Jak pečovat o kolo ( celková údržba )

112 nepřečtených
  • Thorwards

    Ahoj, asi před třemi měsíci jsem si koupil tohle kolo: http://scottusa.com/…758/scale_70  Mam najeto necelých 500km a asi 14 dní zpátky mě začal strašně praskat pedál, tak jsem byl v servisu a tam mě řekli, že jsem s tim kolem jel v dešti a pak jsem to kolo zapomněl vysušit a ten pedál zkorodoval. Pak se mi v servisu koukali na řetěz a prý bude potřeba také vyměnit, protože jsem se o něj nestaral. Měl jsem předtím ve srovnání s tímto kolem, kolo uplně obyčejné, jezdil jsem s ním 10 let, nikdy jsem ho nesušil a nestalo se mi, aby mi na něm něco urezlo, nebo něco odešlo, třeba jako řetěz. Chtěl jsem se zeptat, jestli je to normální, že ty komponenty takto odcházejí a jestli nevíte jak se o kolo starat. Na co si dát pozor a hlavně na co se mam připravit, že zase budu muset měnit. Četl jsem tu už diskuze o řetězu, a o tom, že po pár řetězech je nutné vyměnit i kazetu. Rád bych věděl, než začnu s výměnou toho všeho kolik ty díly vydrží a co všechno se bude muset měnit a po kolika kilometrech. Je mi jasný, že u kola za 60 je to v pohodě, ale já když na svym kole za 24 vyměnim několikrát do sezony řetěz, kazetu a já nevim co ještě, tak jsem za 2 roky skoro na ceně novýho kola v týhle kategorii, tak nevim jestli nemam to kolo ohuntovat a po dvou letech si koupit nový, jestli se to nevyplatí víc? Jinak se všem omlouvám za moje dotazy, ale opravdu takový kolo mam prvně a vůbec nevim, co s tim. Budu rád, za každý příspěvek.

    0 0
    • Lance  

      hochu kolo to je zodpovednost a starost, to neni jak se zviretem, ktere muzes vyhodit kdyz te omrzi

      0 0
    • Nainen  

      Precizně zpracované návody jak pečovat o svého oře najdeš zde.  Základní manuál co by si měl udržovat a kontrolovat především je třeba tady.

      0 0
      • Carloss  

        Rám a ostatní
        Kotntrolujte rám, zejména v místech spojů trubek, řidítka, představec a sedlovku, zda nemají hluboké rýhy, praskliny nebo poškozený lak. Pokud zjistíte tyto průvodní jevy únavy materiálu, na kole dále nejezděte!! Kontaktujte vašeho prodejce a poškozené díly nechte vyměnit!

        při každým škrábnutí laku měnit rám.. hmm..:D

        0 0
        • Thorwards  

          Tak třeba ten rám mi lehce prohli v servisu na první prohlídce. Dal to do nějakýho sržáku a utáhnul to tak, že ten rám se v jednom místě trochu prohnul. Doufám, že to moc nevadí.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • ememem  

            jak ***** zohli ram?????? ak je to naozaj jak pises okamzite bych ziadal nahradu prip. kompenzaciu.

            0 0
            • Thorwards  

              Neohli, jenom tam udělal takovej jakoby ďůlek. Něco jako když ti do tvýhou auta třískně někdo dveřma od jinýho auta, akorát tady je to menší. Ten rám je nahoře takovej hranatej, tak na tý jedný hraně.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • hadacino  

      No určitě si kup takovej sprej je to nějaká olejová báze… stojí něco kolem 100,– a stím občas přestříkni řetěz a kazetu atd. je to na všechny části co se musej mazat… pak to otři hadrem a hotovo. to je takovej základ občas tim natři i lanka ale na ně je specialní mazání… jinak servisům nevěř, pokud si to neopravíš sám s pomocí B-F tak pak tam jdi ale dřiv ne, oni z tebe často chtěj vytahnout prachy a klidně si i nějakou poruchu přimysslej… nenech se ukecat abys tam nešel s vrzavim pedálem a zpátky bys šel rovnou s novejma klikama :-D

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Alibaba  

      Si nedovedu představit, že ti něco po jízdě v mokru vyrezne kvůli opomenutí „vysušení“. Na svym staříkovi jsem měl kde co ocelového a rez se objevila až po několika letech.

