Ahoj, když jedete do delšího souvislejšího kopce,jak šlapete?Nižší převod a větší frekvence a nebo naopak?Mně asi vyhovuje ten nižší převod, co vám?
Ahoj, když jedete do delšího souvislejšího kopce,jak šlapete?Nižší převod a větší frekvence a nebo naopak?Mně asi vyhovuje ten nižší převod, co vám?
Záleží na i na tom jak rychle to potřebuješ vydupat, ale každopádně je lepší lehčí převod než to zbytečně lámat.
skor nizsi prevod…neznicis si svaly
len si treba davat bacha a ked to ma byt ako trening a nie len ako rekreacne jazdenie, nech to nie je aj na tom lahkom prevode moc pomala frekvencia, co zvykne zvadzat
najlepsie je jazdit s pulzmetrom a tie prevody volit podla tepu
kratší kopce se spurtěj, delší pak na nižší převod a vysokou frekvenci v souvislém tempu.. ale zas kdo je zviklej šlapat na sílu a neumí kruhově točit třeba 120 otáček, může mít velikej problém…
90 ot/min už je pro mě frekvence jako prase, točit 120 ot si ani nedokážu představit :-D
člověk bez zátěže dokáže utočit až 300ot.
Teoreticky.
Tak to asi nejsem člověk bez zátěže :-)
Možná se to bude zdát vám závoďákům nemožný, ale průměrně šlapu tak 60–70 otáček/minutu :-) A max tak 90. Víc jak 120 nedám ani teoreticky :D
Moje prumerna kadence na zavode je cca 96–98, ale nad 140 to jde uz hodne blbe.
Ale jinak kdyz si jedu na pohodicku na co nejmensi tepy tak prumerna kadence tak 64–70
120 je dost, to teda nedávám a problém nemám. Dřív jsem šlapala na sílu a problém to byl, teď se snažím šlapat frekvenčně (jak to zrovna jde) a kolenům se to, zdá se, líbí.
na 120 otacek na lehky prevod v kopci nemas na silnici prevody… to by musel byt opravdu mirny kopecek aty bys musel tocit schvalne nejlehci jak idiot… :-)
na bajku na to prevody sice mas, ale abys drzel stale tak vysoke otacky, tak te to vysili jeste vic nez kdybys tocil neco kolem 100 kapanek siloveji
mne sa zda divne slapat aj okolo 100 do kopca…este po rovine mi to ide okolo tych 98–100 na ziletke, ale v kopcoch tak okolo 80…aj to mi uz zda na kopec dost vela
jasne, na ziletke mene.. na bajku se da tech 100, ale jedes krokem… ja kaspara naposled pouzil abych v zavode v kopcu vytocil krece :-)
Fakt jo? Já kašpara používám furt a šlapu na něm silově. Dělám něco špatně? :-)
asi malo jezdis ;-)
Takové vysoké frekvence se dají točit v balíku a v kopcích i v balíku jen při větších rychlostech, ale když jede člověk sám, tak o tom jen povídá, že tolik točí :-)
Já to lámu na těžší převod, nějak jsem tomu frekvenčnímu šlapání nepřišel na chuť.
keď máš vela prevodov, tak si vyber ten, ktorý ti vyhovuje.
keď máš len jeden tak musíš silnejšie tlačiť na pedále.
Já mam qvalt lehčí a hodl si víc zašlapu :D
Cca 90 – 100 rpm, do technickýho výjezdu nižší.
ted ti nerozumim. kdyz je neco narocnejsiho na prejeti, tak musis nohy naopak rozmotat. nebo to myslis tak, ze slapes v klidu pomalu, abys mel rezervu roztocit kliky prave v tom nechnickem useku?
Když v technickém úseku rozmotám nohy, tak mi zadní kolo dělá co chce a nevyjedu. Naopak když točím v klidu a pomalu, místy skoro zastavím, jde mi to líp. Jsem prostě nějaký divný :)
To bude asi tím, že nemáš ten čtyřčep, no. Nic si z toho nedělej, zase to bylo levný :-)
Dobře ty :-D
Se na to můžu ******, HT je jediná jistota.
každý na to jednou přijde ;-) :D
Jistota toho ze ti to zadni kolo bude odskakovat jeste nekolikanasobne vic nez i na tom tvym prepakovanym jednocepu.
