Do jakých brzd byste šli hledám spolehlivost, funkčnost, sílu.
Do jakých brzd byste šli hledám spolehlivost, funkčnost, sílu.
Anketa: Jaké brzdy by jste brali?
Pokud ti jde o silu tak bych neresil 2pisty, a pak to je uz jen o tom kolik chces utratit. Na jednom kole mam Saint, na druhym Saint s M8100 pakama a mlada ma M520. Uprimne bych se nebal na M520 spolehnout stejne jako na kterekoliv z vyssich rad, a mozna az sjede desticky a dam ji tam sintry, tak nepoznam od Saintu rozdil. Mozna, uvidime, kazdopadne mi i ty prijdou super, takze s ani jednema neudelas chybu.
Br-m520 nebo 7120 a sintrovaný desky s chladičem na dlouhý sjezdy.
Servo wave mají takže půjdou lehce ovládat jedním prstem tak jako XT?. Jaký má třmen systém uchycení destiček pomoci šroubu?
Trmen drzi desky na zavlacku v M520, ale to je snad to posledni co bych u brzd resil :) ServoWave maji, paky k M520 sou MT501, nebo aspon na Reignu to tak prodavaj.
Mě ta závlačka tedy pěkně sere. Žena ji má taky na bezdách. Ani nevím jak se stím manipuluje. Kleštěmi scvaknu a naopak?
Chtěl jsem ti pomoct, ale na otázku: Jak manipulovat se závlačkou? ani google neumí odpovědět :-(
Tak si kup Sainty, tam závlačku nemáš a máš vyřešeno ;)
Takže jen Sainty ji nemaj?
Ano, ale zavlacka neni problem- zmacknes k sobe a vytahnes, pak opacny postup. jestli chces m520 tak prodávám a nechám ti je komplet za 2500 skoro nove.
To neni pravda, XTR, XT i SLX maj taky ěroubek, závlačku maj Zee a 520, ale obojí jde předělat na šroubek, stačí závitníkem vyřezat závit..
Přesně a šroub stojí 50,– Kč, hotové za pár minut.
Takže SLX 7120 :) jen ta barva jsou takové tmavě modré že?
Naživo tak jak na fotkách, taková ocelová šedá do modra no.
Delší půlku ohneš kleštěma pro zajištění a srovnáš pro vyndání. Těžký? Kombinačky, sikovky nebo podobný má snad doma každej.
Jak casto s ni manipulujes, pri najezdu 800km/2 roky?
Odhaduji 1× za 5 let :-).
Po každých 2 000 km? Takové brzdy bych zahodil :-)
Na organický destičky ve velkých kopcích normální výdrž.
THORX musí být velmi psychicky nestabilní a frustrovaný člověk. Sere ho závlačka, na kterou nikdy nesáhl a ani v blízkývh letech nesáhne. Takhle si kazit blahobytný život :-).
Už ta myšlenka ho žere,co kdyby musel.. ;))
Tvl, tak to je silný kafe po ránu :-)
Pokud dosud někdo uvažoval o koupi thorxova super Authora, tak teď asi poněkud znejistěl.
Upřímně, já znejistěl už při kauze vidlice z TT ;-)
THORX: promiň, nechci tě urážet. Jen jsem prostě přesně tenhle pocit měl, když jsem ráno na bazaru viděl tvůj Author.
:D +1
Normálně to protáhni závitníkem M4 a dej tam šroubek co mají vyšší řady.
Nevejde se tam bez upravy hlavicka sroubu
Neeeeeee, to jako fakt?
Vůbec bych se nebál SLX. Ať už 4 nebo 2 pístky. Záleží jak moc si haklivej na dávkování. Sintry jsou samozřejmé. Organiky žádná sláva. Nikdy jsem je přes tím nevozil a nečekal jsem tolik smradu a tak málo účinku.
https://www.bike-forum.cz/…teli-likii-1
Za tu cenu nemá smysl něco řešit, je to topovka.
Mám 115 kg. A měl jsem xt-6000 za mě dost špatný, pak
jsem měl m520 a to už dobrý i při delší zátěži furt brzdí dobře.
Saint m820 podobný jako m520, akorát lepší nastavení a větší brzdný výkon ( dlouhodobě nevim).
