• Tweet

    Jake kolo do ± 60 000Kc. Nejradsi bych nejakyho allmountaina.Na­jezdim toho asi 20% silnice,30%lesni cesty,20% nejakyho horsky teren a 30% stezicky v lese,kde je kameni koreny apod.

    Dnes jsme koukal na toto: http://www.xcr.cz/…himod-2.html?…

    a nevypada vubec zle.Libi se mi,ze je to jedno cep. Popripade jsme koukal na nejaky Trek,ale to si necham poradit. Jen nevim zda vidlice 120 bude dostacujici. Sjezdy nevyhledama,ale kdyz se naskytne rad do toho slapnu a kdyz je moznost klidne si i povyskocim. Diky za rady.

    0 0
    • jIrI___  

      Na 50% neterénu je 120 mm zdvihu víc než dost.

      0 0
        Výběr z produktů
        Lapierre Zesty AM 4.9 29 kolo, bílé Skladem 1 kus

        -20% Lapierre Zesty AM 4.9 29 kolo, bílé

        57 599 Kč -20% MOC 71 999 Kč

        GT Sensor 29 Carbon Elite kolo, šedé Skladem 1 kus

        savings GT Sensor 29 Carbon Elite kolo, šedé

        73 899 Kč savings MOC 106 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • MlokCZ  

        Je na každém si vybrat, jak má chrtí sklony.

        Ale já bych to takhle vůbec dle 50% nevybíral. Třeba na 30% lesních cest, když to není na závody a vyberu stavbu, která jde dobře za pedálem, tak 140mm zdvihu nebude nijak vadit, rozdíl bude minimální. Zato pěkných technických úseků i kdyby bylo třeba jen 15%, tak tam si to užije mnohem více.

        Navíc u mnoha lidí po pořízení fulla platilo, že s fullem roste chuť.

        0 0
        • Tweet  

          prave..mam z toho obavu..sice kvalitni Foxik,ale 120..kor kdyz se znam…ze to nekdy opravdu rad pustim..jeste jsm ese dival Giant Reign 2 ten ma nastavitelnyho Foxe 150 cehoz byhc se taky nebal…

          0 0
          • matts1  

            Pokud je Ti jedno, jaká to bude značka a spíš se díváš, jakou užitnou hodnotu dostaneš za danej peníz, pak bych proběhl spoustu vláken, který tu už o fullech (allmountain/en­duro) byly a tam si vybereš. Třeba ten zmiňovanej Giant, nebo taky Cube, Lapierre, Canyon..všichni je chválí, ale já bych je třeba nechtěl, ještě tak bych snesl Lapierra.

            Pokud preferuješ nějakou značku, tak pak je spousta jiných adeptů, kteří možná nejsou nejlepší, ale taky mají něco do sebe :o)

            0 0
            • Tweet  

              Nene,kdepak osobne zadnou znacku nepreferuji,ale toto me oslovilo tim jednocepem,protoze je to vpodstate nejjednodussi co muze byt. A dost to samo o sobe snizuje riziko nejakeho krupani,lupani a jinych pazvuku ze kterych ja osobne silim:-/

              0 0
          • MlokCZ  

            Ne, to kolo z odkazu nemá kvalitní Foxík, ale je naopak osazené za ty prachy úděsně. Foxka je v ošizené RL verzi (tedy o to bude horší citlivost), tlumič to samé (tam to tedy až tak nevadí oproti RP23.

            A ten rám to nezachrání (já bych ho třeba nechtěl vůbec, ale nechci tu rozpoutávat nějaký flame ohledně toho Can. jednočepu).

            Za mě tedy to kolo z odkazu naprostá tragédie za ty prachy.

            0 0
          • MlokCZ  

            To, že má Reing na některém osazení Talase se snižováním, to je pouze do výjezdů, jinak to nemá žádný vliv na to, jak to pojede, o tom rozhoduje především zadní stavba. Reign jde za pedálem ale slušně.

            Oproti tomu Can. je to ale skok o dvě kategorii, Trance X máš případně něco mezi.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MlokCZ  

      Při tomhle limitu a pokud chceš aby to spíše jelo, tak bych uvažoval o tom Canyonu, co se řešil tady:

      http://www.bike-forum.cz/…orucili.html#…

      Ale nejdřív bych si rozmysl typ kola, tedy jestli něco jako ten Canyon nebo něco kolem 140mm.

