Zdravím. Jak dlouho asi tak vydrží kolo typu Giant trance X 29er v ceně okolo 40–45 tisíc při ročním nájezdu řekněme 2–3 tisíce km po tratích jako je Silesia apod.? Čištění, mazání je samozřejmostí.
Zdravím. Jak dlouho asi tak vydrží kolo typu Giant trance X 29er v ceně okolo 40–45 tisíc při ročním nájezdu řekněme 2–3 tisíce km po tratích jako je Silesia apod.? Čištění, mazání je samozřejmostí.
Aniž bych hledal o jaké jde kolo, tak záleží na tom, co myslíš tím slovem vydrží. Kolo, když nezlomíš rám, ti vydrží třeba 20 i víc let. Samozřejmostí je postupné nahrazování ojetých komponetů. U duralových rámů pak i jejich měknutí, které ale přímo neukončí použitelnost kola.
A s tím měknutím rámu je to jak?
Pri tomto najezdu spis poridis nove kolo, nez aby ti vymekl. Stejne tak u fulla to spis praskne, nez vymekne.
Mně třeba v obchodě po sdělení, že mám najeto na duralovém Supu za 18tis. Kč asi 25tisíc km, řekli, že to už je dávno po životnosti rámu, ale osobně nepozoruju cokoliv, co by nasvědčovalo tomu, že by se rám více kroutil apod. Takže spíš záleží, jakou velkou hranu na kole předpokládáš jezdit a co od něj očekáváš. Také si myslím, že tě spíš dřív přestane cyklistika bavit, nebo si koupíš nové kolo už jen kvůli tomu, že bude více in. :-)
No, před 2 lety jsem pořídil HT na Deorečku, spokojený jsem více než dost, jen při jízdě po kamenitých lesních cestách po cca 20–25ti km začnou bolet záda jak cyp. Po silnici s tím problém nemám ani po 60–80km, ale jak to pořád hopská, tak to vadí. Stejně si zajedu zase, i když předem vím, že 2 dny se pořádně nenarovnám. Proto full. Ale nevím, jestli se třeba často nevymlátí nějaké čepy nebo něco jiného (opravdu nevím, co se na tom může ku..it). Přece jenom se na fullu oproti HT hýbe daleko více součástek…
Trochu bych se obával, že tvůj problém nemusí full vyřešit. I když třeba jo. Spíš bych ale začal s nějakým cvičením.
tak rok, maximalne dva, pak uz si budes muset koupit 27.5
Jako, že 29" budou vytlačeny 27,5", nebo, že budu chtít větší zdvihy?
prejde modni vlna 29 a nastoupi vlna 27.5, ale neber to vazne, to byl jen takovej vtip
No jo. Stejně nechápu, proč jsou ty 29 celopéra o tolik dražší než 26. Teda aspoň co jsem koukal, tak mám takový pocit..
To není pocit, ale fakt. Marketing a vývoj 29erů se z něčeho musí poplatit.
Reálná výdrž takové stroje je asi 10× delší než trvá záchvat zájmu o cyklistiku průměrného majitele.
Sice nevím, jak dlouho trvá záchvat zájmu průměrného majitele (žádného neznám), abych si to vynásobil deseti a znal odpověď, nicméně mi jde hlavně o to, abych nepořídil kolo na splátky (3–5let) a během té doby do něj vrážel další balíky peněz, jako se mi to povedlo s autem, i když toto nebylo nové.
Kolo na splátky :-D Ty jsi dobrej debil :-D když na to nemáš tak si to nekupuj…
Debil nejsem. Ty jsi si možná za 113 let svého života něco našetřil. Já bohužel ne. Mohl bych sice počkat 5 let, až budu mít splacenou hypotéku, ale jednoduše se mi nechce čekat. Toť vše.
Jestli Ti mužu poradit, tak neber to na splátky a vůbec jak ještě splácíš hypotéku. Vysere se ti práce a je to fakt záhul to pak utáhnout.Nedělej to.