On si vážně někdo dá Sainty na základní kotouče ?
Odjezdil sem 3 sezony na Saint (samozrejme sintr) s SM-RT56, „resin pad only“. Nejak sem ani nepozoroval, ze by ten kotouc mizel rychleji nez jiny.
Puvodne to melo bejt docasny, ale nejak sem je dojezdil a az po tech trech sezonach sjel na 1.6mm. Z toho teda dve sezony nebyly uplne silny, ale letos dostaly nalozit a v pohode :)
Tak Sainty se dávají na kola spíše pro DH. K čemu je, že chlazené destičky (možná i resin) a třmen je silně tepelně odolný, když kotouč se hned „utaví“?
Ja prave to utaveni nejak nepozoroval. A ze bych tomu nenalozil si nemyslim :) Ne, ze bych takovou kombinaci doporucoval, ale cekal sem ze mi ten kotouc zmizi celkem rychle a oni oba vydrzely vic nez treba Hope.
Páni, chcel by som vymeniť brzdy Shimano M615 za nejaké 4-piestiky, ale neviem si vybrať. Vedeli by ste mi poradiť nejaký overený model?
Pozeral som na Shimano M6120, ale páčky nie je možné osadiť z dôvodu kolízie s radiacimi páčkami (Shimano XT SL-M8000). Do úvahy pripadajú aj Shimano MT501, ale čítal som niekoľko príspevkov od nespokojných majiteľov, ktorí sa sťažovali na dlhý mŕtvy chod páčky, zasekávajúcu sa páčku apod.
Vopred ďakujem za rady.
Rozpočet, použití, hmotnost soupravy?
Co vymenit jen trmeny?
A vyčistit páky, za ty roky tam bude sajrajtu a kdo ví, jak na tom budou těsnění
A řadicí páčka je tedy na objimce a nikoliv I-spec II?
Rozpočet cca 5000 CZK, hmotnosť 100 kg, použitie na XC.
Čo sa týka pôvodných bŕzd, tak tie pôjdu komplet dole, pretože páky prepúšťajú olej a rovnako aj strmene (platničky mám stále zamastené).
tak vem ty Shimano M6120 a i novém řazení zase tolik už to navíc není
to staré se taky za nějakou korunu prodá
Radenie nechcem vymieňať, mám ho 2 roky, skôr som naklonený nájsť nejakú kombináciu kompatibilných páčok a (iného) strmeňa.
omezovat se v brzdách které stojí4× víc než řazení dobrá volba :(
je to tvůj boj
Nové radenie (XT) stojí polovicu nových bŕzd…ale súhlasím, aj to je cesta.
pokud máš 2×11 tak jo
Áno, mám 2×11. Je možné, že budúcu sezónu budem jazdiť na niečom novom, ale ako hovorím, súčasné brzdy už nie sú v poriadku, preto ich musím vymeniť.
Keby som vymenil aj radenie, tak brzdy by si odporúčal M6120 alebo nejaký iný model?
od těch 6120 nahoru, osobně bych možná doporučil i BR-M7120 už nejsou o tolik dražší
A existuje vůbec 2×11 řazení kompatibilní s novým tvarem brzdových pák? Já v aktuální specce vidím pořád řady M8000 / M7000, tedy to co má.
Ano, pokud je to I-spec II, protože to lze kombinovat s aktuálními brzdovymi pakami, co jsou I-spec EV. Akorát das kratší sroubek nebo podložky
No jenže objímka je na EV pákách posunutá ke středu řídítek takže máš pak řadící páčky mino dosah.
Nemyslim, Na fotce je kombinace páka BL-M6100 a ní řazení SL-M8000-I, I-SPEC II. Tazatel si to může porovnat s tím, jak mu to na kole vychází teď
Měl jsem to v ruce, vychází to na ho.no…
Síce niektorí zdejší kolegovia nie sú zástancami 4-piestikov, ale asi bude pre mňa najlepšie použiť BR-M520 (150 €/3600 CZK), prípadne BR-M820 (300 €/7200 CZK).
