Jak do 10 tis. Kč odlehčit GT zaskar expert 2011

83 nepřečtených
  • Deadlift

    Zajímalo by mě, zda za tak relativně nevysokou částku jako je 10 000 Kč lze odlehčit GT zaskar expert 2011 alespoň o 500 g (raději 1000 g :o)

    děkuji všem za konstruktivní radu.

    Parametry kola:

    Ročník 2011

    Rám Kinesis Superlight ALU 6061-T6, hydroforming, Triple Triangle

    Vidlice Rockshox Reba RL, Lockout 6990

    Zdvih vidlice (mm) 100 mm

    Brzdy Formula Rx, 160/160mm kotouč

    Brzdové páky Formula RX

    Řazení Shimano SLX, 2×10 1055

    Přehazovačka Shimano Deore XT

    Přesmykač Sram X7

    Kliky Sram S1400 2.2, OCT, 2×10, 39/26 zubů

    Středové složení Sram XR GXP

    Kazeta Shimano SLX, 10 rychlostí, 11–36 zubů

    Řetěz Sram Pc1031

    Náboje GT All Terra Lightweight

    Špice Dt Swiss Competition, 1.6/1.8mm

    Ráfky Dt Swiss X430

    Pláště Maxxis Aspen, 26"X2.1", kevlar

    Řídítka Crankbrothers Cobalt 2 Flat Bar, 680mm/31.8mm

    Představec Syncros AM

    Hlavové složení Fsa No.16 Integrated, 1 1/8

    Sedlovka GT All Terra Al2014

    Sedlo WTB Silverado Race SL,

    Pedály Crankbrothers EB1 – nyní Shimano 520

    0 0
    • Azmir  
      1. Kola včetně plášťů + přehcod na bezduše, pokud už

      bezduše nemáš

      1. Sedlovka, sedlo, řídítka

      Na zbytku imho moc za nějaké slušnější prachy neušetříš a na kolech to poznáš nejvíc, ovšem za předpokladu že ty kola na tom GT nejsou nic extra, nechce se mi hledat kolik váží.

      0 0
      • Deadlift  

        Díky. Kola mají celkem 2088 g

        0 0
        • Azmir  

          Tak to je celkem dost, takže zaplést něco u hnoje, popřípadě toto

          0 0
          • Deadlift  

            Tak za 5800 Kč sundám 467 g…skoro půl kila. to je slušné.

            0 0
          • MavasH  

            eši tovární záplety, tak bych bral rovnou UST (XT, RM3), ať se u bezduší nemusíš crcat s páskou.

            0 0
            • Deadlift  

              Díky.

              Kuuur…nik. Proč jsou skoro všechna kola černo červená? Nic do zelena není?:o)

              Ta XT kola jsou alespoň decentní.

              0 0
                • Deadlift  

                  Díky-to vypadá zajímavě.

                  0 0
                  • PatrikL  

                    Tie nálepky sú asi jediné plus, ale samozrejme sa neoplatí za tú farbu priplácať. Ako už je tu spomenuté, zhodiť nálepky z iných kolies je možné, prípadne si tam môžeš nechať spraviť nejaké vlastné zelené :)

                    0 0
              • MlokCZ  

                Tak červené se u Fulcrumu netřeba bát. Strhneš polepy, červená bude pryč a ještě jako bonus ušetříš kolem 17–20g hmotnosti skoro na obvodu kol.

                http://www.bike-forum.cz/…-polepy.html#…

                0 0
                • Deadlift  

                  Aha-tak to je teda finta. Tím pádem mi červená nevadí:o)

                  Jsem v tomto laik – chtěl bych si nechat původní kola, ale i nová. Na každých mít jiný typ pláště…tedy něco více do terénu a mokra (3 bary v aspenech v bahně tedy nic moc).

                  co vše musím ještě dokoupit, abych mohl jen přehazovat celá kola?

                  Fulcrumy jsou UST – tj. koupím USt plášť (trochu tmelu?)

                  kazetu…ještě něco?

                  0 0
                  • hctr  

                    Ona taky hodnota 3 bary a blato nejde dohromady, to ti nebude drzet ani wet scream, ktery je na mokro.

                    0 0
                    • Deadlift  

                      No…jel jsem z domu po asfaltu, pak šotolina, pak bahno. Nechtělo se mi upouštět:o)

                      Taky mám metrák (a skoro dva metry). Takhle mi to vyhovuje.

