Ahoj.
Pár podobných témat jsem tu už viděl, ale nikdy jsem se pořádně nedozvěděl odpověď, tak se zeptám konkrétně. Mám teď novou vidli RockShox Reba RL. Ta má klasicky 2 „nohy“:
- pravá noha je asi s olejem. Nahoře má zámek (aby se pružení dalovypnout) a dole kolečko, kterým se nastavuje rychlost vracení donormální polohy
- levá noha je vzduchová. Nahoře je ventil Air+ a dole Air-.
Původně jsem si myslel, že Air+ je k nafukování a Air- k vyfukování. Takže jsem lehce nafoukl Air+ aby měla příjemnej chod, nešla nadoraz a vyrazil ven. Po prvním krátkym seznamovacim výletu jsem náhodou na netu narazil na informaci, že se má vzduch nafoukat i do Air-. Což mě celkem vyděsilo a doufám, že jsem vidli nijak nezničil. Když do Air- něco nafoukám, za chvíli tam stejně nic není. Asi se ten vzduch přesune do Air+. Nevim, nechápu to..
Může mi někdo nějak vysvětlit jak tyhle vidle vůbec fungujou? K čemu jsou ty komory Air+ a Air-? Našel jsem tu jen humorný popis, že komora Air- dělá protiklad komoře Air+. Což je jistě pravda, ale princip to nevysvětluje..
Jinde jsem pochopil, že Air- se při vysouvání vidle roztahuje a zpomaluje tak její vracení. Čili prázdná Air- by vadit neměla. Vlastním výzkumem jsem zjistil, že čím víc nafoukám do Air+, tím tužší vidle bude.
--
A co se stane, když mám vidli uplně vypuštěnou, nasazenou na kole a opřu se o ni? Nezničim ji? Vůbec sem totiž netušil, že ji kupuju vypuštěnou a nandal ji na kolo. Zdála se mi nějaká nízká, tak sem ji trochu zkusil propružit.
--
Pak mě celkem zarazilo, že když na pravé noze nastavím, aby se vidle vracela do normální polohy pomalu, tak to v ní tak zvláštně bublá (srčí) ve chvíli, kdy se z komprese vrací do tý normální polohy. Když mám rychlost vracení nastavenou na rychle, tak nic takovýho slyšet není.
Asi hodně otázek, ale vůbec to nechápu a nechci svý vidli ublíži. Na webu nic neni a v manálu už vůbec ne :(
No, budu rád, když mi někdo napíše, který mý domněnky jsou správný a který špatný :) Předem dík..