Máte, prosím, povědomí, jak se orientovat v označeních komponent? LX, XT, HG. Všimla jsem si že i Deore, Alivio atd .. jsou asi také nějakým kvalitativním rozdělením.
Týká se toto rozdělení značení jen Shimana ? nebo je nějak všeobecné ??
Máte, prosím, povědomí, jak se orientovat v označeních komponent? LX, XT, HG. Všimla jsem si že i Deore, Alivio atd .. jsou asi také nějakým kvalitativním rozdělením.
Týká se toto rozdělení značení jen Shimana ? nebo je nějak všeobecné ??
v podstatě všichni výrobci mají díly rozdělené do skupin podle kvality a tomu odpovídá i cena. Orientovat se v tom dá jen tím že si to někde najdeš a pročteš, nebo se zeptáš.
člověče, docela si i myslím, že Vsara se ptala, odpovědět na její otázku, aby se někde zeptala, když to chce vědět je vážně dost vostrý :-)))
tohle je ještě lepší odpověď :-)
ani tak to neni oznaceni, jako vyrobni řada… proste jako mas u aut oznaceni motor-ráže (TDi, RS, WRC, 3.0, 0.0 ;) ) tak u razeni mas tyhle shimano rady. alivio: levne, tezke, neznicitelne, XTR predrazene superlehke superhodnocenenatomtoforu. Rada postupuje od Acera, Alivio, Deore, Deore LX, Deore XT, XTR … to jsou horska razeni, silnicari maji ovsem uuplne jine nazvy a typy. pilne studovat a studovat. nebo si koupit par velocasopisu a tam uz zjistis, ze co je drahe, to je lepsi ;)
takovej sram je na tom lip, cim vyssi cislo, tim fajnovejsi. (nula je v tomto pripade zastupcem cisla 10) :)
tak to jsem rád, že mám nezničitelné řazení ;-) Ale vážně – v čem přesně by byl přínos, kdybych si nechal přesadit své crossové kolo (Stevens Cross x4 2006) z Alivia na Deore LX? Jen snížení hmotnosti? Zatím moc nejezdím, ale postupně přidávám a přemýšlím, jestli má vůbec smysl investovat do stávajícího kola, jestli nebude lepší koupit nové horské. Na výlety s manželkou je trek super, zvládl jsme s ním i cca 50 KM v jizerkách s výstupem na Jizeru, ale rád byhc třeba zkusil kolo pro život, a tma mám na treku šanci tak maximálně na cyklobraní… A aby toho nebylo málo, tak mám ještě silničku – starýho a ošklivýho Olprana, ale už s řazením shimano E-něco(na rámu), takže si skoro myslím, že je lepší mít silničku a horáka než treka a silničku
Z alivka na LX, bys bys mela misto 8mi kola 9ti kolo.Pak by to bylo lehci a teoreticky s vetsi vydrzi.Osobne bych vzal LX razeni a prehazku dal XT.LXova mi prijde v porovnani s XT osizena vic,nez je cenovy rozdil mezi nema.
Otázka je, jeslti se upgrade vyplatí. rok jetý kolo bych prodal tak max za 5–7 tisíc a nový kolo (původně 16000), výměna osazení by byla tak kolem 10–12, jestli jsem dobře počítal. pak je otázka, co vidlice a jestli se do toho rámu vejdou širší kola… prostě moc složitý na takovou technickou lamu, jako jsem já
Ono ani tak nejde o upgrade, jako o eventuální nutnost obměny. Nevím koli vydrží kazeta, převodník … atd…
Kazeta je jen o trochu mensi spotrebak nez retez. Prevodniky vydrzi relativne dlouho. Myslim, ze se da rici, ze s cenou (a vyssi radou) roste i mechanicka pevnost a odolnost a klesa vaha. A to az k zavodnim radam, kde sice dale klesa vaha, ale uz i odolnost a pevnost, cena zato stoupa dale. :-)
Muj nazor je, ze je dobre zustat nekde uprostred – LX, max. XT poskytuje dobrou kvalitu a vydrz. Osobne bych pro amaterske jezdeni moc neresil vahu – vetsi rezervy mas jinde a hlavne, kdyz je neco hodne lehke, musi to byt na ukor pevnosti a trvanlivosti.
