Jak poznat ráfek vhodný pro bezdušové pneumatiky – jde mi konkrétně o tenhle ALEX Případně pomocí čeho ho předělat na bezdušový?
Jak poznat ráfek vhodný pro bezdušové pneumatiky – jde mi konkrétně o tenhle ALEX Případně pomocí čeho ho předělat na bezdušový?
Nesmie mat zvrchu diery na niple :-)))
A co takový ZTR? ty mají díry na niple.
a WTB a dalsi a dalsi:))
Ptal jsem se v jiném vlákně na DP17, zatím nikdo neodpověděl. Tak se přiživím v tomto vlákně, protože asi řešíme to samé.
Mám v ráfku nějakou pásku, která by možná mohla stačit. Zítra to budu zkoumat, tak pak hodím foto.
mám stejný ráfek, nezkoušel někdo kombinaci Alex DP17 Dics + Rubena Charybdis Tubeless Supra + Rubena Tubeless Kit? Ten žlábek uprostřed asi bude vadit, nebo se pletu?
Rubena Tubeless Kit jsem vyzkoušel na ráfku DT 4.1 s pláštěm Zefyros a objel na tom 24hodinovku. Foukání, na které si všichni stěžují je bezproblémové úplně stejné jako s duší. Narazil jsem ale na jiný problém. Těsnicí páska zvětší průměr ráfku a Tubeless Supra pláště mají jinou patku a jde to hrozně špatně nasadit, při závodě bych to asi nedokázal sundat a nandat a další věc – Zefyros strašně hází, radiálně i axiálně.. RR na to šel nasadit dobře a i nafoukat šel v pohodě, ale to byla jen orientační zkouška bez tmelu, tak zase rychle ušel, neměl jsem to vyzkoušené, tak jsem raději jel ten Zefyros.
Mimochodem, jaký tam chceš dávat pláště?
Zatím jsem byl spokojený s dušovými Schwalbe, takže asi zase Ralpha dozadu a dopředu Nobiho
Jojo, do NN a RR půjdu taky. Ale určitě UST verze.
UST pneu je kompatibilni pouze s UST rafkem bacha na to !
No a na to se právě ptám, jak poznám, že je ráfek UST kompatibilní.
no na 100% tak ze to vyrobce uvede ze rafek je UST prostuduj si poradne co znamena tato zkratka
no, pokud zadáš do vyhledávače na seznamu UST tak to najde opravdu zajímavé věci :)
Jinak na zatěsnění klasického ráfku doporučuji todle
no mozne to je ale UST je norma pro bezdusove reseni
Aha, to mě právě zajímá. Takže UST plášť do normálního ráfku (např. DP17) pasovat nebude? Myslel jsem, že se liší pouze v tom, že jsou celkově tluščí a odolnější. Jsem z toho jelen.
UST rafek ma hlavne jine patky, UST pneu taky a neni ideal davat na obyc. rafek i kdyz vetsinou sedi.
A hlavně mám dojem, že se UST ráfek líší od normálního tím, že nemá díry skrz, ale niple se šroubují do spec. šroubů, které se šroubují do ráfku z veknu. A tudíž se tam nemusí dávat žadná páska, protože je ráfek vzduchotěsný.
dávat venkem není taky pravidlo,niple můžeš dávat i vnitřkem (Fulcrum)
jj ale hlavni rozdil jsou jine patky rafku
Děkuji pánové za rozšíření obzorů. Dělá ještě někdo jiný UST ráfky na způsob Mavic kalíšků, nebo na to má Mavic patent a dělá je pouze sám?
zminovaný fulcrum,botrager,No Tubes ZTR Olympic nikdo jiný mně nenapadá.
zaponěl na shimano:).
to pěkně motáš: ZTR ráfky /olympic například/ mají normálně niple skrz. Těsní to jen páska -žlutá NT, červená CafféLatex, atd…
Co píše o tubeless tire Schwalbe?
What is a tubeless tire?
As the name implies the tubeless system needs no tube. The tire and the rim are made in such a way that fitting them together provides an airtight seal. Special tires and rims are necessary. At this time tubeless tires are only available for mountain bikes. The Mavic UST (Universal System Tubeless), which was introduced in 1999 has become, to all intents and purposes, market standard.