Ale nezoufej zas ten tvuj jednocep netuhne pod zadni bzdou, coz HT je ztuhly uplne porad
normalni to neni :-))
Asi nejezdiš pořádny technicky useky :-)
technický úseky se opravdu líp jedou silově ;)
No konečně se mě někdo zastal :-D
podle terenu, jezdce, a typu kola ( obuti).
pokud jedes ty na svoje stroji na kterem mas 2,4" MK tak se silovou jizdou nebudes mit zas tak velky problem i kdyz pokud budes mit vetsi sklon tak ti to kolo pujde na zadni ( nevim jak to mas se snizovani zdvihu… tak tim jestli to pujde na zadni si tak jisty nejsem – nejel sem na nicem u ceho by se dal snizovat zdvih) ale i tak pokud zvolis prudsi kopec tak silove ho nevyjedes, plaste sice podrzi ale logicky se ti to musi stavet na zadni.
ale pokud pojede silove jezdec co bude mit vzadu crossmark,RR, FF, XCdry… tak pri silove jizde v technickem terenu plast nema tak velky grip aby neprohrabl. a v poradnem kopci ten zadni plast nejde zatizit tak aby nehrabal a zaroven se nezvedalo predni kolo. Podle me aby nehrabal, pokud vezmu dost technicky usek, tak to u nekterych plastu neni mozne vubec.
ono zalezi taky kdo co bere jako technicky usek nekdo si technickou pasazi predstavi ruvnou udusanou hlinu na ktere jsou 2 koreny, jiny to vidi jako prudkou stojku z mnozstvim volnych sutru klacku…
predevcirem jsem jel usek stojka jak blazen cca 300m kde byly volne sutry velikosti pesti po cele seste a nebylo mozne najit kousek kde by se plast zahryzl do tvrdsiho podkladu a tam bych chtel nekoho videt jak to vali na nejakych uzkych plastich silove.
Jak říkáš, každej bere technickej výjezd jinak, někdo si pod tím přestaví stojku po relativně rovný cestě (což je podle mě spíš na fyzičku než na techniku), někdo terénní schodky, kameny, kořeny.
Momentálně mám na zadku ten MK sjetej (vzorek uprostřed
stojka po relativne rovnym jde urvat ze sedla na tezsi kvalt, na ten tvuj druhy pripad potrebuju lehkej prevod.
Ale někdy je i lehký převod moc těžký.
Tak teď jsi to celý zabila :-)
:o))
jej, se nějak ten příspěvek useknul, bf se nelíbí znaménko menší než :)
Momentálně mám na zadku ten MK sjetej (vzorek uprostřed menší než 2mm) a tech.výjezd jsem taky vyjela (na kamenech to občas prohráblo, ale tam ti drapák stejně většinou nepomůže), takže na nových, lehce podhuštěných crossmark, RR, FF, Xcdry, co si zmiňoval, by moje verze tech. výjezdu měla jít v krajním případě vyjet taky.
potom jde samozrejme o to, co beres pod pojmem technicke vyjezdy… tam to muze byt hodne individualni a nakonec se kazdy muzeme bavit uplne o necem jinem :D
Jestliže neznáš něco od nás ze severu tak asi porovnávat nemůžeme. U vás v Beskydech jsem sice byla, ale už je to pár let :)
tohle je nevyhoda internetovych diskuzi, pokud se dohaduju s kamosem „v hospode“ tak reknu vez zitra bika a ukazes mi to jak to vyjedesw silove a je to vyreseno :) – a kopec ktery mu vyberu zarucene silove nevyjede ;-)
Nastřel nějaký takový kopec v okolí, možná se trochu zorientuju.
no ja mam dost takovych kopcu blizko baraku – ty co znam ja tak znat jiste nebudes a jet si je taky na 99% nejel jsou to takove cesticky chodnicky co ani v mapach asi nenajdes :)
ale predevcirem jsem jel a tenhle usek byl celkem zajimavy, ale jel jsem ho jen jednou a u nej netvrdim ze nejde vyjet silove. druha vec je ze muzes jet silove a pritom tocit kasparka ale tohle ja jako silovou jizdu moc neberu tak at se zbytecne nedohadujem :)
„muzes jet silove a pritom tocit kasparka“ Tak tohle všechno vysvětluje. Jet ten označený úsek jinak než na kašpárka a přitom ještě frekvenčně je v mém případě bez šance :-D
jako to co jsem psal jsem myslel spis tak, ze silova jizda neni to ze tocim klikama pomalu, ale ze to rvu fakt silou.