      0 0
    • Kubas.1  

      GT Force ale fofrem ;-)

      0 0
      • Kubas.1  

        případně pokud je 150mm moc, tak Sensor ;-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Kvůli té vidlici bych se tu vynul. Když některá značka tam cpe ošizenou RL, tak to není nic moc, ale nevadí to až tolik. R verze ale nebrat kvůli tomu, že nemá high speed expanzi.

        0 0
        • matts1  

          A co znamená ošizená RL? To aji já mám ošizenou RL? V čem je ošizená a oproti čemu?

          0 0
          • MlokCZ  

            Plná verze je RLC, RL je ošizená o dvě věci:

            • chybí nastavení síly otevření locku, což až tak nevadí, ale i to sepro některé účely hodí
            • chybí nastavení komprese a kompresi nastavenou napevno někde ccav 1/3–1/2 intervalu RLC verze > tím nelze jako na RLC dát kompresi naminimum a citlivost to kurví ještě více než u RLC (i u RLC na minimu jito kurví, ale o něco méně).

            RL do 2009 je pouze ošizená OEM verze. Pro 2010 modely je to trošku jinak, protože tam je nově FIT RLC verze. A nevím jak to přesně je pro RL 2010, která je nabízena i samostatně ne jen OEM a už není k mání vůbec R verze.

            0 0
            • matts1  

              Díky za vysvětlení. Nemůžu porovnávat, protože zase tolik jsem toho nevyzkoušel, ale s vidlou su spokojenej.

              Nepatřím k ladičům, takže se spokojím i s ošizenou verzí :)

              (doufám, že mě to teď nebude hlodat, když už to vím)

              0 0
        • Jedlon  

          A co říkaš na nový SJ Comp?

          http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

          0 0
          • Tweet  

            mrknu na to..

            0 0
          • MlokCZ  

            Pořád je to kolo kategorie za dané peníze co nejméně muziky (tím myslím osazení).

            0 0
            • McBlacky  

              osazení možná, ale funkcí zadní stavby mě hodně překvapilo, už minulá vezre je hodně suprový kolo, dobře vyvážený pro jizdu nahoru i dolu

              0 0
              • MlokCZ  

                2010 model jsem nejel ani krátce, 2009 mi ale zase nijak extra nenadchnul, i když to bylo lepší než předchozí Stump. modely (ty starší mi neseděly ale už vůbec). Řadím ho z mojeho pohledu k tomu lepšímu při tomto typu přepákování, průběh tohoto typu přepákování mi ale nikdy nijak extra nesednul (v rámci tohoto typu lze s průběhem manipulovat pouze v omezeném rozsahu a ten základní prvek toho průběhu tam bude vždy). Citlivost stavby je dobrá, tam nemám výhrady, za pedálem nejde na tento typ přepákování také vůbec špatně, ale mohla by ta stavba jít ještě lépe (ale ne při stejném typu přepákování a současně při zachování citlivosti).

                Ale už přestávám cokoliv konkrétního pro zadní stavby někomu doporučovat pokud nemá tazatel zcela specifické požadavky pro které vím, že některá stavba vyhovuje, protože je to hrozně individuální a každému sedí něco úplně jiného, i pro pedalkick jsou to hrozné extrémy (tím myslím, že někdo pomalu ani nepozná stavbu s obrovským a někomu vadí i už poměrně malý). Ten pedalkick není samozřejmě výhrada pro toho Stumpa, ten s tím problém nemá.

                Pro moje požadavky je Stereo oproti Stumpu 2009 lepší o třídu. A kdybych měl vybrat něco jiného než Stereo pro sebe, tak Stump by to určitě nebyl.

                Tím ale nechci Stumpa nijak hanit a srovnávat obecně lepší/horší, protože obecně žádná stavba není nikdy lepší.

                A když to vidím jak každému sedne něco zcela jiného s naprosto odlišným chováním, tak pokud někdo vybírá prvního fulla, tak bych se nesoustředil tolik na výběr konkrétní stavby a klidně dal za ty peníze důraz na osazení (hlavně toho podstatného, tedy tlumič, vidlice, kola, brzdy).

