• Darenius

    Ahoj, na příští sezonu bych rád pořídil nové kolo a v podstatě se rozhoduju mezi 29 yellowstone od canyonu, nebo podobně vybaveným trekem. Pročetl jsem tady poměrně dost témat a nějak mi to pořád není jasné. Jde o to, že jezdím tak nějak 50/50 Vyloženě opravdu těžké terény nejezdím, ale zkrátka kamení, díry atd potkávám poměrně často :-) Kdo z Ostravských zná kopec od Matěje v Jistebníku, případně cestu z Jistebníku na Studénku (ne tu po asfaltu, ale kolem toho JZD či co to je a pak mezi rybníkama, tam je cesta děravá docela dost a bláto i když je už všude sucho))tak ví, o čem mluvím…

    0 0
    • standoslav  

      To co popisuješ, to nejsou kopce, jen asi zemědělské cesty plné dír a ty by jsi projel i na 26ce. Kolik měříš, že chceš mermomocí 29ku ?

      0 0
        Výběr z produktů
        Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé Skladem > 2 ks

        Výprodej -19% Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé

        od 12 899 Kč -19% MOC 19 999 Kč

        GT Sensor 29 Carbon Elite kolo, šedé Skladem 1 kus

        savings GT Sensor 29 Carbon Elite kolo, šedé

        73 899 Kč savings MOC 106 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Darenius  

        tak za Matějem to nějaký ten náklon má :-D ale chtěl jsem nastínit spíše druh terénu než samotný sklon :-) Měřím 178, ohledně té 29 vycházím z toho, že větší průměr kola = rychlejší? (alespoň si to myslím) Jde o to, že jezdím i po asfaltu, a to především vzdálenosti kolem 80–100km (Ostrava – Čeladná a zpět přes Tichou a podobně) jak jsem už napsal je to tak 50/50

        0 0
        • Milvus888  

          rychlejší ani tak ne, horší akcelerace ale potom se ta rychlost lépe udržuje, větší styčná plocha s terénem a menší úhel nájezdu na překážku.

          0 0
          • Darenius  

            jde částečně i o to, že momentálně jezdím na treku (4 roky stará herka na základním shimanu altus, či co to je)a jsem na větší kola zvyklý, problém ale je, když vjedu do většího terénu (třeba v té Čeladné na Stolovou)

            0 0
            • Milvus888  

              Tak si puč testovačku a vyzkoušej co ti sedí.

              0 0
              • Darenius  

                nechci vypadat jako úplný blb…ale ony se někde dají půjčit testovací kola? nemluvě o tom, že bych třeba ani neměl v úmyslu v daném obchodě kolo koupit? (pokud půjdu do 29, jsem rozhodnutý pro canyon, co jsem se tak díval, vychází nejlíp cena/výkon)

                0 0
                • standoslav  

                  Akce půjčování test. kol existují, nedávno byly i dvě na ostravsku a nic nepodmiňuje kolo koupit, ale co se týká Can., ten myslím kola na dotek nedodává, tzn. nákup na nettu, a balík s kolem; takto bych kolo nekupoval.

                  0 0
                  • Darenius  

                    super, děkuju za nasměrování, po nějaké té předváděcí akci se mrknu, já to původně pochopil tak, že příjdu do nějakého obchodu, kde mají testovací kola… Co se týká Canyonu, tak jsem vycházel ze zkušeností lidí tady na foru, tuhle značku tady dost vychvalují.

                    0 0
                    • Milvus888  

                      Můžeš zajít i do obchodu, třeba do specialized concept storu v Ostravě, složíš zálohu pak nějaký poplatek za umytí atd. a kolo je na víkend „tvoje“.