kdyz nekdo jede 22/32 a toci pomalu a je kdykoliv schopny utocit treba na chvili dvojnasobnou frekvenci tak nejede silove, ale jen se pomalu louda na tezky prevod ;-)
ale pokud ten usek znas a viš jak vypada letost po tech destich – plno volnych sutru… tak asi mas aspon predstavu o jakem terenu mluvim ze jde jet blbe silove :)
Při silovém točení kašpárka se podle mě nejvíc vyzkouší technika. Tím ale zase nemyslím, že technickej výjezd se musí na kašpárka jezdit ;)
ale abys opravdu silove tocila kasparka tak to bys za sebou musela tahnout dalsich 70kg
jak jsem psal kdyz nekdo jede 22/32 a toci pomalu a je kdykoliv schopny utocit treba na chvili dvojnasobnou frekvenci tak nejede silove, ale jen se pomalu louda na lehky prevod ;-)
ale to, ze jet takto pomalu je dobre na nacvik techniky… nepopiram :)
Chtěl bych vidět někoho, kdo vyjíždí terénní schody frekvenčně :-)
jak vysoke terenni schody?
Třeba výška normálních schodů (20 cm?) a vícero za sebou.
asi by zalezelo na konkretni situaci a jak moc by to bylo do kopce ale 20cm uz neni zrovna nejmin pokud to mas vyjizdet do celkem prudkeho kopce.Tak to uz bych hrknu i prehodnikem kdybych to prejizdel normalne a to uz bude pri slusne stojce podle me celkem problem ne?
Pokud je to poradna stojka tak i nejlehci prevod neutocim v naky rozumny frekvenci (cca tech 90)
On technickej vyjezd muze bejt i po docela hladkym povrchu, ale s par vraceckama a uz to nevyjede kazdej.
Si myslím, že tu má každej trochu jinou představu o tom, co znamená technickej úsek.
V technickém úseku musím bejt schopnej zabrat kdykoliv potřebuju, a to v sedle, protože ze sedla nejde nic vyjet :) Takže vyšší frekvence.
ale i víc silově.
Prostě když to jde (nehrabe, neklouže), tak můžu relativně zabrat. Když vidim nějakej problém (volný šutr, mokrý kořen, sliz), tak to frekvenčně rozšlapu, přes překážku s citem, pak zas rozjet… a tak to střídat.
Takže podle mě se nedá říct jednoznačně, jestli silově nebo frekvenčně.
presne tak ;-)
Tak ja bych zrovna rek ze poradny kopce se v sedle vyjet nedaj, musim se vzdycky lehce dotykat sedla, ale ze bych na nem sedel…
Jakmile je technickej úsek, tak šlapu radši těžší převody silově, abych měl záběr, když musim kvůli překážce ze sedla a vůbec v prudšim kopci mám radši těžší převody, víc mi to vyhovuje, když si hodim lehčí převody, tak jedu při stejnejch tepech pomalejš.
No ted v alpach jsme jeli treba hodinu na kaspara, aby jsme ten kopec dali :)
taky znám pár takovejch kopců :)
ake tam bolo stupanie?
šotky bývají i ke 30%. Nezapomenu jak jsem nejprudší úsek tlačil po jedný takový na Caroselo a prohulil to kolem náklaďák.
běžně 20% konstantně po stovky metrů.
navíc v tý nadmořský výšce, žádnej med.
to uz by sa dalo klasifikovat ako wall-cycling :)
jj a obcas treba 300m vejskovejch s kolem na zadech a jeste vidis to misto kam se mas dostat, to je potom pravej alpskej vyjezd
Já šlapu jako o život .)
V poslední době jezdím hodně silově, kolem olomouce na bajku skoro všechno na velkou placku
do téhle sezony jsem vlítnul se silovým šlapáním (60 ot/min, což pro mě je přirozenější), ale kolenům se to vůbec nelíbí a po ujetých cca 1000km mě to daly najevo, teď jezdím frekvenčně a je to lepší i když se k těm točkám musím vědomě nutit