možná s novým X-F to bude chodit slušně. Geometrie mi naopak sedne naprosto přesně. S vedením lanek se shodneme-blbě se to umývá. Kdyby byly vedeny po horní straně dolní trubky, bylo by to lepší.

            Co jsi tedy pořídil?

            0 0
            • mxv  

              Rikal mi tehdy p. Bartos, ze to s tim XF je trochu lepsi, ale ze nemam cekat zazraky. Poridil sem, puvodne jako prozatim toto ale sem fakt spokojeny, jen nevim, kolik vydrzi, je to takovy papirak.

              0 0
      • *J1  

        Mám to v plánu , ale chci mít co nejvíce informací co nejdříve , jsem natěšený , ruce pryč? a z jakého důvodu?

        0 0
    • Lišák  

      na asfaltu například dojet 50 KM do Beskyd

      To jako 50km dojet do Beskyd, tam pojezdit po kopcích třeba taky 50km a dalších 50km zpět?

      Jinak k dotazu-záleží na tlumiči a na pláštích, kterými ho osadíš.

      0 0
      • *J1  

        Máme v beskydech chatu takže jedu na chatu 50KM, sobota pojezdím 50km po horách, a v neděli zase domů do ovy 50km . Jestli je iq v reálu schopné takhle pohodově fungovat a to s tlumičem X-Fusion 02 rc , plaště bych řešil až při skládání plánuju Koupi rámového setu .

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jen dojet 50km po asfaltu naprosto v pohodě. To není problém ani na pomalejší těžších kolech s vyšším zdvihem.

          Už jsem tu dlouho nenadhodil

          http://www.bike-forum.cz/…il-3819.html

          Na tomhle dal 240km po asfaltu a to na těch Big Betty.

          0 0
          • roud  

            jenže to ti nezajede každej spousta lidí by to po pár km zahodila do příkopa a radši šla pěšky :O)

            0 0
          • Georrge  

            na tom musí být hodně pohodlné poježděníčko :) někdy mám pocit, že 160mm full na objemných slickách je na celodenní pohodové asfaltové vyjížďky nejlepší :D

            0 0
            • marapara  

              Vzhledem ke stavu našich silnic, na nich začíná být full pomalu nutností :).

              0 0
            • MlokCZ  

              Odjet něco hodně dlouhého po asfaltu na fullu se 140–160mm s vhodnými plášti (tím myslím RaR a rychlejší až třeba po nějaký slick), to si dokážu představit bez problémů, i když na mě by bylo 240km už moc (i na silničce jsem měl limit vždy tak kolem 200km).

              Ale ty Big Betty…

              Koncem zimy (když jsem ještě čekal na rám na celopevňáka) jsem letos dal pár set kilometrů na Stereu na RaR/RaR čistě po asfaltu a taky se dalo.

              0 0
      • *J1  

        A konkrétně to tvojé erbéčko je fakt super , po dizajnové strancé si myslím je dost vydařené .

        0 0
    • pepe19  

      nemám žádné negativa,ale každému sedí něco jiného.

      mně sedí skvěle právě IQ a s asfaltem taky nemám problém.

      Jak píše Lišák-jedině mytí bovdenu :-)

      0 0
      • *J1  

        Kolik Km tak najezdíš na erbínovi za rok ? jaká část tvých cest tvoří asfalt , jsem zvědavý na lock jestli se to aspoň trochu bude podobat HT , no po půjčení budu moudřejší . Každopádně dík za reakci .

        0 0
        • pepe19  

          najezdím do 4000 ročně,třetinu po asfaltu.jsem spokojen…

          než jsem pořídil měl jsem na test první IQ s X-fusion tlumičem a nebylo to ono,ale neměl jsem to ideálně nastavené a rám byl L.Teď tam mám RP23 a velikost M a pohoda

          0 0
      • Loner  

        a jak se ten bowden zachová, když dostane od předního kola šutrákem? (což se děje na kamenitých sjezdech v rozbitém asfaltu nebo štěrku víckrát za den). Z toho mám strach, mám RB taky v hledáčku.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Bafoon  

      mě nesedl projevem při šlapání, nějak mi přišel těžký za pedálem, nakonec jsem vybral VPP

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • antuch  

      Jestli chceš něco na delší jízdu po silnici, tak si kup třeba F80 od supu…:-)