      Kliky se musej občas dotáhnout (přinejmenšim kontrolovat dotažení) to platí i o dalších šroubech. Když stříkneš olejem preventivně kde co se točí (řetěz, kazeta, osa klik, osy pedálů, osy náb…) nemusíš se pak ničeho děsit. Řetěz by měl vydržet pár tisícovek, počti doporučené odkazy atp. a nenech se blbnout lačnejma kupčíkama.

      0 0
      • drtyc  

        ocelovej starik vykvet za dva mesice v soli v zime

        0 0
        • Alibaba  

          Dobře, dobře, ale před třemi měsíci jsme měli květen…;-) Možná však Thorwards parkuje v bazénu ! :-O

          0 0
    • Thorwards  

      A jakej ten olej by jste mi doporučili? Fakt se v tom vůbec nevyznám, abych nekoupil nějakej se špatnou viskozitou. Jinak díky moc všem. Já jsem četl dost pečlivě návod ke kolu, ale nic o údržbě tam nepíšou, je tam maximálně varování, že se to nesmí mýt wapem. Mam servisní knížku, tak jsem myslel, že se to maže na těch servisních prohlídkách. Byl jsem po 250km na první a ten pán ze servisu se k žádnýmu mazání neměl, tak jsem myslel, že je vše O.K.

      0 0
      • Lance  

        hlavne s tim nejezdi do mycky bo budes mokry......

         

        olej pouzivam MOTOREX osvedcil se mi nejlip, kdysi sem nedal dopustit na spreje, ale je to znatelny rozdil

        0 0
      • hadacino  

        :-D WAPka to je téma na dlouho – já když mám kolo hodně zaprasený jedu na pumpu a klidně to pampoku přejedu teda jen částečně… a zbytek domeju houbou a hadrem…

        0 0
      • ememem  

        na servisnu knizku sa mozes…zakladny servis si musis robit sam, predsa nebudes cakat na servis aby si volakde kvapol olej ked treba. a inac maloktoremu servisu sa da v takychto detailoch doverovat(netvrdim ze nie su).

        bowdeny prip. klby v prehadzovacke resp. presmyku – obyc. olej do sijacich stojov za 5 korun. vtedy ked to treba, citis ze to nejde. typicky po umyti, jazde v blate a pod.

        retaz – na to tu najdes tony prispevkov (diametralne odlisnych)- ja ososbne pouzivam prevodovkovy olej(co mi zostane z auta, motorky, traktora..). v zasade nieco hustejsie co odolava vyssim tlakom a netreba to gebrit kazdych 50km prip. po kazdom prejazde potoka. existuju aj komercne pripravky ktore su podla mna tak 50 az 1000 nasobne predrazene, rozdiel v ucinku == 0.

        zbytok – stred, orech, pedale, naboje – podla potreby prislusnou vazelinou, tazko povedat konkretny interval, skratka ked citis ze to je asi treba, na to casom prjdes.(ide to „na volno“ tazko, vydava to zvuky a pod.)

