• Remark´1

    Ahoj, sháním brzdy na full 29er (130/140mm zdvih) pro 100kg jezdce. Už jsem byl rozhodnutý pro XT, ale přeci jen ještě pokukuji po Hope v4 atd. 2× ročně zajedu do Alp a některý sjezdy potřebují opravdu spíše DH techniku. To ale platí někdy i u nás. Díky za všechny rady!

    0 0
    • Vilém  

      Tak kdyz uvazujes o XT, tak co zkusit treba Saint?

      Nebo nejakou kombinaci obojiho?

      0 0
    • Lister  

      XT s chladičem a dostatečně velkým diskem. To ubrzdit cokoliv. Jestli nevěříš tak Zee by ti mohly psychologicky pomoct.

      0 0
      • jeffino  

        čím větší kotouč, tím víc adidas…to je nějaká paranoia bf-ka, ne:)

        xtčka by to měly ustát i se 160kou na předku

        0 0
        • Bafoon  

          mno a dobrou pojistku k tomu :-D

          0 0
        • jIrI___  

          Prd paranoia (nechtěl jsi použít nějaké jiné cizí slovo? ), větší kotouč jde mnohdy poznat víc než výměna brzd za jiný typ. O komfortu oproti malému kotouči ani nemluvě

          0 0
          • jeffino  

            co je na velkým kotouči tak komfortního???

            0 0
            • jonti  

              o něco líp se chladí – o něco později je uvaříš.

              0 0
              • jeffino  

                přesně tak, já uvažuju, že koupím shimaňácký kotouče s ice technology, 180mm na předek se mi dávat nechce, včera mi došly nový xt brzdy a proti starejm lx-kám je to fakt o třídu jinde.

                0 0
            • jIrI___  

              Mám slabé prsty, pro dosažení stejného brzdného účinku nemusím při větším kotouči tak moc mačkat páku :)

              0 0
        • Lister  

          Houby paranoia. Spíš tyhle štěky jsou mor BF.

          Rozdíl ve výkonu 160mm vs 180mm kotouče je cca 20% a to už je saka znát. Nevážím moc ale menší kotouče už bych nechtěl. A rozdílné velikosti mi nesedí. Blbě se pak davkuje síla.

          0 0
          • jonti  

            Rozdil ve vykonu je primo umerny velikosti kotouce, a ten je mezi 180 a 160 jenom 12,5 %.

            0 0
            • Lister  

              Jenže to jeffino určitě neví a ty mi to kazíš :-(

              PS: mám 183mm, tak to ještě něco málo hodí…

              0 0
            • MlokCZ  

              Destička má nějakou plochu, tak bych nesrovnával poměr velikostí kotoučů, ale poměr dejme tomu pro střed destiček. To bude pak už jen 160×140 (cca srovnání středů desek pro 180 a 160mm kotouče) a už jsme na 14,3%.

              Co jsem ale chtěl hlavně doplnit je, že kromě toho, že není nejlehčí, tak to chce na 29".

              A to hned zase situaci zhoršuje, je to skoro stejné jako vozit na 26" o jedno menší kotouč (ne úplně, velikost kol se liší o 10% a u kotoučů je to těch 14%).

              Takže tím spíš to chce větší kotouče. Střídám pravidelně 26" a 29", oboje SLX brzdy a vepředu stejný 180mm kotouč. A je to sakra znát, že to brzdí na 29" hůře.

              0 0
        • Vilém  

          To neni zadna paranoia, ale fyzika.

          Chtel bych videt 160ku na 29ce pod 100kg borcem.

          0 0
          • blackboy007  

            no mám 90 kg a kolo má 13 kg a XT 785 a 160 kotouče Hayes V6 a ubrzdím vše

            0 0
            • Vilém  

              Ono je ubrzdit a ubrzdit, rozdil je jen jakou silou na pace a za jak dlouho to uvaris.

              S cantileverama jsem taky ubrzdil vsechno.

              0 0
            • cabbage  

              Na kole s 10/160 taky ubrzdim „vše“ ale na druhym s 230/185 je to zas jinde;)

              0 0
            • Lister  

              Ono je také dobré si uvědomit jaký grip bude mít 26 HT s úzkou gumou skoro bez vzorku a jaký grip bude mít 29 full 130mm s pořádnou zubačkou.

              0 0
    • Bafoon  
      • levnější bych viděl slx brzdy 203/180
      • na půl cesty bych si složil saint páky, zee/slx třmeny 203/180
      • v palbě bych dal V4/E4 203/180 (vozím) a rovnou vyhod z v4 desky a dejčistě sintr
      0 0
      • Remark´1  

        Super, takže s Hope máš asi dost zkušeností. Proč si nešel do XT, ale do Hope? Jaké kotouče používáš? Původně jsem myslel, že bude stačit 180/160, ale 203/180 asi bude jistota. Navíc váhový rozdíl asi nebude takový… díky

        0 0
        • Bafoon  

          Dost bych neřekl, nějaké ano :-) viz bajky v profilu.