                      0 0
                  • RUSH  

                    Budeš ještě potřebovat nové kotouče a asi magnet ke kompjůtru.

                    Je možné, že budeš muset po každé výměně kol doseřizovat brzdy a možná přehazovačku. Rozměry nábojů nemusí být na 100% totožné…

                    0 0
                    • Deadlift  

                      Kompůjtr mi ukradli kraďoši i s minulým kolem. A už nový asi kupovat nebudu. Mám garmin XT 305 s GPS čipem na běh, tak mi to zatím musí stačit.

                      0 0
                    • Lišák  

                      Na ty rozměry nábojů jsem taky „dojel“. Pořídil jsem si druhá kola, která jsem obul do ojetých plášťů, abych na tom jezdil do práce a neojížděl nové gumy na asfaltu. Rozčarování z drhnutí brzd bylo velké. Snažil jsem se to kompenzovat různými podložkami na osách, ale nebylo to nikdy stoprocentní, tak jsem se na to vybodnul a kola nechal jako záložní. Takže pokud dvoje kola, tak na stejných nábách!

                      0 0
                      • Vilém  

                        Na 6 der se daji sehnat podlozky pod kotouc.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Ani stejné náby nestačí. Mám dvoje totožné Fulcrumy a po přehození to stejně nesedí přesně.

                        Jedině si na jednom páru kol pohrát s podložkami pod kotoučem a doladit to přesně. A to je pak už jedno, jestli náboj byl stejný nebo ne.

                        0 0
                        • Lišák  

                          O těch podložkách jsem, až než to sem postnul Vilím, nevěděl. Nevíš kde by se daly sehnat? Našel jsem je jen na jednom šopu, cca 140kč na jeden náboj a ani nemají napsaný jak jsou silný. Je to jen jedna podložka rozdělená na tři části+6 šroubů.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Zde.

                            Jednou jsem to ladil desetinovejma podlozkama pod IS trmeny. Fungovalo, ale moc technicky to nepusobilo, podlozky maji 6mm, srouby 5mm.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Za lidovější cenu jsou asi jen ty podložky pod třmeny. Nebo jak jsem psal výše:“http://w­ww.outdoor-cyklo-sport.cz/kata­log/nahradni-dily-1119/sroubpodlozky-na-6d-kotouce-24236"

                              Jsem se jen tak cvičně stavil v Brně na Vodní a prodavač na mě hleděl, jako bych chtěl fotonový motor. O něčem, jako jsou podložky pod kotouč, v životě neslyšel. Já ostatně do včera taky ne.

                              edit:„http://­www.outdoor-cyklo-sport.cz/kata­log/nahradni-dily-1119/sroubpodlozky-na-6d-kotouce-24236“

                              0 0
                              • tonik666  

                                Tyhle podlozky chodi standardne s kazdym shimano kotoucem, ale davaji se zvrchu, nejspis jako deformacni, nebo tak neco.

                                0 0
                    • RUSH  

                      A to ještě kromě kotoučů, nemusí po přehození chodit stejně řazení. Většinou to stačí jen poštelovat, ale i tak…

                      Nechci to nikomu vymlouvat, jen upozorňuji, co všechno může nastat, pokud by to někdo plánoval přehazovat často, s ohledem na sucho nebo bláto. Naopak jako třeba zimní / letní, proč ne.

                      0 0
        • borda  

          Ty clovece, to se mi nejak nezda. To je nejak moc. To mas zvazeny? Od voka bych rekl, ze ta kola budou tak o ctvrt kika lehci. Ale treba se pletu, vubec neznam ty naby.

          0 0
          • Deadlift  

            Noooo…nemám. Někde jsem to četl a nedávno se snažil to najít (marně).

            Tím potom lépe, kdyby to bylo lehčí.

            Asi to kašlu – stejně jsem si zvykl a jezdím s 2 kg batohem na zádech (dnes v něm přibylo pláštěnkové pončo).

            0 0
            • borda  

              No tak treba kecam :-), ale rekl bych, ze ne. Realna hmotnost bude tech 1800 – 1900. Kazdopadne mit dvoje kola, jedny „rychly“ a jedny „tereni“ a do sracek vubec neni spatna vec. Takze bych to vubec nezavrhoval, tu tvoji ideu.

              0 0
              • Deadlift  

                No-zkusím tu hmotnost pohledat někde jinde.

                0 0
                • Deadlift  

                  Samotná kola 1768 s XT nábojem. Ty náboje na GT netuším, ale 2088 g celkem to asi nebude.