      0 0
    • DejvGSR  

      Ahoj, na IQ jsem loni najel přesně 1001 km. Předtím jsem míval roky silničku, pak jsem si pořídil první MTB v roce 1996 RETU ( celopevňák) a k němu jsem opět sedlal silničku. Pak jsem krátce jezdil GT Avelanche 2. Obě horská kola jsem jezdil jak po asfaltu tak po zdejších lesích převážně s písečným povrchem cest. Pořídil jsem IQ a dost mě překvapilo jak jede. Čekal jsem, že to bude línější. Nejdelší cesta přes 80 km, nebyl problém. Na silničce jsem jezdíval sám pro sebe takovou časovku na 50 km. Nejlepší průměrnou rychlost jsem měl 32 km/hod. Nejsem teda žádnej sportovec, ale na IQ jsem stejnou trasu zajel průměrně 29 km/hod a na ostatních mtb tak kolem 23 km/hod. Je fakt, že jsem se na IQ asi více snažil. Ale znovu říkám, mě se na něm jezdilo pěkně až na písečný povrch. Tam byl předek nervózní ( nejsem žádnej technik). Nejdříve jsem to přičítal gumě , ale po zapůjčení IQ 6 jsem zjistil, že je to geometrií. Takže změna a dnes sedlám RB IQ 6. Pro mě vskutku universál, dnes jsem na něm dal 78 km ( 30% les, zbytek asfalt). A docela pohoda. V terénu něco kolem 68 km nejdelší trasa a to jsem pak měl kola plné zuby. Já jsem zpokojenej, kolo mi krásně uvolňuje stres, prostě si to užívám a vychutnávám. A pak pivko po švihu chutná skvěle.

      0 0
      • *J1  

        Super přesně něco takového jsem potřeboval slyšet , myslím že za svou cyklokariéru jsi schopný IQ ohodnotit, a přesně jak to popisuješ bych si představoval ježdění na mém budoucím Erbínu . Takže díky moc za příspěvek nějáký takový jsem si představoval :D :).

        0 0
      • *J1  

        Super přesně něco takového jsem potřeboval slyšet , myslím že za svou cyklokariéru jsi schopný IQ ohodnotit, a přesně jak to popisuješ bych si představoval ježdění na mém budoucím Erbínu . Takže díky moc za příspěvek nějáký takový jsem si představoval :D :).

        0 0
      • marapara  

        O IQčku jsem také uvažoval, to že jde hezky za pedálem se mi taky líbilo. Ale nakonec jsem dal přenost většímu zdvihu a koupil Spešla SJ FSR se zdvihem 140/140. Trochu jsem ho poladil a musím konstatovat spokojenost. Bike jede výborně vpřed za pedálem a přitom ten zdvih je pro mě +. Minulou neděli jsem dal zatím nejdelší vyjížďku letos vůbec, 110 km a 2100 výškových na fullu, hodně jsem jel po asfaltu, ale bylo tam i hodně náročnějšího terénu. Super výlet, jezdí to skvěle.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • soap  

      No, do Beskyd jsem jsi koupil IQ6 abys potom nelitoval řádit se dá na ní rjadně.Přesun do Beskyd řeším vlakem nebo autem z časových důvodů(posez je na ní víc enduro přesuny po asfaltu jsou méně pohodlné)člověk je potom v kopcach svěžejší.Tlumič mám DHX5 a u něj se při nastavení dá hodně pokazit-nastavení spousta,při jistém nastavení jsem skutečně zaznamenal že jde těžko za pedálem(nenastavené tlumiče vidlice=špatné kolo).Jinak to žehlí neskutečně.Spodní vedení lanek mi nevadí vubec v ničem spíš ochrání spodní trubku od odlétajícího kamení.Na tom asfaltu jsou rozhodující pláště.Celodenky v Beskydech no problem 80km po kotarach :).

      Negativum – patka přehazky atyp koupiš jen u RB za 300kč,už jsem jednu klackem urval.Rubena Chabridis Raicing 2.25 v blátě nedrží na suchu taky nic moc.

      0 0
      • marapara  

        Tak výměna plášťů je detail. Sice na jízdní projev můžou mít poměrně zásadní vliv, ale předpokládám, že tohle je každý schopen lehce poladit.

        0 0
      • Lister  

        patka přehazky atyp

        Copak to je něco nezvyklého?

        koupiš jen u RB za 300kč

        To je ještě levný, takže se to nedá považovat za negativum.

        0 0
        • soap  

          celkem snadno jsem jí ulomil,tak uvidím jaká bude spotřeba za rok.