A zavodnikum je to jedno – co znici behem zavodu, vecer mechanik vymeni a hotovo.
„A to az k zavodnim radam, kde sice dale klesa vaha, ale uz i odolnost a pevnost“ Naprostej nesmysl:)
Tam ma asi byt „A to az k zavodnim radam, kde sice dale klesa vaha, ale uz NE odolnost a pevnost“, i kdyz i s tim lze polemizovat. Ja jsem zustal u LX a bohate to pro vetsinu lidi staci.
www.stevensbikes.de/2006/index.php?… tady je odkaz na to kolo, koukám, že rok 2007 má jinou vidlici
Kazdopadne nevyplati:)Menil bych az odejdou.Razeni bych osobne nechal 8micku.Osobne vozim na vsech kolech 8micku,ale v kombinaci se starsim XT razenim.Packy jsou soucastka,ktera vydrzi hodne dlouho,proto bych pripadne vymenil jen saltr.Stejne pokud jezdis klasiky cesty pro treka,tak tezko rict,zda vubec,i po delsi dobe, poznas nejaky rozdil mezi Alivkem a treba Xt.
díky, tohle je věc, kterou jsem řešil – pokud říkáš, že to ani nepoznám, tak budu kažlat na snobské kamarády závodníky a až tak za dva roky koupím rovnou nový kolo – Cyklobraní s převýšením 120 metrů bych měl fakt ujet i na treku :)
Kolo mám osazené Shimano Deore a Shimano LX. (Amulet Digest). Kolo jsem si nesestavovala. Poradila jsem se v obchodě, co potřebuji ke své váze, velikosti a k plánovanému způsobu ježdění a předpokládané volbě terenu.
A protože už mám pár kilometrů naježděno a můj rozpočet je velmi nízký a tak akorát vyrovnaný. Musím větší výdaje plánovat. Tak se rozhlížím po tom, co mne nejspíše na jaře čeká. Za 2500 km už jsem měnila řetěz, musela měnit pedály, pláště. Mnoho drátů, brzdové lanko a několik brzdových botek. Doplnit blatníky, světla, blikačky. A když spočítám už jen předešlé, je to nějak … hodně …
po dvou a půl tisících si zničila už několik brzdovách botek????? jak to děláš? já je měním jednou za dva roky a to na tom najezdím o trošku víc…ostatní chápu, teda ještě krom drátů ;-)
dvě sady původních Tektro 837 AL jsem ojezdila ještě vloni koncem léta. Letos jsem přední brzdové botky uvařila a nalepila na přední ráfek a rozbila si frňák po 4 km sjezdu do Albrechtic. Nebyl prudký a byl po silnici, jen bylo šílené horko a já + kolo + vaky s výbavou pro mne a dceru na dva dny váží kolem 140 kg. Na 28 " kolech, s rámem 20" a mou výškou skoro 190 cm – tedy výškou mého těžiště na kole je to setsakra setrvačná síla na brždění.
Teď jsem koupila takové tříbarevné a brzdy v dlouhých miskách. (typ si nevzpomenu) a ty zatím (asi 300 km od koupení nových) nejeví žádné výrazné známky opotřebení.
asi nejak moc brzdis. Ja mam tiez sto kil a ani pri zjazdoch napr. z Vlkolinca do Ruzomberku gumicky brzd nezavarim. Mam tam teraz botky kus za 13,–SKK a funguju dobre.
kup poradny spalky.Koolstopy jsou sice drazsi,ale na vydrzi a ucinosti se to vrati.
Moje zkusenost, na takove normalni jezdeni spise v terenu: Retez kolem 1500km, kazeta tak 3–4 retezy (5.000km?), plaste nevaham sjet na doraz, spalky taky. Lepsi pouzit nejake kvalitni, nejsou tak drahe.