Btw.: radšej kúpim drahšie brzdy (M820), ako by som mal meniť nové radenie (dáva to ekonomickejší zmysel).
jojo na xc sainty… muhehe
M520 jsou ok, ale M820 jsou pořád jedny z nejlepších brzd co se dělají, I když už jsou na trhu 10 let. Pokud ti nevadí cenový rozdíl za o málo větší sílu a trochu lepší pocit na páce, chybu s nima neuděláš.
Ďakujem za komentár. Ešte si to premyslím, pretože je možné, že budúci rok budem kupovať nový bike, a tak väčším investíciám by som sa chcel vyhnúť. Každopádne brzdy musím meniť, tak tie M520 by asi stačili.
Taky mám na kole M615 brzdy, kotouče 180/160 RT64 a kovový destičky a taky mám cca metrák. Přední brzda by mohla být silnější, ale zadní mi plně dostačuje, takže zadní bych klidně vzal MT500, pokud nechceš vyhazovat peníze, i když rozdíl je jenom cca 10 €. Jenom tedy jedna věc do MT520 a MT500 třmenů nejdou dát (bez úpravy) destičky s chladičem.
Tak beru zpět, MT500 třmeny nemají destičky jako Deore a výš, ale mají ty vysoké jako nejlevnější řady brzd, to za úsporu 10 € nestojí.
Nejsou konstrukčně všechny Shimano čtyřpístky v podstatě stejný? Je M820 významně silnější nebo je to jen o materiálech a seřízení páky (reach bez nářadí a free stroke)?
Jsou podobné nikoliv stejné. Saint je podobný jako minulá generace Deore až XTR m6–9000, Zee vychází z generace brzd Deore m615 apod. Říká se že aktuální čtyřpístky, minimálbě XTR m9120 je silnější než Saint.vyzkoušeno nemám.
Saint má trochu jiné přepákování (prý), a měl by být o něco silnější. Mám na DH M820, na EN M8120. Přijde mi, že M8120 má o něco příjemnější páku, ale M820 o maličko silnější. U M8120 jsem zažil to pumpování na které někdo nadává, ale to je spíš parkovištní problém, při jízdě se to téměř nestává, nicméně u Saint jsem to nezažil nikdy. M520 bude něco mezi. Přišly mi měkčí než oboje (820 a 8120),ale poměr cena výkon těžko překonatelný.
Mám Sainty a slx m7120 a slx tvrdnuly fakt hodně. Odvzdušňoval jsem to několikrát a stejně se to stávalo. Hlavně to nemělo vůbec souvislost s tím jak si brzdil. Někdy stačilo ťuknout a brzda tvrdá. Nic méně to pořád brzdilo, ale modulace prašivá. Teď mám TRP DHR Evo a paráda. Prodal jsem i Saint z DH a dál TRP. Měl jsem předchozí DHR a byl jsem spokojen, ale ta síla EVO při stejné modulací je prostě skvělá.
Aha, měl sem pocit, že sem někde četl, že problémy co se hodně diskutovaly u pák M8000 byly už u Mx100 vyřešený.
Modulace je v rukou :)
Modulace sice v rukou je, ale každý nemá ruce jako hodinář. A co si budem Saint je sice super, ale TRP jsou prostě lepší.
Řekněme že je to věc názoru :)
Trp mi také nepřišly dost silné. Neříkám že by se na nich nedalo jezdit, ale zrovna teď jsem je o víkendu zase zkusil a musel za to brát vší silou, to není pro mě, asi mám slabý ukazováček :) Větší problém pro mne je, že nejdou nastavit dost blízko ke gripu – rád při max. brzdění mám páku prakticky na gripu.
Fakt? Mě přijdou silnější než Saint s metal deskama. Ale asi to bude nastavením páky. Hlavně síla stoupá úměrně tomu jak na brzdu tlačím. Navíc páka a její šířka a tvar mi víc sedne.
I bratr co má Saint a vyzkoušel, tak přejde až bude za rozumnou.
Možná je to fakt tou polohou páky. Jak jsem zvyklý ji mít blízko, mám sílu až tak centimetr od gripu, dál mi přijde že mám prst o hodně slabší. Pokud mi něco neuniká, tak trp tak blízko nastavit nejde?