                      0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Darenius  

      co jsem tak trochu pátral, tak se mi líbí asi tyto:

      http://www.stevensbikes.cz/…onarch-trail

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      http://www.bezvakolo.cz/…-matte-black

      akorát u toho feltu je pro mě velká neznámá sram výbava

      0 0
      • Darenius  

        každopádně dám na rady a někde ještě vyzkouším rozdíl mezi 26 a 29…

        0 0
        • Mira2261  

          Bral bych canyon ale asi to bude tím že už ho mám doma :D skoda že už jsou pryč ale měli By přijít s novou sérii 2014 a bude to luxusni jako vždy od canyonu

          0 0
          • Darenius  

            máš toho konkrétního canyona? jako, líbí se mi cena/výkon je super, bohužel jediné z těch tří, které si neosahám :-(

            0 0
            • Mira2261  

              Přesně tento konkurentí typ a jsem absolutne spokojeny odjeto 1050km http://mira2261.rajce.idnes.cz/kolo_2/ neměnil bych taky sem to trefoval úplne na slepo a vyplatilo se to.

              0 0
              • Darenius  

                ok, děkuju za info, uvidíme, jak na tom budou cenově nové modely, stejně to mám až na další sezonu. Prosímtě, ještě jedna věc, předtím jsi měl jaké kolo? jde mě o srovnání 26 a 29, někdo tvrdí, že 29 pro mě (178cm) je zbytečnost a jedná se víceméně o módní záležitost, než aby to přineslo nějaké výhody. Jak už jsem napsal nahoře, jde mi o to, že momentálně jezdím na treku a v terénu to prostě není ono, na druhou stranu toho najezdím poměrně dost i na asfaltu (možná i víc než v terénu), otázka tedy zní, bude 29 na asfaltu rychlejší?

                0 0
                • Mira2261  

                  Před tím sem měl vrak 26ku leader fox s véčkama kterého sem měl jen na ježdění po meste chytlo me to za mesic sem najel 500 a rohnul sem se koupit lepší na rovinkách to je o hodně rychlejší pohodnlejsi když bych si kupoval 26ku tak jedine full,HT jedine 29.

                  0 0
                  • Darenius  

                    no tak což o to, momentálně mám taky vrak sice trek, ale výbava taková ta klasika přesmyk SIS, přehazka Altus :-D ale mám letos cca 1100 :-) tak jsem si řekl, že na příští sezonu už by to chtělo něco lepšího :-) Doteď jsem spíše inlinil, ale vzhledem k tomu, jak je všude přebruslařováno, tak jsem přesedlal do sedla… Každopádně díky moc za postřehy

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Rychlost na asfaltu není o velikosti kol.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  29" na asfaltu nebude rychlejší, bude tak maximálně o malinko pomalejší pro stejně drahá kola.

                  Beru, že postavíš obě kola se stejným posedem, tedy bude to ± nastejno s aerodynamikou (maximálně o chlup horší pro větší kola). Valivý odpor stejného typu plášťů je ± stejný. A zůstane už jen mírně vyšší hmotnost 29tky, která malinko zpomalí do kopců.

                  29tku si klidně pořiď pokud ji chceš, ale rozhodně ne kvůli rychlosti na asfaltu…

                  0 0
                  • Deathwing  

                    29 pri stejnym prevodovym pomeru a stejny kadenci bude rychlejsi prave o ten kus obvodu kol, to kolik to spotrebuje energie a ze bude tezsi je vec druha

                    0 0
                    • Darenius  

                      vidím to právě stejně, stejný převod, stejná kadence, větší kola…tak mi logicky vyjde vyšší rychlost, ale předpokládám, že se tam projeví i jiné faktory… Můžu ještě poprosit o odpověď na můj dotaz úplně dole? Ten Cube se mi zamlouvá, ale oproti stevensnu má jinou vidlici, o které jsem se tady dočetl, že snad byla docela kazová…a jiné brzdy, o kterých jsem se tady nedověděl skoro nic…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nechápu jak může tolik lidí napadat takové naprosté kraviny.

                        To je úplně stejné jako bys na jednom kole zařadil těžší převod a pak držel stejnou kadenci a jásal nad tím, že pojedeš rychleji a bylo ti úplně jedno, že na to budeš potřebovat větší výkon jezdce…

                        Přitom je to zcela totéž. O jaký poměr bude těžší převod o to více bude potřeba energie.

                        To samé platí pro větší kola. O jaký poměr jsou větší o ten stejný poměr bude potřeba více energie pro zařazený stejný převod a stejnou kadenci.

