• Mushy

    Ahoj,

    prosím o radu s výběrem mezi těmito dvěma trail bajky :)

    Doposud XC jezdec, mám skládaného chrta Supika XP 930. Závody jezdím cca 6X do roka. 190cm 84 kg.

    Miluju kopce, jak nahoru tak dolů.

    Silnice nesnáším :)

    Díky za všechny podnětné rady.

    Anketa: Tož který

    22x
    61%
    2x
    6%
    0 0
    • Vilém  

      Hledat si to nebudu.

      0 0
    • Mushy  

      Ještě odkazy na testy:

      http://www.bikeandride.cz/…iq-275-test/

      http://www.bikeandride.cz/…ue-2–0-test/

      nevýhoda Authora je že větší rigidita při skládání komponentů.

      0 0
    • Dazz  

      RB je i v základu lehčí než Epoque.

      Mě fascinuje jednoduchost odpružení RB, výhoda při údržbě.

      Chce to otestovat a vybrad co více sedne :-)

      0 0
      • Mushy  

        Mno testovat jedu ve čtvrtek do Práglu, jsem natěšený jak malej jarda. O víkendu jsem byl na kole pro život v Liberci a tam jsem zkoušel spešly 29. Zazněl tam zajímavý názor, že na HT jsou dobré 29 na srovnání terénu (27,5 už není takový rozdíl), ale že na celopéro jsou výhodnější 27,5. Že prý se sečte pružení + 27,5 kola a co se týče prostupnosti to výjde na stejno. Tak jsem zvědav.

        0 0
        • File12  

          Nevim IQ vozim v 29 a vyhovuje. Ale jestli na chrtění máš HTčko tak vem klidně 27,5. Pokud to chceš na trailování tak ti možná i pomůže lepší ovládání menších kol. Jinak proporce mám taky stejný. Ale na 29 jsem si prostě zvyknul.

          Epoque za ty peníze nevim. Obecně nemusim Author.

          Zadní stavba IQ mi sedí, je pravda že díky tý jednoduchosti je na bok trochu měkčí ale nic co bych při jízdě registroval.

          V anketě jsem ti dal hlas za jiné. A to pro mě Canyon Nerve.

          0 0
          • Mushy  

            Díky moc za názor. A co hlavně jezdíš? S IQ 29? Výlety kolem 50km, všehochuť (lesy, pole…).

            P.S.: Canyon Nerve jsem taky koukal, ale blbý je zastoupení v ČR + mi příjde už trošku víc do sjezdu než jako XC marathonský full.

            0 0
            • File12  

              Právě proto že si řikal že máš XC kolo tak jsem myslel víc trailový. Nerve nebude jezdit o nic mín než epoque nebo rbčko.

              Jezdim mimo stezky spíš terén cca těch 30–50km. Ale začíná mi to víc táhnout k většim zdvihum i když na Kladensku to žádný kopce nejsou.

              Příští kolo chci bud nerve nebo spectral 29.

              U canyonu to neni jen o situaci v čr ale jeich modelu prodeje.

              0 0
              • Mushy  

                Super, dík moc. Toto pomohlo. Takže 29 se člověk nemusí bát ani na chrtím fullu. Projedu si tedy v Brdech 27,5 RBčko. A do budoucna se budu snažit někde zkusit aj canyon či Radona. Moc info o jízdních vlastnostech o nich nemám. Navíc jsem našinec a české kolo je pro mě srdcová záležitost :)

                Dík moc

                0 0
                • File12  

                  Pokud bys chtěl chrtí full tak ono jsou hlavně s29 kolama. a IQ29 ještě neni uplně klasickej chrt jako Epic, Scalpel atd.

                  Těch možností vyzkoušet canyon asi moc nebude. Ale určitě narazíš na někoho v okolí.

                  Taky jsem rád za ručně vyrobený český kolo. Nejvíc by mě lákalo si koupit jen rám iq 575 a ručně si ho seskládat. Ale to bych byl za 100t.

                  0 0
        • wilda81  

          To je jak z reklamního letáku. :))

          P.S. Ty kola budou kvalitativně nastejno. Jestli ti nesedí výbava na Authorovi, tak jdi do RB a navol si co chceš. Já osobně bych šel ale raději do Radonu nebo zmiňovaného Canyonu.

          0 0
          • Mushy  

            Co máte všichni s těma německýma rámama :D

            0 0
            • saintjv  

              Ze by nejlepsi pomer cena vykon?:)

              0 0
              • jIrI___  

                Poslední dobou ale sleduju, že u Canyonu to už ani moc neplatí.

                0 0
                • nitraq  

                  Jj, šel docela nahoru.

                  0 0
                  • starena  

                    tak nahoru šel hlavně protože byla uměle oslabena koruna :-) cena u Canyonu se odvíjí od aktuální kurzu k euru..

