• Prettorian1

    Čau všichni, přemýšlím o koupi fatbiku, abych měl i v zimě na čem jezdit ve sněhu a blátě. Na léto to moc neplánuji, to mám XC a silničku. Tím pádem se dívám spíše po pevném rámu a vidlici.

    Mám nabídku na Salsu, krásý kolo, ale dost drahý (ale má i karbonový kola). Pak jsem se díval i na Trek, ten je za dobré peníze, jen dost chudě osazený. Canyonu se chci raději vyhnout a navíc nedělají XL rám, který potřebuji.

    Co byste případně ještě doporučili?

    Díky

    0 0
    • 2. Bóďa  

      Postavil bych to na hliníku s karbonovou vidlicí.

      Při pneu 4"+ žádné zvýšení komfortu není ( ještě tak karbonová sedlovka ).

      Uspořené peníze vložit do zápletů a osazení. ;)

      0 0
    • Výběr z produktů
      GT Aggressor 29 Expert SLT kolo, stříbrné Skladem 2 ks

      Akce -21% GT Aggressor 29 Expert SLT kolo, stříbrné

      od 12 499 Kč -21% MOC 20 399 Kč

      Orbea OIZ M10 29 kolo, powder black/black Skladem 1 kus

      Novinka -12% Orbea OIZ M10 29 kolo, powder black/black

      od 126 999 Kč -12% MOC 144 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • Anatol J.  

      Ahoj,

      několik postřehů (značky neřeším): karbonové ráfky bych moc nedoporučil, v zimu se jezdí co nejmenší tlak a když je něco pod sněhem, není pak problém „jít na ráfek“ a co jsem slyšel, jsou na to karbonové ráfky náchylné…já mám klasiku od spešlu a ikdyž už chytly pár zářezů, drží jak luterská víra a ani se nehnou a to považuju za podstatné, odpružení vidím jako zcela zbytečné…fat pruží gumama

      Ale to nejpodstatnější: když fakt fat .-) , pak brát co nejširší gumy. Od spešlu GroundControly super, ale hlavně na léto, při malých tlacích se jim nechce (maj pevné boky), v žádném případě nebrat Schwalbe – ty jsou děs – sice lehoučký, ale naprosto nízký vzorek, děsně kloužou, a v Beskydech stačilo pár šutrů a hned proražený…to na Spešlech ani jednou i při málem 0 barech. Teď mám Surly a sice nejdražší, ale jedou úžasně a krásně pruží…!

      A určo nebrat nic pod 4,5" , to pak stačí obyč, klasika cca 2,35 na horáku, už pak žádný zásadní rozdíl není, co jsem zkoušel nějaký 4,00" Vee, Maxxis apod fakt o ničem, zbytečnost.

      Obecně ad rámy – hlavně bacha na to, jakou mají max.průchodnost gum – na některé co jsem zaregistroval se nevejdou víc jak 4,5" natožto 4,8". ty surlí 4,8" . A jen do některých rámů se vejdou speciály jen do sněhu Vee 2XXL (= 5,05"), tak na to bacha, kdybys je chtěl.....

      Toliko za mně .

      0 0
      • Prettorian1  

        No ohledně těch kol je to pravda. Já bych teda chtěl raději ty užší kola (neznám přesně ty rozměry). Na většinu věcí to stačí, ale mít možnost tam dát i tlustší je určitě fajn.

        0 0
    • Lachtis  

      Cau, taky mam fatbike stale v hledacku. Kdyz nechces Canyon, respektive kvuli velikosti jej nemuzes, podival bych se i na Konu Wo ci Wozo, sice to neni karbon, ale mas vyber 26 nebo 27,5 kola a je to i schopne kolo s geo na pripadny trail. Treka si zminil, v karbonu je tusim pres 60 a ma 27,5 kola. Je taky otazkou jaka kola bys chtel? Pak mas Salsy, ktere jsi zminil, od Speslu by se karbon asi taky nechal dovest. Dale me napada i Rocky mountain…

      0 0
      • Prettorian1  

        Rockyho jsem chtěl, protože od nich mám Elementa, ale Rocky to sem není schopen dovézt. Bohužel. Ale ono to by stejně bylo dost drahý. Ta Salsa je krásná, tuhle bych mohl mít http://www.bikepacking.com/…ease-27-5-4/

        Ale stovku za takový kolo, které budu využívat určitě nejméně, nevím nevím. Ten Trek je v karbonu a mohl bych to mít za 50, jen je to teda na NX Eagle, což už nebude asi úplně žádná sláva.

