Jaké horské kolo do 30 tis pro rekreačního jezdce?

30 nepřečtených
  • peix

    Zdravím, byl bych moc rád, kdyby mi někdo z vás, kdo se v kolech vyzná, poradil, protože v množství nabízených kol se nevyznám a zkrátka nevím, jestli jsou lepší komponenty od Shimana, nebo SRAM nebo dalších atd..

    Mám 196 cm, budu jezdit víkendově, převážně po asfaltu, ale už se těším v létě do Alp a podobně, polní cesty, občas nějaké lesy. Smysl mi tedy dává horské kolo.

    Předpokládám, že s mojí výškou nic jiného než 29 palců kola nebrat, cenově půjde určitě o hliník :D .

    Upgraduju z kola, na kterém jsem vyrostl asi od 15 let, nyní mi je 25, kolo mám ještě s trojpřevodníkem.

    Dnešním trendem jsou dvoj či jednopřevodníky, s čím jste spokojenější?

    Po mým brouzdání jsem našel kola, která se mi líbí, např.

    Specialized Rockhopper Expert

    https://www.specialized.com/…-29/p/115148?…

    Specialized Rockhopper Elite

    https://www.specialized.com/…-29/p/184112?…

    Co na ně říkáte po technické stránce? A poznám vůbec rozdíl mezi kolem za 20 a 30 tisíc?

    Jaké byste si vybrali vy? Máte pro mě nějaké tipy čemu se vyhnout a na co si dát pozor, případně na co dalšího bych měl hledět?

    Moc všem děkuji

    Anketa: Jak velký bude rozdíl mezi kolem za 20 a 30 tisíc?

    1x
    14%
    0 0
    • novas752  

      Rozdíl mezi kolem za 20 a za 30 je poměrně velký. Kolo za 20 je dnes s mizernou pružinovou vidlicí, na kolech za 30 bývají už vzduchové, někdy i docela dobré. Letos bohužel ani to za 30 většinou neni nic extra, kola v posledních letech hodně zdražila.

      Taky je ale rozdíl mezi značkama, dražší značky jako třeba Specialized (Cannondale, Trek, Scott atd.) jsou za stejnou cenu osazené hůře, než jiné menší/levnější většinou evropské značky.

      Jestli jedno nebo dvoj převodník? Na ježdění v terénu mimo zpevněné cesty je bezesporu lepší jednoplacka, naopak na zpevněné cesty, silnice a obecně takový rovinatější monotónní profil je lepší dvoupřevodník – nabízí více trochu jemněji odstupňovaných mezipřevodů, nejčastěji používáš víc převodů než s jednopřevodníkem = opotřebení se roznese lépe a řetěz, kazeta vydrží trochu víc.

      Bohužel/bohudík dvoupřevodník se na lepších horských kolech už vyskytuje opravdu málokdy, jsou poslední dobou více směřovaná do terénu a na ježdění po zpevněných cestách tu jsou gravelbiky.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

    • raschi  

      Asi to nejlepší, co můžeš dostat do 30 tis.

      Qayron Spyro

      Qayron Ram

      0 0
      • novas752  

        Spyro není moc vhodný typ kola na převážně asfalt a polní cesty.

        Ale zase neříkám že by ho s ním nechytlo jezdit v terénu, nové kolo vždycky upraví návyky a preference jezdce podle toho, v čem je výrazně lepší než kolo minulé.

        0 0
        • raschi  

          Ano, na deklarované použití odpovídá spíše ten Ram (stačily by i jeho levnější verze, ale jsou vyprodané)

          0 0
      • peix  

        Ten Ram vypadá dobře. Podívám se na nějaké recenze, do toho Specialized byste nešli? Ti, jak kolega výše píše, asi za 30 tis moc kvalitu nepředvedou, že :)

        0 0
        • ToMášMarný  

          Hele, já specialized jezdim a netrpim antipatiemi vúči týhle značce, ale.. v současný situaci, kdy s ceníkovou cifrou asi moc neuděláš..

          Ne. Nedává mi to smysl.

          0 0
      • peix  

        Je lepší olejová (kterou má RAM) nebo vzduchová vidlice?

        0 0
        • MatS  

          Axon u toho RAMu je vzduchova vidlice. Olej nebo vazelina ve vidlici je na mazani a je v kazde.

          0 0
        • novas752  

          Kde všichni chodíte na rozlišení vidlic olejová – vzduchová? Vždyť je to blbost!