          0 0
        • soap  

          celkem snadno jsem jí ulomil,tak uvidím jaká bude spotřeba za rok.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Renholder  

        Já bych ještě jako negativum IQ6 určitě napsal vedení lanka od přesmykače. Jak to jde zespodu do té navářky a pak na přesmykač…nes­kutečně do toho lanka těče bordel a pak to zadrhává. Naštestí ten přesmykač má možnost vedení lanka i se zhora, tak jsem to přetáhl pod horní ramovou trubkou a ok.

        Jinak dostal jsem ránu do přehazovačky a ta nepřežila..patka ano…takže radši bych kupaval tu patku za 300:D

        0 0
      • KRAJIC  

        Mi přijde do těch Beskyd právě ideálnější to IQ – sjezdů, kde bys pořádně zaměstnal velké zdvihy a sjezdovější geometrii moc není – vyloženě musíš vědět, kde jsou. Většina sjezdů je spíš bez zatáček a ve volných šutrech – tam to IQ bohatě stačí a navíc ta ušetřená energie při výjezdech nekonečných Beskydských kopců bude značná.

        0 0
        • soap  

          Já se rozhodl pro IQ6 nechtěl jsem kočkopsa,když jsi chci pořádně zašvihat vezmu silničku,do lesa IQ6 myslím že každé sjezdy si užiji na ní více a že na Smrk vyjedu o 15min pomaleji než na HT mi nevadí hodně tady lidi řeší techniku co jak rychle snadno jede,ale kondici mají slabou jinak je hlavně v nohách.

          U IQ6 se mi líbí variabilita jak jsem někde četl „někdo si dá napínák ji dlouhý představec lehká kola..“

          0 0
          • MlokCZ  

            Já tedy mám třeba rozdíly výjezdu na pořádný kopec (tedy třeba ten Smrk nebo Lysá nebo něco podobného, to je fuk; oba ty kopce jsem jel víckrát) mám mezi HT, chrtím fullem a dobře jedoucím 140–150mm mnohem menší než 15 minut. Já to mám v jednotkách minut.

            A oproti tomu dle toho jak se daný den cítím, tak to udělá rozdíl mnohem větší.

            Třeba svoji nejnáročnější vyjížďku (posuzuju komplexně dle délky, převýšení a terénu) jsem odjel právě na tom nejvyšším zdviho, co jsem dlouhodobě zatím jezdil (tedy 150mm).

            A kondici mám v posledních pár letech pořád ± stejnou, takže to není tím, že bych se třeba teď v poslední době nějak extra zlepšil.

            0 0
          • KRAJIC  

            Mne to IQ příjemně překvapilo – čekal jsem přiteplené xc chrastítko a přišlo mi to takové bytelné a univerzální lesní kolo co jede.

            0 0
    • Lišák  

      Jen pro info: Píšeš, že jsi četl vlákna o IQ. Tohle vlákno není jen o IQ, ale odtud se tam řeší tlumič RP23 instalovaný na IQ rámu.

      0 0
    • DejvGSR  

      Ještě mám z dnešní vyjížďky jeden postřeh. Při hledání cesty mezi vesnicemi jsem jel po polní cestě, která končila v poli u remízku. Stál tam takový starý zrezlý přívěs k autobusu. Vjel jsem do toho pole a všude to pěkně bzučelo. Objel jsem ten přívěs a v poli zastavil. No zjistil jsem, že ten přívěs je vlastně včelí úl. A ty malé potvůrky se začaly zhrocovat kolem mé hlavy a nařážet do ní. Tak rychle v sedle a v pedálech jsem teda ještě nebyl. Nobby nicky zabraly, z IQ 6 byla najednou stíhačka a včelky to po kylometru vzdaly. Co z toho plyne? Že má IQ 6 i slušnej odpich.

      0 0
    • Sahib  

      Před chvílí sem přijel z 60 km okruhu… Mám RB IQ Race, vel. M, mám ho dva měsíce, najeto zatím 400 km (času málo:-(), ale většina terén. Asfaltové přesuny taktéž bez problémů. Každopádně nechápu jak jsem se mohl trápit tak dlouhá léta na HT a to jak do kopce, tak po rovině a hlavně z kopce:-). Za mě palec nahoru a doporučuji! Howgh!

      0 0
      • Georrge  

        pekny, ale nejak se ti ty tlumice a vidlice flakaj :)

        0 0
      • marapara  

        jj, taky nechápu, jak jsem mohl jezdit dřív do terénu na HTčku :). Od té doby co mám fulla, nehcci jinak :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Zdeno Micio  

      Dosud jsem měl jen HT a loni šel s nadšeným očekáváním do IQ s tlumičem RP23. Nemůžu zatím říct nic negativního a když to zavřu, tak na asfaltu zásadnější rozdíl nevidím bo průměry mám stejné, což je i díky kratší geometrii oproti HT.

