Jaká 29" zapletená kola byste doporučili? Důraz by měl být kladen na:
- trvanlivost
- minimální váhu
- nasazení na XCO, XCM
- snadná údržba
- kvalitní dílenské zpracování
- dobré utěsnění nábojů a ložisek
Váhový limit na jezdce stačí do 75 kg.
Jaká 29" zapletená kola byste doporučili? Důraz by měl být kladen na:
Váhový limit na jezdce stačí do 75 kg.
Anketa: Tak jaká pojedou nejlépe a dlouho? :)
Jednoznacne bych dal ZTR Crest a k tomu naby DT 240 nebo 350. Zalezi, jak bys to sehnal…
a je to dostatecne Alu?:)
nee, draty dostatecne alu nee
Pripadne jeste rafky Ryde Edge MC1, jsou lehoulinke. O fous drazsi nez Cresty…
lehounke hej len s tou zivotnostou co pozaduje to bude otazne (aj ked ma dost protichodne poziadavky)
Které požadavky jsou protichůdné?
A to je co, ty „Alu kola“?
Třeba RMX Viking…;)
to by bolo „Au kola“
Jsem v klubu šťastlivců. ;)
„Alu“ jsem uvedl a i cenový limit proto, aby mi někdo nedával tipy na kola s karbonovými ráfky za 35 K a výše. :)
Ajo takhle, tak to me nenapadlo. Myslel jsem vcetne duraloveho vypletu.
otazka kde je ta trvanlivost a minimalni vaha..resp. kde je ta pomerova uroven… cresty uz budou na hrane…
u 29 bych to videl na
KOM i23
CX Ray
rozumna DT naba.. treba ty 350 .. nevim ja kdaleko je pak cena blizko nebo za limitem…
S 350 v klidu vleze
pak si myslim ze s ohledem na vahu, tuhost a nejakou tu relativni vydrz pro zavodni nasazeni jako idealni kombinace!
S jeho kilama budou KOMy nezničitelný ;)
No 75kg uz neni uplne malo… jako u 65kg napr. Bych se toho tvrzeni uz nebal ale … :) nikdy nerikej nikdy :)
ono s trochou stesti i s 240… Kua, ted trochu lituju, ze sem ti ty 350 posilal :-D :-D
KOM jsou imho zbytecne, dal bych Freq I19, se zbytkem souhlas
± 30g na rafku bych ozelel jako dan za mozna vyssi odolnost a tuhost ale urcite vetsi vnitrni sirku… i Crest ma 21mm vnitrni sirku a je to znat
Kom uz je dost tezkej. Cresty jsou v poho
„Už jsem to říkal a řeknu to zase“ (děda Simpson): Crest v 29tce prý hrozný bláto, KOMy zase zbytečně těžký vzhldem k ceně a tvý hmotnosti, takže nový Ryde Trace XC (viz kolo v profilu) jsou jasný, v 29tce má jeden 340g a a tuhost je jinde, navíc jde o asymetrickej ráfek, takže kontukčně trochu dál než většina konkurence. http://www.stopbike.cz/…/produkt.php?…
Schválně ho někdy zkusím v trail verzi, až mi odejde KOM :)
Idiotska otazka, neber ji zle :-D k cemu jsou asymetricke boky rafku a jak se to vyplejta? Nekde jsem cetl, ze je to kvuli rovnomernemu napnuti dratu, ale nedokazu si to v realu predstavit. Nikdy jsem to nemel v ruce tak nevim, proto se ptam.
jestli tomu rozumim dobre.. tak laicky receno rafky nejsou na stred naby takze mas 2 nebo vice delek dratu a tim padem i jine napeti na kazde strany.. vyosenim stredu rafku se blizis stredu vypleteni a pouzivas stejnou delku dratu na oe strany, tudiz rovnomerne napinas cely vyplet? tak nejak tomu rozumim
Přesně tak. Pro praktické postřehy pak za Hnojem.. Jinak najeto teprve prvních 200 km, pár menších skoků a spousta kořenů a šutrů (zadním kolem) a ani se nehnuly. Ale mám 62kg..
