Jak moc má být dotažená koncovka zadního náboje Syncros?

12 nepřečtených
  • Ještěr1

    Ahoj,

    včera jsem si vyráběl podložku na osu zadního kola do náboje Syncros FR (průmyslová ložiska) a když jsem kolo dával zpět do rámu, viděl jsem, že ta koncovka náboje na straně kotouče není moc dotažená, vlastně skoro vůbec, ale vůle v náboji nebyla. PTÁM SE TEDY: Je to tak správně? Nebo jednoduše – Jak poznám, že je utažená akorát?

    Prosím o jasnou odpověď, protože se v tom moc neorientuju…

    Děkuju.

    0 0
    • Vilém  

      Volna by kazdopadne byt nemela, rozhazovalo by ti to polohu kotouce vuci trmeni. Takze primerene:) Manual pise" End cap torque specification: drive side: 100kgf; non-drive side: 110kgf .".

      0 0
      • Ještěr1  

        to Vilém: No, ani není tak úplně volná, je jakoby dotažená, ale úplně lehce a jen rukou, i přes to kolo nevykazuje žádné známky toho, že by to tak bylo špatně…

        Jen na okraj, když točím s koncovkou u kazety, tak ta to úplně ignoruje, jen se točí…

        Anglicky umím dost slušně, ale tomu co jsi tady napsal:" End cap torque specification: drive side: 100kgf; non-drive side: 110kgf ." – tomu vážně nerozumím…

        Mohl by jsi mi prosím zkusit popsat ,,selskou mluvou", jak moc to dotáhnout? – aby se náboj dobře točil, ale aby se nerozpadl. (Prosím žádné utahovací momenty).

        Díky.

        0 0
        • Carloss  

          nejsem odborník, ale dle mě náboje s průmyslovýma ložiskama stačí utáhnout jen o trochu víc než rukama, prostě jen tak, aby se to při manipulaci s kolem nepovolilo..

          0 0
          • Ještěr1  

            Taky si něco takového myslím…

            Nějak takhle to vypadá uvnitř: http://www.vokolek-import.cz/…ice_ver1.pdf

            (strana 7)

            Zase se bojím, že kdybych to omylem přepjal – což se u náboje může stát velmi lehce, tak mi v tom něco prdne, ale kdybych to nechal volnější, (což je určitě lepší než přepjaté) tak by se mohl dovnitř dostat bordel…

            (Stále nevím, jak povolit tu koncovku na druhé straně, rozdělávat to nebudu, ale jen by mě to zajímalo… nevíte?)

            Pokud někdo budete vědět jak to dotáhnout (mluvím o koncovce u kotouče – viz obsah vlákna), tak prosím přispějte…

            Díky.

            0 0
        • Vilém  

          Tipuju, ze je to „leva koncovka 110kgf, prava 100kgf“, kgf tipuju na kg/stopa, prepocet si nekde vygoogli. Pokud nemas jak resit nejaky momenty, tak bych to proste s citem proti sobe utahl a za cas zkontroloval zda je to OK.

          0 0
          • Ještěr1  

            Teď trochu odbočím: Před chvílí jsem si vzpomněl, že mi kdysi mechanik v servise říkal, že mu ta koncovka ze strany kazety nejde povolit – bohužel by to dávalo smysl, protože se fakt jen protáčí…

            To má znamenat, že náboj nejde rozdělat???

            Nevěřím, že by se ta koncovka mohla strhnout a nejít povolit, na to je to dost kvalitní náboj…

            Nemáte někdo zkušenost s tímto? – Že vám nešla koncovka u kazety povolit?

            Jak se na to díváte?

            Opět díky.

            0 0
            • Ještěr1  

              Přispěje někdo???

              Díky.

              0 0
              • Carloss  

                Vilda ti odpovídal, protáčí se ti s krytkou i celá osa ⇒ je třeba chytit i osu, a ta má uvnitř šestihran ⇒ imbus

                0 0
                • pavelmisar  

                  Ahoj, prosím tě ta krytka se má protáčet i s osou? Nevím jak to moc utáhnout

                  0 0
                  • pavelmisar  

                    Když jsem to dotáhl s citem klíčem, tak kolo bylo jakoby přibržděné. Když jsem to nechal volně rukou, tak že se to ještě hýbalo, tak kolo se točí normálně.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.