Hledal a našel jen vyměnil a nechci zpět,tak i tak.Jaký je ten zásadní rozdíl?Šířka jestli 580 nebo 630 mi nepřijde podstatná a víc nepotřebuji.Výška se dá nastavit podložkami.
Hledal a našel jen vyměnil a nechci zpět,tak i tak.Jaký je ten zásadní rozdíl?Šířka jestli 580 nebo 630 mi nepřijde podstatná a víc nepotřebuji.Výška se dá nastavit podložkami.
tak a este jednou a hezky pomalu, nadech vydech a hezky v klidu pis
Nějak mi to blbne.
Lol:-D
Tak je to opravdu jen o vzhledu?
…no vidis ze si na to prisel;)
Mám vlajdy 620 a rozdíl s 580 my zas tak zásadní nepřijde,možná když se přidaj rohy dohromady 7cm už znát bude.
to, že někteří nevidí rozdíl mezi crossem a MTB, taky neznamená, že tam žádný není :oD
;o)
;)))) to je prisny, ale zasmal sem se;))
btw. jakej je v tom rozdil?????;D
me to prijde dost, ale zalezi na tvojem pocitu…a na ty rohy se vykasli, vypada to hrozne;))))
A co na tom jak to vypadá? Docela mi leze ne nervy jak se pořád něco škatulkuje a tohle se smí a to ne…Důležitý je jak se s tím jezdí ne? Já vlašťule mám (ne moc zahnutý) a první co sem na kolo doplňoval byly rohy. Při celodenním švihu je fajn když můžeš přehodit ruce do jinýho úchopu
To neřeš, rohorejpalové stejně nikdy nevymřou :-)
Já vím, jen sem si musel ulevit :)
Souhlas.
nerikam co se smi nebo ne, rikam co se mi nelibi…klidne si dej na bajka berany, kdyz ti to bude vyhovovat;)
Doufám, že si to nevzal jako nějaký útok, jen je to zase zbytečný škatulkování (stejně jako Shimanisti vs. Sramisti nebo M$ vs. Linux). Ještě sem nikde nenašel kloudný vysvětlení co je špatnýho na vlaštovkách s rohama.
v pohode;) krome toho, ze do tebe bude rejpat floutek jako ja, na nich nic spatnyho neni;))))
Naprostej souhlas. Taky mam rohy na vlastovkach a v kopci jsou neocenitelny. Jen at si kazdej drzkuje jak chce..
si nemůžu pomoct :) když přeskočím dřevní doby T.R, tak v novodobé historii jezdili s vlajdama FR a DH jezdci. To že se začaly vlajdy upravovat i pro chrty, kteří na dlouhejch monotónních úsecích potřebují měnit úchop a montují si na ně rohy jenom vyplynulo ze situace. :)
Imidz je nanic – nasleduj instinkt!
Yeah.. proto na něm jezdím :-D
sířka je zcela zásadní, protože tím neměníš pouze potřebnou sílu na páce při vedení předního kola, ale měníš tím zásadně posed. Odhadem 630 mm oproti 580 mm je jako o 2 cm delší rám. Proto se široká řídítka perfektně hodí na fullíky s položenější hlavovkou, kde je kratší horní trubka. Kolo pak perfektně vede z kopce a je zároveň klidné ve výjezdech.
Páku bych ještě bral (i když 2cm na straně?) ale posed?Jsem si to vyzkoušel a nepřijde mi že sedím jinak.
ja sem si zkracoval riditka o 2cm na kazde strane,ted mam 520 a je to desne znat,chvilku sem si na to zvykal a uz je to super
Taky jsem kdysi zkracoval. Nejmenší jsem vozil 530mm. Ale zjistil jsem, že na velikosti fakt záleží :-)
Za chvílu to budeš držet jen za představec :)
dívej se na to přes úhel horní poloviny těla. Stejného výsledku docílíš buď delším rámem, nebo širšími řídítky. Širší řídítka znamenají při pohledu ze předu rovnoramnenný trojuhelník se širší základnou. A protože ruce jsou pořád stejně dlouhé, tak trup musí jít dolů.