Jo u TRP si na to občas někdo stěžuje. Já mám pořezanou šlachu na kloubů ukazováku, tak my naopak vyhovuje mít páku dál.
Mne prijde, ze paka mi dodava falesny pocit stability a jak jsou brzdy az ke gripu, blbe se mi jede, takze ja osobne mam rad, kdyz paka zabira na 50% ve vodorovne pozici s gripem.
Hmm až se zahojí Barelli, budu s ním mít lekci tak třeba pochopím horizontální brzdy, ale co jsem zatím zkoušel tak to vůbec nechápu :)
Mě to na placku taky vyhovuje víc, ale nemám to úplně jak on :-)
Všecky 4 píst Shimano třmeny MT520 a vejš maj stejný písty 15+17mm, stejnej průměr hlavního válce v páce 10mm, stejnou geometrii páky i pojezdy servo wave systému (řada MX100 je všude shodná, starší řada MX000 také), tudíž to musí mít stejnej brzdnej výkon.. Saint brzdy mají také totožný hydraulický poměr, ale pojezd servo wave systému je jiný, přepákování tam nejezdí v plastových kulisách, které tak rády praskají, ale kulisy jsou vyfrézované přímo do těla páky, tak je možné, že přítomná geometrie pojezdu je navržena vyšším mechanickým přepákováním… A nebo taky ne a je furt totožná a vše je jen placebo.:-) Pumpování co jsem tak za ty roky na různých Shimanech vypozoroval má prostě spojení všecko se vším, jak rychle se vracejí pístky ve třmenech, tedy v jakém stavu je těsnění, jestli pístky v něm spíš nekloužou, než aby pružily, jak dlouhá je hadice, v jakém stavu je náplň a jak moc je zadělaná páka a ta jemná mechanika v ní… Prostě Shimano… :-)
Saint jsem vozil 10let a nebyl problém, ale nové slx ho mají. Tak tam asi nějaký rozdíl bude;)
Jemná mechanika v páce? Je tam jen pružina a přepouštěcí pístek.
Mám na mysli hlavně pojezd servowave a ten vodící čep s plastovýma koncema, kterej v něm jezdí. Když je to zadělaný, chodí to na prd, stejně tak nečistoty za pístem, které brání plynulému pohybu zpět. Není to zrovna moc dobře zatěsněné. Prostě styl Shimano. „Pokazí se? Kup celou novou a jeď“ :-)
Těch možností ale moc není, brzdovou páku s objímkou na kraji jako má M615 má BR-M520 (páka BL-M501) nebo Saint (BR-M820 + BL-M820) a ty už jsou za 300 €. Pak jsou teda ještě páky bez Servowave (levný MTB a trekový 3-prstý), ale to bych asi nebral.
Páky BL-MT501 + třmeny BR-M6120. Přes 4 tis to nebude.
Strmene OK, ale páky by som zobral radšej XT M8000, ak by to teda bola kompatibilná kombinácia.
XC 4 pístky? na co?
Keď už mám meniť brzdy, tak za niečo výkonnejšie a to aj kvôli mojej hmotnosti.
A jaké přesně brzdy máš teď – jaké destičky, jaké a jak velké kotouče?
4 pístkovým brzdám bych se být tebou snažil vyhnout pokud to půjde. Na XC je to nesmysl. Ušetříš si v budoucnu problémy s nerovnoměrným vyjížděnim pístků na jedné straně třmenu. Navíc zvlášť ty silnější čtyřpístkové brzdy je docela náročné udržovat dobře zajeté – s takovýma brzdama se prostě musí ostře brzdit, pokud se to jen tak šmrdlá, soustavné přibržďování , tak snadno dojde k vyleštění povrchu destiček a kotouče a pak to brzdí mizerně a ještě k tomu to hvízdá.