                        A v praxi je to zcela jednoduché. Pokud 29tka má stejnou hmotnost včetně toho, že jsou i stejně těžká kola a pláště, tak při stejném výkonu jezdce budeš řadit převod lehčí přesně v tom poměru v jakém jsou větší kola. A pojedeš stejně rychle.

                        Pro stejně drahá kola se přidá faktor toho, že 29tka bude těžší a o to pojedeš ještě pomaleji do kopce (nebo o to budeš pomaleji zrychlovat za těžší kola).

                        Pokud nebude rozdíl hmotností nějak drastický, tak ani ten rozdíl v rychlosti nebude velký, ale bude tam (v neprospěch 29").

                        29tka může pak něco získat v situacích, kde se projeví lepší nájezd na překážky v terénu nebo její lepší grip v terénu pro stejné pláště.

                        Ani jedno ovšem nebude na asfaltu. Na asfaltu může získat jediné a to trošku pohodlí navíc pokud je asfalt hodně rozbitý.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Milvus888  

            Stevens, je o hodne lepe osazeny nez ten canyon

            0 0
    • Darenius  

      tak canyon zveřejnil nová kola a v podstatě mi z toho vylezly dvě možnosti, buď

      http://www.stevensbikes.cz/…onarch-trail

      nebo

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      cenově mě to vyjde skoro stejně, protože u stevensona neplatím poštovné…

      0 0
    • mmm.edia  

      Kolem Jistebníku to znám i ze sedla MTB i trekového kola … oboje se dá.

      Trekové je obuté do Maxxis Overdrive s kevlarovou výztuhou na Remerx Panther ráfku a snese to v pohodě i díry a kamení. Doporučuji půjčit si oba typy kol a prostě vyzkoušet.

      Na MTB je to tam prostě jen o něco komfortnější. Zase na druhou stranu zařadit svoje kolo mezi 90% horáků, které nikdy neviděly hory mi přijde zbytečné. Skoro všude tam jsou jinak udržované stezky.

      0 0
      • Darenius  

        rozumím, na treku to tam znám taky (i když je to teda plečka s nějakou „odpruženou“ vidlicí) Já ten terén dával spíše jako příměr. Zrovna včera jsem to hnal od Jistebníku na Studénku a vzhledem k tomu bahnu jsem si říkal, že by se ten horák hodil :-D na treku to tam dost klouzalo :-) Tyhle trasy jezdím ale především přes týden před, nebo po práci. O víkendu vyrážím na hory i když s tím trekem si moc vyskakovat nemůžu :-)

        0 0
    • Darenius  

      otevírám toto téma ještě jednou, v podstatě mám tak nějak vybráno a rozhoduji se mezi těmito

      http://www.bezvakolo.cz/…11-ltd-sl-29

      http://www.bezvakolo.cz/…onarch-trail

      jen bych potřeboval trochu poradit v tom, že o vidlici epicon a brzdách elixir 1 jsem si tady něco už přečetl, ale vidlice a brzdy u toho cuba mi vůbec nic neříkají? Můžete prosím někdo porovnat ty kola co se výbavy týče a poradit do čeho jít?

      0 0
      • jarda84  

        nechci ti v tom udelat zas hokej, ale mrkni na tohle

        http://www.bike-discount.de/…n-white.html

        0 0
        • Darenius  

          vypadá parádně, což o to…problém je trochu v tom, že si ho neosahám, nepodívám se na něj v reálu…kvůli tomu jsem nakonec upustil i od canyonu…

          0 0
        • Darenius  

          a tohle je víceméně stejně vybavené, když připočtu poštovné a možnost ho zkusit…

          http://www.bezvakolo.cz/146054-ltd-29

          0 0
          • jarda84  

            no to co jsem postnul je o cca 3,5 tisice lacinejsi a ma treba o dost lepsi kliky. Na druhou stranu horsi prehazku, ale to bych uprednostnil spis ty kliky :-)

            Prodejcu CUBE je taky dost, tak by to treba nebyl problem vyzkouset ;-)

            0 0
            • borda  

              Jj, super rada. Mohu si to kola u vas vyzkouset? Sice ho objednam v reichu, ale vas tady budu ted hodinu otravovat. Jiste jste radi, ze?

