Jak nasadit přední kolo,aby neškrtala brzda?

29 nepřečtených
  • doonio

    Jelikož nemám na autě nosiče,takže vždycky když někam jedu s kolem musím ho dát do zadního úložnýho prostoru.A poněvadž mám malou káru,musím odělávat přední kolo(u byciklu :).A tady je zakopanej pes,vždycky když ho pak vydělám a chcu seřídit,nikdy to není jako předtím.Máte nějaký grify,nebo vychytávky abych předešel tomu že po každém sestavení kola,(když dotáhnu rychloupínák) musím ještě zase přeštelovat brzdy.

    0 0
    • Fak  

      a jake mas brzdy?

      jinak ja s kotoucovkama Formula Oro K18 sundavam a nandavam kola bez problemu a bez serizovani, kdyz to nasdim a škrta to tak zas povolim upinak a dotahnu ho pod zatizenim predniho kola a je to OK. Takze zkus pro dotahovani upinaku zatlacit na predni kolo a uvidis jestli to pomuze.

      0 0
    • jonti  

      U me staci nasadit kolo uplne presne do patek, teda uplne na doraz a dotahout RU pocitove stejne silne jako byl driv.

      0 0
    • Bafoon  

      mno nejsem si jistý jestli to můžu prásknout jestli to není know how :-) ale tuším že je to nápad Mloka? každopádně sem (patrně tedy od něj) označil místa na náboji bílou barvou (jedno jakou) přesně tam kde se zasouvají do rámu-vidle v celé šířce hmmmm neříkám to moc komplikovaně?

      každopádně mě to vůbec nenapadlo jak je to tak jednoduché ale funguje je to božsky ;-) jezdím LX

      0 0
      • doonio  

        Jo to už sem taky někde slyšel,ale vono se to nejvíc rozeser..... když dotahuješ tím rychloupínákem­.Myslíš že to může být tím jestli tošíč jenom tou páčkou,nebo točíš aj páčkou aj tou maticí na druhé straně?

        0 0
        • pepek  

          A máš při tom utahování stlačenou vidlu trochu?

          0 0
        • Bafoon  

          hmmm to jsem nikdy neřešil – ale když o tom tak přemýšlím tak točím spíš tou matkou než s tou páčkou rychloupínáku, jen to tam nasadím matku natočím aby to šlo bez nějakého násilí „zamknout“ a v pohodě

          0 0
      • miki  

        Mám brzdu XTR a na ostatních kolech rodiny XTR/Xt a nikdy jsem tento problém neměl.Myslím si že když dobře seřídíš brzdu tak neškrtá ,tedy aspoň u shimana.

        0 0
      • zdenek  

        Fintu s barvou používám od doby, co jsem zjistil, že po každém nasazení kola musím seřizovat brzdu. Funguje to dlouho a spolehlivě. Neumím si ale vysvětlit, že mi začala brzda škrtat, když začalo pršet. V tom jsem logiku opravdu nenašel a seřizovat brzdu v dešti byl zážitek.

        0 0
    • pitos  

      Pevná osa…to řeší tento problém.

      0 0
      • L_i  

        neřekl bych, často musím doštelovat brzdu i u pevné osy (marzocchi drop off 2 06)

        0 0
        • pitos  

          Hmm…je to možné ale moje zkušenost je taková že od té doby co mám právě pevnou osu jsem na přední brzdu nemusel šáhnout.Předtím jsem brzdu štěloval celkem pravidelně(po nasazení).Jinak nechápu,protože při pevné ose máš kolo pořád ve stejné pozici,podle mě nemá kam uhnout .

          0 0
    • yetti  

      Brzdy MX2 jsem kdysi jezdil a mel jsem uplne stejnej problem. Tyhle brzdy jsou neskutecne citlivy na spravny serizeni vzdalenosti kotouce od te pevne desticky, protoze jinak bud nefungujou, nebo ta desticka porad skrta. Jedine co muzes udelat je opravdu oznacit si na naboji polohu ve ktere jsi to mel nasazene pred vyndanim a pri montazi trochu stlacit vidlici, aby si naba poradne sedla do patek – to trochu pomuze, ale zazrak od toho necekej. Hlavni problem je prave v tech mechanikach, ktere se na rozdil od hyder sami nevystredi. I kdyz to stredeni u vetsiny hyder take neni zadny zazrak, ale kdyz desticka jenom lehce skrta, tak to si preberou snad vsechny hydraulicky brzdy, ale stavel jsem kamaradovi kolo na Magurach Marta a ty dokazaly vystredit kotouc i kdyz jsem kolo schvalne nasadil uplne blbe.