        0 0
    • ememem  

      mtb bike jazdeny v terene bohuzial vyzaduje permanetny aspon zakladny servis.(nehovoriac o zavodoch aj ako hobbik co neche byt uplne posledny). pozri napr. tento thread prip. to www.ivelo.cz pripadne www.sheldonbrown.com alebo v tom druhom threade spominany www.parktool.com

      a len tak sukromne k tomu co pises:

      tak jsem byl v servisu a tam mě řekli, že jsem s tim kolem jel v dešti a pak jsem to kolo zapomněl vysušit  - pekna blbost, a cim vysusit fenom na vlasy?? snad uschne aj samo nie? a ze by kvoli tomu zhrdzavel pedal…

      Pak se mi v servisu koukali na řetěz a prý bude potřeba také vyměnit, protože jsem se o něj nestaral - jedina starostlivost o retaz je obcasne naolejovanie, vsetko ostatne je strata casu 

      Chtěl jsem se zeptat, jestli je to normální, že ty komponenty takto odcházejí - bohuzial je

      Je mi jasný, že u kola za 60 je to v pohodě - to si na velkom omyle, pomaly skor naopak

      Rád bych věděl, než začnu s výměnou toho všeho kolik ty díly vydrží - to si musis odpozorovat sam, je to individualne. vo vseobecnosti sa da povedat ze zivostnost vsetkeho prudko klesa zo znizujucou sa hmotnostou komponentov a zo zvysujucou sa hmotnostou jazdca(dost zasadne), stylu jazdy, typu slapania, druhu terenu a ucastou na zavodoch pokial ides aspon tak aby si nebol uplne posledny.

      tak nevim jestli nemam to kolo ohuntovat a po dvou letech si koupit nový – sam musis vediet co chces ale ja bych si zamerne bike ohuntovat nenechal,(podla mna to co mas je docela slusne) akurat v pripade znicenia bych casom vymenil komponenty (za lepsie).

       
      0 0
      • Hornet  

        Pred namazanim retaz ani neutries?

        0 0
        • ememem  

          musela by byt extremne zagebrena od blata, inac ma to ani nenapadne. skusenosti starsieho cloveka ukazuju ze akekolvek hyckanie retaze nema na jej zivotnost nijaky vplyv(podobne ako teorie o tom ze ju nici jazdenie do kriza pod.). oboje praxou nepotvrdene.

          0 0
          • Carloss  

            „Chtěl jsem se zeptat, jestli je to normální, že ty komponenty takto odcházejí - bohuzial je“ při tvé péči je to teda jasný že hned odejdou..:D   Thorwards: jestli jezdíš celkem často tak ideální je měnit řetěz vždy na začátku jara.. přes léto jede krásně ale pokud jezdíš aktivně i v zimě, tak sůl z cest nedělá řetězu vůbec dobře..

            0 0
            • ememem  

              spotrebne komponenty typu retaz odchadzaju naprosto identicky ci sa o ne staras alebo nie. toto tu uz ale bolo prebrate 1000 krat prebrate.

              btw – meni sa vtedy ked treba bez ohladu na rocne obdobie.(obzvlast ak jazdis casto jak pises)

              0 0
          • Hornet  

            Mam na uplne opacny nazor, ale je to tvoja vec.

            Namazat nieco, co predtym aspon trochu neocistim, je  divne. Aj naboj, ked rozoberies, nevycistis ale len das novu vazelinu?

            0 0
            • ememem  

              naboj rozoberam vtedy ked tusim/viem ze je zasvineny a treba ho ocistit. takze je logicke ze ho najprv rozoberiem, ocistim, kedze tym odstranim v podstate veskeru vazelinu tak namazem a zlozim.

              retaz postacuje okopat od najhrubsej spiny(cize jak hovoris „trocha“ ocistit) a mozes pokojne namazat. po 1km jazdy v terene vyzera stejne rovnako ako pred cistenim. dojemna starotlivost ktoru niektori bikeri poskytuju svojim retaziam (kupele, cisticky, susenia, viacnasobne nanasanie roznych vrstiev a pod.) je strata casu. na zivotnost to ma vplyv mozno v promile ak vobec.