me popravde lakaji ty enduro 29… jenze.. 440g na 29mm vnitrne sirokej rafek oproti ZTR FlowEX na 490g a 26mm vnitrni sirce ve me zase tolik duvery nebudi… nevim no… abych je nekde nerozlousknul…
Dokud to nevyzkoušíš, tak to nezjistíš. ;) Ale dovolím si spekulaci, že pevnost těhlech Trace ráfků je hlavně v jejich konstrukci, a proto si můžou dovolit i takhle nízkou hmotnost. A vzhledem k tomu, jak fungujou ta XC verze, kde chybí ta vnitřní přepážka, tak bych se toho vůbec nebál. Navíc na ZTR jezdí každej jaryn.. ;)
no ja mam najety Olympicy / 26 Crest / 650b cresty a ted mam 29 KOM Flow/Flow EX … historicky nejmekci byly ty 650b cresty.. takze bach je rozhodne nahradil necim tuzsim.. na 29 bych je fakt nechtel ani nahodou.. jenze mam holej 90kg ± .. takze oblecenej i klidne ke 100kg a to hraje primarni roli ve vyberu.. jakmile ma clovek 20kg min je to znat…
mno a konstrukce nekonstrukce… treba Spanky maj udajne taky super konstrukci a udajne sou taky mekky… nekomu prijdopu mekky ZTR .. je to tezky takhle porovnat od stolu neco co neznam :-D
Dlužno dodat, že ty tragicky měkký Cresty jsi měl zapletený ještě tragičtěji měkčíma Laserama…;)
no nepisu tragicky mekky.. jen ze byl vyplet mekci nez na 26 takze na 29 imho bude mekci jeste o neco vice…
No a já zase nevozil nic jinýho než ty Ryde, takže taky nemůžu srovnávat, navíc vzhledem k svý hmotnosti… Dík za postřižiny!
PR kecy, FRM/BOR ráfky mají podbnou konstrukci a žádné extar terno to není
zázraky se nekonájí :D
taky si rikam.. ono na tech PR kecech je postaveny kde co.. zrovna nedavno me hrozne pobavil ten nove Cdejl 1,2 htp fsi nebo jak se to menuje… to se furt tlacej pevny osy a tuhost tady a tuhost tamhle a ejhle najednou neni u29 vzadu potreba pevna osa bo tuhest je ok… ale sou potreba spesl napleteny kola s rovnomernym vypletem a tahem dratu bo to pronasi 3,1674215489361 % vic vzkonu pico… no a doted moda voe kable vevnitr a klin luk voe nejvic, tak je to blbost pac voe vic vahz ne a to je nesmysl tak sup kable ven naky kecz k tomu jak je to ibrkul a supr cupr na vzmenu a kdesicosi a hura zpatky na stromy… kruh PR kecu o tomhle a tamhletom se nam uyavira a jedme nanovo :-DDD takhle nejak to vidim a souhlasim s tebou ze to je jen to cim se odlisit aby si to lidi koupili v zaplave jinejch veci.. netvrdim ze vliv tam neni.. ale neverim v jeho zadnost…
Důležitý je, že se o tom mluví :) Názor ať už si každý udělá svůj.
tak od toho PR kecy sou… pokud se o tom nemluvi tak to nefunguje a nikdo o tom nevi.. takze dokud se mluvi tak je to dobre… ono kdyby se mluvilo o tom ze hovno je sladky tak verim ze se najde mraky lidi co to zkusej ochutnat… takze asi tak :-D
Jak říkáš. S něčím takovým už přišel kdysi ritchey. Měl sem to na authoru tak 12 let nazpět…
tak tomu bych chtel pocitat delku dratu :-D jsem typ cloveka, kterej z obrazku nedokaze rict pujde to takhle a takhle. Musel bych to mit v ruce a osahat si to, ale takhle tomu nerozumim. Teda rozumim jak to asi funguje, ale vypleteni takhle od boku nee… Ale dekuju ;-)
hodis to do kalkulatoru ERD + kolik ma flanse na nabe a na symetryckej vyplet ti to vyplivne jednu dylku dratu k tomu mas tabulkove jedno napnuti a fertig.. zadna veda :-)
tak ale to je blbost ne? pokud hrbet rafku neni ma stredu, tak nebude 1 dylka dratu. Jedna strana bude delsi, ne?