        0 0
        • Lachtis  

          Tak za 50 karbon trek mi prijde dobra cena. Nx eagle bude fungovat urcite v pohode. Bude mit aspon slusny rozsah prevodu, ja bych se ho teda nebal.

          0 0
          • matbiker  

            Nx rozhodně fungovat nebude a už vůbec ne na fatbikovi.

            0 0
            • Lachtis  

              Aha, tak nx jsem nejezdil a jsem zastavce Shimana, nicmene necekal bych, ze nx nebude fungovat, ale kdyz to rikas…

              0 0
              • matbiker  

                Už s Géixem jsou problémy normálně, natož tak při trochu usilovnějším zacházení. A na fatbiku to dost času dostává čočku, takže tudy určitě ne.

                0 0
                • Fran-tic  

                  no já nevím, ale mi nx funguje :)

                  0 0
                  • matbiker  

                    No, já teda nevím proč se kolem mě spousta lidí Eagla GX po první sezóně zbavuje.

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      to netuším, proč?

                      0 0
                    • Prettorian1  

                      na Rockym mám GX Eagle a nemám s tím jediný probém. Najeto mám zatím asi 1500 km, ale nijak jsem to neřešil. Poprvé se mi stalo, že jsem roztrhl řetěz, ani ne při přehazování, ale prostě jsem rozpůlil článek. Jinak vše ok, řadí přesně.

                      0 0
                • 2. Bóďa  

                  Taky si to nedovedu představit obalené sněhem/ ledem… A že už se ta hazka bude courat sněhem.

                  Šel bych na jistotu do 10, nebo 11sp.

                  0 0
                  • jonti  

                    Sram 11 chodi lip a neni zdaleka tak nachylna na serizeni. Srovnavam novy X01 Eagle a 4 roky stary XX1.

                    Ale i ten X01 Eagle nechodi spatne.

                    0 0
        • 2. Bóďa  

          Salsa je pecka. Bydlet na horách, už je dávno v garáži.

          Jinak fatbike většina lidí nepotřebuje.

          Ten prostě musíš jen chtít. :D

          Takže jestli na ní máš pěknou slevu, šup s ní do košíku a enter!

          0 0
          • Prettorian1  

            No na tom GX Eagle s karbonovými ráfky za 100. Nevím, kolik to stojí normálně, je to model 2018 a už jsou modely 2019. Ten nový model taky za 100, ale už bez karbonových kol.

            Trek sice horší, ale za 50..

            0 0
            • 2. Bóďa  

              Sto je moc. Karbonová kola bych asi oželel.

              Rámová sada se dá občas koupit do 30 t, obutá Dt kola máš do 20 a pak už je to na osazení. Ale i kdyby 25 t, bude to pecka.

              I když je Salsa krásná, těch ušetřených 500– 700g oproti hliníku se nevyplatí. Pořád jde postavit i tak pod 11 kg a s lehkými záplety to pojede pěkně.

              0 0
      • Lachtis  

        Ten uz tam lezi dlouhoooo. Nerikam, ze je to spatny, ale za ty prachy bych do bazarky nesel. Za 60 muze mit nove karbony.

        0 0
        • romachain  

          Leží tam dlouho a taky na něj už tak dlouho koukám, mít zbytečný prachy jdu do něj, líbí se mi, ale musím se dokola přesvědčovat, že by to byl jen rozmar a že to nepotřebuju…

          0 0
    • matbiker  

      A o čínském karbonu neuvažuješ? Mám čínský rám, který jsem vybíral po dlouhém čtení amerických fór, vůbec ho nešetřím a zatím úplně v pohodě. Kola samozřejmě s ráfky DT bo jsou to bezdušové ráfky a nahození bezduší bylo úplně v poho.

      0 0
      • Prettorian1  

        No do toho se mi moc nechce, to jsem vůbec nezvažoval. Radši trochu přece jen něco značkového.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.