              0 0
              • Volf  

                Praxí jsem došel k závěru, že na životnost řetězu mají vliv následující věci: co nejméně mazat / rozuměj tomu tak, že domazáváš až když začne šustit a jen minimálním monožstvím mazadla a pokud možno takového co nejmíň lepí / když jsem měl ještě více času tak jsem řetěz mazal vazelínou rozpuštěnou v benzínu, protože zatekla, benzín se odpařil a přes tuhou vazelíínu se nedostával bordel na čepy řetězu /, alespoň u Shimana IG51 které používám nechat co nejdéle původní mazivo / teď naposledy bez mazání cca 560 km, protože záleží na tom jestli někde chytnu vodu / a kdysi dávno jsem si na zimu udělal z kačera přidáním klousku plasu kryt na řetěz, který bránil bordelu od předního kola aby létal na řetěz. Ten kryt byl fajn ale protože nebyl nějak dvakrát estetický, tak šel nakonec z kola dolů. Takto najedu na řetězu min. 2 500 km bez nějaké velké údržby. Jinak co se táká čištění řetězu a kola obecně, tak to považuji jednak za základ údržby, protože je to zároveñ i kontrola a pak také by kolo mělo být čisté ve smyslu pouze čerstvé špíny, ale ne aby se z něho louplaly nánosy půl roku starého bahna nebo kolomazi z pastroků a řetězu. Jsem prostě ještě ze staré školy, která byla ráda když na kolo vůbec něco sehnala a pak když něco odešlo, tak jsi třeba měsíc nesednul na kolo. Naštěstí je ta doba už pryč, ale některé návyky člověk naštěstí zachová…

                0 0
          • hradman  

            Ahoj, musím reagovat.

            Tak já jezdím na kole už dost dlouho a vyzkoušel jsem spoustu kol které jsem si sestavil sám. teda v rámci úspor z brigád :-). kolo aby správně fungovalo musí být opečovávané. Mazání, mytí, štelování je důležité.

            Rozhodl jsem se že je konec se sestavováním kol a je na čase koupit celé nové kolo. Koupil jsem rockmachine s kotoučovkama Hayes 4 mechanické.

            Po ujetých 500 km se mi podělala vidlice(uznávám byla to srágora) tak jsem koupis epicona s uzamikáním na řidítkách a spokojenost je na místě. Tuto neděli jsme se vrátili z krkonoš (cesta tam z Prahy do poniklé 130, pár výletů po horách a zase cesta zpět cca 400km) a ejhle kolo skřípe…kde to netuším, nejde to poznat. vymenil jsem střed a na chvilku to ustalo, potom jsem pročistlik karetu, celou jsem ji vyndal, nába je v pořádku. kotoučovky trochu drhnou(proč nevím ale zvykl jsem si) poslední možnost je v ježkovi v řidítkách ten asi bude špatnej(dával jsem ho tak už z té předešlé vidle). ppřece se po 1000km kolo nerozsype? bratránek má authora 12 starého, osazen komponentana XT, vidlou REBA a kolo mu šlape jako nové.

             
            0 0
    • drtyc  

      byt tebou, tak to co mas ted bud dojezdim a za rok vyhodim, protoze dnesni produkce je spotrebni zbozi jako toner do tiskarny nebo toaletni papir – vydrzi trosku dyl nez rohliky spis asi jako nudle na polivku nebo tak neco.

      Druha varianta je prodat za 1/3 cenu v bazaru a koupit si tam nejakou ukrajinu, ktera bude jetelna jeste dalsich 5 let.

      0 0
    • hadacino  

      já jsem si nechával včera přidělat přesmyk shimano XT v servise a poskrabal mi tam ramu kome roho presmyku zrejme jak se tam dobejval ale vsim sem si toho az doma…

      0 0
    • Medunka  

      Líbí se mi tvoje iluze, že čím dražší kolo, tím míň práce se servisováním :-)

      Co se týká pravidelné údržby, tak pravidelně provádím očištění řetězu hadříkem, následné namazaní, trocha silikonu na nohy vidlice po očištění a kontrola tlaku v pneu.