To bys jako servisák měl vědět, ne? :-D
Jak jsem psal vyse-nikdy jsem tento typ rafku nedrzel v ruce a ani po tom snad netouzim. Proste to nechapu, tak se ptam. Neni to o tom jestli nekdo je nebo neni servisak, mne to na rozdil od Tebe nezivi. Mam to jako hobby…
A jiný ráfek a náboj si v ruce držel? :)
ne proc? k cemu to je?
Tak kdyz si prestavis, ze se diry v rafku posunou vic doleva. Proste je ten vyplet symetrictejsi a jsou lip rozlozene sily na jednotlivych stranach vypletu. U klasiky je to vzadu odhadem o tretinu min napnuty vyplet na leve strane.
Moc neverim tomu, ze u toho rafku to bude symetricke, ale rozhodne se to bude vic blizit idealu, nez u klasickeho rafku.
obrazek tak pro predstavu…
nebude pak ale problem naopak u naboju? Nejsou nahodou nektere naboje delane tak, aby jejich priruby s derama pro draty mely takovy prumer, aby pak draty vychazely stejne dlouhe? Aspon mam pocit ze moje D711/712 to tak maji, ze mam draty stejne delky (napnuti uz ne). Bude tedy asi potreba vybrat naboje s patricnymi rozmery prirub.
Ten obrázek to ilustruje moc hezky. U nábojů, které mají stejně vysoké příruby (třeba Novatec D041 a D042, nebo XT center lock) to umí „srovnat“ délku drátů na stejné číslo a samozřejmě výrazně přiblížit hodnoty napětí L/P. A myslím, že nový RIDE jsou hodně dobrý ráfky, bohužel jsou docela drahý.
blik. :-D Huraaaaaaaaaaa :-D diky moc
Jo náby s různým průměrem přírub v tom mohou udělat ještě zmatek. Ideální stav pro kolo je, když jsou dráty stejně dlouhé a svírají stejný úhel. Různé průmery přírub dost často umožní použít stejnou délku drátů, ale úhel je jiný. S asymetrickým ráfkem přišel už před lety Ritchey, kterej k tomu měl i náby s upravenou vzdáleností přírub od osy.
ted otazka proc s tim ritchey seknul, nebo to dela dal a jen se o tom moc nevi? Treba je to ve vysledku hnusny tak proto se to nedela :D
a taky me jeste napada – zadni kolo ma nevhodny vyplet kvuli orechu, predni kolo ale orech nema a tedy i soumernost vypletu je jina, nebude vepredu tedy takovy rafek spis vadit? Nebo se tou nesymetrii otoci naopak nez vzadu, aby naopak kompenzoval stranu u kotouce?
Uvazujes spravne, vepredu se to dava vuci kotouci, vzadu vuci orechu.
takze jak jsem si myslel, rafky budou cik cak :) by me zajimalo jak to pak v realu vypada.
Vypadá to úplně vpohodě. Takovýhle asimetrický ráfky dělá i Bontrager, na bajku je mám a nevypadá to nijak špatně. Respektive pokud se na to cíleně nezaměříš, takto ani nepoznáš.
+1 moc to ani poznat nejde, samo čím čirší ráfek je to vidět víc
Normálně, měl jsem to na starým Trekovi a kdybys o tom nevěděl, tak si ani nevšimneš .
Viz bajk v profilu a je to tak, jak tu píšou ostatní – přední ráfek je „vyosen“ (=tim asymetrickým hřbetem blíž) ke kotouči, zadní k ořechu…
A nemělo by to být spíš přesně obráceně? :-)
Jo obráceně.
Ještě na to dneska mrknu, možná jsem špatně koukal…
Mám asymetrické ráfky na zápletech od Bontrageru a pokud o tom člověk neví, tak si toho ani nevšimne.
u hliník ráfků bude při stejný váze dneska všechno ± stejný. Tuhle teorii podporuju tím, že se ještě nenašel žádný který by víc lidí co jezdí nezrušilo překvapivě snadno.