          Předně – do XT jsem nikdy jít ani nechtěl. Se mi nechtělo platit za nápis – třmeny jsou identické s SLX(jen rozdíl v pojistné závlačce destiček) a páky SLX nemají štelovátko frrestroke, což je v podstatě spíš trochu výhoda. Co mi přišlo jako dobrá kombinace je páky SaintM820 a slx třmeny. Páky ze Saintu nejsou tak ošklivé(to hlavně :-D ), přišli mi lepší na prst a ve výsledku (v porovnání s SLX) trošku tvrdší na chod.

          Hopy V4 a E4 jsem si nakonec vybral, protože jsem měl čas vymýšlet číčoviny :-D než se postavil nový 29er FS 160/160. Měl jsem tu doma připravené to kombo saint/slx a stále ještě předešlého 29er FS 140/120, kde byli HopeTech M4/X2. Pořád okolo toho chodil, pomačkával, pokukoval…

          Hope je pro mě zpracováním prostě o pár levelů jinde. Nikde žádné výlisky, vakly, mrmlavé páky atp.

          Výkon Hope M4/X2 proti Saint/SLX (vše na stejných 183mm hope kotoučích, 29er 140/120 FS, sintr desky) mi nepřišel až tak rozdílný. Největší výhodu mají dle mě hope v té davkovatelnosti. Ta z nich dělá projevem jiné brzdy než shimana. Působí jakoby bezedně, plynule atp. :-)

          S přechodem na 160/160 FS jsem dal dopředu raději 203kotouč – jednak pro hmm absolutní výkon brzdy, jednak chlazení, ještě jiné dávkování atd. Zatím nelituju, digitální to není(mám 110kg + výstroj,kolo atd). Ale tohle ber s rezervou – každý jezdí/brzdí jinak. Respektive já bych o sobě radši neřek, že umím brzdit :-D

          Jestli dát E4/X2 nebo V4/E4 hele to ti neporadím. Já to mám HODNĚ zkreslené tou změnou zdvihu u kol, kdy to nové prostě odpustí strašně moc – i to moje overkil kombo mi přijde ok. Dozadu jsem dal E4 jen proto, že se mi čtyřpístky líběj a naštěstí to digitální není (ta x2 mi vzadu stačila taky) :) Dopředu V4 pro tu max.brzdu, ale dost možná by stejnou změnu udělala i ta 203ka na E4. Ta V4 není(nepřijde mi) zas nijak brutální, je jen prostě ještě víc bezedná než E4(M4). Původní desky v V4 jsou prý nějaký nový mix sintr a organiky a je fakt, že se mi to podařilo uvařit(zvadla). Bylo to ale na xkm sjezdovce, kde jsem vlastně toho 90% nechal na přední brzdě – jen tak, pro test a celou dobu jsem ji dával čouda :) Ted někdy budu objednávat do V4 čistě sintr ze superstar…

          uff – sory za mlokování :)

          0 0
          • Lister  

            Teda s tou Saint pákou jsi mne teď trochu nakopnul dopředu. Potřebuju totiž komplet černou brzdu a chtěl bych Shimano, ale zase nepotřebuju čtyřpístek. Dívám se na ni, vypadá hezky, v podstatě mi přijde identickou s pákou XTR trail, jen v černé barvě.

            K rozdílům SLX/XT – SLX má stejnou ovládací páčku (myslím opravdu jen tu část páky, která se pohybuje) s Deore a Zee. XT má stejný tvar jako XTR – páčka je plošší, méně tlačí do prstů. Rozdíl je to malý, ale když to člověk zkusí vedle sebe, tak je to poznat a XT/XTR páka je pohodlnější – aspoň pro moje prsty.

            0 0
            • Bafoon  

              To bacha – oni saint páky nejsou černé, je to taková mno hmm vyblitá barva :) mrkni do profilu na toho oranžového FS tam to je je vidět v porovnání s rodly…

              Dobré doplnění – takže pak saint páčka ma „plus“ jen v tom jakože naděrkování páčky pod prstem a že je subjektivně méně odulá/ošklivá než xt,slx,deore

              0 0
              • Lister  

                Jo, dírkování má stejné jako XTR páka – prostě když se na ni dívám, tak mi až na barvu fakt přijde totožno s pákou XTR trail.

                0 0
          • jeffino  

            xt-ečka stojí dneska cca o 2kila víc než slx brzdy, já dal za nový xtečka 3,5t(model 2012).Hopy jsou určitě super, ale cenově taky jinde.

            pokud bych dokoupil chladiče tak s ice T kotoučema to musí slušně ubrzdit i nějaký dlouhý sjezdy v alpách.

            0 0
            • Bafoon  

              S chladičema nebo icetech zkušenosti nemám, píšu o tom, co/jak mám testováno.

              0 0
            • tomfree  

              Na jednom kole mám xt bez chladičů s hope kotouči,na druhém kole xtr trail s chladiči a ice tech kotouči a nějaký rozdíl nepozoruji,brzdím ale vždy krátce intenzivně,je to lepší než brzdit opatrně dlouho a jediné brzdy,které jsem upekl byly hope v Koutech a to jsem jezdil snad všechny značky brzd.