                  0 0
                  • borda  

                    Tak jsou leightweight, tak budou urcite velmi lehky :-)

                    Vidis to. Cvrt kila dole a nestalo te to ani korunu :-D

                    0 0
                • borda  

                  Me se zda, jestli sis nenasel hmotnost kol 29er zaskara. Tam mas 80g + jen na rafcich. A i na toho se mi to zda skoro dost.

                  0 0
      • Deadlift  

        Pláště aspeny mají 525 g a sedlo 202 g. To se mi zdá slušné.

        0 0
      • jIrI___  

        Bezdušema to moc neodlehčí, ale na kolech by šlo ušetřit dost géček.

        0 0
        • PatrikL  

          Tak on to asi berie tak, že odľahčením získa lepší pocit z jazdy a pôjde mu to rýchlejšie :) Čiže v tomto prípade síce bezdušový systém neurobí veľkú zmenu na hmotnosti, ale celkovo pomôže k dosiahnutiu citeľne lepších jazdných vlastností.

          0 0
          • Deadlift  

            Tak-prostě zlepšit jízdní vlastnosti za relativně rozumný peníz.

            0 0
            • tomxxx  

              Jo přesně, kup pořádně lehký kola a nic víc se do toho nevyplatí cpát, páč už si moc hmotnostně nepomůžeš.

              0 0
              • Azmir  

                Carb. sedlovka by ještě mohla mírně zlepšit pohodlí :)

                0 0
                • Deadlift  

                  A unese mě to se cca 100 Kg?:o)

                  Nejde mi o to honit každý gram. Jen hledám možnost jak stáhnout alespoň půl kila do řekněme 10 000 Kč.

                  Nová kola jsou tímto řešením v ceně 6–7 tis. kč.

                  Pokud by bylo za zbývající 3 tis. kč dole dalších např. 250 g, budu maximálně spokojený:o)

                  U jinýho kola bych to kašlal, ale zaskar jsem si oblíbil. U minulého scota mi to bylo dost jedno, kolik váží apod.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Duše, gripy – u nich schodíš za levný penít dost, ale předpokládám přechod na bezduše, takže duše odpadají

                    Sedlovka, řídítka: už pak asi jediné komponenty kde se dá něco shodit relativně levně, všechno ostatní už bude drahé a asi to nebude mít velký význam.

                    0 0
                  • Hornet  

                    Unesie :-) nemaj strach. Tie kola ja spravna volba, este mozno ako pisali hore, sedlo, sedlovka, riaditka, predstavec mozno kazeta, pedale, ale to bude urcite nad rozpocet. Ved nemusis kupovat naraz.

                    0 0
                    • Deadlift  

                      Pedály odlehčím v týdnu. Mám SPD Shimano 520 a protože jsem předtím SPD neměl, tak jsem si nechal nacvaknout z jedné strany takový plast-tj. vypadá to z dálky jako „normální“ pedál:o)

                      Zatím jsem nespadl (i když kolem všichni tvrdí, že každý z nich v počátcích padal a to mě lehce znervozňuje :o)

                      Tak to bude naostro.

                      Taky ořech je tak strašně hlasitý, že zvonek půjde pryč.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Máš zvonek :D

                        tak to neřeš, sundej zvonek a máš hned hroamdu gramů dole

                        0 0
                        • Deadlift  

                          :o))

                          Asi napíšu ježíškovi, ať mi na příští rok na cyklostezky přinese karbonovou pevnou pellsku.

                          ( Mám taky 17ti letého treka v designu v kterém bych se ho nebál nechat přes noc u hospody a na tom nepojedu-však design jezdí, no ne?:o)))

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Na pells komponenty (i kola) hodně lidí nadávalo, tak pozor. A za mě je trochu čkoda dávat na GT něco od pells

                            0 0
                            • Deadlift  

                              OK. Tu vidlici jsem nemyslel natrvalo – jen na cyklostezky typu Enže (do zblbnutí po asfaltu a šotolině).Dnes jsem se byl v tom dešti projet a je to zvláštní – nikdy bych to neřekl, ale to kolo má něco do sebe. Asi to odlehčím jinak. Mám odhadem tak 10 kg rezervu na sobě, takže to by byl asi nejlevnější „tuning“ kola.