Jen vždy hype kolem novinky společně s malým rozšířením zapřičiní, že vznikne pocit, že to je to „new ultimate“ řešení.
jediný co se dá udělat je vzít top dráty, dobře to vyplést a pokud jsou prachy tak i nechat spojit v křížení. čistě výběrem ráfku v kategorii sub 400gr 29" se nevyřeší nic.
A jakou bys viděl limitní hmotnost ráfků pro 26"?
v alu bych to videl na 340g ztr olympic/alpine, na to jaky je lehky toho vydrzi relativne hodne
Ani jeden se už nevyrábí.
coz mi prijde jako skoda, pocitove byl Olympic/Alpine lepsi nez Crest…
Ztr Alpine je stále v nabídce i v ceníku 2014. Nemyslím, že byla ukončena výroba.
coz ale neznamena, ze se neda koupit…
Můžeš mi dát tedy jasný příklad, jaké by jsi ty kola volil. Pokud se nejedná o set, tak položku po položce. Dost se v té diskusi ztrácím. :)
varianta 1,
DT-35CL+WTB KOM + Sapim CX Ray + Alu Niple 1640g
pevná odolná kombinace tohle bych asi doporučil
varianta 2,
DT-35CL+NoTubes Crest + Sapim CX Ray + Alu Niple 1510g
osobně bych se na variantu 2 vykašlal, pokud se nejedná o čistě závodní kola
případně ráfky FRM/BOR nebo Ryde, to už je na tobě
čau, před týdnem jsem si nechal u ofiko dovozce DT Swiss udělat zapletená kola. Náby 350 CL STRAIGHTPULL (zadní 135/10; přední 100/5 s vložkou na 100/15), ráfky XR331, dráty DT competition a upínáky DT Swiss. zatím max.spokojenost
čau, před týdnem jsem si nechal u ofiko dovozce DT Swiss udělat zapletená kola. Náby 350 CL STRAIGHTPULL (zadní 135/10; přední 100/5 s vložkou na 100/15), ráfky XR331, dráty DT competition a upínáky DT Swiss. zatím max.spokojenost
čau, před týdnem jsem si nechal u ofiko dovozce DT Swiss udělat zapletená kola. Náby 350 CL STRAIGHTPULL (zadní 135/10; přední 100/5 s vložkou na 100/15), ráfky XR331, dráty DT competition a upínáky DT Swiss. zatím max.spokojenost
Hodnotit týden používaná kola je poněkud předčasné. Až na nich nahrkáš aspoň 10 litrů, můžeš poreferovat ;-).
Proč vítězí teď ty Fulcrumy? Plus předpokládám, že je lepší/kvalitnější zakoupit již od výrobce zapletené sety, než vybrat špice, ráfky a náboje a nechat to „někde“ vyplést. Je tak?
už nevítězí :D
jinak hlasovalo strašně málo lidí
Ne, není to tak. Stačí přečíst pár zdejších témat. Strojový vyplejtání nikdy nebude takový, jako když to někdo dělá ručně, navíc poměr cena ku kvalita dílů bejvá ve prospěch ručně zaplítanejch. Hnoj má k tomu hezkej letáček ;)
Ono to zas tak úplně není. Zaplétači tady mají vcelku vliv a formují povědomí členů b-f dle svých představ (viz. tvůj příspěvek). Poměr cena/kvalita u ručních zápletů není zrovna úžasný, vždyť jen kvalitní zadní náboj stojí tolik, co slušné tovární záplety. Ale výrobci továrních setů taky nejsou svatí, šetří na špatných místech a kvalita jde dolů.
Proto si nekteri zapletame kola sami :-)
Jasné, každá mince má dvě strany. Ale pokud vezmu, co jsem za své peníze dostal já, tak za cenu by IMHO nikdy srovnatelný tovární záplety nebyly… Ono je to jako s hotovými bajky vs. stavba, většina hotovek je ošizená na špatných místech, ale výjimky potvrzují pravidlo a naopak někteří stavitelé se nechají zaplatit.