                A pokud někdo má už delší zkušenosti aspoň s jednou stavbou, tak má referenční kolo pro srovnávání a může testovat vše k čemu se dostane, aby našel tu ideální stavbu pro sebe.

                Při výběru prvního fulla je ale krátké testování dost zavádějící, tam bych mu tak velkou váhu nepřikládal.

                0 0
                • McBlacky  

                  tak určtě máš pravdu, jak už jsem psal na BF víckrát, SJ rozhodně není full se kterým lze zachytit krátké nástupy na tvrdším lehkém povrchu, na asfaltu pro vyšší výkon je lepší tlumič zamknout úplně /platí pro verzi bez brainu/. Ale full jako takový je určen do terénu, a tam je SJ jako doma. nižší rám s vybráním pro kolena umožnuje hodně ladit těžiště v opravdu těžkém terénu, obratnost je perfektní -proti štaflím typu canyon-.

                  s modelem 09 mám už velké zkušenosti, na 10 jsem jel jen jednou 40km test a pak mě mrzelo, že jsem si ještě rok nepočkal. Pocitově kolo jede stejně dobře, z kopce je +20mm hodně znát. Oba modely perfektně využívají celý zdvih, což polovina fullu co jsem jel nedělá.

                  Co se týče prvního fullu, razím názor, že není špatný pořídit si něco už lepšího. Osazení lze vyměnit kdykoli.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak samozřejmě jsem nemyslel pořídit jako první full něco výrazně horšího. Pokud se ale vybere něco slušně funčního, tak se stejně dá vybrat to nejlepší těžko, protože dotyčný nemůže tušit, co vlastně přesně chce za specifické chování.

                    S využitím zdvihu souhlas, fully které nevyužívají zdvih taky nemám rád.

                    Třeba starší Canyon ESko s Pearlem je typická ukázka velmi špatného využití celého zdvihu, ale poslední verze AMka (mírné změny v přepákování) + high volume komora už to třeba v tomto případě celkem pořešila. Snížení horní rámové trubky u Canyonu mi připadá už dostatečné.

                    Tohle by se dalo vyčítat Stereu do 2008, tam je méně prostoru nad horní rámovkou a je to jasný nedostatek. Od 2009 ale také už pořešeno.

                    Je fakt, že v tomhle ohledu je na tom současný Stump. určitě ještě lépe, to lomení horní rámovky je tam výraznější.

                    Pro mě už je tohle ale nepodstatné, už nemám dostatečnou techniku, abych toho využil (ani na 2008 Stereo, kde je to výrazně horší s tím nemám větší problém, i když tam už to sem tam mírně vadí). Ale samozřejmě chápu, že někdo to ocení.

                    Geometrii a její důsledky u rámů už neposuzuju obecně vůbec, protože tohle je pro různé proporce jezdců velmi odlišné (třeba stejně vysoký jezdec na stejné velikosti rámu posune výrazně jinak předozadně sedlo a dá jinak dlouhý představec a hned budou ty dvě kola výrazně odlišná chováním).

                    Horší chování při větší akceleraci bych v téhle kategorii žádnému kolu nevyčítal. Ale třeba v náročnějším výjezdu velmi ocením, že Stereo jde parádně za pedálem (i s otevřeným supercitlivým tlumičem). Tím, že mám slabší fyzičku, tak to ocením asi o to více. Přitom citlivost je s supercitlivým tlumičem na velmi dobré úrovni. Existují citlivější rámy, ale ten rozdíl není už nijak moc velký a Stereo to mnohonásobně vynahradí svojím průběhem (tedy minimálně mně ano), díky kterému chodí velmi ochotně v prvních dvou třetinách do zdvihu (nesrovnatelně s jinými rámy). Tahle vlastnost ale samozřejmě každému sedět nemusí, někdo to může považovat za přílišné propadání do zdvihu (děje se tak ale až cca akorát od sagu, takže sag není nijak moc velký a je jen 20% zdvihu, což je pro funkci sagu při reálných 150mm zdvihu dostatečné a díky tomu ještě zůstane hodně využitelného zdvihu).

                    A k tomu všemu velmi nízký pedalkick.

                    Já tuhle kombinaci chování (tedy velmi ochotné chození do zdvihu, přitom výborně jdoucí za pedálem) mám hrozně rád a žádné jiná stavba mi zatím nenabídnulu ani přiblížení se k tomuto chování.

