• boss1986

    Dobrý den.Chci si koupit kolo na občasné projížďky převážně po silnici.

    Zvažuji tyto tři :

    http://www.cyklofaltynek.cz/…r-29r-10–20g

    2015.htmhttp://w­ww.cyklofalty­nek.cz/4975-cube-attention-sl-29-black'n'grey'n'blue-2015.htm

    http://www.merida-bike.cz/…ine-500–2014

    Díky.

    0 0
    • tromboonen  

      Po silnici se jezdi na silnicnim (eventuelne se sirsimi plasti aby to jelo i po necem nepevnem), popripade kdyz uz to musi byt na nejake krosce nebo nedej boze fitnesce/hybridu… s timhle traktorem se na silnici uslapes, vazi to tunu, brzdi to kde to jen jde.. si aspon nech postavit neco s pevnou vidli, kdyz uz podlehas tlaku prodejcu ze jedine kolo je MTB a pokud mozno 29er, jako s jinymi plasti, tou pevnou abys usetril vahu atd by to jakz takz jelo… ale nikdy to nepojede jako neco, co je staveny na silnici

      0 0
    • boss1986  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • vogos  

      Osobně mám CUBE. Cca měsíc, najeto 150 km a jsem spokojenej, i když jsem si chvíli zvykal.

      0 0
      • boss1986  

        To máš tohle :http://www.cyklofaltynek.cz/…-sl-29-black

        Jaký máš rám.

        A jak to jezdí po silnici?

        0 0
        • pocestny  

          Když jsem se včera tak ze zvědavosti koukal na geometrie různých 27.5" kol, tak Cuby Attention a Acid byly nejkratší rámy značky Cube, a vůbec nejkratší kola, která jsem včera našel. Kdyby člověk chtěl vyloženě krátké kolo, tak OK.

          Tipuji, že 29" Attention bude taky relativně (vzhledem k jiným značkám) krátký, a proto na nějaké silniční výšlapy asi nevhodný. Doporučuji nejdříve někde vyzkoušet.

          0 0
    • Dunde.e1  

      Silniční kolo je už dost specializované a jako do jediného kola bych do něj nešel. Omezuje tě jen na hladké povrchy. Jsi více skloněný, více lámeš krk, což mi také moc nesedí. A například na cyklostezkách je jízda docela nebezpečná a to z toho důvodu, že tě to svádí je výrazně rychleji než ostatní často kličkující cyklisti. Ale jestli tě baví jezdit jen silnice s automobilovým (rychlým) provozem, tak proč ne. Sportovci (i MTB jezdci) trénuji hodně na silnicích (nekoumal jsem proč, ale asi se lépe plánuje a dodržuje tréningová zátěž. V terénu totiž nejde pořád divočit a být v zátěži).

      Naproti tomu s opačným extrémem MTB můžeš jezdit kdekoliv a na hladkém rovném povrchu těch 25–30km/h na rozumných terénních špuntech 29" také ušlapeš aniž bys musel být extra zdatný. Můžeš volit horší cesty mimo automobilový provoz. Zkusit terén, lesní cesty…naplánovat výlet po cestách u kterých si nejsi jistý, že je to pěkný asfalt, atd.

      Pokud víš, že budeš jezdit převážně silnice, pak je rozumnou cestou ten kros, občasným terénem projedeš v pohodě, rozbité cesty tě nebudou trápit. A pokud jsi opravdický rekreant, který se kochá, pak bych šel do pohodlného vzpřímenějšího sedu. Pokud z toho chceš po rovině vytřískat maximum, tak to chce trochu delší rám a více se položit.

      0 0
      • Dunde.e1  

        ještě bych doplnil, že pokud by ses rozhodl pro MTB tak pro rychlé cesty určitě trojtalíř vepředu, tam nebudeš mít problém s rychlostí. U dvojtalíře většinou chybí ty rychlé převody.

        0 0
      • boss1986  

        Tak jsem dnes jel v obchodě na : http://www.prodejkol.cz/…way-900–2014#…

        Není to moc drahé za tu výbavu?

        Přápadně díky za tip na podobná kola…

        0 0
        • niky79  

          No, jako cynik mam nazor, ze pokud na kole za 22 tisic je vidlice za 1800 Kc (pokud jsem hledal spravne), pak je to brutalne predrazeny smejd. Stavitele se u kol za 16–17 tisic vlezou se vzduchovou vidlici za 5–6 tisic.

          0 0
        • Azmir  

          Tak za 13–14 tis odpovídající kup, jinak ee :)

          0 0
        • Erknold  

          Osobně jsem si kolo(a) nechal skládat od místních borců. Na to co chceš jezdit je kros úplně v pohodě.

          Vezmu to tak, že krosové kolo v ceně 20–25k je prakticky to nejlepší, co dokážeš na hliníku sehnat, tak se i tak budu dívat na výbavu.

          Merida na tu cenu má fakt vidlici slabotu. Pružinovka, bez nastavení odskuko, úzké vnitřní nohy, nic ideálního, ještě ve spojení s kotoučovýma brzdama.