      Větší servis provádí přítel, má to místo domácích prací :-)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Když tu tak šeci mluvíte o otírání řetězu hadříkem, má to nějakej efekt? Já vždycky před mazáním otřu hadříkem, stříknu GT85, otřu, pak eště jednou a pak namažu hustšim olejem, ale to otírání mi přijde těžce neefektivní, že když neotírám řetěz půl hodiny, tak se míra bordelu moc nesnižuje :( Nebo snad i na otření řetězu mužu dělat něco blbě? :>

        0 0
        • hradman  

          Já pouřívám čističku, naleju trochu benzinu parkrát projedu řetěz, otřu, nastříkám sprejem a je to. s kazetou to dělám tak že ji štětečkem a benzínem vyčistím. Efekt je malý ale jen pro pocit. Dyť to stálo tolik peněz :-D

          0 0
          • hradman  

            ten spray je 3v1 nějaký silikonový na motorky a kola, fakt dobrej, název ted nevim mám to doma.

            0 0
        • ememem  

          Když tu tak šeci mluvíte o otírání řetězu hadříkem, má to nějakej efekt?  – nema

          0 0
          • hradman  

            číštění má efekt. odstraníš tím prach, drobné usazeniny, míň to opotřebovává kazetu a kolečka v přehazovačce. je jasné že to nedělám po každěm výletu ale tak po 500km určitě.

            0 0
            • ememem  

              ked myslis…(inak o kus vyssie pises presny opak)

              0 0
              • hradman  

                psal jsem malý né žádný :-)

                 
                0 0
                • hradman  

                  taky jsem už viděl někoho jak meje kolo autovoskem a leští autoleštěnkou a nějakým přípravkem na chrom. pěkně se lesklo :-)

                  0 0
        • Medunka  

          utiram to od prachu, ktery se na ten retez nalepi, znovu namazu, nekolikrat protocim a prebytecne mazadlo zase utru.

          Mycku nepouzivam, prijde mi to dost agresivni – ucelem dle meho neni odmastit retez, ale mit retez kvalitne promazany durch. Vydrzel mi i letosni Salzku uplne bez problemu, i 5ti hodinovou cestu v desti na kouli.

          Saponatem jsem retez myla ted po nejakych 3tisicich – pak jsem si dala praci ho radne vysusis – na slunicku a vicekrat setreno hadrem a mazala jsem clanek po clanku

          0 0
        • drtyc  

          ja kdyz chrstam olej, tak to chrstam na retez proti papirove podlozce a tim papirem mastnym zrovna i otiram tu prebytecnou cernou pastu z retezu. nesezere to extra cas a jeste je to prevence proti bordelu vsude okolo. vic bych se s tim nemazlil.

          0 0
    • RUR  

      Imho v současnosti ani pravidelným opečováváním mnoho nezachráníš. řetěz prostě vyměň co 1000 až 1200 km (mažu ho jenom proto, že nenamazanej skřípe a mě to rozčiluje), vidlici po švihu stříkni silikonem a otři ( vnitřní nohy )  kazetu vyměň po 4 řetězech a u zbytku se modli :-)  Po sezóně rozeber a namaž úplně všechno co jde nějakou kvalitní vazelínou na čerpadla ( míň se to vyplavuje ), vyměň ikapalinu v brzdách a odvzdušni je. Kolo moc nemyj- hlavně ne tlakem.  Za pět let to stejně vyhodíš všechno – výrobce to má na sichr spočítané tak, aby to nevydrželo věčně. Servisní intervaly v návodech jsou od toho, aby ti mohli kdykoliv neuznat reklamaci :-)  Pokud člověk trochu jezdí, není je prostě možné dodržovat- znamenalo by to rozebírat a servisovat něco každých pár dní. Pokud budeš něco měnit, najdi si reference ( třeba na mtbs ) a zkus vybrat co největší držák bez ohledu na váhu (platí zejména pro náboje). A hlavně, je to jenom kolo:-) P.S. Pokud zažiješ 10ti hodinový švih v nějakém pekelném marastu – rozeber , vyčisti a namaž taky úplně všechno.