                    0 0
                    • Attila  

                      Jezdím od podzima na SJ Comp 2010 a v akceleraci jen nepatrně (na pro pedal) zaostává za Epicem.

                      Z kopce je to ovšem úplně jiné kafe.

                      Podle mě je to teď nejuniverzálnější full od Spešlu.

                      Jezdím na tom XC – EN(lehčí)

                      Už zbývá jen vypilovat techniku :-)

                      0 0
                      • Jedlon  

                        No super, takže jsi s ním spokojený a doporučíš ho? Jak se chová na silnici když zamkneš tlumiče. Dá se s tím jet?

                        0 0
                        • Attila  

                          Když jedu na silnici a zamknu ho, tak je zamčený :-)

                          To je snad u všech kol stejný ne?

                          Prostě to jede.

                          Ale kupuješ si snad fulla kvůli tomu jak se chová zamčenej?

                          0 0
                          • Jedlon  

                            to určitě ne, ale víš, než se někam dostanu do terenu tak to trochu trvá. Ještě váhám jestli mi nebude stačit anthem… No jak říkám, jak trochu oschnou meze, tak si je půjčím a vyzkouším.

                            0 0
    • Tweet  

      Mam to skoro za domem,tak tam bych mrknout mohl!

      0 0
    • McBlacky  

      zkus specialized stumpjumper. Letos zvedli zdvih na 140mm+předělali komplet rám a jede to minimálně stejně dobře jako starší 120mm řešení. Jede to všude dobře a čím těžší terén tím líp

      0 0
      • Tweet  

        prave na to koukam.. :-)

        0 0
        • Jedlon  

          NA 90procent do něho – Stumpjumpera půjdu. Ještě čekám, až oschne terén a půjdu si ho půjčit.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud ale bude za tu oficiální cenu jako v linku výše, tak je to zase utrpení za ty prachy. Ale jinak rám slušný.

        0 0
        • Jedlon  

          Bude o hooodně levnější. Chci se zeptat co říkáš na ten tlumič a vidlu?

          0 0
          • Piiiiitrs  

            hmm vtipny. kdyz se na tu cenu podivam (za FSR comp), tak me ani nenapada rict si o nizsi a rovnou vyrazuju… jestli to o hoooodne levnejsi znamena treba 30%, tak si tou katalogovkou podle me odhani zakazniky. sice asi min nez kdyby zadnou katalogovku nemeli to by pro vetsinu lidi neexistovali vubec.

            0 0
            • Jedlon  

              trochu nechapu.Cena je taková jaká je a určitě se SJ fsr comp za tu cenu prodá a určitě dost. Já mám tu výhodu, že někdo někomu dluží a tohle bude vlastně smazání části dluhu,za dovozovou cenu.

              0 0
              • Piiiiitrs  

                mtbr kolonka price paid, ale jako jo. u tech o vic jak 50% levnejsich uz slo o vyprodeje (snad ;-)

                0 0
    • jara111  

      a co třeba takový Ghost AMR 7500 : http://www.ghost-bikes.cz/…260/AMR-7500.

      Výbava vypadá výborně. Ono je problém najít v této cenové relaci kolo na RLC a RP23. A nebo jsem blbě hledal :-)

      0 0
      • Charlie_R  

        Ghosta muzu jen pochvalit

        0 0
        • jara111  

          taky si myslím že v kategorii 120/130 mm zdvih je poměr cena/výbava výborný.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pro zdvih 120/120mm můžeš brát jako referenční dobré osazení toho Canyona, co se tu nedávno řešil vedel, tedy tohoto:

        http://www.canyon.com/…s/specs.html?…

        Je to tedy mírně přes 60tis., ale jako referenční osazení ideální.

        Nejen RLC Foxka + RP23, ale hlavně parádní i zbytek, tedy R1čky brzdy a lepší kola.

        Tím neříkám, že máš pořídit toho Canyona (já bych o něm klidně uvažoval), jen ho dávám jako referenční osazení.

        Dostat se až na tak dobré osazení u moc značek nepůjde a rozhodně to nepůjde za doporučené ceny v ČR.

