Jak foukáte fatbike? Vždycky jsem foukal „na pocit“, u fatbika netuším a rád bych se vyhnul laborování, nějaké tipy? Děkuji.
Jak foukáte fatbike? Vždycky jsem foukal „na pocit“, u fatbika netuším a rád bych se vyhnul laborování, nějaké tipy? Děkuji.
nemám sice fatbike, ale 27,5+ a prví jízda byla na 30 PSI (to jsem vozil na předchozí 29, 2.25") a byl jsem v šoku. Připadal jsem si jako na nějakém pumlíči, kolo na skalkách ve sjezdu skákalo jako když dribluješ v basketu. Snížil jsem tlak na 16 PSI přední a 18 PSI zadní a od té chvíle je to jiný svět. Ale ono taky záleží na šířce ráfku, já mám dost široké ráfky 42 mm. Tak odhadem bych na fat biku zkusil 12 PSI. Nejlépe to poznáš ve sjezdu, když máš pevné šutry nebo skalky, snižovat tlak, až to přestane odskakovat.
Nafučený to skáče pěkně. Já ufoukl a vyvenčil to jen po cyklostezkach a super, pak přišel sníh a není to zase ono. Nemám velkou pumpu s manometrem, už je objednáno a chtěl bych zkusit těch 15 PSI jako univerzalní tlak a uvidíme.
BTW to MOJO je porno!
V zahraničních diskuzích majitelů fatbiků jsem viděl větišnou kolem 5–8psi a občas někdo šel i níže než 5psi. Tedy tady bude problém to vůbec pořádně změřit.
0,4 – 0,8
Patrně hodně záleží na povrchu, na sníh píšou klidně jenom 5 psi.
na sneh stacia aj prazdne gumy :-)
To je dle výrobce minimum plášťů. Spíš mě zajímá osobní zkušenost.
Tak podle výrobce mejch Minionů je minimum 35 PSI a taky vozim 20, že jo:)
Vyčet sem to z osobních zkušeností tady http://45nrth.com/…ire-pressure
Ahoj,
zcela jednoduché, na přesuny po asfaltkách co nejvíc, v terénu co nejmíň, na sníh+led v podstatě tak, aby to NEbylo po ráfkách (čili limitně k nule…).
Ale celkově taky hrozně záleží jaké konkrétní gumy máš, každé se chovají různě… A jinak pro srovnání, na SURLích 4,8" je doporučené maximum 15PSI (a přípustné maximum 20…)!!! čili nějakých 30 je zcela mimo.....
Teď na podzim do sraček a na projížďky vozím cca 0,8 v obou kolech. A na sněhu je to někde mezi 0,3 – 0,5. Ale to bývá u dušových systémů celkem problém, protože často guma sjede z rantlu, protože ji nízký tlak v duši nedrží na místě. A ještě musím provést úpravu pumpy, musím na ni naroubovat nový manometr 0–2, max 3, aby se dal tlak trošku lépe nastavit, teď je to odhadování.
jinak než vlastní testování to asi pořádně nevychytáš. Já mám třeba pluska 2,8" 45mm vnitřkem ráfku a vozím 1,0/1,15 bar na 100 kilo živé váhy a je to taková ta hranice, kdy se to ještě nežvýká. Jsou lidi, kterým se podobný rozměr žvýká i při větším tlaku a váží klidně o 20kg míň. Na tvém místě bych začal někdě kolem 0,9 baru a zkoušel bych v praxi co ti bude sedět nejlíp.
Ve snehu 0,4–0,5…v terenu 0,6–0,7.....silnice (na přejezdy) 0,8–0,9......na delší vyjížky i beru pumpu.....na defekty doporučuju víc bombiček :))
…jen doplním…mam to na bezduších (Kenda Jurgenaut) …a karbon rafcích…
Řekl bych, že na to už za ty 2 roky stačil přijít sám.
To je fakt :)