Přemýšlím o karbonových ráfcích v domění :-) že zrychlím. Má to cenu ? bych ušetřil 170g na jednom ráfku. Ted jezdím DT swiss ex 511.
Přemýšlím o karbonových ráfcích v domění :-) že zrychlím. Má to cenu ? bych ušetřil 170g na jednom ráfku. Ted jezdím DT swiss ex 511.
Co mas za gumy? Duse vozis?
Lehoulince to poznat pujde, ale realne podle me nezrychlis ani o pid.
Ikon 3c speed a g one all round
Jako ikona na predku a g one na zadku? A co ty duse? Jestli jsem nasel spravne, tak ten ikon je docela tezky. Dej tam lehci gumy / duse a uvidis hned, hestli poznas rozdil :)
Jsem si neuvědomil že můžu jezdit na duších, jasné jezdím bezduš. Těch lehčích pláštů se bojím :-(
Vsak staci na vyzkouseni, jestli poznas nizsi obvodovou hmotnost :) vyjde to podstatne levnejsi nez ty rafky :)
Na XC az gravel plaste vozis EX 511 rafky, ktery jsou delany na EN a DH?
Tak jezdil jsem těžký terén.
To by sis měl prvně rozmyslet, co chceš teda jezdit… Přestavovat kolo v profilu na XC je nesmysl.
Já si nic nerozmyslel, kdyby to šlo o XC nemám zájem, jsem rád že můžu jezdit.
170 na jednom uz asi poznas.
To mas 350 na zapletech.
Vyhoda muze byt i ve vetsim utazeni vypletu, tuhosti.
Sel bych do toho.
Mám bitexy a na druhých Hope 4. Kdybych to poznal na zrychlení tak by to bylo fajn.
Nejspíš ne, ale jakákoliv nová komponenta na kole přidává aspoň 10W, takže si budeš myslet, že jo. Jinak záleží na spoustě faktorech. Jako kolik vážíš, jak a co jezdíš atd. Každopádně moc velký naděje bych do toho, že budeš jezdit rychleji, nevkládal.
Mám 100kg a jezdím XC.
Nic ve zlým, ale jestli ti jde o rychlost, tak zhubni 10 kg a rozdíl bude brutální. 170 g na ráfku se 100 kg hmotnosti bude poznat minimálně a už vůbec nebudeš rychlejší. Lehčí pláště než Ikony si s tvojí hmotností opravdu nemůžeš dovolit, předpokládám, že vozíš EXO.
Jinak ale pro dobrej pocit samozřejmě karbonový ráfky jsou super.
Tak jak píšou ostatní, tuhost bude jinde a líp se na tom pojede, ale výraznější zrychlení bych nečekal. Spíš mě trochu trochu zaráží, že máš na XC ježdění enduro ráfky, na tom by se taky pár gramů dalo ušetřit, pokud jde teda jenom o tu váhu.
Tak jezdil jsem těžký terén.
Podle mě teda poznáš hlavně vyšší tuhost těch kol
Dle mého spoznáš- zejména při zrychlení (nástupu)
Vymenil jsem kola alu za karbon s vahovou usporou take necelych 200g. A je to sakra znat, myslim, ze vic ten material, nez vaha, ale kola leti…:-)
Poznáš rozdíl v tuhosti, ale rychlejší nebudeš.
Ještě to upřesním: jezdím 27,5 × 2,8 a jestli nezarobím do konce měsíce, tak u toho zůstane do příští sezony. Bral bych EIE.
Jsem zvyklej mít pneu 500–600 g na malejch kolech, první jízda s 29er 700+ g pneu a ještě duše a i těžší záplety.. tak to jsem z toho byl celkem špatnej.Vyhodil jsem duše a přišlo mi to už snesitelný …ale pořád to není ono, to ale může být víc věcí a ono se to nasčítá, když se jede dýl a a přijde únava
Počkej jako na XC 2.8” gumy? To jako opravdu? Tady nepomůžou nové rafky ale nějaké normální gumy
Souhlasím s tím že + není na závody. Řeším ale váhový rozdíl na ráfcích nebo i celých kol s gumama.
pokud to snese tvoje penezenka tak si neco kvalitniho kup, chybu tim neudelas s jorsi to nebude. Tim bych to uzavrel… najdou se tady nazory z obou stran a ve finale ani jeden neni uplne mimo a pravdu maji vesmes vsichni co ti psali, kazda vec ma nekolik uhlu pohledu…
jestli to chces, udelej si radost, jen si mozna nexh poradit s rafkem, 511 je na XC i ns tvou vahu zbytecny overkill takze bych vybiral lehci krbon ale ne uplnou gramarinu. Diky vyssi tuhosti ten rafek bude fungovat stejne znoohledu odolnosti.