        Takže buď něco dalšího ze zahraničí nebo u nás narazit na něco ve větší slevě. Některé značky aspoň nějakou slevu dávají běžně, zvlášť na předobjednávky se dá i větší sleva (na předobjednávky je teď ale samozřejmě pozdě).

        0 0
        • MlokCZ  

          A tady ukázka pro vyšší zdvih, že RLC verze + RP23 může být i na výrazně levnějším kole než za 60tis. (a pořád tenhle rám řadím mezi funkční).

          http://www.radon-bikes.de/…id_8341_.htm

          0 0
        • jara111  

          na Canyona jsem se taky díval ale prostě si chci kolo vyzkoušet. Výbava je perfektní ale cena je už nějakých 65tis + doprava. Chtěl bych něco co lze sehnat u nás a taky ukecat nějakou slevu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Škoda toho Stinga, že už se nedělá v hliníku, jak už jsem psal v tom sousedním vláknu.

            Kdyby se dal sehnat Trance X 1 kolem 60tis. (nemám přehled o kolik se Gianty dají sehnat levněji než je MOC), tak by to byla taky zajímavý kandidát.

            A konkrétně u toho Trance X 1 je 2010 FIT RL verze a pro 2010 FIT verze netuším, jak je to s RL verzí oproti RLC.

            To samé ten Ghost, taky FIT verze.

            Ten Ghost kdyby se sehnal aspoň o pár Kč levněji než těch 60tis., tak už by se mi taky líbil. Nelíbí se mi na něm jen kola.

            0 0
            • jara111  

              mimochodem díky za reakce…(na to jsem nějak zapoměl)

              Ono Gianta mám taky ve výběru ale Trance X2. Je o 10 tis levnější než ten Ghost ale přece jenom si myslím že je lepší si těch 10 tis připlatit (nekupuju kolo každý den). A taky by mě zajímalo jaký vlik bude mít FIT patrona u Fox RL 2010.

              0 0
              • MlokCZ  

                FIT patrona zatím netuším, stále mi kolo nedorazilo, takže testy 2010 Foxky ještě žádné.

                0 0
              • MlokCZ  

                Koukám, že Trance X1 se stejně nevyplatí. Oproti X2 je o moc dražší, to bych raději koupil X2 a dal nová kola.

                0 0
            • jara111  

              jo a ještě jednu věc. Navíc Ghost se dělá i v dámské verzi http://www.ghost-bikes.cz/…iss-AMR-7500 . Budu kupovat kolo i pro moju a tady je problém vybrat něco na její váhu (157cm/43kg). Takže tlumič by asi vyhovoval CT je nastavena na min. a vidlice by taky mohla nějak rozumně fungovat. A nebo jít raděj do Reby ? Třeba do Cube AMS WLS PRO ( http://www.cube-bikes.de/…d_35870_.htm )? Teda i když je to 120/100.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud nechceš vidlici upravovat, tak pro ní určitě raději u-turnová Reba, to je asi nejlepší volba. Když váží ale tak extrémně málo, tak by to vidlici chtělo upravit určitě, i tu u-turnovou Rebu.

                U Cubu zase těžko říct, jak to bude s Boost valve na tlumiči (na tlumiče s boost valve čekám na dva, jeden právě na AMS Pro bude už brzo), také nemám ještě v praxi vyzkoušeno.

                CT min bez Boost valve je jistota. Vidlice bych se i když to je FIT verze, tak bych se neupravené RL verze rozhodně bál (bez vyzkoušení nemůžu zatím říct s jistotou, ale pochybuju, že kompresi nějak moc snížili).

                0 0
                • jara111  

                  sorry že furt otravuju ale raděj se zeptám než abych pak byl za vola.

                  Takže podle tebe, na tak malou váhu(cca.45kg), bude co nejlepší?

                  Tlumič- takže tady asi nejlépe Fox RP23 nebo RP2 ale rozhodně CT na min. Pokud bude s BV tak s tím nic nenadělám. Viděl jsem pouze u Cubu možnost volby.

                  Vidlice-

                  1.tak nejlépe upravit a je jedno co tam bude.

                  2.když od Foxu tak nejlépe RLC a možnost s FIT patronou nebo bez

                  3.nějakou Rebu

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Skoro. Tlumič ano, tam je to jak píšeš, jen doplním, že i v případě Boost valve mohou být velké rozdíly, u Boost valve se interně toho nastavuje ještě více (velocity tune, tlak) a záleží jak si to nechal výrobce nastavit. Jen zatím nedokážu říct jak se jaké nastavení bude chovat v praxi.