          Kola také obyč, obyč náboje (ale jsou i horší), neznačkové ráfky a kterých asi nic nezjistíš.

          O rychlé převody se neboj, poměr 48/11 je neušlapatelný, pokud nemáš konve místo lýtek :)

          Brzdy jsou asi v pohodě, jen také prostě stará koncepce.

          To kolo obecně není špatné, jen za tu cenu by mohl být lepší kros od Sclara nebo Maajkeeho, ale nevím, zda nepožaduješ kolo z kamenné prodejny. Ale prostě by tam byla nejlepší vzduchová krosová vidlice, slušná kola, moderní pohon něco na úrovni SLX a brzdy si zvolit zda véčka, nebo hydrauliky. Kvalitní véčka jsou taky slušný kotvy. Nevím, jak moc plánuješ jezdit v blátě.

          0 0
          • boss1986  

            Tak se půjdu podívat na kola Trek.Maj prý dobré rámy a toto vypadá dobře:http://eshop.kola-radotin.cz/…rcoal-green/#…

            Nebo to je také na prd? :-D

            0 0
            • Erknold  

              Jen se jdi podívat, alespoň budeš moct porovnat, jak vypadají nejlevnější kliky, nejlevnější náboje (tam bude zajímavé zatěsnění, u předního kola je dobře vidět – prostě nejlevnější náboj za 200) a nejlevnější hydraulické brzdy (ale ty fungují, ty mám osobně :) ), čímž je Trek osazen :) Zas to má lepší vidlici.

              Ať máš porovnání.

              0 0
              • Erknold  

                jinak třeba ten náboj se dává většinou na kola této cenovky:

                http://www.kupkolo.cz/…48-cm_z4212/?…

                Ale někdo preferuje přehazovačku před koly :)

                0 0
                • boss1986  

                  Tak co si mám teda koupiti?))

                  Já už nevím..

                  0 0
                  • Erknold  

                    no protože já jsem tu, abych lidem motal hlavu :)

                    Já mam dobré zkušenosti se stavbou kol od Scalara, ale i s Maajkeem se nechá dobře komunikovat a se zbytkem stavitelů nemám zkušenosti (hnoj, bluma apod.). Ale to ti přijde PPLkem, což je to samé jako s eshopu.

                    Můžeš zkusit písnout mejl těm dvěma, co jsi za postavu, co chceš jezdit a kolik by sis do toho představoval investovat, co by ti nabídli. Ideálně tam dát odkaz i na Tvého favorita. (je jedno zda Meridu, nebo Treka).

                    Jinak v kameňáku jdu i podle přístupu, někde bych si kolo a drobnosti nekoupil, už kvůli přístupu personálu.

                    0 0
                  • Jakobo  

                    Nasetri 2 tisice a kup toto nebo si fakt nechej poskladat trekingove kolo treba od zmineneho Scalara.

                    0 0
                    • boss1986  

                      A neva že má 26 kola?

                      0 0
                      • Erknold  

                        to záleží. Na silnicích jezdí hodně SUV. NA stezkách s hladkým asfaltem také vidíš nablískané MTB s řidítkami širokými jak samotná stezka.

                        Já ti to neřeknu. V ruce jsem takhle super HT26 neměl. Bylo by zajímavé ho porovnat s nějakým blbě osazeným krosem. Co bude na asfaltu rychlejší a pohodlnější.

                        0 0
                      • niky79  

                        Nevim, proc se bojis poskladani?

                        0 0
                      • Dunde.e1  

                        jak jsi vlastně vysoký? Pokud máš 150cm, tak by 26" kola s odpruženou vidlicí byly maximum

                        Jestli máš alespoň 170cm (záleži i jestli máš nohy/ruce ke své výšce spíš delší či kratší) tak vzhledem k tomu, že chceš jezdit převážně silnice, by bylo rozumné jít do 29 „MTB (pokud tedy půjdeš do MTB a ne do krosu(trekingu)).

                        29“ MTB má jinak „stejný“ ráfek jako 28" kros, takže na něj můžeš obout úzké krosové pláště.

                        0 0
                        • boss1986  

                          Mám 193 cm..

                          0 0
                          • pocestny  

                            Na 193cm a silniční užití si kup tohle, podle délky nohou 22" nebo 20" rám.

                            ZR Team 29 7.0

                            http://www.radon-bikes.de/…-team-29–70/

                            Chtějí za to 700Eur + doprava (to máš tak odhadem za 21.000kč?)

                            A ještě na tom vyměň pláště na silnici – nějaký hladší kevlar do 550g, ale ty Smart Samy možná taky užiješ.

                            Nevýhoda – Ty kliky jsou asi bohužel na octalink (sice jsem na octalinku taky jezdil roky, ale doba pokročila). Při individuální stavbě by se jim šlo snad vyhnout. Jestli né ten Radon, tak si radši nechej něco složit od stavitelů, hlavně ať tam máš vzduchovou vidlici, a bude to zřejmě daleko lepší kolo, než většina sériových kol.

                            0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.