                    0 0
          • Mushy  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Lister  

            Canyon má jednu velkou nevýhodu – pokud jde o komponenty pohonu a pod, tak jsou často nejlépe v poměru cena výkon osazené základní modely, které mají ale často úplně nahouby pružící jednotky (pokud jsou osazené Foxem, tak tuplem). lepší pružení pak nabízí většinou až nejdražší modely, kde to už ale s poměrem cena/výkon není nijak slavné.

            0 0
            • File12  

              Tak nevim jak špatný jsou základní foxy, ale horší než ostatní to snad neni.

              Kromě toho se mi zdá že ten nárůst ceny od základních odpovídá když vemu, že canyon nekašle úplně na kola (pokud se člověk vyhne crossridum)

              0 0
              • Lister  

                Máš pravdu, není to horší než ostatní, je to mnohem horší než ostatní. Co jsme zkoušel pár Talasů Performance, tak to byla naprostá a totální tragédie, v podstatě vidlice navyhození.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Že by Canyon-hater? ;) Zrovna když bych měl srovnávat Radon s Canyonem, tak to vyjde řízni jako píchni.

                  0 0
            • File12  

              Mě třeba nenapadá alternativa u toho co chci já http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

              0 0
              • Azmir  

                Cube, radon, spešl zrovna ty mě napadly jenom z hlavy, bude jich určitě víc.

                0 0
            • jIrI___  

              To už Fox neplatí za etalon kvality? Budu zas muset na nějakou dobu přehodnotit svoje žebříčky :D

              0 0
            • MlokCZ  

              I 2014 verze? To se opravdu ptám, v poslední době jsem žádné nové Foxky v ruce neměl, takže Talase 2014 nezkoušel žádného, tedy ani EVO, ani performance verzi.

              0 0
      • Mushy  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Mushy  

      A jak to vypadá se servisem, reklamací s německou značkou. Hledal jsem na netu a nenašel jsem žádného přímého prodejce v ČR.

      0 0
      • Sunshine 29  

        Protože Canyon (a předpokládám, že i Radon, YT a ostatní) prodávají napřímo, tedy bez dalších prodejců a marží pro ně.

        Proto mají ceny, jaké mají.

        Reklamace a servis tady někdo řešil a mám dojem že vše v pohodě.

        0 0
      • Sunshine 29  

        Protože Canyon (a předpokládám, že i Radon, YT a ostatní) prodávají napřímo, tedy bez dalších prodejců a marží pro ně.

        Proto mají ceny, jaké mají.

        Reklamace a servis tady někdo řešil a mám dojem že vše v pohodě.

        0 0
      • MirosPikos  

        V případě reklamace objednají UPS, ti si vyzvednou balík u tebe doma/na firmě, odvezou do Německa, provedou reklamaci a vrátí vyřízenou/zamít­nutou reklamaci.

        Většinou vyřízenou kladně, jen nedávno došlo k nějakému dlouhému otravnému nedorozumění (více ve vlákně Canyon). Je to jedna z mála špatných zkušeností. Většinou jsou lidé s přístupem spokojeni, když už se něco náhodou podělá. Třeba hnutá zadní stavby, kdy došlo bez problémů k výměně (nevím teď jestli pouze zadní stavby nebo celého rámu).

        Přímý prodej probíhá z Německa. Tady mají pouze podporu nebo jak to nazvat. Tomáše, s kterým se domluvíš česky.

        0 0
      • Luma  

        Reklamace Canyonu,se resi pres ceskeho zastupce.Jinak reklamace probiha celkem rychle.

        0 0
    • Mushy  

      Tak díky všem.. vahrává RB IQ 27,5 či 29.

      Díky

      0 0
      • MirosPikos  

        Dobře ti tak :) Alespoň tu nebude tolik Canyonů.

        0 0
      • Lister  

        27,5 jednoznačně. Ne kvůli rozměru kol, ale kvůli spoustě jiných věcí.

        0 0
        • Lister  

          Oprava: dívám se, že 29 taky docela dost přepracovali a má vlastně vše co verze 27,5, pak to bude složitejší, přesto bych bral stále spíše 27,5.

          0 0
          • File12  

            Tak tak. jestli si myslel postmount a direct mount a tapered hlavu a přesunutí zadních čepů a pevnou osu. škoda že to neudělali o rok dřív když sem si ho kupoval :D

            0 0
          • Azmir  

            Tak 29 si stále zachovala svou dlouhou zadní stavbu i když je o něco kratší, to bych viděl jako hlavní nevýhodu.

            0 0
            • Lister  

              A bude to tazateli vadit? Já nevím, možná ano, možná ne. Jinak ten rám konečně vypadá moderně a má vše, co bych si u takového rámu přál, takže jak se mi to poprvé povedlo, není nutné ho a priori zatracovat.