                    Vidlice ale trošku jinak:

                    1. upravená, tady je pak jedno jestli Foxka nebo Reba
                    2. U-turn Reba, určitě lepší volba pro její váhu než Foxka, i když

                    Foxka bude RLC, citlivost určitě nebude na Rebě horší (a negativní pružina bude mít velmi nevhodnou tvrdost u Foxky) a nejspíš bude lepší i než u RLC (nedokážu říct přesně, s FIT jsem ještě netestoval), u-turnová Reba bude mít ale určitě nejlepší průběh (nejméně progresivní)

                    1. RLC Foxka
                    2. ne-uturnová Reba (bez u-turnu bez úpravy bych nebral, bude hrozně

                    progresivní)

                    0 0
    • Kubas.1  

      co tohle ?

      pokud by teda seděla velikost… ;-)

      0 0
    • fredy.k6  

      a co třeba RB IQ RACE nebo IQ 6 RACE a ještě bys 10 tis. ušetřil.

      0 0
      • Kubas.1  

        IQ6 ne to už je stavěný jako enduro ;-)

        0 0
        • pepino  

          A enduro a allmountain je v čem rozdíl?

          0 0
          • matts1  

            No co já jsem pochopil, tak vybírá spíš mezi trail bike a allmountain.

            Přece jen si taky myslím, že IQ6 bude už trošku víc, jestli to má být opravdu kompromis mezi starým monstrem AM a EN.

            0 0
            • pepino  

              Šmarjá, trail bike, XC bike, allmountain bike, enduro bike, freeride bike, dh bike, ještě, že když jsem 1995 začínal, tak to bylo jednodušší:)

              0 0
          • Kubas.1  

            jak píše matts, IQ6 nahradilo Monstera AM a EN zároveň, a Monster EN bylo už kolo který něco vydrželo, plno lidí ho používalo jako FR mašinku, takže bych řekl že pro něj by to bylo zbytečně předimenzovaný

            0 0
      • Tweet  

        ted koukam na to IQ6 race a vypada pekne za ty love…

        0 0
    • Tweet  

      Dneska jsme koukal a koncem mesice i vyzkousim Trek Remedy 7,precijenom ten zdvih 120 mi prijde malo a kdyz jsem bilancoval svoje dosavadni jezdeni. Asi budu trosku vic radit… nebo Fuel ex 8,ale tam je taky jen 120 zvih:-/ u obou kol byhc rad u prodejce ztlacil cenu na cenu okolo 60 000Kc coz neni problem…

      0 0
      • matts1  

        Remedy se mě moc líbí, ale na normální ježdění mě přijde zbytečnej, a na skákání zase není, chodí to po dorazech.

        I když se svou váhou je určitě i na to ježdení v pohodě.

        Díval ses třeba na lapierra zesty? To si myslím, že by mohl být dobře fungující univerzál, akorát nevím, jak je to s cenama.

        0 0
        • Tweet  

          To taky neni vubec sptnej tip. Jenom se snazim koukat po kolech,ktery jsou k mani v Brne a okoli do plus minus treba 50km. Abych na ne mohl mrknou nazivo projet apod.

          0 0
      • jIrI___  

        No nevím, hned na začátku píšeš, že jezdíš 20% silnice,30%lesni cesty a teď mi to připadá, že jezdíš jen těžký terén vhodný na AM. Pokud na ty silnice a cesty budeš mít ještě něco „rychlejšího“, pak dobře. Ale asi jsi jen v úvodu špatně udělal vyhodnocení tebou jezděných povrchů.

        0 0
        • Tweet  

          Jde o to,ze kdyz se naskytne moznost rad do toho splapnu pri nejakym sjezdiku. Coz nemusi nutne znamenat pulmetrovy skoky. A vzhledem k tomu,ze mam nejakych ± 98 kg,tak bych rad neco co by vydrzelo nejaky ten prudsi sjezdi s kameny a koreny.