Jenomže ruce vycházejí z ramen, která nejsou zase o tolik užší než řídítka (takže to vzdalování větší šířku řídítek je skoro zanedbatelné) a dále mají vlajdy průhyb k jezdci, takže je to vy výsledku spíše naopak. Moje vlajdy 62cm mi posez oproti rovným 58cm o pár mm zkracují (to jsem měřil). A když jsem tam měl předtím původní vlajdy s větším úhlem k jezdci, tak výsledek byl zkrácení posezu dokonce o celý 1cm.
To zkrácení šířkou řídítek vychází při přechodu z 58cm na 63cm pouze o 2mm (a to ještě pouze pro případ, že by byla řídítka rovná bez jakéhokoliv zahnutí). Počítáno pro ramena šířky 44cm. Při zahnutí řídítek 5st. ten úhel už ty 2mm přesně kompenzuje. A když mají pak ty vlajdy větší úhel než ty rovný (což mají, protože ty úhly začínají na 6st. a končí až na 15st.), tak to už vždy posez zkracuje.
mluvíš o něčem jiném, já mluvím pouze o šířce u stejného typu, např. když jsem fiknul vlajdy 670 na 640, tak se mě navzdory tvým kalkulacím zcela zásadně změnil posed.
Nemluvím, asi budu muset nakreslit přesný obrázek s výpočtem, abys uvěřil. Pokud řízneš stejné vlajdy, tak to nebude tak velký rozdíl jako rovné x vlajdy, takže to vyjde s posezem právě do té kategorie délka posezu zůstane stejná. Změnit se při různých šířkách může nepatrně výška, pokud mají větší úhel směrem nahoru, ale to také nebude nic zásadního. Jediná zásadní změna mohla nastat tím, že jsi je tam pak dal jinak pootočené.
Ještě mě napadá jedna možnost, proč by se ti posez mohl zdát u širších řídítek delší. U širšího úchopu může být tendence mít ruce pokrčené, protože je to s napnutéma takové nepřirozené. U uššího úchopu pak je snažší je mít napnuté. To by pak mohlo vést k tomu, že na širších by to následkem pokrčení rukou ten posez prodloužilo. Ale rozhodně ta přímá vzdálenost od ramen ke středu gripů pro širší úchop menší nebude.
*užšího
A poslední věc k tomu dodám, že jsem zkracování na řídítkách absolovoval loni 3× po sobě, když jsem měl období hledání správných řídítek. 2× to bylo z 66cm na 62cm a jednou z 68cm na 62cm. Každým jsem dal 2 vyjížďky šanci na originální šířce, jestli bych na té větší šířce při jiném úhlu zahnutí náhodou nemohl jezdit (protože ve sjezdech se mi větší šířka moc líbí). A po zkrácení jsem ani pocitově neviděl žádný rozdíl v délce posezu. Rozdíly v posezu byly znatelné mezi jednotlivými vlajdami, protože měly různé úhly zahnutí a i přes deklarované zdvih kolem 2,5cm u všech se ten zdvih lišil až o 2cm (což na posezu bylo znát hodně i když jsem to kompenzoval prohazováním podložky pod představcem, tu tam mám ale jen 1cm).
a tohle opravdu někdo pochopil??? :o)
jinak rozdíl je naprosto zásadní.......
V cem? Taky me to zajima, sem vlajdy nikdy nejezdil. Takze: vetsi sirka=>lepsi ovladatelnost vetsi zahnuti k jezdci=>lepsi/prirozenejsi poloha rukou na riditkach
nevim, varim z vody:D
Šířka je naprosto nejvíc poznat. Chtěl jsem širší řidítka, ale rovná jsem našel vždycky jenom 580mm, snad jedna výjimka byla 600mm, ale ty byly na můj vkus hooodně drahý. Taj jsem koupil vlajdy 640mm a když jsem na kolo poprve sednul, tak jsem myslel, že to je kolo cizí-naprosto jiný posed, jiná citlivost na ovládání. Další řidítka bych chtěl ještě širší. Asi něco od Eastonu, s nejmenším prohnutím.
Sirsi riditka jsou lepsi, kdyz za to beres ve stoje treba do kopce nebo pri sprintu.
Jinak cim sirsi tim nizsi posed – proto se siroka riditka delaji jako vlastovky, kde je to snizeni vyrovano ohnutim vzhuru. Tod muj nazor na vec.