      0 0
      • Medunka  

        Menit retez co 1000 až 1200 km tak nedelam snad nic jineho, ze menim retez. Lepsi investovat do C9 a resit to jednou za rok :-)

        0 0
        • RUR  

          V podstatě měním když propadne měrka, ale pokud se pamatuju z dob před tím, než jsem z kola i ze sebe odstranil všechno elektronické haraburdí, tak to tak nějak byl. Možná se mýlím, ale řetěz je fakt totál spotřebák. C9 zažuju (pochopitelně pro její téměř mýtickou životnost), ale aktuálně toho ,pro pracovní a společenské vytížení, moc nenajezdím, tak jsem  to zatím odsunul na později :-)

          0 0
    • Thorwards  

      Tak já nevim s tima pedálama, včera mi to promazali v servisu a přestalo to chraptit, dneska jsem s tim ujel pár kilometrů a rachtá v tom zas. Nevim jestli to nemam reklamovat, nebo si myslíte, že je normální, aby pedál po necelejch 500 km zreznul. S tim kolem jsem jel v dešti jenom jednou a pak hned šlo do garáže a v tý je sucho.

      0 0
      • ememem  

        ak tam mas tie tesco pedale co su na obrazku tak je mozne vsetko. vyhod ich a kup si normalne spd(napr sh-540 su za par korun) a nic ti nebude chrastat ani hrdzaviet. normalny funckny pedal hentoho typu proste neexistuje.

        0 0
        • Thorwards  

          a neměl bych se spíš pokusit o nějakou reklamaci, že by mi dali aspoň přiměřenou slevu z ceny? Fakt se v tom nevyznám, tak nevim co je a co neni normální. Kdyby mi praskla žárovka u novýho auta, tak to taky nejdu reklamovat, tak abych nebyl v prodejně za pako.

          0 0
          • ememem  

            kasli na to, stejne to nevyreklamujes. kup si spd a hotovo. jak ti napisal vilem to co mas je stejne len nudzovka aby tam volaco bolo a zrazili cenu a kazdy pocita s tym ze to aj tak vyhodis.

            0 0
            • drtyc  

              jestli se to poradi vyreklamovat, tak to bude na 4 pokus vraceni penez

              0 0
      • Vilém  

        Na tom pedalu nema co chrastit. Pokud je utazena klec. Ty pedaly stejne byvaji jako nouzovka, pocita se s tim, ze das naslapy. Taky doted netusim, cemu rikas zreznuti, da se pod tim pojmem predstavit hodne.

        0 0
        • Thorwards  

          no z vnitřku toho pedálu teče rez. Trochu jsem se divil, myslel jsem, že ty ložiska jsou vodotěsný a když ne, tak že je to z něčeho co nezrezne.

          0 0
          • Mr.Duck  

            No musim se přidat k ostatním. Nasaď SPD, nebo nějaký pěkný platformy s kolíkama, a neřeš původní pedály. Ostatně já SPD koupil jenom proto, že mi původní platformy taky neseděly, přemejšlim že bych něco s kolíkama dokoupil na to „lepší“ ježdění :P

            0 0
            • Thorwards  

              Asi dojezdim tuhle sezonu s tima narezlejma a ty SPD bych si koupil až tu další. Jsem student, brigáda už mi skončila a v práci mi ještě neplatí, tak jsem trochu švorc :-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • DaSnail  

              nie že by na tom záležalo, ale tie author pedále majú cez 700g 8o)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Alibaba  

        Mno, jestli ti z nich teče rez, tak se opravdu přihodilo něco nevídaného a na tvym místě bych se na to vybod – buď rád, že jsde jen o tuhle položku. Pokud nechceš moc investovat do SPD (pedály sice za hubičku cca 450.-Kč – ale smysluplný boty od cca 2000.-), tak skoč do cykloshopu a kup klasický klece za cca 150.-Kč, pokud je budeš občas promazávat, tak ti vydržej několik let. Já mám dvoje na zimu k oběma kolům a jedny točej už patnáct let (ocelová klec), druhý čtyři roky (hliník).

