Ahoj,
mohl by mi prosím někdo vysvětlit jak číst a co znamenají jednotlivé grafy z Linkage desing blogu? Návod je bohužel ve španělštine kterou neovládám.
Linkage design:
Ahoj,
mohl by mi prosím někdo vysvětlit jak číst a co znamenají jednotlivé grafy z Linkage desing blogu? Návod je bohužel ve španělštine kterou neovládám.
Linkage design:
No tak ani osvědčený uživatel Mlokcz nic neví ? :)
děkuji za odkaz ale nikde jsem se tam nedočetl jak ty grafy číst.
Ahoj,
myslel jsem, že se znatelně progresivní chod rámu vyznačuje křivkou „leverage ratio“ jako je ta modrá na 1. obrázku. Nicméně, u RB Bandit, o kterém se traduje, že má hodně progresivní chod, má tu křivku defacto rovnou (2. obrázek).
Celkem by mě zajímalo, jaký tedy chod má Jekyll (3. obrázek). Může mi někdo tuto problematiku osvětlit? Díky.
Jekyll je velice lineární. V celym zdvihu se poměr přepákování (levá osa) změní z 3,35 na 3,15. Bandit jde z 3,9 na 1,7. Ten rozdíl v průběhu zdvihu vyjadřuje progresivitu.
Poměr přepákování si můžeš představit jako dýlku páky tlačící na tlumič. U Bandita se ta páka v průběhu zdvihu zkrátí o víc než polovinu (z 3,9 na 1,7). Ten tvar křivky u Bergamontu znamená, že je progresivní a konec zdvihu, kde se otočí a začíná zase stoupat, je degresivní. Ale zase se to celý odehraje v rozsahu 3,35 – 2,45, což je furt lineárnější než bandit, a ta degrese v rozsahu 0,05 bude neznatelná.
Nechápou hlavně stavět RB Bandit (který) proti Jekyllu .
Jaký je záměr chování se takového rámu ? Progresivní, lineární, depresivní samo o sobě není obranou před pohupování při silovém šlapání , stejně zárukou luxování drobných nerovností.
Mnohdy přepákování tlumiče má za úkol pouze zpevnit sestavu , než zásadně záměrně řešit progresivitu chodu tlumiče.
krivku ma sice “rovnou”, ale ne “vodorovnou”. Se zdvihem klesa pakovej pomer a roste sila potrebna ke stlaceni. Takze je rogresivni.
A co to znamená rogresivni? To je jako kříženec regresivního a progresivního? :-)
Toje krizenec piva a cideru ;-D
To dává smysl… :-D
Díky všem!