              0 0
              • Darenius  

                souhlasím, takhle to praktikovat nechci, příjde mi to vůči prodejci jako podraz… Navíc ten cenový rozdíl, když započtu poštovné je cca 1500,– což mi za možnost vyzkoušení a gratis garančky připadá fér…

                0 0
              • jarda84  

                mam nedaleko kamenak s touto znackou kol, kde je prodejce na konci sezony prodava levneji, aby se jich samozrejme „zbavil“ pred nadchazejici novou sezonou…pokud to nemohou udelat ostatni, tak je to bohuzel pro ne minus…tak to proste je. Dnes lide porovnavaji. Plati to u vseho a je to tak spravne.

                0 0
                • borda  

                  Kola vyprodavaji vsude. Nechapu ovsem, jak to souvisi s tim, ze si ma jit vyzkouset kolo k prodejci v cechach a objednat na bike-discount.de

                  0 0
                  • jarda84  

                    nevim kde ho chce zadavatel kupovat, ale kdyz si to prectes, tak zjistis, ze zrejme za plnou cenu 25990,– a z toho vychazim. tedy za cenu nezlevnenou. Proto jsem mu doporucil alternativu za mene penez. 3,5k neni zrovna zanedbatelne.

                    Pokud mu v kamenaku nabidnou slevu a dostane se na cenu podobnou, tak snad neni o cem premyslet.

                    0 0
                    • borda  

                      Hele, poradils mu, at si koupi kolo v reichu a pak jsi dodal, ze si ho muze vyzkouset v cechach. Na to proste nema kazdej zaludek a je to dobre.

                      Jinak za 25990 postnul model 2014, kterej proste v sezonim vyprodeji ted sezene tezko. To drazsi kolo z prvniho prispevku ma zas lepsi vsechny komponenty, krome tech klik.

                      A predevsim, rad zadas o odkazy, tak nam tu prosim te postni, kde kupujes euro za 24,70. To bych hned nejaky bral. Protoze ja kdyz se na to podivam, tak kdyz hodne a dobre a bude platit kartou, cili deviza stred, tak je to euro porad o vice jak korunu drazsi.

                      0 0
                      • Darenius  

                        prosímtě, když srovnáš toho stevense a toho cuba z prvního odkazu, které vychází lépe?

                        0 0
                        • borda  

                          To mas tezky. Cube je lepe osazene, stevens je „moderneji“ strizen (taper hlava, pevna osa).

                          Nechtel bych se rozhodovat :-)

                          0 0
                          • Darenius  

                            jaj…no koukám že jsem si moc nepomohl :-D teď abych šel zjišťovat, co je taper hlava a výhoda pevné osy :-D Váhově jsou ± stejné, cenově taky…

                            0 0
                      • jarda84  

                        Toho modelu 2014 jsem si nevsiml, myslel jsem ze to 2013. proto jsem postnul to co jsem postnul. Moje chyba.

                        Porad je to ale:

                        LTD CC 2013 za 23000

                        LTD 2013 za 20700 (horsi vybava oproti CC)

                        LTD 2014 za 26000 (srovnatelna vybava jako CC 2013)

                        Od oka jsem bral odhadem euro za 25,7…ted je bezne za 26,2…26,2×879 = 23029kc za LTD CC 2013.

                        Kde jsi prisel na 24,70 netusim.

                        http://www.csob.cz/…-listek.aspx

                        Konec koncu je mi to fuk co si vybere. Nadhodil jsem to v dobrem jako moznost.

                        0 0
                        • Darenius  

                          2013 jsem myslel LTD SL, zkusil bych to ukecat na 25000… když jsem se díval na ten německý obchod, tak mi to tam i nabídlo přepočet na CZK a vyšlo to cca 23500,– když k tomu dám poštovné těch 1200,– co tam chtějí, tak už ten rozdíl není moc velký (cca 1500,–)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.