        Jestli chceš relamovat, tak můžeš být MĚSÍIC BEZ KOLA! a pak se dozvědět, žes zanedbal údržbu…

        0 0
    • Thorwards  

      A ještě jsem se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, jestli ty brzdy co mam se nedaj nějak přiostřit? Přijde mi, že přední mi moc nebrzdí. Čekal jsem, že až jí zajedu tak se to změní, ale nic, brzdí furt šíleně čajově. V návodu bylo velký varování jak to brzdí nechutně dobře, že jsem se při prvnim brždění bál, abych nehodil tigra přes řídítka, ale i když za ně pořádně zaberu, tak brzdnej účinek neni kdovíjak oslnivej. Mam pocit, že V-brake co jsem měl předtim brzdili líp.

      0 0
      • Vilém  

        Brzdy by uz mely brzdit, takze bych to tipnul, zes je zamastil.

        0 0
        • Thorwards  

          Nezamastil, od koupě jsem na to kolo nesáhnul. Myslim co se týče servisu. Akorát na něm jezdim, tak jedině, že by se to zamastilo samo.

          0 0
        • ememem  

          je to mozne ale nemusi to tak byt. mam ich na zimakovi a ich brzdny vykon skutocne nie je nijako oslnujuci.

          0 0
          • Thorwards  

            a nedaj se nějak poštelovat?

            0 0
            • ememem  

              daju sa vymenit platnicky. osobne si myslim ze ked povodne tusimze B01S vymenis za M06 tak sa vykon zvysi docela znacne, lacne to ale neni, pockal bych s tym az ich dorazis. dosticky mozes skusit aj ine, pozri tu historiu. prip. mozes skusit este 180 kotuc. inak bych skusil aj co ti radil vilem – odmastit, bohvie co s tym kdo robil lebo zas ze by nebrzdili vobec sa povedat neda. pozri historiu cim (len nie benzinom-mastny!)

              0 0
    • Honza729  

      Jen bych dodal, ze k zakladni udrzbe kola patri nenechavat ho bez dozoru nikde a hlidat ho nepretrzite. V pripade nutnosti ho pak zabezpecit nejlepsim moznym zpusobem.

       

      Ze se tahle zakladni dovednost nedodrzuje a kasle se na ni tady vidis v milionu ufnukanych threadu o ukradenych kolech za desitky tisic na namestich, ulicich, apod.

      0 0
      • Thorwards  

        No taky už jsem o jedno přišel, je to už dýl. Měl jsem kolo v garáži, taťka s nim vyjel na ulici a šel do sklepa něco kutit a když se vrátil za 45min. tak bylo kolo kupodivu fuč :-))) jsem z toho byl řádně hořkej.

        0 0
        • JakeF  

          Mně takhle taky jednou nechal kolo… V tý době skoro úplně nový. Naštěstí ho nechal pod schodama, ale bylo to v létě, takže do bytovky otevřený dveře a zrovna tady na sídlišti bydlí dost nepřizpůsobivejch… Našel jsem ho tam druhej den (naštěstí), když jsme jeli s kámošema na vyjížďku. Taky jsem na něj nebyl zrovna příjemnej :-D.

          0 0
          • Thorwards  

            No já ho měl od vánoc a tohle se stalo v květnu, takže taky nebylo uplně z nejstarších, ale bylo mi 16 a nějak mě kolo přestávalo brát, tak jsem ani neměl potřebu si kupovat nový, tak jsem byl 9 let bez kola, ale teď mě to zase nějak chytlo :-)

             
            0 0
    • Tomahomo  

      Nevím proč, ale mám pocit, že si děláš legraci a dobře se bavíš nad některými příspěvky :o)

      0 0
      • jerrry  

        nerekl bych ani legraci … rekl bych ze si dela poradnou prdel :-) Ted jen cekam, kdy se opta zda je normalni, ze mu obcas zustavaji riditka v ruce – ze je sice nasadi zpet a jede, ale uz ho to otravuje :-)

        0 0
    • siafu  

      potřebuješ aspoň mazání na řetěz – já používám Motorex Dry Lube Spray, nějaký silikonový olej (gufera vidlice, čepy, vodítko smyku…) popř. ještě vazelína (rychloupínáky, hlavové složení, náboje atd.)