      0 0
      • *J1  

        Díky za reakce určitě me utvrdili pro koupi , akorat budu muset ještě pořešit tlumič zatím jsem počítal spíše s X-fusionem. Jo a ještě jak je to stím uchycením tlumiče a pozdější výměnnou nějak jsem to nepochytil ale zaregistroval jsem že dost lidi to nějak hanilo .

        0 0
        • soap  

          obyčejný uchycení tlumiče v CNC obrobený rozebiratelný vložce.

          0 0
    • *J1  

      Ještě přihodím pár fotek jak bych si představoval erbíka po dizajnové stránce . Sem s kritikou , co vy na to pánové?

      0 0
      • roud  

        vidle s ramem neladi…

        0 0
        • *J1  

          Bohužel jsem limitován penězi, takže prozatímně poslouží vidle z HT , doufam že to že nesedí neni myšleno že by to v rámu lítalo :)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.antik  

        no osobně bych do toho nešel (můj vkus). Zrovnka když máš možnost takového výběru barev tak bych vzal jakoukoliv barvu ze vzorníku (mimo bíle a černé) a k tomu všecko černý (to seženeš prakticky všechny komponenty všech cenových hladin).

        0 0
        • *J1  

          Tak jsem to přehodnotil a bude asi sid blue . Co vy na to?

          0 0
          • kubad  

            abys tam dal novější verzi Epicona !

            0 0
            • *J1  

              Určitě v budoucnu bude , ale jsem omezen financema dám tam stávajcího epicona 08.

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mm  

            Mě ta bava malinko naživo zklamala tím, že nebyla dost živá (byla tmavší). Rohodně ale výhra proti stále se opakujícím barvám

            0 0
          • mr.antik  

            Mnohem lepší. Ale zbytek do černa (tmavě šeda), pokud to má být ekonomický. Případně docela pěkný kombo k tomu je hnědé sedlo a gripy (barva kůže), myslim na nějakým spešlu a authoru to tak měli.

            Na bílou bych se vykašlal, je to moc takový dámský, silničářský a kdovíjaký ještě :-) A ještě k tomu nepraktický.

            Osobně brutal finish se vším černým je taky pěkná volba, ale kdybych neměl, radši bych ti prachy navíc investoval třeba do vidle.

            0 0
            • mr.antik  

              ještě k tomu brutalu – k tomu je ještě hezký nějaký custom design, třeba další loga nebo grafika pod lak. A k dokonalosti – lehce probarvený nebo tmavší lak (průhledný, ale ne úplně čirý). Škoda že se RB asi nikdy nekoupim :-)))

              0 0
              • jIrI___  

                S tím probarveným lakem by to mohlo vypadat zajímavě. Nejsou nějakým takovým stylem udělaný laky na Traceru?

                0 0
                • mr.antik  

                  jj vypadá to tak. Jinak se v tom vyžíval Klein, ale na tom hliníku by to byla pecka. Ještě u toho RB brutalu bych volil hrubší brušení, aby to bylo víc vidět.

                  0 0
              • DaSnail  

                lehce probarvený nebo tmavší lak (průhledný, ale ne úplně čirý).

                tak nejak to mám na pitchi. naživo to vypadá dobre, taký titanlook 8o)

                0 0
      • HAVI  

        Mám tyhle gripy, jsou pohodlné, ale mizí jak pára nad hrncem. Za rok máš po nich.

        0 0
    • HKou  

      Vedení lanek a hadice spodem mi vyhovuje, chrání rám. Zlepšovat by asi šly 2 věci:

      • Patka je šroubovaná natupo a šrouby nemají moc dlouhý závit.
      • Představoval bych si vzpěru pod třmenem zadní brzdy, ale řešit tobudu, pokud by to mělo prasknout. Zatím to drží.

      Velmi mi vyhovuje geometrie.

      0 0
    • mm  

      Spodní vedení bovdenů – při tomto způsobu uchycení mi neuvěřitelně bovdeny vržou u hlavové trubky. Stříkání olejem a následné blátivě-mastné osliznutí všeho kolem nepovažuju za řešení.