The danger of a blowout is reduced with tubeless tires. The tires can also be operated with lower inflation pressure, which offers a better rolling resistance and grip on offroad terrain. When punctured, a catastrophic pressure loss will not be experienced and valve tear off is impossible.
It is important to note that fitting is more difficult and is significantly different from fitting traditional tires. The specific fitting instructions must be strictly observed (see chapter Fitting). The tire and the rim must be perfectly clean, especially in the contact area, in order to obtain an airtight seal.
zase tim, ze je musis spravne nasadit, aby neuchazely, tak ti nehrozi, ze budou hazet jenom proto, ze nejsou vystredeny, jak se stava u dusaku.
ahoj,
zvazuju, ze sve kolo prehodim na bezduse. Jezdim na GT Sensor 2.0 (2011).
http://www.pinkbike.com/…-Sensor-2.0/
Rafek tam je ALEX XD-SPORT.
Plaste: vpredu NN Snake Skin, vzadu RR Evo Tubeless Ready.
Predni asi predelat nepujde, ale zadni by mohlo jit.
Je prestavba s touto vybavou vhodna? Pokud ano, jaky postup doporucujete?
Diky za rady.
Mám ty samé ráfky v 29". Loni jsem je předělával na bezduše a nebyl s nimi problém. Stačila mi žlutá páska NoTubes a cca 100 ml tmelu NoTubes do každého pláště. S těmi plášti Ti moc neporadím, ale vím, že na Schwalbe se tu, co se týká bezdušového provozu, docela dost nadává. Já jsem loni vozil Rubeny (těsnily v pohodě, ale tragicky se sjížděly), letos vozím Spešly a ty vypadají bezproblémově.
v cem mas pocit, ze se na ne nadava??
Problémy se zatěsněním, prosakování tmelu – ale to asi platí jen u šlupkových verzí.
kdyz plast vazi do 500g, tak clovek nemuze cekat, ze se utesni jako 800g kus gumy…
jak Contiky, tak i schwalbe v papirovych verzich jsou samozrejme na zatesneni horsi… ale to si kazdy musi zvazit sam, jestli bude honit gramy nebo bude chtit i nejakou odolnost…
Ani bych si nedovolil to čekat :-) Ale na zadním kole zuzabrno tu šlupku má, tak jsem jen chtěl upozornit na potenciální problémy. Nevím, co a jak jezdí, ale osobně bych na ten zadek dal taky snakeskin nebo něco obecně odolnějšího (za mě Spešl GroundControl).
nebylo to mysleno zle…
… v pohodě
… v pohodě
Ideální to ovšem nění ani u jedné značky ani u nepapírových verzí. Tím myslím:
V obou případech to je použitelné, ale od ideálního stavu to má ještě daleko.
Šlupka verze u Schwalbe pak nemá cenu ani rozebírat.
ted mam na LV nove maxxise a sice jsou to docela tezitka, ale drzely tlak i bez mlika…
prave naopak, predny by mal ist uplne v pohode. dovod je ten ze jestli je SS tak je isto TLR a prave SS okrem znacne vyssej odolnosti na rozrezanie bocnice zabezpeci aj ovela lepsie tesnenie tmelom. naopak "obycajna' slupka EVO bez SS moze byt problem a chvilu trvat resp. viac krat doliat kym prestane unikat. to plati aj k poznamke buttersa ze sa tu na scwalbe nadava.
jak si to oboje bude rozumit s tvojimi rafikmi je dalsia vec ale novsie rafiky uz povacsine idu.
inak odporucam pozriet historiu je tu toho na mrte.
„dovod je ten ze jestli je SS tak je isto TLR“
tim bych si nebyl tak jisty… Zalezi, jak ma plast stary… To nepsala..
Jinak zbytek souhlas… navic urcite dozadu bych dal taky snake skin verzi… RaRa v SS verzi je i tak lehoucky a docela „tenky“…
To by ale musel být už opravdu hodně starý ročník, aby snake skin verze nebyla TLR (až tolik, že už si ani nepamatuju, který ročník to konkrétně je).
do cca r.09,2010?
Jedno z toho to bude. Myslím, že přechod na TLR byl současně s pacestar směsí a že to tedy bylo 2011 (tedy 2010 mohly ještě být snake skin neTLR).