      řetěz mažu, když je potřeba – tedy až začne šustit, předtím ho otřu suchým hadrem, nijak zvlášť nečistím, protože by člověk nedělal nic jinýho že… snažím se točit 4 řetězy po určitém počtu km, používám rychlospojku, takže to není až takový problém, někdo jezdí jeden řetěz do konce životnosti, to se mi ale nijak neosvědčilo (jsou měrky, stačí i šupléra) a někdo používá C9

      jinak doporučuji zakoupit i nýtovač a naučit se měnit řetěz :)

      0 0
      • Hornet  

        Tak, tak, robim to asi rovnako, pouzivam na retaz Finish line, cerveny a zeleny-ten vydrzi dlhsie, a retaz niekedy aj umyjem, ide lahsie :-) tak 1–2× za 1000km, teda pred vymenou vzdy.

        0 0
    • daymaker  

      Z mé zkušenosti, netuším jak může někdo jezdit řetěz 500km na původní mazivo??? atd. V zásadě tou hygienou nejde vůbec o řetěz, ale o to ostatní po čem se řetěž prohání. Když po trochu dirty vyjížďce necháš řetěz jenom tak, nebo ho jenom domažeš, tak můžeš za chvilku vyhodit kazetu atd. I po 30km se na řetězu vytvoří ideální „brusná pasta“, která ti to všechno zhobluje do placata. Takže bych doporučil to řešit po každé „delší“ cestě, nemyslím cyklostezku po asfaltu. :-) A pokud máš normální pedály „bez ničeho“, tak jsem to pochopil, tak je rychle zahoď. Budeš jezdit jenom do doby, než si rozbiješ koule… A pokud to myslíš s bikem trochu vážně, tak spd nebo něco podobného… .-) Hodně zdaru…

      0 0
      • Thorwards  

        Tak jsem si koupil Cyklo star odmašťovač a olej na řetěz s kapátkem (Lubrichain racing wax). Když vezmu tim odmašťovačem i přehazku, musí se potom taky nějak promazat, nebo se promaže od řetězu?

        0 0
        • Hornet  

          Davam trosku na kladky a čapy, trochu popreradujem hore-dolu a utriem. Netreba to prehanat, zbytocne sa chyta prach, ale jemne joo :-)

          0 0
          • Thorwards  

            No mam zatim jenom ten olej na řetěz. Může se dát i na části tý přehazovačky? Nebo tam je potřeba zase nějakej speciální, třeba se silikonem nebo teflonem?

            0 0
            • Hornet  

              Mozes dat aj ten.

              0 0
              • Thorwards  

                I když to neni čistej olej? Abych tomu spíš ještě neuškodil. Na lahvičce píšou, že to je molybdenový mazací prostředek.

                0 0
                • Hornet  

                  Neuskodi, nemaj strach :-)

                  0 0
                  • Thorwards  

                    No někde jsem tu četl, že třeba vidlice se ošetřuje olejem se silikonem, jinak že se rozleptaj nějaký gumový kroužky, tak jsem si řikal, jestli tam neni taky něco, co by se mohlo poškodit. Zítra na to vlítnu. Díky za pomoc

                    0 0
                    • Hornet  

                      Jo, na vidlicu silikon.

                      0 0
                    • siafu  

                      tak obvykle speciální mazivo na řetěz (třeba ten Motorex) je dražší než „obyčejný“ silikonový olej, takže proto takové mazivo šetřím jen na řetěz a na vše ostatní mám silikon za pár korun z Tesca:) a na gumové těsnění patří silikon

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.