Pokud myslíš záplety, co máš na Spešlu v profilu, tak se dá předpokládat, pokud trochu jezdíš, že volnoběžku rozštípeš nejpozději za sezónu…
Ale no tak :)
bohužel ty Novatec na to fakt trpí
To je hodně diskutabilní, nelze popírat, že ořechy D712 praskaj, ale praskaj dost nahodile. Někomu ruply 3ks a někdo ho má 5 sezon a v pohodě. A oba ty lidi jezdí docela hodně a váha je cca podobná.
Mimochodem, teď jsou už nové ořechy, co mají 4 praporky.
Můj případ, mám na nich hodně přes 15 tisíc a drží. Raději to zaklepu. Akorát jsem si všiml z boku prasklého ráfku (RMX 7325). Chtěl bych nahradit něčím v podobné cenové relaci a možná přehodit na bezduše. Něco pevnějšího, protože budu příští rok vozit malého v sedačce, tak to bude dostávat víc zabrat.
Je RMX Hurry dobrá volba? Případně co jiného v šíři alespoň 21 mm.
Hurry je docela fajn, i když trošku těžší.
Jsem ztracen. Může mi někdo tedy doporučit, jaký netovární set by byl dobrý z níže uvedeného odkazu a zda má někdo s firmou zkušenosti?
Zkus mi napsat mejlík, taky trošku pletu, tak ti jen sotva můžu něco doporučit od konkurence :-)
Přítelkyně od nich má a jsou cajk ;-)
strojove byvaji tuzsi, co mam tak zkusenost, takze vaha/cena nemusi byt vzdy hlavni faktor
Mohl bych poprosit ty, kteří klikli na „Jiné“ aby také dolů potom uvedli konkrétně jaké? Díky.
viz to co ti pise Kubad jako variantu 1, lehke kvalitni bulletproof kola troufam si tvrdit… Crest bych na zavodni kolo nechtel…
DT-35CL+WTB KOM + Sapim CX Ray + Alu Niple 1640g
Už to vidím. Díky. Zkusím to vypletení poptat u Hnoje. :) Je to dobrý nápad, pokud sám tvrdí, že „trochu plete“? :D
hnoj = Richard Neuman = www.bikez.cz
Na poříčí 38
110 00 Praha 1
nebo napis treba rovnou Kubadovi? :-)
Zkus pohledat v historii, jak „trochu plete“…;)
Už to vidím. Díky. Zkusím to vypletení poptat u Hnoje. :) Je to dobrý nápad, pokud sám tvrdí, že „trochu plete“? :D
Letos jen 72 párů, je to slabota :-D
Co tento set vybavený od Tune? Ta váha poměr cena je dech beroucí. Navíc váhový limit do 111 kg. To bude asi haluz, co?
no a přijde ti rozumné ptát se jednoho prodejce na zboží jiného prodejce?
:D
jinak moje zkušenosti s Tune říkají ToNebrat !!!
Možná tak Laser-fičura na rovnání řídítek by stála za zvážení :-D
Může mi někdo znalý osvětlit, proč v té anketě dostali jen 1 bodík tyto navrhovaná kola?
protoze je nikdo nevozi, tady jsou rozsirene Fulcrumy, Mavicy a pak hlavne rucni zaplety Novatec/Hope/DT + WTB/ZTR, stejne nic nevymyslis, napis kubadovi nebo Hnojovi a mas to
http://www.pinkbike.com/…ew-2014.html jen širší ve verzi EX. Ta samá chvála na MTBR. :)
http://reviews.mtbr.com/…one-wheelset
Takže mám za ty peníze vybráno. :)
Takže další zbytečně založené vlákno.
:)
nekaz mu radost ze supr kol,špatné nejsou, mě jen vadí těch 28 drátů, logiku výrobců někdy nechápu :(
Proč myslíš? Sešly se různé názory, podněty atd. Takže to splnilo přesně to, co jsem potřeboval. Načerpat informace, trochu se zorientovat. To není výběrové řízení na dodavatele netovárních výpletů. :)