Mám na kole Magury čtyřpístky a nic z tohoto jsem nikdy nepozoroval,ale na druhou stranu kolo si pečlivě servisuju sám,a každý jaro námáznu gumičky na pískách
Hmm vím že žiju v jiném prostředí, ale zastávám názor, že brzda nemůže být příliš silná. Někdo sice chápe silné brzdy jako nedostatek modulace, ale to je chyba ruky ne brzdy. Zrovna jsem v ČR na návštěvě a na všech možných půjčených brzdách se mi stýská po shimano 4 pístech, a nevím proč bych chtěl něco slabšího. Není důvod brzdy leštit, vždy se dá brzdit později. Jasně, že to je potřeba se naučit, ale se slabou brzdou se to nenaučíš, protože ti to nedovolí :)
Tam jde jen o to jestli správně brzdit dotyčný umí a dostane se do terénu, ve kterém ta brzda může využít svůj potenciál. Když jo tak samozřejmě souhlasím, byť to prostě oproti dvoupístkům obnáší i více starostí.
Když ale dotyčný správně brzdit neumí, tak to může být kontraproduktivní, zvlášť při použití tvrdých metalických/sintrovaných destiček. Tohle je zvlášť patrné s populární vlnou trail/enduro mopedů „do každé rodiny“, na který se takové brzdy obvykle montují. Většina uživatelů s tim brázdí akorát zpevněný cesty a brzdit prostě neumí, kvílející brzdy a zadní kotouč vyleštěný do zrcadlova na každym druhym kusu co zavítá do dílny a spoustu pokusů o reklamace… U slabších brzd s menšíma destičkama se to tolik nestává, i když na tom lidi brzdí stejně blbě, tak se ale slabší brzdy při tom musí více snažit a tudíž tam neni taková tendence leštit a leštit kotouč minimálnim stiskem.
S hodně tvrdýma destičkama (Shimano D02S) toto pozoruju i sám u sebe – na endurku s nima neni problém ale na trailovym ht mi se stejnym kotoučem kvílely a nebrzdily, protože s tim kolem často nejedzim až takový bomby aby to mělo dostatečnou zátěž.
Takže silný brzdy dobrý, ale zase vocamcaď pocamcaď.
Ako som písal vyššie, mám Shimano M615, ale prepúšťajú olej – strmene aj páčky, preto hľadám náhradu. Kotúče mám XT 180 mm.
Ahoj, aktuálně řeším nové brzdy na XC 110kg i s kolem. Na kole jsou teď sram level tl a Brzdový kotouč Reverse AirCon 180 mm +160 mm. Ráfky 30mm + pláště 2,4" Aspen. Jezdím z 90% Krkonoše takže prudké a technické sjezdy. A současně brzdy prostě nebrzdí, tak řeším nové. Aktuálně řeším co koupit. Libí se mi Magury MT8/7, ale nechám si poradit i jiné možnosti. Díky za rady.
Já mám s Xc kolem 115–125 kg,na kole mám Magury MT 5 trail sport s koloučema Sram Centerline 180/160 a desky Goldfren metal,často jezdím Alpy a fakt si nemohu stěžovat,akorát třeba odvzdušnení není pro blbce jak Shimano,ale nic hroznýho,člověk si s tím musí trochu pohrát
Jako jistota he deore,slx,xt :)
Připrsknu se k tématu, občas se mi zdá že by mohlo být brždění přední brzdou lepší. Pomůže výměna kotouče z 160 na 180? Zlepší se tím brzdný účinek? Aktuálně páčka Shimano BL-MT501, třmen Shimano BRL-MT500 a kotouč Shimano SM-RT30 CL 160mm.
Ano, výměna kotouče za větší pomůže výrazně.
Ano nejvíc udělají větší kotouče a taky lepší destičky,to dělá rozdíl v účinnosti brzd. Lepší páky a třmeny znamená že nebudeš muset použít takovou sílu na brzdění a máš v nich lepší cit
Jo a rovnou tam dej nějaký lepší model, aspoň sm-rt64
V tabulkách je jako poslední kompatibilní uváděný SM-RT56. Nebude pak s Shimano SM-RT64 nějaký problém?
Zrovna u kotouče nevidím důvod
Bohuzel bude. Nebude sedet vyska brzdne plochy kotouce a plocha desticky.
Pokud to chces jeste povysit a ne moc draze, vymenil bych kotouc i trmeny za Deore. Hadice a paka zustane a muzes pouzivat libovolne kotouce a kvalitni desticky.