Hodne zalezi na tom jak jezdis (sila/hmotnost), kde jezdis (asfalt, polnacy, teren, bahno) a na cem jezdis (kvalita komponent).
Bohuzel je pravda, ze ani km na kole neni zadarmo. Pokud jde o nove veci, drzel bych se nekde uprosted. Jednou jsem setril na kazete (vzdyt je to jen zelezo) a vydrzela mi jeden retez a bylo po ni. :-(
Začíná to od ALTUSEM
Co TY-30?
Co TY-30?
ano:)
to se este vyrabi?.. kurna.. :) tak pardoon
Alivio, Deore, Deore LX, Deore XT a XTR to jsou sady komponent Shimano, které jsou určeny pro intenzivní turistické ježdění (Alivio) a pro závodní použití (LX, XT), sadu XTR používají profesionálové nebo boháči nebo kluci co bydlí „u maminky“ a všechny penize vráží do kola.
tak ako bolo spominane treba v tom nabrat prehlad u shimana sa oznacuje HG kazeta a retaz. tu by som len podotkol ze niektore komponenty nezodpovedaju az takej kvalite ako je ich cena vid. naboje XTR cena vesmirna a su iny vyrobcovia co maju podstatne lepsie naboje a hlavne lacnejsie.
Děkuji za rady. Tedy není nutné v případě nutné výměny dodržet původní kvalitu .. ale je možné koupit i o něco levnější řadu. Npříklad u kazety shimano deore a shimano LX činí rozdíl 160 %. Je nějak podstatný rozdíl v kvalitě řazení? Má také 1,6× větší životnost ? .. Ony levné věci v důsledku levně nemusí vyjít.
jak vyjde srovnání kazety SRAM 950 11–32 s Shimano Deore a Shimano LX ??? Máte s oběma někdo zkušenost ? Cenově je ta SRAM mezi oběma Shimany…
hele, asi takhle… muz mel na svem stroji 5let deore… a taky jezdil, spokojenej, jenze po ty dobe, uz proste zacala mit prehazovacka vakl, tak jsem mu koupila sram a je stastnej jako blecha. ja jezdila deorko, lx a ted sram x9. kazety a retezy vzdycky sram (dobra cena, dobra zivotnost). A rozdily? Deore bylo v pohode, Lx bylo pro me tehda luxusni naradicko, neco vysnenyho, co pro moje jezdeni je fakt hitech (bo jezdim pro radost). A pak jsem si koupila darek, udelala si radost uplne jinym stylem razeni, sramem. Ale to proste jentak, ne proto, ze by lx nefungovalo… myslim, ze pro normalniho cloveka, ma smysl deore, maximalne lx. nebo sram 7… takove ekonomicky prijatelne a kvalitou hodne dobre. ale ver, ze me ukamenuji za tenhle nazor. (ps: navic mam teorii, ze cim vic komponent XTR, XT, XO, tim vetsi lukrativnost pro zlodeje)
Davat taketo otazky chlapom, ktori su jesitni, je blbost. Samozrejme Ti kazdy poradi to najlepsie, napr. XTR.
Ja som previedol prakticky slepy test na zenskom uzivatelovi.
Manzelka odtrhla v sobotu na pretekoch (SP MTBO) prehadzovac XT 2004. Kedze sme nemali nic ine po ruke dal som jej na nedelne preteky namiesto povodneho XT stary STX 1993 s obrovskym vaklom.
Manzelka si nevsimla ziaden rozdiel a uplne spokojne si jazdila aj s tym starym kramom.
btw: teraz tam ma tusim LX 2006
ne, ze bys jako zenska nepoznal jaky rozdil je v lx s vaklem a x9 bez vady.. to neeee. to proste nejde nevnimat. myslela jsem ale, ze je lepsi zvolit dobrou stredni tridu a jezdit (a pak mit kam upgradovat, pripadne si uvedomit ze to cloveku staci a penize se daji strkat do jinych soucasti kola) a nebo rovnou koupit to nejdrazsi nejlepsi. Clovek ktery jezdit zacina, kolo trochu trapi, a nemyslim si, ze xt prehazovacce bude delat dobre obcasne fuj-prevody, semtam streichnuti ci pad… no… ale to je fuk.