          0 0
          • pepino  

            Půlmetrový skoky dá mimino s kočárem:)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • MlokCZ  

          Jsou tací, co chtějí jezdit hlavně náročnější terény a přesto mohou mít klidně uvedený průměr povrchů. Stačí když bydlíš někde, kdy vždy musíš kousek po asfaltu, lesní cestě dojet než se dostaneš někam do pořádného terénu.

          A klidně se to může stát i cíleně třeba v hoorách, mně se to třeba stává. Plánuje se nějaký pěkný technický sjezdík nějakého většího kopce, třeba může být Lysá. Směrem nahoru chci šetřit síly a celý výjezd pojedu po od přehrady po asfaltu (jel jsem Lysou dvakrát a jednou jsem jel právě celé po asfaltu nahoru) a dolu pojedu žlutou. K tomu třeba základna na druhé straně přehrady a hned z toho může být vyjížďka se 60% asfaltem.

          A přesto bych takovou vyjížďku jel klidně i na vyšším zdvihu než na Stereu.

          A tohle není u mě žádný vyjímečný případ, i když třeba často ten výjezd není přímo asfalt, ale pěkná lesní cesta na kterou by také nebyl třeba žádný větší zdvih. Samozřejmě, že občas přijde i pěkný technický výjezd.

          Tedy tohle vůbec není o poměru toho co kdo jezdí, ale je to vždy o tom, co si kdo chce nejvíce užít a na čem si to nejvíc užije. Tedy jestli mi jde o to si užít technické úseky nebo naopak si zachrtit na těch rychlých snadných cestách.

          0 0
          • matts1  

            No právě, to se musí rozhodnout. Mě tady natáhnou borci na freeridovým trailu klidně s epicem, je to o tom, co člověk umí a ne o kole.

            Ale jak píše Mlok, buď si užiješ hlavně ten sjezd a výjezd nějak přetrpíš, nebo chceš mít kolo, který půjde hodně za pedálem a sjezdy dá taky, ale už to nebude tak hravý.

            Pokud člověk nechce skákat, tak podle mě 120–130 zdvihu úplně stačí na pěkný svezení.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono se to přetrpení výjezdu stejně trochu přeceňuje při pohodovém nezávodním ježdění.

              Pokud je 140–150mm rám, který jde dobře za pedálem, tak při pohodovém výjezdu s nižším zdvihem moc sil neušetříš (u mně rozdíl dokonce téměř nula).

              Samozřejmě jiná věc je, když chce někdo chrtit a místo pohody chce každou chvíli napálit úsek co to dá a je hned nervózní z toho, že v tom výjezdu místo 13,5km/h jede 13km/h.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě jsem zapomněl na styl šlapání a kruhové šlapání. Kdo šlape hodně blbě, tak může být ve výjezdu z většího zdvihu dost nešťastný, oproti tomu dobré kruhové nesilové šlapání a snese se v klidu i houpavější vyšší zdvih do výjezdu.

                0 0
                • Piiiiitrs  

                  brasny predni/zadni a pod kopcem nalozit kameni az bude sag 80% a neni co resit a jeste bude pohodovy trenink.

                  0 0
              • matts1  

                No tak jsem to myslel, pro mě je to třeba taky fuk, protože žádný závodní ambice nemám, ale někdo jo, takže to si musí rozhodnout každej sám, co chce jezdit.

                Spíš jsem chtěl napsat, že si spousta lidí myslí, že když se chce pustit do většího terénu, tak potřebuje min. 140mm zdvih, což je nesmysl, není to o kole.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je jasné, někteří dají i na celopevňáku co jiní ani na vyšším zdvihu na fullu, technika jezdce je rozhodující (i když při stejné technice jezdců full samozřejmě pomůže).

                  Ale taky je to i opačně, že si lze vyšší zdvih užít i v technicky nenáročnm terénu kvůli pohodlí.

                  Prostě dle preferencí každého…

                  0 0
                  • matts1  

                    Souhlas, podle preferencí každého a podle vybraného systému :)

                    Konktétně Ty o tom víš daleko víc než já, že ne vždy větší zdvih musí mít lepší chod v terénu.

                    0 0
          • Tweet  

            Presne, presne. Bydlim na okraji Moravskyho krasu,kde se da jezdit paradne po asfaltu stejne tak jako sjezdiky koreny,kameny apod. A sjezdy si ja vzdy rad uziju.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.