Takže když dopředu nahodímadaptér z 160/180 – SHIMANO 180mm SM-MA-F180P/P2, kotouč SHIMANO Deore SM-RT54 180mm a nové destičky SHIMANO B05S. Mělo by to být lepší. Je to investice 500Kč. Plus teda klíč na sundání kotouče, ale ten mi zůstane jako nářadí do budoucna.
Zlepšit by se to mělo, ale nečekal bych zázraky, RT54 je pořád resin only kotouč nebude kvalitativně nějak zásadně lepší. Takže lepší brzdná síla bude plynout z delší páky na větším kotouči, která je delší přesně o 12,5 %.
Otázka je jestli ti vadí nedostatečný okamžitý brzdný výkon nebo jeho slábnutí při delším brzdění.
Přesně. Kotouče brát až od SM-RT6× a výš. A s tím bude nutný i nový třmen, nejnižší možný je BR-M6100.
Nový třmen není nutný, může koupit kotouče SM-RT70, které jsou kompatibilní i s nižšími řadami brzd díky vyšší brzdné ploše a k nim metalické destičky.
Ano, nevsiml jsem si, ze ma uchyceni centerlock. Sam toto reseni doporucuju a sam jsem ho cca rok pouzival, nez jsem poridil Deore trmeny a je klid. Za tech par stovek to stoji. Uz jen ze jde vytahovat desticky vrchem a je mnohem vetsi vyber kotoucu a desticek.
Ano, můj názor byl zjednodušený – SM-RT70 na Centerlock jsou typ použitelný i pro široké destičky, pro které jsou určené kotouče nižších řad, které jsou zase vhodné jen pro organické destičky, přičemž SM-RT70 jsou vhodné i pro sintrované destičky. Pak je taky možnost rotorů od jiných výrobců, kteří tuto kompatibilitu ovšem většinou neuvádějí, takže je to trochu loterie. Já například na jednom kole kombinoval rotory Jagwire Sport SR1 Center-Lock a třmen BR-MT500 (pro široké destičky) a rotor byl dost široký.
A ano, vyměnit ten třmen je za br-m6100 nebo vyšší je rozhodně racionální, jelikož si tím člověk podstatně zjednoduší život.
Aha tak sorry, měl jsem za to že standard je jenom jeden :D
MT500 má hadici SM-BH59-JK-SS, Deore má SM-BH90-SS, jak moc velká je to komplikace?
Pro instalaci žádná – jsou zaměnitelné. Pro brzdný účinek to může mít vliv, jelikož SM-BH90-SS je tužší a při brzdění se neroztahuje, v důsledku čehož jde více síly do třmenu. Ale zase je při instalaci méně poddajná. Aspoň mě přišla.
Ahojte, celý cyklistický život vozím brzdy Shimano, aktuálně verzi 7100, tzn. SLX, a ikdyž výkonem jsou fajn, servisem taky, ale nějak mě začíná štvát, jak se zahřívají, jak se zkracuje krok (každá strana jinak), atd… A to není zavzdušněnými brzdami apod… Podle mě je to jejich vlastnost, protože to dělala i předchozí generace SLX a Deore…
A tak si hraju s myšlenkou, že bych změnil značku – docela se mi líbí Magura MT8 (asi jedno, jestli verze SL nebo Pro, docela se mi líbí i jejich možnost barevného sladění s kolem) a taky Formula Cura (2-pístky). Máte někdo zkušenosti a srovnání se Shimano? Popř. jiná alternativa? Sram nechci, ty jsem chvíli jezdil a nikdy více.
Cenově tak 8tis P+Z…Jezdím XC, dolů docela rychle, ale váha 70kg…
Díky! Lukáš
Mám Magury MT5 trail sport,přešel jsem na ně z XT,páky mě sedli do ruky hned,to je za mě velký plus,cit na brzdě buďto stejný nebo o něco lepší. Co je jediný tak odvzdušnovani není tak jednoduchý,a tady většina lidí hodnotí brzdy podle toho kolik let na ně nemusejí sáhnout,takže všichni považují Shimano za to nejlepší…no za mě to není pravda,ty víš o čem tady píšeš takže servisu by ses bát neměl
U toho odvzušňování Magur.. kde je zakopanej pes, ve třmenu, páce, nebo všude? :D
Vnitřnosti přesně neznám,ale stačí naklonit kolo tak aby jsi šel od nejnižší polohy,a je to trochu větší piplačka,ale nic hroznýho,jen to není jak Shimano pro blbce
Měl jsem jen MT2 a to odvzdušnění oproti Shimano SLX (i jiných) je o hodně problematičtější…
řekl bych že v páčce – na druhou stranu jak jednou přijdeš na to jak je odvzdušnit tak pak už to zas takovej problém není.