      0 0
    • ravag3r  

      Neukamenujte mně, ale já na to kašlu, škrtá a co… Časem si to aspoň u mně vždycky sedne:)

      0 0
    • xetron  

      škrka před sundanim, škrka po nandani

      0 0
      • pitos  

        Nejpravděpodobnější jsou dvě možnosti,neumíš to seřídit nebo máš křivý kotouč.

        Pak jsou také další možnosti jako třeba že ti to nevadí nebo máš špatný kus .

        0 0
        • Krocan  

          mě osobně je to jedno pokud mě to nebrzdí…stejně si hodim sjezd kde budu minimálně 50metrů v kuse brzdit celkem ostře a bude to zase v pr…

          0 0
          • Krocan  

            to nebrzdí bylo myšleno tak že to jenom škrtá a nebrzdí mě to při jízdě(jako že by to škrtalo moc)

            0 0
    • Tleskač  

      Mám LX. Jsou neseřiditelné! Nebo jen do prvního zabrždění. Zkusil jsem snad vše.

      0 0
      • RoKo  

        zkousel jsi promazat pistky (rozhybat je)? ja mel ted problem se zadni a vcera jsem to rozhybal… te uz v poho . u me byl problem v jednom pistku, sfine se nechtela zasouvat…

        0 0
        • Tleskač  

          Jo,jo. Zkoušel. A i mnoho dalšího. Dokonce v návalu naprostého zoufalství a pocitu vlastní neschopnosti jsem byl s kolem i v servisu. Bylo to pak ještě horší takže jsem si trochu dodal sebedůvěru ve vlastní um. No problém je v tom že brzdovej kotouč není naprosto, ale naprosto rovnej. Taky se to někdy mění i během jízdy, náklonem, jízdou do kopce. Prostě jak je to které kolo a v jakém směru zatíženo.

          0 0
          • RoKo  

            jj zkus vice dotahnout upinak… u vetsich hmostnosti jezdce to pomaha…

            0 0
            • mr.antik  

              nebo vyměnit vidli

              0 0
              • miki  

                nebo kotouč mě občas cinkali kotouče Xtr centrlock a vymenil jsem je za nový model  a už je to v pohodě.

                0 0
              • RoKo  

                Jo aby nedoslo k mylce… ja mluvil o zadni brzde… samozrejme ta vidle muze byt taky problem ale preci jenom na prednim kole je jen 1/3 vahy jezdce…

                 

                Jo a jeste me napadlo, v pripade centrlock muze mit vliv nevycentrovane kolo? malo napnuty vyplet?

                0 0
                • mr.antik  

                  ve sjezdu je tam rozhodně větší váha a při brždění ještě větší. Ale mě to dělalo u rámu, který byl dělaný na véčka, s adaptérem se to kroutilo neskutečně i pod mýma pár kilama…

                  Výplet určitě ne..

                  0 0
    • michalxo  

      Mno, ja som sa s tym tiez zacal zaoberat, pretoze som dal koleso dole prvykrat az po 2 mesiacoch. Ked ho nasadzam do vidlice, tak ho poriadne rozkrutim a minipohybmi upinakom doladujem, aby neskrelo. Cela veda… za 5min spravene :D  (niekedy viac.. ale dnes mi to slo super, po defekte a 15km chôdzi domov :) )

      0 0
    • Sobi  

      Pokud to máš seřízené neškrtá, sundáš a nandáš a škrtá to, tak jen kolo vyndej i s nabojem otoč třena o 1/4 otáčky a zkus znovu dosadit, samo za tlaku na kolo…

      Prostě se to deformuje, s tím nic neuděláš, to je vlastnost materiálů. Někdy mi to vyjde napoprvý, v ne jsem to dělal 5× než to bylo OK. ( NN 2,25 + JulieBat )

      Jo a pozor na sílu RU, ten ti v tom může taky dělat neplechu, pokud je moc nebo málo utežený…

      Neboj po několikátý v tom budeš mít rif :-) Jako ja na NN2,1 a AJ7 :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.