      Kratší geometrie – při rychlejších přesunech se zákonitě projevuje nárůst odporu vzduchu

      Využití zdvihu – průběh zanoření mi vyhovuje, jezdím agresivně

      Zpomalení vlivem odpružení – pokud pojedeš stabilním tempem, bez zrychlování a nástupů, odpružení nevadí

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • ememem  

      len tak na okraj a trocha offtopic: je celkom zaujimave sledovat nazory ludi co sa tom aspon odviezli (a rovnako tak nazory trebars na 4ever virus v threade Velo Test Fest 2011) a porovnat s naprosto nekritickymi nazormi plnymi superlativov z testu v posledenom (ci predposlednom ?) vele. normalne zacinam mat pocit ze tam na tom snad ani nesedeli.

      0 0
      • juris3  

        Zadni stavba je mekka do boku. Kdyz za to vezmes do boku, tak se zadni stvba klidne dotkne sedlove trubky. Holt tam chybi jeden cep mezi tlumicem a zadni stavbou.

        Fyziku neojebes, nahnat to muzes jen marketinkem.

        0 0
        • PIWNIK PONURY  

          dokaz to!)

          0 0
        • Darkson  

          dovoluju si oponovat. měl jsem IQ půjčené a zadní stavba je do boku tužší než všechny odpružené rámy, co jsem vozil, např. Giant VT nebo Epic…

          0 0
    • PIWNIK PONURY  

      mam iq rok, najeto kolem 1600km.

      zatim absolutni spokojenost, kolo splnilo, co jsem od nej cekal – vetsi radost z jizdy nez na ht. jo, je to muj prvni full.

      jezdim na pohodu, obvykle 50–80km, cim vic, tim lip. snazim se aby to byl co nejvic teren (celkove odhaduju asfalt tak max na 30%).

      vyjezdy – dam vic nez na starem ht; sjezdy – parada); nejvetsi pohoda je na rozbitych a korenovych pasazich na rovinkach, kolo zehli vyborne.

      geometrie – jednim slovem vyvazena. posez vzprimenejsi nez driv, tj. mensi namahani krcni patere, uleva od bolesti zad po 90km svihu apod. souhlasim s tim, kdo psal vyse, ze predek byva v nekterych situacich trochu nervozni, zvlast na sypkem povrchu, ale nevim, jestli je to geometrii nebo treba i kolama – mam tam ty Remerxy 7325 s NN 2.25.

      zadni stavba je normalne tuha, urcite o nic min nez u jinych kol)

      na iq6 jsem nejel, ale kdyz jsem se o svem vyberu bavil s Petrem Heinikem, tak jeho doporuceni bylo jasny – pokud chci jezdit i nahoru, tak iq je lepsi. k tomu bych mel asi dodat, ze muj styl jizdy tomu odpovida – sjezd je fajn, ale jen kdyz pred tomu predchazi poradnej krpal)

      vedeni bovdenu spodem – ja jsem rad, konecne si muzu sednout pri cekani na metro na horni trubku)

      ad tlumic – mam rp2 a funguje jak ma…

      abych to shrnul – iq rozhodne neni spatny kolo, pokud sis ho projel a sedlo ti, tak do nej bez a nebudes zklamany.

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud je to tvůj první full a jsi z něj nadšený, pak nedoporučuju zkoušet nějaké jiné typy zadních staveb, protože potom budeš hned vymýšlet, za co to IQ vyměnit. Asi něco jako já :-))

        0 0
      • camlost  

        jen se neboj a klidne zkousej. zadni stavba IQcka se chova slusne. kolo jako takove mi pripada jako prijemny univerzal za zajimavou cenu. (testovano s RP23)

        mnohymi vychvalovany Stumpjumper FSR (asi r.v. 2007 nebo 2008) byl naopak velkym zklamanim. ale kdyz pise Mlok vyse, ze u Speslu vari kazdy rok podle jine kucharky, tak jsem treba mel smulu na spatny rok. :-)

        nebo z druhe strany zdvihoveho spektra Spark. ten me taky vubec neoslovil. ale tam to mozna zabil kopajici Recon. zajimave srovnani bude s Epicem, jen co ho dostavim. skoda, ze nakonec bude manzelky. :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Měnil se hlavně průběh, skoro by se dalo říct, že čím starší ročník Stumpa FSR, tím progresivnější průběh (úplně přesně to ale platit nemusí).

          Co se týká pohupování x citlivost, to je vždy individuální (i to se ale u různých ročník Spešlů trochu liší).

          Starší ročník Stumpa by se mi nelíbil vůbec (i když si dokážu představit, že někomu by zase sednul).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.