              0 0
            • Lister  

              A bude to tazateli vadit? Já nevím, možná ano, možná ne. Jinak ten rám konečně vypadá moderně a má vše, co bych si u takového rámu přál, takže jak se mi to poprvé povedlo, není nutné ho a priori zatracovat.

              0 0
            • Mushy  

              Mno to je to..to právě taky řeším. 29 je už teď lepší jak minulej rok. Zadní stavbu mírně zkrátili. Otázka jest, jestli osobně vůbec poznám v tomto rozdíl mezí27,5 a 29. Jsem navíc relativně dost vysokej. I přes veškeré fakty asi půjdu do 29. Mno zítrajdu testovat tu 27,5..takuvidím­no :/

              0 0
              • MirosPikos  

                Hehe, se vsadím, že vezmeš 27,5 :)

                0 0
              • Bafoon  

                mám 195cm a tenhle udaj vůbec neřeším. Spíš si ujasni jak a co jezdíš, někomu vyhovuje neposedná potvora někomu tank atp. Vozil jsem zadní stavby od 445mm po 460(aktuálně) a s tím, pro mnohé uplně hrůzostrašným údajem, jsem nejspokojenější. Co jsem si zkoušel kratší stavby tak to byly vrtkavé mrchy – přítlak na předek ve stojkách byl trochu těžší :)

                0 0
              • kaja78  

                Já mám 190 cm. O vikendu jsem měl půjčený IQ 275, v pondělí vrátil a objednal. Akorát aktuální čekačka 8 týdnů :-(.

                Uvažoval jsem ještě o Nerve 27.5, ale bohužel jsem nestačil na žádné předváděčce vyzkoušet. RB mi sedlo, a líbí se mi, že si přesně můžeš naklikat výbavu. Vzal jsem nakonec verzi TEAM s těma lepšíma kolama, RT-3 tlumičem a Scyllama.

                0 0
                • jakub  

                  no a ja nevim jestli 275 nebo 575 a včil babo raď, budu na tom lítat jak po nedurových trailech, tak i po silnici a na maratonech… Vim, že to tu pročita pan Heinik, tak mi treba pomuze, testovačka mě nikam neposune, když projedu obě kola, na obou mi to bude vyhovovat… kua asi to 575 bude lepsi a budu to ev, zamykat

                  0 0
                  • Lister  

                    Já bych té 575 věřil, nechal si tam nasadit Monarcha plus a postavil to na lehce nižší váhu. Maratony bez ambicí na výsledek, ale zase to zvládne asi o dost více než 275.

                    0 0
                    • jakub  

                      jj diky moc… presne takto uvazuju

                      0 0
                      • Lister  

                        Zkus napsat kubizcechovi jestli se na něm taky nesvezl, když je to testovací kolo jejich serveru. Podle všeho to kolo jede velmi slušně, přitom je pohodlné a rám rozhodně není těžký. Dostat se někam kolem 12,5kg je velmi reálné i s běžným rozpočtem. Teď už jen vyřešit co dát dopředu, protože budeš potřebovat vidlici 150mm a tak je otázkou jestli dávat ještě nějakou 32 mm vidlici nebo zkusit něco odolnějšího.

                        0 0
                        • jakub  

                          asi bych tam vrznul RS RVL.

                          0 0
                        • File12  

                          Na bikeandride.cz měli na 575 Aurona a byly spokojeni.

                          0 0
                          • Lister  

                            Toho bych tam hodil taky, pokud bych se chtěl držet s rozpočtem nízko a chtěl bych to víc na blbnutí – Pika pak v případě, že peníze nejsou problém. Na běžné ježdění a maratony bych asi dal něco lehčího a se zdvihem 150mm, ale těch slušných možností zase tak moc není.

                            0 0
                    • kaja78  

                      Taky jsem to řešil. Ale po víkendu jsem zjistil, že 275 zvládne mnohem víc než já, čili jsem pravě došel k názoru, že 575 nepotřebuju…

                      0 0
                      • jakub  

                        aha to je taky zajímavý poznatek, a co když budeš trénovat a 575 se postupně vyrovnáš??

                        0 0
    • Mushy  

      Tak přátelé, nakonec 29" :) Finalně jsem řešil 575 versus 29 na 120 zdvihu. A vyhrává 29". Beru to jako výzvu :D Když na podobných atributech jezdí Kulhavý :D

      Co mě ale zas udivilo na RB stránkách je fakt, že když si vyberu verzi base,team nebo race a odklikám všechny komponenty, že mi zústane jen rám a tlumič, tak jsem cca na 27 000. Když si chci objednat pouze rám tak s tlumičem jsem na 22 000. Jediný rozdíl je v položce: Zadní osa: Zadní osa, RÚ, 142×12mm.

      Asi se ptám jako pitomec..ale co myslí pojmem zadní osou?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.