Vsara: hlavne jezdi, mej z toho radost a tyhle pytlikoviny zas tak moc neres :)
Jasně :-)) jezdím a protože se mi ještě občas stávají fujpřevody :-))) a protože jezdím stále ještě místama jako prase :-)) … unavuji své součástky až k míře jejich životnosti :-))) … proto zkoumám co bude nutné doplnit a co za to bude nutné vydat :-)) – protože hodlám jezdit víc a více. Kolo mne úplně vcuclo :-))
A hmmm .. ptám se zde v několika threadech tak obšírně, protože jsem se původně ptala ve třech servisech v okolí Černého mostu a v každém z nich jsem dostala neurčité, najisté a místy i nepravdivé informace. (Nebo dotyčný servismen neměl čas a chuť informace se mnou sdílet, či odhadl, že jeho odborné mluvě nebudu rozumět :-)) )
cerny most? ja makam v HočoPočo… tak se muzem nekdy srazit :) (kolo ted je pro me underground – „zraneni z valky“ – ale i tak :) A v okoli cernaku je uplne normalni, ze davaji divny info.. vono je to spis zamereny na opravy sidlistnich specialu, a podle toho s tebou (hlavne jako s holkou) v tech kramech jednaji)
S kazetou Deore mám zkušenost špatnou. A jelikož jsem shodou okoloností měl špatnou zkušenost s LX přehazkou, tak jsem si radši připlatil za XT. Prostě někomu odchzejí některé komponenty více a dříve než jinému, hlavně záleží na stylu ježdění.
ano je to tak..já mám na kazetě deore naježděno 8000 a pořád je v pohodě a bude použitelná na zimáka..tuhle sezonu, zimu a jaro 2008 na ní ještě odjezdim
Jen bych dodal k ostatnim nazorum, ze zit se da klidne s Alivkem, jen kvuli ergonomii bych pouzil jine brzdove paky (pro Vcka neajky SRAMy nebo Avidy), kotouce Deore, brzdovy spalky Baradine nebo Coolstop. Rozdil mezi 8 a 9 kazetou je minimalni, naopak z hlediska zivotnosti, snadneho serizeni a citlivosti je lepsi 8.
K celkový diskuzy bych přidal takovej detail, že zvyknout se dá na cokoliv.
aj na sekeru v chrbte
odpoviem co sa tyka kazety ked chces kupit. ak mas deore tak si ho kup znova alebo chod rovno do XT. rozdiel v cene medzi deore a lx je podstatny a pritom zivotnost rovnaka len to lx je o cca 15g lahsie inak nic a za to sa neoplati priplatit jednoducho deore kazeta cca 500, lx 850, xt 1000, to uz radsej priplatit za XT kde su o nieco tvrdsie zuby je podstatne lahsia a hlavne je tam konstrukcia cez unasac.
Přestal jsem se orientovat v řadách Shimano při poslední přestavbě kola v době, kdy se objevilo Deore a to je již hluboko v minulosti. Zajímalo by mě a nikde to nemohu najít, jak jde řada od Deore nahoru, konkrétně, kde stoji SLX.
Dík moc
všechno zůstalo při starém jen LX nahrazeno SLX.
Acera/Alivio/Deore/SLX/XT/XTR
Díky moc, ještě prosím, kde je Deore LX, to je minulost, nebo? Dík P
Z toho se stala trekingova sada.
Aha, díky moc, měl jsem v tom fakt hokej a ani návštěva Shimano stránek mi moc nepomohla :-)
Ještě prosím drobnost, právě koukám v časáku na kolo osazené Deore XT to je celý název XT, nebo další bludná řada? Dík moc
To je cely nazev.