                              Pokud 0,5 kg na kolech odpovídá 1 kg na zbytku kola a 2–3 kg na jezdci (střílím), tak odlehčím kolo docela slušně:o)

                              0 0
                  • borda  

                    Karbonova sedlovka te uveze bez problemu. Muzes i hodne usetrit na vaze, ale bude to na ukor pohodlnosti ty sedlovky (vetsinou). A bude to drahy.

                    0 0
                    • Deadlift  

                      Tak nejvíc by udělala asi ta karbonová vidle. Ta je cca 800 g, tedy polovina Reby do 5000 Kč. Ale to by bylo dočasné – jen na ty cyklostezky s rodinou. Jinak Reby se nechci vzdát.

                      0 0
                      • borda  

                        Tak to nevim, do toho bych nesel. Za prve by to bylo desny srani s prehazovanik vidle a za druhy si nejsem jist, jestli vylet po cyklostezce s rodinou je presne ta situace, kdy potrebujes do nejlehci kolo :-). A za treti, pevna je voser i na ty cykloztezce :-)

                        0 0
                        • Deadlift  

                          No-mám pevnou vidlici na treku a dá se to. Tedy oproti zamknuté Rebě to je 100 a 1, to je fakt:o)

                          0 0
                          • borda  

                            Ale jo, po silnici jo. Ale i tam je mnohdy lepsi ta zamkla odpruzena :-)

                            Ale to bych fakt ty prachy dal radsi do druhych kol, nez do pevny vidle. Si na ty cyklostezky vyzkousej, jeatli by ti ramem a vidli prosly 28 kola s treba 30 mm plastema. To bude mit vetsi prinos, nez pevna. A lehci to bude taky, kdyz ty kola nebudou uplny hajtry a das tam rozumny plaste.

                            0 0
                            • Deadlift  

                              To mě vůbec nenapadlo. Treky máme doma dva, tak to zkusím.

                              Ta druhá MTB kola pořídím – s nějakým pláštěm více do terénu / bláta než současné aspeny.

                              0 0
                              • borda  

                                Ja to tak pouzivam leta. Bud vetsi kola, nebo plaste typu furious fred (proste nejaky ultrlight s minimalnim vzorkem), poradne fouknout a jede to jaxvina a to pulkilo je pomalu dole taky.

                                0 0
                    • JDF  

                      Tomu karbonu bych pri te vaze neveril.

                      Vzdyt se u nich pise hmotnostni limit cca 85kg, kolikrat i min.

                      0 0
                      • Deadlift  

                        To je vlastně pravda. Na té Pellsce hmotnostní limit napsaný není,což ale neznamená, že je např. na 90 kg.

                        0 0
                        • borda  

                          On ale mysli sedlovku, ktery bych se rozhodne nebal a vidle uz vubec ne.

                          0 0
                          • JDF  

                            Karbonove sedlovky bych se nebal na fullu. u HT teda jo :)

                            0 0
                            • Hornet  

                              To je blbost :-) poznam aj viac ako 100 kilovych a nemaju problem.

                              0 0
                      • Kubiczech  

                        Hmotnostní limit dávají pavýrobci, co neumí udělat lehké a současně dostatečně odolné komponenty. Pak je tu řada těch, co už neví, jak to udělat lehčí, a tak nasadí nějaký limit. Zbytku bych se fakt nebál.

                        0 0
    • Kynio  

      Kola, jedině kola. Na těch se váha pozná nejvíc..

      0 0
    • Topol  

      Dej tam původní pedály a máš dole 100g a zadarmo.

      0 0
      • Deadlift  

        Původní pedály ke kolu nebyly – ta specifikace je z obchodu kde jsem to kupoval, ale kolo bylo bez pedálů. dostal jsem tedy ty 520ky.

        0 0
    • scret  

      kola a rovnou dat bezduse a pak uz neni moc kde brat… riditka, sedlovka?

      na pedalech usetris cca 50g…

      0 0
    • JDF  

      Muzu potvrdit, jakozto majitel GT (ac tezsiho Avalanche), ze za dobu prestavby jsem ocenil v upgradu naprosto zasadne co se zrychleni kola tyce, vymenu zapletenych kol a vidlice (mam tu samou, co ty).

      Ver vyse psanemu. :)

      PS: Vazim 118 kg, takze klidne napis. :)

      0 0
      • Deadlift  

        A jaká kola jsi tam dal?

        Pár kamarádů (tak 60–70 kg) mě straší, že mě lehčí kola neunesou.

        0 0
        • JDF  

          Koukni na muj bike, mas tam popis.