          Vidlice má 2 nohy. V jedné noze je pružení = buď ocelová pružina nebo komora(y) se stlačeným vzduchem. Ve druhé noze je tlumení, kde je ten (tlumící) olej, který proudí skrz malé otvory a zpomaluje tim osilace pružení, ale to je jak u vzduchových tak u pružinových vidlic, kromě těch nejlevnějších (ty žádné tlumení nemají). Pak je taky olej (mazací) v obou spodních nohách, nebo vazelína.

          Axon z Ramu je vzduchová vidlice, dobrá vzduchová vidlice, něco jako Sid od RockShoxu nebo 32 od Foxu.

          0 0
    • scota  

      RB CRR team

      0 0
    • romanino  

      https://www.decathlon.cz/…8405350.html

      Toto kolo je nejlíp vybavené, z těch, které se tu objevily.

      0 0
      • yetti  

        To je hodně odvážné tvrzení. Já osobně bych mnohem raději kolo na Sh SLX (včetně brzd) jako má výše navrhovaný Qayron Ram než NX od Sramu, které je podle mě kvalitou někde pod Deore.

        0 0
    • Milan.Vazeny  

      Zařadil bych do výběru i tohle ctm, byl jsem s ním moc spokojen a určitě dostaneš i nějakou slevu https://www.kupsikola.cz/…detail-20242

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • toby289  

      Pokud mohu přispět do diskuze, podobnou situaci jsem řešil od léta, když jsem projížděl všechna fóra a učil se všechno možné i nemožné o komponentech jako cyklistikou nepolíbený člověk, co jsem na tom přes 10 let neseděl.

      Nakonec mi vyšla jako nejlepší alternativa si nechat kolo poskládat. Do stejného rozpočtu, tj. 30000,– jsem se vešel s rámem MRX, 29" MTB, komplet v SLX výbavě se vzduchovkou raidon s možností si ještě customizovat barevné prvky na kole.

      Nad dvoupřevodníkem jsem uvažoval, ale nakonec jsem si stejně uvědomil, že při řazení cca od poloviny pastorku do každého směru automaticky přeřadím i vepředu, tj. nevyužiju celé spektrum nabízených převodů, jestli chápete mou logiku.......pod­vědomě je mi líto toho řetězu :D. Takže vyhrála jednoduchost jednopřevodníku a úspora hmotnosti.

      Zkušenější cyklisté mi řekli, že stejně pokud jezdím hobby v rozpočtu do 30000,– nějaké vlastnosti rámu krom hmotnosti nemá smysl řešit, tak jsem oželel punc zvučného názvu výrobce na rámu a investoval do komponent.

      Tím nechci v žádném případě hanit ostatní kvalitní značky kol, jen jdu asi radši cestou si všechno navolit na kole sám v takové kvalitě, jakou si zaplatim, Než mít na kole napsáno např. „specialized“ a ostatní osazení mít na párku.

      Nicméně jak jsem tvrdil výše.....jsem cyklistikou nepolíben, tak uvítám každou kritiku..

      0 0
    • ptrmurlik  

      Ahoj, tak v první řadě – rozdíl kola za 20 a 30 tisíc je naprosto diametrální, zatímco za 20 tisíc při současné poptávce se prodávají kola spíše na okrasu, s komponenty, které při opravdu aktivním rekreačním využití vydrží správně fungovat méně než 3 měsíce zatímco za 30 už koupíš kolo které je sportovní, má rozumné komponenty, které pár let podrží a servis vyžadují maximálně jednou za rok pro rekreačního jezdce. Chyba je však dívat se na prémiové značky jako specialized. Kola pěkná, ale platí se za rám přesněji jeho nápis a proto i na dražším modelu jsou téměř nepoužitelné komponenty.

      Věřím že výšce aspoň částečně odpovídá váha a proto požadavky by měli být při nejmenším vzduchová vidlice a s ohledem na funkčnost 1× (nejlépe 1×12) řazení aby jsi neztratil rozsah. Předpokládám, že si chceš kolo osobně koupit a ne objednávat někde z netu. Kellys pro toto naprosto ideální, doporučuju se podívat na tohle (https://www.kellysbike.com/…rk-29-p67882) do 30ky se vlezeš a vše bude funkční. Ušetřené peníze doporučím investovat třeba do solidní helmy. Ať to jezdí!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.