Pro mě bylo zásadní použít trik který jsem ze Shimana neznal a to odvzdušňovat podtlakem přes páku. Rychlý odvzdušnění je záležitost na 2 min.
Přešel jsem nějakou dobu na shigury – xt páky a mt5 třmeny. Všechno bylo super, i dávkování, dokud jsem nechtěl brzdit v mokru. Problém je, že si zvykneš na dávkovatelnou brzdu, která má ale obrovskou sílu a v mokru se hned zakousne.. Ale za mě poměr cena/výkon a absolutní top i v odvzdušňování
No a co Formula Cura 2 pístky? Co se týče Magura, tak jsem četl, že je ta paka nějaká gumová, tak nevím no…
Zeptam se těch co si stěžují na proměnlivý chod brzd ( propad packy pri delsim brzdeni) i po dukladnem odvzdušněni Shimana serie 6000, 7000, 8000 a jejich derivaty. Pouzivate nekdo kotouce Freeza RT-MF905? Pomůžeme tento kotouč? Mě zlobi přední brzda v kombinaci s kotoucem 180mm centerline od Sramu.
Kotouče s tím nemají co dělat, je to vlastnost brzdy. Resp. propad páčky při brždění tam není – to nastane jen když brzdu uvaříš a vlastně, jo, na to ti lépe chlazený koutouč pomůže. Ten problém na tý brzdě je, že při zmačklý páce ta páka tuhne a tuhne jak se ohřívá kapalina a potom co jí pustíš tak se krok páky zase prodlouží jako by olej z expanzky neprotekl dostatečně rychle do brzdy. Některý kusy to dělají asi víc než jiný a někdo je na to citlivější. Je fakt, že v zimě se to projevuje výrazně víc. Na Magurách mám zatím pár km ale zdá se, že tam se to neděje, páka při dlouhém nepřerušovaném brždění samozřejmě tuhne taky ale po povolení tam není ten velký propad.
Přitom stačí umět brzdit. Na Shimanu jsem žádné tuhnutí při stisknuté páce nikdy nepozoroval, ani na sjezdu s parametry 1800m výškových na 11km. Když to někdo smaží zmáčknuté kilometry v kuse tak se samozřejmě zahřívající se olej ve třmenu rozpíná a tlačí na páku dokud se stisk nepovolí a přebytek neproteče dírkou do expanzky.
Pumpování, tj. zkracování chodu při povolení rychle následovaném opětovném stiskutí je v teplotách okolo a pod nulou u Shimana normální. olej se hadicí nestíhá vrátit do páky, pístek v páce se roztáhne „příliš rychle“ a přisaje si dočasně olej z expanzky.
Magury mají mohutnější třmen = větší tepelná kapacita, olej se zahřívá pomaleji = expanduje méně.
Normální je to, co akceptuješ. Já s tím pumpováním jezdit neumím a už ani nehodlám. Magura třmeny nepomohou, vyzkoušeny všechny kombinace a oleje.
Ne, normální je to, co se u daného typu děje běžně. Jestli to akceptuješ nebo ne už s tim nesouvisí, u shimana to zkrátka normální je.
Mě se teď třeba nechce akceptovat vyvaklaný plastový uložení páky v M8100/120, což je po tolika hodinách taky normální. Náhradní díl Shimano nenabízí, naštěstí mám nasyslené jinak poškozené páky.
Shimano tvrdne normálně. BTW kde se dá jet 1800m v kuse dolů?
Bikepark Pila + sjezd dolu do údolí. Vršek je myslim 2300, dole 600. Takže teda „jen“ 1700.
Tam zrovna dostavaji brzdy slusnej kour no. Ale doporucuji vsem. Nadherny pojezdeni!