          Koupeno od Kubada.

          Rafky ZTR FlowEx NoTubes (ale vozim duse), draty DT Aerolite a naby Hope Pro Evo II.

          Je to svizne jak hrom. :)

          0 0
          • Deadlift  

            díky. Hmmm…krásné kolo.

            0 0
            • fantomsilnic  

              Nejjednodušší a nejlevnější jsou ty kola a tam to při jízdě i nejvíc poznáš,na kolech i 200gramu už je dost.Vidlice taky dobrý nápad,ale tam už záleží kde jezdíš atd,každopádně přehazovat dvě vidle na jednom kole by mě nebavilo a výhoda karb vidlice se v terenu ztráci a naopak,takže je otázkou,zda pro tebe taková vidle má smysl,pokud nechceš Z MTB dělat silničku.

              0 0
          • Hornet  

            Pekny bike :-) tiez som isiel takou cestou, mam 1.0 o rok starsi model a prekopal som to do XT aj s kolami.

            0 0
          • Azmir  

            Nevážil si ty kola náhodou? A nevíš na kolik by vyšly třeba nové?

            0 0
            • Singlespeed  

              Když mrkneš třeba na Netbike tak ráfky jsou za 2×1890, náboje za 6460, špice Aerolite jedna za 96 Kč, nipl 2 Kč, takže pokud dáš 32 špic na každé kolo, vychází materiál na 16512 Kč ;-)

              0 0
    • tonik666  

      Kola na bezduše. Je to lehčí, eliminuješ duše a defekty.

      Cokoliv středně bytelného, ráfky třeba ArchEx neb WTB frequency i19, náboje stačí novatec, dráty CX ray nebo Sapim Race a mosazné niple.

      Za zbytek sadu na opravu bezduší, ta je nutností.

      0 0
    • Mafie  

      Ahoj,

      rád bych se přiživil s obdobným dotazem.

      Před sezonou uvažuji nad odlehčením svého Avalanche – specifikace zde: http://www.bezvakolo.cz/…0-gloss-grey

      Cenový limit je tak do těch 10 tisíc za vše. Jsem spíš laik, proto jsem se chtěl zeptat na vaše doporučení, co a kde shánět.

      Můj typ je vidlice (Epicon?) a zapletená kola (+ bezduše???).

      Jinak vážím do 68 kg i s plným batohem :D a nejezdím žádné extrémy, pokud to má vliv.

      0 0
      • Rudyshy  

        a kdyz zbyde tak kliky. zacal bych vidli a pak zaplety

        0 0
      • Acanthophis  

        Vidle epicon, kliky deore a kola nechat zaplést od někoho ze zdejších…;)

        P.S. ozvi se mi na email, měl bych nabídku ohledně epicona (pokud máš zájem)

        0 0
      • LRRTM1  

        Taky jsem Avalanche tunil… tak dlouho, až zůstal jen rám… a pak šel taky pryč. Zůstaly mi jen záslepky řidítek GT :-)

        A myšlenku podporuju. nakonec Tě to možná vyjde dráž, než koupit něco novýho, ale je to zábavná činnost.

        0 0
      • scret  

        ma to vubec smysl?

        0 0
        • Mafie  

          Proč by nemělo? GT byla vždy moje srdcovka a s postupnými upgrady jsem počítal už při koupi.

          Která z těchto kol (o těch Red Power jsem se tady moc nedočetl)?

          http://www.kupkolo.cz/…-2014_z2784/

          http://www.kupkolo.cz/…r-sl_z93403/

          Nebo raději něco z bazaru?

          0 0
          • Azmir  

            Pokud chceš upgrade, tak už pořádný ne, pokud kola, tak bych hledal kdyžtak aspoň něco co má max kolem 1800g, jako vyměnit ±2,2 kilová kola za 2 kilové, mi teda jako moc upgrade nepřijde, teda přijde, ale celkem zbytečný.

            0 0
            • DominikGT  

              Taky mám GT hodně rád. Predelal sem di to za levno celkem kola mavic crossride ale ty na tvoji váhu určitě ne. Epicon je fajn vidle a lehká mám jiuuž rok. Pak brzdy avid elixir 3 ale s tema mám trochu problémy někdy. Kliky sem koupil sramy x5, deore se me vůbec nelíbí.

              0 0
          • DominikGT  

            Taky mam GT hodne rad a sem s nim spokojeny :) celkem sem si ho i odlehcil a jede fajn ted.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.