              0 0
      • Remark´1  

        Jak brzdí E4 v porovnání s V4, nebudou stačit i dopředu? V4 už jsou přímo DH brzdy, což je možná na AM až příliš (abych furt nemusel chodit zpátky pro kolo… :-) )

        0 0
    • had_zachau  

      taky mam metracek a ze by me na trancovi neubrzdily 596 nemuzu rict. Dokonce uvazuju, ze dam misto 180 dopredu 160

      0 0
    • tomfree  

      Jezdím xt i xtr trail a jejich výkon je absolutně dostačující,třeba u saintu mi nepřišlo,že by to byl až tak velký rozdíl,pokud chceš jistotu,tak k nim kup goodridge hadice,200mm kotouč dopředu 180mm dozadu.

      Hope bych se vyhnul,to je brzda do vitríny.

      0 0
      • Bafoon  

        ad Hope – tech evo a tech 3 jsou brzdy do vitríny?! můžeš to prosím rozvést? (co,jak,kde,atd)

        0 0
        • tomfree  

          Je to drahé,přidaná hodnota žádná,nemám rád brzdovou kapalinu a líbí se mi keramické pístky na shimanu,které brzdilo dobře vždy,je možné,že nové modely hope s nápisy race,tech,gtx,­pro,future a já nevím jakou kravinu ještě vymyslí na tom budou lépe,ale proč pokoušet štěstí,když je tu jistota za polovinu.

          0 0
    • cabbage  

      203 dej i do zadu – ne kvůli výkonu, ale kvůli chlazení, já si zadní častěji jen tka přibržďuji a tak se víc hřeje než přední.

      Na 29" to bude vypadat ok.

      0 0
    • sodek  

      Jaká by byla v současné době rozumná náhrada brzd za stávající Elixíry 5SL na 29" Stumpa, zdvihy 130, kotouče 203/180? Sjezdy nehrotím.

      0 0
      • brundibar  

        Myslim, ze by mohly stacit novy SLX a IceTech kotouce. Prijatelna cena, citlivy davkovani a hezky zpracovani.

        0 0
        • sodek  

          Už se podařilo vyřešit problém s pumpováním nebo propadáním páky, jak je v jiném vlákně?

          https://www.bike-forum.cz/…rzdama-m8000

          0 0
          • brundibar  

            Mam je jak na HT tak fullu a nezaznamenal jsem nikde popisovany problem. Nekdo mel tyto problemi i s XT, ale ted uz jsem taky o nikom dlouho neslysel, ze by si stezoval.

            0 0
          • cosmo  

            Jednalo se o XT rady 8000, u SLX rady 7000 s kotouci ice-tech se nic takoveho nestavalo a jejich vykon je opravdu vyborny, ale musis opravdu mit trochu „sirsi“ kotouce ice-tech protoze ty jejich zakladni slx kotouce jsem nemohl vystat, dlouhy chod na pace, kteremu nepomahalo ani odvzdusneni ani doplneni oleje, vymenou za Xt kotouce zacaly brzdy slapat na 100% bez zbytecne dlouheho chodu na pace…

            0 0
            • sodek  

              Takže současné řady řady BR-M8000 a BR-M7000 jsou v pohodě?

              0 0
              • Rice  

                Se k tomu tady skoro bojim vyjádřit, abych nechytil nějakou BF nemoc a nezačly mi brzdy zase zlobit. Ale s M8000 žádnej problem nemám a oproti M785 maji mnohem příjemnější páku. Po zkrácení hadice a důkladnym odvzdušnění sice párkrát s pákou nastavenou dál od řídítek měly malou změnu chodu během brždění, ale to mi dělaly i dýl neservisovaný M785. Takže jsem je ještě jednou rychle odvzdušnil a od tý doby choděj v pohodě. Při tom druhym odvzdušnění bylo v páce oleje míň, takže někde i přes důkladný první odvzdušnění zustal vzduch a do páky se vyklepal až při jízdě…

                0 0
            • petrun  

              Vyřešil jsem to tak, že jsem mírně zbrousil ten žlutej bazmek. Díky tomu narvu do systému o fous víc kapaliny. Je to sice prasárna ale účel to splní spolehlivě.

              0 0
              • novas752  

                Proc by byla? Ten blok je soucet sirky kotouce, desticek a mezery. Kdyz mas uzsi kotouc, musi byt uzsi i blok…

                0 0
                • petrun  

                  Mám originál kotouč i destičky. Zmenšil jsem jsem mezery mezi destičkami a kotoučem. U Shimana jsou zbytečně velké.

                  0 0
                  • novas752  

                    No vzdyt ono je jedno co je uzsi. :) Proste soucet sirek je mensi, blok muze byt mensi.

                    0 0
                  • Vilém  

                    … do te doby, nez se trochu sjedou desky.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.