+1
ja ti nevim, v tyhle dobe ma vetsina lidi na bydleni hypoteku, je malo lidi co si to muze dovolit bez, jsou to debilove? podle mne ne
on chce kolo ted a ne za nekolik let, jestli je rozumnej, dokaze s tou pujckou zit a v klidu ji splacet tak nevidim problem
přesně tohle mipřijdou jako špatné úvahy. s barákem bych to nesrovnával…prostě když chceš opici, musíš mít na banány. a ty investice tam vždycky budou.
Vždycky když si něco na kolo kupuju tak se zamyslím, jestli budu mít na to koupit si tu věc znovu kdyby se mi vysrala – prostě odejde vidlice a co teď, můžu si koupit novou, jestli ano, tak si ji koupím.
Prostě karbonová kola za 50 tis bych si nepořídil, protože bych nebyl schopný je znovu rychle nahradit.
no ale prave tohodle muze bbyt schopny v pripade, ze si to vezme na splatky, treba na to ma, ale nic by mu nezbylo a uz by nemel rezervu, kdyz to vezme na splatky tak mu stale zustane nejaka rezerva…
jinak souhlasim, ze clovek by mel mit vzdycky nejakou rezervu, kdyz splaci dluhy tak relativne velkou…
Pokud to je tak, jak píšeš, tak asi ano, ale i tak bych radši ušetřil – jedině že by splátky byly extravýhodné s minimálním navýšením, nebo by to byla třeba půjčka v rámci rodiny (i když ty asi nesnáším ze všeho nejvíc)
pokud by chtel prijit o rodinu tak ano :)
samozrejme, ze pujcka je na prd, ale umim si predstavit, ze se cloveku nechce cekat nekolik let, a kdyz je rozumnej…
jestli je to full, tak počítej s tím, že ty peníze do něj vrážet budeš, už jen servis tlumiče a vidle minimálně před každou sezonou
Počítej tak 2 řetězy za rok, občas desky v brzdách, při tomhle nájezdu 1× za 2 roky servis tlumiče a vidlice (cca 1–2tis podle firmy) a jinak by vše mělo vydržet.
Za 5 let to prodáš za pár korun a můžeš splácet nové kolo.
Ale jinak souhlasím s ostatními – není to dobrý nápad, pokud nebudeš mít dostatečnou zálohu na nenadálé náklady, tak se ti jednoduše může stát, že budeš mít kolo další dobu nepojízdné – rozstřelíš kola a jsi v háji, nová jsou několik tisíc atd…
OK takže rozdíl oproti HT je akorát v tlumiči. Myslel jsem, že se bude opotřebovávat i uložení zadní pružné části (čepy, pouzdra). Ohledně splátek: mám ještě jednu možnost. Prodám byt, ve kterém nebydlím (stejně skoro nic nevynáší), doplatím z toho hypotéku a konečně koupím kolečko a zbude i rezerva na jeho zničené komponenty. Akorát to není tak jednoduché a rychlé…
S údržbou/výměnou ložisek zadní stavby saomzřejmě počítat taky musíš. Někteří výrobci je mají líp utěsněné, jiní hůř, někteří osazují normalizovaná ložiska za pár stokorun, jiní zas třeba používají drahá atypická ložiska v ČR takřka nesehnatelná. Jak už bylo psáno – pokud si pořídíš opici, musíš mít i na banány.
nevím jak ten konkrétní tlumič, ale x-fusion je po 3000km na servis, před touto sezonou jsem si myslel, že taky není potřeba dělat každý rok a dopadlo to tak, že tlumič byl dost necitlivý … ono se stačí podívat na servisní manuál k tomu tlumiči aby měl představu
necitlivý – namazat vzduchovou komoru – uděláš snadno doma, v kuchyni
Počkej, jak tě bude za dva tři roky štvát zplácet něco, co bys už nejraději vyměnil.
Vydrží to dlouho a moc peněz do toho cpát nebudeš. Jen co zničíš, čož u mýho Anthema nebylo snad nic, a řetěz. O ten se starej a sezonu ti taky vydrží. Osobně si myslím, že při takhle malým nájezdu se rozhodně nevyplatí ani dávat tlumiče na servis. Je to drahý a nic tomu stejně nebude. Finančně vyjde líp si ty peníze dávat stranou a až se to rozbije koupit tlumiče nový.