Pokud si koupis siroka rovna riditka (tech moc nad 580,600mm neni) a podlozis je podlozkama, tak to vyjde jako siroky vlastovky bez podlozek…
FV
Proto nechápu, proč všichni ty vlaštovky vozí otočené vzhůru. Když už, tak bych vyhodil podložky a otočil je dolů :-D A taky by mi na nich vadilo, že se asi na nich nedá jet zalehnutý jen předloktím na řídítkách :-D
Taky vlaštovky nejsou k ježdění po dálnici :-) Já jsem snad letos nejel ani dohromady 20km po úsecích, kde by bylo možné zalehnout předlotím na říditka, aniž bych si rozbil držku – a opravdu to není tím, že bych měl najeto jen 20km :-).
Já jsem si vždycky myslel,
že vlaštovky jsou na freeriding downhill a crosstrial a všelijaký možný
skákání. A to proto, že je v nich větší páka. (a to teda je a ne že
ne) Líp se drží rovnováha v zatáčkách a nemusí se šlověk bát, když
najdede na kořen v zatáčce, že se mu stočijou řidítka.
Jejich prohlej tvar zešířenej v ochybu je proto, aby se zvýšila tuhost řidítek a neprohýbaly se.
Nevýhoda je, že širokej úchop má velkej odpor vůči vzduchu.
Já si myslím že je to hlavně modní záležitost jednou vyzkouším a uvidím
No to si nemyslím, XC s širokými řidítkami musí být na závodech strašně pomalé :(
Tak asi zůstanu u vlaštovek.Zkusil jsem párkrát při sjezdu držet užší úchop a bylo to takové divné.Dík za názory.Uvažoval jsem že dám rovné a rohy.
Otec má vlaštovky s hrazdou a já mám klasiky.Když řídím to kolo s vlaštovkama, taj je to na úchop široké,mám moc vzpřímený posed a je to takový jak traktor.Hlavně se mi zdá, že je nepřirozené jak ty gripy jdou směrem vzhůru.S rovnýma se mi lépe jezdí a vlezu se s nima i mezi stromy :o)
jasně, traktor jede
jj, to je ono, no prostě,když mám klasická rovná řidítka(ony teda nejsou rovná jsou také zahnuta pod nějakým úhlem) tak je mám nastaveny, tak aby byly zohlá směrem k ramenům a volím při koupi úhel, tak zápěstí měl pěkně rovně(přesné směřování kolmice do ramenou). No a co jsem zkoušel různý vlaštovky, tak měli většinou na mne ten úhel uzší takže. Asi jak komu co zrovna padne.
Gripy směrem vzhůru pořešíš natočením řidítek k sobě. Já tím řešil mravenčení v rukou. Když byly konce řidítek moc nahoru, tak jsem neujel ani pět kiláků a už jsem měl dost.
Gripy směrem vzhůru tak pořešíš jen někdy. Právě záleží jaké konkrétní zahnutí k jezdci nebo nahoru mají. Pokud je úhel zahnutí nahoru velký, tak aby byly gripy vodorovně, tak musíš natočit ty vlajdy už hrozně moc k sobě, to už se pak nedá. Ale zase naopak pokud mají malý úhel zahnutí vzhůru, tak ani natáčet nemusíš (nebo jen nepatrně) a hned jsou vodorovně.
Takže je to o tom vybrat správné vlajdy se správnými úhly, což je někdy docela na dlouhé zkoušení.
Asi máš pravdu. Ale najít ty správný, to bude umění. Asi ti těžko někde v krámě půjčí řidítka, aby sis je namontoval, poškrabal od pák a řazení a pak jim je vrátil a pujčil si jiný :-/
Jo, to je problém. Já už to tu také někdy psal, absolvoval jsem to loni. Vyzkoušeny patery různé vlajdy. Postupně jsem je pak prodal a ani jsem na tom moc netratil (jedny tu tedy ještě mám).
Jenže to se právě hrozně liší řídítka od řídítek. Některé mají velký úhel vzhůru, některé téměř 0st. vzhůru. A k jezdci to samé. Takže u vlajd je to pak komplikovanější najít ty správné.