Ahoj,
porovnávám modely Canyon Nerve AL 7.9 a 8.9 a nevím, jak velký je rozídl v těch ráfkách. Cenově docela dost podle zbozi.cz. Ale otázka je, poznám to vůbec? Pojede to znatelně/nepatrně lépe? Nebo je to o značce?
Ahoj,
porovnávám modely Canyon Nerve AL 7.9 a 8.9 a nevím, jak velký je rozídl v těch ráfkách. Cenově docela dost podle zbozi.cz. Ale otázka je, poznám to vůbec? Pojede to znatelně/nepatrně lépe? Nebo je to o značce?
No pokud to vezmeš z hlediska uživatelů BF, tak ty mavic jsou podle nic „žvýkačky co se kroutí“. Jinak rozdíl je hlavně ve váze, kdy komplet mavic má 2020g a DT mají 1680g. A právě tenhle rozdíl na kole sakra poznáš. Za mě tedy rozhodně DTčka.
Za mě taky DT, ne tak kvůli váze ale funkci. DT používá rohatkový systém, rozhodně lepší ořech než mavic. Mě jen vadí hlasité rachtání. Další plus vidím v budoucím servisu, ráfek se dá snáze přeplést za jiný. Dráty competition vyjdou levněji než mavic. Mavic má již s výroby vakl na zadním náboji. Vakl časem roste a dá se částečně odstranit tenkou podložkou. Kdo servisuje ví :-) Váha je hezký bonus pro DT.
To rahtani znamená, že to hodně cvaka na volnoběh? To moc nemusim.
Za tu hmotnost se mi to nevyplatí, to dražší je o 8500Kč tisíce dražía jen o 300g lehčí. tj. cca příplatek 28tis/1Kg. To raději zhubnu 300g a ušetřim :-)
U toho levnějšího Nerve 7.9 je prý vyčítáno, že nemá pevnou osu. Jak se to pozná? Já to z těch parametrů neumím vyčíst. Má dražší Canyon Nerve 8.9 tu pevnou osu?
Nerve 7.9 má obě pevné osy.
Aha, tak to je dobrý. To poznáš podle obrázku? Mě se to zdálo, že to nevypadá jako rychloupínák. Nebo je to patrné z nějakýho popisu.
300g je na kolech hrozně moc. Bohužel se obávám, že takovej rozdíl ve váze zápletů nebude. (spíš kolem 200g) Navíc to má evolution vs performance fox pružení. Krom dalších drobností (kliky, brzdy, kazeta) má 8.9 shadow+ přehazovačku. Výbava je adekvátní ceně, ale je na tobě, jestli to má cenu pro tebe…
pevne osy maji oba, ja bych si tolik penez nepriplacel a zustal bych u nizsiho modelu, priplacis uz pak jen za hmotnost, funkcne na tom budou stejne
Asi ted padnete do kolen, ale me se libi i ta cervena barva, ktera je jen u levnejsiho modelu, tak když to ma spis rozdil ve vaze zustanu u levnejsiho a radeji zhubnu tech par gramu na sobe :-))
Diky za rady
Ptal ses na kola, odpověděl jsem ti na kola, takže ten přepočet je uplně mimo. Rozdíl mezi tema kolama nebude jen ve výpletech. Já bych si osobně připlatil víc, váhu na kolech poznáš mnohem víc než kilo na břichu.
Však jo, v podstatě jsem se dozvěděl, že rozdíl je hlavně ve hmotnosti a za tu se mi tolik připlácet nechce. Asi to dražší bude o trochu lepší, s tím počítám. Pokud bych se dozvěděl, že rozdíl kol (obručí) je hlavně v kvalitě a že mi ty levnější moc nevydrží, tak spíš zauvažuje o tom dražším.
Ono se mi to třeba ještě rozleží v hlavě…
P.S:
Dosud jezdím na kole Kellys Exquisite z roku X se špalkovejma brzdama. A s klikama i kazetou jsem OK i na tomto kole, chci hlavně to odpružení a stabilitu. Kdybych neplánoval jet v létě do Albánie, tak se k té koupi asi nedokopu :-(
Myslim to tu jeste nepadlo, ale jak jsi tezkej?
Mam asi 86 kilo v tričku bez bot
Už jsem to našel DT Swiss x1700 Spline 29 ER je do 110kg, kdežto ten Mavic do 100kg.
Ty váhové limity moc neřeš. Hodně záleží jak na tom jezdíš atd. Spíš to chce vybírat s rozumem. Podle mě tě oboje unese ± stejně.
Mavic jsou ok. Do té doby, než začnou praskat dráty. Praskl mi jeden → servis, nový drát, vycentrovat, kilčo pryč. Praskl další → servis podruhé, nový drát, vycentrovat, praskl další → nový drát.. Takhle praskly další dva (při ceně 50kč/drát nic moc), takže jsem koupil nové náboje, ráfky, dráty a nechal vyplést. Praskl mi jeden drát → 10kč a je klid. Jinak jsem si žádného kroucení nevšiml (při svých 70kg :)). Nyní mám 9/10mm upínáky a jsem nadšenej :) za mě teda rozhodně DT.
Dobře vědět. diky
Mavic na problémovější náboje než DT, hůř utěsněné a s vaklem. Rohodně DT. a 300g na kolech je rozdíl dvou tříd.